هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین

هنگام تصمیم‌گیری برای شرکت در دوره آموزش زبان انگلیسی، یکی از بزرگترین انتخاب‌هایی که باید انجام دهید این است که آیا در یک دوره آنلاین ثبت نام کنید یا در یک آموزشگاه سنتی و به صورت حضوری؟ تفاوت‌های زیادی بین این دو نوع آموزش وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد اما یکی از بزرگترین عوامل برای زبان آموزان هزینه است. بسیاری از دانش آموزان آینده‌نگر به سمت یادگیری آنلاین جذب می‌شوند و می‌خواهند بدانند که هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین چقدر است؟

شهریه کلاس حضوری به سرعت در حال افزایش است، بنابراین منطقی است که زبان آموزان آینده نگر معمولاً به دنبال بهترین قیمت باشند. یکی از بزرگترین سوالاتی که وقتی دانش آموزان شروع به مقایسه آموزش سنتی با یادگیری آنلاین می‌کنند این است که آیا کدام یک ارزان‌تر از دیگری است؟ باید گفت که هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین از آموزش سنتی مقرون به صرفه‌تر است (اگرچه استثنائاتی وجود دارد و هر آموزشگاه ساختار قیمت‌گذاری متفاوتی دارد).

در این مقاله برخی از تفاوت‌های هزینه بین آموزش آنلاین و آموزش سنتی و مزیت‌های یادگیری آنلاین را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

بررسی هزینه آموزش زبان انگلیسی حضوری

آموزش زبان انگلیسی حضوری به دلایل مختلفی گران‌تر از یادگیری آنلاین است.

آموزشگاه‌های سنتی با ساختار و امکانات خاصی که برای کلاس درنظر گرفته‌اند، کار می‌کنند. همه این امکانات توسط دانشجویان بررسی می‌شود چراکه اغلب تجربه کلی شرکت در کلاس را بهبود می‌بخشد. البته نباید فراموش کرد که این امکانات هزینه بر هستند.

ارائه این برنامه‌ها، راه‌اندازی ساختمان‌ها و داشتن کارکنان در محل مورد نیاز برای حمایت از زبان آموزان در همه زمینه‌ها مستلزم هزینه‌های سربار زیادی است که کاملاً  هم ضروری هستند. به طور معمول، این هزینه در نرخ‌های شهریه دانش آموزان لحاظ می‌شود. بنابراین از آنجایی که مدارس امکانات و برنامه‌های بیشتری را برای رقابت با سایر موسسات ارائه می‌دهند، شهریه افزایش می‌یابد تا هزینه‌های اضافی را بتوانند تامین کنند.

با این حال، این بدان معنا نیست که تمام آموزش‌های سنتی به یک قیمت ارائه می‌شود. طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها وجود دارد که قیمت آن‌ها به شدت متفاوت است.

بررسی هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین

به طور کلی، هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین گزینه مقرون به صرفه تری است، زیرا به دلیل هزینه کمتری که برگزاری این کلاس‌ها دارد، می‌توانید از آموزش با کیفیت که با صرف هزینه کمتر بهره‌مند شوند. نه تنها شهریه کمتر است، بلکه بسیاری از هزینه‌های اضافی، مانند هزینه‌های حمل و نقل و ابزارهای برگزاری دوره، در یک برنامه آنلاین حذف می‌شوند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین هنوز هم چندان پایین نیست. بسیاری از افراد با این فرض که هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین بسیار ارزان خواهد بود، به جستجوی کلاس زبان انگلیسی می‌پردازند و اغلب وقتی متوجه می‌شوند که شهریه هنوز نسبتاً بالا است، شگفت‌زده می‌شوند. البته  اگر تحقیقات درستی انجام دهند می‌توانند در یک کالج آنلاین مقرون به صرفه با کیفیت بالا ثبت نام کنند.

زبان آموزان نباید به دلیل هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین که کمتر است تصور کنند که کیفیت آموزش پایین است. بلکه موسسات آنلاین تقریباً همیشه به طور کلی ارزان‌تر هستند و اغلب در یافتن راه‌هایی برای کمک به دانش‌آموزان برای اتمام در زمان کوتاه‌تر بسیار انعطاف‌پذیرتر خواهند بود.

مقایسه هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین در مقابل آموزش سنتی

برای اطلاع از هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین باید با شماره‌های موسسه آموزش زبان تخصصی کوییک تماس گرفته تا دوره‌ها و هزینه‌های شهریه اطلاعات بیشتری کسب کرد. علاه بر این، برای مقایسه هزینه آنلاین و حضوری باید با مبلغ کلی کلاس حضوری را نیز بدانند. البته در این برآورد هزینه باید هزینه‌های پنهانی همچون دسترسی به آموزش از راه دور، هزینه اینترنت، کتاب‌های الکترونیکی را درنظر گرفت. همه اینها باید هنگام محاسبه هزینه تحصیل شما در نظر گرفته شوند.

شاید هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین هنوز هم چندان پائین نباشد اما زبان آموزان باهوش می‌توانند با کمی تحقیق، گزینه مقرون به صرفه‌ای را بیابند که علاوه بر برآورده کردن نیازهای آکادمیک، با بودجه آنها همخوانی داشته باشد. در نهایت شما باید یک آموزشگاه آنلاین مقرون به صرفه را انتخاب کنید یا به دنبال راهی باشید که بتوانید هزینه‌های آموزش سنتی و حضوری را کاهش دهید.

موسسه تخصصی زبان کوییک با تکیه بر اساتید با تجربه و هزینه‌های بسیار مقرون به صرفه نسبت به سایر آموزشگاه‌های زبان در کنار شماست. می‌توانید در هر کجا که هستید از آموزش‌های با کیفیت آن بهره‌مند شوید.

هزینه آموزش زبان انگلیسی

هزینه آموزش زبان انگلیسی

آیا صرف هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین توجیهی دارد؟

در این بخش ویژگی‌هایی که پرداخت هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین را کاملا توجیه می‌کنند را بررسی می‌کنیم.

1. می‌توانید از راحتی مبل خود یاد بگیرید

هیچ وقت زبان آموزی در آموزش حضوری دیده نشده است که با لباس راحتی منزل در آن شرکت کند. اما اگر در کلاس آنلاین شرکت می‌کنید، این امکان یک ویژگی خوب است! درست است، یکی از بزرگترین مزایای یادگیری آنلاین انگلیسی این است که می‌توانید در آن به راحتی از خانه شرکت کنید.

توصیه می‌کنیم که فضای مطالعه‌ای در خانه ترتیب دهید که الهام بخش شما باشد. به عنوان مثال، می‌توانید انتخاب کنید که کنار پنجره بنشینید، موسیقی ملایمی پخش کنید یا در صورت تمایل زیر پتو دراز بکشید.

مطمئناً ممکن است «کلاس» کمی ساکت به نظر برسد؛ اما نگران نباشید، همچنان می‌توانید با معلم و سایر دانش‌آموزان خود تعامل داشته باشید. در واقع، بسیاری از دانش‌آموزان وقتی مکالمه‌های آنلاین را شروع می‌کنند، بیشتر از حد معمول با همکلاسی‌های خود صحبت می‌کنند!

2. می‌توانید همزمان از چندین منبع استفاده کنید

کلاس‌های آنلاین، طبق تعریف، در مقابل رایانه یا تبلت سپری می‌شوند – و راه‌های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد. به عنوان مثال، زمانی که معلم شما نام، مکان یا عبارتی را که اسم آن را نشنیده اید را می‌گوید، می‌توانید آن را در گوگل جستجو کنید تا اطلاعاتی بیشتری از آن کسب کنید. می‌توانید چندین زبانه در مرورگر خود باز کنید و به تصاویر و ویدیوهای یک موضوع نگاه کنید تا به شما کمک کند آن را بهتر به خاطر بسپارید. همچنین می‌توانید در هر زمان در طول کلاس تعاریف، مترادف‌ها و قوانین دستور زبان را جستجو کنید.

علاوه بر این از ابزارهای آنلاین نیز کمک بگیرید؛ مانند:

  • com، که به شما این امکان را می‌دهد که ترجمه‌ها را به صورت آنلاین مشاهده کنید
  • The Oxford Learner’s Dictionary,، که به شما تعاریف می‌دهد و به تلفظ کمک می‌کند.
  • ویکی‌پدیا، که به شما امکان می‌دهد درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید و در مورد آن به بیش از یک زبان مطالعه کنید.

استفاده از چندین منبع یک راه عالی برای افزایش اثربخشی یادگیری است و یکی از مهمترین مزایای یادگیری آنلاین انگلیسی است.

3. شما می‌توانید هر چهار مهارت را بهبود بخشید

راه‌های زیادی برای تمرین و بهبود مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن آنلاین وجود دارد.

صحبت كردن

با کمک تماس‌های ویدیویی، می‌توانید مکالمات زنده داشته باشید، درست مانند یک کلاس درس حضوری. توصیه می‌کنیم با همکلاسی‌های خود مکالمه انگلیسی را در برنامه‌های کنفرانس ویدیویی محبوب مانند Zoom یا Webex ترتیب دهید. همچنین می‌توانید از Google Hangouts استفاده کنید، که به شما این امکان را می‌دهد که مکالمات خود را با زیر نویس ببینید و راحت‌تر صحبت‌ها یکدیگر را درک کنید.

همچنین می‌توانید یادداشت‌های صوتی را برای دوستان و همکلاسی‌های خود در برنامه‌هایی مانند WhatsApp و Facebook Messenger ضبط و ارسال کنید. این مزیت به شما امکان گوش دادن به صحبت‌های خودتان را می‌دهد  تا بتوانید آنچه را که گفته‌اید تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چه نکات زبانی را باید بهبود بخشید.

گوش دادن

می‌توانید با تماشای ویدیوها در YouTube، TED.com یا گوش دادن به پادکست‌ها، مهارت شنیداری خود را تمرین کنید. به یاد داشته باشید که از زیرنویس‌ها و رونوشت‌های موجود در این سایت‌ها استفاده کنید، زیرا می‌توانند به شما در شناسایی کلمات جدید و شفاف‌سازی بخش‌هایی از ویدیوهایی که نمی‌توانید درک کنید کمک کنند.

خواندن

مقالات و کتاب‌های الکترونیکی آنلاین می‌تواند مسیر افزایش مهارت‌های خواندن و گسترش دایره لغات‌ را آسان‌تر کند.

نوشتن

می توانید نوشته‌ها یا تکالیف معلم خود را از هر نوع از طریق ایمیل یا پلت فرم‌های یادگیری آنلاین ارسال کنید. همچنین می‌توانید با همکلاسی‌های خود در نوشتن پروژه‌ها و ارائه‌ها به طور همزمان با استفاده از Google Docs یا Google Slides کار کنید.

ابزارهای دیجیتال زیادی وجود دارند که می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های نوشتاری کمک کند. Write & Improve یک ابزار رایگان است که توسط Cambridge English ارائه شده است که به شما بازخورد فوری در مورد نوشته خود می‌دهد. این ابزار یک راه عالی برای افزایش سطح گرامر، املا و دایره لغات شما است.

همچنین می‌توانید Grammarly را نصب کنید، یک افزونه مرورگر که به عنوان یک غلط‌گیر املای خودکار کار می‌کند. و اگر به دنبال ابزار نوشتن دیجیتالی پیچیده‌تری هستید، اپلیکیشن Hemingway را امتحان کنید: این برنامه نه تنها اشتباهات را بولد می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند خوانایی و سبک متن خود را بهبود ببخشید.

هزینه آموزش زبان انگلیسی

هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین گزینه مقرون به صرفه تری است

4. می‌توانید در درس‌های تعاملی و جذاب شرکت کنید

از آنجایی که فناوری در زندگی ما نفوذ کرده است، هیچ کمبودی در ابزارهای دیجیتال زیادی هستند که بتواند کلاس‌های آنلاین را لذت بخش کند. بسیاری از کلاس‌های مجازی با دریافت هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین کلاسه‌های خود را بر روی پلتفرم‌های تعاملی ساخته شده برای یادگیری برگزار می‌کنند.

فروم‌های گفتگویی دارند که در آن دانش‌آموزان می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند، تخته‌های سفید تعاملی، و آزمون‌هایی که رقابت سالم بین دانش‌آموزان را ممکن می‌سازد.

اغلب اوقات، متوجه خواهید شد که درس‌های آنلاین به دلیل ابزارهای مختلفی که در اختیار داریم، در واقع می‌توانند جذاب‌تر از کلاس‌های حضوری باشند و قطعا ارزش هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلان را بیشتر خواهند کرد.

5. می‌توانید احساس موفقیت داشته باشید

شروع یک دوره آنلاین انگلیسی می‌تواند راهی عالی برای انجام کاری برای خودتان باشد، ذهن شما را مشغول کند تا با پرداخت هزینه آموزش زبان انگلیسی انلاین بتوانید روی آینده خود سرمایه گذاری کنید.

6. می‌توانید با افراد جدیدی آشنا شوید و با یک جامعه آنلاین ارتباط برقرار کنید

یادگیری آنلاین انگلیسی به صورت گروهی یک راه عالی برای ملاقات افراد جدیدی است که در هم مسیر شما هستند آن‌ها نیز در خانه نشسته‌اند و سعی می‌کنند مهارت‌های انگلیسی خود را بهبود بخشند و به شما احساس زندگی اجتماعی آنلاین می‌دهد.

برای شروع تشکیل یک گروه درسی نیازی به کلاس درس فیزیکی ندارید. و چه کسی می‌داند، شاید روزی در زندگی واقعی همدیگر را ملاقات کنید و با هم قهوه بخورید!

7. تصحیح و بازخورد فوری

تصور کنید با ده دانش آموز دیگر در یک کلاس انگلیسی هستید. معلم شما فقط می‌تواند در 10 درصد مواقع به  شما توجه کند، شاید کمتر! هنگامی که انگلیسی را بصورت آنلاین با آموزش‌های فردی به زبان انگلیسی از طریق اسکایپ یاد می‌گیرید، معلم شما 100% توجه اش به شماست تا فوراً اشتباهات تلفظ، گرامر و واژگان شما را تصحیح کرده و به سوالاتتان پاسخ دهید. این ویژگی به شما کمک می‌کند خیلی سریعتر پیشرفت کنید.

8. کمتر بودن هزینه آموزش زبان انگلیسی انلاین

مدارس زبان انگلیسی گران هستند زیرا باید هزینه کلاس ها، نظافت، برق و همه کارکنان را بپردازند. معلمان خصوصی وقتی به خانه شما می‌آیند و هزینه بیشتری می‌گیرند. شما می‌توانید با مطالعه زبان انگلیسی در اینترنت پول بیشتری پس انداز کنید زیرا هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین کمتر است.

9. آزادبودن در انتخاب ساعت و روز کلاس

45 دقیقه؟ 2 ساعت در روز؟ سه بار در هفته؟ کلاس‌های انفرادی یا گروهی؟

آموزشگاه‌های آنلاین معمولاً انعطاف پذیرتر از آکادمی‌های سنتی هستند، بنابراین گزینه‌های بیشتری برای انتخاب وجود دارد. بنابراین می‌توانید از یک برنامه آموزشی متناسب با زندگی و نیازهای خودتان بهره ببرید.

حال که هزینه آموزش زبن انگلیسی آنلاین برایمان توجیه شد برویم سراغ تکنیک‌های افزایش بهره وری در لاس‌های آموزش زبان انگلیسی آنلاین!

10. چگونه گیمیفیکیشن یادگیری تعامل کلی را افزایش می‌دهد

در این روزگار با وجود حجم بالای اطلاعاتی که به سمت ما سرازیر می‌شود شاید تمرکز و جلوگیری حواس پرتی کار دشواری باشد. شدت این موضوع زمانی تشدید می‌شود که حتی مربیان اذعان می‌کنند که درگیر نگه داشتن ذهن دانش آموز یکی از چالش‌های کلیدی است که هر روز با آن مواجه می‌شوند.

مطالعات نشان داده‌اند که یادگیری مبتنی بر بازی باعث تحریک شور، ایجاد پیوندهای عاطفی و به حداکثر رساندن نتایج یادگیری می‌شود. شما با پرداخت هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین می‌توانید از تکنیک گیمیفیکیشن که استاید زبان کوییک در کلاس‌های خود گنجانده‌اند بهره ببرید. با استفاده از آواتارها، رتبه‌بندی‌ها، تابلوهای امتیازات و سایر تکنیک‌های آموزشی مبتنی بر بازی، دوره‌ها می‌توانند بسیار تعاملی و جذاب باشند.

11. بهینه سازی کارایی اساتید زبان

اگرچه هدف اصلی یک استاد تسهیل یادگیری است، اما با وظایف اداری و تکراری متعددی درگیر هستند. پلتفرم‌های آنلاین با خودکار کردن آن وظایف، برخی از وظایف اداری را که بار غیرضروری برای معلم ایجاد می‌کند، را حذف می‌کنند.

از این رو، زمانی که وظایف سنگینی مانند نمره‌دهی به صورت خودکار انجام می‌شود، حجم کاری معلم ساده‌تر می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا توجه خود را به کارهای مهم‌تر و ارزشمندتر معطوف کنند. این امر باعث افزایش یادگیری در کلاس درس و خارج از آن می‌شود.

آموزش زبان انگلیسی آنلاین

ویژگی‌هایی که پرداخت هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین را کاملا توجیه می‌کنند

12. دسترسی به محیط یادگیری ساختاریافته

یک محیط یادگیری ساختاریافته با حذف عواملی که باعث حواس‌پرتی می‌شود می‌تواند بهره‌وری را به حداکثر برساند. این برای هر دو مدل یادگیری خودآموز و ترکیبی صدق می‌کند. اساتید زبان می‌توانند ساختار دوره‌های خود را با کمک ابزارهای آنلاین تسهیل می‌کند. به طوری که بر اساس فعالیت‌ها و توانایی‌های زبان‌آموز، می‌توان فصل‌های درون یک دوره، زیرمجموعه‌ها و دوره‌های اضافی را در اختیار زبان‌آموز قرار دهند. به عنوان مثال، پس از کسب حداقل نمره مورد نیاز، یا تکمیل یک کار، دسترسی به مطالب دوره بعدی را برای آن‌ها باز می‌کنند.

این امر امکان کسب دانش را به صورت متوالی و ساختار یافته فراهم می‌کند، که باعث می‌شود به منابع مطابق با هدف یادگیری خود دسترسی داشته باشند. به نوبه خود، زبان آموزان می‌توانند از این برنامه درسی به عنوان یک چک لیست یا راهنما استفاده کنند. علاوه بر این، بازخورد میزان تسلط به دروس آموزش داده شده می‌تواند ساختار یافته و به صورت دوره‌ای انجام شود. در این صورت زبان آموز امکان این را که اشتباهات مفهومی خود را به راحتی تصحیح کند خواهد داشت. به طور خلاصه، این کار اساساً از تکرار اشتباهات جلوگیری می‌کند و به کسب دانش گام به گام کمک می‌کند.

13. ایجاد فرصت‌های برابر آموزش زبان برای همه

در یک محیط دانشگاهی سنتی، یک برنامه دانشگاهی توسط معلمان مختلف تدریس می‌شود. اگر یکی از معلمان معلم بهتر باشد، این احتمال وجود دارد که یک دسته برتری بیشتری نسبت به دیگری پیدا کند.

اما شما با آموزش آنلاین به یک سیستم آموزشی استاندارد و مقیاس‌پذیر دسترسی دارید تا از بهترین منابع ممکن استفاده کنید. به این ترتیب، این امر کیفیت تجربه یادگیری را استاندارد می‌کند و برخی از موانع آموزشی را کاهش می‌دهد.

به همین ترتیب، ارزیابی یا تکلیف ارسال شده توسط زبان آموز ممکن است توسط معلمان مختلف به طور متفاوتی نمره دهی شود. اما سیستم آنلاین آموزشی چنین نابرابری‌هایی را با استفاده از سخنرانی‌های ویدیویی از بین می‌برد. همچنین ایرادات زبان اموزرا نشان می‌دهد تا بتوانید بر روی ان‌ها متمرکز شده و مهارت خود را افزایش دهد.

14. افزایش مشارکت والدین

با آموزش الکترونیکی، والدین بهتر می‌توانند بر پیشرفت فرزندشان خود نظارت داشته باشند و زمینه‌های خاص پیشرفت آنها را مشاهده کنند. در آموزش سنتی مبتنی بر کلاس درس، والدین فقط می‌توانند با اطلاعات محدودی که فرزندشان به خانه می‌آورد کار کنند. با این حال، پلتفرم‌های آموزش آنلاین پیشرفت دقیق یادگیری هر دانش‌آموز را پیگیری می‌کنند و اطلاعات بسیار گسترده‌تری را در اختیار والدین قرار می‌دهند تا توانایی‌های یادگیری فرزندشان را بهتر ارزیابی کنند.

کمتربودن هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلان در دوره بین المللی TELF

شما برای آنکه بتوانید به زبان نگلیسی در سطح بین المللی تدریس کنید باید علاوه بر مدارک مورد نظر کارفرمایان، یک مدرک بین المللی زبان نیز داشته باشید. حال سوال پیش می‌آید که هزینه صدور این مدرک چقدر است؟ قیمت این مدارک وابسته به عوامل متفاوتی است اما در حدود 200 تا 400 دلار آمریکا برآورد هزینه اموزش زبان انگلیسی آنلاین شده است. شما با شرکت در این دوره‌ها و گذراندن حداقل 120 ساعت اموزش و پرداخت نزدیک به 400 تا 500 دلار آمریکا می‌تواند به تدریس زبان بپردازید. اگر قصد شرکت در آموزش آنلاین در سطح دانشگاه یا دوره TEFL/TESOL حضوری را انتخاب کنید بای دهزینه بیشتری در حدود 1000 تا 2500 دلار پرداخت کنید.

در ادامه بیشتر در مورد انواع دوره TEFL./TESOL گفته ایم تا راحت‌تر بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

اول قبل از هر چیزی اهمیت دوره TEFL/TESOL را بررسی می‌کنیم.

آیا دوره TEFL/TESOL ارزش شرکت کردن دارد؟

تقریباً همه مدارس سراسر جهان و موسسات آنلاین تدریس زبان انگلیسی آنلاین داشتن گواهینامه TEFL/TESOL را در کنار سایر مدارک الزامی می‌دانند. بنابراین، پاسخ این سوال بله است؛ اگر قصد تدریس زبان انگلیسی را دارید، قطعاً گواهینامه ارزش هزینه و وقتی که می‌گذارید را دارد. حتی اگر سابقه تدریس زبان انگلیسی را دارید با دریافت این مدرک می‌توانید به کارفرمایان نشان دهید که شما مهارت‌های تخصصی برای آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی را دارید.

با این حال، همه دوره‌های TEFL/TESOL یکسان نیستند و هر فردی به هدفی در دوره TEFL/TESOL شرکت می‌کند. بنابراین برای اینکه گواهینامه‌ای که دریافت می‌کند برای شما مناسب باشد باید مطمئن شوید که دوره مناسبی را برای پیش‌زمینه و برنامه‌های آموزشی خود انتخاب کرده‌اید.

هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین TEFL چقدر است؟

اکثریت قریب به اتفاق افرادی که برای آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور یا به صورت آنلاین گواهینامه گواهینامه TEFL/TESOL خود را دریافت می‌کنند. این نوع گواهینامه توسط اکثر آموزشگاه‌های زبان و شرکت‌های تدریس خصوصی آنلاین پذیرفته می‌شود. این خبر بسیار خوبی است زیرا دوره‌های آنلاین گواهینامه TEFL هزینه بسیار کمتری نسبت به دوره‌های حضوری دارند و همچنین بسیار انعطاف پذیرتر و راحت‌تر هستند.

هنگامی که دوره‌های آنلاین TEFL/TESOL را مرور می‌کنید طیف وسیعی از قیمت‌ها را مشاهده خواهید کرد،  از 150 دلار تا 1500 دلار. متوسط ​​120 ساعت دوره آنلاین TEFL/TESOL با معلم خصوصی معمولاً در محدوده متوسط ​​این دوره قرار می‌گیرد، حدود 300 تا 600 دلار.

چه عواملی بر هزینه صدور گواهینامه آنلاین TEFL/TESOL تأثیر می‌گذارد؟

این تفاوت‌ها در هزینه‌های دوره TEFL/TESOL به دلیل عوامل متعددی بستگی دارد. بیایید هریک از این عوامل تاثیر گذار بر قیمت‌گذاری برطرف شود و به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است.

تعداد ساعات صدور گواهینامه

هرچه تعداد ساعت‌های دوری بیشتر شود، هزینه آن بالاتر می‌رود. اکثر مشاغل آموزشی که نیاز به مدرک TEFL دارند به حداقل 120 ساعت آموزش نیاز دارند. بنابراین دوره‌های کمتر از 120 ساعت سطح مقدماتی تلقی می‌شوند و هزینه کمتری خواهند داشت. هزینه آموزش زبان انگلیسی این دوره‌ها معمولا در محدوده 150 تا 350 دلار هستند. از سوی دیگر، دوره‌های TEFL/TESOL  120 ساعته یا بیشتر، در محدوده 300 تا 600 دلار بیشتر خواهد بود، که هرچه تعداد ساعات بیشتر شود، هزینه بیشتر خواهد بود.

میزان مشارکت معلم خصوصی در دوره

یکی دیگر از عواملی که بر هزینه صدور گواهینامه TEFL/TESOL تأثیر می‌گذارد، میزان راهنمایی شما در دوره است.

  • برخی از دوره‌ها شامل معلم خصوصی نیستند، به این معنی که شما به تنهایی مطالعه می‌کنید و برای ارزیابی نمره خود در آزمون‌های خودآزمایی شرکت می‌کنید. این دوره‌ها هزینه کمتری دارند زیرا هیچ معلم یا مربی ندارید که هزینه‌ای بیشتر دریافت کنند.
  • دوره‌هایی که معلم خصوصی دارند هزینه‌های بیشتری نیز دارند. معلم خصوصی شما در چنین دوره‌ای در تکالیف شما را بررسی می‌کند و به شما بازخورد می‌دهد و به سوالات شما پاسخ می‌دهد.
  • در نهایت، دوره‌های تعاملی و تحت هدایت مربی وجود دارد که گران‌ترین گزینه‌های دوره آنلاین TEFL/TESOL هستند که در محدوده 900 تا 1500 دلار قرار دارند. این دوره‌ها ممکن است به طور تعدد ساعات بیشتری نداشته باشد اما اغلب دوره‌های TEFL/TESOL در سطح دانشگاه هستند که بیشتر معطوف به معلمان حرفه‌ای هستند، و برخی از این دوره‌ها این امکان را دارند که برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در TESOL اعتبار کسب کنند.

مرکز آموزش TEFL/TESOL

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، دوره‌های TEFL/TESOL ارائه شده توسط مراکز آموزشی معتبر و معتبر گران‌تر از دوره‌های ارائه شده توسط ارائه دهندگانی است که گاهی اوقات به عنوان آموزشگاه‌های نامعتبر شناخته می‌شوند.

نکاتی که در ادامه آمده است را باید برای انتخاب بهترین دوره گواهینامه TEFL/TESOL درنظر بگیرید.

اعتبار دوره TEFL/TESOL اهمیت دارد! این ویژگی به شما سطحی از اطمینان را می‌دهد که در حال خرید آموزش با کیفیت هستید و همچنین به کارفرمایان آینده شما می‌گوید که شما به خوبی آموزش دیده اید و برای آموزش آماده هستید.

هزینه دوره آنلاین TEFL/TESOL در مقابل دوره حضوری چقدر است؟

اکنون که هزینه آموزش زبان انگلیسی برای شرکت در دوره‌های TEFL/TESOL را بررسی کردیم، در مورد دوره‌های حضوری (یا “در محل”) چطور؟ آیا قیمت 1500 تا 2500 دلاری برای گواهینامه TEFL/TESOL به صورت حضوری تصمیم خوبی برای شماست؟ کدام گواهینامه TEFL/TESOL انتخاب مناسب تری براس شماست، حصوری یا آنلاین؟

علیرغم راحتی و مقرون به صرفه بودن دوره‌های آنلاین TEFL/TESOL، هنوز شرایطی وجود دارد که گذراندن دوره TEFL/TESOL حضوری انتخاب بهتری است.

  • برخی افراد به سادگی در کلاس درس حضوری عملکرد ۱۰۰٪ بهتری دارند.
  • دیگران به شدت نسبت به تکمیل یک دوره آموزشی به عنوان بخشی از دوره TEFL/TESOL خود احساس می‌کنند، که این ویژگی را دوره حضوری دارد (توجه داشته باشید که می‌توانید یک تمرین آموزشی را نیز به دوره آنلاین TEFL/TESOL اضافه کنید).
  • کشورهای خاصی وجود دارند، به عنوان مثال کشورهای خاورمیانه، که در آنها گواهینامه TEFL/TESOL در محل بر آموزش آنلاین ترجیح داده می‌شود. این منطقه پردرآمد به بالاترین مدرک نیاز دارد، بنابراین اگر قصد دارید در آنجا تدریس کنید، با وجود هزینه بالاتر، یک دوره TEFL/TESOL حضوری در نظر بگیرید (مخصوصاً اگر تجربه قبلی تدریس ندارید).

با این حال، به خاطر داشته باشید که بیماری همه گیر اکثر دوره‌های صدور گواهینامه TEFL/TESOL را به صورت آنلاین تغییر داده است. این بدان معنی است که حتی مشاغل در مکان‌هایی مانند خاورمیانه ممکن است نسبت به گذشته برای صدور گواهینامه آنلاین بازتر باشند. به طوری که از هر ده تا مدرک صادر شده 9 تا از مدارک آنلاین هستند.

آیا می‌توانم برای دوره TEFL/TESOL به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

چه گواهینامه TEFL/TESOL را به صورت آنلاین یا در محل انتخاب کنید، پاسخ به این سوال وابسته به سیاست‌های آموزشگاه خواهد بود. با این حال، به عنوان یک قاعده، شهریه دوره آنلاین TEFL/TESOL معمولاً پس از ثبت نام از قبل پرداخت می‌شود. با این حال، یکی از راه‌های «تأمین مالی» گواهینامه TEFL/TESOL برای ساعات بیشتر این است که با دوره‌ای با حداقل ساعاتی که در حد بودجه شما است شروع کنید و بعداً با اضافه کردن ساعاتی که می‌توانید آن را بپردازید، آن دوره را ارتقا دهید.

برای دوره‌های حضوری TEFL/TESOL معمولاً یک سپرده اولیه پرداخت می‌کنید و باقی مانده شهریه دوره شما را در تاریخی نزدیک به شروع دوره پرداخت می‌کنید.

TEFL/TESOL

هزینه دوره آنلاین TEFL/TESOL

جمع بندی

همیشه هزینه از چالش‌های شرکت در کلاس های آموزشی بوده است که آموزش زبان هم از این قاعده مستصنی نبوده است. اما با تکیه بر فناوری می‌توان از آموزش با کیفیت با قیمتی کمتر از آموزش حضوری برخوردار شد. در این مقاله به بررسی هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین و مقایسه آن با دور‌های حضوری پرداختیم. همچنین مزیت‌هایی که کلاس آنلاین به ارمغان آورده است را بررسی کردیم.

حال نوبت شماست که تجربه خود را در مورد هزینه آموزش زبان انگلیسی انلاین و همچنین بهره‌وری خود از این کلاس‌ها در زیر همین صفحه در بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

با ثبت نام در کلاس‌های موسسه زبان تخصصی کوییک می‌توانید از دانش برترین و برجسته‌ترین اساتید تهران در هر کجا که باشید با هزینه‌ای مناسب استفاده کنید. پس همین حالا با شماره‌های موجود در سایت کوییک تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را پر کنید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

4 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
طاهره ساداتی

سلام من همدان هستم آموزش آنلاین برای دخترم که متولد مرداد۹۲ هستند وکلاس سوم ابتدایی روهم تموم کردن میخواستم ثبت نام کنم میخوام از اول وبقولی از صفر شروع کنن لطفا برای ثبت نام منو راهنمایی کنید

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

برای آگاهی از روند ثبت نام و شرکت در کلاس ها می توانید با موسسه تماس بگیرید و مشاورین ما با تعیین سطح رایگان شما رو در این زمینه کمک خواهند کرد.

omid

با سلام هزینه کلاس اموزشی انلاین مکالمه چقدر هستش؟ سطح زبان b1

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  omid

با عرض سلام
با توجه به این که تعرفه ها هر ساله در حال تغییر هستند نمی توان در بخش نظرات سایت اعلان قیمت کرد
برای آگاهی از تعرفه ها و هزینه ها به ما در تماس باشید.

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته