راهکار فراموش نکردن لغات انگلیسی

تسلط بر واژگان انگلیسی یک رویا برای هر زبان‌آموزی است. با این حال، همه ما نمی‌دانیم که چگونه کلمات جدید را به روشی موثر یاد بگیریم که فراموش نکنیم. گیر افتادن هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی به دلیل فراموشی لغات انگلیسی، مشکلی رایج در بین زبان‌آموزان انگلیسی است. تقریباً مطمئن هستم که موارد زیر بارها و بارها برای شما اتفاق افتاده است:

  • شما دهان خود را باز می‌کنید تا چیزی به انگلیسی بگویید.
  • جمله را شروع می‌کنی و ناگهان کلمه خاصی را فراموش می‌کنی…
  • دیوانه می‌شوید و سعی می‌کنید آن را به خاطر بیاورید…
  • درنهایت نمی‌توانید چیزی بگویید!

این یکی از بدترین تجربیاتی است که هر یک از ما، زبان‌آموزان انگلیسی ممکن است داشته باشیم. زیرا باعث می‌شود احساس حماقت کنیم، و نکته خنده‌دار این است که هر چه بیشتر تلاش کنیم مطمئن شویم این اتفاق نمی‌افتد، بدتر این اتفاق می‌افتد.

خب، بیایید دست به کار شویم و از روند مغز شروع کنیم تا ببینیم چرا کلمات انگلیسی را فراموش می‌کنیم و چگونه مطمئن شوید که این اتفاق زیاد رخ نمی‌دهد!

در این پست، می‌خواهیم دلیل آن را بیابیم و همچنین راهی آسان و در عین حال مؤثر برای بهبود یادگیری واژگان انگلیسی را کشف کنیم.

چرا واژگان انگلیسی را به سرعت فراموش می‌کنید؟

یکی از روش‌های رایج یادگیری لغات انگلیسی که بسیاری از ما از آن استفاده کرده‌ایم، یادگیری تک‌‌تک کلمات بدون متن است. ما سعی می‌کنیم فهرستی از کلماتی را که به سختی با یکدیگر مرتبط هستند حفظ کنیم. آیا تا به حال سعی کرده‌اید که کلمات جدیدی را که در‌حین خواندن مطلبی با آن‌ها برخورد کرده‌اید، در دفترچه یادداشت کنید؟ اگر پاسخ شما بله است خب، خبر خوب این است که شما تنها نیستید.

متأسفانه این کار، روشی معمولی است که معلمان در کلاس‌های سنتی برای یادگیری واژگان انگلیسی به شما توصیه می‌کنند. اما خبر بد اینکه این روش یادگیری فقط اتلاف وقت و انرژی است. یادگیری لیست لغات، راه موثری برای افزایش درک شما از واژگان انگلیسی نیست و همچنین راه خوبی برای استفاده از آن کلمات در صحبت کردن نخواهد بود. به همین دلیل است که ما پس از مدت کوتاهی واژگان انگلیسی را به سرعت فراموش می‌کنیم.

  • مغز ما پایگاه داده نیست…

مطمئنم برای شما هم سوال پیش امده است که چرا ما توانایی‌های پردازش داده یک رایانه را نداریم؟

آیا عالی نیست اگر بتوانید اطلاعاتی را در مغز خود جستجو کنید، درست مانند زمانی که جستجوی گوگل انجام می‌‌دهید؟

اگر اینطور بود، ما به ندرت چیزی را فراموش می‌کردیم، به جز حوادثی که منجر به ضربه مغزی می‌شد، در این صورت، سلول‌های مغز حاوی اطلاعات مربوطه آسیب می‌بینند، و ما همیشه می‌دانستیم از چه کلمات انگلیسی استفاده کنیم!

ما فقط باید یک کلمه انگلیسی جدید را یک بار بخوانیم تا برای همیشه آن را به خاطر بسپاریم، و همیشه می‌توانیم در صورت لزوم آن را جستجو کنیم.

متأسفانه مغز ما به این روش کار نمی‌کند.

ما کلمات جدید را مانند کامپیوتر حفظ نمی‌کنیم. ما کلمات را در زمان خواندن و یا شنیدن حفظ می‌کنیم.

  • میلیون‌ها سال تکامل مغز در جهت درک معنا توسعه یافته است.

شاید این موثرترین راه‌ها، ذخیره‌سازی اطلاعات نباشد، اما برای اهداف بقا، مغز تحلیلی انسان به خوبی کار می‌کند. اگر مار هم قبیله‌ای شما را گاز بگیرد و او بمیرد، تصویر مار با تصویر مردی در حال مرگ تداعی می‌شود و باعث می‌شود در آینده از آن دوری کنید!

همین امر در مورد هر اطلاعات جدید مثل چهره افراد جدید، مناظر زیبای طبیعت یا کلمات جدید انگلیسی و در واقع هر اطلاعات جدیدی دیگری، مغز ما همیشه هر اطلاعات جدیدی را به برخی اطلاعات دیگر مرتبط می‌کند و ما اطلاعات جدید را از طریق بیت‌های اطلاعات مرتبط به یاد می‌آوریم.

فرد جدیدی که به تازگی در شرکت شما شروع به کار کرده است؟ شرط می‌بندم که چهره او را با موهایش، لباس و همچنین موقعیتش در شرکت به خاطر دارید. اگر او لباس‌ها و مدل‌های موی کاملاً متفاوت و همچنین در یک محیط کاملاً نامرتبط ببینید، این احتمال وجود دارد که حتی او را نشناسید!

خانه‌های روبروی شما هر‌بار که از پنجره به بیرون نگاه می‌کنید می‌بینید؟ باور کنید یا نه، اما اگر کسی عکسی را به شما نشان دهد که همان تصویر را کشیده‌اند، احتمالاً آنها را نمی‌شناسید. چراکه فقط به این دلیل که عادت دارید آن صحنه خاص را از پنجره خود ببینید و قاب‌ها و پرده‌های پنجره شما ارتباط نزدیکی با به یادآوری آن دارند.

به همین ترتیب، برخی از کلمات انگلیسی ارتباط نزدیکی با کلمات دیگر دارند. عبارت “closely associated with others” را در نظر بگیرید. همانطور که کلمه “closely” را تلفظ می‌کنید ناخودآگاه “associated” از دهان شما خارج می‌شود زیرا این دو کلمه انگلیسی اغلب در گفتار و همچنین نوشتن با هم هستند.

اما اگر association را نشناسید چه؟ اگر هرگز کلمات “closely” و “associated” را با هم یاد نگرفته باشید چه؟

شما برای گفتن این جمله خاص دچار مشکل می‌شوید، و این زمانی است که با مشکل فراموش کردن برخی از کلمات انگلیسی مواجه می‌شوید!

در ادامه سعی داریم که دقیق‌تر این موارد را بررسی کنیم و همچنین راهکاری برای فراموش نکردن لغات انگلیسی نیز ارائه دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

تکامل مغز

تکامل مغز در جهت درک معنا

دلیل فراموشی لغات انگلیسی چیست؟

خب، وقتی سعی می‌کنید فهرستی از کلمات را به خاطر بسپارید، در واقع چه اتفاقی می‌افتد:

1. شما نمی‌دانید چگونه از کلمات انگلیسی استفاده کنید

اینکه بتوانید لیست طولانی از کلمات را به خاطر بسپارید به این معنی نیست که همیشه می‌توانید نحوه استفاده صحیح از آنها را بدانید. چراکه برای انتقال افکار خود در یک مکالمه روزانه، باید نحوه صحبت کردن انگلیسی زبانان را یاد بگیرید. به این معنی که باید تک تک کلمات را به ترتیب درست و طبق دستور زبان مناسب ترکیب کنید. اگر فقط بخواهید از واژگان لیست شده استفاده کنید، به احتمال زیاد نخواهید توانست که از این لغات به درستی استفاده کنید.

برخی از کلمات معانی مختلفی دارند. بهترین راه برای یادگیری این لغات، یادگیری واژگان در متن است. وقتی به جای مطالعه کلمات تک، عبارات را در متن یاد می‌گیرید، می‌توانید معنای کلمه را در آن جمله یاد بگیرید.

2. یادآوری واژگان انگلیسی سخت می‌شود

در حالی که ظرفیت ذخیره‌سازی مغز ما تقریباً نامحدود است، اما مثل کامپیوتر کار نمی‌کند. ما نمی‌توانیم از خودمان انتظار داشته باشیم که یک کلمه جدید را یک بار بخوانیم و آن را برای همیشه به خاطر بسپاریم.

آیا می‌دانید که گاهی اوقات، به یاد نیاوردن اطلاعات مطالعه شده ارتباط کمتری با فراموشی دارد و بیشتر به این واقعیت مربوط می‌شود که در وهله اول هرگز آن را به حافظه بلندمدت خود نسپرده‌ایم؟ هر اطلاعات جدیدی در مغز ما همیشه به برخی اطلاعات موجود دیگر مرتبط است و ما اطلاعات جدید را از طریق بیت‌های اطلاعات مرتبط به یاد می‌آوریم.

بنابراین، اگر فقط بر یادگیری تک تک کلمات بدون متن تمرکز کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن کلمات در حافظه کوتاه مدت شما باقی بمانند و به زودی فراموش شوند. به این دلیل که اطلاعات بسیار کمی در مورد معنا و نحوه استفاده از آنها دارید و تقریباً غیرممکن است که بتوانید آن‌ها را برای همیشه به خاطر بسپارید.

فراموشی لغات انگلیسی

دلیل فراموشی لغات انگلیسی

یادگیری لغات در متن، بهترین راه برای یادگیری واژگان انگلیسی

مطمئناً، استراتژی‌هایی مانند پارافراسینگ، به عنوان مثال (سعی برای بیان آن با کلمات مختلف) یا به خاطر سپردن لغت در جملات کوتاه زمانی که نمی‌توانید دقیقاً کلمه مورد نظر خود را به خاطر بسپارید، می‌توانند روش‌های موفقی باشند.

به عبارت دیگر باید به دنبال روش‌هایی باشیم که بتوانیم لغات انگلیسی را فراموش نکینم و خودمان را در ریسک اینکه ممکن است لغت را فراموش کنیم و به همین خاطر نتوانیم صحبت کنیم. بلکه باید بتوانید با روش‌های صحیح، به سادگی کلمات را در جملات متخلف بیان کنیدو بتوانید گفتگو را ادامه دهید!

1. عبارات را آسان‌تر به خاطر سپردن

همانطور که قبلاً ذکر کردم، تنها زمانی که اطلاعات مطالعه شده جدید به حافظه بلندمدت منتقل می‌شود می‌توانیم آن‌ها را برای همیشه به خاطر بسپاریم. ساختن یک تصویر برای اطلاعات جدید در ذهن شما راه خوبی برای حفظ آن در مغز است.

شما عبارات را راحت‌تر از واژگان به صورت تک می‌توانید به خاطر بسپارید. بیشتر عبارات انگلیسی معانی دارند که باعث ایجاد تصویر و یا داستانی در ذهن شما می‌شوند. به خصوص زمانی که عبارات را از طریق خواندن یا شنیدن یاد می‌گیرید.

فرض کنید هنگام خواندن اخبار آنلاین به کلمه جدید “budget”«بودجه» برخورد کرده‌اید. جمله‌ای که کلمه “budget” را دارد به این صورت است.

“Leong also became an expert at travelling on a tight budget, spending less than S$7,000 over three months travelling to 15 countries in Europe”

“لئونگ همچنین در سفر با بودجه محدود متخصص شد و در طول سه ماه، کمتر از 7000 دلار سنگاپور برای سفر به 15 کشور اروپا هزینه کرد”.

اگر هم کل عبارت “travelling on a tight budget” به معنی “سفر با بودجه کم” و هم جمله را یادداشت کنید، احتمالاً معنای کلمه « budget» را برای همیشه به خاطر خواهید سپرد چراکه زمانی که به این کلمه برخورد کنید، به طور خودکار کل جمله “travelling 15 countries in Europe for 3 months with very little money.” را به یاد می‌آورید.

2. وقتی عبارات را یاد می‌گیرید، گرامر را نیز یاد می‌گیرید

یکی دیگر از مزایای یادگیری عبارات یا جملات این است که وقتی عبارات یا جملات را یاد می‌گیرید، به مرور زمان برخی از دستور زبان های اولیه را به طور ناخودآگاه یاد خواهید گرفت. این روش باعث می‌شود که برای هر موقعیتی پاسخ‌هایی آماده داشته باشید و نیازی به فکر کردن زیاد نخواهید داشت.

به عنوان مثال، وقتی جمله “life is full of choices” به معنی “زندگی پر از انتخاب است” را یاد می‌گیرید، نه تنها یک کلمه بلکه 5 کلمه مختلف را یاد خواهید گرفت. علاوه بر این، احتمالاً خواهید فهمید که «life» یک اسم مفرد است، و پس از اسم مفرد می‌توان فعل مفرد is را آورد نه am و are. همچنین بعد از of یک اسم می‌آید نه فعل.

بنابراین، در آینده، هر زمان که چیزی با موضوع “life” بگویید، به طور خودکار بدون فکر از فعل is استفاده می‌کنید نه are بدون آنکه حتی فکر کنید.

حتی می‌توانید جملات مختلفی را خودتان با ساختار مشابه بسازید، مانند:

life is full of joy, life is full of surprises, life is full of colors,…

زندگی پر از شادی، زندگی پر از شگفتی، زندگی پر از رنگ، …

با یادگیری این روش، گرامر را می‌توان سریعتر و بدون سختی بهبود داد.

3. یادگیری عبارات به بهبود مکالمه و نوشتن انگلیسی شما کمک می‌کند

با یادگیری کل عبارات در جمله، متوجه می‌شوید که چگونه کلمات واقعاً در گفتار و نوشتن در کاربردهای خاص استفاده می‌شوند. به عبارت دیگر، به شما کمک می‌کند تا به طور طبیعی‌تر به زبان انگلیسی صحبت کنید و بنویسید.

این روش به ویژه زمانی که مهارت‌های گفتاری را تمرین می‌کنید، بسیار موثر است. اگر از عبارات متداول هنگام صحبت کردن به جای ترکیب کلمات جداگانه استفاده کنید، برای انگلیسی زبانان درک آنچه را که می‌خواهید بگویید آسان‌تر خواهد بود. هرچند که ممکن است تلفظ شما واقعاً خوب نباشد.

به عنوان مثال، اگر از یک انگلیسی زبان بپرسید “?Is your health good” به‌معنی “آیا خوب هستید؟” به عنوان احوالپرسی، به احتمال زیاد منظور شما را متوجه نخواهند شد. از نظر ساختار دستور زبان، جمله صحیح است. با این حال، انگلیسی زبانان آن را نمی‌فهمند، زیرا هرگز برای احوال پرسی از این عبارت استفاده نمی‌کنند. این سوال اصلا طبیعی به نظر نمی‌رسد. اما، اگر بگویید:

“how are you?”/ “how are you doing?”

فوراً متوجه خواهند شد، حتی اگر تلفظ‌تان درست نباشد.

بیایید مثال دیگری بزنیم. اگر کلمه “deadline” به معنی “مهلت” را یاد بگیرید، ممکن است معنی آن را بدانید، اما آیا می‌دانید چگونه از آن استفاده کنید که برای انگلیسی زبانان منطقی به نظر برسد؟ خب شاید سخت به نظر برسد، درست است؟

با این حال، اگر کل عبارات “miss the deadline” و “meet the deadlineرا یاد بگیرید، ساختن جملات با این عبارات آسان‌تر خواهد بود. علاوه بر این، انگلیسی زبانان به احتمال زیاد مطلبی را که می‌خواهید منتقل کنید را درک می‌کنند زیرا این عبارات معمولاً در زندگی روزمره استفاده می‌شوند.

راهکار فراموش نکردن لغات

راهکار فراموش نکردن لغات انگلیسی

چگونه به طور موثر عبارات انگلیسی را از طریق خواندن و گوش دادن یاد بگیریم؟

راه‌های یادگیری عبارت انگلیسی با خواندن و گوش دادن :

1 .به عبارات توجه کنید

اول از همه، شما باید به آنها توجه کنید. همانطور که مطالب انگلیسی را می‌خوانید یا به آن گوش می‌دهید، زیر هر چیزی که شبیه یک عبارت است خط بکشید. به عنوان مثال، وقتی اخبار آنلاین را می‌خوانید و مکرراً با عباراتی با الگوهای جملات یکسان مواجه می‌شوید، مانند:

“live on a budget”, “live on a tight budget”, “I’m on a budget”, “travel on a low budget”

متوجه می‌شوید که on”, “a”, “budget” در عبارتی که از budget استفاده شده است، کنار هم قرار می‌گیرند. هنگامی که متوجه این عبارت شدید، ممکن است بخواهید آن را در فرهنگ لغت یا در اینترنت جستجو کنید تا معنای آن را متوجه شوید.

2 .برای یادگیری بیشتر، عبارات جدید را یادداشت کنید

باید عبارات جدیدی را که با آنها برخورد می‌کنید را یادداشت کنید تا در آینده آنها را بتوانید مرور کنید. مطمئن شوید که نه تنها عبارت و تعریف، بلکه کل جمله را نیز یادداشت کرده‌اید.

برای مثال، هرگز فقط عبارت «on a budget» را یادداشت نکنید و کل عبارت را یادداشت کنید. شما باید جمله را کامل بنویسید:

Leong also became an expert at travelling on a tight budget, spending less than $7,000 over three months travelling to 15 countries in Europe

لئونگ همچنین در سفر با بودجه محدود متخصص شد و در طول سه ماه کمتر از 7000 دلار برای سفر به 15 کشور اروپا خرج کرد.

این روش به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چگونه این عبارت در یک جمله استفاده می‌شود.

3 . آن عبارات را به طور منظم مرور کنید

برای اینکه بتوانید عباراتی را که یاد گرفته‌اید به خاطر بسپارید، باید آنها را به طور منظم مرور کنید. شما باید هر روز زمانی را برای تمرین آن عبارات انگلیسی با ساختن جملات جدید با آنها، تمرین صحبت کردن با صدای بلند و …

در حالی که ممکن است یادداشت برداری سنتی هنوز در برخی تنظیمات انتخاب خوبی باشد، من همچنان معتقدم که یادداشت برداری دیجیتال کارآمدتر است، به خصوص در مورد یادگیری واژگان انگلیسی. به این دلیل است که نوشتن یادداشت با دست گاهی اوقات یک کار خسته‌کننده است و زبان‌آموزان ممکن است از تعداد زیادی واژگانی که باید مرور کنند غرق شوند. ناگفته نماند که این روش یادداشت برداری کلاسیک زمان می‌برد و به دلیل انعطاف‌ناپذیری ناخوشایند است.

4. عباراتی که آموخته‌اید را در مکالمات روزانه استفاده کنید

شما باید تا حد امکان از عبارات تازه یاد گرفته شده در موقعیت‌های زندگی واقعی استفاده کنید. دفعه بعد، هر زمان که خواستید به انگلیسی صحبت کنید، به یاد داشته باشید که از عبارات و جملات جدید استفاده کنید. یعنی همیشه از همان عبارات قدیمی که قبلاً می‌‌گفتید استفاده نکنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، در مکالمه و نوشتن به زبان انگلیسی مسلط‌تر خواهید شد.

5. طرز فکر خود را تغییر دهید و یادگیری زبان را یک فرآیند مادام‌العمر بدانید

اکثر مردم لغات زبان انگلیسی را فراموش می‌کنند چراکه از آن‌ها استفاده نمی‌کنند یا آن‌ها را مطالعه نمی‌کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از این امر این است که یادگیری زبان را به‌جای یک دوره تحصیلی محدود، یک فرآیند مادام‌العمر در نظر بگیرید.

با این دید دیگر از روال یادگیری خود دست نمی‌کشید. چه در حال یادگیری واژگان جدید باشید و چه بر روی قواعد گرامر پیچیده کار باشید، به مطالعه ادامه دهید. حتی انگلیسی زبانان نیز همه واژگان را نمی‌دانند، چراکه همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

شما مجبور نیستید به اندازه زمانی که تازه شروع کرده بودید برای مطالعه زمان اختصاص دهید، اما به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر وقت بگذارید می‌توانید بیشتر تمرین کنید.

یادداشت کردن عبارات جدید

عبارات جدیدی را که با آنها برخورد می‌کنید را یادداشت کنید

6. یک برنامه‌زمانبندی مشخص برای مرور زبان انگلیسی داشته باشید

اگر دیگر به طور فعال زبانی را مطالعه نمی‌کنید، یکی از دلایل اصلی که ممکن است آن زبان از حافظه شما محو شود، عدم استفاده از آن است. پایبند بودن به یک برنامه زمان‌بندی شده مشخص برای مرور و استفاده از زبان انگلیسی به حفظ آن در ذهن شما کمک می‌کند.

به عنوان مثال، در روزهای شنبه، می‌توانید به یک فروشگاه مواد غذایی یا رستورانی بروید که در آن انگلیسی زبانان جمع می‌شوند. یا هر شب قبل از خواب، به جای دیدن فیلم‌هایی به زبان فارسی، کلیپ‌هایی از برنامه‌های متنوع انگلیسی را تماشا کنید.

7. برای بهبود مهارت‌های خود اهداف مشخصی را تعیین کنید

تعیین اهداف مشخص به شما انگیزه دهید تا به بهبود مهارت‌های خود ادامه دهید.

به عنوان مثال، ممکن است سعی کنید 20 لغت جدید را در هفته یاد بگیرید، ماهانه یک کتاب به زبان انگلیسی بخوانید یا روزی 10 دقیقه را صرف مطالعه زبان کنید.

توجه داشته باشید که همیشه باید اهدافتان واضح مشخص شود زیرا رسیدن به آنها را آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، تصمیم‌گیری در مورد اینکه امروز پنج لغت جدید را یاد بگیرید، بسیار آسان‌تر از یک هدف مبهم مانند “من می‌خواهم امروز زمانی مطالعه کنم.” خواهد بود.

8. به دیدن سریال‌های انگلیسی زبان عادت کنید تا بدون زحمت مهارت‌های خود را افزایش دهید

چگونه مانع از فراموش کردن لغات انگلیسی شویم؟ هیچ چیز به اندازه فیلم دیدن نمی‌تواند موثر باشد. این کار یکی از راهکاری‌های موثر فراموش نکردن لغات انگلیسی می‌شود.

و خوشبختانه، دنبال کردن سریال تلویزیونی انگلیسی آسان است و به شما امکان تمرین منظم زبان انگلیسی را می‌دهد. به طور مداوم سریال‌های جدیدی منتشر می‌شود که باعث می‌شود که محتوای عالی به زبان انگلیسی در دسترس باشد که به تقویت مهارت‌های شما کمک می‌کند.

برای مثال، زبان‌آموزان انگلیسی از دیدن سریال “A Very Secret Service” می‌توانند لذت ببرند.

9. عادت مطالعه قبل از خواب با خواندن آثار انگلیسی را جهت افزایش مهارت زبان انگلیسی تغییر دهید.

به دنبال راهکار فراموش نکردن لغات انگلیسی هستید؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند قبل از خواب یک کتاب خوب بخوانید، می‌توانید به راحتی عادت مطالعه قبل از خواب خود را با خواندن کتاب به زبان انگلیسی تبدیل کنید.

برای کتاب‌های رایگان، می‌توانید پروژه گوتنبرگ را امتحان کنید، که مجموعه‌ای از کتاب‌های کلاسیک به زبان‌های خارجی را ارائه می‌دهد.

حال چطور از جدیدترین کتاب‌های زبان انگلیسی خود مطلع شویم؟ سعی کنید فهرست‌های Goodreads را مطالعه کنید تا ببینید خوانندگان دیگر از چه کتابی لذت می‌برند. به عنوان مثال، فهرست‌های زیادی از کتاب های انگلیسی دارد. همین لیست لینک هایی دارد که به شما کمک می‌کند که از کجا کتاب بخرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چک کنید تا مطمئن شوید به زبان انگلیسی باشد.

برای اینکه بیشترین بهره را از مطالعه عصر خود ببرید، سعی کنید با صدای بلند بخوانید. به این ترتیب، نه تنها مهارت‌های خواندن خود را تقویت می‌کنید، بلکه به صحبت کردن خود نیز کمک می‌کنید.

10. برای تمرین آسان و مستمر انگلیسی زبانان دوست شوید که در وهله اول از یادگیری انگلیسی خود خوشحال خواهید شد.

داشتن دوستان خوب است، اما داشتن دوستان زمانی بهتر است که آن دوستان به شما کمک کنند تا مهارت‌های زبانی خود را حفظ و تقویت کنید.

اگر قبلاً دوستی دارید که به زبان انگلیسی شما صحبت می‌کند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با او به آن زبان صحبت کنید تا آن را فراموش نکنید.

اگر از قبل دوستی ندارید که به زبان انگلیسی صحبت کند، راه‌های زیادی برای دوست‌یابی وجود دارد.

توجه داشته باشید که بین تبادل و ارتباط به جهت بهبود زبان و دوستی طولانی مدت تفاوت وجود دارد. در واقع، تبادل زبان معمولاً مادام‌العمر نیست. بنابراین اگر امیدوارید که همکاری تبادل زبان خود را به یک همکاری بلندمدت تبدیل کنید، انتخاب شریک مناسب بسیار مهم است. به دنبال افرادی با علایق مشترک باشید و حتماً علایق اصلی خود را در پروفایل خود به اشتراک بگذارید. هرچه اشتراکات بیشتری داشته باشید، ایجاد یک ارتباط عمیق‌تر که می‌تواند مادام‌العمر باشد، آسان‌تر خواهد بود.

11. برای بررسی‌های گاه به گاه مهارت‌هایتان، معلم خصوصی بگیرید تا مطمئن شوید که مهارت‌های شما پسرفت نکرده است

وقتی مطمئن نیستید که آیا مهارت‌هایتان پسرفت کرده‌اند چه می‌کنید؟ و اگر بدانید مهارت‌هایتان آن چیزی نیست که قبلاً بود، اما نمی‌توانید بفهمید که برای اصلاح آن‌ها چه کاری باید انجام دهید، چه؟

راهکار فراموش نگردن لغات انگلیسی، گرفتن معلم خصوصی است که می‌تواند به صورت شخصی راهکاری را به شما پیشنهاد دهد. می‌توانید از طریق سرویس‌هایی مانند LQuick در موسسه زبان تخصصی کوییک درخواست معلم خصوصی کنید و از راه دور مهارت‌های خود را محک بزنید. این موسسه، مدرسانی دارد که می‌توانند در هر زمینه‌ای که مدنظرتان هست به شما کمک ‌کنند. یعنی می‌توانید برای بررسی گاه به گاه با یک معلم خصوصی صحبت کنید تا مطمئن شوید که مهارت‌های زبانی شما هنوز دست نخورده است.

بهتر از همه، اگر معلم شما متوجه شود که به چه هدفی زبان انگلیسی را می‌خوانید، می‌تواند به شما دستورالعمل‌های شخصی در مورد نحوه تصحیح خطاها و بهبود مهارت‌هایتان بدهند.

اگر دوستی پیدا کنید که به زبان انگلیسی صحبت می‌کند، در این صورت تمرین زبان به جای مطالعه به جس اجتماعی بودن تبدیل می‌شود و تمرین طولانی مدت را آسان‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند.

12. به خارج از کشور سفر کنید تا مهارت‌های خود را تازه کنید و انگیزه خود را برای ادامه یادگیری افزایش دهید.

اگر برای تازه نگه داشتن مهارت‌های زبانی خود نیاز به سفر به خارج از کشور دارید، حتما این کار را انجام دهید.

سفر به مقصد انگلیسی زبان می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های خود را در محیط تمرین کنید. در طول سفر، حتی ممکن است متوجه شوید که مهارت‌های زبانی شما بیشتر و بیشتر به یاد شما می‌آید.

اما فراتر از آن، سفر به خارج از کشور نیز می‌تواند انگیزه شما را برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی افزایش دهد. به هر حال، سفر گزینه ای عالی برای درک بهتر زبان خواهد بود.

اما نیازی نیست که یادگیری زبان را فقط به زمان سفر به خارج از کشور موکول کنید. شما می‌توانید برای تقویت بیشتر انگلیسی، در مورد سفر به کشور انگلیسی زبان تحقیق کنید. به دنبال صفحات رسمی سایت‌های توریستی بگردید، وب‌سایت‌های هتل‌ها (اعم از بزرگ و بوتیک) را مطالعه کنید و منوهای رستوران‌ها را بررسی کنید تا ببینید در کجا می‌خواهید غذا بخورید. همه این فعالیت‌ها می‌توانند به تقویت مهارت‌های زبانی شما کمک کنند و در عین حال شما را برای سفر آینده خود آماده کنند.

گرفتن معلم خصوصی

راهکار فراموش نگردن لغات انگلیسی، گرفتن معلم خصوصی است که می‌تواند راهکاری را به شما پیشنهاد دهد.

مروری بر راهکارهای فراموش نکردن لغات انگلیسی 

در این مقاله سعی کردیم که راهکار فراموش نکردن لغات انگلیسی را با شما در میان بگذاریم. در ابتدا به بررسی سیستم به خاطر سپاری مغز را مرور کردیم تا به مفهوم حافظه پی‌ببریم. سپس راه‌های اشتباهی که دلیل‌های اصلی فراموشی لغات هستند را ذکر کردیم تا از آن‌ها در روند یادگیری زبان انگلیسی اجتناب کنیم و در نهایت متدهای موثر بر به خاطر سپردن، مرور کردن و پیشرفت و تقویت زبان انگلیسی را با شما درمیان گذاشتیم.

آیا تابحال سعی در تغییر روش یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اید؟ اگر تجربه مشابهی دارید خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید و داستان‌های موفقیت و یا شکست خود را با سایر دوستان خود در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

سوال‌های رایج در زمینه راهکار فراموش نکردن لغت انگلیسی

چرا واژگان انگلیسی را به سرعت فراموش میکنیم ؟

یکی از روش‌های رایج یادگیری لغات انگلیسی که بسیاری از ما از آن استفاده کرده‌ایم، یادگیری تک‌‌تک کلمات بدون متن است. ما سعی می‌کنیم فهرستی از کلماتی را که به سختی با یکدیگر مرتبط هستند حفظ کنیم حال آنکه برای اینکه بتوانیم لغات را بهتر بخاطر بسپاریم و کمتر فراموش کنیم یکی از بهترین راهکارها جمله سازی با لغات هست

بهترین راه برای یادگیری واژگان انگلیسی چیست ؟

مطمئناً، استراتژی‌هایی مانند پارافراسینگ، به عنوان مثال (سعی برای بیان آن با کلمات مختلف) یا به خاطر سپردن لغت در جملات کوتاه زمانی که نمی‌توانید دقیقاً کلمه مورد نظر خود را به خاطر بسپارید، می‌توانند روش‌های موفقی باشند به عبارت دیگر باید به دنبال روش‌هایی باشیم که بتوانیم لغات انگلیسی را فراموش نکینم و خودمان را در ریسک اینکه ممکن است لغت را فراموش کنیم و به همین خاطر نتوانیم صحبت کنیم. بلکه باید بتوانید با روش‌های صحیح، به سادگی کلمات را در جملات متخلف بیان کنیدو بتوانید گفتگو را ادامه دهید

بهتر است روزی چند لغت انگلیسی رو حفظ کنیم ؟

تا زمانی که فقط دنبال سریع تر حفظ کردن باشید نمیتوانید به هدف خود برسید خیلی خوب است که بتوانید روزی حدودا ۲۰ لغت جدید یادبگیرین اما مهم تر آن است که بتوانید بخاطر بیاورید پس حتما باید وقتی برای تکرار و تمرین لغت ها در نظر گرفته شود .

آیا استفاده از فلش کارت برای حفظ لغات انگلیسی مناسب است ؟

امروزه استفاده از فلش کارت ها برای بخاطر سپردن و یادگیری بسیار مرسوم شده است ، قطعا در جهت حفظ لغات انگلیسی هم کاربرد مثبتی خواهند داشت و همچنین به علت تکرار مکرر در استفاده از فلش کارت خیلی هم موثر خواهد بود

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

2 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
مسعود

با سلام و چوخ تشکر به نظر من شاه بیت این مقاله یادگیری عبارت به جای لغت بود.

لیلی

متاسفانه هرچقدر هم توی جمله تمرین کنیم باز بدلیل عدم استفاده فراموش میشه بعد از مدتی

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته