مهاجرت به هلند صد در صد تضمینی

هلند به دلیل آنکه سرزمین کوچکی است که کمی بالاتر از سطح دریاست به این نام خوانده می‌شود. این کشور به خاطر لاله‌ها، پنیر و کلبه های چوبی دلپذیرش معروف شده است. این کشور در سواحل غربی اروپا، و در فاصله کمی از بریتانیا واقع شده است که گزینه های زیادی برای مهاجرت به هلند دارد.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا قصد مهاجرت به هلند را دارید. دلایلی که می خواهید در هلند بمانید را انتخاب کنید و در مورد احتمالات، شرایط و روند اخذ ویزا و اقامت بیشتر بخوانید. ما در این مقاله تمامی راه های مهاجرت به هلند را بررسی کرده ایم. این مقاله را تا انتها بخوانید و بهترین راه را برای خود انتخاب کنید.

مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند از طریق کار

ایرانیان برای کار در هلند نیاز به اخذ مجوز کار معتبر دارند. شما می توانید برای ویزا درخواست مجوز کنید، اگرچه معمولاً این کارفرماست که این درخواست را ثبت می کند.

مجوز کار فقط برای کارفرمایی معتبر است که درخواست داده است و در صورتی که کارمند کار را ترک کند، نامعتبر خواهد بود. به عبارت دیگر، هیچ مجوز کار عمومی برای هلند وجود ندارد.

انواع مجوزهای کار در هلند

انواع اصلی مجوز کار هلند عبارتند از:

  • مهاجرت به هلند با مجوز GVVA یا مجوز واحد (GVVA or Single Permit)
  • مجوز GVVA / Single Permit و تجربه کاری در هلند
  • مهاجرت به هلند با مجوز مهارت بالا (Highly skilled migrant permit)
  • مجوز یک ساله جستجوی کار (zoekjaar) برای فارغ التحصیلان راهی برای مهاجرت به هلند
  • مهاجرت به هلند با ویزای کارآفرینی/ خوداشتغالی (Entrepreneur permit)

همچنین چند نوع دیگر ویزای کار برای مهاجرت به هلند وجود دارد که نیاز به درخواست برای یکی از مجوزهای اصلی کار در هلند را ندارند. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا از تمامی ویزاهای کار هلند مطلع شوید.

مهاجرت به هلند با ویزای GVVA یا مجوز واحد (GVVA or Single Permit)

از 1 آوریل 2014، مهاجرانی که می خواهند در هلند کار کنند می توانند برای GVVA یا Single Permit، ترکیبی از مجوز کار tewerkstellingsvergunning یا TWV و اجازه اقامت درخواست دهند.

ویزای GVVA / Single Permit چیست؟

GVVA/Single Permit شامل یک مجوز اقامت هلند (verblijfsvergunning) و یک مدرک اضافی است که نشان دهنده این است که فرد مجاز به کار با کدام کارفرما و تحت چه شرایطی است. GVVA برای نیروها و کارآموزانی ایجاد شده است که قصد دارند بیش از سه ماه در هلند بمانند.

کارفرما باید قبل از ثبت درخواست مجوز کار GVVA ثابت کند که برای استخدام فرد مناسب در هلند و اتحادیه اروپا تلاش کرده است. سپس نشان دهد که نتوانسته است که فرد مورد نظر خود را پیدا کند، آنگاه می‌تواند شروع به جستجوی کارمندان خارج از اتحادیه اروپا کند.

مراحل اقدام برای ویزای GVVA / Single Permit

درخواست GVVA باید به اداره مهاجرت و تابعیت هلند (اداره مهاجرت و تابعیت هلند) توسط کارفرمای ارسال شود. پس از پرداخت هزینه و ارسال تمام فرم‌های لازم، اداره مهاجرت و تابعیت هلند از UWV (آژانس تامین اجتماعی هلند) می‌خواهد تا در مورد اینکه آیا کارمند احتمالی ممکن است در هلند زندگی و کار کند، آنها را راهنمایی کند.

تمامی ارزیابی ها براساس قوانین استخدام خارجی ها انجام می شود. اداره مهاجرت و تابعیت هلند تصمیم خود را براساس توصیه های UWV خواهد گرفت. در صورت مثبت بودن نتیجه GVVA صادر می شود و اداره مهاجرت و تابعیت هلند به کارفرما اطلاع خواهد داد.

هنگامی که GVVA صادر شد کارفرما از طرف اداره مهاجرت و تابعیت هلند خبردار می شود که کارمند خارجی می تواند هر دو مدرک فرد را که شامل مجوز کار و اقامت است را دریافت کند.. ممکن است UWV در طول فرآیند درخواست، با کارفرما یا کارمند تماس بگیرد و از برخی موارد موجود در فرم سوال جهت شفاف سازی سوالاتی بپرسد.

چه کسانی نمی توانند برای ویزای GVVA / Single Permit درخواست دهند

برای مهاجرت به هلند برخی از افرادی که مایل به کار در هلند هستند، نمی توانند GVVA دریافت کنند. این افراد شامل موارد زیر هستند:

دانشجویانی که مایل به کار هستند، پناهجویان، کارگران فصلی، کارمندانی که به یک گروه چند ملیتی منتقل شده اند، کارمندانی که حداکثر سه ماه به هلند می آیند.

دقت داشته باشید که در خواست مجوز کار TWV باید همراه با UWV انجام شود.

ویزای GVVA / Single Permit و تجربه کاری در هلند

ویزای GVVA / Single Permit همچنین برای افرادی که برای کسب تجربه کاری، چه برای اهداف تحصیلی یا کاری، به هلند می روند و افرادی که در برنامه تبادل کارگران جوان کانادا (YWEP) ثبت نام کرده اند، قابل درخواست است. در این شرایط نیز معمولاً کارفرما یا حامی مالی درخواست را ثبت می کند.

مهاجرت به هلند با ویزای مهارت بالا (Highly skilled migrant permit)

برنامه مهاجر بسیار ماهر (kennismigrant) به گونه ای طراحی شده است که به کارفرمایان هلندی اجازه می دهد متخصصان خارجی با استعداد را به هلند بیاورند و آنها را حفظ کنند. این بدان معناست که کارفرمایان در هلند می توانند مجوزهای کار هلندی را به سرعت برای کارمندان بین المللی بسیار ماهر سازماندهی کنند، بدون اینکه ثابت کنند هیچ نامزد هلندی یا اتحادیه اروپا مناسبی وجود ندارد.

شرایط لازم برای مجوز مهاجرت با مهارت بالا در هلند

برای واجد شرایط شدن به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر برای کار در هلند، متقاضیان بین المللی به طور کلی به موارد زیر نیاز دارند:

  • مهارت ها و تجربه مورد نیاز نادر باشد.
  • سطح تحصیلات بالاتر از لیسانس باشد.
  • داشتن سابقه کار چند ساله.
  • داشتن تخصص در زمینه هایی مانند فناوری اطلاعات، مهندسی یا علوم.

فقط سازمان های شناخته شده قادر به ارائه درخواست برای ویزای مهاجر بسیار ماهر در برنامه مهاجرت به هلند هستند. این بدان معناست که سازمان باید حامی مالی اداره مهاجرت و تابعیت هلند باشد.

شرایط دریافت ویزای مهاجرت با مهارت بالا برای مهاجرت به هلند

برای درخواست ویزای مهاجرت به هلند با مهارت بالا، باید یک قرارداد کاری یا یک تصمیم قرار ملاقات (یا یک توافق نامه به عنوان سخنرانان مهمان) داشته باشید. انتقال کارمند به شعبه سازمان بین المللی در هلند، اظهارنامه کارفرما از سوی کارفرمای خارجی مورد نیاز است که باید شامل مدت زمان انتقال، نوع اشتغال و درآمد باشد.

سایر شرایط عبارتند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن بیمه درمانی در هلند.
  • عدم اقامت غیرقانونی در هلند.
  • هیچ اطلاعات نادرست یا گفته نشده در موارد قبلی نباید وجود داشته باشد.

اتباع خارجی کشورهایی غیر از استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزیلند، سورینام، سوئیس و ایالات متحده آمریکا باید ظرف سه ماه پس از صدور مجوز اقامت، آزمایش سل دهند.

همسر و فرزندان افرادی که ویزای مهاجران بسیار ماهر را دریافت کرده اند نیز اجازه کار در هلند را خواهند داشت.

الزامات درآمدی برای مهاجرت به هلند

الزامات درآمدی برای مهاجران با مهارت بالا

متقاضی همچنین باید حداقل شرایط درآمد را برای واجد شرایط بودن برنامه مهاجران بسیار ماهر را برآورده کند که به شرح زیر است (از 1 ژانویه 2022):

درخواست کنندهحداقل درآمد
بزرگتر از 30 سال€ 4.840
کمتر از 30 سال€ 3.549
بعد از فارغ التحصیلی
سال جستجوی کار برای فارغ التحصیلان / افراد با تحصیلات عالی
€ 2.543
دارندگان کارت آبی اروپا€ 5.670

توجه: درآمد به استثنای کمک هزینه تعطیلات، حقوق ناخالص در ماه است. این شرط درآمد برای محققان علمی یا پزشکانی که در حال آموزش برای متخصص شدن هستند، اعمال نمی شود. در این صورت، درآمد آنها باید حداقل مطابق با مقررات ذکر شده در قانون حداقل دستمزد هلند (wml) باشد.

مدت زمان صدور ویزای مهاجرت با مهارت بالا برای مهاجرت به هلند

اگر کارفرما یک سازمان شناخته شده از نظر اداره مهاجرت و تابعیت هلند باشد، فقط دو هفته طول می کشد تا ویزا صادر شود. اگر کارفرما در اداره مهاجرت و تابعیت هلند شناخته نشده باشد، ابتدا باید مراحل ثبت نام را طی کند که به کل زمان پردازش اضافه می شود.

ویزای یک ساله جستجوی کار (zoekjaar) برای فارغ التحصیلان راهی برای مهاجرت به هلند

این ویزا برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و سوئیس طراحی است که مناسب افرادی است که در سه سال گذشته در سطح کارشناسی ارشد یا دکترا در یکی از 150 دانشگاه برتر در سراسر جهان (بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS یا ARWU از دانشگاه جیائو تونگ شانگهای) فارغ التحصیل شده اند.

آنها می توانند برای  regeling hoogopgeleide درخواست دهند، که به فارغ التحصیلان اجازه می دهد یک سال را در هلند به دنبال کار بگذرانند. پس از یافتن شغل، کارفرما باید برای مجوز کار مهاجر با مهارت بالا، اما با حقوق کمتری نسبت به سایر متقاضیان ( که در بالا به آن اشاره شد) درخواست دهد. فارغ التحصیلان اگر در مدت یک سال نتوانست کاری پیدا کند باید هلند را ترک کند.

مهاجرت به هلند با ویزای کارآفرینی/ خوداشتغالی (Entrepreneur permit)

کسانی که می خواهند برای راه اندازی کسب و کار خود به هلند بروند باید برای اجازه اقامت برای خوداشتغالی (verblijfsvergunning voor arbeid als zelfstandige) درخواست دهند. برای دریافت این ویزا، کارآفرینان باید شرایط لازم برای تجارت یا کار را داشته باشند و کلیه مجوزهای لازم برای فعالیت شرکتشان را گرفته باشند.

توجه داشته باشید که فعالیت تجاری کارآفرین باید منافع مالی زیادی داشته باشد. این مورد توسط کارشناسان دولتی هلند بررسی می شود به عنوان مثال، وزارت آموزش، فرهنگ و علوم در مورد یک هنرمند مشاوره می دهد، اما در بیشتر موارد، اداره مهاجرت و تابعیت هلند از وزارت امور اقتصادی تایید می گیرد.

برای این ویزا از سیستم امتیازدهی استفاده می شود. این امتیازات براساس موارد زیر محاسبه می شود:

  • تجربه شخصی (آموزش، کارآفرینی، تجربه کاری).
  • بیزینس (تحلیل مارکت، محصول / خدمات، قیمت، سازمان، تامین مالی).
  • ارزش آفرینی برای هلند (نوآوری، ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری).

کسانی که مایل به کار به عنوان کارآفرین یا خوداشتغال در بخش مراقبت های بهداشتی هلند هستند، باید در حرفه های مراقبت های بهداشتی فردی (BIG) ثبت نام کنند. این سازمان ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی توسط پزشکان را سازمان دهی می کند. اگر بتوانید BIG را دریافت کنید به یک عنوان حرفه ای در سطح بین المللی می توانید کار کنید.

سایر ویزاهای کار برای مهاجرت به هلند

شرایط دیگری نیز وجود دارد که در آن مهاجران غیر اتحادیه اروپا ممکن است در هلند کار کنند که شامل درخواست برای یکی از مجوزهای کار قبلی نیست.

قبلا ویزای کار اتحادیه اروپا / هلند را داشته اند

اگر کارفرمای هلندی بر اساس مجوز اقامت هلند به منظور کار به مدت پنج سال در هلند کار کرده باشد، نیازی به درخواست مجوز کار برای یک شهروند غیر اتحادیه اروپا ندارد.

کار در حین تحصیل در هلند

برای دانشجویان غیر اروپایی که برای تحصیل به اجازه اقامت نیاز دارند، می توانید با مجوز TWV vereist voor arbeid van bijkomende aard, andere arbeid niet toegestaan کار کنند.

این بدان معناست که اگر دانشجویان مایل به کار هستند، باید برای مجوز کار (TWV)  از (UWV) درخواست دهند. با دریافت این مجوز می توانند حداکثر 16 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی و به صورت تمام وقت در ماه‌های تابستان (ژوئن، جولای و آگوست) کار کنند.

توجه داشته باشید که برای دوره کارآموزی مجوز کار لازم نیست. اما باید قرارداد کارآموزی بین کارفرما، کارآموز و موسسه آموزشی بسته شود.

کار داوطلبانه در هلند

آیا شما یک دانشجوی بین المللی یا محقق علمی خارج از اتحادیه اروپا هستید و می خواهید کار داوطلبانه در هلند انجام دهید؟ برای انجام این کار نیازی به مجوز کار (TWV) ندارید، فقط یک اعلامیه داوطلبانه (Vrijwilligersverklaring) کافی است که سه سال اعتبار دارد. سازمان‌ها، مانند سازمان‌های غیردولتی، می‌توانند برای اعلامیه داوطلبانه از طریق UWV درخواست دهند.

لطفاً توجه داشته باشید که در شرایط زیر نیاز به دریافت ویزای دواطلبانه ندارید:

  • یک محقق علمی هستید که طبق دستورالعمل تحقیقات علمی مجوز اقامت دارید.
  • در حال تحصیل باشید.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

دانشگاه‌های هلند انواع مدارک تحصیلات تکمیلی را در موضوعات مرتبط با مهندسی، مانند مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی محیط‌زیست، یا مهندسی عمران، و همچنین مدرک کارشناسی ارشد در پزشکی، هنر یا مدیریت ارائه می‌دهند.

اگر دانشجوی ایران هستید، برای تحصیل در هلند به ویزای اقامت طولانی مدت (Long Stay Visa (MVV) / Residence Permit) نیاز دارید. این ویزا مناسب دانشجویانی است که می خواهند در هلند تحصیل کنند.

شما می توانید با مدرک کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هلند در سراسر هلند، اجازه اقامت دریافت کنید.

گام های مهم برای دریافت ویزای دانشجویی هلند

دانشجویان ایرانی برای دریافت ویزای تحصیلی که به آنها امکان تحصیل در هلند را می دهد باید شرایطی داشته باشند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

پس از پذیرش در دانشگاهی در هلند، دانشگاه از طرف شما برای ویزا و اجازه اقامت اقدام می کند. اگر درخواست پذیرفته شد، باید از سفارت هلند در ایران وقت بگیرید تا MVV را بگیرید و بیومتریک خود را نیز انجام دهید.

دانشجویان ایرانی ممکن است در طول فرآیند درخواست ویزا مجبور به ارائه مشخصات بیومتریک شوند. بیومتریک یک شناسه اضافی (مانند اثر انگشت و تصاویر) است که هلند برای اهداف امنیتی از آن استفاده می کنند.

برای دریافت ویزا درسفارت مصاحبه ای با شما انجام می شود.

ویزای اقامت طولانی (The Long Stay Visa (MVV) / Residence Permit) تا 3 ماه اعتبار دارد. برای اینکه بتوانید در کل دوره تحصیلی خود در هلند اقامت داشته باشید، باید هر سال ویزای خود را تمدید کنید. اگر می خواهید پس از پایان تحصیل خود اخذ مدرک در هلند بمانید، باید برای ویزای دیگری اقدام کنید یا همان ویزا را از طریق اداره مهاجرت تمدید کنید.

مدت زمان صدور ویزا تحصیلی هلند

شما پس از دریافت پذیرش و ثبت نام در دانشگاه می توانید برای ویزای اقامت طولانی هلند (Dutch Long Stay Visa (MVV) / Residence Permit) اقدام  کنید. توجه داشته باشید که باید حداقل چند ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی دانشگاه خود، درخواست خود را ثبت کنید.

پس از درخواست حدود 1 تا 90 روز باید برای دریافت پاسخ منتظر بمانید.

هزینه صدور ویزای تحصیلی هلند

برای درخواست ویزای اقامت طولانی هلند (The Long Stay Visa (MVV) / Residence Permit) باید هزینه ای معادل 317 یورو بپردازید. بسته به وضعیت شما، مقامات هلندی به شما اجازه می دهند هزینه ویزا را آنلاین و یا در محل در مرکز درخواست ویزا در ایران یا از طریق حواله بانکی پرداخت کنید.

دانشجویان ایرانی برای ویزای هلند نیازی به دریافت بیمه درمانی نخواهند داشت.

مدارک درخواست ویزای دانشجویی هلند

هنگامی که برای ویزای خود درخواست می دهید، یکی از مهمترین موارد این است که باید ثابت کنید می توانید هزینه های خود را در طول تحصیل بپردازید. در هلند از شما می خواهند ثابت کنید که 868 یورو در ماه از طریق یک منبع خارجی و یا حساب بانکی خودتان دارید.

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در یک دانشگاه بین المللی در هلند مجبور نیستند ثابت کنند که مسلط به زبان انگلیسی هستند. اما این مهارت های زبانی تضمین می کند که می توانید در کلاس های خود موفق شوید و می تواند در سراسر هلند زندگی کنید.

همچنین قبل از ورود به هلند نیازی به تست پزشکی ندارند.

دانشجویان ایرانی نیازی به ایجاد حساب بانکی محدود نخواهند داشت. این نوع حساب بانکی مقدار پولی را که می توانید هر ماه برداشت کنید را محدود می کند و تنها زمانی که به هلند می رسید به شما امکان دسترسی به آن را می دهد.

مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

اگر همسر یا شریک زندگی شما در حال حاضر در هلند زندگی می کند یا تبعه هلند است، می توانید تحت شرایط خاصی به آنها ملحق شوید. برای دریافت ویزای همسر برای هلند، باید برای نوع مناسب مجوز از اداره مهاجرت و تابعیت درخواست دهید.

تمایز مهمی بین اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سایر شهروندان خارجی وجود دارد. شرایطی که اعمال می شود به ملیت متقاضی بستگی دارد، اما معیارهای خاصی نیز وجود دارد که در همه موارد اعمال می شود.

وکیل مهاجرت هلندی ما آماده است تا در صورت تمایل به ورود به کشور به عنوان همسر یا شریک به شما کمک کند. تیم ما می تواند به شما در بررسی مدارک مورد نیاز و ارسال درخواست کمک کند. همچنین، می توانیم جزئیات درخواست مشترک برای شهروندی هلند را به شما ارائه دهیم.

شرایط اصلی اخذ ویزای همسر در هلند

پیوستن به شریک یا همسری که در حال حاضر با مجوز اقامت در هلند زندگی می کند یا دارای تابعیت هلندی است، منوط به مجموعه ای از شرایط است که صرف نظر از ملیت متقاضی اعمال می شود. شرایط زیر برای ویزای همسر هلند اعمال می شود:

  • رابطه: درخواست دهنده و شریک ازدواج کرده باشند. یا اینکه مجرد باشند اما یک رابطه طولانی مدت داشته باشند.
  • حداقل سن و محل اقامت: متقاضی و شریک هر دو حداقل 21 سال سن داشته باشند و می خواهند با هم زندگی کنند.
  • وضعیت شریک: شریک متقاضی یا تبعه هلند است یا مجوز اقامت معتبر در هلند داشته باشد.
  • ادغام مدنی: متقاضی باید آزمون ادغام مدنی را در خارج از هلند پشت سر بگذارد (توجه داشته باشید که این فقط در برخی موارد مورد نیاز است).
  • درآمد: شریکی که متقاضی در هلند به آن ملحق خواهد شد درآمد مستقل و کافی داشته باشد یا اعلام کند که اسپانسر خواهد بود.

مراحل درخواست ویزای همسر

مراحل اصلی درخواست برای ویزای همسر هلند به مجوز اقامت موقت (MVV) نیاز دارد. در زیر، تیم متخصص مهاجرت به هلند در موسسه کوییک ما مراحل درخواست را لیست کرده اند:

  • برای آزمون ادغام مدنی آماده شوید: این مرحله قبل از درخواست MVV انجام می شود و شرط مهمی برای دریافت مجوز است.
  • ثبت درخواست برای MVV: شما دو گزینه دارید: می توانید برای MVV خودتان با یک نماینده هلندی در کشور مبدأ خود درخواست دهید یا شریک زندگی شما در هلند می تواند با اداره مهاجرت و تابعیت برای آن درخواست دهد.
  • دریافت MVV: اگر مدارکتان کامل باشد،می توانید MVV را ظرف 3 ماه از درخواست آن را دریافت کنید.
  • سفر به هلند: اکنون می توانید پرواز خود را رزرو کرده و به هلند سفر کنید. MVV به مدت 90 روز معتبر خواهد بود.

هزینه های درخواست ویزای همسر هلند

  • هزینه درخواست ویزای همسر 174 یورو.
  • هزینه 68 یورو برای درخواست MVV.
  • آزمون ادغام مدنی 150 یورو هزینه دارد.

افرادی که قبلاً مجوز اقامت دارند می توانند دلیل اقامت خود را تغییر دهند تا بتوانند به منظور زندگی با همسر یا شریک زندگی اقدام کنند.

مهاجرت به هلند با اخذ تابعیت از طریق تولد

فرزند شما در هلند متولد شده است و هنوز اجازه اقامت ندارد. شما می خواهید برای اولین بار از طرف فرزندتان برای اجازه اقامت درخواست دهید. اگر درخواست پناهندگی داده اید نمی توانید برای این ویزا درخواست بدهید.

شرایط مهاجرت به هلند با اخذ تابعیت از طریق تولد

شرایط خاصی وجود دارد که برای همه اعمال می شود. علاوه بر این، شما و فرزندتان باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. فرزند شما در هلند متولد شده و اجازه اقامت ندارد.
  2. فرزند شما بخشی از خانواده شماست.
  3. از بدو تولد فرزندتان، شما و فرزندتان هلند را اقامتگاه اصلی خود قرار داده اید.
  4. شما یک اجازه اقامت معتبر دارید یا پس از تولد فرزندتان شهروند هلند شده اید.
  5. شما اعلام می کنید که حامی فرزندتان هستید.

اگر شما و فرزندتان همه شرایط را دارید، در این صورت اگر فرزند شما پاسپورت نداشته باشد، اداره مهاجرت و تابعیت هلند دریافت مجوز  فرزند شما را رد نخواهد کرد.

مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

شما می خواهید برای پناهندگی اقدام کنید. یعنی باید برای اجازه اقامت پناهندگی در هلند درخواست می کنید چون به حمایت نیاز دارید.

شرایط پناهندگی هلند

اگر یکی از شرایط زیر را داشته باشید ممکن است به شما اجازه اقامت داده شود:

  • در کشور مبدأ، دلایل واقعی برای ترس از آزار و اذیت به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، اعتقادات سیاسی یا به دلیل تعلق داشتن به یک گروه اجتماعی خاص دارید.
  • شما دلایل واقعی برای ترس از مجازات اعدام یا اعدام، شکنجه یا سایر رفتارهای غیرانسانی یا تحقیرآمیز در کشور خود دارید.
  • شما دلایل واقعی برای ترس از این دارید که به دلیل درگیری مسلحانه در کشور خود قربانی خشونت شوید.
  • شوهر یا همسر، شریک زندگی، پدر، مادر یا فرزند خردسال شما اخیراً مجوز اقامت در هلند دریافت کرده است.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما

هزینه های مهاجرت به هلند در سال 2022

هنگام مهاجرت به هلند، مهاجران اغلب در مورد هزینه متوسط ​​زندگی می پرسند. آیا زندگی در اینجا گران است؟ برای زنده ماندن به چه نوع دستمزدی نیاز دارم؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم تا آن را حل کنید. تا انتهای مقاله را بخوانید ما همه چیز را از گران‌ترین شهر هلند (آمستردام) گرفته تا هزینه یک بطری آب در سوپرمارکت (حدود 1 یورو یا 1.20 دلار) را آورده ایم.

هزینه های زندگی در هلند در یک نگاه

  • متوسط ​​هزینه زندگی در هلند بالا است، اما معمولاً برای مهاجران کاری، کشور مقرون به صرفه ای است. روتردام و لاهه هر دو در 30 شهر برتر جهان از نظر هزینه های محلی زندگی در نظرسنجی InterNations Expat Insider قرار دارند و آمستردام در رتبه 56 قرار دارد.
  • شهرهای روستایی بسیار ارزان تر از شهرهای بزرگی مانند آمستردام یا لاهه هستند.
  • هزینه های قبوض آب و برق بیشتری دارد. هلند دارای یکی از بالاترین قیمت های برق در جهان است که حدود 0.25 یورو (0.30 دلار) در هر کیلووات ساعت است.
  • پرداخت هزینه های مراقبت های بهداشتی برعهده خود شماست. این معنی که شما از جیب خودتان باید پرداخت می کنید. یک پکیج استاندارد مراقبت های بهداشتی حدود 80 تا 130 یورو (95 تا 155 دلار آمریکا) در ماه هزینه دارد، همراه با فرانشیزهای اضافی.
  • حمل‌ونقل عمومی ارزان است و هزینه سفر بین شهری حدود 1 یورو (1.20 دلار) به اضافه هزینه تعیین شده برای هر کیلومتر برای هر سفر است.

هزینه های زندگی در هلند

زندگی در هلند چقدر گران است؟

اگر هزینه های زندگی در هلند با سوئیس یا نروژ مقایسه نکنیم می توان آن را جزء کشورهای گران به حساب بیاوریم. این بیشتر به دلیل کوچکتر بودن کشور است که منجر به قیمت بالای ملک می شود. در بازار مسکن هلند، اجاره شما حدود نیمی از حقوق شماست.

هزینه زندگی در هلند بر اساس شهرها

اگر در یکی از شهرهای بزرگتر مانند آمستردام یا لاهه زندگی کنید، هزینه بسیار بیشتری نسبت به شهرهای کوچکتر برای شما خواهد داشت. شهرهای روستایی ارزان ترین مناطق برای زندگی خواهند بود. با این حال، همیشه لازم نیست ارتباطات و سرزندگی فضای یک شهر را فدای هزینه ارزان‌تر زندگی کنید.

اگر تصمیم داشته باشید که در مکان‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری زندگی و کار می‌کنید، شهرهایی مانند آیندهوون، برندا، گرونینگن یا تیلبورگ به نسبت هزینه های مقرون‌به‌صرفه تر آن می توان کیفیت زندگی خوبی داشت.

گران ترین شهرهای هلند

هزینه زندگی در آمستردام

هزینه زندگی برای یک ماه در آمستردام حدود 930 یورو (1100 دلار) است. این هزینه شامل غذا خوردن و حمل و نقل است. اگر بخواهید بیشتر هزینه کنید، استاندارد زندگی بالاتری خواهید داشت. این شهر بین المللی دارای رویدادهای فرهنگی بسیاری است که هر ماه برگزار می شود. شما با زندگی در این شهر می توانید از غذاهای بین المللی لذت ببرید. همچنین سیستم حمل و نقلی آن شما را می تواند به سراسر اروپا ببرد.

هزینه زندگی در اوترخت

اوترخت کمی ارزان‌تر از آمستردام است و برای یک فرد مجرد، حدود 900 یورو (1150 دلار) در ماه هزینه دارد. بزرگترین دانشگاه هلند یعنی دانشگاه اوترخت در این شهر واقع شده است. همچنین شلوغ ترین ایستگاه قطار در کشور Utrech Centraal قرار دارد. اوترخت بیشترین تعداد رویدادها را بعد از آمستردام دارد که آن را گزینه خوبی برای افرادی کرده است که دوست دارند معاشرت کنند.

هزینه زندگی در روتردام

زندگی در روتردام به عنوان یک فرد مجرد حدود 800 یورو (950 دلار) در هر ماه، هزینه دارد. این هزینه تعجب آور نیست، زیرا این شهر دومین شهر بزرگ هلند است. روتردام یک شهر 200 ملیتی است که مدتهاست مورد علاقه مهاجران بوده است.

هزینه زندگی در لاهه

لاهه که محل اقامت دولت هلند و دیوان بین المللی دادگستری است، مکانی محبوب برای افرادی است که در سازمان های دولتی کار می کنند. این شهر سومین شهر بزرگ هلند است و بیشتر سفارتخانه های خارجی در اینجا واقع شده اند. با این حال، ارزان تر از آمستردام، اوترخت و روتردام است. هزینه ماهانه زندگی، حدود 750 یورو (890 دلار) برای یک فرد مجرد است.

قیمت مواد غذایی و غذاخوری در هلند

قیمت مواد غذایی و غذاخوری در هلند
مواد غذاییقیمت به یوروقیمت به دلار
نان سفید1.101.30
شیر (1لیتر)1.501.80
سیب (1کیلوگرم)3.003.50
سیب زمینی (1 کیلوگرم)2.002.40
پاستا (500 گرم)1.501.80
برنج (1کیلوگرم)1.001.20
تخم مرغ (10 عدد)3.003.50
سینه مرغ (1کیلوگرم)9.0010.50
میانگین هزینه های غذا خوردن در هلند
غذاقیمت به یوروقیمت به دلار
فست فود (میانگین)6.607.80
پیتزا8.5010
غذای 3 وعده (میان رده)30.0035.00
قهوه متوسط در یک کافه3.003.50

قیمت های اجاره املاک در هلند

به طور کلی مسکن در هلند بسیار گران است. در ادامه میانگین قیمت ماهانه اجاره برای یک ملک مبله یک خوابه در بزرگترین شهرها آمده است.

هزینه اجاره منزل مبله یک خوابه در هلند
شهراجاره به یورواجاره به دلار
آمستردام16001900
لاهه10001200
روتردام12001400
اوترخت12001400
آیندهوون11001300

در ادامه میانگین ماهانه یک ملک مبله سه خوابه در بزرگترین شهرها را آورده ایم.

هزینه اجاره منزل مبله سه خوابه در هلند
شهراجاره به یورواجاره به دلار
آمستردام28003300
لاهه20002350
روتردام20002350
اوترخت21002500
آیندهوون16002000

جمع بندی

کشورهای کمی مانند هلند هستند که کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های دنج، و چشم‌اندازی پر از آسیاب‌های بادی داشته باشند. با دانستن این ویژگی ها به راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری ها عاشق این کشور شده‌اند و به دنبال مهاجرت به هلند هستند.

اگر قصد دارید برای زندگی، تحصیل، کار یا پیوستن به یکی از اقوام یا شریک زندگی به هلند بروید، ممکن است نیاز به درخواست ویزای هلند داشته باشید. متخصصان امور مهاجرتی ما در این پست سعی کردند که راهنمای جامعی از شرایط انواع مختلف ویزاها و مجوزهای اقامت هلند را در اختیار شما قرار دهند.

اما قبل از هر اقدامی تمامی شرایط خود را با متخصصین و مشاورین با تجربه ما درمیان بگذارید. ما در موسسه کوییک به صورت صد در صد تضمینی شما را به اقامت هلند می رسانیم. پس همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و اولین گام را درجهت مهاجرت به هلند بردارید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت به هلند

شرایط مهاجرت به هلند چیست؟

اگر می خواهید به عنوان یک مهاجر با مهارت بالا به هلند مهاجرت کنید، به مجوز اقامت موقت (mvv) نیاز دارید. علاوه بر این، سخنرانان، محققان علمی و متخصصان کارآموز پزشکی به عنوان مهاجران بسیار ماهر در نظر گرفته می شوند. اولین گام برای اخذ اقامت هلند شناخت روش های مهاجرت به هلند و انتخاب بهترین گزینه است. در گام بعدی باید شرایط و مدارک را مطابق با قوانین برنامه مهاجرتی مورد نظر فراهم کرد. ما در موسسه کوییک با تجربه سال ها اخذ اقامت موقت می توانیم به صورت تضمینی اقامت شما را دریافت کنیم.

مهاجرت به هلند چقدر سخت است؟

به طور کلی، سخت یا آسان بودن مهاجرت به هلند بستگی به این دارد که تجربه کاری دارید. شما می توانید با مشورت گرفتن از متخصصان مهاجرت به هلند، برنامه مناسب خود را انتخاب کنید.

آیا هلند مهاجر می پذیرد؟

باید برای مهاجرت به هلند از قوانین پیروی کنید. برای مثال ممکن است به ویزای شینگن نیاز داشته باشند. یا اگر بخواهند برای مدت طولانی در هلند بمانند، ممکن است مجبور شوند برای اجازه اقامت درخواست دهند.

آیا هلند تابعیت می دهد؟

راه های مختلفی برای اخذ تابعیت هلندی وجود دارد. اگر یکی از والدین شما در هنگام تولد هلند باشد، به طور خودکار هلندی می شوید. اتباع خارجی در صورتی می توانند برای تابعیت هلندی درخواست دهند که حداقل پنج سال به طور قانونی در هلند زندگی کرده باشند.

چه مشاغلی در هلند مورد تقاضا هستند؟

مشاغل مورد تقاضا جهت مهاجرت به هلند عبارتند از: متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات. هلند دارای اقتصاد دانش محور با تمرکز قوی بر صنایع با فناوری پیشرفته، نوآوری های تکنولوژیکی و اجتماعی و بهره وری بالای نیروی کار است. نوآوران در صنایع خلاق. متخصصان مراقبت های بهداشتی.

چگونه می توانم اقامت دائم هلند را بگیرم؟

شما می توانید پس از پنج سال زندگی در هلند می توانید درخواست اقامت دائم هلند را برای خود و خانواده تان بدهید. به عبارت دیگر، شما بعد از پنج سال کار دائم در هلند می توانید واجد شرایط اقامت دائم باشید.

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.3]

41 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
Mamali

سلام
ميشه بدونم گپ تحصيلى چقدر مهم هست براى مهاجرت تحصيلى به هلند
و اينكه سن ٣٩ سال آيا دير نيست و چقدر شانس پذيرش رو دارم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mamali

سلام و عرض ادب
گپ تحصیلی شما برای مهاجرت به هلند میتونه با سابقه کاری شما کاور بشه.
با همه این اوصاف پیشنهاد میکنیم که با موسسه تماس بگیرید تا در مشاوره رایگان تحصیلی سرکت کنید

Kiana

براي مهاجرت به هلند شرايط همراه به چه صورته؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Kiana

همراه بعد از نفر اصلی میتونه برای ویزا اقدام کنه

Mona

سلام
اگر ويزاى تحصيلى گرفته بشه
بعد چه مدت زمانى به ويزاى كارى و اقامت دائم تبديل ميشه ؟؟ بايد حتما زبان هلندى رو ياد بگيريم ؟؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mona

یادگیری زبان انگلیسی میتونه خیلی به شما کمک کنه ولی الزام در یادگیری آن نیست.
معمولا بعد ار پنج سال تبدیل به اقامت خواهد شد.

صابر جعفری

سلام من قصد مهاجرت به هلند دارم از هر طریقی که آسان تر و کم هزینه تر باشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید رزومه م رو بفرستم که نظر بدید یا قراری حضوری بذاریم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  صابر جعفری

سلام
با مشاورین تماس بگیرید

سید سپهر

هزینه مهاجرت کاری به هلند چقدره به پول ایران چقدره

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سید سپهر

برای گرفتن مشاوره در این زمینه با موسسه تماس بگیرید.

علی

سلام من 16 سالمه و می خوام برای تست فوتبال برم هلند ، ویزای ورزشی رو توضیح بدین لطفا

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  علی

با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

یونس بغدادی

سلام
کارشناسی مکانیک خودرو دارم ۳۴ ساله
اپراتور ماشین آلات تولید دارو (کپسول های دارویی ) و تکنسین فنی و تولید در شرکت دارویی از سوابق هست . آیا راهی هست برای مهاجرت یا خیر ممنونم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  یونس بغدادی

بله
راحت ترین نوع مهاجرت در حال حاضر مهاجرت تحصیلی هست
لازم به ذکر است این روش ارزان ترین راه مهاجرت هست
با توجه به شرایطی که شما گفتید شانس خوبی برای مهاجرت تحصیلی دارید
به شما پیشنهاد می کنیم با موسسه تماس بگیرید

دیلاورخان

درور مشین

وحید آزرمی

درمورد تحصیل کالج زبان انگلیسی هلند

دیلاورخان

سلام ماافغانستا ن ایسف زوکنو سر کار کړی
ماته اوس مشکیل جواړدی ماسر مرسته وکی

مجید

سلام وقتتون بخير
مجيد هستم ۴۷ساله،متاهل ،پسرم ۱۵سال داردو همسرم هم همسال خودمه،درحال حاضر اقامت دو ساله عمان را دارم و در مسقط مشغول‌ آشپزی هستم،از زندگی و کار در کشورهای حوزه خلیج فارس راضی نیستم خيلی دوست دارم که به اروپا ،خصوصا هلند مهاجرت کنم ،آیا میتونم امیدی داشته‌ باشم برای مهاجرت یا نه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مجید

سلام
قطعا همینطور هست

Rohullahsadat

من یک پسر بچه افغانی ام تو اداره نیروی انتظامی افغانستان کار می کردم و بعد سقوط دولت به دست طالبان زنده گی ما در آنجا به چالش درآمد
و بخاطر طالبان نظامی های سابق را از بین می بردند مجبور به مهاجرت شدم و میخواهم درخواست پناهنده گی بدهم

هلن

سلام
جهت اقامت یک فرد معلول آیا شانسی هست برای زندگی در هلند و همراهشان که پسرشان باشه جهت تحصیل می توانند کنارشان باشند

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  هلن

سلام
بله

مسعود

سلام 26 سال دارم و فارغ التحصیل ارشد زمین شناسی هستم در رشته خودم در نرم افزارها تخصص دارم و مدرک هم موجوده شرایط به چه صورت میشه؟ ممنون

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مسعود

سلام
شما شرایط خوبی برای مهاجرت به هلند دارید.
برای بررسی دقیق تر شرایط با مشاورین ما تماس بگیرید.

سید مهدی حسینی

سلام . من ۴۳ سالمه و ۲۰ ساله مکانیک ماشین الات معدنی و دیزل تو یه شرکت معتبر با سابقه بیمه هستم میخواستم بدونم امکان گرفتن ویزای کار هلند برام هست؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
بله این امکان برای شما وجود دارد.
برای اطلاع بهتر از شرایط مهاجرت کاری به هلند بهتون پیشنهاد می کنم با مشاورین مهاجرت ما تماس بگیرید.

ولید

سلام خدمت شما وهمکاران عزیز شما خدا کند جور صحت مند باشین میخواستم یک ویزه کشور هلند بدست بیآورم از طریق شما ممنون متشکرم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  ولید

سلام
برای آگاهی از شرایط مهاجرت به هلند با مشاورین مهاجرت ما تماس بگیرید.

زهرا طباطبایی

سلام خسته نباشید من ۵۰ سال سن دارم و شغلم ارایشکری هست و مشغول به کارم همسرم فوت شده یا میشه با کمک وکلا کسی که اونجا تصمیم به ازدواج داشته باشه بتونیم از این راه اقدام کنیم و من زبان انگلیسی و المانی هم دارم میخونم میشه منو راهنمایی کنید اکه از این راه میشه ممنون میشم راهنمایم باشید با سباس و تشکر

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
متاسفانه ما در این زمینه کسی رو نمی شناسیم.

جمشید

تا چه سنی میشود از هلند ویزای کار گرفت

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  جمشید

سلام
برای گرفتن ویزای کار کشور هلند محدودیت سنی وجود نداره ولی بالای پنجاه سال مقداری کار شما سخت تر خواهد بود.

اناهیتا

سلام مهندس برق هستم گرایش قدرت و برنامه ریزی و مدیریت انرژی در زمینه انرژی های تجدید پذیر نیروگاههای خورشیدی و بادی و همچینین نیروگاههای حرارتی بیشتر ار بیست سال سابقه کار دارم می خواستم بپرسم امکان مهاجرت به کشورهای اروپایی رو دارم سنم هم ۴۵ سال
ممنون?

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  اناهیتا

سلام
با توجه به سابقه کار درخشان کشور هلند و آلمان مقاصد مناسبی برای شما به حساب میان
برای اینکه بتونیم مشاوره بهتری به شما بدیم بهتون پیشنهاد می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید.

ام البنین

سلام من خانم ۴۸ ساله هستم همسرم فوت کردن دوتا بچه ۲۳ ساله فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی هستن ویک پسر۱۴ ساله دارم خواستم ببینم شرایط مهاجرت کاری برای دخترم وتحصیلی درهلند برای پسرم هست خودم لیسانس پرستاری دارم با۲۱ سال سابقه کار درایران میتونم بعنوان همراه برای فرزندانم برم لطفا راهنمایی ام کنید?

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  ام البنین

سلام
بهترین راهکار مهاجرت تحصیلی خودتون هست.
شما اگر بتونید کورسی را در هلند بگذرانید می تونید برای فرزندان عزیزتون هم اقدام کنید.
برای اینکه به شما مشاوره بهتری بدیم بهتون پیشنهاد می کنم با ما تماس بگیرید.

احمد

سابقه نظامی با کور هالند داریم چگونه درخواست پناهنده گی بدهم از افغانستان

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  احمد

در این زمینه متاسفانه اطلاعاتی نداریم.

Iman

سلام، آیا برای معلم کودکان با نیازهای ویژه ذهنی یا همون استثنائی با حدود ۱۸ سال سابقه کار در این زمینه در کشورهای اروپایی فرصت شغلی است؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Iman

سلام
بله این رشته جز رشته های خیلی پرکاربردی هست.

رضا

سلام و احترام
ما یک خانواده پنج نفری هستیم من و همسرم دبیر بازنشسته مدرک ما لیسانس . پسر بزرگم معلم و مجرد .و دارای مهندسی برق قدرت پسر دوم مهندس برق کنترل و پایان خدمت و مجرد فعلا بیکار. و دخترم کلاس یازدهم تجربی هست
تصمیم به مهاجرت و اقامت در هلند در روستاهای ارزان آنجا داریم
از چه طریق میشه شروع و اقدام کرد . آیا میشه خانه خرید . ممنون از راهنماییتون

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته