چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم

چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم؟ برای یادگیری مؤثر این زبان چه اصول و نکاتی را باید مد نظر قرار دهم؟ اینها سؤالاتی هستند که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشند. تسلط به زبان انگلیسی برای هر زبان آموزی یک هدف اصلی به شمار می‌آید. با این حال اغلب ما نمی‌دانیم که چگونه این فرایند را به روشی مؤثر یاد بگیریم. به عنوان مثال، در ارتباط با چگونگی یادگیری لغات جدید با مشکل مواجه می‌شویم. به همین دلیل ممکن است هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی بیش از حد درنگ کنیم.

دلایل مختلفی را می‌توان در پاسخ به پرسش مطرح شده عنوان کرد. اما، چرا این ضعف در یادگیری یک مشکل رایج در بین اغلب زبان آموزان است. در این مقاله سعی داریم تا دلیل این موضوع را جستجو کنیم. ضمن آنکه روش‌های آسان و در عین حال مؤثر برای یادگیری این زبان را کشف کنیم. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم؟، پرسشی رایج در بین اغلب زبان آموزان

حتماً در جمع دوستان خود با افرادی مواجه شده اید که زبان انگلیسی را همانند زبان مادری خود به شکلی روان صحبت می‌کنند. چنین افرادی یک مرجع معتبر به پاسخ به سؤالات مختلف در حوزه این زبان هستند. با دیدن این افراد ممکن است حسرت بخورید و از خود بپرسید چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم؟. شما هم اگر پشتوانه و انگیزه لازم را داشته باشید به طور قطع می‌توانید این زبان را یاد بگیرید. در این بخش با بررسی برخی نکات سعی داریم تا مهم ترین دلایل ضعف در یادگیری زبان انگلیسی را با هم مرور کنیم.

·عدم اختصاص وقت کافی جهت یادگیری

یکی از دلایلی که برای پاسخ به پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم می‌توان ارائه داد، لحاظ نکردن زمان لازم جهت آموزش این زبان است. اغلب ما عادت داریم به بهانه مشغله کاری، یادگیری زبان انگلیسی را به تعویق بیاندازیم یا از آن صرف نظر کنیم. در حالیکه اگر واقعاً این مقوله برای ما مهم باشد، آن را در اولویت کاری خود قرار می‌دهیم.

این روزها به مدد اینترنت و دسترسی همگان به این بستر، یادگیری زبان انگلیسی در خانه یا هر مکانی به راحتی امکان پذیر است. با استفاده از اپلیکیشن‌ها و کانال‌های متنوع آموزش و کلاس‌های آنلاین، آموزش این زبان برای سطوح مختلف آن امری شدنی است. روزنامه‌ها، کتاب‌ها، پادکست‌ها و ویدیوهای یوتیوب می‌توانند منابع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی باشند. با استفاده از این منابع و اختصاص زمانی حدود 20 تا 30 دقیقه در هر روز می‌توانید زبان انگلیسی را بدون پرداخت هزینه و به شکلی مؤثر آموزش ببینید. برای رسیدن به سطح بالا در این زبان بهتر است توجه به نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • یادگیری زبان انگلیسی را در اولویت خود قرار دهیم.
  • حین انجام کارهای دیگر به زبان انگلیسی گوش دهیم.
  • محیط اطراف خود را تغییر دهید.

عدم تمرکز یکی از دلایل عدم یادگیری است.

·عدم تمرکز بر نوشتن و صحبت کردن

از دیگر دلایل مرتبط با پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم دریافت نکردن خروجی کافی ضمن آموزش این زبان است. به این مفهوم که علیرغم زمان زیادی که صرف گوش دادن به پادکست‌ها و تماشای ویدیوهای مختلف می‌کنید، برای صحبت کردن یا نوشتن زمانی را اختصاص نمی‌دهید. عدم تمرکز بر خروجی کافی می‌تواند در سرعت پیشرفت یادگیری شما تأثیر بسزایی داشته باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید توصیه‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

  • شروع به صحبت کردن به شیوه ای روان و قابل فهم کنید.
  • با استفاده از روش نوشتاری، گرامر و خروجی خود را بهبود ببخشید.
  • در طی روز زمانی را برای صحبت کردن و نوشتن اختصاص دهید.
  • روزانه به مدت 15 دقیقه روی این دو مقوله ذکر شده تمرکز کنید.

·برنامه ریزی نامناسب

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، کافی است با انگیزه و اهدافی روشن در این مسیر وارد شوید. چنانچه در این مسیر موفق نیستید، توقف کنید و از خود بپرسید” چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم؟”.  مسیر موفقیت در این حوزه را به خوبی بررسی کنید. به این منظور می‌توانید از دوستان خود که در یادگیری این زبان موفق بوده اند، مشاوره بگیرید. از طریق تحقیق در اینترنت یا استفاده از کلاس‌های آموزشی مرتبط، برنامه ای هدفمند و ایده آل برای کسب موفقیت در این مسیر پیاده سازی کنید.

بخشی از دلایل مربوط به پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم، به عدم برنامه ریزی صحیح در این مقوله مربوط می‌شود. اگر مایل به یادگیری زبان انگلیسی هستید، حتماً یک پلن یا برنامه اصولی را در رأس برنامه آموزشی خود قرار دهید. سعی کنید ضعف خود را در مهارت‌های مختلف این زبان شناسایی کنید. به بیانی دیگر، صحبت کردن، نوشتن، گرامر یا حوزه ای که باید آن را بهبود ببخشید، مورد کنکاش قرار دهید. پس از این جستجو، با توجه نقاط ضعف و بررسی سطح زبان خود برنامه ریزی کنید. در صورت نیاز می‌توانید از مربیان آموزش دهنده مهارت مورد نظرتان کمک بگیرید. به این ترتیب، در شرایطی بهتر و مؤثرتر زبان انگلیسی را آموزش می‌بینید.

·عدم کاربرد زبان انگلیسی در موقعیت‌های زندگی واقعی

صرف وقت برای یادگیری زبان انگلیسی تنها فاکتور مهم برای آموزش این زبان نیست. بلکه از آن مهم تر، استفاده از آموخته‌ها در موقعیت‌های مختلف زندگی است. جمع آوری فهرستی از کلمات ناآشنا گرچه می‌تواند به بهبود دایره لغات شما کمک کند، اما عدم استفاده از این لغات و نیز عبارات و جملات کاربردی حین صحبت کردن می‌تواند باعث فراموشی زود هنگام آنها شود. بنابراین، این فاکتور را هم می‌توان یکی دیگر از دلایل مرتبط با پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم معرفی کرد.

·هراس از اشتباه کردن

صحبت کردن در میان جمع برای اغلب افراد یک چالش محسوب می‌شود. تر س از اینکه حین صحبت کردن مرتکب اشتباهی شوید، از جمله موانعی است که برای یادگیری زبان انگلیسی پیش روی شما قرار دارد. این واقعیت را باید پذیرفت که یادگیری هر زبانی مستلزم صرف وقت و تلاش مستمر است. در مسیر یادگیری زبان انگلیسی هراس از اشتباهات به ویژه حین صحبت کردن می‌تواند سدی جهت پیشرفت شما باشد. این موضوع را نیز می‌توان از دیگر دلایل مرتبط با پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم، مورد بررسی قرار داد.

برای غلبه بر این هراس می‌توانید در جمع‌های دوستانه خود شروع به صحبت کنید. این روش می‌تواند در تقویت اعتماد به نفس شما گزینه مؤثری باشد. سعی کنید اتفاقات رخ داده در زندگی روزمره تان را در قالب جملاتی کوتاه برای دوستان خود بیان کنید. اگر با این روش هم مشکل دارید، با خودتان به زبان انگلیسی شروع به صحبت کنید. این روش بهترین راه حل برای افزایش اعتماد به نفس تان خواهد بود.

·عدم نیاز به یادگیری

برخی از افراد به این دلیل که در یک کشور انگلیسی زبان کار یا تحصیل نمی‌کنند، از یادگیری آن سر باز می‌زنند. زندگی، تحصیل یا کار نکردن در چنین کشوری دلیل خوبی برای احساس عدم نیاز به مهارت‌های زبان انگلیسی نیست. بنابراین، اگر بخواهید پاسخ به پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم را در عدم نیاز به یادگیری این زبان بیان کنید، باید به شما متذکر شویم که تصور کاملاً اشتباهی دارید.

در عصر حاضر، زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی شناخته شده است که حتی در کشورهای غیر انگلیسی زبان هم استفاده می‌شود. یادگیری این زبان می‌تواند به عنوان یک دارایی ارزنده برای آینده شغلی و پیشرفت آن مهم تلقی شود؛ چرا که ارتباط در جهان امروز مستلزم داشتن دانشی از مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی است.

·به تعویق انداختن یادگیری به بهانه انتظار برای فرصتی عالی

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که جهت یادگیری زبان انگلیسی موعدی مقرر را تعیین کنید. به عنوان مثال، با خود وعده می‌کنید که در تابستان امسال حتماً یادگیری را شروع می‌کنم. در واقع به تعویق انداختن آموزش نگرشی اشتباه است. یکی از مهم ترین دلایلی که افراد برای این نوع نگرش ذکر می‌کنند، تحصیل در خارج از کشور یا گذراندن یک دوره فشرده است. واقعیت این است که برای تحصیل در خارج از کشور، گذراندن یک دوره فشرده نمی‌تواند پاسخگوی همه نیازهای آموزشی شما باشد. بلکه یک برنامه آموزشی مستمر می‌تواند به بهترین شکل در پیشبرد اهداف آموزشی تان مفید واقع شود. بنابراین، باید این اصل مهم را به خاطر بسپارید که بهترین فرصت برای یادگیری زبان انگلیسی همین امروز است. پس، همین امروز برای یادگیری اقدام کنید و منتظر فرصتی عالی برای شروع نباشید.

·تمرکز روی گرامر

گرچه آموزش گرامر زبان انگلیسی یک مقوله مهم به ویژه برای مبتدیان محسوب می‌شود، اما تمرکز زیاد روی این بخش و انجام تمرینات مختلف مرتبط با آن می‌تواند اتلاف وقت باشد. منظور از این عبارت این نیست که گرامر مبحث مهمی در یادگیری آموزش این زبان نیست؛ بلکه، یادگیری آن جهت تفهیم منظورتان به دیگران بسیار مهم تلقی می‌شود.

اگر شما یک زبان آموز در سطح متوسط هستید، کسب زبان از طریق فرایندهای ناخودآگاه روش مؤثری برای یادگیری تان خواهد بود. به این معنا که می‌توانید از طریق تغییر محیط خود و قرارگیری بیشتر در محیط‌های انگلیسی زبان، یادگیری گرامر را به سبکی اثر بخش تر تجربه کنید. به عنوان مثال، به جای تمرکز جهت به خاطر سپردن قواعد دستور زبان، از طریق تماشای فیلم‌‌های انگلیسی یا خواندن مطالب متنوع این زبان، به همان اندازه درباره گرامر آموزش لازم را ببینید. یکی از توصیه‌هایی که اکثر اساتید حوزه آموزش در پاسخ به پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم ارائه می‌دهند، گوش دادن به پادکست‌ها یا تماشای ویدیوهای انگلیسی زبان است. با این روش آموزشی می‌توانید به طور طبیعی قواعد دستور زبان را نیز یاد بگیرید.

تمرکز زیاد روی بخش گرامر زبان انگلیسی می‌تواند برای شما خسته کننده باشد. در حالیکه یکی از مباحث مهم در یادگیری این زبان جذاب بودن پروسه یادگیری است، صرف وقت زیاد در بخش گرامر می‌تواند انگیزه شما را برای یادگیری از بین ببرد. گوش دادن به محتواهای جالب انگلیسی زبان، به همان اندازه که با انجام تمرینات کتاب درسی گرامر را آموزش می‌بینید، برای شما مفید خواهد بود. ضمن اینکه، در این شیوه آموزش لذت بیشتری را تجربه می‌کنید و یادگیری زبان انگلیسی برای شما هیجان انگیزتر خواهد بود.

یادگیری را به نعویق نیاندازید، همین امروز شروع کنید

·تمرکز روی کسب نمرات خوب

در بررسی دیگر دلایل مرتبط با مقوله چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم، می‌توان به تمرکز زبان آموز در طی آموزش جهت کسب نمره خوب اشاره کرد. تحقیقات مختلف نشان داده اند که ارائه سیستم نمره دهی در سیستم‌های آموزشی می‌تواند نتایج منفی در یادگیری فرد داشته باشد. تأکید روی نمرات کمی باعث می‌شود که زبان آموز کمتر ریسک کند. ضمن آنکه سطح یادگیری او در مقایسه با زمانی که تمرکز روی نمرات وجود ندارد، کاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

اشتباه کردن بخش مهمی از یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌آید. تمرکز بیش از حد روی دقت و اجتناب از اشتباه می‌تواند روی روان صحبت کردن تأثیر گذار باشد و توانایی شما را در برقراری ارتباط مختل کند.

·یادگیری زبان انگلیسی به صورت منفعلانه

تحقیقات مختلفی درباره شیوه یادگیری مؤثر زبان انگلیسی ارائه شده اند. یافته‌های حاصل از این تحقیقات پاسخ پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم، با منفعلانه بودن یادگیری آن مرتبط می‌دانند. در واقع، یادگیری مؤثر زمانی اتفاق می‌افتد که شما به طور فعال اطلاعات را پردازش کنید.

یادگیری غیر فعال زمانی اتفاق می‌افتد که شما به سادگی در معرض اطلاعات قرار بگیرید. خواندن موضوعی در یک کتاب یا ارائه مطلبی از سوی معلم می‌توانند نمونه‌هایی از سبک یادگیری منفعلانه باشند. در مقابل، یادگیری فعال زمانی اتفاق می‌افتد که با اطلاعات دریافت شده خود کار کنید. به عنوان مثال، در مورد آن فکر کنید، آن را تکرار یا ترجمه کنید یا حتی با صدای بلند بیان کنید. در مقایسه بین این دو سبک یادگیری، نوع فعال آن بسیار مؤثرتر از سبک غیر فعال خواهد بود.

اگر شیوه آموزشی شما بر یادگیری فعالانه یا همان استفاده واقعی از زبان و پردازش آن تأکید نداشته باشد، پیشرفت چندانی در سطح شما ایجاد نخواهد شد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم برای شرکت در جلسات آموزشی زبان انگلیسی، قالب‌هایی را انتخاب کنید که بر یادگیری فعال تأکید دارند. به عبارتی دیگر، جلساتی که در آن زمان سخنرانی یا فرصت صحبت کردن شما محدود نباشند. البته، این نکته را هم به خاطر داشته باشید که صرف شرکت در آموزشگاه‌های زبان انگلیسی نمی‌توانید در این زبان تسلط کافی را پیدا کنید. بلکه در کنار آن تمرین و تلاش مستمر شما نیز جهت یادگیری گزینه مهمی محسوب می‌شود.

·فقدان مسئولیت

فقدان مسئولیت از دیگر دلایلی است که می‌توان در پاسخ به پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم، ارائه داد. بسیاری از افراد تمایل دارند یادگیری زبان انگلیسی را همانند یک تراشه در مغز خود بدست آورند. این تصور اشتباه است. در واقع یادگیری این زبان فرایندی مسئولیت پذیر است که نمی‌توان آن را بر دوش معلم، مدرسه یا آموزشگاه قرار داد. گرچه هر یک از موارد ذکر شده نیز مسئولیتی تعریف شده در این ارتباط دارند، اما نقش آنها در مقوله آموزش بیشتر به عنوان یک تسهیل گر است. به بیانی دیگر، صرفاً راه را به شما نشان می‌دهند. این خود شما هستید که باید با اراده ای قوی در این مسیر وارد شوید. به این معنا که یادگیری زبان انگلیسی فرایندی است که مستلزم تلاش و مشارکت هر روز شماست. باید جهت یادگیری آن مسئولیت پذیر باشید. بنابراین، تصور نکنید که با صرف وقت طی دو یا سه روز در هفته می‌توانید به موفقیت در یادگیری مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی دست پیدا کنید. پیشرفت و تعالی در این مسیر به راحتی در دسترس نخواهد بود.

·فراموشی سریع واژگان انگلیسی

یکی از مهم ترین دلایل این پرسش که چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم، با فراموشی سریع واژگان این زبان مربوط می‌شود. از روش‌های رایج یادگیری لغات زبان انگلیسی که اغلب شما نیز با آن آشنایی دارید، یادگیری تک تک کلمات بدون متن است. در واقع، در این روش یادگیری سعی می‌کنید تا فهرستی از کلمات مرتبط با هم را به خاطر بسپارید.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که حین خواندن یک متن یا مطلبی، لغات جدید را روی دفترچه ای یادداشت کنید. متاًسفانه این یک روش معمولی و شاید سنتی است که برخی معلمان از آن برای یادگیری واژگان زبان انگلیسی به زبان آموزان استفاده می‌کنند. این روش یادگیری فقط اتلاف وقت است و نتیجه مثبتی در بر ندارد. یادگیری لغات به صورت تک کلمات را نمی‌توان روش مؤثری برای افزایش درک واژگان انگلیسی به شمار آورد. علاوه بر این، این متد یادگیری جهت استفاده از کلمات در صحبت کردن و مکالمات هم نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت. به همین دلیل است که در فاصله زمانی کوتاهی پس از یادگیری لغات انگلیسی، آن واژگان را به سرعت فراموش می‌کنید.

چرا به خاطر سپردن فهرستی از واژگان انگلیسی، روش مفیدی برای یادگیری نیست؟

از مهم دلایل جهت توجیه نامناسب بودن روش حفظ فهرستی از واژگان انگلیسی می‌توان به عدم آگاهی در مورد چگونگی به کار بردن لغات در جمله اشاره کرد. یادگیری و به خاطر سپردن فهرستی طولانی از لغات انگلیسی به این معنی نیست که شما همیشه می‌توانید از این واژگان به شکلی صحیح و منطقی استفاده کنید. این روش یادگیری پاسخگوی نیاز شما برای وارد شدن به یک مکالمه روزمره نخواهد بود.

برای انتقال افکار خود در یک مکالمه روزمره باید نحوه صحبت کردن افراد بومی را یاد بگیرید. به عبارت دیگر، باید تک تک کلمات را به ترتیب درست مورد استفاده قرار دهید. ضمن آنکه، استفاده از گرامر مناسب هم جهت انجام این مکالمه یک نیاز مهم خواهد بود. در چنین مواردی چنانچه به خاطر سپردن فهرستی از لغات خط مشی اصلی شما در یادگیری زبان انگلیسی باشد، بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد. به ویژه اینکه برخی از لغات چند معنای متفاوت در بر دارند. در مورد این گونه کلمات، یادگیری آنها در قالب متن تنها روش مفید جهت کاربرد صحیح آنها در مکالمات روزمره معرفی می‌شود. با جایگزین کردن یادگیری عبارات در متن به جای مطالعه کلمات تک، می‌توانید معنای کلمه را در جمله به راحتی درک کنید.

دشوار بودن یادآوری واژگان انگلیسی از دیگر دلایلی است که روش به خاطر سپردن فهرستی از واژگان این زبان را نامناسب معرفی می‌کند. بنابراین، این موضوع را می‌توان در بررسی پاسخ به پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم مورد اشاره قرار داد. گرچه ظرفیت ذخیره سازی مغز انسان تقریباً نامحدود است، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با یک بار خواندن کلمه ای جدید، آن را برای همیشه به خاطر بسپارید. گاهی اوقات، از دست دادن اطلاعات مطالعه شده به این واقعیت مربوط می‌شود که آنها را به حافظه بلند مدت خود تبدیل نکرده اید. در این موارد نمی‌توان فراموشی را عامل اصلی گم شدن اطلاعات معرفی کرد.

اطلاعات جدید در مغز انسان همواره به برخی از اطلاعات موجود دیگر مرتبط است. به عبارتی می‌توان بیان کرد که ما اطلاعات جدید را از طریق بیت‌های اطلاعات مرتبط به یاد می‌آوریم. بنابراین، اگر فقط بر یادگیری کلمات تکی تمرکز کنید، تقریباً غیر ممکن است که برای همیشه آنها را به خاطر بسپارید؛ چرا که در این روش یادگیری، لغات در حافظه کوتاه مدت شما باقی می‌مانند و بدین ترتیب به زودی گم می‌شوند. از طرف دیگر، در این متد اطلاعات بسیار کمی در مورد معنا و نحوه استفاده از کلمات دارید. با کمی تأمل در مورد این موضوع، یکی دیگر از دلایل اینکه چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم برایتان آشکار می‌شود.

همه چیز به میزان تمرین شما بستگی دارد

بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی

در بررسی پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم، مهم ترین فاکتور را می‌توان با روش یادگیری لغات انگلیسی مرتبط دانست. از دیدگاه همه متخصصین آموزش زبان انگلیسی، یادگیری لغات از طریق کاربرد آنها در متن به عنوان یک قائده اصولی در مبحث آموزش معرفی می‌شود. دلایل برتری این متد یادگیری را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

·         به خاطر سپردن راحت تر لغات در قالب متن

اطلاعات جدید در ذهن انسان زمانی برای همیشه به خاطر سپرده می‌شوند که به حافظه بلند مدت راه یابند. در بررسی دلایل این پرسش که چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم، یادگیری واژگان یا عبارات مختلف به همراه متن می‌تواند ضعف شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد. اکثر عبارات انگلیسی تصویر و داستانی دارند که در زمان خواندن یا گوش دادن به آنها به راحتی قابل یادگیری هستند. ایجاد یک تصویر برای اطلاعات جدید یک روش مفید برای حفظ آن در مغز خواهد بود.

·یادگیری راحت ترگرامر

از دیگر دلایل برتر بودن روش یادگیری لغات انگلیسی در قالب متن یا عبارات، آشنا شدن به قواعد یا گرامر این زبان است. به این مفهوم که این روش یادگیری لغات به مرور زمان به آموزش و درک دستور زبان انگلیسی به طور ناخودآگاه کمک می‌کند. به این ترتیب، به راحتی می‌توانید برای هر موقعیتی از مکالمات خود بدون نیاز به تأمل طولانی مدت، پاسخگو باشید. به عنوان مثال، در جمله “Life is full of choices” می‌توانید 5 کلمه مختلف را یاد بگیرید. علاوه بر این، با افعال اسامی مفرد هم آشنا می‌شوید. به عبارت دیگر، متوجه می‌شوید که به دنبال اسم مفرد “Life” باید از فعل “is” استفاده کنید. به این ترتیب، هر زمان که در جملات تان از کلمه “Life” استفاده کنید، به طور خودکار و بدون فکر کردن فعل ذکر شده را با آن به کار خواهید برد. حتی می‌توانید جملاتی با ساختار مشابه مانند “Life is full of colors یا Life is full of joy” را بسازید. در این روش یادگیری لغات، گرامر خود را سریع تر بهبود خواهید داد.

·بهبود مکالمه و نوشتن زبان انگلیسی

با یادگیری لغات یا عبارت در متون مختلف، می‌توانید چگونگی استفاده از آنها را در گفتار و نوشتن به خوبی درک کنیم. به این شکل می‌توانید مکالمات و نوشتارهای خود را به روش صحیح تری مورد استفاده قرار دهید. کاربرد عبارات متداول به جای ترکیب کلمات جداگانه هنگام صحبت کردن، حتی اگر تلفظ واقعاً خوبی هم نداشته باشید، می‌تواند درک جملات شما را برای مخاطب بومی انگلیسی زبان آسان تر کند. به عنوان مثال، اگر جهت احوالپرسی از یک فرد انگلیسی زبان بپرسید “Is your health good?” ، به احتمال زیاد متوجه منظورتان نخواهد شد؛ زیرا هرگز احوالپرسی را به این شکل بیان نمی‌کنند. در مقابل، استفاده از جملاتی چون “How are you?” یا ” How are you doing” به راحتی برای افراد بومی قابل درک است.

اقدامات مفید برای یادگیری مؤثرتر زبان انگلیسی

20دقیقه زمان بگذارید و به پرسش‌ها زیر پاسخ دهید:

  • چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم؟
  • چه چیزی مانع اصلی فرایند یادگیری من است؟
  • در چه چیزی مهارت دارم و چگونه می‌توانم آن را در زبان انگلیسی اعمال کنم؟
  • چطور می‌توانم لذت یادگیری این زبان را در خود پرورش دهم؟
  • چگونه می‌توانم از مراحل یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرم؟

هر ایده و تفکری که در پاسخ به این پرسش‌ها از ذهنتان عبور می‌کند، روی کاغذ ثبت کنید. این پاسخ‌ها می‌توانند شما را در مسیر موفقیت آمیز آموزش زبان انگلیسی راهنمایی کنند. جهت غلبه بر مشکل چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم، و تسلط  بیشتر به این زبان، می‌توانید راهکارهای اصولی زیر را در برنامه آموزشی خود مد نظر قرار دهید. با انجام هر یک از موارد ذکر شده در مدت زمانی طولانی، به خوبی به این زبان تسلط پیدا خواهید کرد.

  • با ایجاد یک جدول زمانی و برنامه ای دقیق برای یادگیری زبان انگلیسی شروع کنید.
  • تمام ترس‌ها و بهانه‌های خود را کنار بگذارید.
  • اطمینان حاصل کنید که با زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف روزمره خود تعامل دارید.
  • یادگیری کلمات و عبارات جدید را در برنامه آموزشی خود قرار دهید.
  • سعی کنید با نتخاب فعالیت‌هایی که دوست دارید، یادگیری زبان انگلیسی را برای خود لذت بخش کنید. این فعالیت‌ها می‌توانند گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن باشند. به عنوان مثال، کتاب‌های مورد علاقه تان را بخوانید، با افرادی که دوست دارید صحبت کنید یا به چیزهای مورد علاقه خود گوش دهید.
  • گوش دادن به پادکست‌های بومی انگیسی زبان، خوانده مقالات خبری، کامنت گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی و چت با یک فرد انگلیسی زبان می‌توانند شیوه‌های مؤثری برای آموزش زبان انگلیسی باشند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم برخی از مهم ترین دلایل مربوط به پرسش چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرم، مورد بررسی قرار دهیم. یادگیری زبان انگلیسی فرایندی زمان بر است که تعالی آن تنها با تمرین و تکرار و تلاش مستمر شما حاصل می‌شود. با بررسی دلایل عدم موفقیت خود در یادگیری این زبان و تغییر شیوه یادگیری می‌توانید مسیر رسیدن به اهداف آموزشی تان را هموارتر کنید. اگر شما نیز در مسیر یادگیری زبان انگلیسی دلایل دیگری برای پاسخ به پرسش مطرح شده تجربه کرده اید، با ما به اشتراک بگذارید.

جهت تسریع فرایند آموزشی خود می‌توانید از مؤسسه زبان تخصصی کوییک کمک بگیرید. این آموزشگاه تخصصی با بهره گیری از بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی و اساتیدی حرفه ای، خدمات آموزشی متمایزی را به شما داوطلبان یادگیری این زبان ارائه می‌دهد. شما عزیزان می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آموزشی این مجموعه، در زمانی محدود پیشرفت چشمگیری را بدست آورید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته