آزمون دولینگو

DUOLINGO
آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو (Duolingo English Test :DET) یک آزمون تطبیقی (Adaptive) مبتنی بر کامپیوتر است که میزان مهارت زبان انگلیسی شما را مورد سنجش قرار می­‌دهد. در طول دو سال گذشته بیشتر از 500 دانشگاه و کالج در سراسر دنیا داشتن مدرک آزمون دولینگو (Duolingo) را به عنوان یکی از شرایط پذیرش داوطلبان قرار داده‌­اند. دانشگاه­‌های برتری مانند FDU ,Duke ,UCLA ,Columbia ,NYU ,Yale. بنابراین آشنایی با آزمون دولینگو و تمام جزئیات آن می‌­تواند نیاز بسیاری از داوطلبان آزمون‌­های بین‌­المللی زبان انگلیسی باشد.البته توجه داشته باشید که آیلتس آنلاین و آزمون تافل آنلاین (Home Edition)  نیز جایگزین جدید آزمون آیلتس و تافل می‌باشند.

جدول محتوایی

آزمون دولینگو (Duolingo) و پیدایش آن

پیدایش آزمون دولینگو و مشهور شدن آن به سبب شیوع همه گیری ویروس کرونا در جهان بود. اما رفته رفته با گذشت زمان همچنان بعد از ناپدید شدن این ویروس٬ در بسیاری از دانشگاه های جهان معتبر می باشد و مورد پذیرش بسیاری از سفارتها نیز هست.

آزمون دولینگو

 اما مشکل بسیاری از داوطلبان عدم داشتن اطلاعات کافی در مورد آزمون دولینگو است، که آن­ها را بسیار سردرگم کرده، لذا ما در موسسه تخصصی زبان کوییک سعی کرده‌ایم خیلی سریع به این نیاز داوطلبان پاسخ داده و در این مقاله همه آنچه را که باید در مورد آزمون دولینگو بدانید، به تفصیل توضیح دهیم. به علاوه کلاس­‌های آمادگی در آزمون دولینگو به تازگی در موسسه تخصصی زبان کوییک برای زبان­­‌آموزانی که داوطلب شرکت در این آزمون هستند، تا اطلاع ثانوی به صورت آنلاین و حضوری برگزار می­‌شود.

آزمون دولینگو، رقیب آیلتس و تافل

شیوع ویروس کرونا و استقبال از آزمون دولینگو

تفاوت آزمون دولینگو (Duolingo) با آزمون‌­های آیلتس(IELTS) و تافل(TOEFL)

  • هدف از آزمون دولینگو استفاده از تکنولوژی برای در دسترس بودن آموزش برای همه افراد و برگزاری آزمونی ساده، سریع و مقرون به صرفه است.
  • هزینه آزمون دولینگو تنهابه صورت عادی ۵۹ دلار است، اما اگر قصد دارید برای دو بار آزمون دادن شانس خود را امتحان کنید این امر با پرداخت ۹۸ دلار امکان پذیر است. توجه داشته باشید در صورتی که خیلی عجله دارید و قصد دارید نتیجه آزمون را ظرف ۲۴ ساعت دریافت نمایید ( به جای حالت عادی که ۴۸ ساعت تا اعلام نتیجه طول می کشد) می بایستی مبلغ ۹۹ دلار پرداخت نمایید. درحالی که آزمون‌های آیلتس و تافل هرکدام به ترتیب ۲۳۰ و ۲۶۵ دلار می‌­باشند.
  • مزیت آزمون دولینگو برگزار آن در هر ساعت شبانه روز می باشد و شما نیازمند رزرو تایم خاصی نیستید. این امر برای آزمون تافل هوم ادیشن نیز میسر است. در صورتی که برای انجام آزمون آیلتس نیازمند تعیین تایم هستید و حداقل یک ماه پیش از آزمون بایستی ثبت نام نمایید.
  • مدت زمان برگزاری آزمون کتبی آیلتس (به غیر از آزمون شفاهی) 2 ساعت و 45 دقیقه و آزمون تافل ۲ ساعت است، اما تمام مراحل آزمون دولینگو از ابتدا تا انتها، کمتر از یک ساعت طول می­‌کشد.
  • تنها بعد از دو روز از زمان انجام آزمون دولینگو، نتیجه آن را دریافت خواهید کرد، اما نتایج آزمون­‌های تافل و آیلتس بین ۶ تا ۱۳ روز زمان نیاز دارد تا به دست شما برسد. همچنین در صورتی که آزمون ۹۹ دلاری دولینگو را خریداری نمایید می توانید بعد از ۲۴ ساعت به نتیجه آزمون دسترسی پیدا کنید.
  • مزیت مهم دیگر آزمون دولینگو  نسبت به آزمون‌ تافل این است که بدون پرداخت هیچ­­گونه هزینه­‌ای، می­‌توانید کارنامه را از صفحه نتیجه خود  به هر تعداد دانشگاه یا مدرسه در سراسر جهان ارسال کنید، درحالی که آزمو‌ن­‌های آیلتس و تافل این امکان را به شرکت کنندگان می‌­دهند که نتایج خود را به ترتیب به 5 و 4 دانشگاه ارسال کنند، و درصورت درخواست بیشتر از این تعداد، باید هزینه 20 دلاری برای هر گزارش نمره پرداخت کنند.
  • اگرچه در آزمون دولینگو همانند آزمون­‌های آیلتس و تافل، هر چهار مهارت، Listening، Reading، Writing و Speaking مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اما در این آزمون سوالات متفاوت است (در ادامه انواع سوالات آزمون دولینگو را بررسی می‌­کنیم.) و از متن­‌های طولانی برای خواندن، نوشتن یا گوش­­‌دادن استفاده نمی‌­شود.
  • اما شاید مهم‌­ترین مزیت آزمون دولینگو و همچنین تافل هوم ادیشن نسبت آزمون­‌های بین‌­المللی زبان انگلیسی دیگر، این است که این آزمونها مرکز و زمان مشخصی برای برگزاری ندارند و بدون مراجعه حضوری، تنها از طریق اینترنت، به صورت آنلاین، در منزل خود و هر زمان که بخواهید می­‌توانید در این آزمونها شرکت کنید. اما توجه داشته باشید که حتما قبل از تصمیم‌­گیری برای شرکت در آزمون دولینگو، از پذیرش مدرک این آزمون توسط موسسه یا دانشگاه مورد‌نظرتان، اطمینان پیدا کنید.

آزمون دولینگو در کدام دانشگاه‌ها مورد پذیرش است؟

اگر می‌خواهید لیست تمام دانشگاه‌هایی که آزمون دولینگو را به عنوان آزمون زبان انگلیسی می‌پذیرند، مشاهده نمایید کافیست به این لیست مراجعه نمایید.

قوانین و الزامات آزمون دولینگو

هر آنچه که برای آزمون دولینگو (Duolingo) نیاز دارید

تطبیقی یا Adaptive بودن آزمون دولینگو (Duolingo) به چه معناست؟

منظور از تطبیقی یا Adaptive بودن آزمون دولینگو این است که سوال بعدی شما براساس چگونگی عملکرد شما در سوالات قبلی تعیین می­‌شود. به طور مثال، اگر سوالات ابتدایی را درست پاسخ دهید، سوالات بعدی شما سخت­‌تر خواهد بود. و اگر سوالی را اشتباه پاسخ دهید سوالات بعدی ساده‌­تر خواهند شد تا این­که دوباره بتوانید به آن­ها پاسخ درست دهید. این فرآیند تا انتهای تست ادامه پیدا خواهد کرد.

هدف از آزمون­‌های تطبیقی ارائه سؤالاتی است که سطح دشواری­ آن­ها منطبق بر میزان مهارت و دانش داوطلبان است. در واقع آزمون دولینگو براساس توانایی شما در زبان انگلیسی سوالاتش را طراحی می‌­کند، بنابراین در مقایسه با آزمون­‌های سنتی، به طور دقیق‌­تر و کارآمدتری مهارت­‍ها را مورد ارزیابی قرار می­‌دهد.

چگونه برای آزمون دولینگو (Duolingo) آماده ­شویم؟

آزمون زبان انگلیسی دولینگو (Duolingo) تمام مهارت­‌های زبان انگلیسی از جمله خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، صحبت کردن‌ (Speaking)و گوش دادن (Listening) را مورد سنجش قرار می‌­دهد.

از آنجا که ساختار سوالات آزمون دولینگو ممکن است برای شما کاملا جدید باشد، لذا کسب آمادگی برای این آزمون اندکی دشوار است. به همین دلیل در کنار روش­‌های معمولی که برای یادگیری و تقویت مهارت­‌های ذکر شده، استفاده می­‌کنید، از منابعی که سطح زبان بالاتری دارند، مانند؛ تماشای فیلم به زبان انگلیسی ، صحبت با انگلیسی­‌زبانان، گوش دادن به پادکست­‌ها, خواندن روزنامه و  مجلات و منابع آنلاین موجود نیز بهره ببرید.

به علاوه ضروری است که قبل از شرکت در آزمون نمونه تست­های آزمایشی ارائه شده در سایت دولینگو را انجام دهید، تا با انواع سوالات، محیط و شرایطی که در آزمون با آن مواجه خواهید شد، آشنا شوید و بدین ترتیب بتوانید بهترین عملکرد را در آزمون اصلی داشته باشید. این تست­‌ها رایگان هستند و در پایان آزمون، رنج نمره را نیز تخمین می­‌زنند.

توجه داشته باشید که آزمون­‌های آزمایشی اندکی کوتاه­‌تر (حدود 8 دقیقه کم‌تر) از آزمون اصلی هستند و نمره ارائه شده غیررسمی است و از دقت کمتری در مقایسه با نمره آزمون اصلی برخوردار است.

منابع آزمون دولینگو(Duolingo)

سوال بسیاری از زبان آموزان از ما درباره منابع آزمون دولینگو جهت کسب نمره بالا در این آزمون است. نیاز است بدانید که این آزمون همچون آزمون آیلتس یا تافل نیست که مرجعی برای همه مراکز آموزشی جهت اعطای پذیرش تحصیلی یا کاری باشد و قبل از ثبت نام آزمون باید از پذیرش دولینگو توسط این مراکز اطمینان خاطر کسب نمایید.

  • کتاب Grammar in Use جهت افزایش سطح گرامر
  • گوش دادن به داستان های کوتاه زبان انگلیسی در سطح ۴ یا ۵ توصیه ما کتاب Far from Madding Crowd یا Moonstone است.
  • جهت موفقیت در بخش اسپیکینگ نیز میتوانید از کتاب اسپیکینگ معمارزاده استفاده کنید چرا که این کتاب داری تاپیک های زیادی ( پارت ۲ آزمون آیلتس) می باشد که به شما قدرت توصیف زیادی می دهد.
  • همچنین موسسه تخصصی زبان کوییک منابع و جزوات منحصر به فردی در بخش مصاحبه شفاهی و رایتینگ و سوالات تطبیقی آزمون دولینگو برای شما تدارک دیده است که با مطالعه آنها می توانید به نتیجه مطلوب خود دست یابید.

دوره‌های صد درصد تضمینی آزمون دولینگو

موسسه تخصصی زبان کوییک مفتخر است که اولین موسسه در ایران در زمینه آموزش تکنیک‌های دولینگو به حساب می‌آید. شرایط دوره‌های تضمینی آنلاین و حضوری به صورت زیر است.

شما با مشاورین موسسه تخصصی زبان کوییک تماس گرفته و سپس آن‌ها وقت تعیین سطح رایگان را برای شما تعیین می‌کنند. اساتید تعیین سطح با توجه به سطح شما تعداد کلاس‌های مورد نیاز شما را تعیین کرده و شما می‌توانید در کلاس‌ها شرکت کنید.

موسسه با شما قرارداد مکتوبی امضا خواهد کرد که در صورت شرکت درکلاس‌ها وعدم کسب نتیجه مورد نظرتان در این آزمون کل مبلغ کلاس‌های شما را عودت خواهد داد.

مدارک و شرایط مورد نیاز قبل از شروع آزمون دولینگو (Duolingo)

به دلیل این که شما آزمون دولینگو را به صورت آنلاین و با استفاده از کامپیوتر شخصی انجام می‌­دهید لذا قبل از شروع آزمون باید همه مدارک و شرایط لازم را فراهم کنید تا هنگام آزمون با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

برای شرکت در آزمون دولینگو به شرایط و مدارک زیر نیازمندید.

  • پاسپورت 
  • یک اتاق آرام و روشن
  • 60 دقیقه وقت آزاد
  • اتصال اینتزنت قابل اطمینان که در طول مدت زمان آزمون قطع و وصل نشود.
  • یک کامپیوتر

کامپیوتری که با آن آزمون دولینگو را می‌­دهید باید ویژگی‌­های زیر را داشته باشد:

  • مرورگر مناسب، مانند Chrome یا Opera
  • دوربین جلو
  • یک میکروفون
  • بلندگو
الزامات و قوانین Duolingo English Test

قوانین و مقررات آزمون دولینگو (Duolingo)

قوانین و مقررات آزمون دولینگو Duolingo

  • استفاده از افزونه­‌های Plug-in یا Add-on (مانند Grammarly) بر روی مرورگر مجاز نیست.

اگر از این افزونه­‌ها استفاده می‌­کنید، حتما برای شروع و تکمیل تست، آن­‌ها را غیرفعال کنید. دستورالعمل‌های اضافه / حذف این افزونه‌­ها در این بخش ذکر شده است.

  • برای انجام آزمون تنها از یک آدرس آیمیل یا حساب کاربری دولینگو می‌­توانید استفاده کنید و اگر حساب کاربری دومی دارید، مسدود خواهد شد.
  • ارتباط چشمی خود را با صفحه کامپیوتر حفظ کنید.

اما اگر برای تایپ کردن نیاز به نگاه کردن به صفحه کلید را دارید، نگران نباشید، چراکه ناظران آزمون و سیستم­‌های خودکار تفاوت بین نگاه ساده برای تایپ کردن، و حفظ تمرکز روی صفحه کامپیوتر هنگام تایپ را می­‌دانند و بنابراین نگاه کردن به صفحه کلید برای تایپ کردن، بر تصمیم صدور نتیجه آزمون شما تأثیری نخواهد گذاشت.

همچنین اگر وب‌کم شما در محلی قرار دارد که در مرکز فوقانی مانیتور نیست، ممکن است این پیغام را دریافت کنید که مثلا، وب کم نباید در کنار کامپیوتر یا روی میز قرار گیرد، بنابراین دوربین باید مستقیماً در بالای مانیتور و در مرکز آن قرار بگیرد.

  • یادداشت برداری ممنوع است.

درصورتی که در هنگام برگزاری آزمون زبان انگلیسی دولینگو چیزی بنویسید، نتیجه آزمون شما صادر نشده و دیگر مجاز به انجام دوباره آزمون نخواهید بود.

  • استفاده از تلفن یا گوشی موبایل ممنوع است.

در صورت استفاده از موبایل و تلفن در هنگام برگزاری آزمون دولینگو، نتیجه شما صادر نشده و مجاز به انجام دوباره آزمون نخواهید بود.

  • استفاده از کروم بوک، آی پد، تبلت و دیگر دستگاه­‌های هوشمند برای انجام آزمون ممنوع است.
  • استفاده از هدفون و ایرپاد ممنوع است.

اگر هنگام برگزاری آزمون دولینگو، از هدفون یا ایرپاد استفاده کنید، نتیجه شما صادر نشده و باید مجدداً آزمون را انجام دهید.

  • در طی یک ماه، می­‌توانید دوبار این آزمون را بدهید، یعنی اگر به هردلیلی، مانند، اشکالات فنی یا قطع اینترنت در زمان آزمون، آزمون شما تکمیل نشد، مجاز هستید آزمون را در زمان دیگری مجددا انجام دهید، و برای شما انجام تنها یک بار آزمون محسوب می‌­شود.

حین انجام آزمون دولینگو (Duolingo) از چه قوانینی باید پیروی کنیم؟

ضمن برگزاری آزمون دولینگو بایستی قوانین زیر را رعایت کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که در یک اتاق آرام و با نور کافی تنها هستید.
  • اطمینان حاصل کنید که گوش­‌های شما همیشه قابل رویت باشد و پوشانده نشده باشد (به عنوان مثال پوشیده از مو، کلاه و غیره نیست).
  • مطمئن شوید که چهره شما توسط عینک آفتابی یا سایر لوازم جانبی پوشیده نشده­‌است.
  • هدفون یا ایرپاد استفاده نکنید.
  • از وسایلی مانند، گوش­ی‌های موبایل، جزوه یا کتاب­‌های آموزشی استفاده نکنید.
  • با شخص دیگری‌ صحبت نکنید.
  • از وسایل نوشتاری یا کاغذ استفاده نکنید.
  • تنها به صفحه مانیتور نگاه کنید.

اگر هر یک از قوانین آزمون زبان انگلیسی دولینگو را نقض کنید، دولینگو مجاز است بدون بازپرداخت هزینه آزمون، نتیجه آزمون شما را تایید نکند یا نتایج آزمون‌­های قبلی را بی اعتبار سازد. بسته به میزان تخلف، ممکن است داوطلبان از شرکت دوباره در آزمون دولینگو برای همیشه محروم شوند.

پس از اتمام آزمون، یک ناظر، ویدیو تست شما را بررسی می­‌کند تا مطمئن شوند از تمام قوانین در طول آزمون پیروی کرده‌­اید.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو (Duolingo) دارای سه بخش اصلی است:

بخش اول آزمون دولینگو: Quick Setup

  • این بخش شامل مقدمه ای است بر آزمون Duolingo که قوانین و مقررات وضع شده در آزمون دولینگو را بررسی می‌­کند.
  • بخش اول آزمون دولینگو 10 دقیقه طول می­‌کشد.
  • این قسمت در نمره شما تاثیری نخواهد داشت.
  • در این بخش٬ دوربین٬ میکروفون و نرم افزارهای غیرمجاز امتحان دهنده و داوطلبین به طور کامل چک می شوند.
  • همچنین در این بخش٬ شما باید از صورت و صفحه اول پاسپورت خود به صورت مجزا و با کیفیت مناسب عکسبرداری نمایید و در ادامه اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی و همچنین تاریخ تولد خود را مطابق با پاسپورت خود را وارد نمایید.

بخش دوم آزمون دولینگو: Adaptive Questions

  • بخش سؤالات تطبیقی قسمت عمده آزمون را تشکیل می‌­دهد و همانطور که در بالا گفته شد، میزان سختی و آسانی سوالات به عملکرد شما در پاسخگویی به سوالات قبلی وابسته است.
  • هدف از سوالات تطبیقی در آزمون دولینگو، ارزیابی دانش شما در موارد زیر است:
  • واژگان انگلیسی (English vocabulary)
  • نحوه نگارش و قرارگیری کلمات و عبارات به صورت درست در جمله (syntax)
  • تلفظ واژگان انگلیسی (phonetics)
  • بیان واژگان انگلیسی با استرس(تاکید) و آهنگ درست (stress and intonation of English words)
  • مهارت‌­های خواندن، نوشتن و گوش دادن
  • ترتیب انواع مختلف سوال ها در آزمون دولینگو٬ به استثنای دو سوال آخر٬ کاملا تصادفی است. پاسخ دو سوال آخر٬ شامل یک بخش نوشتاری طولانی تر حداکثر در پنج دقیقه و دربخش گفتاری ۳۰ تا ۹۰ ثانیه می باشد٬ که در این بخش با کلیک بر گزینه Recording می بایستی صدای خود را ضبط نمایید.

  • نمره شما در آزمون دولینگو براساس ارزیابی مهارت­‌های ذکر شده در بالا مشخص خواهد شد.
  • کل زمان بخش سوالات تطبیقی 25 دقیقه است.

بخش سوم آزمون دولینگو: Video Interview & Writing Sample

  • بخش سوم آزمون دولینگو (Duolingo)، شامل دو تسک می­‌باشد، انجام یک مصاحبه ویدئویی و نوشتن یک نمونه رایتینگ. که هر دو آن­ها همراه با نمره آزمون شما برای موسسات و دانشگاه­‌هایی که می­‌خواهید، ارسال می­‌شوند. در واقع این بخش، این امکان را به تیم پذیرش می‌­دهد تا در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و برای خود شما هم فرصتی است برای نشان دادن مهارت زبان انگلیسی­‌تان.
  •  تسک اول، موضوعی به شما ارایه می شود که ۳۰ ثانیه برای آماده سازی پاسخ خود فرصت دارید و در ادامه در حالی که ویدیوی شما ضبط می شود٬ به صورت شفاهی به مدت ۱ تا ۳ دقیقه در مورد آن موضوع صحبت نمایید.

  • در تسک دوم٬ موضوعی به شما ارایه می شود که ۳۰ ثانیه برای آماده سازی پاسخ خود فرصت دارید. در ادامه در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه٬ پاسخ خود را به صورت یک متن تایپ می نمایید.
  • به علاوه یک تایمر وجود دارد که زمان را به شما نشان می­‌دهد، بنابراین نگران از دست دادن زمان در این بخش نباشید.
  • عملکرد شما در بخش سوالات تطبیقی، تعیین کننده سوالات بخش مصاحبه ویدئویی و نمونه رایتینگ است.
  • مدت زمان بخش سوم آزمون دولینگو تنها 10 دقیقه می­‌باشد.

شما می‌توانید پاسخ‌­های خود را قبل از ارسال نتایج خود به دانشگاه‌­ها، بررسی کنید و اگر از عملکرد خود راضی نیستید، مجددا در آزمون دولینگو شرکت کنید.

انواع سوالات آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو شامل ۱۲ نوع سوال مختلف می باشد. ۱۰ نوع از این سوال ها در بخش تطبیقی Adaptive بوده و  دو نوع دیگر که طولانی تر نیز می باشند٬ در انتهای آزمون قرار دارند. توجه داشته باشید که بر اساس آخرین به روز رسانی دولینگو٬ تمامی بخش ها در نمره دهی شما موثر خواهند بود ولی صرفا دو بخش آخر در اختیار دانشگاه ها قرار خواهند گرفت. این بخش ها شامل انواع سوالات زیر می باشد.

  • Fill in the blank
  • Real English words selection
  • Read aloud
  • Listen and type
  • Writing: Describe an image
  • Interactive Reading
  • Conversation
  • Writing: Answer questions
  • Speaking: Answer questions
  • Speaking: Describe an image
  • Speaking interview
  • Writing sample
  • پر کردن جاهای خالی  (Fill in the blanks)

در این سوالات متنی کوتاه (حدود ۴ تا ۵ خط) به شما داده می شود که جملات آنها به طور کامل نوشته شده اند٬ اما همانطور که در شکل می بینید٬ چندین حرف از برخی لغات جا افتاده اند و شما می بایست در مدت زمان ۳ دقیقه٬ بر اساس مفهومی که از متن دریافت می کنید و همچنین موضوع مورد نظر بحث در متن٬ این لغات را تشخیص داده و جمله را کامل کنید.

این سوالات دانش نگارش انگلیسی (Syntax) داوطلبان را از طریق تشخیص دیکتع لغات ارزیابی می کنند.

Fill in the Blanks

آشنایی با بخش Fill in the blanks در آزمون دولینگو

  • چگونه برای سوالات پر کردن جای خالی (Fill in the lanks) آزمون دولینگو آماده شویم؟

افرادی در این بخش آزمون موفق خواهند شد که دانش لغات مناسب و همینطور درک مطلب بالایی در Reading داشته باشند. لذا داوطلبان می بایستی در کنار تقویت دانش عمومی لغات خود٬ متن های متعددی را بخوانند تا بتوانند درک و کاملی از مفهموم داشته و کلمات را به درستی تکمیل نمایند.

  • انتخاب واژه انگلیسی (Real English Word Selection)

در سوالات Real English word selection  تعدادی واژه انگلیسی واقعی مانند، resentment, vanquish و تعدادی واژه که ظاهرا مانند لغات انگلیسی هستند مثل واژه­‌های، commemoral, executrive ارائه می‌­شود  و شما باید واژه­‌های انگلیسی درست را از میان آن­ها تشخیص دهید، اما لزومی ندارد که حتما معنی یا مفهوم آن­ها را بدانید.

ظاهرا این نوع از سوالات آزمون دولینگو ساده به نظر می­‌رسند اما واژه­‌های درست داده شده در سوال لغاتی هستند که زیاد به کاربرده نمی­‌شوند و قبلا با آن­ها مواجه نشده­‌اید و همین امر تشخیص درست بودن این واژه‌­ها را مشکل می‌­سازد.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می­‌کنید، در مدت زمان یک دقیقه باید از میان 18 کلمه ارائه شده واژه‌­های انگلیسی درست را پیدا کنید.

این نوع از سوالات انتخاب واژه، تنها دانش واژگان زبان انگلیسی داوطلبان را مورد سنجش قرار می­‌دهد.

سوالات انتخاب واژه انگلیسی کتبی آزمون دولینگو

آشنایی با بخش انتخاب انتخاب واژه انگلیسی آزمون دولینگو

  • چگونه برای سوالات English Word Selection  آزمون دولینگو آماده شویم؟

کسب آمادگی لازم برای پاسخ­گویی به سوالات English Word Selection آزمون دولینگو، در هر دو نوع Written  و Audio نیازمند تقویت دایره واژگان زبان انگلیسی می­‌باشد.

برای انجام تمرینی که همیشگی و مداوم باشد، بهتر است خواندن متون انگلیسی، دیدن فیلم­‌های انگلیسی زبان و ویدئوهای YouTube (به ویژه همراه با زیرنویس انگلیسی) برای شما تبدیل به یک عادت شود.

صحبت کردن با انگلیسی زبانان این فرصت را فراهم می‌­کند تا تعداد زیادی واژه جدید یاد بگیرید.

گوش دادن به پادکست­‌های مختلف نیز برای تقویت لیسنینگ شما بسیار مفید است.

به علاوه استفاده از جزوات واژگان موسسه تخصصی زبان انگلیسی کوییک که توسط اساتید مجرب ما سطح بندی و موضوع بندی شده است، می­‌تواند در بهبود واژگان انگلیسی شما بسیار موثر باشد.

  • گوش بدهید و بنویسید! (Listen and Type)

در بخش سوالات Listen and Write آزمون دولینگو، می­‌بایست به یک جمله انگلیسی گوش دهید و آن را لغت به لغت بنویسید. این جمله را تا سه بار می­‌توانید پخش کنید و کلا یک دقیقه زمان خواهید داشت تا این جمله را گوش دهید و بنویسید.

جملات بعدی به تدریج طولانی­‌تر می­شوند، بنابراین علاوه بر شنیدن تمام کلمات یک جمله باید بتوانید آن را خوب به خاطر بسپارید. این نوع از سوالات آزمون دولینگو مهارت گوش دادن و نوشتن داوطلبان را می‌­سنجد بنابراین نیازی به فهم معنا و مفهوم جملات بیان­ شده نیست.

آشنایی با بخش Listen and Write آزمون دولیگو

آشنایی با بخش Listen and Write آزمون دولیگو

  • چگونه برای سوالات Listen and Write  آزمون دولینگو آماده شویم؟

برای کسب آمادگی در سوالات Listen and Write آزمون دولینگو، به پادکست­‌هایی با لهجه آمریکایی گوش دهید. به ویژه به انواع اصطلاحات یا ضرب­‌المثل­‌هایی که مورد استفاده قرار می­‌دهند، توجه کنید، چراکه در طراحی این نوع از سوالات بسیار استفاده می­‌شوند.

برای پاسخگویی به سوالات Listen and Write بهتر است پس از یک بار شنیدن جمله، هر آنچه که شنیده‌­اید را در محل مورد نظر تایپ کنید، و دو فرصت بعدی پخش جمله را برای چک کردن یا کامل کردن جمله‌­ای که نوشته‌­اید، استفاده کنید.

  • بلند بخوانید  (Read aloud)

در بخش سوالات Read aloud آزمون دولینگو، می‌­بایست جمله‌­ای که در گیومه نوشته شده را با صدای بلند بخوانید. در این بخش 20 ثانیه فرصت دارید تا با کلیک بر روی گزینه Recording جمله مربوطه را بخوانید و صدای خود را ضبط کنید. در اینجا هم، جملات بعدی به تدریج طولانی­‌تر می­‌شوند.

هدف از طرح این سبک از سوالات، ارزیابی مهارت­‌های خواندن (به ویژه با صدای بلند)، گوش دادن و تولید جمله قابل فهم است که تحت تأثیر خصوصیاتی مانند لهجه، ریتم و استرس لغات می­‌باشد.

آشنایی با بخش Read aloud

آشنایی با بخش Read aloud آزمون دولینگو

  • چگونه برای سوالات  Read aloud آزمون دولینگو آماده شویم؟

برای این که در سوالات Read and Speak آزمون دولینگو عملکرد خوبی داشته باشید، می‌­بایست متون مختلف زبان انگلیسی،  را با صدای بلند بخوانید. همچنین می‌­توانید صدای خود را ضبط کنید تا با گوش دادن به صدایتان، تلفظ­‌های اشتباه خود را پیدا کنید.

  • سوالات نوشتاری: توصیف تصویر (Writing: Describe an image)

در بخش Writing:Describe an image سه تصویر ارایه می شود که برای هر کدام ۶۰ ثانیه فرصت دارید تا یک یا چند جمله در توصیف آن بنویسید. این تصاویر به گونه ای انتخاب می شوند که داوطلبان این فرصت را داشته باشند تا توانایی نوشتاری خود را در جنبه های مختلف نشان دهند.

اگر نام چیزی را در تصویر نمی دانید٬ نترسید و با استفاده ار واژه هایی که می دانید آن را توصیف کنید. این یک روش بسیار کاربردی است برای زمانی که یک واژه را به خاطر نمی آورید.

توصیف تصویر در رایتینگ دولینگو

آشنایی با توصیف تصویر در رایتینگ دولینگو

  •  ریدینگ تعاملی (Interactive reading)

بخش ریدینگ تعاملی Interactive reading که از سال ۲۰۲۲ به سوالات آزمون دولینگو اضافه شد٬ به عنوان یکی از پرچالش ترین بخش های این آزمون شناخته می شود که دارای پنج نوع سوال متفاوت است. دواطلبان باید به سوالات دو متن متفاوت پاسخ دهند. هر متن (بسته به میزان سختی) دارای ۵ الی ۱۰ جمله است و شما برای پاسخگویی به ۶ سوال٬ ۷ یا ۸ دقیقه زمان دارید.

بخش ریدینگ تعاملی

آشنایی با بخش ریدینگ تعاملی آزمون دولینگو

انواع سوالات این بخش شامل موارد زیر می باشند. در ادامه به معرفی و راهکاری برای پاسخگویی به هر یک از آنها خواهیم پرداخت. 

  1. Complete the Sentence
  2. Complete the Passage
  3. Highlight the Answer (2 questions)
  4. Identify the Idea
  5. Title the passage

۱. سوالات تکمیل جملات (Complete the Sentences)

این سوالات اولین بخش از آزمون دولینگو در ریدینگ تعاملی است و شباهت زیادی با پرکردن جای خالی (Fill in the blanks) دارند. با این تفاوت که شما نیازی به تایپ کلمات ندارید و از میان گزینه هایی که به شما ارایه می شود بایستی پاسخ درست را انتخاب کنید.

سوالات تکمیل جملات در ریدینگ

سوالات تکمیل جملات در ریدینگ و آشنایی با آنها

برای پاسخگویی بهتر به این سوالات لازم است درک مناسبی از متن و مفهموم آن داشته باشید. پس بهتر است که تمام متن را سریع بخوانید و با توجه به معنا و نکات گرامری٬ کلمه مناسب را برای هر جای خالی برگزینید.

۲. سوالات تکمیل متن (Complete the Passage)

در این بخش٬ متنی به شما داده شده و یک جمله در میان متن از قلم افتاده است. شما بایستی با ایجاد ارتباط منطقی بین بخشی از متن که پیش تر خوانده اید و بخش جدید که بعد از جمله مورد نظر آورده شده است٬ جمله مناسب را از بین گزینه ها انتخاب کنید.

سوالات تکمیل متن در بخش ریدینگ آزمون دولینگو

سوالات تکمیل متن در بخش ریدینگ آزمون دولینگو (Compete the Passage)

۳. سوالات هایلات کردن پاسخ (Highlight the Answer)

دو سوال از هفت سوال ریدینگ از این نوع می‌باشد. با توجه به سوال ارایه شده شما بایستی بخشی از متن را هایلایت نمایید. توجه کنید که شما نباید بیشتر یا کمتر از حد مورد نیاز این کار را انجام دهید.

نحوه پاسخگویی به سوالات Highlight the Answer

نحوه پاسخگویی به سوالات Highlight the Answer در آزمون دولینگو

۴. سوالات درک ایده (Identify the Idea)

در این نوع از سوالات، چهار گزینه به شما داده می‌شود که معادل یکی از آن‌ها در متن ذکر شده است. در صورتی که متن را به خوبی خوانده باشید٬ می‌توانید به سادگی دو تا از گزینه‌ها را حذف نموده و نهایتا با دقت بیشتری در متن می‌توانید گزینه صحیح را انتخاب نمایید.

نحوه پاسخگویی به سوالات درک ایده در آزمون دولینگو

نحوه پاسخگویی به سوالات درک ایده Identify the Idea در آزمون دولینگو

۵. سوالات تشخیص عنوان متن (Title the Passage)

آخرین سوال هر متن، تشخیص عنوان می‌باشد که با توجه به آن‌چه خوانده‌اید میتوانید این سوالات را پاسخ دهید. توجه کنید که دولینگو از عنوان‌هایی برای فریب آزمون‌دهنده حتما استفاده خواهد کرد، پس با دقت کامل تمام گزینه ها را بررسی نمایید.

Title the Passage

نحوه پاسخگویی به سوالات Title the Passage در دولینگو

  • مکالمه (Conversation) در آزمون دولینگو

جدیدترین بخش آزمون دولینگو، یک مکالمه است که در ۲ بخش متفاوت ارایه می‌گردد. بخش اول مکالمه شما با یک استاد دانشگاه درباره‌ی موضوعات مرتبط به دانشگاه است و در بخش دوم شما با دوست یا همکلاسی خود به مکالمه خواهید پرداخت. در هر بخش شما ۴ دقیقه زمان دارید تا به ۵ یا ۶ سوال پاسخ دهید و در انتها بایستی در مدت زمان ۷۵ ثانیه مکالمه خود را خلاصه و آن را تایپ نمایید. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که شما نیازی به صحبت کردن در این مکالمه ندارید و تنها از میان گزینه‌ها جمله مناسب با مکالمه را بایستی انتخاب نمایید.

در ادامه به صورت گام به گام با تمامی قسمت‌های این مکالمه شما را آشنا خواهیم نمود.

در اولین مرحله موقعیتی که در آن مکالمه صورت می‌گیرد، به شما ارایه خواهد شد تا کاملا با موقعیت آشنا شوید. به عنوان مثال، استاد شما توصیه نامه‌ای برای تحصیلات تکمیلی شما در دانشگاه دیگری ارایه نموده است و شما به دفتر ایشان رفته‌اید تا خبر پذیرش خود را به ایشان داده و تشکر خود را ابراز نمایید.

مرحله اول مکالمه آزمون دولینگو

مرحله اول بخش مکالمه Conversation در آزمون دولینگو

زمانی که موقعیت را خواندید و کاملا آماده بودید بر روی دکمه Start کلیک نمایید تا اولین بخش مکالمه صورت گیرد.

Conversation 2

مرحله دوم بخش Conversation در آزمون دولینگو

با کلیک کردن بر روی آیکون مورد نظر می‌توانید جمله فرد مقابل خود در مکالمه را بشنوید و پس از آن از بین گزینه‌های ارایه شده بایستی بهترین جمله را انتخاب نمایید.

مرحله سوم بخش Conversation در آزمون دولینگو

اگر جواب شما درست باشد، در مرحله بعدی با رنگ سبز متوجه آن خواهید شد، ولی در صورت انتخاب پاسخ نادرست، جواب شما قرمز رنگ شده و بهترین جمله به شما نشان داده می‌شود تا همچنان به درستی در جریان روند مکالمه قرار بگیرید.

Conversation 4

مرحله چهارم بخش Conversation

نهایتا، پس از پاسخ به ۵ یا ۶ سوال در مکالمه، بایستی ان را در ۷۵ ثانیه خلاصه نموده و تایپ کنید.

Conversation last

مرحله آخر بخش Conversation در آزمون دولینگو

بخش نوشتاری دولینگو (Writing: Answer Question)

در بخش نوشتاری (Writing) آزمون دولینگو، شما ۵ دقیقه زمان خواهید داشت تا به سوال ارایه شده پاسخ دهید. مشخص است تعداد کلمات بیشتر علاوه بر بحث و حمایت جامع تر از موضعی که مطرح نمودید منجر به کسب نتیجه‌ی بهتر در این بخش خواهد شد.

همچنین شما در ابتدا ۳۰ ثانیه فرصت خواهید داشت تا سوالات را به دقت بخوانید و پاسخ مناسبی در ذهن خود آماده سازید.

بخش نوشتاری

آشنایی با بخش نوشتاری Writing در آزمون دولینگو

  • پاسخگویی شفاهی آزمون دولینگو (Speaking)

در بخش تطبیقی (Adaptive) آزمون دولینگو، داوطلبان چهار بخش اسپیکینگ در قالب سه نوع متفاوت خواهند داشت. برای هر بخش شما ۲۰ ثانیه فرصت خواهید داشت تا خود را برای پاسخگویی به سوال آماده سازید و در ادامه بایستی ۳۰ تا ۹۰ ثانیه درباره موضوع مطرح شده صحبت نمایید. واضح است روان بودن (Fluency) و توانایی صحبت کردن در حد ۹۰ ثانیه مهم‌ترین فاکتورها در ارزیابی شما خواهند بود. در ادامه همچنین دانش لغت (Lexical Resource)، گرامر (Grammatical Range and Accuracy)، تلفظ (Pronunciation) و توانایی شما در حمایت از موضع خود از جمله فاکتورهایی هستند که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

در بین چهار بخش اسپیکینگ در آزمون دولینگو، بخش‌های اول و چهارم معمولا برای داوطلبان چالش برانگیزتر هستند. در این دو بخش موضوع سوال به صورت شفاهی برای شما پخش خواهد شد. داوطلب ۳ بار می‌تواند موضوع را بشنود و در ادامه بایستی ۳۰ تا ۹۰ ثانیه به سوالات پاسخ دهد

پاسخگویی شفاهی

آشنایی با بخش پاسخگویی شفاهی آزمون دولینگو

در دومین بخش اسپیکینگ، عکسی به شما نشان داده می‌شود که بایستی در زمان مقرر به توصیف عکس بپردازید.

توصیف تصویر

توصیف شفاهی تصویر در اسپیکینگ آزمون دولینگو

در سومین بخش نیز موضوع همانند یک Cue Card به شما ارایه خواهد شد. پس از خواندن دقیق موضوع و در نظر گرفتن تمامی موارد خواسته شده بایستی به طور مناسبی درباره آن صحبت کنید.

Cue Card

بخش مشابه آزمون آیلتس و دولینگو در اسپیکینگ

پس از پاسخ دادن به چهارمین سوال که همانند بخش اول موضوع به صورت شنیداری به شما ارایه می‌شود، بخش تطبیقی (Adaptive) به پایان می‌رسد.

  • بخش رایتینگ و مصاحبه شفاهی دولینگو (Interview and Writing Sample)

سوالات این بخش، علاوه بر این که طبق آخرین آپدیت در نمره شما اثرگذار خواهند بود، بلکه در دسترس دانشگاه نیز قرار خواهند گرفت تا بتوانند ارزیابی بهتری از توانایی های زبانی شما داشته باشند.

در ابتدا موضوعی به شما داده می‌شود که ۳۰ ثانیه برای فکر کردن در مورد موضوع و اماده سازی خود زمان دارید و در ادامه بایستی یک تا ۳ دقیقه درباره‌ی آن صحبت کنید.

مصاحبه شفاهی

مصاحبه شفاهی آزمون دولینگو

در آخرین بخش امتحان، ۳۰ ثانیه زمان خواهید داشت به موضوع فکر کرده و در ادامه بایستی یک تا ۳ دقیقه در مورد آن بنویسید.

نحوه نمره دهی در آزمون دولینگو

تطبیق و کامپیوتری بودن آزمون دولینگو سبب می شود٬ نحوه نمره دهی این آزمون کاملا اتوماتیک و سریع باشد.

برای سوالات جای خالی٬ انتخاب واژه انگلیسی درست٬ گوش دادن و نوشتن جمله٬ نمره دهی بر اساس درست یا غلط بودن پاسخ شماست. اما هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی نمره دهی برای سوالات خواندن و صحبت کردن در دسترس نیست٬ اما احتمالا نمره این آزمون بر اساس الگوریتمی محاسبه می شود که موارد زیر را مورد ارزیابی قرار می دهد.

  • سرعت صحبت کردن
  • مدت زمان مکث ها
  • زیر و بمی صدا و لهجه

در واقع در آزمون دولینگو٬ مهارت زبان انگلیسی شما٬ با استفاده از مقیاسی که بین ۱۰ تا ۱۶۰ متغیر است٬ اندازه گیری می شود. نمره نهایی همراه با توضیحات مختصری ارایه می شود که بیان می کند نمره آزمون شما به چه معناست و در چه سطی از زبان انگلیسی هستید.

ریزنمرات آزمون دولینگو

در اینجا به بخش های مختلفی که در کارنامه شما ثبت می شود می پردازیم:

Production در آزمون دولینگو به چه معناست؟

این بخش ارزیاب عملکرد شما در تولید محتوا است که می‌تواند به صورت گفتاری یا شنیداری باشد. در اصل بخش‌های مربوط به اسپیکینگ و رایتینگ بیشترین اثر را بر نمره‌ی این بخش دارند.

Literacy در آزمون دولینگو به چه معناست؟

این بخش از زبان انگلیسی در لغت به معنای سواد و دانش انگلیسی است. اما در آزمون دولینگو در برگیرنده سوالاتی است که در جدول زیر به آن اشاره شده است.

Comprehension در دولینگو چه معنایی دارد؟

این واژه در لغت به معنای درک مطلب می باشد اما برای آشنایی با آن در آزمون دولینگو جدول زیر را مطالعه نمایید.

Conversation در آزمون دولینگو به چه معناست؟

در لغت به معنای مکالمه است اما می توانید با رجوع به جدول زیر از مفهوم دولینگویی آن با خبر شوید!

نوع سوال ارزیابی زمان
Fill in the Blanks Literacy
Comprehension
۳ دقیقه
Real English Word SelectionLiteracy
Comprehension
۱ دقیقه
Read AloudConversation
Comprehension
۲۰ ثانیه
Listen and Type Conversation
Comprehension
۱ دقیقه
Writing: Describe an image Literacy
Production
۱ دقیقه
Interactive Reading Literacy
Comprehension
۷ تا ۸ دقیقه
ConversationConversation
Production
۴ دقیقه
Writing: Answer Questions Literacy
Production
۵ دقیقه
Speaking: Answer Questions Literacy
Production
۳۰ تا ۹۰ ثانیه
Speaking: Describe an Image Conversation
Production
۳۰ تا ۹۰ ثانیه
Speaking InterviewConversation
Production
۱ تا ۳ دقیقه
Speaking SampleLiteracy
Production
۳ تا ۵ دقیقه

مقایسه نمره آزمون زبان انگلیسی دولینگو (Duolingo) با آزمون­های تافل و آیلتس

جداول زیر براساس تحقیقاتی ارائه شده‌­اند که در زمینه مقایسه‌ی نمرات آزمون انگلیسی دولینگو Duolingo با نمرات نهایی آزمون تافل (TOEFL iBT) و آیلتس (IELTS)، صورت گرفته است، لذا به شما کمک خواهد کرد تا آزمون مناسب خود را به درستی انتخاب کنید.

DuolingoIELTS
101.5
152
20-25 2.5
30-40 3
45-50 3.5
55-60 4
65-70 4.5
75-80 5
85-90 5.5
95-100 6
105-110 6.5
115-120 7
125-130 7.5
135-140 8
145-150 8.5
155-160 9
DuolingoTOEFL
10-250
301
352-4
405-8
459-13
5014-19
5520-25
60 26-31
6532-37
7038-43
7544-49
8050-55
8556-61
9062-67
9568-73
10074-79
10580-85
11086-91
11592-96
12097-102
125103-107
130108-112
135118-115
140 116-118
145119
150-160 120

برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون دولینگو (Duolingo) در موسسه تخصصی زبان کوییک

با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات و موانع زیاد برای انجام فرآیندهای مهاجرت از قبیل تحصیلی و کاری موسسه تخصصی زبان کوییک نیازهای شما زبان‌آموزان را بدون پاسخ نگذاشته است و اقدام به برگزاری دوره‌های آمادگی دولینگو نموده است.

لازم به ذکر است که دوره‌های این آزمون در موسسه تخصصی زبان کوییک برای تمامی سطوح به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌گردد. موسسه تمامی مراحل ثبت‌نام و امادگی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد داد و شما می‌توانید با خیال راحت به مهاجرت خود فکر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره‌های آزمون دولینگو، می توانید با ما تماس بگیرید و مشاورین ما تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

تضمین نمره دولینگو دلخواه شما با موسسه کوییک

اگر قصد اپلای کردن و مهاجرت تحصیلی دارید از این فرصت طلایی همین الان استفاده کنید و با موسسه تماس بگیرید. مشاورین ما در جدیدترین دوره‌های تضمینی آزمون دولینگو برای کسب هر نمره‌ای در خدمت شما هستند.

تقلب در آزمون دولینگو (Doulingo)

برخلاف تصوری که درباره امکان تقلب در آزمون دولینگو (Doulingo) وجود دارد، این آزمون از امنیت بالایی برخوردار است. چراکه هنگام برگزاری آزمون تعدادی Safeguard حضور دارند تا مطمئن شوند شرکت‌کنندگان، تقلب نمی­‌کنند.

شما باید پاسپورت و مدارک خود را به دوربین نشان دهید، مجاز به استفاده از هدفون نیستید، باید تنها فردی باشید که در یک اتاق روشن حضور دارد و می‌بایست در تمام مدت جلو دوربین قابل مشاهده باشید. بنابراین بسیار دشوار خواهد بود که در طول آزمون کسی به شما کمک کند یا بتوانید تقلب کنید.

فروش آزمون دولینگو (Doulingo)

اخیرا آگاه شده‌­ایم، برخی از افراد با دریافت هزینه‌­های زیاد، به کسانی که به مدرک زبان انگلیسی دولینگو نیاز دارند، این تضمین را می­دهند که تنها با دریافت مدارک شناسایی، به جای آن­ها آزمون داده و نمره مورد نظرشان را دریافت می­‌کنند. از آنجایی که تجربه ما در آزمون دولینگو نشان می­‌داد، امکان تقلب در این آزمون به هیچ وجه وجود ندارد، لذا به عنوان مشتری، با یکی از مراکزی که چنین ادعایی دارند، تماس گرفته و از آن­ها خواستیم شرایط و نحوه انجام این کار را توضیح دهند.

اولین نکته‌­ قابل توجه، هزینه 2000 دلاری بود که این شخص برای انجام آزمون دولینگو درخواست کرد. اما مسئله اصلی که وکیل موسسه پس از صحبت با این فرد، بیان کرد، این است که امکان کلاه­برداری در این کار بسیار بالاست و به دلیل این که تقلب کردن و انجام آزمون توسط شخصی غیر از صاحب مدرک شناسایی ارائه شده در آزمون، خود نوعی جرم محسوب می‌­­شود، فردی که از او کلاهبرداری شده، امکان هیچ­‌گونه پیگری قانونی و شکایت برای بازگشت پول خود را ندارد.

پرواضح است، آزمونی که در این سطح وسیع در سراسر جهان، برگزار می­‌شود و مورد پذیرش مراکز و دانشگاه‌­های معتبر جهانی است، آزمونی است که امکان تقلب در آن تقریبا صفر درصد باشد، تا بتواند به عنوان معیاری معتبر برای ارزیابی افراد در نظر گرفته شود.

نمونه سوالات آزمون دولینگو

بعد از سه سال فعالیت و آموزش در زمینه دولینگو تست، موسسه کوییک با در اختیار داشتن هزاران نمونه از آزمون‌های واقعی افتخار دارد نمونه سوالات واقعی این تست را در اختیار زبان‌آموزان قرار دهد، پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

کسب پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، هلند و انگلستان با موسسه کوییک با آزمون دولینگو

موسسه کوییک به عنوان سریع‌ترین موسسه در امر پذیرش و ویزا به عنوان نماینده بسیاری از دانشگاه‌ها در کانادا، هلند و انگلستان به حساب می‌آید. اگر موفق به شرکت در آزمون آیلتس نشدید نگران نباشید چرا که ما پذیرش دانشگاه‌هایی را برای شما کسب می‌کنیم که در حال حاضر آزمون دولینگو را برای اعطای پذیرش به شما نیاز دارند.

ویدیوهای صفر تا صد آزمون دولینگو با اساتید کوییک

تعدادی از نتایج درخشان زبان آموزان موسسه کوییک در آزمون دولینگو

موسسه تخصصی زبان کوییک اولین موسسه در زمینه اموزش تکنیک های ازمون دولینگو به حساب می آید . به خودمان میبالیم که با بهره گیری از بهترین اساتید دولینگو در ایران نتایجی درخشان برای شما به ارمغان اورده ایم. در اسلایدر زیر فقط تعدادی ! از بهترین نتایج ازمون دولینگو را برای اثبات بهترین بودن گذاشته ایم.

پرسش‌های متداول در زمینه آزمون دولینگو (Duolingo)

هزینه آزمون دولینگو (Duolingo) چقدر است؟

هزینه این آزمون نسبت به آزمون‌های دیگر بسیار کم و مبلغ ۵۹ دلار آمریکا می‌باشد.

امکان تقلب در آزمون دولینگو (Duolingo) وجود دارد؟

با توجه به این که همه چیز به صورت کاملا هوشمند چک می‌شود امکان تقلب کردن بسیار سخت و غیرممکن است.

منابع آزمون دولینگو (Duolingo) برای آمادگی آزمون کدام است؟

به طور کلی چون این آزمون سطح سواد انگلیسی شما را ارزیابی می‌کند منابع همان منابع رایج برای بهبود دانش زبان انگلیسی شما می‌باشد. برای آشنایی با نحوه سوال‌ها می توانید به سایت آزمون مراجعه کنید.

مهارت‌های مورد ارزیابی در آزمون کدام است؟

این آزمون به صورتی طراحی شده است که هر چهار مهارت Speaking , writing, Reading و Listening شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

آزمون دولینگو سخت‌تر است یا آیلتس؟

هر دو امتحان سطح دانش زبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند اما با توجه به نظرسنجی از زبان‌آموزان، آزمون دولینگو آسان‌تر تلقی می‌شود.

آیا آزمون دولینگو برای مهاجرت کاری و تحصیلی قابل ارائه است؟

در حال حاضر به دلیل شرایط موجود بسیاری از دانشگاه‌ها کانادا و آمریکا برای پذیرش تحصیلی این مدرک را قبول دارند، برای مهاجرت کاری بستگی به کارفرما دارد و از طریق مکاتبه می‌توانید از این موضوع مطلع شوید.

مطالب مرتبط

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس

آزمون تافل آنلاین Home Edition

آزمون تافل آنلاین

آزمون تافل

آزمون تافل

آزمون CAEL

آزمون CAEL

آزمون GRE

آزمون GRE

آزمون PTE

آزمون PTE

آزمون TOEIC

آزمون TOEIC

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 34 میانگین: 3.6]

83 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
حمیدرضا

سلام بسیار ممنون

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  حمیدرضا

امیدوارم استفاده کرده باشید

Yes

آیا انتحاب گزینه send results راجع به ارسال نتیجه آزمون به دانشگاه قبل از شروع آزمون انجام میشود یا بعد از آزمون و در زمان دریافت نتایج باید انتخاب و ارسال شود؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Yes

بعد از امتحان می توانید نتایج را ارسال نمایید

محمد‌رضا عاشوری

با سلام
حسابداری خوندم و میخوام برای ارشد واسه کانادا پذیرش بگیرم آیا میشه با دولینگو از ی دانشگاه خوب تو کانادا پذیرش گرفت ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام بستگی به دانشگاه داره بعضی از دانشگاه ها قبول میکنند ولی برخی دیگر خیر

سارا لویی

آزمون دولینگو
چطور باید پرداخت کنیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سارا لویی

سلام درگاه های مختلف پرداختی در ایران این مار رو برای شما انجام میدهند
شریف ویزا و … رو در گوگل سرچ کنید میتونید از طریق آنها اقدام نمایید.

سارا

سلام وقت بخیر. ببخشید سوالات real word تو کدوم قسمت یا بخش از دولینگو شامل میشه literacy یا بخشهای دیگه

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سارا

سلام بله

مریم امیرزادگان

سلام،،آزمون زبان چینی دولینگو را هم دارید؟؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام خیر.

مهنوش

سلام توی سایت یه قسمت داره برای خرید دو تا تست که هر کدوم 39 دلاره این یعنی میتونیم دوبار تست بدیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مهنوش

سلام بله

Rose

سلام. وقت تون بخیر. برای قسمت گوش بدهید و بنویسید در جمله سوالی علامت سوال باید تایپ شود؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Rose

سلام بله

roya

سلام وقتتون بخیر ببخشید چند بار میشه از آزمون رایگان دولینگو استفاده کرد؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  roya

سلام
هر بار ثبت نام شما میتونید دو بار امتحان بدید البته در صورتی که تست شما در مرحله اول اینولید بشه
اما اگر همان بار اول که امتحان می دهید نمره شما صادر شود دیگر امکان مجدد با همان هزینه وجود نداره و باید باز برای ثبت نام هزینه نمایید

احمد

سلام، آیا دوره امادگی سریع برای آزمون دولینگو دارید؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  احمد

سلام
بله دوره های آمادگی برای دولینگو در موسسه زبان کوییک وجود داره که برای آگاهی از هزینه ها و شرایط برگزاری کلاس ها می تونید با موسسه تماس بگیرید.

صبا

سلام مدت انقضای دولینگو چند وقته؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  صبا

با عرض سلام
دو سال مدت انقضای آزمون دولینگو می باشد.

سارا

سلام اگه درخواست اپیل بزنیم تا چند وقت بعدش میشه امتحان داد مجدد؟ ممنون از شما

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سارا

سلام
معمولا پنج تا هفت روز طول میکشه تا جواب اپیل صادر بشه

...

این دولینگو به اون دولینگو اپلیکیشن مربوطه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  ...

بله هر دو با گزینه مربوط به دولینگو می باشند

مهدی

سلام هزینه رو چطوری باید پرداخت کرد ؟49 دلار رو عرض میکنم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مهدی

درگاه های مختلف پرداخت مثل شریف ویزا این پرداخت رو برای شما انجام میدند

شبنم

صدور نتیجه آزمون چقد زمان می برد ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  شبنم

حداکثر ۴۸ ساعت نتیجه امتحان دولینگوی شما صادر خواهد شد.

ارجمندفر

سلام وضمن تشکر از راهنمایی خوبتون
خواستم بدونم هزینه دوره در موسسه و زمان بندی ان چگونه است راهنمایی بفرمایید واینکه ایا به صورت انلاین است یا حضوری.

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  ارجمندفر

با عرض سلام خدمت شما
برای آگاهی از دوره ها و هزینه ها و همچنین آشنایی با روند برگزاری کلاس های آمادگی دولینگو با ما در تماس باشید

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
اگر بفرستید بهتر هست چرا که داشتن آن برای مورد شما می تونه به احتمال پذیرش شما کمک کنه

نسرین

سلام ممنون بابت توضیحات، در این بازه زمانی که اینترنت دچار مشکل شده آیا میشه آزمون داد و کندی اینترنت مشکلی ایجاد نمیکنه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  نسرین

سلام بهتره که یه نت پایدار باشید و کندی اینرنت باعث قطع شدن ازموم تافل هوم ادیشن میشه
توجه داشته باشید بعد از هر بار قطع شدن از شما میخوان چک محیطی داشته باشید و این خودش باعث میشه تمرکز شما در حین تست پایین بیاد

یکتا

سلام خسته نباشید.
اگر یک بار تست دهیم و جوابش آماده شود و دوباره تست بدهیم و نمره ی دومی بدتر از اولی شود آیا امکانش هست همون نمره ی اول رو برای دانشگاهمون بفرستیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  یکتا

سلام
بله شما می تونید نمره بهتر رو ارایه بدید و از این لحاظ هیچ مانعی وجود نداره و ترتیب امتحانات شما اولیتی ندارد.

داوود

با سلام و روز بخیر
دوره های امادگی شما برای ازمون دولینگو به چه صورت و چقدر هزینه داره

با تشکر

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  داوود

سلام
برای آگاهی از از هزینه ها با مشاورین ما تماس بگیرید
اما نحوه شرکت در کلاس ها به این صورت هست که شما اول تعیین سطح رایگان خواهید داد
سپس با توجه به سطح اولیه خودتون می تونید کلاس ها رو شرکت کنید.

زهرا

سلام وقت بخیر
آیا میشه آزمون رو با لپ تاب هم داد مشکلی نیست؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  زهرا

سلام
برای شرکت در آزمون دولینگو استفاده ار لپ تاپ هیچ ممانعتی نداره و شما می تونید به راحتی در آزمون شرکت کنید.

شادی

سلام
من لیست دانشگاههارو که گذاشتین.. نگاه کردم برای اپلای رشته مدنظرم آزمون دولینگو تو شرایطش نبود! چجوریه پس؟!

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  شادی

سلام
ممکنه در برخی از رشته های برخی از دانشگاه ها قبول نکنند.
چون رشته با رشته هر دانشگاه در زمینه language requirement متفاوت هست.

Mahdi

عالی بود ممنون

Surwqt

سلام
من امتحان دولینگو دادم تقربیا ۴ روز میشه
اما نتیجه ام نامده چطور میتوانم نتیجه خود را ببینم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Surwqt

سلام
برای آگاهی از نتیجه آزمون دولینگو باید به اکانت دولینگو خودتون مراجعه کنید .

ایمان

سلام مدت زمان کلاساس چقدره؟منظورم اینه چند ماه باید اموزش ببینیم تا بتونیم ازمون بدیم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  ایمان

سلام
برای شرکت در دوره های دولینگو در ابتدا شما یک تعیین سطح رایگان شرکت خواهید کرد
سپس با توجه به سطح اولیه شما به شما خواهیم گفت چند جلسه و چه مدت نیاز دارید که در کلاس ها شرکت کنید .

فاطمه افریدون

سلام وقت بخیر من بایددتا ۱۵ روز دیگه نتیجه دولینگو رو ارائه کنم برا یه دانشگاه میشه کمکم کنین

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
برای کسب سریع مدرک دولینگو می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید.
در اسرع وقت برای شما انجام خواهیم داد.

Farahnaz

با داشتن سند دولینگو آیا میتوان ادمیشن پوهنتون های آلمان را گرفت؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Farahnaz

سلام
متاسفانه خیر.

حمیدالله غنی زاده

سلام ببخشید آیا برای ثبت نام آزمون دولینگو مثل تافل میشه از قبل ثبت نام کرد برای هفته بعد؟
لطفا سریع پاسخ دهید
من فردا میخام برای هفته بعد ثبت نام کنم امکان داره؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
شما تا بیست و یک روز بعد ار ثبت نام آزمون دولینگو می توانید در این آزمون شرکت کنید.

Kiyana

سلام پس چرا توی اپلیکیشن دولینگو زبان انگلیسی برای ایرانی ها نداره چطور انگلیسی رو باید ازمون بدیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Kiyana

سلام
اپلیکیشن دولینگو هیچ ربطی به آزمون دولینگو ندارد
پس اینکه زبان فارسی نداره نشان دهنده ابن نیست که فارسی زبانان نمیتونن این آزمون رو بدن.

محمد

دروبر شما خسته نباید من زبانم نسبتا خوبه به علت فیلم دیدن ولی دولینگو 70 گیر کردم میخوام یک ماهه به 120 یا 130برسم چند جلسه نیاز دارم و هزینه چقد میشه میانگینش هم بگید ممنون میشم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  محمد

سلام
به احتمال خیلی زیاد دانش عمومی زبان شما زیاد قوی نیست
برای همین برای اینکه بتونید نمره مورد نظرتون رو در آزمون دولینگو کسب کنید نیاز دارید دانش عمومی زبان خودتون رو تقویت کنید
برای همین کار میتونید با مشاورین ما تماس بگیرید

عسل

سلام به جای آزمون آیلتس میتونم دولینگو شرکت کنم؟ و نمرات آن به چه صورتی است؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  عسل

سلام
هر دو آزمون ایلتس و دولینگو برای خیلی از مراکز علمی قابل پذیرش هستند
حالا شما می تونید ببینید مرکز مدنظر شما دولینگو رو قبول می کنه یا نه
معمولا برخی مراکز در حال حاضر دولینگو رو قبول ندارند

چ.گ

سلام وقت بخیر ،ببخشید از لحظه ثبت نام تا روز آزمون چند روز طول میکشه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  چ.گ

هر موقعی که ثبت نام شما در آزمون دولینگو نهایی شد می تونید از همون تایم امتحان رو بدید.

سعیده ایری

چطورمیتونم منابع این ازمون رو تهیه کنم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سعیده ایری

سلام
می تونید با موسسه تخصصی زبان کوییک تماس بگیرید و منابع رو دریافت نمایید.

مهرداد متولی زاده

سلام شما کلاس دومینگو دارین؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام بله
ما دوره های آموزش دولینگو رو داریم
می تونید به مشاورین ما زنگ بزنید و اونها همه اطلاعات رو در خدمت شما خواهند گذاشت
لطفا به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

Yasin

سلام برا اینکه ازمون Duolingo روگامل حرفی بدم و نمره خوبی بگیریم برای مهاجرت به چه سطحی باید برسیم تو کلاس زبان و من الان B3هستم کتاب TOP NOTCH چند سال یا ماه نمیدونم مونده تا به سطحی برسم ک ازمون Duolingo حرفه ای بدم ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Yasin

سلام
شما می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید
مشاورین موسسه تخصصی زبان کوییک برای شما یک وقت تعیین سطح رایگان خواهند گذاشت
شما با یک استاد با تجربه صحبت خواهید کرد و ایشون به شما خواهند گفت برای دسترسی به نمره مورد نظر در آزمون دولینگو چقدر زمان نیاز دارید

رژین زارعی

چطور میتونم در کلاسهای دولینگو شرکت کنم؟!؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  رژین زارعی

می توانید با مشاورین موسسه تخصصی زبان کوییک تماس بگیرید.
مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و کلاس ها رو برای شما برگراز خواهند کرد.

رژین زارعی

چطور در کلاسهای دولینگو شرکت کنم ؟!

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  رژین زارعی

می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید (به صفحه تماس با ما مراجعه کنید )
مشاورین ما برای شما وقت تعیین سطح خواهند گذاشت و می تونید در کلاس ها شرکت کنید.

kaveh

salam.
man niaz be nemone soalat azmon duolingo daram.mikhastam bebinam chetory mitonam tahaie konam.?

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  kaveh

سلام
برای دسترسی به منابع دولینگو می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید

نیما

باید تایم مشخص کنیم برای تست یا هرزمانی بخوایم میتونیم تست بدیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  نیما

بعد از ثبت نام تا بیست و یک روز فرصت دارید امتحان بدید.

نیما

هرموقع از شبانه روز؟ینی لازم نیس اسکجول کنیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  نیما

خیر نیازی نیست.

سمیه

سلام وقتتون بخیر
آزمون دولینگو فقط انگلیسی هست یا آزمون زبان آلمانی هم دارد؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سمیه

در زمینه انگلیسی مطمین هستیم داره. ولی آلمانی رو اطلاعی نداریم.

سید محمد حاجی سید جوادی

سلام وقت بخیر. آزمون دولینگو زبان ایتالیائی، آزمون یک مرحله‌ای است یا سطح‌بندی داره؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

اطلاعات در این زمینه نداریم.

میلاد

سلام بسیار مفید بود و سپاسگزارم

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته