آزمون آیلتس

آزمون آیلتس آنلاین

یکی از مهم ترین اخباری که توسط سازمان آیلتس اعلام شد این بود که این آزمون از این پس به صورت کامپیوتری و در منزل برای تمامی کشور ها در در دسترس است. این همان شیوه ای است که پیش از این سازمان تافل تحت عنوان آزمون Toefl Home Edition از آن یاد می کرد. این خبر می تواند برای داوطلبان ایرانی خبر بسیار مهمی باشد چرا که از مرداد سال ۱۴۰۲ داوطلبین آزمون آیلتس دسترسی به ثبت نام این آزمون نداشتند و مجبور به سفر به کشورهای همسایه می شدند. در این مقطع شما نیازی به سفر به هیچ کشوری را ندارید چرا که می توانید آزمون آیلتس آنلاین را به همان اعتبار در منزل خود انجام دهید. این آزمون محتوای مشابه آزمون آیلتس کامپیوتری و آزمون آیلتس کاغذی را دارد و چیز جدیدی به آن اضافه نشده است.

آزمون آیلتس آنلاین شامل قسمت های شنیداری(listening) ، خواندن(reading) ، نوشتن(writing)  و صحبت کردن(speaking)  می شود. آزمون اسپکینگ آزمون آیلتس آنلاین توسط ممتحن یا همان اگزمینر به صورت تماس ویدیویی انجام می شود. لازم به ذکر است که دریافت نتیجه از طریق این آزمون به شدت کاهش یافته و شما می توانید ظرف مدت ۳ تا ۶ روز نتیجه نهایی را دریافت نمایید. دادن آزمون آیلتس آنلاین در منزل خودتان با کامپیوتر شخصی یا لپ تاپتان ممکن است. با خواندن این مقاله و یافتن پاسخ پرسش های ذکر شده با این سبک از آزمون آیلتس بیشتر آشنا شوید:‌

آیلتس آنلاین تصویر اول

آیلتس آنلاین یکی از جدیدترین سبک امتحانات آیلتس به حساب می آید.

آیا آزمون آیلتس آنلاین مشابه آزمون کاغذی و کامپیوتری آن است؟

فرمت کلی آزمون آیلتس آنلاین، نحوه نمره دهی، و زمان آزمون دقیقا مشابه آزمون اکادمیک آیلتس است که تا به حال به صورت کاغذی و کامپیوتری در مراکز آزمون آیلتس برگزار می شد. سبک انجام مهارت های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ مشابه همان چیزی است که در آزمون آیلتس کامپیوتری انجام می شود. توجه داشته باشید که بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس آنلاین از طریق ویدیوکال توسط اگزمینرهای مورد تایید آزمون آیلتس برگزار می گردد. در مقاله آزمون آیلتس توضیحات کاملی درباره بخش های مختلف آزمون آیلتس برای شما فراهم کرده ایم که با مطالعه آن می توانید اطلاعات مفیدی درباره این آزمون را در اختیار داشته باشید.

آیا بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس آنلاین (Face-to-face) می باشد؟

پاسخ یه این پرسش بله می باشد، چرا که سازمان آیلتس معتقد است که شکل مکالمه ای آزمون آیلتس بسیار حایز اهمیت می باشد به همین دلیل اسپیکینگ آزمون شما به صورت زنده و با یک ممتحن یا اگزمینر برگزار می گردد.

آیا در حین امتحان حضور داوطلبین در منزل الزامی است؟‌

حضور شما در منزل جز الزامات آزمون آیلتس آنلاین به حساب نمی آید، در شرایطی که بتوانید در یک محیط خصوصی، با نور مناسب حضور داشته باشید و محیط أزمون ساکت باشد و مهم تر از همه یک اینترنت با ثبات داشته باشید می توانید آزمون آیلتس را در آن بدهید.

آزمون آیلتس آنلاین مورد قبول کدام مراکز آموزشی و دانشگاه ها می باشد؟

اینکه کدام دانشگاه و مراکز آموزشی آزمون آیلتس آنلاین را قبول می کنند بستگی به خود آن مراکز دارد. به شما توصیه می کنیم قبل از اقدام به ثبت نام آزمون آیلتس آنلاین از مرکز مربوطه استعلامات لازم را از طریق ایمیل به عمل آورید تا مطمین شوید که آیا دانشگاه مورد نظر شما آزمون آیلتس آنلاین را جز آزمون های مورد تایید خود می داند یا خیر.

آیا برای شرکت در آزمون آیلتس آنلاین محدودیت سنی وجود دارد؟‌

در حال حاضرداوطلبینی می توانند در آزمون آیلتس آنلاین شرکت کنند که سن آن ها هجده سال یا بیشتر از آن باشد

آيلتس آنلاین تصویر دوم

مصاحبه آزمون آیلتس آنلاین به صورت ویدیوکال انجام می شود.

آیا زمان بندی تست مشابه زمان بندی آزمون آیلتس کاغذی و کامپیوتری است؟‌

بله، زمان بندی تمامی مهارت های آزمون آیلتس آنلاین دقیقا مشابه زمان بندی آیلتس از نوع کاغذی یا کامپیوتری آن می باشد. بدین صورت که بخش لیسنیگ آزمون حدود ۴۵ دقیقه، بخش ریدینگ دقیقا ۶۰ دقیقه و بخش رایتینگ نیز ۶۰ دقیقه می باشد. بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس بین بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می کشد.

آیا نوع آزمون آیلتس جنرال آنلاین نیز در حال حاضر وجود دارد؟‌

آزمون آیلتس آنلاین در حال حاضر فقط برای نوع آکادمیک آن می باشد، و برای داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون آیلتس جنرال دارند، همچین امکانی وجود ندارد.

برای شرکت در آزمون آیلتس آنلاین به چه پلتفرم یا نرم افزاری نیاز است؟‌

این آزمون بر روی پلتفرم(IEP)  Inspera Exam Portal قابل انجام است. داوطلبین بعد از ثبت نام در آزمون آیلتس آنلاین ایمیلی دریافت خواهند کرد که در آن لینک دانلود و نحوه کار کردن با نرم افزار آموزش داده شده است. توصیه می شود که این نرم افزار ۲۴ ساعت قبل از آزمون دانلود نمایید چرا که قادر خواهید بود ویژگی های کامپیوتر و اینترنت خود را قبل از امتحان مورد بررسی قرار دهید و درصورتی که سیستم شما شرایط اجرای امتحان را ندارد قبل از امتحان از کامپیوتر شخص دیگری استفاده نمایید.

امنیت اجرای آزمون چگونه در آزمون آیلتس آنلاین چک می شود؟‌

آزمون آیلتس آنلاین از طریق انسان و هوش مصنوعی در کل فرآیند امتحان، نقش مراقب امتحان را ایفا می کند. مراقب انسانی امتحان در تمامی مراحل از قبیل لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ بر شما نظارت دارد. این فرآیند نظارت دقیقا شبیه همان فرآیندی است که در آزمون آیلتس کاغذی و در سنتر انجام می شود.

آیلتس آنلاین و نحوه برگزاری آن

شرح ساختار آزمون آیلتس آنلاین

شرایط مکان و سیستم مورد استفاده در آزمون آیلتس آنلاین

در این بخش به بررسی  شرایط کامپیوتر و مکانی که در آن قصد شرکت در آزمون را دارید را مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر در آزمون آیلتس آنلاین

شرکت در آزمون آیلتس آنلاین از طریق لپ تاپ یا سیستم شخصی قابل انجام است. توجه داشته باشید که اسکرین شما به هیج عنوان نباید به سیستم دیگری متصل باشد و استفاده از نرم افزار های اشتراک صفحه در این آزمون منع شده است چرا که مصداق تقلب به حساب می آید. قبل از امتحان حتما از درستی میکروفون و وب کم لپ تاپ یا کامپیوترخود اطمینان حاصل نمایید.کامپیوتر یا لپ تاپ شما باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

. سیستم عامل ویندوز یا مکینتاش

. وب کم

. میکروفون ( استفاده از هدفون مجاز نمی باشد. )‌

.اسپیکر

. استفاده از کابل اینترنت یا وایفای برای برقراری ارتباط مانعی ندارد.

مکان مناسب برای شرکت در آزمون آیلتس آنلاین

مکانی که شما قصد دارید آزمون خود را در آن برگزار نمایید می بایستی ویژگی های زیر را داشته باشد.

. میز مناسب در برای قرار دادن لپ تاپ در آن وجود داشته باشد.

. فقط شما در آن فضا حضور داشته باشید و مکان کاملا خصوصی باشد.

. نور کافی در اتاق مورد نظر وجود داشته باشد.

. پاسپورت شما در کنارتان باشد.

. اینترنت مکان آزمون قابل اطمینان باشد و از سرعت خوبی بهره مند باشد.

. سیستمی که می خواهید آزمون را با آن برگزار نمایید در اتاق وجود داشته باشد.

نکات مهمی که در حین آزمون آیلتس آنلاین می بایستی مورد توجه قرار دهید.

در حین آزمون نیاز دارید به نکاتی توجه کنید که تاثیر به سزایی در روند برگزاری صحیح آزمون را دارا می باشد.

. نت برداری در حین آزمون آیلتس آنلاین

در حین این آزمون به هیچ عنوان حق استفاده از کاغذ و خودکار یا مداد را ندارید. توجه داشته باشید که در حین آزمون برای مهارت های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ بخشی در اسکرین به شما اختصاص داده شده است که می توانید از آن برای یادداشت برداری استفاده نمایید.

تصحیح جواب های غلط در حین آزمون آیلتس آنلاین

اگر در حین یکی از مهارت های آزمون به عنوان مثال در بخش ریدینگ نسبت به درستی یکی از جواب های خود تردید دارید، این امکان برای شما فراهم شده است تا به عقب بازگردید و جواب خود را تصحیح نمایید.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما
آیلتس آنلاین تصویر سوم

امکان تصحیح اشتباهات در طول هر مهارت آزمون آیلتس آنلاین امکان پذیر است.

وقت استراحت در حین آزمون آیلتس آنلاین

شما مجاز به استفاده از یک وقت استراحت ۵ دقیقه ای در حین آزمون آیلتس می باشد. توجه داشته باشید که این مدت زمان نباید در حین انجام یکی از مهارت ها باشید. به عنوان مثال شما نمی توانید در خلال بخش لیسنیگ از این فرصت استراحت استفاده کنید و زمان استفاده از این فرصت استراحت بین دو مهارت متفاوت می باشد. مثلا می توانید بین لیسنینگ و ریدینگ از این فرصت استفاده کنید.

برای استفاده از وقت استراحت ۵ دقیقه ای کافیست دست خود را بالا ببرید و از مراقب آزمون بخواهید تا با شما تماس بگیرد. هرگز مکان آزمون را بدون اجازه مراقب یا پراکتر ترک نکنید.

صحبت با مراقب یا پراکتر در حین آزمون

شما در هر مرحله از آزمون مجاز هستید با مراقب آزمون ارتباط برقرار نمایید. اما توجه داشته باشید که بایستی دست خود را بالا ببرید و از او بخواهید با شما تماس بگیرد. اما صحبت زیاد با او هرگز توصیه نمی شود چرا که باعث ایجاد اختلال در روند انجام آزمون شما می شود. توجه داشته باشید مراقب آزمون از ابتدا تا انتهای آزمون شما را تحت نظر دارد ولی شما چهره او را مشاهده نمی کنید. تنها زمانی قادر به مشاهده Proctor هستید که او با شما تماس می گیرد و در صفحه کامپیوتر شما ظاهر می شود.

قطع ناگهانی اینترنت در حین آزمون آیلتس آنلاین

اگر در طول امتحان آیلتس آنلاین، کانکشن یا ارتباط شما قطع شود پراکتر به شما کمک می کند تا آزمون را از همان نقطه ای شروع کنید که اینترنت شما قطع شده است. لازم نیست که نگران زمان باشید یا این نکته را به او گوشزد کنید چرا که زمان اضافی برای شما در نظر گرفته می شود و از زمان شما چیزی از دست نمی رود. اما اگر اینترنت شما به گونه ای قطع شود که دیگر قادر به اتصال آن نباشید می بایستی که امتحان را دوباره برگزار نمایید و با بعد از اتصال آن با آیلتس تماس برقرار نمایید تا مراتب آزمون مجدد را برای شما تسهیل نماید.

دسترسی به نرم افزارهای سیستم در حین آزمون آیلتس آنلاین

شما در حین امتحان دسترسی به هیچ یک از نرم افزار های کامپیوتر خود ندارید و دسترسی به آنها توسط پراکتر برای شما غیر ممکن است.

تصحیح امتحان و اعلام نمرات آزمون آیلتس آنلاین

آزمون آیلتس آنلاین توسط اگزمینرهای این سازمان مورد بررسی قرار می گیرند و سیستم نمره دهی دقیقا مشابه آزمون آیلتس کامپیوتری یا کاغذی است. در این آزمون شما قادر خواهید بود نتیجه آزمون را بین ۳ تا شش روز بعد از آزمون دریافت نمایید. داوطلبین از طریق دریافت ایمیل از آیلتس از آمدن نمره خود آگاه می شوند و این ایمیل نحوه دسترسی به نمره را به شما کامل توضیح خواهد داد. توجه داشته باشید در این نوع آزمون هیچ گونه نتیجه ی کاغذی را دریافت نخواهید کرد.

نحوه اعلام نمرات آزمون آیلتس به دانشگاه ها

در حین رزرو و بوک کردن آزمون خود شما قادر خواهید بود که نام دانشگاه های که مایلید نتیجه آزمون شما به آنها ارسال شود را در اکانت ثبت نام خود وارد نمایید. بعد از کسب نتیجه سازمان آیلتس نمرات شما را به این مراکز اعلام خواهد کرد .

کنسل کردن آزمون آیلتس آنلاین

داوطلبین در آزمون آیلتس خانگی قادر خواهند بود تا ۷۲ ساعت قبل از شروع آزمون تست خود کنسل کنند و هزینه کامل در این صورت به آنها باز می گردد. توجه داشته باشید شما قادر خواهید بود بلافاصله بعد از اعلام نتیجه آزمون اول، نسبت به انجام آزمون بعدی در صورت عدم کسب نتیجه اقدام نمایید.

نکات امنیتی آزمون آیلتس آنلاین

سازمان آیلتس همواره به حفظ حریم شخصی افراد پایبند بوده است. لذا ویدیو و ریکوردینگ های شما همیشه در اختیار این آزمون نخواهد ماند. ویدیوهای ضبط شده در بخش های لیسنینگ، ریدینگ و رایتیتگ تا ۶۰ روز در اختیار آیلتس خواهند داشت. فایل تصویری آزمون اسپیکینگ شما تا ۳ ماه و فایل صوتی این بخش از آزمون تا ۳ سال در اختیار آیلتس قرار می گیرد.

نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس آنلاین

در صورتی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارید در ابتدا می بایستی وارد لینک ثبت نام شوید. سپس تمامی مراحل برای شما بسیار واضح خواهد و قادر خواهید بود به آسانی با انتخاب روز آزمون خود، برای شرکت در آزمون اقدام نمایید.

موسسه زبان کوییک و آزمون آیلتس آنلاین

با توجه به این که در ماه های اخیر، زبان آموزان کشور عزیز ما ایران با مشکلات زیادی در انجام آزمون آیلتس مواجه شده اند، موسسه تخصصی زبان کوییک مشابه همیشه برای مشاوره و انجام این آزمون در خدمت شما خواهد بود. ما نگرانی شما را کاملا درک نموده و همواره در راستای اهداف شما قدم برداشته ایم.

تضمین نمره ۷ در آزمون آیلتس آنلاین

شما می توانید با تماس با مشاورین موسسه تخصصی زبان کوییک نسبت به شرایط تضمینی آزمون آیلتس آنلاین مطلع شوید و در کمتر از ۲ هفته بعد از تماس نمره ۷ را در این آزمون کسب نمایید. با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس

آزمون دولینگو

آزمون دولینگو

آزمون تافل

آزمون تافل

آزمون CAEL

آزمون CAEL

آزمون GRE

آزمون GRE

آزمون تافل آنلاین Home Edition

آزمون تافل آنلاین

آزمون TOEIC

آزمون TOEIC

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 5]

9 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
محمدصانع

سلام
ازمون ایلتس انلاین اکادمیک هست یا جنرال ؟
دانشگاها قبول میکنن؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  محمدصانع

سلام
آزمون آیلتس آنلاین در حال حاضر در ایران برگزار می‌شود و فقط برای آیلتس آکادمیک است

nazanin.sabramoz

ممنون بابت اطلاع رسانی در مورد آزمون آیلتس آنلاین.
می خواستم بدونم آزمون آیلتسی که اینجا گفتید به صورت آنلاین هست در ایران هم برگزار میشه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  nazanin.sabramoz

سلام
بله آزمون آنلاین آیلتس رو در داخل ایران هم میتونید بدید.

romina.gholami

سلام
این ازمون آیلتس انلاین رو ثبت نام کردم همه پارت ها رو اماده هستم جز اسپیکینگ . حققتا خیلی استرشو دارم شما کلاس دارید؟
من ترکيه هستم ممنون میشم زود پاسخ بدید.

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  romina.gholami

سلام
شما میتونید برای کلاس‌های اسپیکینگ آزمون آیلتس در موسسه کوییک شرکت کنید.
همچنین برای آشنایی با نمرات تضمینی آزمون آیلتس آنلاین میتونید با موسسه تماس بگیرید.

گلاره

سلام ببخشید شما برای آیلتس هوم ادیشن هم کمک می کنید. من میخوام آیلتس هوم ادیشن بدم.

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  گلاره

سلام بله برای آیلتس هوم ادیشن یا همون آیلتس آنلاین میتونیم خدمت شما باشیم.
با مشاورین تماس بگیرید و بهتون در این زمینه راهنمایی می‌کنند.

سوگند

تشکر ویژه از تیم کوییک
با کمک شما تونستم نمره ۷ بگیرم. نمی دونید چقدر خوشحال هستم.

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته