چگونه می‌توان به زبان انگلیسی مسلط شد

۲۴ نکته و ترفند قدرتمند برای تسلط به زبان انگلیسی

تسلط، مرحله ای از یادگیری زبان است که نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد، بنابراین بسیاری از افراد رسیدن به آن را واقع بینانه نمی دانند.

اما، هزاران نفر هر ساله به زبان انگلیسی مسلط می‌شوند، و با عزم خوب شما نیز می‌توانید! برای کمک به شما، بهترین نکات و توصیه‌هایشان را در این مقاله آورده ایم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بفهمید آنها چه گفتند.

تسلط به زبان انگلیسی

شروع به صحبت کردن کنید

12 نکته برای فهمیدن اینکه چگونه می‌توان به زبان انگلیسی مسلط شد

1. تا حد امکان شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی کنید

تنها کاری که برای صحبت روان انگلیسی باید انجام دهید: تمرین صحبت کردن بیشتر است. تقریباً تمام توصیه‌ها در مورد دستیابی به اهداف روانی شما در نهایت به این نتیجه می‌رسد. هیچ کار دیگری که نمی تواند به این اندازه موثر باشد.

شاید چون مکالمه انگلیسی زیاد در محیط اطراف رایج نیست، یافتن فرصت‌هایی برای تمرین می‌تواند دشوار باشد. در این صورت می‌توانید نکات زیر را امتحان کنید:

  • با یک انگلیسی‌زبان که در حال یادگیری زبان مادری شماست سعی کنید ارتباط برقرار کنید. اگر کسی را نمی‌شناسید، چرا یک برنامه تبادل زبان دانلود نمی‌کنید و با فراد جدید دوست نمی شوید؟
  • برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود، کلاس‌های آنلاین خصوصی را با یک معلم در کوییک برنامه‌ریزی کنید.
  • از برنامه‌های یادگیری زبان با نرم افزار تشخیص گفتار استفاده کنید. Mondly یک ویژگی عالی دارد که در آن می‌توانید از یک ربات انگلیسی زبان سؤال کنید و او به شما پاسخ می‌دهد.
  • وقتی به سطح متوسط ​​رسیدید، در وبینارها یا کلاس‌های آنلاین انگلیسی شرکت کنید.
  • یک زبان آموز انگلیسی دیگر برای تمرین پیدا کنید.
  • زندگی خودت را روایت کن با صدای بلند با خود به زبان انگلیسی صحبت کنید و آنچه را که انجام می‌دهید، توصیف کنید.

اگر بتوانید راه‌های خلاقانه‌ای بیابید تا فرصت‌ها معاشرت با انگلیسی‌زبان را در زندگی خود جای دهید، همه چیز سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید پیش می‌رود.

2. معلم خصوصی بگیرید

اگر به دنبال این هستد که چگونه می‌توان به زبان انگلیسی مسلط شد، روی یک معلم خصوصی زبان سرمایه گذاری کنید. صحبت کردن با یک معلم انگلیسی متخصص حتی یک بار در هفته می‌تواند پیشرفت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

شما می‌توانید به طور منظم در مورد زبان انگلیسی سوال بپرسید، در مورد کلمات جدید مرتبط با زندگی خود صحبت کنید و بازخورد سازنده ای در مورد مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود در لحظه دریافت کنید. این مسیر برای پیشرفت بسیار کارآمد است.

هیچ کلاس خصوصی زبان انگلیسی از کلاس‌های موسسه تخصصی زبان انگلیسی کوییک در دسترس تر و مقرون به صرفه تر وجود ندارد. می‌توانید از هر کجا که هستید به معلم خصوصی دسترسی داشته باشید.

داشتن معلم باعث می‌شود که در برابر یک فرد خاص، احساس مسئولیت کنید و بسیار ساده تر به روال یادگیری منظم پایبند خواهید بود. معلم انگلیسی، فقط یک راهنما نخواهید بود، بلکه یک تشویق کننده نیز هست که به شما انگیزه برای پیشرفت می‌دهد.

3. هر روز با زبان انگلیسی تعامل داشته باشید

یکی دگر از ترفندهای اینکه چگونه می‌توان به زبان انگلیس مسلط شد این است که تا حد امکان با زبان انگلیسی آشنا شوید. شما باید هر روز کاری را به زبان انگلیسی انجام دهید، حتی اگر فعالانه مطالعه نکنید. تغییرات ساده ای که در ادامه آمده است می‌تواند به شما در ایجاد محیطی هم راستا با پیشرفت زبان انگلیسی کمک کند:

  • تنظیمات گوشی / رسانه‌های اجتماعی / تبلت خود را به انگلیسی تغییر دهید.
  • رادیو خود را طوری تنظیم کنید که به طور پیش فرض ذادیو انگلیسی پخش کند.
  • موسیقی انگلیسی گوش کنید
  • اخبار را به زبان انگلیسی بخوانید.
  • متعهد شوید که نیمی از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های خود را به زبان انگلیسی تماشا کنید

این تکنیک «غوطه‌وری زبان» نامیده می‌شود. این ترفند، یک راه عالی برای عادت کردن به صداهای یک زبان جدید و تقویت آنچه یاد گرفته‌اید است.

4. از منابع متناسب با سطح خود استفاده کنید

اگر مصمم به رسیدن به تسلط هستید، شاید استفاده از منابعی که برای زبان آموزان سطح متوسط ​​انگلیسی طراحی شده اند، صرف نظر کنید و مستقیماً به محتوای مناسب انگلیسی زبانان بروید.

هر زبان آموز جاه طلبی در مقطعی این کار را انجام داده است! با این حال، واقعیت این است که اگر از منابع مناسب برای سطح خود استفاده کنید، از ساعات مطالعه بیشترین بهره‌وری را خواهید داشت.

به عنوان مثال، به جای تماشای آخرین فیلم پرفروش آمریکایی با زیرنویس به زبان خودتان، سعی کنید قسمتی از یک برنامه کودکانه انگلیسی زبان را بدون زیرنویس تماشا کنید. شما خیلی بیشتر آن را درک خواهید کرد و واژگان جدید بیشتری از زمینه به دست خواهید آورد.

5. روی تلفظ خود کار کنید

کار بر روی تلفظ به چند دلیل مفید است. اولاً، اگر انگلیسی زبان دیگری برای درک لهجه شما سخت باشد، ممکن است سطح زبان انگلیسی شما را دست کم بگیرند که ناامید کننده خواهد بود.

ثانیاً بخشی از کار در روند مسلط شدن، فیزیکی است. اگر زبان مادری شما با انگلیسی بسیار متفاوت است، پس باید به حرکت دادن دهان و زبان خود دقت کنید.

به عنوان مثال، اسپانیایی زبانان بومی گاهی اوقات می‌گویند که صحبت کردن به مدت طولانی به زبان انگلیسی باعث می‌شود در ابتدا فک آنها درد بگیرد.

روی تلفظ کلمات متمرکز شوید

6. عبارات را یاد بگیرید، نه کلمات

تسلط این است که بتوانید بدون تردید صحبت کنید. اگر کلمات انگلیسی را یکی یکی یاد بگیرید، در هنگام ساختن جمله‌ها تردید نکنید. این به این دلیل است که شما باید هر جمله انگلیسی را که در ذهن دارید از زبان مادری خود کلمه به کلمه ترجمه کنید. راه دیگری وجود دارد: یادگیری کلمات جدید به عنوان بخشی از یک عبارت رایج می‌تواند فشار ذهنی هنگام صحبت کردن را کاهش دهد.

برای مثال بسیار ابتدایی، اگر در حال یادگیری کلمه “امشب” هستید، سعی کنید کل عبارت “امشب، من می‌روم” را یاد بگیرید. به این ترتیب، زمانی که باید در مورد برنامه‌های خود برای عصر بحث کنید، مغز شما نیمی از پاسخ‌ها را از قبل آماده کرده است – مکث و تفکر کمتری درگیر است.

یادگیری لیست عبارات در یک زبان جدید به عنوان “جمله کاوی” نیز شناخته می‌شود. طرفداران ادعا می‌کنند که باعث می‌شود آنها بتوانند سریعتر از واژگان جدید استفاده کنند و گرامر آن را به طور طبیعی به خاطر بسپارند.

مطمئن نیستید با کدام جملات شروع کنید؟ این لیست رایگان را به همراه ضبط‌های صوتی امتحان کنید یا روی کتاب الکترونیکی مانند این سرمایه‌گذاری کنید.

7. بپذیرید که از صحبت کردن به زبان انگلیسی احساس ناراحتی خواهید کرد

تقریبا برای همه، صحبت کردن به هر زبان جدید به معنای مبارزه با مانع ترس است. این امر کاملا طبیعی است! زبان مادری شما ابزار بسیار دقیقی برای توصیف مفاهیم است. شما کاملاً می‌دانید که  چگونه استرس کلمه می‌تواند کمی معنای آنچه می‌گویید را تغییر دهد.

یادگیری این نکته می‌تواند در انتقال منظور شما مهم باشد. چراکه ممکن است به کسی توهین کنید یا خودتان را احمق جلوه دهید. مطمئناً به اندازه واقعی خود باهوش به نظر نخواهید رسید. این ترسناک است! تعداد کمی از زبان آموزان در مورد این موضوع صحبت می‌کنند که چقدر بد است.

اولی ریچاردز، متخصص زبان و چند زبانه بیان می‌کند که زبان آموزان باید «تحمل ابهام» را داشته باشند. روش او برای یادگیری سریع زبان شامل پذیرش سردرگمی و ابهام است. وقتی سعی می‌کنید به تسلط برسید، همه چیز را متوجه نمی شوید یا انگلیسی کامل صحبت نمی کنید، و این اشکالی ندارد.

پیشرفت واقعی زمانی حاصل می‌شود که از شرمگین شدن در زمان صحبت به انگلیسی زبان غلبه کنید و به خود اجازه اشتباه بدهید.

8. یک تغییر بزرگ در سبک زندگی خود بوجود بیاورید

تقریباً ناگفته نماند: سریعترین راه برای مسلط شدن به زبان انگلیسی، مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان است. اگر مصمم هستید که به زبان انگلیسی روان صحبت کنید و می‌توانید برای چند ماه به کشوری انگلیسی زبان نقل مکان کنید، این کار باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

با این حال، برای اکثر مردم، این امکان پذیر نخواهد بود. اگر این موضوع برای شما صدق می‌کند نگران نباشید زیرا تغییرات بزرگ دیگری در سبک زندگی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت سطح انگلیسی خود ایجاد کنید، از جمله:

  • شغل یا سرگرمی پیدا کنید که نیاز به صحبت کردن به زبان انگلیسی داشته باشد.
  • اتاق اضافی خود را تمیز کنید و از آن برای میزبانی از مسافران انگلیسی زبان استفاده کنید.
  • اگر دیگران در خانواده شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، زمانی را درنظر بگیرید تا فقط با هم انگلیسی صحبت کنید؛ شاید در زمان صرف غذا، دوشنبه عصرها یا در ماشین.

همه اینها تغییرات بزرگی هستند که باعث می‌شوند که بتوانید به زبان انگلیسی مسلط شوید. اگر 99 درصد مواقع به زبان مادری خود صحبت می‌کنید، مطمئناً زمان زیادی طول می‌کشد تا با انگلیسی احساس راحتی کنید. اگر موقعیت‌های انگلیسی زبان در برنامه شما وجود داشته باشد، روند پیشرفت شما به طور جدی سرعت خواهد گرفت.

9. آنچه را که می‌خواهید بگویید را از قبل تمرین کنید

این مورد ممکن است برای افرادی که می‌خواهند به راز اینکه چگونه می‌توان به زبان انگلیسی مسلط شد شاید کمی احمقانه به نظر برسد. به هر حال، تسلط یعنی اینکه بتوانید به راحتی در مورد هر چیزی که دوست دارید صحبت کنید! خوب، این درست است اما اگر هنوز آنجا نیستید، کمی برنامه‌ریزی ممکن است اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

اگر به رویدادی می‌روید که می‌دانید می‌توانید مهارت‌های انگلیسی خود را تمرین کنید، سعی کنید صحبت‌های کوتاهی را که قرار است انجام دهید را از قبل برنامه‌ریزی کنید. آیا قرار است در مورد بچه‌های خود صحبت کنید؟ گروه بافتنی شما؟ کارشما؟ هر موضوعی که باش بهتر است از قبل تمرین کنید که چه چیزی می‌خواهید بگویید.

این راهکار شاید کمی احمقانه به نظر برسد، اما شما فرصت کافی برای بررسی واژگا کورد نیاز خود خواهید داشت. به این ترتیب، تحت فشار زیادی قرار نخواهید داشت تا بتوانید در لحظه به خوبی صحبت کنید.

10. برروی دستور زبان انگلیسی بیش از اندازه تمرکز نکنید

بومی زبانان همیشه از قوانین زبان خود سرپیچی می‌کنند. این چیزی است که اگر مجبور شده باشید یک مکالمه گفتاری را تایپ کنید، به آن پی برده اید. بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی انگلیسی نمی‌دانند فعل عبارتی چیست، حتی اگر همیشه از آن استفاده ‌کنند.

آگاهی از قوانین گرامر مفید است، مطالعه آنها در برخی مواقع ضروری است. اما آنها باید در لیست اولویت‌های شما بسیار پایین تر از تمرین انگلیسی باشند. اگر گرامر شما کامل نباشد، بیشتر اوقات درک خواهید شد! هدف این است که صحبت‌های شما درک شود و بعد از مدتی قواعد گرامری را به طور طبیعی فراخواهید گرفت.

11. از تکنولوژی نهایت استفاده را ببرید

در حال حاضر چند اپلیکیشن برای یادگیری زبان انگلیسی در گوشی خود دارید؟ احتمالا حداقل دو تا! عصر دیجیتال، یادگیری زبان را متحول کرده است. اما گاهی فراموش می‌کنیم که چقدر خوش شانس هستیم که به این ابزارها دسترسی داریم.

تعداد زیادی ابزارهای مبتنی بر فناوری در دسترس است، بنابراین با دقت انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که از مؤثرترین منابع برای عادات مطالعه خود استفاده می‌کنید و در دام تکیه بیش از حد به برنامه‌های بازی مانند نمی‌افتید.

همچنین به راحتی می‌توان فراموش کرد که ویدیوهای YouTube چه منبع خوبی برای زبان آموزان ESL هستند. ساعت‌ها آموزش و مشاوره تخصصی در YouTube در دسترس است. این منابع بیشتر از آن چیزی است که یک دانش‌آموزی بتواند در طول عمرش فرصت داشته باشد که تمامی آنها را تماشا کند.

حتی بهتر از آن در یوتیوب، تقریباً هر ویدیویی را می‌توان با زیرنویس تماشا کرد، با سرعت کمتری پخش کرد، مکث کرد و تا زمانی که تمامی کلمات را متوجه نشدید آن را دوباره پخش کنید.

راههای تسلط به زبان انگلیسی

با ترانه‌ها همخوانی کنید

12. کمی کارائوکه را امتحان کنید

هیچ «هکی» برای مسلط شدن سریع وجود ندارد، اما استفاده از آهنگ‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی راهکار بسیار موثری است در پاسخ به سوال چگونه می‌توان به زبان انگلیسی مسلط شد، ارائه داد. چراکه بسیار در دسترس است. موسیقی برای یادگیری زبان‌ها فوق‌العاده است، به‌ویژه اکنون که آهنگ‌های زیادی را می‌توان در YouTube با ویدیوهای متن ترانه رایگان پیدا کرد.

یاد بگیرید که چگونه یک یا دو آهنگ پاپ را از حفظ بخوانید. در این صورت به راحتی یک دسته از واژگان جدید انگلیسی را یاد خواهید گرفت. یادگیری آهنگ‌ها همچنین برای بهبود مهارت‌های شنیداری شما و جذب قواعد گرامری به روشی طبیعی، مفید است.

۱۳. سرگرمی‌ها و علایق موجود خود را با زبان انگلیسی مرتبط کنید

اگر مطالبی را که برای شما مناسب و جالب است را مطالعه کنید، انگلیسی هرگز خسته کننده نیست. یک تکه کاغذ بردارید و فهرستی از تمام سرگرمی‌ها و علایقی که به شما در زندگی روزمره انگیزه و تحریک می‌کنند بنویسید. حالا به راه‌هایی فکر کنید که هر کدام از اینها را با زبان انگلیسی مرتبط کنید. به عنوان مثال، اگر عاشق تنیس هستید و هر هفته در مورد این ورزش به زبان مادری خود مطالعه می‌کنید، این کار را متوقف کنید و شروع به مطالعه آن مطالب به زبان انگلیسی کنید. در بسیاری از موارد، متوجه می‌شوید که دسترسی سریع‌تری به آخرین اخبار و اطلاعات دارید، زیرا نیازی نیست منتظر بمانید تا ترجمه‌ها به فارسی منتشر شوند.

۱۴. از استفاده از کتاب‌های درسی و مطالبی که به نظرتان کسل کننده است، خودداری کنید

انگیزه در هنگام مطالعه یک زبان حیاتی است. بسیاری از زبان آموزان در مدرسه عشق به زبان انگلیسی را در خود پرورش نمی دهند زیرا درس‌ها و کتاب‌های درسی را خسته‌کننده می‌دانند. این اشتباه را دیگر تکرار نکنید! سعی کنید از طیف گسترده ای از مواد مختلف استفاده کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

۱۵.  فهرستی از موضوعات جالب برای بحث تهیه کنید

برای اینکه بدانید چگونه می‌توان به زبان انگلیسی مسلط شد بهتر است به طور منظم این زبان را با افراد دیگر صحبت کنید. این امر می‌تواند با دوستان انگلیسی زبان یا غیر انگلیسی زبان ، اقوام، اعضای یک باشگاه مکالمه انگلیسی محلی، سایر دانش آموزان در یک کلاس گروهی، معلم زبان انگلیسی Skype و غیره میسر شود.

۱۶. به انجمن‌های اینترنتی انگلیسی که مربوط به کار یا علایق شما هستند بپیوندید

حتی اگر در خارج از یک کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنید، باز هم می‌توانید از طریق اینترنت شانس اینکه با انگلیسی زبانان صحبت کنید را خواهید داشت. اگر از برقراری ارتباط آنلاین با دیگران لذت می‌برید، ممکن است بخواهید به انجمن‌های اینترنتی بپیوندید که در آن افراد همفکر در مورد موضوعات مورد علاقه شما باهم مکاتبه می‌کنند. سپس می‌توانید با یادداشت‌کردن عبارات و ساختارهای رایج مورد استفاده که می‌توانید بعداً هنگام صحبت در مورد این موضوعات استفاده کنید، از اعضای انجمن یاد بگیرید. یکی دیگر از مزایای انجمن‌های اینترنتی این است که شرکت‌کنندگان تمایل دارند از اصطلاحات رایج، عباراتی که در گردش رایج هستند و اشکال محاوره ای طبیعی استفاده کنند.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما

۱۷. همیشه برای بهبود دایره لغات خود تلاش کنید

داشتن دایره لغات وسیع به شما انعطاف‌پذیری و قدرت بیان بیشتری در زبان انگلیسی می‌دهد. بنابراین، مهم است که به طور مداوم برای بهبود دایره لغات خود از طریق الف) مطالعه آگاهانه، و ب) قرار گرفتن در معرض غیرفعال با زبان تلاش کنید. یکی از بزرگترین مشکلاتی که زبان آموزان هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی با آن مواجه می‌شوند این است که آنها کلماتی برای بیان آنچه می‌خواهند بگویند را نمی دانند یا نمی توانند جملاتی را به سرعت بسازند تا مکالمه ای روان داشته باشند. کار بر روی دایره لغات خود می‌تواند به این امر کمک زیادی می‌کند.

۱۸. به یاد داشته باشید با گوش دادن، نیمی از مسیر تسلط را طی کردید

اگر می‌خواهید بدانید چگونه انگلیسی را روان صحبت کنید، ابتدا یاد بگیرید که چگونه شنونده خوبی باشید. تسلط اغلب با گوش دادن و سپس تقلید کردن زبان مورد استفاده دیگران به دست می‌آید. انگلیسی دارای طیف گسترده ای از لهجه‌ها و اشکال منطقه ای است، بنابراین اگر می‌خواهید گفتار بومی را درک کنید، بسیار مهم است که روی مهارت‌های درک شنیداری خود کار کنید. برای انجام این کار، موارد زیر را امتحان کنید: تماشای سریال‌های انگلیسی فعلی، فیلم‌های با زیرنویس، کانال‌های یوتیوب و غیره.

اگر از موسیقی لذت می‌برید، برخی از آهنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اشعار را چاپ کنید، معنی را به زبان خود ترجمه کنید و شاید حتی آواز بخوانید. همچنین می‌توانید سعی کنید به کتاب‌های صوتی گوش دهید و آنها را روی کاغذ رونویسی کنید، سپس نسخه چاپی اصلی را با متن خود مقایسه کنید تا ببینید کجا اشتباه کرده اید. هر کلمه و عبارت جدیدی را که مفید می‌دانید یادداشت کنید.

۱۹. کرم کتاب باشید!

خواندن بیشتر می‌تواند به درک شما از زبان از نظر ترتیب کلمات، ساختارهای دستوری، اصطلاحات و سایر عبارات مجموعه ای که توسط افراد بومی استفاده می‌شود، کمک کند. اگر مقالات زیادی درباره یک موضوع یا کتاب‌های یک نویسنده بخوانید، متوجه خواهید شد که کلمات و عبارات هر چند وقت یکبار تکرار می‌شوند. هرچه بیشتر متون مشابه را بخوانید، با آشنایی با واژگان مورد استفاده، درک آنها آسانتر می‌شود.

۲۰. برای گفتار طبیعی تر، مکالمات و دیالوگ‌های بومی انگلیسی را تجزیه و تحلیل کنید

اگر می‌خواهید به طور طبیعی تر انگلیسی صحبت کنید، باید بررسی کنید که بومیان چگونه از این زبان در مکالمات روزمره خود استفاده می‌کنند. سعی کنید دیالوگ‌های نمونه را از کتاب‌های درسی بگیرید یا مکالمات برنامه‌های تلویزیونی را رونویسی کنید. متوجه خواهید شد که انگلیسی زبانان تمایل بیشتری به استفاده از افعال عبارتی و فرم‌های زمان ساده شده دارند (به ویژه در انگلیسی آمریکایی).

این زبان احتمالاً با زبانی که در کتاب‌های درسی سنتی دیده‌اید، متفاوت است و بینش‌های ارزشمندی در مورد نحوه صحبت کردن به انگلیسی مدرن امروزی به شما می‌دهد. ممکن است بخواهید نقش‌ها را با یک شریک مکالمه امتحان کنید تا تبادلات رایج و موقعیتی انگلیسی را که در حال یادگیری هستید را تمرین کنید. متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات و عبارات اغلب در طول مکالمات روزمره به زبان انگلیسی تکرار می‌شوند، بنابراین ارزش دارد که آنها را شناسایی کرده و آنها را به خوبی بشناسید.

۲۱. یک لهجه انگلیسی را انتخاب کنید

بین انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی از نظر واژگان، تلفظ و حتی گرامر تفاوت قابل توجهی وجود دارد. سردرگمی اغلب زمانی به وجود می‌آید که زبان آموزان هنگام صحبت و نوشتن زبان، انواع مختلف زبان انگلیسی را با هم ترکیب کنند. برای جلوگیری از این امر، در نظر بگیرید که کدام نوع لهجه از زبان انگلیسی را ترجیح می‌دهید (یا کدام یک با نیازهای شما مطابقت دارد) و این را نقطه شروعی برای انتخاب یک مدل مناسب قرار دهید.

۲۲. یک مدل یا مربی بومی جهت راهنمایی یادگیری پیدا کنید

داشتن معلم انگلیسی زبان خود می‌تواند راهی عالی برای اطمینان از تمرین منظم صحبت کردن و تصحیح خطا باشد. این مربی می‌تواند به عنوان الگوی اصلی و مرجع شما عمل کند و همچنین انگیزه و علاقه شما را به زبان تقویت کند. همچنین می‌توانید مدلی مانند خبرخوان بی‌بی‌سی، ستاره یوتیوب یا سلبریتی مشهور را انتخاب کنید، اگر به محتوای ویدیویی و صوتی کافی دسترسی دارید. این شخص باید زبان مادری با زبان انگلیسی استاندارد باشد، درعین حال فردی باشد که شما دوست دارید و شاید آن را تحسین کنید.

۲۳. روش «تقلید» را امتحان کنید!

با پیدا کردن یک قطعه کوتاه از کلیپ صوتی یا ویدیویی یک انگلیسی زبان شروع کنید؛ می‌تواند یک قطعه 30-60 ثانیه ای از یک کتاب صوتی یا یک اجرای کمدی بسیار کوتاه از یوتیوب باشد. چندین بار گوش دهید یا تماشا کنید تا زمانی که با آن آشنا شوید و معنای آن را روشن کنید. به نحوه استفاده گوینده از لحن، تاکید و مکث توجه کنید.

شاید برخی از یادداشت‌ها را روی کاغذ یادداشت کنید و قسمت را رونویسی کنید تا یک متن بصری برای کار کردن نیز داشته باشید. اکنون سعی کنید با تکرار متن دقیقاً به همان روش و با همان تلفظ گوینده  را تقلید کنید. ممکن است دوست داشته باشید این کار را از خودتان ضبط کنید تا بتوانید نسخه خود را با نسخه اصلی مقایسه کنید تا ببینید در تلاش بعدی کجا می‌توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید.

۲۴. کار در خارج از کشور را امتحان کنید

در حالی که این گزینه ممکن است برای همه باز نباشد، کار در خارج از کشور چندین مزیت کلیدی برای بهبود تسلط شما به زبان انگلیسی دارد. غوطه ور شدن کامل در محل کار انگلیسی زبان و محیط اجتماعی گسترده تر منجر به پیشرفت سریعتر و درک بهتر زبان می‌شود. اگر می‌توانید در حوزه حرفه‌ای خود در خارج از کشور کار پیدا کنید، می‌تواند یک راه ایده‌آل برای پیشرفت است، هم در زمینه زبان انگلیسی و هم در حرفه شما. اگر در حال حاضر دانشجوی دانشگاه هستید، ممکن است بخواهید برنامه‌ای مانند Work & Travel را در نظر بگیرید، که فرصتی برای کسب حقوق اولیه در یک شغل صنعت خدمات، لذت بردن از گردشگری و بهبود زبان انگلیسی در ایالات متحده را ارائه می‌دهد.

۲۵. در مورد یک برنامه تحصیلی در خارج از کشور فکر کنید

تحصیل در خارج از کشور می‌تواند راهی عالی برای تسلط بیشتر به زبان انگلیسی و در عین حال یادگیری مهارت‌های ارزشمند برای کار حرفه ای شما باشد. بسیاری از بهترین دانشگاه‌های جهان در انگلستان یا آمریکا مستقر هستند و رشته‌های تحصیلی متنوعی برای انتخاب وجود دارد. در وب سایت شورای بریتانیا می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد فرصت‌های آموزش عالی در انگلستان کسب کنید. اگر دانشگاه برای شما مناسب نیست، پس هنوز تعداد زیادی دوره دیگر در خارج از کشور وجود دارد که متناسب با هر بودجه و در دسترس باشد. اینها ممکن است مرتبط با کار یا مبتنی بر علایق شخصی شما باشد. به عنوان مثال، اگر یوگا دوست دارید، شاید یک دوره اقامتی در یک کشور انگلیسی زبان مانند مالتا برای شما مناسب باشد. اگر در زمینه بازاریابی کار می‌کنید، چرا در یک دوره کوتاه مدت در لندن با یک آژانس معتبر شرکت نمی کنید؟

۲۶. از ترجمه به نفع خود استفاده کنید

برخی از معلمان دانش آموزان خود را از ترجمه به و از زبان مادری خود منصرف می‌کنند. شاید به این دلیل باشد که معلم با زبانی که نمی‌فهمد احساس ناراحتی می‌کند یا می‌تواند به این دلیل باشد که معتقد است دانش آموزان باید انگلیسی را از طریق انگلیسی بفهمند. این رویکرد نمی‌تواند مزایای استفاده محدود از زبان مادری را هنگام یادگیری زبان دیگر تشخیص دهد. ترجمه سریع به و از زبان مادری دانش آموز می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کند و استفاده از یک فرهنگ‌لغت دوزبانه دقیق اغلب به درک بهتر معنای کلمات در هر زبان و نحوه همپوشانی یا تفاوت آنها کمک می‌کند.

تمرین مکالمه کلید تسلط است

تسلط مقصدی نیست که به یکباره به آن برسید، بلکه یک فرآیند مداوم یادگیری است. هنگامی که به تسلط دست پیدا کردید، هنوز هم به میزانی تمرین نیاز است تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را در ذهن خود نگه دارید.

حقیقت این است که هر کسی که اصلاً به هر زبانی صحبت می‌کند هنوز در حال یادگیری است. تحقیقات نشان داده است که بیشتر افراد تا میانسالی هر روز یک کلمه اضافی را در زبان مادری خود یاد می‌گیرند!

سعی کنید این واقعیت را انگیزه‌بخش بدانید و به یاد داشته باشید که موفقیت‌های خود را در طول مسیر یادگیری جشن بگیرید. شما می‌تواند در این مسیر از مقالاتی که موسسه تخصصی زبان انگلیسی کوییک در وبلاگ خود منتشر می‌کند استفاده کنید.

سوالات متداول

چگونه در 10 روز انگلیسی را روان یاد بگیرم؟

یادگیری روان هیچ زبانی در 10 روز امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید یک دوره زبان انگلیسی بگذرانید یا به طور فشرده با یک معلم خصوصی کار کنید تا مهارت‌های خود را در 10 روز افزایش دهید، اما رسیدن به تسلط بالا از سطح مبتدی زمان زیادی طول می‌کشد.

چگونه می‌توانم انگلیسی را به روشی آسان صحبت کنم؟

هیچ راه «آسان» واحدی برای صحبت کردن یا یادگیری انگلیسی وجود ندارد. برای رسیدن به سطح مکالمه زبان انگلیسی، باید جنبه‌های مختلف زبان از جمله صحبت کردن، شنیدن، خواندن و گرامر را مطالعه و تمرین کنید.

چگونه می‌توانم با اطمینان انگلیسی صحبت کنم؟

به دست آوردن اعتماد به نفس در زمان صحبت کردن به زبان انگلیسی، فقط به تمرین بستگی دارد. برای اینکه در صحبت کردن احساس اعتماد به نفس داشته باشید، باید یک شریک مکالمه داشته باشید که به طور منظم با او تمرین کنید. یک راه عالی برای انجام این کار، یافتن یک معلم زبان انگلیسی متخصص در کوییک است. شما می‌توانید با شرکت در کلاس خصوصی روی مهارت‌های مکالمه خود کار کنید تا اعتماد به نفستان افزایش یابد.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

4 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
رضوان

سلام من خیلی هم که زبان مسلط بشم گمانم کسی حرف بزنه نمی فهمم چون خیلی تند و با لهجه حرف می زنند املا که دیگه خیلی سخته یک چیزی نوشته میشه یک چیزی خونده میشه البته حالا املا مهم نیست زبانش را یاد بگیرم تا املا

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  رضوان

قطعا در مراحل اولیه یادگیری زبان انگلیسی توقعات زیاد از خودتون داشتن نا به جا هست. مطمین باشید که با گذر زمان می تونید خیلی راحت ارتباط برقرار کنین.

نعمتی

من میخواھم زبان انگلیسی رابالھجہ امریکایی درست مثل یک امریکایی زبان صحبت کنم ولی ناامید میشم چون بعضی ھامیگن امکان ندارہ

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  نعمتی

غیر ممکنی در بحث یادگیری زبان انگلیسی وجود نداره
برای این کار کافیه تمرکز روی هدفتون داشته باشید و تا اونجایی که ممکنه فیلم و سریال آمریکایی تماشا کنید

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته