تفاوت read و study

reading و studying هر دو بخش مهمی از فرایند یادگیری هستند. هر دو اغلب وابسته به هم هستند و معمولاً با هم انجام می‌شوند. اما،reading و studying از جهات مختلف متفاوت هستند. هر دو مزایا و اهداف منحصر به فردی دارند که می‌تواند تجربه یادگیری شما را افزایش دهد.

اما به دنبال تفاوت بین reading و studying هستید؟ اگرچه reading و studying مفاهیمی هستند ک بهم مرتبط‌اند، اما اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. منظور از Reading ، اسکن و درک اطلاعات است. Studying برای جمع‌آوری، ذخیره و درک مفهومی است که به مهارت‌های شناختی نیاز دارد.

به راحتی می‌توان study را با read اشتباه گرفت. از آنجا که با یکدیگر ارتباط دارد، برخی ممکن است این دو را به عنوان مفاهیمی مشابه تصور کنند. اما، study همان read نیست و بهم مربوط نمی‌شود. در این مقاله، تفاوت این دو را به تفصیل شرح خواهیم داد.

بررسی واژه‌های Study و Read

واژه study به معنی مطالعه است، که امروزه در زبان انگلیسی استفاده می‌شود.  این واژه از کوتاه شده اصطلاحات قدیمی Old French estudie  و estudier (واژه اقدام) به دست آمده است. Estudio از کلمه لاتین studium گرفته شده است که به معنی انرژی یک فرد است. به عنوان مثال، فعالیتی که فرد را ملزم می‌کند تا مغز خود را در یک کار مولد (به عنوان مثال، برنامه دقیق) به کار گیرد.

کلمه read به معنی خواندن در زبان انگلیسی امروزی از کلمه انگلیسی arcaic rǣdan که ریشه‌ای آلمانی دارد آمده است؛ این واژه از کلمات raden  که ریشه هلندی دارد و raten  که آلمانی دارد ساخته شد است.

اهمیت دانستن تفاوت بین Reading و Studying

تشخیص تفاوت بین reading و studying می‌تواند به افزایش تجربه یادگیری شما کمک کند. این دو واژه هدف، فرایندها و انواع مختلفی دارند. آگاهی بیشتر از تفاوت میان این دو کلمه ممکن است در برنامه‌ریزی جلسات مطالعه مفید باشد. بسته به زمان یا نیاز خود، ممکن است تصمیم بگیرید که هر دو یا یکی را دنبال کنید.

شباهت واژه‌های Study و Read

قبل از بیان تفاوت بین reading و studying، بیایید در مورد شباهت ها صحبت کنیم. همانطور که اشاره کردم، اینکه بین این دو واژه دچاره اشتباه شوید، بسیار ساده است. چراکه شباهت زیادی بین این دو فعالیت وجود دارد.

  • reading و studying هر دو هنگام آماده شدن برای کلاس یا امتحان مفید است.
  • هر دو برای کسب اطلاعات یا بینش جدید مفید هستند.
  • هر دو می‌توانند توانایی‌ها و مهارت‌های شناختی را تقویت کنند.
  • هر دو فعالیت شامل بررسی یک موضوع یا عنوان خاص است.
  • هر دو فعالیت مکمل یکدیگر هستند. برای بهبود مطالعه(studying)، باید مهارت خواندن (reading) خود را ارتقا دهید (برعکس).

علاوه بر این، هم studying و هم reading به زمان و ثبات نیاز دارد تا بتوانید پیشرفت کنید. دانش‌آموزان باید reading و studying را به یک عادت تبدیل کنند.

تفاوت واژه‌های Study و Read

با وجود شباهت‌های زیاد، reading و studying با یکدیگر متفاوت است. از نظر تعریف، هدف، الزامات، فرایند و انواع، تفاوت‌هایی وجود دارد.

تعریف

Reading، در واقع به معنای تفسیر حروف و نمادهای یک متن است. بر اساس گفته‌های‌ Merriam Webster، reading، با توجه به اینکه تعاریف مختلفی برای آن وجود دارد، reading را به صورت زیر بیان کرده است:

  • دریافت معنی حروف، نمادها و غیره به ویژه از طریق دیدن یا لمس کردن.
  • بیان کلمات چاپ شده یا نوشتاری با صدای بلند.
  • آشنایی یا اسکن محتویات مطالب خواندنی (مانند کتاب).
  • بررسی خطاها (تصحیح).
  • تفسیر معنی یا اهمیت چیزی.

Reading مستلزم این است که هنگام کسب دانش و درک چیزی، ذهن به صورت فعالانه درگیر شود. همانطور که توسط Merriam Webster تعریف شده است، مطالعه به این معنی است:

  • “مطالعه دقیق به ویژه با هدف یادگیری.”
  • برای بررسی دقیق و با دقت جزئیات.
  • فعالیتی که شامل تأمل و تفکر است.
  • به کارگیری کاربرد قوای ذهنی در کسب دانش.
  • حفظ و کاربرد در زمینه یا موضوع خاصی.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، reading همان studying  نیست و برعکس. گاهی خواندن چیزی به این معنا نیست که شما درس می‌خوانید. به عنوان مثال، ورق زدن یک کتاب کمیک به معنی مطالعه آن نیست. اگرچه خواندن می‌تواند بخشی از مطالعه باشد، اما می‌تواند بدون قصد یادگیری انجام شود.

در همین حال، مطالعه محدود به خواندن یا نوشتن نیست. بسته به سبک یادگیری افراد، روش‌های دیگری نیز برای مطالعه وجود دارد. برخی می‌توانند هنگام خواندن یا نوشتن بهتر یاد بگیرند. بعضی‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند که به تصویری، صدا یا مشارکت فیزیکی مطالب را یادگیرند.

reading و studying

reading و studying هر دو بخش مهمی از فرایند یادگیری هستند

هدف

Reading هنگام جمع آوری اطلاعات بسیار مفید است. هدف از خواندن، ارتباط بین ایده‌هاست. هنگام بررسی مجدد یا مرور دروس بدون نیاز به حفظ کردن، کمک کننده است.

Studying برای درک اطلاعاتی که از reading به دست آورده‌ایم، انجام می‌شود. به خاطر سپردن بخش‌های مهمی که مطالعه شده یا studying است.

موارد مورد نیاز

Reading نیاز به تلاش، زمان و تعهد کمتری دارد. بیشتر اوقات، Reading بر روی جزئیاتی که پیچیدگی ندارند تمرکز می‌کند.

studying شامل تحقیق و تحلیل است. بنابراین، ممکن است به انرژی، زمان و توجه بیشتری نیاز داشته باشد. studying بر موضوعات خاص و/یا موضوعات پیچیده تمرکز دارد.

بررسی روند Read و study

Reading

پیش مطالعه(Pre-reading): این مرحله زمانی است که معلم یا فردی منابعی جهت خواندن را به دانش‌آموزان معرفی می‌کند. در این صورت باید اطلاعات کلیدی و اصطلاحات واژگان را مروری کرد. در این صورت باید به مطالب reading که در قسمت‌های خاصی (فصل‌ها ، تصاویر و غیره) آمده است، نگاهی کرد.

خواندن(Reading): دانش‌آموزان مطالب را از ابتدا تا انتها مطالعه می‌کنند. این مرحله را می‌توان به صورت جداگانه و تنها، با یک دوست، به صورت مشترک ، همراه با راهنما و غیره) انجام داد. مرحله خواندن شامل استراتژی‌ها و مهارت‌ها و همچنین بررسی دقیق است.

پاسخگویی(Responding): پاسخگویی روندی است که دانش‌آموز باید بتواند در مورد آنچه که آموخته یا خوانده است بتواند مطالبی را بیان کند.

کاوش(Exploring):

این شامل بازخوانی و بررسی مجدد بخش‌های خاصی از مطالب است. این مرحله می‌تواند به جمع‌آوری واژگان و اطلاعات بیشتر کمک کند. ژانر، ساختار و مطالب ادبی که در متن استفاده شده در این بخش استخراج می‌شوند.

اعمال کردن(Applying):

از طریق فعالیت‌های مختلف، دانش‌آموزان ممکن است اطلاعاتی را که از مطالب جمع‌آوری کرده‌اند به کار گیرند. نوشتن مقاله، ارائه پاورپوینت و تفاسیر دیگری از درک مطالب را نشان می‌دهد.

Academic Training Reading
ReadingStudying
تعریف برای مطالعه مطالب خاص برای اطلاعات خاص. مشارکت فعال در مطالب برای درک کامل مفاهیم یا اطلاعات.
هدف جمع آوری اطلاعات. درک و حفظ اطلاعات.
موارد مورد نیاز زمان ، تلاش و تعهد کمتر. برنامه ریزی دقیق. زمان ، تلاش و تعهد بیشتر.
روندپیش مطالعه
خواندن

در حال پاسخگویی

کاوش

اعمال کردن

پیش نمایش
در کلاس شرکت کنید

مرور

مطالعه

ارزیابی کنید

انواعبررسی اجمالی
اسکن کردن متن

خواندن متمرکز

مطالعه گسترده

ادبیات خوانی

مطالعه مفصل و جامع

برای جمع‌آوری اطلاعات
برای حفظ اطلاعات

برای آزمون یا تجدید حافظه

برای یافتن کارآمدترین استراتژی‌ها و/یا سبک‌های یادگیری

reading

reading و studying مفاهیمی هستند ک بهم مرتبط‌ اند

بررسی روند Studying  (براساس چرخه مطالعه)

پیش نمایش(Preview): خواندن و/یا جمع‌آوری اطلاعات از مطالب مختلف. این کار قبل از شرکت در کلاس یا سخنرانی‌ها انجام می‌شود.

حضور در کلاس(Attend class): گوش دادن به درس، پرسیدن و پاسخ به سوالات مربوط به سخنرانی. این مرحله شامل یادداشت برداری نیز می‌شود.

مرور(Review): خواندن و سازماندهی یادداشت‌ها بعد از کلاس. در این مرحله، می‌توانید سعی کنید جاهای خالی را پر کرده یا به هر سوال یا ایده‌ای توجه داشته باشید.

مطالعه(Study): مطالعه مطالب (کتاب‌ها ، اسلایدهای سخنرانی ، یادداشت‌ها و غیره). جلسات مطالعه شامل تفسیر و تجزیه و تحلیل اطلاعات است. حفظ جزئیات کلیدی در مرحله مطالعه بسیار مهم است.

ارزیابی(Assess): به خاطر آوردن اطلاعات از طریق آزمون یا سایر فعالیت‌ها.

انواع Reading و studying

انواع reading

reading انواع مختلفی دارد. هر نوعی با توجه به عملکرد reading یا برنامه‌های آموزشی reading تعیین شده است. در زیر انواع خواندن متناسب با هدف ذکر شده است که رایج‌ترین انواع مطالعه (reading) هستند.

بررسی اجمالی (Skimming): مشاهده یا خواندن سریع قسمتی از متن برای درک کلی است. این نوع شامل توجه زیاد به عناوین، تیترها، تصاویر و غیره است.

اسکن کردن(Scanning): مانند مرحله قبل یعنی اسکیمینگ، اسکن به معنای خواندن سریع است. اما، هدف یا تمرکز بر روی یک یا بخش خاصی از متن است. شما قسمت‌های غیر ضروری را کنار گذاشته و بر روی اطلاعات خاصی تمرکز می‌کنید.

خواندن متمرکز (Intensive or functional): خواندن کلمه به کلمه متن. متون معمولاً به یک دوره یا تحقیق مربوط می‌شوند. متداول‌ترین مطالب این نوع کتاب‌های درسی دانشگاهی ، نشریات دوره‌ای و آثار ادبی است.

مطالعه گسترده (Extensive or recreational): این نوع با عنوان سبک خواندن نیز معروف است، این کار برای گذراندن اوقات فراغت انجام می‌شود. به عبارت دیگر مطالعه به جهت سرگرمی انجام می‌شود. در این نوع، می‌توان هر مطلبی که لذت بخش یا جالب باشد را مطالعه کرد.

ادبیات خوانی(Literature reading): با هدف خواندن انواع متون ادبی. این نوع شما را تشویق می‌کند تا از ژانرها و انواع مختلف ادبیات لذت ببرید.

مطالعه مفصل و جامع(Detailed study reading):

این نوعreading با studying ارتباط دارد. هدف خواندن تجزیه و تحلیل محتوای مطالب است. این روش SQ3R که شامل نظرسنجی، سوال، خواندن، یادآوری، مرور است را دنبال می‌کند.

انواع Studying

جمع‌آوری اطلاعات (To gather information): هدف یا تمرکز اصلی این است که در‌حین خواندن از مطالب یا سخنرانی‌ها یادداشت برداری کنید.

جهت حفظ اطلاعات(To retain information): این نوع شامل فرآیند انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت است. در این نوع شما به خواندن مکرر، حفظ و قرائت نیاز دارید.

جهت آزمون یا یادآوری(To test or refresh the memory): در این نوع بررسی می‌کنید چه مقدار از آنچه را که از مطالب کرده‌اید را حفظ یا به خاطر سپرده‌اید. خودآزمایی‌ها برای بررسی اینکه آیا اطلاعات مورد نیاز خود را به یاد دارید بسیار مفید است.

جهت یافتن مناسب‌ترین استراتژی‌ها یا سبک‌های یادگیری(To find the most suitable learning strategies or styles): یافتن موثرترین استراتژی‌ها یا سبک‌های یادگیری، نیاز به آزمایش و خطا دارد. بسیاری از کلاس‌های study و آزمایشات به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

اما چطور می‌توان مطالعه‌ای موثر و مفید داشت؟ با ما همراه باشید تا با شما نکات طلایی را به اشتراک بگذاریم.

9 روش موثر برای study

1) سبک یادگیری خود را بشناسید

قبل از بررسی دقیق این مورد لازم است که در مورد شیوه‌های یادگیری بدانید. چهار نوع اصلی شیوه یادگیری وجود دارد: بصری، شنیداری، حسی و خواندن/نوشتن. علاوه بر این، زبان‌آموزان نیز در انواع منطقی، اجتماعی و انفرادی هستند.

  • فراگیران بصری (Visual learners) این شیوه به استفاده از تصاویر برای خفظ و یادیگری بهتر اطلاعات تاکید دارد.
  • فراگیران شنوایی (Auditory learners) به صداها و/یا موسیقی دلالت دارد.
  • فراگیران حرکتی (Kinesthetic learners) در این سبک یادگیری، زبان‌آموز در‌حین یادگیری باید حرکتی فیزیکی انجام دهد.
  • فراگیران خواندن/نوشتن (Reading/Writing learners) این دسته با اطلاعاتی که گفتاری یا مکتوب است کار می‌کنند.
  • یادگیرندگان منطقی (Logical learners) از منطق و استدلال استفاده می‌کنند.
  • فراگیران اجتماعی (Social learners) وقتی در محاصره افراد دیگر قرار می‌گیرند، بهتر مطالعه می‌کنند.
  • فراگیران انفرادی (Solitary learners) وقتی تنها هستند در بهترین حالت برای مطالعه هستند.

تشخیص اینکه کدام سبک برای شما هنگام مطالعه مناسب است بسیار مهم است. این سبک‌ها شما را با چگونگی مطالعه راهنمایی می‌کند. سبک/روش‌های یادگیری شما بر عواملی مانند زمان و مکان مطالعه تأثیر می‌گذارد. جدای از این، همچنین به شما این ایده را می‌دهد که برای مطالعه به چه ملزوماتی نیاز دارید.

2) ایجاد یک برنامه/برنامه مطالعه موثر

رعایت یک برنامه مطالعه سازمان یافته برای آنکه بتوانید مطالعه خوبی داشته باشید، ضروری است. با انتخاب زمان و تاریخ مناسب، می‌توانید ملزومات مورد نیاز را قبل از شروع به مطالعه آماده کنید. ایجاد یک برنامه به شما کمک می‌کند تا در انجام وظایفی که دارید متعهدتر باشید. این امر همچنین باعث کم شدن عواملی که باعث حواس پرتی شما می‌شود نیز باشد. چراکه روی برنامه خود کنترل دارید و می‌‌توانید با روحیه و انرژی بیشتر به مطالعه بپردازید.

هنگام تدوین برنامه مطالعه خود، به اهداف خاصی برای هر جلسه فکر کنید. ترتیب کارهایی را که باید انجام دهید را تعیین کنید. موضوعات و مطالبی را که باید روی آنها تمرکز کنید نیز بررسی کنید.

یک نکته خوب این است که ابتدا به کارهای دشوار بپردازید. وقتی سطح انرژی شما هنوز بالاست، موضوعات سخت را شروع کنید. این کار باعث می‌شود که از سرسری خواندن جلوگیری شود.

آماده شدن برای کلاس

reading و studying هر دو هنگام آماده شدن برای کلاس یا امتحان مفید است.

3) قبل از مطالعه ورزش کنید

بسیاری از مطالعات نشان داده است که ورزش بر عملکرد مغز تاثیر مثبتی می‌گذارد. ورزش انرژی شما را افزایش می‌دهد و روحیه شما را بهتر می‌کند. علاوه بر کاهش سطح استرس، حافظه شما را نیز تقویت می‌کند. ورزش ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که اکسیژن بیشتری به مغز شما برسد.

یک تمرین کوتاه قبل از مطالعه می‌تواند عملکرد شناختی شما را افزایش دهد. این کار باعث می‌شود که اطلاعات را بهتر درک کرده و حفظ کنید.

4) یک محیط مطالعه خوب انتخاب کنید

یافتن یک محل مناسب جهت مطالعه برای داشتن یک جلسه پربار بسیار مهم است. محیط مطالعه بر سطح تمرکز و حفظ شما تأثیر می‌گذارد. محلی آرام و دور از سروصدا را تعیین کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود در مکانی مطالعه کنید که به وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

انتخاب بهترین محیط و فضا به کاری دارید بستگی دارد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود اغلب محل خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، کتابخانه هنگام مطالعه برای امتحانات بسیار ایده‌آل است. از سوی دیگر، کافی شاپ‌ها می‌توانند سطح خلاقیت شما را افزایش دهند. محل‌های مختلف را امتحان کنید و پیدا کنید که کدام یک برای شما مناسب است.

5) به موسیقی گوش دهید

گوش دادن به موسیقی می‌تواند به تمرکز بهتر شما کمک کند. ژانرهایی مانند موسیقی کلاسیک می‌توانند آرام بخش باشد. استفاده از صداهای ظریف در پس زمینه نیز ممکن است باعث افزایش کارایی ذهن شما در حفظ کردن شود.

6) یادداشت‌های خود را مرتب کنید

خواندن و فهمیدن یادداشت‌های به هم ریخته سخت است. استفاده از یادداشت‌های نامرتب برای مطالعه می‌تواند باعث ایجاد استرس در شما شود. قبل از بررسی عمیق هر موضوع یا مطلبی، سعی کنید یادداشت‌های خود را سازماندهی و به روز کنید.

فشرده‌سازی متون، بازنویسی و هایلایت کردن می‌تواند مطالعه را آسان‌تر کند. همچنین می‌توانید با ایجاد وسایل کمکی تصویری به بهبود میزان حفظ اطلاعات خود کمک کنید.

7) وقفه مطالعه داشته باشید

به بدن و ذهن خود اجازه دهید استراحت کرده و دوباره شارژ شوند. مطالعه انرژی زیادی را از شما می‌گیرد. پس از مدتی، سطح تمرکز شما کاهش می‌یابد. همچنین احساس خستگی و بی‌انگیزه خواهید کرد. برای مقابله با این مشکل، همیشه استراحت در زمان مطالعه را به برنامه خود اضافه کنید.

در اینجا برخی از کارهایی که باید در زمان استراحت انجام شود ذکر شده است:

  • ماهیچه‌های خود را بکشید تا تنش‌های ناشی از نشستن طولانی مدت برطرف شود
  • قدم بزنید و/یا هوای تازه تنفس کنید
  • چرت بزنید
  • مدیتیشن و آرامش داشته باشید

8) نوشیدنی و میان وعده تهیه کنید

به غیر از استراحت، سعی کنید تنقلات مصرف کنید. همچنین آب نیز میل کنید. برخی از میان وعده‌ها حاوی مواد مغذی هستند که به حفظ انرژی شما کمک می‌کند. نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه و شیرینی‌های حاوی قند می‌توانند به طور موقت به شما کمک کنند. اما آنها می‌توانند باعث کاهش سطح کافئین یا قند شوند.

در انتخاب میان وعده‌های مناسب دقت داشته باشید. در صورت امکان، غذاهای سالم‌تر را انتخاب کنید. مراقب غذایی مانند امگا 3، ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها باشید.

نمونه هایی از تنقلات و نوشیدنی‌های سالم:

  • غذاهای غنی مانند آجیل
  • آووکادو
  • میوه های خشک
  • ماست
  • شکلات تلخ (حداقل 70 درصد کاکائو)
  • چای سبز
  • اسموتی
  • آب

9) مطالعه با یک گروه

مطالعه با گروهی از افراد مزایای زیادی دارد. گذشته از ایجاد احساس تعامل و سرگرمی، می‌توانید اعتماد به نفس خود را نیز بالا ببرید. در طول جلسات گروهی، می‌توانید یادداشت‌ها خود را با دیگران به اشتراک بگذرارید. آموزش و آزمون یکدیگر به حفظ و جذب اطلاعات کمک می‌کند.

کار با دیگران همچنین می‌تواند مهارت‌های ارتباطی شما را بهبود بخشد. شما همچنین ارزش‌هایی مانند همکاری و همدلی را یاد خواهید گرفت.

مواردی که از آن‌ها اجتناب کنید

چیزهایی که باید از آن‌ها در مطالعه زبان انگلیسی دوری کنید:

همه چیز را به یکباره مطالعه کردن

هنگام مطالعه ، چیزی مانند “یادگیری بیش از حد” و “اضافه بار اطلاعات” وجود دارد. زمانی اتفاق می‌افتد که بیش از آنچه مغز شما می‌تواند پردازش کند، حفظ می‌کنید. مرور بسیاری از موضوعات در یک جلسه ممکن است خوب به نظر برسد. با این حال، این کار موثر نیست زیرا منجر به مطالعه زیاد می‌شود. این امر باعث فرسودگی می‌شود. به جای حفظ اطلاعات، ذهن شما مستعد فراموشی می‌شود.

تصور کنید مغز شما مانند حافظه موبایل شماست. با سرعت معقول، می‌تواند تکه‌های داده را ثبت کند. اما، می‌تواند بیش از حد گرم شود و به ظرفیت کامل برسد.

برای جلوگیری از این امر، سعی کنید جلسات مطالعه کوتاهتری داشته باشید. مطالبی را در یک زمان مطالعه کنید که در یک دسته قرار دارند.

چک کردن تلفن همراه

ممکن است وسوسه شوید که در طول مطالعه یا استراحت، نوتیفیکیشن‌ها را چک کنید. انجام این کار بلافاصله بر سطح تمرکز شما تأثیر می‌گذارد. اگر نمی‌توانید تلفن خود را خاموش کنید، سعی کنید آن را در حالت خاموش یا هواپیما قرار دهید.  چک کردن اپلیکیشن‌ها وقت شما را می‌گیرد.

شما انرژی و زمان محدودی برای مطالعه دارید. مطمئن شوید که تمام توجه خود را به انجام وظایف خود معطوف کرده‌اید. هرچیزی که باعث حواس پرتی می‌شود را محدود یا حذف کنید و فضایی ذهن خود را خالی کنید.

پرسش های مرتبط

چگونه می توان فهمید که باید مطالعه کرد (read)یا درس خواند(study)؟ تعیین اینکه بخوانید یا مطالعه کنید (یا هر دو را انجام دهید) بستگی به اهداف شما یا نتیجه‌ای دارد که انتظارش را دارید. همچنین مدیریت وظایف و زمان در دست شماست. همانطور که از جزئیات بالا مشخص شد ، خواندن و مطالعه کارکردهای متفاوتی دارند. اگر قصد دارید اطلاعات را حفظ کنید، تجزیه و تحلیل کنید و به خاطر بسپارید، مطالعه بهتر است. در‌عین حال، اگر می‌خواهید اوقات فراغت خود را سپری کنید، مطالعه می‌تواند مناسب باشد.

بهترین زمان برای study یا read چه زمانی است؟ در حالت ایده‌آل، راحت‌تر می‌توان خواندن را در برنامه روزانه خود قرار داد. مرور اجمالی یا اسکن یادداشت‌ها یا کتاب‌ها، زمان زیادی نمی‌برد. بسته به نوع خواندنی که باید انجام دهید، می‌توانید آن را در هر زمانی انجام دهید. در‌عین حال، مطالعه نیاز به برنامه‌ریزی دارد. برای تجربه مطالعه موثرتر، باید آن را به درستی برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی به انرژی یا وقت آزاد شما بستگی دارد. گاهی اوقات شما باید سبک یادگیری خود را نیز در نظر بگیرید.

برنامه مطالعه

رعایت یک برنامه مطالعه سازمان یافته برای آنکه بتوانید مطالعه خوبی داشته باشید، ضروری است.

راه‌های حفظ موثر کدام‌ها هستند؟

تکنیک‌های مختلف می‌تواند به شما در حفظ موثر کمک کند. بسته به موضوع یا عنوانی که در حال مطالعه آن هستید، برای رسیدن به بهترین نتایج، هر یک از موارد زیر را دنبال کنید.

در یادداشت‌های خود از کدگذاری رنگی استفاده کنید به یاد آوردن کلمات و عبارات دارای کد رنگی راحت‌تر است. برای کلمات کلیدی و سایر اطلاعات مهم رنگهای جداگانه تعیین کنید. از رنگ آمیزی به همه چیز خودداری کنید.

نقشه برداری ذهن – اطلاعات را با نوشتن و سازماندهی آنها با استفاده از نمودارها یا جداول تجسم کنید.

تکنیک یادگیری فاینمن – درباره یک موضوع یا مفهوم بخوانید و آن را روی یک کاغذ بنویسید. وانمود کنید که در حال آموزش یا توضیح مفهوم برای شخص دیگری هستید. اشکالات خود را با توضیح و مرور، شناسایی کنید. مجدداً به مطالب یا یادداشت‌های خود رجوع کنید و سعی کنید درک خود را بالا ببرید.

روش SQ3R – این روش برای درک و حفظ اطلاعات خوانده شده ایده‌آل است. این فرایند شامل موارد زیر است: بررسی یا حذف بخش‌هایی از مطالب، تنظیم سوالات، خواندن، تلاوت و مرور.

تمرین یادآوری – این روش شامل انجام آزمون‌های عملی و استفاده از فلش کارت‌هاست.

بهترین زمان برای مطالعه چه زمانی است؟ نمی‌‌توان یک زمان خاص را برای همه تعیین کرد به عنوان بهترین زمان مطالعه دقیقا مانند شیوه‌های یادگیری، هر فرد زمان مورد نظر خود را برای مطالعه دارد. گاهی اوقات به سطح انرژی و محیطی که دارید بستگی دارد. برخی افراد صبح مطالب را بهتر حفظ می‌کنند. دیگران بعد از ظهر اطلاعات را بهتر پردازش و به خاطر می‌آورند. همچنین شب زنده داران در طول شب می‌توانند خلاق‌تر باشند.

مزایای مطالعه در طول روز:

  • مغز و بدن شما بعد از کمی خواب به خوبی استراحت کرده و شاداب می‌شوند.
  • شما هوشیارتر و پرانرژی هستید.
  • نور طبیعی به شما کمک می‌کند تا تمرکز بالاتری داشته باشید.

مزایای مطالعه در شب:

  • آرامش و سکوت.
  • حواس پرتی کمتر.
  • هنگام مطالعه قبل از خواب اطلاعات را حفظ می‌کنید.

مروری بر تفاوت Read و Study

study و read از جهاتی شبیه هم هستند. اما هر دوی آنها اهداف متفاوتی دارند. فرآیندها و انواع مختلفی در خواندن و مطالعه دخیل است. با این وجود، هر دو می‌تواند به دانش‌آموزان در افزایش تجربه یادگیری کمک کند. این امر در بهبود وضعیت یا عملکرد تحصیلی حیاتی است.

اگر شما تجربه‌ای در زمینه بهبود و افزایش بازده مطالعه خود در آمادگی آزمون‌های زبان داشته‌اید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته