افزایش دایره لغات زبان انگلیسی با هشت راهکار طلایی

تاکنون به این موضوع توجه کرده‌اید که علی‌رغم بارها مطالعه لغات هرگز در به خاطر سپردن آن‌ها و البته به کارگیری‌شان موفق نبوده‌اید؟ برای افزایش دایره لغات زبان انگلیسی هفت راه‌کار ساده و البته کاربردی را برای شما در این مقاله به ارمغان آورده‌ایم که در افزایش دایره لغات زبان انگلیسی شما کمک شایانی خواهد کرد.

چرا به افزایش دایره لغات زبان انگلیسی احتاج داریم؟

برای ایجاد یک ارتباط موثر همه ما نیازمند دانستن واژه‌هایی برای رساندن مفاهیم ذهنی خود داریم که ندانستن آن‌ها باعث خطا در ارتباطات وابسته تعاملی بدون نتیجه خواهد بود. چطور ممکن است بدون لغات ارتباط ایجاد کرد؟
هم چنین بایستی بدانید که افزایش دایره لغات زبان انگلیسی یک فعالیت سرگرم کننده است‌. دوستان و هم کلاسی‌های خود را وارد چالشی مفید کنید و برای یادگیری لغات زبان انگلیسی آن‌ها را دعوت به یک مسابقه کنید.

دیکشنری

اگر قصد یادگیری لغات جدید را دارید داشتن یک دیکشنری مناسب به شما به شدت توصیه می‌گردد‌

۸ راه‌کار بسیار ضروری برای افزایش دایره لغات زبان انگلیسی

با توجه به چالش‌های متفاوت زبان‌آموزان در زمینه یادگیری زبان انگلیسی تصمیم گرفتیم که راهکارهای اساسی برای افزایش دایره لغات زبان انگلیسی را برای شما ذکر کنیم. فراموش نکنید که تمامی این مطالب توسط بخش تحقیق و توسعه موسسه تخصصی زبان کوییک می‌باشد و کاملا علمی و آزمایش شده می‌باشد.

  • بارها و بارها بخوانید

به هر میزانی که مطالب بیشتری می‌خوانید به همان اندازه با واژه‌های بیشتری روبرو می‌شوید. خواندن کتاب‌هایی که دوست دارید بهترین انگیزه برای رویارویی با لغات جدید است اگر از خواندن کتاب بیزار هستید چرا شانس خود را برای مواجه شدن با لغات جدید با خواندن مجلات و روزنامه‌هایی که به آن علاقه مندید امتحان نمی‌کنید؟
در حین خواندن اگر با واژه‌ای جدید روبرو می‌شوید سریع سراغ دیکشنری خود نروید و سعی کنید در ابتدا معنی آن واژه‌ها را خودتان حدس بزنید‌. وقتی تلاش می‌کنید که معنی واژه را خودتان دریابید در واقع ذهن ما احساس نیاز می‌کند و زمانی که معنی آن واژه برای شما مشخص می‌شود فراموش کردن آن بسار سخت است.

  • دیکشنری یادتان نرود

اگر قصد یادگیری لغات جدید را دارید داشتن یک دیکشنری مناسب به شما به شدت توصیه می‌گردد‌. شاید به منابع آنلاین یا اپلیکیشن‌های مختلف اعتقاد ندارید که البته پیشنهاد داشتن یک منبع آنلاین است چرا که در هر لحظه و هرجایی امکان‌پذیر است .
اما فقط به یک واژه که چشم شما به آن می‌خورد بسنده نکنید‌، سعی کنید که مترادف‌ها و متضادهای آن را نیز بیابید و دایره لغایت خود را حتی الامکان افزایش دهید‌. ضمنا به نحوه تلفظ واژه‌ها دقت کنید و بارها تکرار کنید .

  • برای خودتان لیست تهیه کنید

ایده بسیار خوب دیگر این است که واژه‌هایی که معنی آن‌ها را در می‌آورید را به دست فراموشی نسپارید یادمان نرود که کم رنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه‌ها پررنگ‌تر هستند‌. شما می‌توانید لیست واژه‌های خود را در دفترچه خود ثبت نمایید و این سبب ایجاد اعتماد به نفس در شما می‌شود چرا که هر چه این لیست طولانی‌تر شود بدین معناست که شما تسلط بیشتری به زبان انگلیسی دارید و عطش یادگیری شما را بیشتر می‌کند.

  • حداقل روزی یک واژه را در ذهن خود بسپارید

وب سایت‌ها و منابع آنلاین زیادی وجود دارند که به شما در تقسیم بندی تعداد واژه‌های خاص در یک روز کمک می‌کند. چنین ایده‌ای بسیار قابل ستایش و پربازده تلقی می‌شود. ممکن است بگویی یک واژه در روز کم است. یادتان باشد که این حداقل است و کسی که آهسته راهی را طی می‌کند پیوسته‌تر یاد می‌گیرد.

جهت افزایش دایره لغات زبان انگلیسی ریشه‌های واژه‌ها را یاد بگیرید

یکی از راه‌کارهای بسیار مهم برای یادگیری واژه‌ها و همین‌طور حدس آن‌ها تنها رجوع به ریشه‌های آن‌ها است وقتی که شما با پیشوندها و پسوندها در زبان انگلیسی احاطه کافی داشته باشید (که البته کار بسیار آسانی هست) یادگیری و حدس واژه‌های جدید برای شما بسیار آسان خواهد بود‌. بسیاری از واژه‌ها ریشه‌های یونانی یا لاتین دارند که وب سایت‌های مختلف درباره آن توضیحات کافی داده‌اند‌.

  • سعی کنید بازی کردن را فراموش نکنید

ذهن انسان به گونه‌ای است که در غالب بازی مسائل و قوانین را بهتر یاد می‌گیرد‌. وقتی شما ذهن خود را وارد چالشی جدید می‌کنید یادگیری را برای خودتان آسان‌تر می‌کنید بازی‌های مختلفی در راستای یادگیری واژه‌های جدید وجود دارد که وبسایت ورد پلیز یکی از بهترین منابع در راستای یادگیری لغات با بازی‌های مختلف است.

  • نگذارید واژه‌های شما خاک بخورند

برای اینکه به نحو احسن واژه‌ها را برای همیشه در ذهن خود ثبت نمایید باید از آن ها در مکالمات روزمره خود استفاده کنید‌. استفاده از واژه‌‌ها به طور روزمره باعث تثبیت آن‌ها در ذهن شما می‌شود . شاید در ترم اول استفاده از آن واژه‌ها سخت باشد ولی به مرور زمان بعد از یکی دوبار اشتباه برای همیشه در ذهنتان خواهد ماند.

یادگیری لغات

جهت یادگیری لغات زبان انگلیسی روزی حداقل یک واژه جدید یاد بگیرید

با موسسه تخصصی زبان کوییک همراه باشید

موسسه تخصصی زبان کوییک برای دسترسی رایگان شما به نحوه‌های یادگیری لغات زبان راهکارهایی را پیشنهاد می‌کند که برای شما بسیار مفید خواهند بود. به همین جهت تصمیم گرفتیم که فایل‌های تصویری ضبظ شده توسط مجرب‌ترین اساتید آیلتس را که خوشبختانه مشغول به تدریس در موسسه تخصصی زبان کوییک هستند را در اختیار شما قرار دهیم. این مطالب به شما به یادگیری لغات زبان کمک شایانی خواهد کرد تا بتوانید دایره لغات خود را به بهترین نحو افزایش دهید. پس فایل‌های تصویری زیر را به دقت نگاه کنید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

8 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته