چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم

حتما به دنبال پاسخ سوالاتی مثل چگونه می‌توانم از زبان انگلیسی در زندگی خود استفاده کنم؟ چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیرم؟ انگلیسی در موفقیت کاری و بهبود زندگی من چقدر تاثیرگذار است؟ برا یافتن پاسخ تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا برای تمام عمر خود انگیزه کافی برای یادگیری آن داشته باشید.

انگلیسی زبان علم، هوانوردی، کامپیوتر، دیپلماسی و گردشگری است. دانستن زبان انگلیسی شانس شما را برای به دست آوردن یک شغل خوب در یک شرکت چند ملیتی در کشور خود یا برای یافتن کار در خارج از کشور افزایش می‌دهد. این زبان همچنین زبان ارتباطات بین المللی، رسانه‌ها و اینترنت است، بنابراین یادگیری زبان انگلیسی برای معاشرت و سرگرمی و همچنین کار مهم است!

در این پست دلایل یادگیری زبان انگلیسی را برای تمامی سنین و مشاغل مورد بحث قرار می‌دهیم.

لزوم یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی توسط حدود 360 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می‌شود و در بیش از 118 کشور تدریس می‌شود که آن را به یک زبان فوق‌العاده مفید برای یادگیری تبدیل می‌کند. یادگیری زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که با مردم از سراسر جهان به طور موثر ارتباط برقرار کنید، سفر را بسیار آسان‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در مورد فرهنگ‌های مختلف بیشتر بدانید.

اهمیت زبان انگلیسی و اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم تقریباً در همه جنبه‌های زندگی ما قابل مشاهده است. این امر به ویژه در دنیای تجارت که در آن انگلیسی رایج ترین زبان مورد استفاده است، صادق بوده و بنابراین اکثر کارفرمایان در طول فرآیند استخدام انتظار سطح مشخصی از مهارت انگلیسی را دارند. سرمایه‌گذاری در یک دوره آموزشی زبان انگلیسی با کیفیت، چشم انداز شغلی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

انگلیسی همچنین زبان علوم، ریاضیات، فناوری، گردشگری و حوزه های بی شمار دیگر است. هر یک از این صنایع از انگلیسی به عنوان زبان مشترک خود برای کمک به حرفه‌ای ها برای برقراری ارتباط و برگزاری جلسات استفاده می‌کنند و نشان می‌دهند که چرا انگلیسی اهمیت دارد.

با توجه به محبوبیت این زبان، اگر می‌خواهید برای یک شرکت چند ملیتی کار کنید، دوره های زبان انگلیسی برای شما مفید خواهد بود و مهارت های ارتباطی برای برقراری ارتباط با افراد حرفه ای در رشته خود یا بیشتر را به شما آموزش می‌دهد.

انگلیسی در چه موقعیت هایی مورد نیاز است؟

انگلیسی در چه موقعیت هایی مورد نیاز است؟

فرض کنید در داروخانه کار می‌کنید و گردشگر نسخه خود را پیش شما می‌آورد. اگر داروساز و گردشگر توانند با یگدیگر ارتباط برقرار کنند حتما این شرایط ناامید کننده خواهد بود. اگر به اهمیت چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم از قبل پی برده باشید، روزتان ساخته خواهد شد. چراکه با کمک زبان انگلیسی می‌توانید به آن توریست کمک کنید تا از بیماری شفا یابد یا حالش بهتر شود.

حتما پیش آمده که به خارج از کشور سفر کردید و نمی توانستید به زبان محلی صحبت کنید.شاید موقعیتی کمی ترسناک به نظر برسد. چراکه نیاز دارید ایستگاه اتوبوس خاص یا نزدیکترین سرویس بهداشتی را به سرعت پیدا کنید. خوشبختانه، بسیاری از مردم در سراسر جهان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، بنابراین کمی زبان انگلیسی می‌تواند مشکلات شما را در خارج از کشور حل کند، بدون آنکه مهم باشد که به کدام کشور سفر می‌کنید.

یا موقعیتی را درنظر بگیرید که می‌خواهید با یک شرکت بزرگ مصاحبه کنید و متوجه شوید که مصاحبه کننده شما انگلیسی زبان مادری است. حتی اگر فرد مصاحبه کننده به زبان مادری شما صحبت کند اما متوجه شود که شما به انگلیسی مسلط هستید، حتما دید مثبتی نسبت به شما پیدا خواهد کرد. شما می‌توانید با آنها به زبان انگلیسی صحبت کنید تا مهارت‌های خود را نشان دهید. اینگونه آنها متوجه خواهند شد که شما می‌توانید کارمند بسیار ارزشمندی باشید.

انگلیسی تنها سومین زبان پرتکلم شده توسط انگلیسی زبانان بوده است. با این حال، وقتی تمام افرادی را که انگلیسی صحبت می‌کنند را به عنوان زبان دوم، سوم یا چهارم به حساب بیایند، قطعاً انگلیسی پرمخاطب‌ترین زبان در سراسر جهان به شما خواهد آمد!

در حقیقی شما به انگلیسی در همه جا نیاز دارید، با داشتن این مهارت شما قادر خواهید بود با افراد بومی و سخنرانان EFL(انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) در سراسر این سیاره عظیم ارتباط برقرار کنید. به کمک انگلیسی شما به دیگران کمک خواهید کرد، با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنید و به خودتان کمک می‌کنید قفل تمامی درهای زندگی را باز کنید.

چی از این بهتر! امیدوارم همین امروز انگیزه کافی برای مطالعه زبان انگلیسی پیدا کرده باشید  و اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم پی برده باشید. حالا، به خواندن این پست ادامه دهید! قصد داریم در مورد مهمترین دلایلی که چرا باید زبان انگلیسی را مطالعه کنید صحبت کنیم. وقتی این مطلب را بخوانید، مطمئن هستم که درطول زندگی خود انگیزی مطالعه‌تان کم نخواهد شد.

بهترین دلایل برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. 1. متوجه خواهید شد که یادگیری زبان انگلیسی آسان است

اکثر مردم فکر می‌کنند که یادگیری یک زبان بسیار دشوار است. اما یادگیری زبان انگلیسی برای افراد خاصی که زبانی نزدیک به زبان انگلیسی را یاد دارند بسیار آسان‌تر خواهد بود. به عنوان مثال، زبان آلمانی به انگلیسی بسیار نزدیک است. زبان فرانسه تأثیر زیادی بر زبان انگلیسی گذاشته است. به علاوه، اگر در کشورهایی نزدیک به بریتانیا زندگی می‌کنید، به راحتی می‌توانید برای تمرین این زبان به بریتانیا سفر کنید.

اما این واقعیت برای افرادی که در نقاط مختلف جهان زندگی می‌کنند و به زبان‌هایی صحبت می‌کنند که به انگلیسی مرتبط نیستند، شاید به این آسانی‌ها هم نباشد. بلکه انگلیسی می‌تواند بسیار غریب، گیج کننده و خسته کننده به نظر برسد.

با این حال، چیزی مهم وجود دارد که زبان انگلیسی را برای همه آسان می‌کند:در دسترس بودن منابع.

از آنجایی که انگلیسی زبان بسیار گسترده ای است و در سراسر جهان یافت می‌شود، منابعی که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید بسیار زیاد هستند. حتی می‌توانید به صورت خودآموز با کمک منابع زیادی در اینترنت به صورت رایگان وجود دارد، شروع به یادگیری کنید. گاهی اوقات برای گذراندن یک دوره آنلاین انگلیسی یا دسترسی به منبع دیگری نیاز به پرداخت‌اندکی دارید، اما اغلب ارزش هزینه ای که می‌کنید را دارند.

بنابراین می‌توانید همین حالا شروع کنید! کارتون‌ها یا کمدی‌هایی که به زبان انگلیسی در یوتیوب، نتفلیکس یا هر وب سایت انگلیسی زبانی را به صورت رایگان تماشا کنید.

برای درسترس یه منابع شخصی سازی شده می‌توانید از کلاس‌ها و دورهای آنلان با هزینه‌های بسیار منصفانه موسسه تخصصی زبان انگلیسی کوییک استفاده کنید.

در واقع شما به آموزش زبان انگلیسی در همه جا دسترسی دارید!

2. می‌توانید فرصت‌های شغلی بیشتری پیدا کنید

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان از کارکنان خود می‌خواهند که انگلیسی صحبت کنند. در برخی موارد، این شرکت‌ها  تنها با زبان انگلیسی با کارکنان خود صحبت می‌کنند.

با جهانی‌تر شدن دنیا و تسهیل شدن ارتباطات، طبیعی است که کسب‌وکارهای بزرگ نیاز به برقراری ارتباط بیشتری داشته باشند. به طوری که همه در تلاش هستند تا انگلیسی را یاد بگیرند و با آن ارتباط برقرار کنند. درواقع، انگلیسی در حال تبدیل شدن به زبان رایجی است که افراد از کشورها و فرهنگ‌های مختلف می‌توانند از آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند.

به عنوان مثال، تصور کنید که یک تاجر از ایران که انگلیسی و فارسی صحبت می‌کند، می‌خواهد با فردی از آفریقای جنوبی که به زبان انگلیسی و آفریقایی صحبت می‌کند معاملاتی انجام دهد. با وجود اینکه هر دوی آنها شروع به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در دبستان کرده‌اند، اما آیا می‌توانند بدون دانستن اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم و شروع به آموزش آن کرده باشند، بتوانند برای برقراری ارتباط با یکدیگر از آن استفاده کنند؟

همانطور که هیروشی میکیتانی، مدیرعامل راکوتن به سی ان ان گفت، «اگر می‌خواهید کسب و کارتان در کشورهای دیگر موفق باشد، باید دفتر مرکزی خود را بین المللی کنید.» از آنجایی که مردم از سراسر جهان انگلیسی می‌دانند و از آن برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند، مهم است که کارمندان انگلیسی نیز بدانند. زبان انگلیسی بخش مهمی از این فرآیند بین المللی شدن است.

برای کار در شرکت‌های آمریکایی، استرالیایی و بریتانیایی فقط به زبان انگلیسی نیاز دارید. ما به عنوان مرجعی آموزشی برای افزایش مهارت انگلیسی مناسب کسب و کار، بسیاری از دانشجویان برای مصاحبه‌های انگلیسی مورد نیاز در سامسونگ، ال جی و سایر شرکت‌های بزرگ کره ای به ما مراجعه می‌کنند.

با یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید به خوبی برای مصاحبه با هر شرکت بزرگ و بین المللی آماده شوید. خوشبختانه، منابع زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا برای مصاحبه انگلیسی خود تمرین کنید.

ناگفته نماند، زبان انگلیسی برای مشاغل مرتبط با سفر، گردشگری و مهمان نوازی عالی است.

3. شما می‌توانید تحصیلات بهتری داشته باشید

دانستن یک زبان خارجی نه تنها قدرت مغز شما را افزایش می‌دهد، بلکه می‌توانید از دانش انگلیسی خود برای یادگیری بیشتر و بیشتر چیزهای جدید در جهان استفاده کنید.

این روزها شرکت در کلاس زبان انگلیسی نسبتاً آسان است. چه به صورت آنلاین در این کلاس شرکت کنید، چه در اسکایپ یا در کلاس درس، گزینه‌های زیادی وجود دارد.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در کلاسی با موضوعی خاص به زبان انگلیسی شرکت کنید؟

تصور کنید همه چیزهایی را که می‌توانید با شرکت در کلاس تاریخ آمریکا، یک کلاس ریاضی یا یک کلاس ادبیات انگلیسی می‌توانید به زبان انگلیسی آنها را یاد بگیرید؟

این نوع کلاس که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد تا مورد فرهنگ، لحن، زبان بدن، واژگان و زبان عامیانه بیاموزید و همچنین در مورد موضوع جالبی مانند تاریخ، ریاضی یا هر چیز دیگری که شخصاً دوست دارید مطالعه کنید، یاد بگیرید!

علاوه بر این، بسیاری از آثار بزرگ ادبیات، علم، تاریخ و علوم اجتماعی وجود دارد که ابتدا به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند. با تلاش برای خواندن ترجمه چیزی را از دست ندهید. در عوض، با خواندن متن اصلی به زبان انگلیسی، به قلب (ایده اصلی) آنچه نویسنده می‌خواهد بگوید نزدیک‌تر می‌شوید.

4. به راحتی می‌توانید به هر نقطه از جهان سفر کنید

زمانی که سفر می‌کنید ارتباط کلیدی‌ترین بخش گشت و گذار شماست. اگر به زبان انلیسی مسلط باشید، تقریباً هرگز به مشکل نخواهید خورد، زیرا مردم در سراسر جهان انگلیسی صحبت می‌کنند. از هر کشوری که بازدید م کنید می‌توانید انگلیسی صحبت کنید. البته یادگیری چند کلمه به زبان محلی همیشه‌ایده خوبی است و نشن دهنده ادب و احترام شماست. انگلیسی به شما در کشف جزئیات سفر کمک خواهد کرد.

به بسیاری از مکان‌هایی که سفر خواهید کرد، مردم انگلیسی را برای داد و ستد مهم می‌دانند. آنها برای برقراری ارتباط با مشتریان باید انگلیسی بلد باشند. در بیشتر هتل ها، حداقل یک کارمند مسلط به انگلیسی وحود دارد. البته اغلب هتل‌ها تمامی کارمندنشان زبان انگلیسی می‌دانند. این امر باعث می‌شود تا مشتریان راحت‌تر به آنچه نیاز دارند دست پیدا کنند و پول خود را خرج کنند.

حتی مردم در بازارهای شهرهای کوچک در سراسر جهان می‌دانند که چگونه با انگلیسی زبانان چانه بزنند.

متوجه خواهید شد که برخی از بهترین تعاملات شما با افرادی در خیابان خواهد بود که سعی می‌کنند چیزی به شما بفروشند یا به دنبال بهبود مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود هستند. زبان انگلیسی شکاف ارتباطی را در سفرهای شما پر می‌کند و سفر را به یک نسیم فرح بخش تبدیل می‌کند.

5. زبان جهانی را خواهید دانست

این یک واقعیت تاریخی است که قدرت اقتصادی بریتانیا و آمریکا در چند قرن اخیر باعث شده است که زبان انگلیسی امروزه بسیار گسترده باشد.

این زبان نه تنها سفر را آسان‌تر می‌کند، بلکه انگلیسی نیز به شما امکان می‌دهد در مورد روندهای جهانی، فرهنگ و مسائل اجتماعی بیشتر بدانید. این به شما درک عمیق‌تری از دیدگاه‌های مختلف مردم در مورد زندگی می‌دهد.

شما می‌توانید با افرادی که به زبان مادری شما صحبت نمی کنند ارتباط برقرار کنید و می‌توانید هزاران منبع خبری، وبلاگ، کتاب و آهنگ دیگر را بخوانید.

دانستن زبان انگلیسی به شما امکان می‌دهد بخشی از یک مکالمه جهانی باشید!

6. با فرهنگ آشنا خواهید شد

زبان و فرهنگ را نمی توان از هم جدا کرد. زبان فرهنگ است و فرهنگ زبان است. به زبان ساده، دانستن زبان انگلیسی به شما درک بهتری از افرادی که در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می‌کنند، می‌دهد. دانستن زبان انگلیسی به شما بینش بیشتری در مورد نحوه تفکر، زندگی و کار افراد می‌دهد.

اگر از فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان اطلاعی ندارید، ممکن است به درک نادرست از آنچه مردم به زبان انگلیسی می‌گویند منجر شود.

فقط دانستن کلمات و عبارات اساسی کافی نیست. برای برقراری ارتباط خوب در زبان انگلیسی، باید چیزهایی مانند لحن، زبان بدن و حالات چهره را بدانید.

یکی از راه‌های بهبود مهارت‌های ارتباطی بین فرهنگی، تمرین استفاده از محتوای معتبر به زبان انگلیسی است.

در این مورد، وب‌سایت و برنامه یادگیری زبان موسسه زبان کوییک می‌تواند منبع مفیدی باشد، زیرا نه تنها دارای محتوای معتبر به زبان انگلیسی است، بلکه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند ویدیوهای مجهز به زیرنویس‌های تعاملی، امکان ساخت فلش کارت و آزمون‌ها برای بررسی محتوای ویدیویی است و فرهنگ لغتی که کلمات را در متن قرار می‌دهد.

اگر درک می‌کنید که کدام کلمات یا عبارات در فرهنگ‌های انگلیسی زبان قابل قبول و غیرقابل قبول هستند، ممکن است شما را از سوءتفاهم فرهنگی با دوستان و همکاران انگلیسی زبان خود نجات دهید.

7. عمال برای افزایش دانش و علم

انگلیسی زبان علم است. اگر می‌خواهید علم بیاموزید، آن را به اشتراک بگذارید یا با قدرت صحبت کنید، باید بدایند که اینها می‌تواند پاسخ سوال چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم هستند.

داروسازان، مهندسان و پزشکان در سراسر جهان باید همیشه زبان انگلیسی را همراه با سایر وطالب تخصصی مرتبط با رشته خود در دانشگاه بیاموزند. در بیشتر موارد، سایر موضوعات کلاس آنها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود یا همراه با کتاب درسی انگلیسی ارائه می‌شود. اکثر دانشکده‌های پزشکی در آمریکا به زبان انگلیسی به عنوان بخشی از دوره آموزشی خود نیاز دارند. البته در بسیاری از کشورهای دیگر نیز روند به همین شکل است.

تحقیقات علمی عمدتاً به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و بیشتر چکیده‌ها (خلاصه تحقیق) به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند تا دانشمندان بین المللی بتوانند آنها را بخوانند.

شروع سریع در یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به شما در دانشکده پزشکی شروع کند، به شما کمک کند مدرک زیست شناسی را دریافت کنید یا می‌تواند ابزارهای مورد نیاز برای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان را در اختیار شما قرار دهد.

8. می‌توانید با افراد بیشتری قرار ملاقات بگذارید

شاید داشتن یک قرار عالی و عاشقانه تمام انگیزه ای باشد که به آن نیاز دارید.

خب، خوشحال خواهید شد که اگر بدانید انگلیسی تعداد افرادی را که احتمالاً می‌توانید با آنها ملاقات کنید با دانستن زبان انگلیسی افزایش می‌دهد. سعی کنید با افرادی که انگلیسی صحبت می‌کنند در یک سایت دوستیابی، از طریق فیس بوک یا یک سایت رسانه اجتماعی دیگر ملاقات کنید.

انگلیسی زبانان به طور کلی هنگام صحبت با افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند بسیار فهمیده هستند و صبر و حوصله زیادی دارند. اگر مهارت‌های انگلیسی شما هنوز کامل نیست نگران نباشید. شما در حال حاضر بسیار جالب هستید زیرا دو زبانه هستید!

با یادگیری انگلیسی اعتماد بنفس خود را افزایش دهید

9. شما می‌توانید اعتماد به نفس خود را بهبود بخشید

فکر نکنم کسی باشد که دوست نداشته باشد به زبان دیگری صحبت کند. چراکه مهارتی است که همه دوست دارند آن را به رزومه خود اضافه کنند. با کمی مطالعه روزانه می‌توانید این مهارت را فرابگیرید. سپس می‌توانید به توانایی خود در برقراری ارتباط با افراد مختلف افتخار کنید.

یادگیری زبان سخت است و همه آن را می‌دانند. مردم به طور خودکار به تعهد شما برای یادگیری و حفظ زبان انگلیسی شما احترام می‌گذارند. توانایی شما در کمک و برقراری ارتباط با مردم به شما کمک می‌کند تا احترام به دست آورید.

مردم همچنین به دنبال شما خواهند بود تا در مورد شما و دیدگاه شما در مورد چیزها بیاموزند. آنها به شما و تجربه شما در زندگی علاقه‌مند خواهند شد. آنها می‌خواهند افکار، امیدها، ترس‌ها و نظرات فردی با فرهنگ دیگر را بدانند. وقتی بیشتر در مورد آنها می‌دانید احساس خاص و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت!

10. صحبت کردن به زبان انگلیسی به شما امکان دسترسی به دنیای سرگرمی را می‌دهد

بسیاری از فیلم‌ها، کتاب‌ها و موسیقی‌های برتر جهان به زبان انگلیسی منتشر و تولید می‌شوند. بنابراین، با یادگیری زبان انگلیسی به سرگرمی‌های زیادی دسترسی خواهید داشت و می‌توانید درک فرهنگی بیشتری داشته باشید.

اگر انگلیسی صحبت می‌کنید، دیگر نیازی به ترجمه و زیرنویس ندارید تا از کتاب ها، آهنگ ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود لذت ببرید. تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی نیز یک راه عالی و سرگرم کننده برای یادگیری آن است!

در موسسه زبان انگلیسی کوییک ما دانش‌آموزان را تشویق می‌کنیم تا در برنامه اجتماعی شرکت کنند تا انگلیسی را خارج از محیط کلاس بتوانند هارتهایی که آموخته‌اند را تمرین کنند. فعالیت‌ها شامل تماشای فیلم‌های محبوب انگلیسی، ورزش، گالری‌های هنری، موزه ها، سفرها و گشت و گذار در مناطق محلی و تاریخی است. این برنامه برای تشویق دانش آموزان به استفاده و یادگیری زبان انگلیسی در فرهنگ بریتانیا طراحی شده است.

12. یادگیری زبان انگلیسی به شما امکان دسترسی به اینترنت را می‌دهد

طبق گزارش Education First، انگلیسی زبان اینترنت است. تخمین زده می‌شود که روزانه 565 میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند و تخمین زده می‌شود که 52 درصد از پربازدیدترین وب سایت‌های جهان به زبان انگلیسی نمایش داده می‌شوند.

یادگیری زبان انگلیسی مهم است زیرا به شما امکان دسترسی به بیش از نیمی از محتوای اینترنت را می‌دهد. دانستن نحوه خواندن انگلیسی به شما امکان می‌دهد به میلیاردها صفحه از اطلاعات دسترسی داشته باشید که ممکن است در غیر این صورت در دسترس نباشند!

13. می‌توانید زندگی را در یک کشور انگلیسی زبان شروع کنید

یکی دیگر از دلایل اینکه چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم این است که می‌تواند به شما فرصت مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را بدهد. اغلب، برای تبدیل شدن به یک شهروند در یک کشور انگلیسی زبان، باید به سطح مشخصی از مهارت انگلیسی دست پیدا کنید.

صحبت کردن و درک زبان انگلیسی همچنین شانس شما را برای یافتن شغل افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با اطرافیان خود – چه در سوپرمارکت، پزشکان یا با دوستان و همسایگان جدید – گفتگو کنید و ارتباط برقرار کنید.

13. مغز خود را تمرین خواهید داد

اگر هیچ یک از دلایل اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم نتوانسته شما را متقاعد کند، یادگیری زبان انگلیسی شما را باهوش‌تر می‌کند و مغز شما را قوی نگه می‌دارد.

دانشمندان اثبات کرده‌اند که افراد دوزبانه می‌توانند مفاهیم را سریع‌تر درک کنند و نمرات بهتری در آزمون‌ها کسب کنند.  بنابراین، باهوش تر، مطمئن‌تر و مفیدتر باشید، شغلی پیدا کنید و بیشتر قرار ملاقات بگذارید.

. توانایی شناختی خود را افزایش دهید (معروف به قدرت مغز!)

ثابت شده است که یادگیری زبان دوم یکی از بهترین راه‌ها برای به چالش کشیدن و فعال نگه داشتن مغز شماست. مطالعات نشان داده است که مغز در حین یادگیری زبان دیگر در فعالیت‌های الکتریکی و حتی ساختار و‌اندازه تغییراتی می‌کند. تغییراتی که هنگام یادگیری هر نوع کار یا مهارت دیگری رخ نمی دهد.

مهم نیست از چه سنی شروع می‌کنید، یادگیری یک زبان جدید علاوه بر زبان مادری، مزایایی نیز دارد.

امروزه ثابت شده است که افرادی که بیش از یک زبان را روان صحبت می‌کنند حافظه بهتری دارند و خلاقیت شناختی بیشتری نسبت به افرادی که بلد نیستند، دارند و علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که شروع زوال عقل و بیماری آلزایمر در افراد دوزبانه دیرتر از افراد تک زبانه تشخیص داده می‌شود. ، به این معنی که دانش زبان دوم می‌تواند به ما کمک کند تا از نظر ذهنی برای مدت طولانی‌تری سالم بمانیم.

به نظر خوب می‌رسد، درست است؟

انگلیسی کلیدی است که دنیایی از فرصت‌ها رابه روی شما باز می‌کند.

30 دلیل برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

30 دلیل برای اینکه کودکان چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیرند

  1. اگر به درستی آموزش داده شود، یادگیری زبان انگلیسی سرگرم کننده است!
  2. کودکان بدون زحمت انگلیسی را یاد می‌گیرند.
  3. کودکان خردسال توانایی یادگیری زبان خارجی بدون لهجه را دارند، در حالی که کودکان بزرگتر، به خصوص بعد از سن 10-12 سالگی تقریباً هرگز یاد نمی گیرند که بدون لهجه انگلیسی صحبت کنند.
  4. دوزبانه بودن آنها را باهوش‌تر می‌کند.
  5. حتی در سنین پایین، کودکان دوزبانه درک بیشتری از اشکال و الگوها نشان می‌دهند.
  6. انگلیسی زبان رسمی 53 کشور است.
  7. بیش از 750 میلیون نفر به زبان انگلیسی چه به عنوان زبان اول و چه به عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند
  8. انگلیسی رایج‌ترین زبان در جهان است. از هر پنج نفر یک نفر می‌تواند انگلیسی صحبت کند یا حداقل بفهمد!
  9. با یادگیری زبان انگلیسی، دریچه ای به روی فرهنگ‌های دیگر باز می‌کنید.
  10. دو زبانه بودن یعنی کنترل کامل دو زبان.
  11. انگلیسی زبان بین المللی ارتباط است و صدها میلیون نفر در سراسر جهان برای مقاصد سرگرمی، تجاری و فنی از آن استفاده می‌کنند.
  12. انگلیسی زبان اینترنت و کامپیوتر است.
  13. انگلیسی زبان هوانوردی است.
  14. انگلیسی زبان علم است.
  15. انگلیسی زبان دیپلماسی است.
  16. انگلیسی زبان گردشگری است.
  17. انگلیسی زبان بسیاری از کتاب‌های درسی و دانشگاه‌ها در سراسر جهان است.
  18. دانستن زبان انگلیسی مهارت‌های زبان مادری شما را نیز بهبود می‌بخشد.
  19. دوزبانه‌ها در نادیده گرفتن عوامل حواس پرتی خوب هستند و در حل مسئله بهتر از تک زبانه‌ها هستند.
  20. اگر بتوانید آزادانه با مردم محلی و/یا سایر گردشگران به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید، سفر و زندگی در خارج از کشور تجربه بسیار لذت‌بخش‌تر و غنی‌تری است.
  21. افزایش فرصت‌های شغلی و دستمزدهای بالاتر نتایج اثبات شده یادگیری چند زبانه است.
  22. برقراری ارتباط به زبان انگلیسی می‌تواند قدرت درآمد افراد را تا 25 درصد افزایش دهد.
  23. دانستن زبان انگلیسی به این معنی است که آنها می‌توانند تمام آهنگ‌هایی را که در رادیو می‌شنوند درک کنند.
  24. دانستن زبان انگلیسی به این معنی است که آنها تقریباً در همه جای دنیا می‌توانند درک کنند و درک شوند
  25. دانستن زبان انگلیسی به این معنی است که آنها مجبور نیستند از Google Translate استفاده کنند.
  26. دانستن زبان انگلیسی به این معنی است که آنها می‌توانند فیلم را به زبان اصلی تماشا کنند.
  27. دانستن زبان انگلیسی به این معنی است که آنها می‌توانند در یک کشور خارجی کار کنند.
  28. گوینده دو زبان می‌تواند برای هر‌ایده و شی دو یا چند عبارت یا کلمه بیاندیشد و می‌تواند از این استعداد برای تقویت خلاقیت شخصی استفاده کند.
  29. اکثر مکالمات تجاری جهان در حال حاضر بین غیر انگلیسی زبانان – به زبان انگلیسی – انجام می‌شود.
  30. دانستن زبان انگلیسی به این معنی است که اگر ملکه الیزابت را در خیابان ببینند می‌توانند با او صحبت کنند!

جمع بندی

اکنون باید اهمیت اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم پی‌برده باشید. شما هر شغلی که دارید از مهندس تا چزشک و کارمند و کارگر برای آنکه بتوانید درآمد بیشتری داشته باشید باید مهارت زبان انگلیسی را یاد بگیرید. چراکه این مهارت باعث می‌شود که به مرتبه شغلی مورد نظر خود دست پیدا کنید.

همچنین در هر سنی از سنین کودکی گرفته تا بزرگسالی می‌توانید شروع به یادگیری کنید. چراکه شروع آن در کودکی باعث می‌شود که انگلیسی را بدون لهجه آموخته و در سنین بالا انع از آلزایمر شده و ذهن را ورزش می‌دهد.

البته اگر در این فرایند فرد متخصصی متناسب با نیاز شما آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد، این مسیر را راحت‌تر طی خواهید کرد. موسه تخصصی زبان انگلیسی کوییک با برگزاری انواع درهای آموزشی از دوره کودکان گرفته تا دوره‌های مختص کسب و کار و آمادگی آزمون‌های بین المللی در این مسیر درکنار شما. تاکنون صدها نفر توانسته‌اند با شرکت در دوره مناسب خود، جایگاه شغلی موردنظر خود را بدست بیاورند. همچنین اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید دوره‌های فشرده و پربازده ما می‌تواند کمک شایانی به شما کند.

پس همین حالا با شماره‌های موجد در سایت تماس گرفته و یا فرم مشاوره را پر کنید. کارشناسان ما تمام وقت آمده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.4]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته