هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا

درخواست‌کنندگان ویزای آمریکا فارغ از جنسیت و سن ملزم به پرداخت هزینه‌ای برای ویزای غیرمهاجرتی هستند. این هزینه غیرقابل‌انتقال و غیرقابل‌استرداد است. شما در اولین قدم برای درخواست ویزا باید هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا را بپردازید؛ بدون توجه به آنکه ویزایی صادر می‌شود یا خیر. در حقیقت این هزینه‌ای برای انجام و ارائه خدمات است و نه الزاماً هزینه صدور ویزا! نوع ویزایی که برای آن درخواست می‌دهید، هزینه‌ها را مشخص می‌کند. در این مقاله قصد داریم که به شما بگوییم مبلغ هزینه سفارت آمریکا چقدر است؛ یعنی شما برای حضور در مصاحبه‌ی دریافت ویزا چه مبلغی را باید بپردازید. در ادامه نکات مهم در این‌باره و راهنمای پرداخت هزینه سفارت آمریکا را برای شما شرح می‌دهیم.

هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا چیست؟

به هزینه‌ای که برای گرفتن ویزای غیرمهاجرتی آمریکا پرداخت می‌شود، MRV Fee یا Machine Readable Visa گفته می‌شود. تمام هزینه مصاحبه سفارت امریکا به دلار ایالات متحده بیان می‌شود؛ اما می‌توان این هزینه را با استفاده از واحد پول محلی پرداخت کرد. هرچند همان‌طور که می‌دانید ایالات متحده هیچ سفارت خانه ای در ایران ندارد؛ در نتیجه شما نمی‌توانید به‌صورت مستقیم این هزینه را به ریال یا تومان پرداخت کنید. به زبان ساده‌تر اگر شما ساکن ایران هستید، باید زمان مصاحبه سفارت خانه آمریکا را به‌صورت آنلاین تعیین کنید و با استفاده از واسطه هزینه را به دلار پرداخت کنید. سپس باید ترجیحاً در یکی از کشورهای همسایه ایران حاضر شوید. در قدم بعد به محل سفارت خانه آمریکا در این کشور رفته و آماده پاسخگویی به سوالات مصاحبه سفارت آمریکا باشید.

هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا

مبلغ هزینه سفارت آمریکا چقدر است؟

در جدول زیر فهرستی از هزینه انواع ویزای غیرمهاجرتی آورده شده است. معمولاً بیشترین درخواست ویزای آمریکا برای ویزاهای گردشگری، تجاری و دانشجویی است که 185 دلار هزینه دارد .

توضیحات ویزانوع ویزاهزینه ویزا به دلار آمریکا
ویزای تجاری/گردشگریB $185
ویزای ترانزیتC-1 $185
ویزای خدمه کشتی/هواپیماD $185
ویزای دانشجویی (تحصیلی)F $185
ویزای خبرنگار و رسانه‌هاI $185
ویزای تبادل دانشجویانJ $185
ویزای دانشجویی (تخصصی)M $185
ویزای کارگران موقت/فصلی و مشاغلH $205
ویزای افراد بااستعداد فوق‌العادهO $205
ویزای ورزشکاران، هنرمندان و افراد صنعت سرگرمیP $205
ویزای تبادل فرهنگی بین‌المللیQ $205
ویزای نامزد یا همسر شهروند آمریکایی
K
$265

سایر هزینه‌های سفارت آمریکا

در برخی موارد، هزینه‌های اضافی ویزا مستقیماً به مرکز ملی ویزا، سفارتخانه آمریکا یا به دفتر امنیت داخلی پرداخت می‌شود.

معافیت از پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا

اشخاص زیر ملزم به پرداخت هزینه MRV یا هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا نیستند:

۱. افراد که درخواست گرفتن ویزاهای A، G، C-2، C-3، ناتو، و دیپلماتیک را دارند معاف از پرداخت این هزینه هستند.

۲. افرادی که به دنبال گرفتن ویزای نوع J هستند که در تبادلات آموزشی و فرهنگی رسمی که توسط دولت آمریکا حمایت می‌شوند، شرکت می‌کنند.

۳. چنانچه ویزای خود را دریافت کرده باشید و بدون اعمال هیچ‌گونه اشتباهی از جانب شما، ویزا دارای نقص ظاهری باشد. سفارت آمریکا ویزای شما را بدون دریافت هزینه‌ای تعویض خواهد کرد.

مبلغ هزینه سفارت آمریکا چقدر است؟

۴. افراد معاف شده توسط توافقات بین‌المللی و خانواده‌های آن‌ها، از جمله اعضا و کارکنان مأموریت‌های مشاهده‌گر به مقر مرکزی سازمان ملل متحد که توسط مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد به‌عنوان بازدیدکننده شناخته شده‌اند.

۵. افرادی که برای ارائه خدمات خاصی از خیریه سفر می‌کنند.

۶. کارکنان خارجی دولت آمریکا که برای امور رسمی به آنجا سفر می‌کنند.

راهنمای پرداخت هزینه سفارت آمریکا

راهنمای پرداخت هزینه سفارت آمریکا

  • همان‌طور که گفتیم هزینه درخواست ویزای شما قابل‌استرداد نیست و نمی‌توانید آن را به فرد دیگری نیز انتقال دهید.
  • شما در هنگام پرداخت هزینه مصاحبه سفارت آمریکا، موظف به تعیین زمانی برای مصاحبه هستید؛ اما شانس تغییر این وقت تعیین شده را دارید. البته تعداد شانس‌های شما نیز محدود است. پس به شما توصیه می‌کنیم که به طور معقول برنامه‌ریزی کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.
  • متقاضیانی که هزینه صحیح برای نوع ویزای خود را پرداخت نکنند ممکن است محدودیت‌هایی در زمینه زمان‌بندی مصاحبه داشته باشند.
  • پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا توسط متقاضی، وجود قرارداد با متقاضی را نشان نمی‌دهد و موفقیت در درخواست را تضمین نمی‌کند.
  • شما پس از پرداخت هزینه درخواست ویزا امریکا یک رسید دریافت خواهید کرد. از زمان دریافت آن رسید تا 365 روز آینده شما مهلت خواهید داشت تا زمانی را برای مصاحبه تعیین کنید. همچنین شما در این مدت زمان یکساله فرصت خواهید داشت تا درخواست معافیت خود از مصاحبه را ثبت کنید. باید بدانید که اگر اقدامی انجام ندهید، پس از به پایان رسیدن این مهلت تعیین شده درخواست ویزای شما لغو خواهد شد.
  • اگر برای بیش از یک درخواست‌کننده هزینه را پرداخت می‌کنید، لطفاً از پرداخت یکجا برای همه درخواست‌کنندگان پرهیز کنید. یک شماره UID/رسید برای پرداخت هزینه ویزای هر درخواست‌کننده برای زمان‌بندی وقت ملاقات موردنیاز است. پس از پرداخت هزینه درخواست ویزا، لطفاً رسید هزینه را در کنار مدارک خود نگه دارید.
  • شما پس از پرداخت هزینه، با داشتن شماره رسید پرداخت خود باید برای زمان‌بندی مصاحبه اقدام کنید. می‌توانید این کار را به‌صورت آنلاین از طریق سامانه درخواست ویزای آمریکا و نیز با تماس‌گرفتن با سفارتخانه انجام دهید.
  • شما می‌توانید مصاحبه خود را پس از 4 تا 24 ساعت از زمان پرداخت هزینه، درخواست مصاحبه سفارت امریکا خود را زمان‌بندی کنید.

دستورالعمل‌های پرداخت هزینه ویزای شما

شما باید ابتدا در سایت متقاضیان دریافت ویزا ثبت‌نام کنید و گزینه تعیین وقت سفارت آمریکا برای مصاحبه را انتخاب کنید تا به جزئیات گزینه پرداخت دسترسی پیدا کنید. چنانچه توانایی پرداخت به دلار آمریکا را دارید باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله ۱: وارد سامانه آنلاین متقاضیان ویزا امریکا شوید و پروفایلی بسازید. با این کار بر اساس اطلاعات شما مبلغ مناسب برای ویزا تعیین می‌شود. مقادیر بر اساس دلار آمریکای (USD) نمایش داده می‌شوند. بااین‌حال، می‌توان هزینه را به یورو (EUR) پرداخت کرد.

مرحله ۲: روی گزینه برنامه‌ریزی مصاحبه خود کلیک کنید که در سمت چپ صفحه‌نمایش داده می‌شود. شما باید نوع، دسته و کلاس ویزای خود را تعیین کنید.

مرحله ۳: هنگامی که در صفحه پرداخت هستید، روی گزینه‌های پرداخت کلیک کنید تا روش پرداخت خود را انتخاب کنید.

مرحله ۴: گزینه پرداختی که برای شما راحت‌تر است را انتخاب کنید و پرداخت خود را انجام دهید.

مرحله ۵: بدون توجه به اینکه کدام گزینه را برای پرداخت انتخاب میکنید، باید شماره مرجع CGI یا شماره تراکنش خود را ذخیره کنید. بدون این شماره مرجع CGI یا شماره تراکنش، قادر به زمان‌بندی مصاحبه نخواهید بود.

مرحله ۶: هنگامی که هزینه ویزای خود را پرداخت کردید، می‌توانید وقت مصاحبه خود را بر اساس زمان‌بندی که بر رسید واریز شما ثبت شده است، تعیین کنید. وارد پروفایل خود شوید و با شما مرجع CGI خود تعیین وقت مصاحبه سفارت امریکا را کامل کنید.

روش‌های پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا

هزینه‌ها ممکن است به‌صورت نقدی (در صورت ثبت‌نام به‌صورت حضوری) یا با کارت‌های اعتباری (ویزاکارت، مسترکارت، Diners Club، Apple pay, Discover, یا American Express) پرداخت شود. سفارتخانه آمریکا هیچ‌گونه چک بانکی یا کارت اعتباری دیگری را نمی‌پذیرد.

راهنمای پرداخت هزینه سفارت آمریکا با موسسه کوییک

به طور خلاصه، شهروندان یک کشور خارجی که می‌خواهند وارد ایالات متحده شوند، باید ابتدا یک ویزا دریافت کنند. هر شخص باید برای آغاز فرایند دریافت یک ویزای غیرمهاجرتی برای اقامت موقت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا را پرداخت کند. این هزینه‌ها بسته به نوع ویزایی که درخواست می‌دهید متغیر است. شهروندان کشورهای واجد شرایط ممکن است بتوانند تحت برنامه معافیت از ویزا، بدون ویزا به ایالات متحده سفر کنند. اگر شما برای برنامه‌های مطالعاتی، کار یا شرکت در یک برنامه تبادلی باید به آمریکا سفر کنید، برای یک ویزای غیرمهاجرتی درخواست دهید! متقاضیان ویزای ایالات متحده باید برای مصاحبه ویزا در سفارت ایالات متحده حضور داشته باشند. شما باید برای این مصاحبه زمانی را تعیین کنید. اگر در این راه به راهنمایی بیشتر نیاز دارید با موسسه زبان کوییک تماس بگیرید.

راهنمای پرداخت هزینه سفارت آمریکا با کوییک

سؤال‌های متداول درباره هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا

به سؤال‌های شما درباره هزینه سفارت امریکا پاسخ می‌دهیم:

چند بار می‌توانم تاریخ مصاحبه سفارت آمریکا را تغییر دهم؟

متقاضیان پس از تعیین اولیه فقط سه بار مجاز به تغییر زمان مصاحبه هستند. اگر در تلاش سوم برای تغییر زمان‌بندی به نتیجه نرسید، باید یک دوره 90 روزه در انتظار بمانید. لطفا عاقلانه و با برنامه‌ریزی کامل اقدام به پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا کنید.

مبلغ هزینه سفارت آمریکا چقدر است؟

این هزینه وابسته به نوع ویزا متغیر است، اما با افزایش هزینه از تاریخ ژوئن 2023 این هزینه حداقل 185 دلار در ازای ویزای گردشگری و تحصیلی است.

چگونه هزینه مصاحبه سفارت آمریکا را پس بگیرم؟

هزینه پرداختی برای درخواست ویزا غیرقابل‌برگشت است.

درخواست ویزای من رد شده است، باید مجدد هزینه مصاحبه سفارت آمریکا را واریز کنم؟

اگر ویزای شما رد شود، هزینه درخواست ویزا به شما باز نمی‌گردد. اگر می‌خواهید مجدداً درخواست دهید، می‌توانید این کار را انجام دهید، اما باید مراحل را دنبال کرده و یک درخواست جدید ارائه دهید و هزینه ویزای دیگری را پرداخت کنید.

هزینه مصاحبه سفارت امریکا چقدر اعتبار دارد؟

بعد از پرداخت هزینه درخواست، شما یک رسید دریافت می‌کنید. این رسید یک سال از تاریخ پرداخت اعتبار دارد و به شما امکان برنامه‌ریزی مصاحبه خود در سفارت یا کنسولگری آمریکا را می‌دهد.

آیا می‌توان هزینه مصاحبه سفارت امریکا را به شخصی دیگر یا سفارت خانه امریکا در کشوری دیگر منتقل کرد؟

خیر هزینه پرداخت شده برای ویزا فقط برای d; نفر و فقط در یک کشور اعتبار دارد.

MRV چیست؟

MRV یا Machine Readable Visa ، مبلغی است که برای درخواست ویزا آمریکا پرداخت می‌شود. این هزینه‌ برای پوشش هزینه‌های مرتبط با فرایند پردازش کارهای مهاجرت از جمله مصاحبه‌های سفارت، بررسی مدارک و سایر خدمات مرتبط به کار می‌رود. مقدار MRV معمولاً بر اساس نوع ویزا متغیر بوده و باید قبل از تعیین وقت مصاحبه ویزا، این هزینه را پرداخت کرد.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.8]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته