نحوه نوشتن انگیزه‌نامه SOP جهت اخذ پذیرش دانشگاه

نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP)
جهت اخذ پذیرش دانشگاه‌

در صورتی که قصد نوشتن انگیزه‌نامه برای اپلای را دارید، نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) یکی از مهم‌ترین مراحل و موارد برای کسب پذیرش دانشگاه‌های مختلف می‌باشد .متاسفانه بسیاری از دانشجویان بر این باور هستند که نوشتن sop همانند یکی از مقالات دانشگاهی آنها می باشد و به همین دلیل است که با نوشتن یک نوشته کاملا اشتباه توقع نوشتن یک sop مناسب را دارند. این در حالی است که کمیته‌های پذیرش دانشگاه‌های مختلف تاکید شدیدی بر این فاکتور دارند در واقع آنها می خواهند متوجه شوند که میزان علاقه شما به این دانشگاه و ادامه تحصیل در آن چقدر است.این که مهارت رایتینگ شما خیلی خوب باشد کافی نیست و انگیزه‌نامه شما باید از یک استراتژی خوب برخوردار باشد.در این مقاله با تعریفی کوتاه از انگیزه‌نامه به روش‌های نوشتن انگیزه‌نامه اصولی و صحیح اشاره خواهیم کرد.

انگیزه‌نامه یا SOP چیست؟

انگیزه‌نامه یا SOP کوتاه شده عبارت Statement of Purpose می‌باشد که بسیاری از دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف از قبیل مدیریت و رشته‌های مهندسی برای اعطای پذیرش یا اپلای شما به آن نیاز دارند. همچنین سفارت بسیاری از کشورها همچون کانادا و آمریکا و … برای دادن ویزا به شما چه ویزای تحصیلی وکاری انگیزه‌نامه شما را به دقت مطالعه می‎کنند.

نحوه نوشتن انگیزه‌نامه SOP

بسیاری از انگیزه نامه‌ها (sop ها) به صورت زیر آغاز می شوند:

“I am applying to the Master of Science program in Civil Engineering at the University of York because I believe my technical skills are matched with  your program“

به قطع یقین می‌توان عنوان کرد که ۹۹ درصد sop ها به همین صورت آغاز می‌شوند در واقع این همان فرمتی است که دانش‌آموزان از دوستان و آشنایان خود کپی کرده‌اند و این طبیعی است که با اپلیکیشن، یا پذیرش شما تطابق کامل ندارند، اگر می‌خواهید نسبت به همه رقبای خود برای دانشگاه پیشی بگیرید می‌باید یک sop قوی داشته باشید ، اگر می‌خواهید کاری کنید که نسبت به هزاران اپلیکیشن برتری داشته‌باشید و کمیته بررسی اپلیکیشن در انتهای روز Application  شما را در خاطر ثبت کند بایستی عالی و البته منحصر بفرد باشید.

چگونه SOP یا انگیزه نامه شما می‌تواند از تمام SOP های دیگر دانشگاه برتر باشد؟

سوال این جاست که چگونه می‌توان کاری کرد که sop  ما هم عالی‌تر از بقیه باشد و همین که کمیته بررسی اپلیکیشن را به همان چیزی برساند که آن‌‌ها دنبال آن هستند . بسیار ساده است : تمامی دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان خود همواره می‌بایستی به سوال‌هایی که دارند پاسخگو باشند . یعنی معیارهایی دارند که شما با پاسخ مناسب دادن به آن می‌توانید دانشگاه را قانع کنید که شما را بپذیرد.

در نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) این سوال‌ها را به صورت مستقیم از شما نپرسند ولی از شما توقع می‌رود که پاسخگوی این سوال‌ها باشید . این سوال‌ها چیست؟

  • قصد خواندن چه رشته‌ای دارید؟
  • چرا این رشته را انتخاب کرده‌اید؟
  • چرا این دانشگاه را انتخاب کرده‌اید ؟ چه چیزی از این دانشگاه نظر شما را جلب کرده‌است؟
  • چرا این کشور را به عنوان کشور مقصد و مکانی برای تحصیل انتخاب کرده اید؟
  • در این رشته ای که انتخاب نموده‌اید چقد سابقه دارید؟
  • قصد کسب چه توانایی‌ها و مهارت‌هایی اضافی را در این رشته دارید؟
  • بعد از فارغ التحصیلی چه برنامه‌ای دارید؟
  • آیا قصد دارید که مشغول به کار شوید یا به درس خواندن و تحقیق در آن رشته ادامه دهید؟
  • توقع شما از دانشگاه و رشته‌ای که در دانشگاه ارائه می‌شود چیست؟
  • آیا بعد از اینکه فارغ التحصیل شدید قصد دارید برای ادامه تحقیقات خود با یک استاد خاص کار کنید؟
  • اگر جواب شما بله است چرا این استاد نظر شما را جلب کرده‌است؟
  • چگونه می توانید به دانشگاه کمک کنید و چه چیز اضافه‌ای را به دانشگاه اضافه خواهید کرد؟
  • به غیر از بحث تحصیلات علایق و عادات و سرگرمی‌های شما چیست ؟ ویژگی‌های اخلاقی شما چیست؟
  • درباره فرهنگ دانشجویی کشور مقصد چه می دانید و آیا فکر می‌کنید می‌توانید که خودتان را با آن وفق دهید؟
  • چه ویژگی اخلاقی خاصی دارید که ما باید بدانیم؟

این سوالات تمامی آن چیزی است که از شما توقع می رود که پاسخ دهید . حال از شما توقع می رود که همه سوالها را جواب دهید و داستان زیبایی بسازید که کمیته از آن لذت ببرد. توجه داشته باشید که شما مصاحبه‌ای با دانشگاه به صورت شخصی ندارید . پس هر آنچه دارید همین sop است که شما باید هر کاری از دستتان برمی‌آید انجام دهید.نوشتن یک sop  مناسب نه تنها شما  را در مراحل پذیرش ساده می کنید بلکه امکان گرفتن scholarship  یا کمک هزینه تحصیلی برای شما ممکن می شود.

نحوه نوشتن انگیزه‌نامه

۱۱ راهکار مهم برای نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP)

تمامی دانشجویان برای نوشتن sop خود هر آنچه که در ذهن دارند می نویسند و گاها از اینترنت کمک می‌گیرند اما بعد از خواندن ۱۱ راهکار مهم نیاز به چیز دیگری ندارید و عالی ترین sop را خواهید نوشت . برای منحصر بودن برای شما راهکارهایی داریم که بهتر است به خوبی آنها را در ذهن خود بپرورانید.

  1. داستان بنویسید

به این گام مهم در نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) دقت کنید.

شما کدام را انتخاب می کنید ؟ داستان خوب یا روزنامه ؟

به قطع یقین خواندن یک داستان خیلی جذاب تر از خواندن متن خشک روزنامه است اما می دانید چرا؟

هر چند اخبار به شما مطالب و تیترهای جالبی را ارائه می دهند ، یک داستان و رمان شما را به صورت احساسی جذب می کند و شما اشتیاق بیشتری برای آن دارید . کسی که داستان شما را می خواند احساس خواندن یک رمانی را دارد که برای خواندن که باید پول پرداخت کند پس شما و زندگی شما بسیار جذاب‌تر به نظر خواهد آمد .

بگذارید با گفتن یک مثال قضیه را بهتر درک کنید.

من یکی از اعضای مهم یک شرکت نرم افزاری بودم و هر روز مجبور به انجام کارهای تکراری بودم که واقعا برای من کسالت بار بود در محل کار قبلی من کار جدیدی برای یادگرفتن نبود و هیج هیجان خاصی برای کار کردن در دفتر برای من وجود نداشت من گرفتم که کارم را ارتقاء دهم به همین دلیل قصد ادامه تحصیل دارم تا بتوانم شغل بهتری انتخاب کنم .

نظر شما درباره داستان زیر چیست؟

غروب یک دوشنبه خود را غوطه ور در یک اداره یافتم، جایی که زندگی در آن جریانی نداشت و همکاران همچون غریبه هایی بودند که به جرم به دنیا آمدن مجبور به گذران زندگی در سلولی سرد و تاریک بودند . رئیس اداره همچون شخصی بود که زندانیان برای عفوی کوچک همگی به او محتاج بودند و هر روز صدای کفش او همچون پتکی در مغز هم سلولی‌های من بود . من راضی به ادامه زندگی در آن زندان نبودم و تنها راه فرار یافتن کلیدی برای فرار از این زندان بود . بله من کلید را پیدا کردم .

کلید همان ثبت نام در دانشگاه …. بود.

به نظر شما کدام جذاب تر بود؟ از میان ۵۰ هزار متقاضی کدام شما را بیشتر جذب می کند . قطعا جواب هر کسی که این متن را می خواند یکی است. داستان دوم جواب یکی از سوال ها را می‌توانید با این روش به خوبی پاسخ دهید . اگر دلیلی احساسی دارید سعی کنید به روش دوم در داستان خود اجرا کنید  قطعا دلیل قوی برای این که چرا می خواهید در یک رشته خاص ادامه تحصیل دهید وجود دارد.

وقتی دلیل را پیدا می کنیم قطعا داستانی برای آن پیدا خواهید کرد. داستان خلاقانه شما را نسبت به بقیه داوطلبان جلوتر خواهد بود و کار برای انتخاب شما بسیار ساده‌تر خواهد بود. یادتان باشد این روزها کسی به خواندن روزنامه علاقه‌ای ندارد.

  1. داستان خود را کمیت گذاری کنید تا در نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) استاد شوید

اگر چه از شما خواستم که داستان بنویسید باید بدانید که داستان شما نباید شبیه پایان‌نامه باشد، داستان باید محتوای بهترین اطلاعات درباره شما باشد ، وقتی که جهت از اطلاعات …. واژه‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند . نوشته شما بایستی از نظر کمیت و کیفیت ارزشمند باشد این گونه کمیت گذاری به خواننده اجازه می دهد که عمق داستان را به خوبی تصور کند..

به مثالهای زیر توجه کنید:

  • در مدتی که به عنوان یک مهندس مشغول کار بودم به عنوان یک کار داوطلبانه مشغول به تدریس زبان انگلیسی به بچه‌ها در یک یتیم‌خانه شدم .
  • در سال دومی که به عنوان یک مهندس مشغول به کار بودم تلاش کردم که کار داوطلبانه‌ای در کنار شغل اصلی خود پیدا کنم . و به همین دلیل به مدت ۱۰ ماه در یک یتیم‌خانه به بیش از ۳۰ کودک مشغول به تدریس شدم . بیشتر دانش‌آموزان در محدوده ۱۰ – ۱۲ سال بودند و بعد از آن بازه زمانی هرگز در زندگی آنقدر به خودم نبالیده بودم.

به هرحال متوجه مفهوم کمیت گذاری شدید . همانطوری‌که می‌بینید این اعداد تصویر بهتری از شما به مخاطب شما می‌دهد و باعث می‌شود نام شما به راحتی فراموش نشود .بهتر به نوشته دوم دقت کنید در خواهید یافت که نتیجه را نیز مد نظر قرار دادیم و صرفا درباره فعالیت‌ها صحبت شده‌است.

  1. خاص باشید

هر آن‌چه که در sop خود مطرح می‌کنید به خاص بودن آن نیز توجه کنید . فقط چیزی را نگویید که به نظر کمیته تاثیر‌گذار است و به بیان برتر امضای خود را داشته باشد. مثلا نگویید من این رشته را انتخاب کردم چون آن را دوست داشتم . این از خاص بودن sop شما کم می کند . شما باید بیان کنید که چرا این رشته را دوست دارید و خواندن این رشته چگونه شما را کامل می کند. چگونه می توانید با خواندن آن به آرمان‌ها و چشم اندازهای خود دست یابید . در واقع هر کسی رویای خودش را دارد و همه به رویای خود علاقه دارند در این رویاها هستند که شما را به موضوعی خاص علاقه‌مند می کند . شما باید توانایی داشته باشید که به “چرا” ها پاسخ مناسب و فراخور حال خود را بدهید.

  1. sop خود را با دانشگاه مورد نظر مطابقت دهید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات زبان‌آموزان این است که زمانی که می خواهند برای چندین دانشگاه اقدام به اخذ پذیرش کنند تغییر خاصی در sop خود نمی‌دهند و فقط اسم دانشگاه را عوض می کند و این اقدام بسیار بدی است.

شاید به نظر شما تفاوتی بین چندین دانشگاهی که برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید وجود نداشته باشد اما دانشگاه ها تفاوت عمده‌ای با هم دارند. هر کدام ویژگی‌هایی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند . فرهنگ ها، متد آموزشی ،جشم اندازها ، شعارهای و نقاط ضعف و قوت از جمله این تفاوت ها هستند . این تغییرات و تفاوت ها حتی از رنک دانشگاه ها و رزومه اساتید نیز مهم تر می باشند.

پس شما نیاز دارید که این تفاوت‌ها را دریابید و sop خود را مطابق با آن تفاوت‌ها بنویسید . در واقع باید جوری Sop  خود را بنویسید که کمیته Addmison  احساس کند که شما تطابق کامل با فاکتورهای آن دانشگاه دارید . هر دانشگاه شبیه یک خانواده است و اگر با فرهنگ خانواده آشنا نباشید شاید به راحتی شما را به فرزندی قبول نکنند.

شاید پیش خود بگویید در دانشگاه‌های مختلف یک کشور این تفاوت‌ها وجود ندارد اما در کشوری همچون آمریکا هنجارها و فرهنگ‌ها در ایالات مختلف با هم متفاوت هستند.

  1. از لحن رسمی اما مکالمه‌وار استفاده کنید.

Sop شما می بایستی فوق‌العاده رسمی باشد یا فوق‌العاده گرم و دوستانه ؟

شاید در جواب بگویید که نوشته در این سطح می بایستی رسمیت خیلی زیادی داشته باشد. اما فراموش نکنید که یک sop خوب در واقع sop هست که هر دو فاکتور در خود بگنجاند . به گونه‌ای بنویسید که انگار دارید با شخصی صحبت می کنید اما از اینکه از زبان عامیانه استفاده کنید خودداری کنید.

  1. تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید خود را به تصویر بکشید.

Sop  شما می‌بایستی نشان‌دهنده رفتار و شخصیت شما باشد شاید در نگاه اول بیان نمودن آنها سخت به نظر بیاید اما می بایستی به بهترین نحو ممکن آنها را روی کاغذ بیاورید ویژگی های زیر درباره خودتان را در sop  مورد نظر فراموش نکنید .

  • علاقه‌مند به رشته‌ای که انتخاب کردید
  • دانشجویی باهوش که توانایی به دوش کشیدن بار سنگین برنامه‌های آموزشی آکادمیک را دارد
  • مشتاق به یادگیری دوره‌های جدید
  • توانا در به پایان رساندن دوره‌های آموزشی در محدوده زمانی استاندارد خود
  • توانا در بکارگیری دانش کسب شده در شغل آینده
  • اما شاید با خود بگویید چگونه می توان در ۱۰۰۰ واژه این همه ماجرا را توصیف کرد اینجا همان جایی است که توان نگارش شما به کمک‌تان خواهد آمد.

اینکه شما بگویید که به رشته‌ای که انتخاب کرده‌ام علاقه‌مندم بدترین استراتژی برای بیان شخصیت شما می‌باشد یادتان باشد که عنوان کردیم که همه چیز بایستی به صورت غیر مستقیم بیان شود .

به مثال زیر توجه کنید:

پدربزرگ من مکانیک بود ، به یاد دارم وقتی که ۹ ساله بودم دوچرخه من خراب شد و پدربزرگم مرا به گاراژ خود برد تا به من نشان دهند که چگونه قصد دارد دوچرخه خراب من را تعمیر کند بعد از فوت او گاراژ او به من به ارث رسید و من هر روز بعد از مدرسه به آنجا می رفتم و در واقع آن گاراژ و خاطرات نوستالژی‌اش نقطه عطف زندگی من شد و به همین دلیل به رشته مکانیک علاقه‌مند شدم.

خیلی از سوال‌ها به این صورت به صورت غیر مستقیم پاسخ داده شد شاید پیش خود بگویید من دروغ گفتن بلد نیستم ولی اگر عمیق تر فکر کنید همه ما در زندگی داستانهایی از این دست داریم فقط کافی است گذشته را یکبار دیگر مرور کنیم

  1. برای قوی بودن در نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) داستانهای فضایی نسازید (خودتان باشید)

هنگامی که صحبت از داستان نویسی می شود برخی بر این باورند که می بایستی از یک داستان فضایی برای تحت تاثیر دادن مخاطب استفاده کنند و در واقع این همان بیهوده دست و پا زدن است نباید فراموش کنید که افرادی که اپلیکیشن شما را بررسی می کنند روانشناسانی خبره هستند که از تناقضات داستانی شما پی به دروغ بودن آن می برند. سعی کنید همان‌طور که گفته شد گذشته را مرور کنید و فقط اندکی به آن شاخ و برگ دهید یادتان باشد شما اولین نفری نیستید که قصد گول زدن آنها را دارد.

  1. نواقص خود را  به عنوان یکی از قدم‌های مهم در نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) مطرح کنید

قطعا خلق یک موجود افسانه‌ای از خودتان با طبع انسانی سازگار نمی باشد پس سعی کنید نواقص خود را مطرح کنید به عنوان مثال اگر یک پیشینه آکادمیک ضعیفی دارید و یا اگر فاصله در سال‌های اشتغال یا تحصیلاتان به وجود آمده عنوان نمایید تا کمیته از آن مطلع باشد شما می بایستی بالغانه از نواقص خود یاد کنید به جای توجیه کردن و دلایل به پایه آوردن می توانید عنوان کنید که از اتفاقی که افتاد درس گرفتید و این شکست لازمه پیروزی‌های بزرگ در آینده خواهد بود.یادتان باشد که کمیته بررسی در نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) از شما اطلاعات بیشتری دارد و تعریف صرف شما تاثیری در تصمیم آن‌ها ندارد.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما

  1. تکلیف خود را انجام دهید

لیستی از دانشگاه‌هایی که مد نظرتان هست تهیه نمایید و ویژگی های مختلف آن‌ها در این لیست بیان کنید این لیست می تواند برای کمیته نقشی اساسی را ایفا کند . متاسفانه دانشجویان برای ابراز دلیل خود جهت انتخاب دانشگاه عباراتی روتین و تکراری را استفاده می کنند در صورتی که این امر یکی از مهم ترین مراحل نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) می‌باشد برای مثال :

  • من با خدماتی که دانشگاه …. به دانشجویان ارایه می دهند تحت تاثیر قرار گرفتم یا
  • رنک دانشگاه شما و مقامات علمی اساتید آن نظر مرا جلب کرد

این‌ها همان SOP هایی است که در اولین نتیجه سرچ گوگل جلوی چشم شما پدیدار می شود شاید بپرسید که روش درست چیست ؟

پاسخ این است که می بایستی پیوندی بین قابلیت‌ها و نیازهای خود با امکانات دانشگاه ایجاد کنید مثلا بگویید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه شما دقیقا همان چیزی است که به عنوان یک دانشجوی رشته شیمی می‌تواند نقطه عطف تحقیقات من باشد اینگونه شما هم حرفه‌ای تر به نظر می‌رسید و هم دانشگاه را ستایش می کنید.

  1.  Sop خود را ویرایش کنید و از دوستان و آشنایان بخواهید به آن نمره دهند

دوستان و خانواده آیینه‌های شما هستند و از ویژگی های شخصیتی شما از خودتان واقف‌ترند خانواده شما داستان‌هایی را از کودکی شما به یاد می‌آورد که شما هرگز به خاطر ندارید و این همان به خلق یک داستان واقعی کمک شایانی خواهد کرد و اینگونه شما طبیعی‌تر به نظر می‌آیید ، از دوستان خود بخواهید که SOP  شما را بخواند و هر جا بیانی اغراق‌آمیز در آن وجود دارد به شما گوشزد کند.یکی از گام‌های مهم جهت آشنایی با نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) همین افراد می‌باشند.

  1. با استاد خود مشورت کنید

اگر این اولین بار است که شما یک SOP می نویسید استادان شما برای بار هزارم است که با یک SOP مواجه می شوند اگر خانواده شما در تصحیح ویژگی‌های شخصیتی به شما کمک می کند اساتید شما از نظر تکنیکی نظراتی را ارایه می‌دهند که هرگز به ذهن شما خطور نکرده است پس برای آشنایی با نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) آن‌ها را در جریان قرار دهید تا تایید نهایی صورت پذیرد.

برای دستیابی موسسه تخصصی زبان کوییک با نگارش و مشاوره در هزاران sop  موفق آماده پاسخ دادن به تمامی سوالات شما در این زمینه می‌باشد مشاورین ما با ۸ سال سابقه درخشان در این زمینه شما را برای نوشتن یک sop موثر کمک خواهند کرد کافی است که همین الان با ما تماس بگیرید تا انگیزه‌نامه‌های موفق جهت اخذ پذیرش دانشگاه‌های معتبر را با ما به راحتی دست‌یافتنی کنید.

موسسه تخصصی زبان کوییک با سال‌ها تجربه در راستای نوشتن انگیزه‌نامه برای سفارت‌های مختلقی همچون آلمان و کانادا و آمار پذیرش بالای خود می‌تواند یکی از موانع بزرگ بر سر راه شما را برای شما هموار سازد.

اساتید شما نسبت به SOP شما نظرات حرفه‌ای‌تری دارند

تاثیر نمره زبان در تاثیرگذاری انگیزه نامه

در صورتی که در حال کسب پذیرش از دانشگاه می‌باشید و نمره زبان شما کافی نیست باید بدانید که این امر شانس شما را برای کسب پذیرش کم می‌کند. باید توجه داشته باشید پذیرش شرطی (Conditional)  به دلیل هزینه زیاد دوره زبان مقرون به صرفه نبوده و همچنین شانس ویزای شما را کم می‌کند.

برای حذف پذیرش شرطی، آزمون دولینگو، می‌تواند فرصت مناسبی تلقی شود. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آیلتس و کسب نمره مورد نظر دانشگاه شانس خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

همچنین برای کسب نمره مناسب در آزمونهای متفاوت همچون تافل هوم ادیشن یا دولینگو می توانید با مشاورین موسسه ما تماس بگیرید.

انگیزه‌نامه یا اس او پی سفارت

برای نوشتن انگیزه‌نامه سفارت بسیاری از کشور ها همچون کانادا، آمریکا، ترکیه، ایتالیا و استرالیا و تعداد زیادی از کشورهای دیگر  می‌توانید با متخصصین و مشاورین موسسه کوییک مشاوره رایگان داشته باشید و از تجربیات آن‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استفاده کنید. چرا که انگیزه‌نامه شما می‌بایستی یکتا و منحصر به فرد باشد و توصیه می‌شود به هیچ عنوان توسط موسسات دیگر مجبور به کپی‌کاری نشوید.

توجه داشته باشید انگیزه نامه سفارت کشوری مانند کانادا بسیار حساس می باشد٬ چرا که این دسته از کشور ها هیچ گونه مصاحبه ای به صورت شفاهی نداشته و این می تواند کار شما را سخت تر کند. چرا که باید تمام سوالاتی که در ذهن آفیسر ویزا هست را از قبل پیش بینی کرده و جواب آنها را در انگیزه نامه خود وارد نمایید.

نمونه انگیزه‌نامه فارسی و انگلیسی

برای دسترسی به بهترین نمونه‌های انگیزه‌نامه فارسی و انگلیسی می‌توانید با شماره موبایل موسسه که در قسمت تماس با قرار دارد تماس بگیرید و مشاورین ما با پرسیدن چند سوادل بهترین فایلی که به مورد شما نزدیک است را برای شما بدون دریافت هیچ هزینه‌ای خواهند فرستاد. این انگیزه‌نامه‌ها تمامی از مواردی می‌باشد که به موفق به کسب ویزا در سفارت کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، کانادا و آمریکا شده‌اند.

نحوه سفارش انگیزه نامه در موسسه کوییک

برای سفارش نگارش انگیزه نامه کافیست دو قدم زیر را طی نمایید.

۱. تماس با مشاورین موسسه از طریق لینک تماس با ما.

۲. مشاورین در این مرحله با پرسش سوالاتی به صورت فارسی فرآیند نگارش را برای شما آغار خواهند کرد شما یک مصاحبه ۱۵ دقیقه‌ای با نویسنده انگیزه‌نامه خود در آمریکا خواهید داشت. این فرآیند معمولا حداکثر سه روز زمان می برد و در صورتی که شما زمان کمتری داشته باشید نیز می توانید درخواست تسریع در روند نگارش انگیزه نامه خود رو بدهید.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما

سوالات متداول در زمینه نحوه نوشتن انگیزه‌نامه (SOP)

مدت زمان نگارش انگیزه‌نامه در موسسه کوییک چقدر است؟

بسته به نیاز شما بین 24 ساعت تا یک هفته انگیزه‌نامه برای شما نوشته می‌شود.

موسسه کوییک برای کدام کشورها انگیزه‌نامه می‌نویسد؟

تیم متخصص ما آگاهی و اطلاعات لازم برای نوشتن انگیزه‌نامه برای همه کشورها را دارا می‌باشد.

نگارش انگیزه‌نامه در موسسه تخصصی زبان کوییک بر عهده چه کسانی است؟

تیم متخصص ما با بیش از ده سال سابقه و آگاهی از آخرین قوانین در زمینه‌ مهاجرت و پذیرش دانشگاهی مسئولیت نوشتن انگیزه‌نامه ها را عهده‌دار است.

چگونه می‌توان در موسسه کوییک سفارش انگیزه‌نامه داد؟

کافی است با مشاورین ما تماس بگیرید و با تعیین وقت مشاوره حضور یا آنلاین اطلاعات لازم را به آنها اعلام نمایید تا در اسرع وقت انگیزه نامه شما نوشته شود.

مطالب مرتبط

نحوه نوشتن توصیه نامه

نحوه نوشتن توصیه نامه

مهاجرت به کانادا

نحوه نوشتن رزومه انگلیسی

نحوه نوشتن رزومه انگلیسی (CV)متناسب با استانداردهای جدید

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 19 میانگین: 4.2]

63 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
اکرم

عالی، من برا هشت ماه ایرلند برا زبان انگلیسی اقدام کردم.برا انگیزه نامه میشه لطف کنید راهنمایی بفرمایید؟

معصومه محمدی

سلام
وقتتون بخیر
امکان نوشتن انگیزه نامه برای شما فراهم هست؟؟
محمدی

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

با عرض سلام
البته که می توانید سفارش انگیزه نامه بدید تا سه روزه انگیزه نامه منحصر بفرد خودتون رو‌دریافت کنید
کافیه با ما تماس بگیریذ

عبدالغنی آرتاش

بلی
میخواهم یک انگیزه نامه قوی برای مقطع کارشناسی ارشد رشته تعلیم و تربیه داشته باشم

عبدالغنی آرتاش

امیدوارم خوب باشید

بهاره شیخ الاسلام

سلام وقت بخیر من sop برای اخذ ویزا از سفارت کانادا میخوام یکسری سوال هست که باید جواب بدم ولی میخوام جواب من متفاوت باشه

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام وقت شما بخیر
برای نوشتن و سفارش اس او پی می تونید با موسسه تماس بگیرید یا شماره خودتون رو ثبت کنید

یاس

سلام یعنی برای نوشتن انگیزه نامه باید ی داستان بنویسم که طرف رو مشوق ب خوندن کنه؟؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  یاس

سلام بله

سیدابوالفضل هاشمی

سلام
خسته نباشید
شما برای ویرایش انگیزه نامه هم هزینه ای دریافت میکنید و اگر جواب بله است میزان و مبلغ آن چقدر میباشد

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام ویرایش انگیزه نامه انجام میشه
و برای آگاهی از هزینه ها و تعرفه ها با موسسه تماس بگیرید.

فاطمه جوکار

سلام.اگر ممنون هست نمونه های انگیزه نامه ارسال میفرمایید.

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  فاطمه جوکار

سلام برای دریافت نمونه انگیزه نامه با ما تماس بگیرید

سارا

وقتتون بخیر
کسی که زبانش صفره میتونه فاصله زمانی 4ماه یاد بگیره با نه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سارا

سلام
قطعا سطح شما در طول چهار ماه ارتقا پیدا خواهد کرد اما این که هدف نهایی شما چی هست در پاسخ به این سوال خیلی میتونه کمک کنه

عبدالغنی آرتاش

سلام علیکم

علی رضا احمدی

سلام
وقتتون بخیر من فارغ تحصیل از مکتب لیسه هستم و میخواهم که به بورسیه تحصیلی ترکیه درخواست بدهم، آیا امکان اش است که برایم یک انگیزه نامه به انگلیسی بنویسید،ممنون میشوم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
برای ثبت سفارش همین الان با مشاورین ما تماس بگیرید یا شماره خودتون رو بگذارید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند

محمدیاسین دادکانی

سلام:شما انگیزه نامه می نویسید؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
بله موسسه تخصصی زبان کوییک برای شما کار نگارش انگیزه نامه رو انجام میده

صادقي

سلام. میخواستم ببینم برای نوشتن انگیزه نامه 1 صفحه ای و کارا شرایط چطور هست
هزینه و مدت زمان انجام کار؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  صادقي

سلام برای آگاهی از هزینه ها با ما تماس بگیرید
امکان درج قیمت ها به دلیل تغییر سالیانه تعرفه ها در نظرات سایت وجود ندارد.

Ali khatibian

سلام

من انگیزه نامه ام را نوشته ام و نیاز به بررسی و بهبود (در صورت نیاز )دارم، می خواستم از خدماتتون استفاده کنم

در مورد ویرایش انگیزه نامه هزینه تون چقدر هست؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Ali khatibian

سلام
با توجه به این که هزینه ها سالانه تغییر می کنند امکان ثبت هزینه ها در کامنت های سایت وجود نداره
پس برای اگاهی از هزینه ها با ما تماس بگیرید و مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فاطمه آقایی

سلام وقت بخیر
من میخواهم یک letter ofintent برای دانشگاه کانادا ارسال کنم و از شما راهنمایی لازم را خواستارم.

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  فاطمه آقایی

سلام برای سفارش آفر لتر با موسسه تماس بگیرید
مشاورین ما برای نگارش آن به شما خدمات لازم را خواهند داد.

رحیمی

من متولد ۶۲کارشناسی طراحی صنعتی و ارشد مواد گرایش سرامیک خوندم میخوام دکتری طراحی صنعتی بخونم چیکار باید بکنم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  رحیمی

سلام
سوال کلی بود.
با ما تماس بگیرید.

علی

سلام وقتتون بخیر
میخواستم برای رزیدنسی هنری یه انگیزه نامه برام بنویسید
ممنون میشم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  علی

سلام
برای سفارش انگیزه نامه با مشاورین ما تماس بگیرید.

محمد رضا

سلام هزینه نوشتن sop چه قدر میشه

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  محمد رضا

سلام
با توجه به نوسان قیمت ها به صورت سالانه امکان درج هزینه ها در قسمت کامنت های سایت وجود ندارد
برای آگاهی از هزینه ها می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید.

احسان

سلام وقت شما بخیر هزینه نگارش sopبرای مقطع دکتری رشته مدیریت شاخه منابع انسانی چقدر میشه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  احسان

سلام
با توجه به نوسانات قیمت ها امکان درج قیمت در قسمت کامنت سایت وجود ندارد
شما می تونید برای آگاهی از تعرفه ها و قیمت ها با مشاورین ما تماس بگیرید.

احمد شاه سلطانی

سلام
آیا شما میتوانید انگیزه نامه بنویسید

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
موسسه کوییک برای شما در سریع ترین زمان ممکن انگیزه نامه مرتبط به شما رو نگارش می کند.
برای سفارش می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید.

Mohammas

سلام من میخواهم یک انگیزه نامه برای بورسیه دولتی ترکیه ورشته کمپیوتر ساینس برایم بینویسید تا فرادا شب تشکر ????? خیلی ضرور در کارم است?????

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mohammas

سلام
برای سفارش انگیره نامه می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید

معصومه عسگری

باسلام و احترام. انگیزه نامه قوی و موثر برای پذیرش بورسیه تحصیلی مقطع لیسانس برای پسرم و کشور ترکیه میخواستم نمونه انگیزه نامه رو چطور میتونم دریافت کنم و آیا مرکز شما انجام می‌دهند ؟ اگر بله لطفا هزینه رو میفرمایید یپاسگزارم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
موسسه تخصصی زبان کوییک در سریع ترین زمان ممکن برای شما انگیزه نامه تون رو نگارش میکنه.
اگر نیاز به نمونه انگیزه نامه دارید می تونید با موسسه تماس بگیرید.

علیزاده

سلام آیا انگیز ه نامه برای مقطع کارشناسی می‌نویسید ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  علیزاده

سلام
موسسه کوییک برای همه مقاطع تحصیلی برای داوطلبین گرامی انگیزه نامه نگارش می کند
برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نوشین

سلام و درود انگیزه نامه باید روی کاغذ اسکن کنیم یا الکترونیکی پی دی اف باشه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  نوشین

سلام انگیزه نامه شما می بایستی به صورت پی دی اف باشد.

علی رضا مظفری

سلام وقت بخیر امید وارم که صحت مند باشد میشه یک نمونه انگیزه نامه برای رشته طبی کمی معلومات دهند تشگر

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
برای دسترسی به نمونه اس او پی و انگیزه نامه با مشاورین ما تماس بگیرید.

پدرام حاتمیان

سلام و عرض ادب ،مزاحم شدم بابت هزینه نوشتن انگیزه نامه

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام برای اگاهی از تعرفه ی نوشتن انگیزه نامه با موسسه تماس بگیرید.
می توانید به بخش تماس با ما در سایت مراجعه کنید یا شماره خودتون رو بذارید تا مشاورین با شما تماس بگیرند.

صدی

سلام هزینه نوشتن انگیزه نامه چقدره وبه چه نحوی نوشته میشه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  صدی

با عرض سلام
برای نوشتن انگیزه نامه با مشاورین ما تماس بگیرید
در ابتدا یک سری سوالات از شما پرسیده خواهد شد تا انگیزه نامه شما منحصر به خودتون باشه
سپس با توجه به تایمی که دارید برای شما انگیزه نامه شما نگارش خواهد شد.

رضا

برای سوالات sop کارداشتم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  رضا

سلام
با مشاورین ما تماس بگیرید
با توجه به زمانی که دارید خیلی سریع براتون کار نگارش انگیزه نامه رو انجام می دهند
برای تماس با ما به صفحه تماس با ما موجود در سایت مراجعه نمایید.

احمد جاوید

چگونه میتوانم یک انگیزه نامه خارق العاده داشته باشم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  احمد جاوید

با خواندن این مقاله می تونید یک انگیزه نامه خوب و منحصر به فرد داشته باشید.

نگار

مرسی از زحمات موسسه کوییک . من فاند گرفتم از دانشگاه ویرجیناتک با اس او پی خوبتون . واقن مرسی تا جوابم اومد اول اینجا نظر گذاشتم . دمتون گرم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  نگار

باور کنید نمیدونید جقد انرژی می گیریم از این خبرا
امیدواریم در همه مراحل زندگیتون موفق باشید
خانم نگار فرامرزی حتما به نویسنده شما این خبر رو میرسونیم.

محسن

ممنونم بابت راهنمایی خوبتون درباره انگیزه نامه.
شما رزومه هم مینویسید یا خیر؟ من رزومه انگلیسی میخواستم راستش خودم وقت ندارم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  محسن

سلام بله رزومه انگلیسی هم نگارش میکنیم.

غزال

سلام شما برای دانشگاههای ترکیه هم انگیزه نامه می نویسید؟
قیمتش چقدره؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  غزال

سلام
موسسه کوییک برای همه دانشگاه های دنیا نگارش انگیزه نامه داره.
با توجه به تغییر سالانه تعرفه نگارش انگیزه نامه٬ برای آگاهی از قیمت‌ها با موسسه تماس بگیرید.

سالار

برای کانادا و آلمان انگیزه نامه می نویسید؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سالار

سلام
موسسه کوییک برای همه کشورها انگیزه نامه نگارش می کند.

میثم

مرسی از تیم کوییک بابت انگیزه نامه خوبش. من از دانشگاه یورک کانادا پذیرش گرفتم. ممنونم واقعااا

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته