آزمون TOEIC

آزمون
TOEIC

آزمون TOEIC: راهنمایی کامل برای شرکت و موفقیت در آزمون

آزمون TOEIC یک آزمون استاندارد مهارت زبان انگلیسی است که در سطح بین المللی شناخته شده است. این آزمون مهارت های ارتباطی غیر انگلیسی زبانان را برای محل کار انگلیسی زبان می سنجد. بیشتر داوطلبانی این آزمون را انتخاب می کنند که قصد کار در شرکت های بین المللی دارند و به دنبال کسب موقعیت بهتر هستند و یا آنکه می خواهند در سطح بین المللی آموزش ببینند.
نزدیک به 14000 شرکت، اداره و سازمان دولتی در 160 کشور در سراسر جهان آزمون TOEIC را قبول دارند.

آزمون TOEIC

معرفی آزمون انگلیسی TOEIC

آزمون انگلیسی TOEIC مخفف Test Of English for International Communication به معنای آزمون انگلیسی برای ارتباطات بین المللی است، به منظور ارزیابی مهارت های ارتباطی حرفه ای انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان طراحی شده است.
این آزمون TOEIC توسط ETS طراحی شده است تا مهارت فرد در زبان انگلیسی، به ویژه در حوزه کسب و کار و محیط کار را بسنجد. این بدان معنی است که آزمون TOEIC بر روی موضوعات و سوالات مربوط به زندگی کاری مانند جلسات، سناریوهای سفر و مکالمات تلفنی متمرکز است.

محتوای آزمون TOEIC

این آزمون داوطلبان را در توانایی درک زبان انگلیسی حرفه ای می آزماید. بنابراین موضوعات خاصی در این آزمون مورد سوال قرار می گیرد:
⦁ شرکت ها: منابع انسانی (استخدام، قرارداد، حقوق بازنشستگی، اخراج از کار)، روابط بین کارمندان، روابط بین بخش های شرکت (خرید ، تحقیق و توسعه، تولید ، کنترل کیفیت و غیره) ؛
⦁ ارتباطات و فناوری (ایمیل ، جلسات، کنفرانس ها ، رایانه و غیره) ؛
⦁ برنامه و بودجه (سرمایه گذاری ، بودجه، مالیات ، حسابداری ، صورتحساب و غیره) ؛
⦁ حمل و نقل (سازمان مسافرت ، سفر و غیره) ؛
⦁ فرهنگی (وعده های تجاری ، فرهنگ ، رسانه و غیره) ؛
⦁ بهداشت (ارتباط با پزشکان ، بیمه و غیره)

انواع آزمون TOEIC

ارزیابی TOEIC از طریق سه آزمون مختلف انجام می شود:
⦁ آزمون خواندن و شنیدن TOEIC. میزان تسلط داوطلب را در مهارت های انگلیسی خواندن و شنیدن را از سطح مبتدی تا پیشرفته (A1-C1) می سنجد. این مهارت ها به صورت چند گزینه ای و به صورت کاغذی امتحان گرفته می شود.
⦁ آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC. مهارت های صحبت کردن و نوشتن را نیز از سطح مبتدی تا پیشرفته (A1-C1) مورد سنجش قرار می دهد. آزمون های گفتاری و نوشتاری TOEIC به صورت آنلاین برگزار می شود.
⦁ آزمون TOEIC Bridge prof. این آزمون مهارت خواندن و گوش دادن به زبان انگلیسی را از سطح مبتدی تا متوسط (​A1-B1) می سنجد. این آزمون به صورت کاغذی و چند گزینه ای است.
آزمون گوش دادن و خواندن سنتی ترین آزمون TOEIC است و با قلم و کاغذ در یک مرکز آزمون برگزار می شود، در حالی که آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC اخیراً معرفی شده است و به صورت آنلاین برگزار می شود.
آزمون گوش دادن و خواندن TOEIC برای اثبات توانایی صحبت کردن بسیار محبوب است.

معرفی آزمون TOEIC Reading and Listening

آزمون TOEIC Reading and Listening دو ساعت و نیم طول می کشد. این آزمون به 2 بخش گوش دادن و خواندن تقسیم می شود که همیشه به همین ترتیب امتحان گرفته می شود. هر بخش این آزمون شامل 100 سوال است. 4 مقاله در برای بخش شنیداری و 3 مقاله برای مطالعه به شما داده می شود. در مجموع 7 قسمت است که از شما امتحان گرفته می شود.

ساختار آزمون TOEIC Reading and Listening

بخش محتوا مدت زمان تعداد سوالات
شنیداری 4 قسمت براساس صداهای ضبط شده 45 دقیقه 100
خواندن 3 قسمت براساس متن 75 دقیقه 100

مدت زمان

⦁ قسمت گوش دادن حدود 45 دقیقه طول می کشد. به 4 قسمت تقسیم می شود.
⦁ قسمت خواندن حدود 75 دقیقه طول می کشد. به 3 قسمت تقسیم می شود.
توجه: فقط یکبار مجاز به گوش دادن به صدای ضبط شده هستید. حتما برای تسلط تمرین کنید.

نمره دهی TOEIC

هریک از دو بخش شامل 100 سوال است. با این حال، نمره نهایی با سیستم نمره دهی TOEIC محاسبه می شود که نحوه محاسبه آن را اعلام نکرده است. در پایان، داوطلب در هر بخش می تواند نمره ای بین 5 تا 495 کسب کند. نمره نهایی از مجموع نمره دو بخش بدست می آید. بالاترین نمره ممکن، 990 است و بدترین نمره 10 است. حداکثر ظرف 3 هفته نمره شما اعلام می شود.

پاسخ نامه

شما باید 200 پاسخ خود را در پاسخنامه ای که به شما در ابتدای آزمون داده می شود، بنویسید. پاسخ هایی که کاملاً با مداد در برگه پاسخ رنگ شده باشند معتبر هستند. هنگام پر کردن گزینه مراقب باشید! پاسخ خود را در گزینه اشتباه علامت نزنید.

خب برویم به سراغ نوع دوم آزمون TOEIC یعنی آزمون گفتاری و نوشتاری. در ادامه همراه ما باشید تا همه چیز را در مورد آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC را با شما درمیان بگذاریم. مواردی مثل ساختار آزمون گفتاری و نوشتاری، نحوه نمره دهی TOEIC، نمونه سوالات و تمرین برای TOEIC بصورت آنلاین؛ به خواندن ادامه دهید.

معرفی ساختار و نمونه سوالات آزمون TOEIC گفتاری و نوشتاری

آزمون گفتاری و نوشتاری به طور کلی حدود 90 دقیقه طول می کشد، اگرچه این دو بخش به طور جداگانه برگزار می شوند و به صورت جداگانه نمره دهی می شوند.
آزمون گفتاری تقریباً 20 دقیقه طول می کشد و شامل موارد زیر است:
⦁ خواندن یک پاراگراف با صدای بلند برای سنجش تلفظ
⦁ توصیف یک تصویر با واژگان و دستور زبان صحیح
⦁ پاسخ به سوالات ضبط شده با پاسخ های روان و بلند
⦁ پیشنهاد راه حل برای یک مشکل
⦁ ابراز عقیده در مورد یک موضوع
آزمون نوشتن 60 دقیقه طول می کشد و شامل موارد زیر است:
⦁ نوشتن جملات بر اساس تصاویر
⦁ نوشتن پاسخ ایمیل

⦁ نوشتن یک مقاله کوتاه

نمره دهی آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC

آزمون های گفتاری و نوشتاری TOEIC به صورت جدا از حداکثر نمره 200 محاسبه می شوند. شما حداکثر ظرف 3 هفته بعد از آزمون نمره خود را دریافت خواهید کرد.
برای آزمون گفتاری، هر داوطلب نمره ای دریافت می کند که در یکی از هشت سطح میزان تسلط و مهارت قرار می گیرد که در زیر مشخص شده است:
نمره بخش گفتاری سطح مهارت
0-30 1
40-50 2
60-70 3
80-100 4
110-120 5
130-150 6
160-180 7
190-200 8

برای آزمون نوشتاری، نمرات در یکی از 9 باند زیر و سطح مهارت قرار می گیرند:
نمره بخش نوشتاری سطح مهارت
0-30 1
40 2
50-60 3
70-80 4
90-100 5
110-130 6
140-160 7
170-190 8
200 9
اکثر موسسات و مشاغل، نمره خاص خود را دارند، اما نمراتی که در سطح مهارت بالا قرار می گیرند (8-9) به طور کلی عالی ارزیابی می شوند.

نمونه سوالات آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC

تمرین برای آمادگی آزمون TOEIC با استفاده از شرکت در کلاس و نمونه سوالات آزمون راهی عالی برای آشنایی بیشتر با قالب آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC است. در ادامه چند سوال TOEIC آمده است تا بتوانید بهتر با نوع سوالات آشنا شوید و برای آن آماده لازم را کسب کنید.

نمونه سوالات: بخش گفتاری TOEIC

آزمون گفتاری برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی شما، انواع مختلف سوالات را طراحی کرده است.
اولین سوالات برای سنجش تلفظ و بیان شما طراحی شده اند. از شما خواسته می شود که عکس هایی مانند تصویر زیر را توصیف کنید.

سپس سوالات پیچیده تری به شما داده می شود که نیاز به پاسخ های طولانی تر و بیان پیشرفته تری دارند، مانند مثال زیر:

نمونه سوالات: بخش نوشتاری TOEIC

آزمون نوشتاری در مورد ارزیابی مهارت های ارتباطی کتبی شما در شرایط روزمره و حرفه ای است.
اولین تسک شما را ملزم به توصیف تصاویر با یک جمله، با استفاده از واژگان خاص می کند. به مثال زیر توجه کنید:

برای تسک دوم، شما ملزم به نوشتن پاسخ کتبی به درخواست های مختلف هستید. به عنوان مثال می تواند نامه ای از یک بانک باشد و از شما خواسته می شود که عناصر خاصی را در هر پاسخ استفاده کنید.

تسک سوم شامل نوشتن یک مقاله کوتاه است که نظر خود را در پاسخ به یک سوال یا بیانیه باید بیان کنید. از شما انتظار می رود كه با دلایل و مثال هایی از نظر خود دفاع كنید. در عین حال باید این متن را با دستور زبان صحیح و واژگان درست بنویسید.
به مثال زیر دقت کنید:

نحوه ثبت نام در آزمون TOEIC

آزمون TOEIC یک آزمون بین المللی است که چندین دانشگاه، موسسه و شرکت آن را قبول دارند. اگر جلسات رسمی این آزمون در موسسه شما برگزار می شود، می توانید آزمون TOEIC را در موسسه خود امتحان دهید. در غیر این صورت، می توانید به سایر مراکز معتبر مراجعه کنید.
برای پیدا کردن محل آزمون می توانید به وب سایت رسمی TOEIC بروید و مشخص کنید که کجا می خواهید در این آزمون شرکت کنید. نزدیکترین مراکز را پیدا کنید و تاریخ امتحان خود را با توجه به تاریخ های مشخص شده انتخاب کنید.
برای آنکه بتوانید مراحل شرکت در این آزمون را در ذهن خود مرتب کنید باید دو مورد زیر را درنظر داشته باشید:
⦁ برای آزمون ثبت نام کنید!
⦁ هنگامی که تاریخی برای شرکت در آزمون انتخاب کردید، بلافاصله آن تاریخ را رزرو کنید. بسته به محل زندگی شما و زمانی که می خواهید در آزمون شرکت کنید، ممکن است محدودیت در تعداد ثبت نام وجود داشته باشد.
نکته: چند وقت قبل از تاریخ برگزاری در آن ثبت نام کنید، به عنوان مثال حداقل 3 ماه قبل از تاریخ امتحان اقدام به ثبت نام کنید. توجه داشته باشید که می توانید TOEIC را در شهر / کشور مورد نظر خود انتخاب کنید.
بررسی کنید که امتحان شما در کجا برگزار می شود و مطمئن شوید که زودتر از موعد مقرر در روز امتحان به محل آزمون می رسید. پس با دانستن اینکه محل آزمون شما کجاست می تواند برنامه ریزی درستی برای سر موعد رسیدن به محل آزمون داشته باشید. به یاد داشته باشید که باید 30 دقیقه قبل از شروع آزمون برسید.
داوطلبانی که با تاخیر می رسند ممکن است اجازه ورود نداشته باشند. به یاد داشته باشید که کارت ورود به جلسه خود و همچنین یک کارت شناسایی معتبر (همراه با عکس و امضای خود) را به همراه داشته باشید. نیازی به آوردن قلم یا کاغذ پیش نویس نخواهید داشت زیرا به شما داده می شود.

حال بیایید نگاهی دقیق به معنای نمره شما و چگونگی نمره دهی TOEIC در مقابل سایر داوطلبان بیندازیم.
حال که در آزمون شرکت کرده اید باید چه مدت زمان منتظر ماند تا نتیجه آزمون به دستمان برسد؟ در بخش بعد به شما خواهیم گفت که چه چیزهایی بر نتیجه آزمون شما تاثیر می گذارد و چه چیزهایی تاثیر نمی گذارد، چگونه و چه زمانی می توانید از نتایج آن مطلع شوید و در نهایت موسسات و شرکت های مختلف در کارنامه شما به دنبال چه چیزی هستند. و البته، نکاتی نیز در مورد چگونگی دستیابی به نمره مورد نظرتان نیز صحبت خواهیم گفت؛ لطفا تا انتها این مقاله را بخوانید.

نحوه محاسبه نمره در TOEIC

نحوه محاسبه نمره در آزمون گوش دادن و خواندن TOEIC

آزمون استاندارد گوش دادن و خواندن TOEIC مبتنی بر کاغذ است و از یک قالب چند گزینه ای استفاده می کند. این سبک آزمون به شما اطمینان می دهد که نتایج آن کاملا منصفانه و قابل اعتماد هستند. هر بخش 100 سوال دارد بنابراین در مجموع 200 سوال از شما پرسیده می شود و نمرات در مقیاس سطح دشواری به شما اختصاص داده می شوند (گوش دادن از خواندن دشوارتر است ، بنابراین ارزش نمره بیشتری دارد) و در نهایت نمره کل بین 10-990 خواهد بود.
در اینجا خلاصه ای از نحوه تفسیر نمره گوش دادن و خواندن TOEIC آورده شده است:
دامنه نمره توضیحات کلی
905-990
(91%-100%) مهارت حرفه ای بین المللی
قادر به برقراری ارتباط موثر در هر شرایطی است
785-904
((79%-90% مهارت کار +
قادر به برطرف کردن بیشتر نیازهای کاری با مهارت های زبانی است که اغلب ، اما نه همیشه ، قابل قبول و موثر است
605-784
((61%-78% تخصص کاری محدود
قادر به برطرف کردن بیشتر خواسته های اجتماعی و شرایط کاری
405-604
(41%-60%) مهارت ابتدایی +
می تواند گفتگوی رو در رو قابل پیش بینی را شروع و حفظ کند و خواسته های محدود اجتماعی را برآورده کند
255-404
(26%-40%) مهارت های ابتدایی
دارای مهارت عملکردی و در عین حال محدود ، می تواند مکالمه های رو در رو بسیار ساده در مورد موضوعات آشنا را برقرار کند
10-254
(0%-25%) مهارت پایه
قادر به تأمین نیازهای فوری بقا

کارنامه شما همچنین بسته به نمره شما حاوی جزئیات ارزشمندی در مورد نقاط قوت و ضعف شماست. چهار قسمت برای بخش گوش دادن و پنج قسمت برای بخش خواندن وجود دارد به طوری که نشان می دهند که شما به چه درصدی از سوالات هر گروه مهارت به درستی پاسخ داده اید.
به علاوه، شما درصدی را دریافت خواهید کرد که نشان می دهد شما در میزان تسلط جزچه درصدی از شرکت کنندگان در سه سال اخیر هستید. این درصد می توانند علاوه بر نمره خام، به خوبی میزان تسلط شما را به مهارت های زبان انگلیسی نشان دهد.

نحوه محاسبه نمره در آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC

آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC کمی متفاوت است. از آنجا که این آزمون توسط مصحح ارزیابی می شود، نمرات بر اساس درک مصحح از پاسخ شما داده می شود. ارزش هر دو بخش از این نوع آزمون متفاوت است و نمره در مقیاس 0-200 داده می شود.
شما همچنین با نتیجه آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC نیز همانند آزمون گوش دادن و خواندن TOEIC توضیحاتی در مورد مهارت های مختلف شما به شما داده می شود.

نمره آزمون TOEIC را چه زمانی دریافت می کنید؟

انتظار برای اعلام نتایج آزمون TOEIC شما بعد از اینکه برای آماده شدن برای آن خیلی تلاش کردید، می تواند طولانی به نظر برسد! نگران نباشید، سخت ترین قسمت را پشت سر گذاشتید؛ شما امتحان دادید! آفرین!
برای اعلام نتیجه، TOEIC به طور انحصاری توسط ETS Global مستقر در نیوجرسی اداره می شود که یک نسخه از نمرات TOEIC را برای شما ارسال می کند. مدت زمان دریافت آن بسته به اینکه شما در نسخه استاندارد Listening & Reading یا آزمون صحبت کردن و نوشتن شرکت کنید متفاوت خواهد بود (در ادامه به صورت دقیق تر بیان شده است).

نتایج آزمون شنیدن و خواندن TOEIC توسط پست 10 تا 15 روز کاری پس از روز آزمون برای شما ارسال می شود. نتایج اکسپرس نیز با پرداخت هزینه در دسترس است، به طوری که نتایج بین 2 تا 5 روز کاری ارسال می شود. هر دو گزینه شامل مدت زمان ارسال نیستند، بنابراین می توانید حداکثر سه هفته پس از شرکت در آزمون، روی دریافت نمره خود حساب کنید.
از طرف دیگر، نتایج آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC در مدت 8 روز کاری پس از شرکت در آزمون (به علاوه زمان حمل و نقل) از طریق پست ارسال می شود.

نحوه اعلام نمره TOEIC چگونه است؟

با این حال، می توانید نمرات TOEIC خود را به صورت آنلاین در حساب ETS Global خود مشاهده کنید. اعلام نتیجه از این طریق فقط برای اطلاع شماست و نمی توانید به عنوان اثبات رسمی نمره خود از آن استفاده کنید. همچنین، توجه داشته باشید که اگر از طریق یک مدرسه یا سازمان حرفه ای در یک جلسه آزمون خصوصی TOEIC شرکت می کنید، جایی که در آن آزمون دادید نیز گزارشات نمره رسمی شما به صورت جداگانه و همچنین از طریق پست دریافت می کند.
اگر احساس می کنید در نمره آزمون TOEIC شما اشتباهی رخ داده است و نتایج به خوبی توانایی انگلیسی شما را منعکس نمی کند، در مدت سه ماه پس از آزمون، با دفتر محلی خود در ETS Scoring تماس بگیرید تا دوباره بررسی شود. با این حال، لطفا توجه داشته باشید که اگر با بررسی دوباره مغایرتی بین نمره اعلام شده و بررسی مجدد مشاهده نشود، باید هزینه خدمات را پرداخت کنید. در غیر این صورت، در صورت وجود مغایرت ETS هزینه را پرداخت خواهد کرد.

نمره آزمون TOEIC برای چه مدت معتبر خواهد بود؟

نمره شما در هر دو آزمون به مدت دو سال معتبر است. این مدت اعتبار به دلیل بهبود (یا کاهش) احتمالی مهارت انگلیسی شما در طول زمان است. اگر از نتایج خود راضی نیستید، می توانید هر چه زودتر و هر وقت که خواستید در آزمون دوباره شرکت کنید. آمادگی کافی برای TOEIC یک گام اساسی در بهبود نمره شما است!

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما

چگونه نمره مدنظر خود را در TOEIC بدست آورید؟

مطمئناً همیشه باید بالاترین امتیاز ممکن را داشته باشید. بهترین راه این است که کاملاً برای TOEIC از قبل آماده شوید.
موسسه کوییک متد آموزشی برتری را دنبال می کند تا بتوانید شما به نمره مورد نظر خود برسید. فقط نمره هدف خود را به مدرس خود اعلام کنید و از تمرینات خاص آموزشی و آزمون های زمان واقعی بهره مند شوید. در این صورت می توانید مشکلات خود را شناسایی کرده و در اولین آزمون نمره مورد نظر خود را کسب کنید و آن را با اعتماد به نفس ارائه دهید.

بهتر است بدانید که این آزمون در سال 2018 دچار تغییراتی شد. این تغییرات در جهت ارزیابی بهتر داوطلب انجام شده است. در ادامه این تغییرات به صورت کامل آمده است.

تغییرات آزمون TOEIC در سال 2018

آزمون TOEIC در سال 1979 طراحی شد و در سال 2018 در سوالات آن تغییراتی ایجاد شد و به روز شد. این تغییرات مربوط به آزمون شنیداری و خواندن (Listening and Reading) است. این آزمون در کره و ژاپن در ماه مه 2016 انجام شد و سپس در آوریل 2018 در سطح جهانی برگزار شد.

قالب امتحان TOEIC جدید: قالب همان شکل قبلی باقی می ماند

مانند آزمون TOEIC قبلی شامل دو بخش Listening و Reading است که به ترتیب درک شفاهی و کتبی شما را ارزیابی می کنند. به همین ترتیب، زمان بندی یکسانی دارد: داوطلبان برای تکمیل بخش گوش دادن 45 دقیقه و برای بخش خواندن 75 دقیقه فرصت دارند. تعداد سوالات نیز تغییر نکرده است.
در ادامه یک مرور کلی از تغییرات بخش گوش دادن آزمون آمده است.
نسخه فعلی نسخه آپدیت شده
بخش 1 سوالات مستقل 10 سوال تصویری 6 سوال تصویری
بخش 2 سوالات مستقل پرسش و پاسخ: 30 سوال پرسش و پاسخ: 25 سال
بخش 3 سوالات مبتنی بر مجموعه گفتگو 30 سوال.
= 10 مکالمه ، 3 سوال در هر مکالمه. گفتگو 39 سوال.
= 13 مکالمه ، 3 سوال در هر مکالمه.
بخش 4 سوالات مبتنی بر مجموعه گفتگوها: 30 سوال
= 10 گفتگو ، 3 سوال در هر گفتگو. گفتگوها: 30 سوال
= 10 گفتگو ، 3 سوال در هر گفتگو.
100 سوال مربوط به درک مطلب شنیداری 100 سوال مربوط به درک مطلب شنیداری
در اینجا یک مرور کلی از تغییرات بخش خواندن آزمون آمده است.
نسخه فعلی نسخه آپدیت شده
بخش 5 سوالات مستقل جمله ناقص: 40 سوال جمله ناقص: 30 سوال
بخش 6 سوالات مستقل تکمیل متن: 12 سوال تکمیل متن: 16 سوال
سوالات مستقل متن تکی با 28 سوال
= 9 متن ، 2-5 سوال برای هر متن متن تکی با 29 سوال
= 10 متن ، 2-4 سوال برای هر متن
بخش 7 سوالات مستقل متن دو تایی با 20 سوال
= 4 متن دو تایی، 5 سوال در هر مجموعه متن دو تایی با 25 سوال
= 2 متن دو تایی، 3 سوال در متن های سه تایی، 5 سوال از هر مجموعه
سوالات مستقل 100 سوال درک مطلب 100 سوال درک مطلب

آزمون TOEIC جدید: تغییر در سوالات

توجه داشته باشید که آزمون آپدیت شده TOEIC مانند قبل یک آزمون انگلیسی تجاری است بنابراین شامل تعداد زیادی سوال در مورد دنیای تجارت است. تحولات جدید در بخش گوش دادن و خواندن آزمون در زیر آمده است:

تغییرات بخش گوش دادن

⦁ تعداد کمتری از سوالات تصویری و پاسخ به سوالات بیان عقیده و نظر
⦁ افزایش تعداد سوالات مکالمه
⦁ مکالمه هایی که شامل پاسخ های کوتاه تر است و باعث رد و بدل و مبادلات بیشتر بین دو نفر می شود.
⦁ در برخی مکالمات تعداد افراد بیشتری مشارکت دارند.
⦁ مکالمه هایی که کلمات ادغام شده (به جای going از à gonna) و جملات / قطعات ناقص (Yes, in a minute; Down the hall; Could you?)
⦁ تمام سوالات جدید، ارتباط آنچه را که در یک مکالمه یا گفتگو شنیده می شود و آنچه در یک نمودار مشاهده می شود را مورد آزمایش قرار می دهد.
⦁ تمام جدید سوال، میزان درک داوطلب از معنی ضمنی سخنران را در متن مکالمه یا گفتگو را می سنجد.

تغییرات بخش خواندن

⦁ تعداد سوالات کمتری از سوالات مربوط به تکمیل جملات ناقص دارد.
⦁ در آزمون سوالات درک مطلب از کلیت ساختار متن می آید:
⦁ سوالات تکمیل متن که از داوطلبان آزمون می خواهد که جمله جدید متناسب با متن کلی را انتخاب کنند.
⦁ سوالات مبتنی بر مجموعه متون که از داوطلبان آزمون می خواهد بفهمند که جمله به کدام قسمت متن تعلق دارد.
⦁ پیام های فوری یا مکالمه چت آنلاین با چند نویسنده
⦁ سوالاتی که میزان درک سه متن مرتبط را می سنجد.
⦁ افزایش کمی تعداد سوالات تک و چند پاسخی
⦁ سوالات جدید در مورد فهمیدن کلمات نویسنده در متن

آزمون جدید TOEIC: سطح دشواری و نمره

طبق گفته ETS، سطح دشواری آزمون جدید TOEIC با آزمون قبلی یکسان است. برخی مطالعات برای مقایسه نمرات کسب شده در دو نسخه از آزمون TOEIC انجام شده است که نتیجه آن این گونه است: در واقع، مطالعات نشان می دهد که داوطلبان نمرات مشابهی را کسب کرده اند.
هر دو بخش آزمون TOEIC شامل 100 سوال است. نمره نهایی با تبدیل تعداد پاسخ های صحیح به نمره، مطابق با روشی است هنوز ETS آن را منتشر نکرده، بدست می آید. هر داوطلب برای هر بخش بین 5 تا 495 امتیاز می تواند کسب کند. امتیاز نهایی از مجموع این دو نمره بدست می آید. بنابراین، 990 بهترین نمره ای است که از آزمون TOEIC می توان گرفت و بدترین نمره 10 است. کارنامه شامل نمره کسب شده در هر دو بخش Listening و Reading و نمره نهایی است.
نمره جدید آزمون TOEIC به مدت دو سال معتبر است. تاریخ آزمون در کارت ورود به جلسه شما ذکر شده است. حداکثر ظرف 3 هفته پس از آزمون، نمره خود را دریافت خواهید کرد.

تمرین برای TOEIC به صورت آنلاین با کلاس های موسسه کوییک

این که آیا شما برای آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC یا امتحان گوش دادن و خواندن می خواهید آماده شوید و یا از میزان آمادگی خود چیزی نمی دانید، نمی تواند موفقیت شما را تضمین کند.
کلاس های موسسه کوییک به شما مهارت های لازم در مورد موفقیت در آزمون از جمله نحوه شرکت در آزمون و مدیریت زمان را یاد می دهد. با این کلاس ها می توانید یک برنامه مطالعه منظم را دنبال می کنید تا یادگیری خود را بتوانید بر اساس نقاط قوت و ضعف خود سازماندهی کنید.

و در آخر …

در این مقاله هر آنچه در مورد آزمون TOEIC باید بدانید آمده است: انواع آزمون، محتوای آزمون، سوالات و ساختار آزمون، نحوه شرکت و ثبت نام و در نهایت نحوه موفقیت در آن.
باید بدانید که هنگامی که آزمون خود را رزرو کردید، باید به مطالعه زبان انگلیسی و مهارت های امتحان ادامه دهید. کلاس های آمادگی آزمون TOEIC موسسه کوییک می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
ما کلاس های آمادگی برای آزمون و موفقیت تضمینی در آن ها را برای طیف وسیعی از امتحانات زبان، از جمله TOEIC ارائه می دهیم. کلاس های ما زمینه ای برای توسعه مهارت های امتحان دادن، شرکت به موقع در امتحانات، افزایش مهارت های زبان است به طوری که می توانید پیشرفت خود را از زمان شرکت در این کلاس ها و تا اتمام آن پیگیری کنید.
اساتید ما نکات آموزشی را به همراه برگه های مطالعه واژگان و دستور زبان در اختیار شما قرار می دهند. این نکات برای زمانی که شما با نزدیک شدن به زمان آزمون نیاز به مرور مطالب دارید، بسیار راهگشا خواهند بود.
پس برای شرکت در دوره های آمادگی آزمون TOEIC موسسه کوییک، همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را پر کنید. مشاوران ما تمام وقت پاسخگوی شما هستند.

مطالب مرتبط

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس

آزمون GRE

آزمون آیلتس

آزمون دولینگو

آزمون دولینگو

آزمون تافل

آزمون تافل

آزمون CAEL

آزمون CAEL

آزمون تافل آنلاین Home Edition

آزمون تافل آنلاین

آزمون PTE

آزمون PTE

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

2 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
Mostafa Mayahi

آزمون توییک در ایران توسط کدوم موسسه برگزار میشه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mostafa Mayahi

در حال حاضر می توانید با ثبت نام در سایت ای تی اس به و انتخاب سنترهای موجود در ایران به آزمون توییک رو بدید.

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته