یادگیری زبان انگلیسی دانشگاه یا آموزشگاه؟

انگلیسی سومین زبان رایج است. اما، وقتی تمامی افرادی که زبان اصلیشان انگلیسی نیست و از آن به عنوان زبان دوم ، سوم یا چهارم استفاده می‌کنند را در نظر بگیریم، مطمئناً به رایج‌ترین زبان در سراسر جهان تبدیل می‌شود!

انگلیسی واقعاً در همه جا کاربرد دارد، بنابراین شما می‌توانید در سراسر این سیاره عظیم با تمامی افراد ارتباط برقرار کنید. شما به دیگران کمک می‌کنید، با گستره عظیمی از انسان‌ها ارتباط برقرار کنید و به خودتان کمک می‌کنید از طریق باز کردن تمامی درهای زندگی.

چی از این بهتر! امیدوارم به شما انگیزه کافی برای یادگیری زبان انگلیسی را داده باشم. اما سوال پیش می‌آید که یادگیری زبان انگلیسی در دانشگاه یا آموزشگاه؟ کدام یک می‌تواند برای من مناسب باشد؟ خب در این مقاله سعی داریم که با دروسی که در دانشگاه تدریس می‌شود و همچنین روند آموزش زبان در آموزشگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

تا انتهای مقاله را بخوانید تا علاوه بر اینکه اطلاعات خوبی در این باره دریافت می‌کنید، با لزوم مطالعه زبان انگلیسی نیز آشنا می‌شوید. مطمئنم که پس از خواندن این مقاله انگیزه کافی برای یادگیری زبان انگلیسی را خواهید داشت.

برای مطالعه زبان انگلیسی به چه چیزی نیاز دارم؟

اشتیاق به موضوعی که به طور اتفاقی در حال مطالعه آن هستید همیشه مفید است، اما بیشتر از آن، باید به آن علاقه واقعی داشته باشید.

شاید شما به نوشتن متون خلاقانه هستید. در این صورت، توصیه می‌کنیم بیشتر و بیشتر روی نوشتن کار کنید. بسیاری از دانشجویان تمایل به وبلاگ برای دانشگاه یا خودشان قبل از شروع به کار دارند تا مدام بنویسند.

زبان انگلیسی موضوعی فوق‌العاده رقابتی است.  هر سال، بیشتر از هزاران نفر برای کلاس‌های زبان در آموزشگاه ثبت نام می‌کنند، بیشتر از آن تعدادی که برای رشته تحصیلی زبان انگلیسی در دانشگاه درخواست دهند. به همین دلیل، بسیاری از دانشگاه‌ها سخت گیری می‌کنند و نمره بالا زبان را برای ورود به دانشگاه تعیین می‌کنند. دلیل این امر این است که گذراندن دوره‌های زبان دشوار است. آنها به افرادی نیاز دارند که بتوانند در واقع با درس و حجم کار زیاد کنار بیایند.

چقدر خواندن در پیشرفت زبان انگلیسی دخیل است؟

به گفته دانشجویانی که در حال تحصیل زبان انگلیسی هستند، میزان مطالعه بسیار زیادی دارند. حجم زیادی از مطالب برای خواندن وجود دارد. چراکه شما باید متون مختلف از نویسندگان متفاوت را بخوانید. همچنین، ممکن است بخواهید مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنید، در این صورت مطالعه بیشتر به شما در انجام این کار کمک می‌کند.

مطالعه بیشتر به شما در تقویت مهارت نوشتن کمک می‌کند.

رشته زبان انگلیسی در دانشگاه چقدر سخت است؟

زبان انگلیسی در بین سخت‌ترین مدارک دانشگاهی قرار دارد. شما باید در سال اول باید تمرین‌ها و درس‌های زیادی را بگذرانید.

اما این را هم بدانید که در سال‌های بعد دروس شما آسان‌تر می شود.  البته میزان حجم دروس علاوه بر دوره‌ای که در حال تحصیل هستید، به دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید و البته استادانی که دارید نیز بستگی دارد.

بر خلاف مدرک روانشناسی، که در آن تمامی دروس و عناوینی که باید مطالعه کنید، مشخص است، در رشته زبان انگلیسی کمی منابع و عناوین پراکنده‌تر خواهند بود. بنابراین آماده نوشتن در مورد موضوعاتی باشید که لزوماً به آنها علاقه‌ای ندارید.

از نظر واحدهای درسی، مدرک انگلیسی موضوعات متعددی را پوشش می‌دهد. همچنین واحدهای درسی بستگی به این دارد که در کدام کشور رشته زبان انگلیسی را تحصیل می‌کنید. به عنوان مثال، ادبیات انگلیسی در مقایسه با زبان انگلیسی دارای واحدهای متفاوتی است.

واحدهای ادبیات انگلیسی عبارتند از:

  • ادبیات انگلیس
  • زبان انگلیسی
  • تاریخ ادبیات انگلیسی
  • ترجمه فارسی به انگلیسی
  • ارتباط جمعی و روزنامه نگاری
  • عصر جدید
  • ادبیات جدید
  • دوره رمانیتک

ادبیات انگلیسی عمدتا بر آثار انگلیسی، تاریخی و معاصر متمرکز است، و بنابراین بر ارزیابی و مطالعه آثار کلاسیک ادبیات تمرکز خواهد داشت.

در مورد زبان انگلیسی، متداول‌ترین واحدها در مقطع زبان انگلیسی عبارتند از:

  • زبانشناسی کاربردی
  • ادبیات انگلیس
  • نوشتن خلاق
  • ترکیب انگلیسی
  • دستور زبان انگلیسی و کاربرد آن
  • نگارش نمایشی
  • نظریه ادبی
  • مطالعات در زمینه بلاغت
  • ساختار سیناتیک

مدرک زبان انگلیسی تمرکز بر اشکال خاص‌تر زبان انگلیسی است و همچنین بر‌جنبه دستوری زبان و همچنین چگونگی توسعه زبان از منظر زبان شناسی در طول زمان تمرکز دارد.

هزینه تحصیل زبان انگلیسی در دانشگاه‌های خارج از کشور چقدر است؟

تقریباً غیرممکن است که هزینه دقیق یک مدرک کارشناسی انگلیسی را بتوانید تخمین برنید. چون هزینه‌ها بسته به دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید، متفاوت است. با این حال، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه‌های انگلیس در حدود 8500 تا 12000 پوند تخمین‌زده می‌شود. بسته به دانشگاه و سطح مدرک تحصیلی شما، قیمت‌ها می‌توانند کمتر و یا بیشتر از این مبالغ باشد.

هزینه تحصیل زبان انگلیسی

هزینه تحصیل در رشته زبان انگلیسی

بعد از اتمام تحصیل در رشته زبان انگلیسی شغل من چه خواهد بود؟

احتمال کار در پایان دوره برای همه دشوار است، با این حال، با داشتن مدرک انگلیسی، شما بیشتر از کسانی که دارای مدارک حرفه‌ای در سایر رشته‌ها کار پیدا خواهید کرد. اما مشاغل موردنظر همیشه لزوماً با مدرک تحصیلی شما مرتبط نیستند، زیرا مدرک انگلیسی می‌‌تواند با مشاغل مختلف جایگزین شود.

مشاغلی که بعد از دریافت مدرک انگلیسی برای شما بهترین هستند عبارتند از:

  • کتابدار دانشگاهی
  • مجری حساب تبلیغاتی
  • کپی رایتر تبلیغاتی
  • مدیر هنری
  • کپی رایتر دیجیتال
  • دستیار ویراستاری
  • انگلیسی به عنوان معلم زبان خارجی
  • افسر اطلاعات
  • فرهنگ نویس
  • روزنامه نگار مجله
  • مدیر بازاریابی
  • روزنامه نگار
  • معلم مدرسه ابتدایی
  • مسئول روابط عمومی
  • مدیر سوابق
  • معلم دبیرستان
  • نویسنده

اما آیا لزوما تحصیل در رشته دانشگاهی زبان انگلیسی به منزله اثبات توانایی لازم برای شروع به کار است. در ادامه قصد داریم به مقایسه یادگیری زبان انگلیسی دانشگاه یا آموزشگاه بپردازیم.  با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

به چه دلایلی باید در آموزشگاه زبان انگلیسی را آموخت؟

شما باید کلاسهای انگلیسی آموزشگاه را بگذرانید زیرا:

  • تمرین بیشتر باعث افزایش مهارت می‌شود. هرچه بیشتر بنویسید، از بازخورد‌های سازنده اساتید مجرب انگلیسی بیشتر بهره‌مند می‌شوید. دقت داشته باشید که در آموزشگاه اول مهارت‌ها به شما آموزش داده می‌شود. به عبارت دیگر بدون آموزش در ماراتن نمی‌دوید. اگر هنوز نمی‌توانید بعد از دریافت مدرک دانشگاهی زبان انگلیسی به راحتی مقاله انگلیسی بنویسید، احتمالاً به تمرین نیاز دارید، به طوری که بتوانید از آن در دانشگاه یا موقعیت شغلی خود استفاده کنید.
  • تقریباً در هر شغلی نیاز است که شما گزارش‌ها، ایمیل‌ها و ارائه‌های جامع و قابل فهم بنویسید. به طور کلی، مشاغلی که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند، زیاد به نوشتن نیاز دارند. مهارت‌های نوشتاری موثر، عامل اصلی موفقیت در هر موقعیت اجرایی یا پژوهشی است. البته شما نمی‌خواهید که با اشتباهات دستوری و یا سایر اشتباهات ساختاری که در دانشگاه موفق نشده‌اید به درستی بیاموزید، موقعیت شغلی خود را از دست بدهید.
  • اگر سطح زبان شما همانی باشد که در دبیرستان آموخته‌اید، باید بدانید که متون دانشگاهی کاملا متفاوت هستند. برای شروع تحصیل در دانشگاه نیاز است که سطح زبان خود را بهبود دهید. برای تکمیل پایان‌نامه، ارائه استدلال‌های متقاعد کننده یا ارائه مدارک فنی/علمی برای دفاع از تحقیق خود، باید مهارت نوشتاری خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
  • شما با مخاطبان پیچیده‌تری در آموزشگاه ارتباط برقرار خواهید کرد و با آن‌ها تمرین می‌کنید تا بتوانید به زبان شان صحبت کنید. شما دیگر برای معلمان دبیرستان نمی‌نویسید. اساتید شما از نظر واژگان، دستور زبان و روان بودن کار شما انتظارات بیشتری از شما خواهند داشت.
  • در یک کلام: تحقیق. از آنجا که شما در حال نوشتن محتوای تحلیلی پیچیده هستید، منابع شما باید بسیار متفاوت از منابع مورد استفاده در دبیرستان خواهد بود. شما باید مهارت‌های تحقیقاتی خود را تقویت کنید، زیرا می‌خواهید مقالات پیچیده و فنی بنویسید و بخش بزرگی از کلاس‌های انگلیسی آموزشگاه به شما می‌آموزد که چگونه منابع مناسب را پیدا کنید، از آنها به درستی استفاده کنید و نتیجه‌گیری‌های تحقیق خود را شکل داده و به طور موثری منتقل کنید.
  • در نهایت، کلماتی که استفاده می‌کنید همیشه اصطلاحات ساده نیستند. هنگام ورود به رشته تحصیلی خود، باید اصطلاحات مخصوص صنعت خود را بیاموزید و از آنها استفاده کنید و بتوانید ایده‌های پیچیده و مفاهیم تحلیلی را در متن خود به اشتراک بگذارید. اگر اصول زبان انگلیسی خود را نادیده نگرفته‌اید، باید مهارت‌های نوشتاری خود را افزایش دهید تا بتوانید در سطوح بالاتر بتوانید هم با اساتید دانشگاه و هم برای کارفرمایان احتمالی با موفقیت ارتباط برقرار کنید. برای این هدف می‌توانید با شرکت در کلاس‌های تکمیلی آموزشگاه شرکت کنید و به مهارت کافی تا زمانی که بدنبال کار و شغل هستید بتوانید در سطح آنها ارتباط برقرار کنید.

می‌بینید، کلاس‌های انگلیسی آموزشگاه برای کند کردن زمان اتمام تحصیل یا گرفتن شهریه بیشتر از شما نیستند. این کلاس‌ها طراحی شده‌اند تا به شما مطابق با تحقیقات و برنامه درسی سطح دانشگاه کمک کنند، به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید در محیط‌های سطح بالاتر به بهترین نحو ارتباط برقرار کنید و از شما نویسنده‌ای زیردست می‌سازند که می‌تواند به طور موثری در سطوح بالاتر با مدیران ارتباط برقرار کند.

اما سوال اینجاست که چرا اینقدر برای یادگیری زبان انگلیسی تلاش می‌کنیم؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

لزوم یادگیری زبان انگلیسی

خب، تصور کنید یک دستمال قدرت دارید که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف به شما کمک کند یا یک کلید جادویی که می‌تواند هزاران دری را که زمانی به روی شما بسته بودند، باز کند.

انگلیسی می‌تواند همان کلید جادویی شما باشد.

از این کلید جادویی برای مقابله با موقعیت‌های سخت و کمک به افراد دیگر  حل مشکلات مهم و برقراری ارتباط خوب افراد استفاده می‌کنید.

با چنین کلیدی ، شما تقریباً یک ابرقهرمان خواهید بود!

این ایده‌ها ممکن است زیبا به نظر برسند ، اما شاید شما چند نمونه واقعی و قوی از نحوه استفاده از زبان انگلیسی برای بهبود زندگی خود می‌‌خواهید.

به زمانی فکر کنید که در داروخانه هستید و یک گردشگر برای گرفتن نسخه پزشک به کمک نیاز داشت. به نظر نمی‌رسد داروساز و گردشگر زبان یکدیگر را بفهمند. انگلیسی می‌تواند او را نجات دهد. زبان انگلیسی می‌تواند به گردشگر در درمان بیماری کمک کند.

حالا به زمانی فکر کنید که در سفر خارجی بودید و نمی‌توانستید به زبان مردم آن کشور صحبت کنید. احتمالا تابحال در این موقعیت قرار گرفته‌اید. خیلی شرایط سختی است. ممکن است لازم باشد به سرعت ایستگاه اتوبوس یا نزدیکترین سرویس بهداشتی را پیدا کنید! خوشبختانه بسیاری از مردم در سراسر جهان انگلیسی صحبت می‌کنند ، بنابراین دانستن کمی انگلیسی می‌تواند مشکلات شما را در خارج از کشور حل کند، مهم نیست که از کدام کشور دیدن می‌کنید.

در آینده، ممکن است در یک شرکت بزرگ مصاحبه داشته باشید و متوجه شوید که مصاحبه کننده شما انگلیسی زبان است. حتی اگر آنها بخواهند در ابتدا به زبان مادری شما صحبت کنند، تلاش شما برای یادگیری زبان انگلیسی که زبان بین‌المللی تجارت است، می‌تواند تاثیر مثبتی در نظر آن‌ها داشته باشد. اگر شما برای نشان دادن مهارت‌های خود، به زبان انگلیسی با آنها صحبت کنید، آنها می‌فهمند که شما می‌توانید یک کارمند بسیار ارزشمند برای شرکتشان باشید.

یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی می‌تواند کلید جادویی شما باشد.

9 دلیل برای اینکه یادگیری زبان انگلیسی بهترین تصمیمی است که تاکنون گرفته‌اید

1. یادگیری زبان انگلیسی آسان است

اکثر مردم فکر می‌کنند که یادگیری زبان بسیار مشکل است.

در بسیاری از موارد، یادگیری زبان انگلیسی برای برخی افراد آسان است. چون زبان انگلیسی به زبان مادری آنها نزدیک است. به عنوان مثال، برای افرادی که در حال تحصیل در یکی از زبان‌های کشورهای اروپا هستند. زبان انگلیسی به زبانی که در حال مطالعه هستند ارتباط نزدیکی دارد. زبان آلمانی به انگلیسی بسیار نزدیک است. زبان فرانسه تأثیر زیادی بر زبان انگلیسی گذاشته است. به علاوه، انگلیسی زبانان را می‌توانید در نزدیکی بریتانیا پیدا کنید! این افراد می‌توانند به راحتی برای تمرین زبان به بریتانیا سفر کنند و همچنین در کشورها خودشان نیز با انگلیسی زبانان ملاقات کنند.

برای افرادی که در نقاط مختلف جهان زندگی می‌کنند و به زبان‌هایی صحبت می‌کنند که به انگلیسی مرتبط نیستند، انگلیسی می‌تواند بسیار بیگانه ، گیج کننده و خسته کننده به نظر برسد.

با این حال، نکته مهمی وجود دارد که انگلیسی را برای همه بسیار آسان می‌کند:

در دسترس بودن منابع. از آنجا که زبان انگلیسی بسیار گسترده است و در سراسر جهان یافت می‌شود، منابعی که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید، بی‌انتهاست. آموزش زبان انگلیسی آسان است چراکه  منابع زیادی در اینترنت به صورت رایگان در دسترس است. گاهی اوقات برای گذراندن یک دوره انگلیسی به صورت آنلاین یا دسترسی به منابع دیگر، باید کمی هزینه کنید، اما اغلب ارزش این هزینه را دارند.

2. می‌توانید فرصت‌های شغلی بیشتری پیدا کنید

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان از کارکنان خود می‌خواهند که انگلیسی صحبت کنند. در برخی موارد، این شرکت‌ها از کارمندان خود می‌خواهند فقط از زبان انگلیسی استفاده کنند.

با دهکده جهانی شدن دنیا از جهت تسهیل در ارتباط، طبیعی است که مشاغل بزرگ خواهان ارتباط بیشتری باشند. در حال حاضر، همه در حال تلاش برای یادگیری و برقراری ارتباط با زبان انگلیسی هستند. انگلیسی در حال تبدیل شدن به زبان رایجی است که مردم از کشورهای مختلف و فرهنگ‌های مختلف می‌توانند از آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند.

به عنوان مثال، تصور کنید که یک تاجر از ایران، که انگلیسی و فارسی صحبت می‌‌کند، می‌خواهد با شخصی از آفریقای جنوبی، که انگلیسی و آفریقایی صحبت می‌کند، تجارت کند. با وجود اینکه هر دوی آنها زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم در دبستان شروع به یادگیری کردند، اما می‌توانند از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند!

همانطور که هیروشی میکیتانی ، مدیرعامل راکوتن گفته است، “اگر می‌خواهید در کشورهای دیگر موفق شوید، باید دفتر مرکزی خود را بین‌المللی کنید.” از آنجا که مردم سراسر جهان انگلیسی می‌دانند و از آن برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند، مهم است که کارکنان نیز انگلیسی بدانند. زبان انگلیسی بخش مهمی از فرایند بین‌‌المللی شدن است.

3. می‌توانید دوران تحصیلات درخشان‌تری داشته باشید

دانستن یک زبان خارجی نه تنها قدرت مغز شما را افزایش می‌دهد، بلکه می‌توانید از دانش انگلیسی خود برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

این روزها شرکت در کلاس انگلیسی نسبتاً آسان است. چه این کلاس را آنلاین، چه در اسکایپ و چه در کلاس درس بگذرانید، به هرحال راهی برای حضور در این کلاس‌ها وجود دارد.

اما در موسسه تخصصی زبان کوییک سبک کلاس را برگزار می‌کنند: آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در مورد موضوعی خاص به زبان انگلیسی در کلاس شرکت کنید؟

کلاس مدیریت و یا مشاغل مختلف را درنظر بگیرید. موسسه کوییک در این نوع کلاسها، که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، به شما امکان می‌دهد فرهنگ، لحن، زبان بدن، واژگان و عامیانه را بیاموزید و در‌عین حال در مورد موضوعی جالب مانند مدیریت یا هر چیز دیگری که شخصاً دوست دارید مطالعه کنید، بیاموزید!

علاوه بر این، بسیاری از آثار بزرگ ادبیات ، علم ، تاریخ و علوم اجتماعی وجود دارد که ابتدا به زبان انگلیسی نوشته شده است. با خواندن ترجمه محتوای اصلی آن را از دست می‌دهید. به آنچه که نویسنده سعی می‌کند با خواندن نوشته اصلی به زبان انگلیسی بگوید، به قلب (ایده اصلی) نزدیک می‌شوید.

برای کار در شرکت‌های آمریکایی ، استرالیایی و انگلیسی فقط به زبان انگلیسی نیاز ندارید. بنا به تجربه خودم به عنوان استاد زبان انگلیسی، بسیاری از زبان‌آموزان به من مراجعه کرده‌اند و در مصاحبه‌های انگلیسی شرکت‌های سامسونگ، ال جی و دیگر شرکت‌های بزرگ کره‌ای از من کمک خواسته‌اند.

با یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید آمادگی خوبی برای مصاحبه با هر شرکت بزرگ و بین‌المللی داشته باشید. و خوشبختانه منابع زیادی وجود دارد که به شما در تمرین مصاحبه انگلیسی کمک می‌کند.

ناگفته نماند ، زبان انگلیسی برای مشاغل مرتبط با سفر، گردشگری و مهمان نوازی عالی است.

4. به راحتی می‌توانید به هر نقطه از جهان سفر کنید

من به عنوان فردی که مسلط به زبان انگلیسی هستم به بسیاری از نقاط جهان سفر کرده‌ام. برقراری ارتباطات هرگز برای من مشکلی ایجاد نکرده است. چون مردم در سراسر جهان انگلیسی صحبت می‌کنند. من در سفرهای خود به هر کشوری توانستم به زبان انگلیسی صحبت کنم. اما یادگیری چند کلمه به زبان محلی همیشه ایده خوبی است. چرا که نشان دهنده رفتار مودبانه و محترمانه شما خواهد بود. انگلیسی به شما در جزئیات سفر کمک می‌کند.

سفر و انگلیسی

دانستن زبان انگلیسی به شما در سفر کمک می‌کند

5- زبان جهانی را خواهید شناخت

این یک واقعیت تاریخی است که قدرت اقتصادی بریتانیا و آمریکا در چند قرن گذشته باعث شده است که زبان انگلیسی امروزه به صورت گسترده‌ای به کار گرفته شود.

این روند، مدت زمان زیادی طول کشیده است و بسیاری از اتفاقات خوب و بد در این راه رخ داده است. انگلیسی از طریق جنگ، تجارت و برده داری گسترش یافت. امروزه به راحتی می‌توان دید که انگلیسی در همه جای جهان کاربرد دارد.

ما نمی‌توانیم آنچه را که در گذشته اتفاق افتاده است را تغییر دهیم. با این حال، ما می‌توانیم از زبان انگلیسی به عنوان یک قدرت مثبت استفاده کنیم! ما می‌توانیم از آن برای گردهم آوردن جهان ، ارتباط با مردم کشورهای خارجی و درک بهتر یکدیگر استفاده کنیم.

نه تنها انگلیسی سفر را آسان‌تر می‌کند، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که درباره روندهای جهانی، فرهنگ و مسائل اجتماعی بیشتر بدانید. انگلیسی به شما درک عمیق‌تری از دیدگاه‌های مختلف مردم در مورد زندگی می‌دهد.

شما می‌توانید با افرادی که به زبان مادری شما صحبت نمی‌کنند، ارتباط برقرار کنید و هزاران منبع خبری دیگر، وبلاگ‌ها، کتاب‌‌ها و آهنگ‌ها نیز استفاده کنید.

دانستن زبان انگلیسی به شما امکان می‌دهد بخشی از یک گفتگوی جهانی باشید!

بسیاری از مکان‌هایی که به آن سفر خواهید کرد، مردم انگلیسی را برای کار خود مهم می‌دانند. آنها برای برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان احتمالی باید انگلیسی بلد باشند. در اکثر هتل‌ها، حداقل یک کارمند انگلیسی صحبت می‌کند. البته در هتل‌ها غالبا بسیاری از کارکنان، انگلیسی صحبت می‌کنند. این امر باعث می‌شود مشتریان بتوانند آنچه را که نیاز دارند تهیه کنند و پول خود را خرج کنند.

حتی مردم بازارهای شهرهای کوچک در سراسر جهان می‌دانند که چگونه با انگلیسی زبانان چانه بزنند.

متوجه خواهید شد که برخی از بهترین تعاملات شما با افرادی که در خیابان هستند استفاده از مهارت‌های انگلیسی است. زبان انگلیسی شکاف ارتباطی را در سفرهای شما پر می‌کند و سفر را دلپذیر می‌کند.

6. با فرهنگ جدیدی آشنا خواهید شد

زبان و فرهنگ را نمی‌توان از هم جدا کرد. زبان فرهنگ است و فرهنگ زبان است. به زبان ساده، دانستن زبان انگلیسی درک بهتری از افرادی که در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می‌کنند، به شما می‌دهد. دانستن زبان انگلیسی دید وسیع‌تری در مورد نحوه تفکر ، زندگی و کار مردم به شما می‌دهد.

اگر از فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان اطلاع ندارید، ممکن است منجر به درک نادرست آنچه مردم به انگلیسی می‌گویند، شود.

فقط دانستن کلمات و عبارات اصلی کافی نیست. برای برقراری ارتباط خوب به زبان انگلیسی، باید مواردی مانند لحن، زبان بدن و حالات چهره را بدانید. در غیر این صورت ممکن است فکر کنید که یک انگلیسی زبان بی‌ادب است!

اگر می‌دانید کدام کلمات یا عبارات در فرهنگ‌های انگلیسی زبان قابل قبول و یا غیرقابل قبول است، ممکن است شما را از سوء‌تفاهم فرهنگی با دوستان و همکاران انگلیسی زبان خود نجات دهد.

7. می‌توانید درک خود را از علم بیشتر کنید

زبان انگلیسی زبان علم است.

اگر می‌خواهید علوم را بیاموزید، منتشر کنید یا با قدرت صحبت کنید، باید انگلیسی یاد بگیرید.

داروسازان ، مهندسان و پزشکان در سراسر جهان همیشه باید انگلیسی را در کنار سایر موضوعات رشته خود در دانشگاه یاد بگیرند. در بیشتر موارد، سایر دروس کلاس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود یا همراه با یک کتاب درسی انگلیسی ارائه می‌شود. اکثر مدارس پزشکی به عنوان بخشی از دروس خود به زبان انگلیسی نیاز دارند.

تحقیقات علمی در درجه اول به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و اکثر چکیده‌ها (خلاصه تحقیق) به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند تا دانشمندان بین‌المللی بتوانند آنها را بخوانند.

شروع سریع یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به شما در شروع تحصیل در رشته پزشکی کمک کند، به شما در کسب مدرک زیست شناسی کمک کند یا می‌تواند به شما ابزار لازم برای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان را بدهد.

8. می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

من شک دارم کسی وجود داشته باشد که مایل به یادگیری زبان دیگری نباشد. چراکه مهارتی است که همه دوست دارند به رزومه خود اضافه کنند. با کمی مطالعه روزانه، می‌توانید این مهارت را یاد بگیرید. سپس می‌توانید به توانایی خود در برقراری ارتباط با طیف گسترده‌ای از مردم افتخار کنید.

یادگیری زبان سخت است و همه می‌دانند. همه به طور ناخوادآگاه به تعهد شما در یادگیری و حفظ انگلیسی احترام می‌گذارند. توانایی شما در برقراری ارتباط با مردم، باعث می‌شود که مورد احترام شوید.

از طرفی همه به دنبال شما خواهند بود تا دیدگاه شما در مورد مسائل مختلف آشنا شوند. همه به شما و تجربه شما در زندگی علاقه‌مند می‌شوند. چراکه می‌خواهند افکار، امیدها‌، ترس‌ها و نظرات فردی از فرهنگ دیگر را بدانند. وقتی احساس می‌کنید مورد توجه هستید، احساس خاص بودن می‌کنید و با اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت!

9. مغز خود را تمرین می‌دهید

اگر چیز سایر دلایل برای شما مهم نباشد، یادگیری زبان انگلیسی شما را باهوش‌تر می‌کند و مغز شما را قوی نگه‌می‌دارد.

دانشمندان نشان داده‌اند که دوزبانه‌ها می‌توانند مفاهیم را سریع‌تر بفهمند و نمرات بهتری در آزمون‌ها کسب کنند. چه کسی است که این توانایی را دوست نداشته باشد؟

بنابراین، با یادگیری زبان انگلیسی باهوش‌تر، با اعتماد به نفس بیشتر خواهید بود همچنین شغل بهتری را خواهید داشت.

مغز و زبان

یادگیری زبان جدید شما را باهوش‌تر می‌کند

مروری بر یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه یا دانشگاه

زبان انگلیسی کلیدی است که جهان را به روی شما باز می‌کند. بنابراین جای تعجب نیست که همه به دنبال یادگیری زبان انگلیسی باشند. در این مقاله به بررسی تفاوت یادگیری زبان انگلیسی دانشگاه یا آموزشگاه پرداختیم. هر کدام اهدافی را دنبال می‌کردند که ناشی از هدف یادگیری هستند.

در انتهای مقاله نیز به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی پرداختیم. اگر شما نیز به دنبال روشی سریع و پربازده برای استفاده از مهارت‌های زبان انگلیسی هستید می‌توانید با شماره‌های موسسه تخصصی زبان انگلیسی کوییک تماس بگیرید. موسسه ما با تکیه‌بر به روز‌ترین منابع دنیا و متدهای برتر دنیا شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای نمرات عالی زبان انگلیسی در آزمون‌های بین‌المللی آماده می‌کند. پس همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را پر کنید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]

12 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
مریم

یعنی فرقی نداره که در آموزشگاه زبان رو یاد بگیریم یا در دانشگاه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مریم

بهتر است مقاله را به طور کامل تری مطالعه نمایید

Mobina

سلام من رشته اموزش زبان انگلیسی قبول شدم و از معلمی خوشم نمیاد بنظرتون انصراف بدم یا برم دانشگاه

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mobina

با عرض سلام خدمت شما
اگر علاقه ندارید ادامه این مسیر برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود.

Sara

سلام من رشته خودم طراحی دوخت هست و میخام تا دکترا ادامه بدم و علاقه زیادی هم به زبان انگلیسی دارم میخام در دانشگاه هر دوش بخونم میشه راهنمایم کنی؟؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Sara

سلام
شما می تونید در کنکور زبان که هر ساله برگزار می شود شرکت کنید و به هدفتون دست پیدا کنید.

Baran

سلام وقت بخیر من دردانشگاه مترجمی میخونم ترم ۲ هستم بااینکه علاقه شدید به زبان دارم وقبلا هم کلاس میرفتم ولی بین کلاس ودانشگاه ۵ سال فاصله افتاد احساس میکنم تودانشگاه هیچی متوجه نمیشم وجذابیتی نداره و هدفم از رشته مترجمی خوندن تاسیس موسسه هست بنظرشما تغییر رشته بدم یا اول زبانم رو تقویت کنم ادامه بدم این رشته رو آیا تغییر رشته بدم ایرادی برای تاسیس موسسه نداره؟؟؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Baran

سلام
برای تاسیس یک موسسه شما نیاز به مدرک زبان انگلیسی به صورت اکادمیک ندارید
این که زبان شما خوب باشه و بتونید در حد یک معلم باشید کافیه و این هدفی هست که در موسسات هم می تونید بهش دست پیدا کنید.

سونیا

سلام من به مترجمی خیلی علاقه دارم بعد میخوام این رو دانشگاه بخونم باید تا چه سطحی بلد باشم و چه مدارکی رو داشته باشم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سونیا

سلام
باید دانش عمومی زبان انگلیسی شما در سطح مساعدی باشد تا بتونید به هدفتون برسید.

ماندگار

سلام بنده میخوام تو دانشگاه آزاد رشته آموزش زبان انگلیسی بخونم به نظر شما پایه زبانم باید در چه حدی باشه؟؟؟

ابوالفضل

سلام خسته نباشید من میخواستم بدونم یک اینکه قبولی در کدام یک از رشته های زبان راحت تره دو اینکه برای این سه زیر شاخه زبان باید تا چه سطحی انگلیسی بلد باشیم و تو کدوم رشته بیشتر به آموزش زبان میپردازند و برای کسی سطح زبانش ضعیف تره مناسب تره. جدا از اینا میخواستم بدونم من 2 سال قبل کرونا کلاس زیان رفتم و به زبان علاقمندم به نظر شما با این سطح از زبان میشه یکی از این رشته ها رو رفت

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته