معرفی بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان همیشه صحبت از کتاب‌ها و منابع آموزشی می شود. اما امروزه زمان آن رسیده که در کنار این روش ها از بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان استفاده کنیم. در ادامه مقاله روش‌های یادگیری زبان با کمک بازی‌های سنتی و کامپیوتری آشنا می‌شویم.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بازی کردن قدرت یادگیری را افزایش می‌دهد. قسمت‌های مختلف مغز در بازی درگیر می شود و مهارت‌های ذهنی و به خاطر سپاری افزایش می‌یابد. هماهنگی بین عصب و عضله زیاد می‌شود و چشم و دست با هم هماهنگ می‌شوند.

بازی‌ها به راهی برای یادگیری و کشف تبدیل شده‌اند به همین دلیل می‌توانند برای آموزش زبان بسیار موثر باشند. لازم نیست خود را محدود به بازی‌هایی که مخصوص آموزش هستند کنید، با بازی‌هایی مانند Call of Duty هم می‌توانید زبان را بیاموزید.

در ادامه محققین موسسه تخصصی زبان کوییک با شما در مورد چگونگی یادگیری زبان از طریق بازی صحبت می‌کنند سپس بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان را معرفی می‌کنیم.

چگونه بازی‌ها روی یادگیری زبان تاثیر می‌گذارند؟

چند مورد وجود دارند که می‌توانند دلایلی بر آموزش در حین بازی باشند.

ارتباط مثبت گرفتن

اگر از شما بپرسند که برای آموزش زبان به چه چیزهایی احتیاج دارید، شما در جواب به احتمال زیاد از کتاب‌های مختلف، سایت‌ها، کتاب های لغت و آزمون های آمادگی خواهید گفت. اما این روش‌های سنتی گاهی خسته‌کننده می‌شوند. باید به دنبال بازی‌های کامپیوتری و اپلیکیشن‌ها بروید. می‌توانید استفاده مفید و مثبتی از تکنولوژی کنید و علاوه بر سرگرمی سطح زبانی خود را نیز ارتقاء دهید.

بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان تاثیر محیطی دارند

در زمان بازی تمام لغت ها و دستور زبان را یاد خواهید گرفت. در فضای مجازی و بازی غرق می‌شوید و با افراد مجازی وارد ارتباط می‌شوید. حتی پول‌های مجازی نیز پیدا می‌کنید. در این مدل بازی شما گوش می‌دهید، می‌خوانید و درک مطلبتان نیز بالا می‌رود. به این شکل است که در محیط واقعیِ انگلیسی زبان قرار می‌گیرید.

بسیاری از لغات بارها تکرار می‌شوند

اگر بازی را به صورت پیوسته انجام دهید متوجه می‌شوید که کلمات مشابه و یکسانی در حین بازی گفته می‌شود. دلیل آن هم داشتن تم اصلی و اتفاقات پشت سر هم است. به این صورت است که تعدادی از لغات را با تکرار یاد میگیرید.

با بازی کردن از زیر بار یادگیری فرار نمی‌کنید

شما در مرحله اول بازی می‌کنید و در میان بازی کردن زبان می‌آموزید. به این شکل هیچ گاه از آموزش خسته نمی‌شوید و ساعت‌ها وقت صرف بازی می‌کنید.

در دنیای بازی دوستان زیادی پیدا خواهید کرد

بعضی از بازی‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شوند در این مدل از بازی باید با افراد شرکت‌کننده وارد بحث و گفتگو شوید که این خود به یادگیری زبان کمک می‌کند.

بازی کودکانه و آموزش زبان

آموزش‌های دوران ابتدایی اگر با بازی آمیخته شوند کودکان بهتر با آن رابطه برقرار می‌کنند. بازی‌ها اغلب به طور مستقیم روی لغت‌ها و یا گرامر تاکید نمی‌کنند و با توجه به رده سنی که از آن استفاده می‌کنند به دنبال آموزش زبان اصیل به کودکان است؛ زیرا این رده سنی هنوز به طور کامل روی اصول اولیه زبان مادری و یا زبان دوم تسلطی ندارند. بازی‌های آمریکایی معمولا برای یادگیری زبان بومی آن کشور موثر هستند.

علاوه بر بازی ها، اپلیکیشن ها نیز می تواند برای یادگیری زبان انگلیسی مفید باشند. اغلب انسان‌ها تمایل دارند در کنار سرگرم شدن آموزش نیز ببینند و در این مواقع است که اپلیکیشن به کمک آنها می‌آید یعنی یادگیری به همراه بازی. تمام بازی‌ها به هدفی تولید شده‌اند و چه بهتر به سراغ بازی‌هایی برویم که زبانی خاص را به ما آموزش می‌دهند. در ادامه تعدادی بازی که با هدف آموزش طراحی شده است را با هم می‌بینیم:

Influent

FluentU

Duolingo

LyricsTraining

در دسترس بودن بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان

افرادی که تبلت یا گوشی هوشمند دارند به راحتی می‌توانند با چند کلیک ساده بازی مورد نظرشان را روی گوشی نصب کنند. سهولت در دسترسی به این بازی‌ها کار یادگیری را آسان کرده است. برای بعضی از بازی‌ها باید پول پرداخت کنید اما اغلب رایگان هستند. دقت داشته باشید که بازی‌هایی با هدف آموزش زبان دانلود کنید.

معرفی بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی

بازی‌های کودکانه برای یادگیری زبان انگلیسی

زبان اصلی را روی انگلیسی یا هر زبانی که می خواهید یاد بگیرید تغییر دهید.

اگر ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن خریداری می‌کنید حتما اطمینان پیدا کنید که بازی‌های آن زبان مورد نظر شما را پشتیبانی می‌کنند.

همچنین بد نیست که زیر‌نویسی به زبان مادری شما داشته باشد. برای این منظور به قسمت Languages بازی بروید و ببینید که زبان مورد نظر شما را دارد یا نه. بازی‌هایی که شخصیت ها در آن صحبت نمی کنند بازی های بی فایده‌ای هستند. به عنوان مثال بازی resident evil باید حتما با کلمات داخل بازی آَشنا باشید تا مراحل را پشت سر بگذارید. اوایل بازی شاید نیاز باشد به دیکشنری مراجعه کنید تا بازی دستتان بیاید و معانی لغات را یاد بگیرید.

همچنین با بازی پر طرفدار The Lord of the Rings که آنلاین است باید تعدادی لغات خاص را یاد داشته باشید تا بتوانید مراحل پر هیجان آن را طی و با شخصیت های معروف آن ملاقات کنید.

بازی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

حالا که به دنبال یادگیری زبان از طریق بازی کردن هستید باید ویژگی های یک بازی خوب را بدانید.

1- از زبان صحیح در آن استفاده شده باشد.

زبان مورد نظری که در این بازی به کار رفته است باید دقیق باشد یعنی از نظر گرامری و تلفظ کلمات نباید ایرادی داشته باشد. اگر چنین مشکلاتی دارد آن را کنار بگذارید. استفاده از بازی‌های با مشکلات تلفظی و گرامری به معنی یادگیری اشتباه زبان است.

اگر حرفه شما بازی سازی است و زبان مادری شما انگلیسی نیست، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیزی بازی را از لحاظ زبانی با فرد انگلیسی زبان بررسی کنید تا عیب و نقص‌های احتمالی آن گرفته شود.

2- از نظر زبانی تاثیر گذار باشد.

بازی‌ها علاوه بر آنکه باید از زبان دقیقی در آنها استفاده شده باشد باید در یادگیری زبان تاثیرگذار نیز باشند. اگر بازی موثر باشد در حین بازی می‌توانید معنی لغات سخت را یاد بگیرید. این کار از طریق ترکیب تصاویر و تکرار صورت می‌گیرد. اما اگر بازی مفید و موثر نباشد حتی نمی‌توانید آموخته‌های خود را در حین بازی به کار بگیرید.

3- بازی سرگرم کننده انتخاب کنید.

هدف تمام بازی ها سرگرم کردن شما است. پس یک بازی انگلیسی خوب علاوه بر آنکه در حین بازی به شما آموزش می دهد شما را سرگرم نیز می‌کند. این بهترین نوع یادگیری است که آنقدر سرگرم شوید تا فراموش کنید در حال یادگیری هستید.

4- بازی باید قوانین ساده ای داشته باشد.

نباید قوانین بازی دشوار باشد تا ساعت ها به دنبال کشف راه‌های بازی بگردید و وقت شما تلف شود. فقط کافی است که توضیحات بازی را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه برنده شوید.

در ادامه تصمیم داریم بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان را معرفی کنیم که نیاز به کامپیوتر یا اپلیکیشن ندارد و به شکل سنتی و گروهی بازی می‌شود.

بازی 20 سوالی

این بازی بدون هیچ ابزار و وسایلی انجام می‌شود. بنابراین تمرکز بالایی روی یادگیری زبان دارد. می‌توانید با این بازی صحبت کردن و شنیدن خود را تقویت کنید.

باید در ابتدا یک نفر را به عنوان انتخاب کننده در نظر بگیرید. مسولیت این فرد این است که کلمه یا جمله ای را در ذهنش انتخاب کند، بقیه افراد باید به نوبت شروع به حدس زدن کنند. افراد سوال می‌پرسند و انتخاب کننده فقط با بله و خیر پاسخ می دهد. می توانید سوالات خود را با جملات زیر شروع کنید:

?…Is it

?…Can it

?…Does it

بازی وقتی به انتها می‌رسد افراد باید 20 سوال پرسیده باشند، اگر متوجه شدند که کلمه یا عبارت چیست که برنده اعلام می‌شوند؛ اما اگر نتوانستند حدس بزنند انتخاب کننده را به عنوان برنده اعلام می‌کنند.

می‌توانید برای آنکه بازی راحت‌تر شود از دسته‌بندی عبارات مختلف استفاده کنید. به طور مثال دسته‌بندی بازیگران، اشیاء یا کتاب می‌تواند گزینه‌های خوبی باشد. انتخاب‌کننده فقط می‌تواند نام افراد مشهور یا کتابی خاص را در ذهن انتخاب کند.

بهتر است در ابتدای شروع بازی سوالات کلی مانند رنگ، کشور و غیره بپرسید سپس به سراغ سوالات خاص‌تر بروید. اگر گروه شما افراد زیادی دارد پیشنهاد می‌کنیم از قلم و کاغذ استفاده کنید و سوالات را یادداست کنید تا سوال تکراری پرسیده نشود.

معرفی بازی‌های خوب برای یادگیری زبان انگلیسی

بازی‌های خوب برای یادگیری زبان انگلیسی چه ویژگی‌هایی دارند؟

Kloo: این بازی با کارت انجام می‌شود و برای کودکان و بزرگسالان جذاب است. این بازی در انتها جایزه هم دارد. کِلو را می توان یک نفره تا 3 نفره انجام داد، برای هر مدل دستورالعمل خاصی وجود دارد. در این بازی باید با کارت‌هایی که در دست دارید جملات منطقی بسازید.

با توجه به آماری که از بازیکنان کلو گرفته شده‌است، واژگان زبانی افراد که این بازی را انجام داده‌اند 10 برابر بیشتر از سایر افراد بهبود یافته‌است. این بازی ارزشش را دارد که برای تفریح و یادگیری زبان انگلیسی از آن استفاده کنید.

Crossword: بازی جدول را ما در فارسی هم زیاد انجام داده‌ایم. جدول کلمات متقاطع تبدیل به بازی بین المللی شده است. جدول را باید با گرامر و لغات بازی کنید تا هم یاد بگیرید و هم لذت ببرید. بازی دارای چند سطح است که می‌توانید از مبتدی تا پیشرفته پیش بروید.

از مزیت‌های این بازی این است که نیاز به هم بازی ندارید. در انتهای می‌توانید تمام کلمات را چک کنید تا از درستی آنها مطمئن شوید. کلماتی که اشتباه نوشتید یا نتوانستید پیدا کنید را بنویسید و تکرار کنید تا آن کلمات را یاد بگیرید. اگر دلتان بخواهد می‌توانید همبازی هم داشته باشید. اما اگر خودتان فکر کنید و به جواب برسید بهتر می‌توانید زبان انگلیسی را آموزش ببینید.

بازی دارای راهنما است. کلمه مترادف داخل جدول به شما داده می‌شود. هم این کلمات و هم کلمات داخل جدول باعث پیشرفت در دایره لغات شما می‌شود.

این بازی از پر طرفدار‌ترین بازی در میان انگلیسی‌زبانان اصیل است. در ابتدا شاید فکر کنید بازی سخت است و آن را کنار بگذارید اما توصیه می‌کنیم این کار را نکنید. جدول‌ها طبقه‌بندی دارند پس در ابتدا از جدول‌های آسان استفاده کنید.

در زمان حل جدول به این سه نکته توجه کنید:

1- جدولی مناسب سطح خودتان پیدا کنید.

2- جدول بهتر است در مورد موضوع خاصی باشد.

3- اگر کلمه ای جدید دیدید یا کلمه ای را اشتباه نوشتید بهتر است روی کاغذی یاداشت کنید تا بعدا با مرور کردن آن را کاملا به خاطر بسپارید.

بازی معروف اسم و فامیل: همانند بازی فارسی می‌توانید روی برگه تعدادی ستون بکشید و هر ستون را نام‌گذاری کنید. نام (Name)، کشور(Country)، حیوان(Animal)، اشیاء(Thing)، میوه(Fruit) و به نظر خودتان چیزهای دیگری اضافه کنید.

بازی مانند فارسی شروع می‌شود. یک نفر حرفی را انتخاب می‌کند و همه شروع به نوشتن می‌کنند. به طور مثال حرف A را انتخاب می‌کند. Adel، America، Alligator و …

در زمان امتیاز دهی در نظر داشته باشید که هر سوال 10 امتیاز دارد و اگر دو نفر جوابی شبیه به هم داده بودند امتیاز هر کدام 5 محاسبه می‌شود.

Board Race: این بازی را تقریبا تمام معلم‌ها در کلاس اول انجام داده‌اند زیرا برای تکرار لغات و یادآوری بسیار مناسب است. بازی به این شکل شروع می‌شود: دانش آموزان دو گروه می‌شوند، وسط تخته خطی می‌کشید و موضوعی را مشخص می‌کنید. بعد از آن دانش آموزان هر تعداد کلمه ای که در رابطه با آن موضوع بلد هستند را پای تخته می‌نویسند. سپس معلم کلمات را می شمارد و هر کلمه درست یک امتیاز می‌گیرد. کلمات شمرده می‌شوند و برنده مشخص می شود.

پانتومیم: این بازی برای معلمانی که وسایل بازی در اختیار ندارند بسیار مفید است. بچه ها همگی در این بازی شرکت می کنند و بازی فعال و آموزنده ای است. روش بازی به این صورت است که معلم تعدادی کلمه را روی کاغذ می نویسد. یکی از بچه ها یک برگه را انتخاب می کنند. بدون آنکه صحبت کند برای بچه ها با حرکات دست آن کلمه را بازی می کند. هر که حدس بزند برنده اعلام می شود.

What’s My Problem? : این بازی جذاب نیز برای کودکان بسیار توصیه می شود. روی برگه ای یک مشکل بنویسید و به پشت بچه ها بچسبانید. زبان آموز باید بچرخد و بچه های دیگر باید او را در حل مشکلش کمک کنند. این مشکل می تواند مربوط به یک بیماری یا جمله ای از درس قبل باشد. هر کسی باید حدس بزند که مشکلش چیست.

Word Jumble Race: این بازی به تقویت مهارت گرامر، خواندن، نگارش و تمام مهارت ها کمک زیادی می کند. برای بازی باید چند جمله نوشته شود. جمله ها با قیچی بریده شوند. سپس به زبان آموزان بدهید تا آنها را مرتب کنند. جملات باید معنی و مفهوم داشته باشند. گروهی برنده است که تعداد جملات بیشتر و درست تری نوشته باشد.

بازی حروف الفبا: به تعداد افرادی که می خواهند بازی کنند کارت تهیه کنید. روی هر کارت کلمه ای بنویسید و زیر آن سه معنی متفاوت که فقط یکی از آنها معنی درست باشد بیاورید. بازیکنان باید دور کلمه درست خط بکشند. در انتها افرادی که بیشترین تعداد کلمه درست را بنویسند برنده اعلام می شوند.

سایمون میگه: یکی از ویژگی های این بازی این است که بچه ها دوست ندارند تمام شود. برای آموزش گرامرو لغت بسیار مفید است. یک نفر در وسط می ایستد، کلمه خود را با کلمه انگلیسی Simon Says شروع می کند. مثلا می گوید سیمون میگه clap. بچه ها باید کلمه را تکرار کنند و دست بزنند. حالا بازی را بر عکس کنید و بدون آنکه نامی از سیمون ببرید کلمه ای را بگویید بچه ها نباید آن را تکرار کنند. اگر تکرار کنند می بازند. این بازی برای کودکان که می خواهند زبان را یاد بگیرند بسیار جذاب است.

بازی simon says

بازی Simon Says

مزیت بازی های مناسب برای یادگیری زبان

امروزه بازی ها جایگزین خوبی برای یادگیری زبان در مقایسه با سایر روش ها هستند. بعضی از این مزیت ها مانند دسترسی ساده و آسان به بازی ها، نصب آسان و بدون هزینه، بکارگیری روش های خلاقانه در تولید و طراحی این نرم افزارهای آموزشی و دارا بودن محیطی جذاب و کارآمد باعث شده زبان آموزان زیادی به سمت این بازی ها بروند.

1- دسترسی ساده و آسان به بازی ها: می توانید به راحتی در اپ استورهای گوشی های خود، بازی ها را پیدا و دانلود کنید. بازی ها معمولا از سطح پایین شروع می شوند و تا سطح پیشرفته ادامه پیدا می کنند. به این طریق دامنه لغات شما از سطوح پایین تا عبارات و واژگان پیشرفته تقویت می شود.

2- نصب آسان و بدون هزینه: این بازی ها را معمولا به صورت رایگان می توانید دانلود کنید. تنها نکته ای که باید به آن اهمیت داده شود این است که آن بازی باید با هدف آموزش طراحی شده باشد. در حقیقت شما باید با دانلود رایگان بازی به دنیایی از لغات و واژگان برسید.

3- بکارگیری روش های خلاقانه در تولید و طراحی این نرم افزارهای آموزشی: باید بازی را انتخاب کنید که هوشمندانه طراحی شده باشد و به راحتی اوقات بیکاری شما را پر کند و به شما آموزش های زبانی را بدهد.

4- دارا بودن محیطی جذاب و کارآمد: بازی هایی که به هدف آموزش زبان انگلیسی تولید شده اند باید بسیار جذاب باشند تا نوآموزان ترغیب شوند به بازی ادامه دهند. پس علاوه بر هدف آموزشی هدف بصری نیز باید داشته باشند.

در ادامه به سراغ بازی های کامپیوتری و آنلاین می رویم که به تنهایی می توانید بازی کنید. اگر نظر یا سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بازی‌هایی که برای یادگیری کلمات به یکدیگر موثر هستند.

Verb Opposite: این بازی برای پیدا کردن کلمات متضاد به کار می رود و شما را با درک لغات متضاد آشنا می کند. این بزای بیشتر با ipad همخوانی دارد اما در محیط اندروید و آیفون نیز قابل دسترسی است.

با کمک این بازی شما می توانید کلمات را مرور کنید. این بازی با تکمیل کردن کلمات و به هم چسباندن واژگان به زبان آموزان در پیدا کردن کلمات متضاد کمک می کند.

Verb Synonyms Vocabulary Game: این بازی به شما در پیدا کردن کلمات مشابه کمک می کند. کاملا شبیه بازی قبلی عمل می کند با این تفاوت که در اینجا کلمات مشابه چیده می شوند.

البته آنقدرها هم بازی ساده ای نیست باید در مدت زمان مشخصی بازی را انجام دهید. اما به راحتی به افراد مبتدی در پیشرفت دایره لغات و همسان سازی لغات کمک می کند. این بازی قابل نصب روی تمام دستگاه ها می باشد.

Countries and Capitals: در این بازی که به بازی کشورها و شهرها شهرت دارد می توانید پایتخت ها و شهرهای مختلف در دنیا را یاد بگیرید. فقط لازم است که تمام مراحل را با دقت طی کنید. این بازی به هوش تاریخی و جغرافیایی شما کمک زیادی می کند. همچنین روی املاء شما نیز تاثیر می گذارد. این بازی نیز روی تمام پلتفرم ها قابل اجرا است.

بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان که برای گرامر و دایره لغات مفید هستند

Irregular Past: این بازی برای تقویت گرامر شما مفید است. بازی به این صورت است که باید کلمه پیشنهادی را به صورت افعال گذشته در بازی قرار داد. این بازی هم زمان مشخصی دارد اگر نتوانید در زمان معین انجام دهید باید دوباره آن قسمت را تکرار کنید. Irregular Past نیز روی تمام سیستم عامل‌ها نصب و اجرا می شود.

Farm Animals Swap Spelling Game: این بازی که به مزرعه حیوانات شناخته می‌شود طرفداران زیادی پیدا کرده است. با انجام دادن این بازی املاء درست اسامی حیوانات و اسم‌های آنها را یاد می‌گیرید. بازی نیز روی تمام سیستم عامل‌ها قابل اجرا کردن است و از جمله بازی‌های موثر در یادگیری زبان انگلیسی به حساب می‌آید.

Disasters: این بازی به بازی بلایای طبیعی معروف شده است. هر جا از کره زمین که قرار است در آن انسان ها زندگی اشان به خطر بیفتد، شما آنها را نجات داده و بلا را به قسمتی دیگر که سکنه ندارد منتقل می‌کنید.

خب برای انجام این کار باید از بین حرف‌هایی که مشخص شده است کلمه مورد نظر را بسازید و در قسمت مورد نظرتان قرار دهید. با این بازی می‌توانید با انواع بلایای طبیعی آشنا شوید. این بازی هم مانند سایر بازی‌ها روی تمام سیستم عامل‌ها قابل نصب است.

Learn to Count Numbers to 100: این بازی برای یادگیری شمارش تا 100 است. شکل حروف و عدد را همزمان آموزش می‌دهد. به این شکل که باید در جدول قانون قرارگیری کلمات پشت سر هم را رعایت کنیم. برای این منظور باید شکل به هم ریخته کلمات را تشخیص دهیم و کلمه درست شده را رو به روی اعداد درستش بگذاریم.

این بازی هم به یادگیری ترتیبی اعداد و هم به نوشتن شکل درست اعداد کمک می‌کند و برای افراد مبتدی و کودکان بسیار جذاب است.

Food Classification: بازی طبقه‌بندی مواد غذایی به شما آموزش می‌دهد که نام مواد غذایی مختلف چیست و در چه ستونی باید قرار بگیرند. به طور مثال شما باید کاهو را در طبقه سبزیجات و شیر را در طبقه لبنیات قرار دهید.

Planets, Solar System: بازی سیارات و منظومه شمسی برای افرادی که به کهکشان ها علاقه دارند خیلی جذاب است. در این بازی با اسامی منظومه ها و املاء درست کلمات آشنا می‌شوید. شما باید توضیحات هر سیاره را بخوانید و نام و مترادف‌های مخصوص به آن را در مقابلش بگذارید.

Weather Seasons Matching: با این بازی که آب و هوا را به شما آموزش می دهد باید فصول مختلف را پیدا کنید و در جدولی که مشخص شده است قرار دهید. با این روش پروسه یادگیری زبان انگلیسی بهبود پیدا می‌کند.

word shake: این بازی برای یادگیری لغات زبان انگلیسی بسیار کاربرد دارد. در هر مرحله به شما 16 حرف می دهد تا با آن کلمات معنی دار بسازید. این بازی زمان مشخصی دارد و باید کلماتی بیشتر از سه حرف بسازید.

free rice: این بازی برای بهبود دامنه لغات و گرامر بسیار موثر است. علاوه بر بازی شما می‌توانید در کار خیر سهیم باشید. شاید بپرسید که چگونه؟ طراح این بازی یک خیریه است که در ازای هر بار برد شما تعدادی دانه برنج ذخیره می کند. در انتهای بازی هر تعداد دانه ای برده باشید به افراد نیازمند داده می‌شود. این بازی دارای تبلیغات است که فوایدش به نفع گرسنگان مصرف می‌شود. پس هم آموزش می‌بینید و زبان یاد می‌گیرید و هم در کار خیر سهیم می‌شوید.

games to learn English: این بازی طراحی ساده ای دارد و بیشتر برای بچه ها جذابیت دارد. بازی نوشته کمتری دارد اما در حین بازی کودکان انگلیسی یاد می‌گیرند. یکی از این بازی بابِل (Bubble) است.

ESL games plus: این بازی را مدرسان زبان انگلیسی که به حرفه آموزش بازی محور مشغول هستند طراحی کرده‌اند. بازی را خودتان نصب کنید و لذت ببرید.

پازل: با این بازی می‌توانید دایره لغات خود را افزایش دهید. نکات گرامری و پرکاربرد را بخوانید و همچنین درک مطلب شما بهبود یابد.

Ruzzle: رازل یک اپلیکیشن است که طراحی ساده ای دارد. حرف‌هایی به هم ریخته به شما داده می‌شود و شما باید تعدادی کلمه با معنی بسازید. این بازی را می‌توانید به صورت آنلاین با دوستان و غریبه‌ها و یا به تنهایی انجام دهید.

به دلیل تعاملی بودن این بازی، قواعد بازی سریع دستتان می‌آید و به راحتی می‌توانید از بازی لذت ببرید. همچنین نگارش کلمات و نوشتن شما تقویت می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان را به شما معرفی کردیم. اما باید توجه داشته باشید این مدل از آموزش هرگز نمی تواند برای آموزش از صفر به کمک شما بیاید.

شما باید کمی مهارت و اطلاعات با کمک کلاس ها، منابع آموزشی و کتاب ها بدست آورده باشید. بازی‌ها نقش مکمل را برای یادگیری زبان برای شما ایفا می‌کنند. با این دیدگاه به سراغ بازی‌ها بروید و از آنها لذت ببرید. بازی‌های کامپیوتری بقدری جذاب هستند که زبان آموزان از این روش برای تکمیل زبان خود استفاده می کنند.

می توانید برای گذراندن اوقات بیکاری به سراغ این بازی‌ها بروید تا هم بازی کرده باشید و هم روند یادگیری زبان را افزایش داده باشید. با کمک بازی می‌توانید به گنجینه ارزشمندی از واژگان، گرامر و اصطلاحات دسترسی پیدا کنید. امیدواریم بازی های گفته شده در این مقاله را انجام دهید و از آموزش یکنواخت زبان انگلیسی بیرون بیایید.

موسسه تخصصی زبان کوییک به عنوان بهترین موسسه زبان انگلیسی در تهران در زمینه آزمون‌های  بین المللی نظیر آیلتس و دولینگو بهترین مشاور شما در زمینه یادگیری زبان انگلیسی خواهد بود.

سوال‌های رایج در زمینه بازی‌های یادگیری زبان انگلیسی

آیا تدریس خلاقانه زبان انگلیسی با کمک بازی‌های انگلیسی ممکن است؟

بله، با توجه به دسترسی آسان و راحت به بازی‌های انگلیسی شما می‌توانید از آنها استفاده نمایید. یادگیری زبان انگلیسی بوسیله بازی‌های انگلیسی بسیار جذاب و لذت بخش است. پس می‌توان با کمک گرفتن از بازی‌های انگیسی تدریس سرگرم کننده‌ای را در کلاس‌های گروهی ایجاد کرد و همچنین فضای رقابتی را برای زبان آموزان به وجود آورد.

بازی‌های گروهی برای یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

بازی‌های گروهی زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد شما با مطالعه دقیق این مقاله می‌توانید با بهترین آنها آشنا شوید.

آیا بازی‌ها روی یادگیری زبان انگلیسی تاثیر می‌گذارند؟

برای یادگیری زبان علاوه بر کتاب و منابع آموزشی می‌توانید از بازی‌های انگلیسی سنتی و یا کامپیوتری استفاده نمایید، در دنیای بازی‌های انگلیسی از یادگیری زبان خسته نمی‌شوید و فضای آموزشی برای شما بسیار لذت بخش است و می‌توانید علاوه برسرگرمی سطح زبان خود را ارتقاء دهید.

موسسه تخصصی زبان کوییک چه بازی‌هایی را برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌دهد؟

در این مقاله بازی‌های متنوع و مفیدی را برای ارتقاء مهارت‌های چهارگانه پیشنهاد داده‌ایم که با مطالعه آن می‌توانید بر حسب نیاز خود بازی مورد نظر را انتخاب نمایید.

بازی‌های یادگیری زبان انگلیسی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

بهتر است قبل از استفاده بازی‌های یادگیری زبان انگلیسی ویژگی‌های آن را بدانید یکی از آن ویژگی‌ها داشتن زبان صحیح در آن است، در این مقاله به تمامی ویژگی‌های یک بازی خوب اشاره شده است.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

12 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
Parastoo rezaee

سلام
لطفا بهترين بازي ها براى يادگيري زبان رو در اپل استور هم معرفى كنيد

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Parastoo rezaee

در مقالات بعدی سعی میکنیم به شما به صورت مجزا این مورد را هم معرفی کنیم ممنون از اطلاع رسانی شما

مریم قربانی

سلام و وقت بخیر
برای یادگیری زبان انگلیسی با بازی، بازی‌ رومیزی می‌شناسید معرفی کنید؟
فکر می‌کنم چون گروهی و حضوری بازی میشه، می‌تونه خیلی تاثیرگذار باشه. به خصوص اگه شخصی با سطح زبان خوب در جمع بازی‌کنندگان حضور داشته باشه. درسته؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مریم قربانی

قطعا همینطور هست
به طور کلی انسان به صورت اجتماعی بازدهی بهتری در یادگیری داره و این موضوع می تونه خیلی موثر باشه

Saghi jalili

سلام
وقت بخير
بهترين بازى ها براى يادگيري زبان انگليسي چقدر در يادگيري ما ميتونن موثر باشن
ايا فقط همين ميتونه كافى باشه
يا در كنار اموزش در موسسه زبان كوييك موثر هستن
ممنون ميشم راهنماييم كنيد

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Saghi jalili

نمی توان گفت که صرف کار کردن با بازی های یادگیری زبان انگلیسی زبان شما در همه ابعاد پیشرفت می کنه
به شما توصیه می کنیم در کنار بازی ، زبان انگلیسی را در موسسه دنبال نمایید

ساناز

بازيي ك پر كاربردتر باشه كدوم ميشه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  ساناز

به شما توصیه می کنیم با توجه به زمینه علاقه خودتون بازی های مرتبط به آموزش زبان انگلیسی رو انتخاب کنید
وقتی به موضوعی علاقه مند هستید به طور ناخودآگاه یادگیری شما بهبود پیدا خواهد کرد

Maral

بهترين بازي در يادگيري زيان براي ٥ ساله چي پيشنهاد ميدين شما؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Maral

در این مقاله بازی های زیادی به شما معرفی شده و رنج های سنی مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی با بازی در آن پیشنهاد شده است
پیشنهاد می کنیم مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید

نرگس

سلام بهترین بازی برای یادگیری زبان کره ای اگر هست معرفی کنید لطفا

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  نرگس

سلام
متاسفانه در زمینه آموزش زبان کره ای اطلاعاتی نداریم.

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته