آیلتس برای مهاجرت و نقل مکان به کشوری دیگر

اگر به دنبال مهاجرت و زندگی در کشوری دیگر هستید، نمره آزمون آیلتس می­تواند شما را در مسیر درستی برای گرفتن ویزا قرار دهد. اینکه حداقل به چه امتیازی برای مهاجرت از یک کشور به کشوری دیگر نیاز دارید کاملا به ویزای شما و  قوانین مهاجرتی کشور مقصد بستگی دارد اما بهتر است بدانید که مهاجرت با آیلتس از آسان­ترین روش ها برای مهاجرت به کشوری دیگر است. ما  برای راهنمایی بیشتر و بهتر شما این وبلاگ را آماده کرده ­ایم تا بدانید با گرفتن مدرک آیلتس چه کاری می ­توانید انجام دهید و از آزمون آیلتس برای مهاجرت چگونه استفاده کنید.­

مدرک آیلتس برای مهاجرت شما می ­تواند چه کاری انجام دهد؟

نمرات آزمون آیلتس به عنوان مدرکی برای اثبات توانایی و مهارت زبان انگلیسی در هزاران دانشگاه، کالج ، محل کار و موسسات در سراسر جهان و همچنین توسط مقامات مهاجرت در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا پذیرفته می شود. آیلتس می تواند به شما در کار، تحصیل یا مهاجرت به خارج از کشور کمک کند و رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کند.

آیلتس برای مهاجرت
مهاجرت تحصیلی با آیلتس

آزمون آیلتس برای مهاجرت تحصیلی

میلیون ها دانشجو سالانه در خارج از کشور خود تحصیل می­کنند. برای مهاجرت تحصیلی، آیلتس می­تواند انتخابی مناسب باشد. برای مثال اگر می­خواهید در یک کشور انگلیسی‌زبان مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلستان یا ایالات متحده آمریکا تحصیل کنید، آیلتس می تواند کلید موفقیت در آینده تحصیلی شما باشد. با تحصیل در خارج از کشور شانس اشتغال و یافتن موقعیت بهتر شغلی خود را افزایش دهید.

با در نظر گرفتن اینکه هر کالج  و دانشگاه حداقل امتیاز و نوع آزمون آیلتس را تعیین میکند، میتوان گفت برای مهاجرت تحصیلی باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کرد. آزمون‌های آیلتس آکادمیک توسط بیش از 11500 کالج، دانشگاه و نهاد حرفه‌ای، از جمله آنهایی که در کشورهای غیر انگلیسی‌زبان هستند به رسمیت شناخته می‌شود.

آزمون آیلتس برای مهاجرت کاری

کارفرمایان و نهادهای حرفه ای در سراسر جهان برای کمک به انتخاب افراد مناسب به نمره آیلتس متکی هستند. شرکت در امتحان آیلتس می تواند شانس استخدام شما را افزایش دهد زیرا به کارفرمای شما نشان می دهد که متعهد به کار و زندگی در آن کشور هستید و بدون مشکلی در برقراری ارتباط با افراد دیگر در یک محیط جدید می­توانید زندگی کنید.

آیلتس برای مهاجرت کاری چه شغل هایی مناسب است؟

برای برخی شغل ها داشتن امتیاز آیلتس در رزومه خود می­تواند نکته ای مثبت باشد اما برای بسیاری از شغل ها و نیز موسسات معتبر و حرفه ای مدرکی ضروری است. نمرات آیلتس صلاحیت شما را در استفاده از زبان انگلیسی نشان می­دهند. سطوح صلاحیت مورد نیاز بین سازمان ها و حرفه ها، بر اساس کشور و نیز حوزه های قضایی کاملا متفاوت است. همچنین پذیرش مدرک بر اساس نوع آزمون آیلتس جنرال و یا آکادمیک نیز متفاوت است.

مشاغل پرستاری، پزشکی و داروسازی و نیز سایر مشاغلی که نیاز به ارائه مدرک آیلتس دارند شامل حسابداری، مهندسی، حقوق و دامپزشکی است. کارفرمایان در امور مالی، دولتی، ساختمانی، انرژی، هوانوردی و گردشگری نیز ممکن است به مدرک آیلتس نیاز داشته باشند.

کدام کشور ها مدرک آیلتس را می­پذیرند؟

برای فهمیدن این موضوع که برای مهاجرت به هر کشور در کدام آزمون جامع از زبان انگلیسی باید شرکت کنید و حداقل نمره را کسب کنید باید به سایت رسمی موسسه مورد نظر و نیز وزارت خانه مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز را از این طریق استعلام کنید. اما در رابطه با آزمون آیلتس راه دیگری نیز وجود دارد و شما می­توانید از طریق سایت رسمی این امتحان نیز اقدام کنید:

آیلتس برای مهاجرت و نقل مکان به کشوری دیگر
  • به سایت رسمی آزمون آیلتس به این آدرس مراجعه کنید.
  • در بخش جستجو اسم مرکز مورد نظر را وارد کنید.
  • یا می­توانید از جستجوی پیشرفته (Advanced filter) استفاده کنید.
  • در بخش اول هدف خود از مهاجرت را تعیین کنید.
  • در بخش بعدی کشور مورد نظر را از میان لیست انتخاب کنید.
  • و در آخرین بخش باید شهر انتخابی را تعیین کنید
  • با زدن Apply Filter جستجو بر اساس انتخاب های شما انجام می­شود.

در صورتی که مرکز موردنظر شما در میان نتایج جستجو باشد، می­توانید مطمئن شوید که حتما  این مرکز نتایج آزمون آیلتس را می­پذیرد. با وارد شدن به سایت هر مرکز که در زیر هر عنوان نوشته شده است، می­توانید در مورد الزامات و قوانین مهاجرتی آگاهی کسب کنید.

آیلتس برای چه کشور هایی مناسب است؟

پیش تر به شما توضیح دادیم که چگونه از شرایط و ضوابط  سازمان ها و نیز حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت آگاهی کسب کنید. در ادامه معروف ترین و محبوب ترین مقاصد مهاجرتی، آیلتس می­تواند کمک بزرگی در این راه باشد ، را به شما معرفی میکنیم.

مهاجرت به استرالیا کشور استرالیا پرچم استرالیا

آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

از جمله از معروفترین مقاصد مهاجرتی ، استرالیا است.  برای مهاجرت به استرالیا نه تنها به مدرک آیلتس برای موسسه مورد نظر خود نیاز دارید، بلکه برای برای گرفتن ویزا از طرف وزارت خانه این کشور نیز باید نمره ی مناسب را کسب کنید زیرا برای تحصیل یا کار در این کشور به ویزای استرالیا نیاز دارید. مهارت های زبان انگلیسی شما  باید الزامات تعیین شده توسط وزارت امور داخلی استرالیا (DoHA) را برآورده کند. اینکه چه حداقل امتیازی را باید کسب کنید به نوع ویزای شما بستگی دارد. اما هر چه نمره شما در آیلتس بیشتر باشد، امتیاز بیشتری در رابطه با گرفتن ویزای خود از DoHaکسب خواهید کرد.

باید توجه داشته باشید که هیچ گونه آزمون آنلاین و یا آزمون در خانه ای برای این نهاد مورد پذیرش نیست. در نتیجه اگر تمایل دارید به این کشور با هر هدفی مهاجرت کنید باید در آزمون های آیلتس به صورت حضوری در مرکز شرکت کنید.

آیلتس برای مهاجرت به آمریکا

آیلتس می­تواند کلید موفقیت برای مهاجرت به ایالات متحده باشد. آیلتس آزمون انگلیسی انتخابی برای سازمان های آموزشی، انجمن های حرفه ای و کارفرمایان در سراسر ایالات متحده است. در واقع بیش از 3400 موسسه نتایج آیلتس را می پذیرند که شامل مدارس شبانه روزی، دانشگاه ها از مدرک کاردانی تا دکترا می شود.

ایالات متحده
مهاجرت به بریتانیا کشور انگلستان پرچم انگلستان

آزمون آیلتس برای ویزا و مهاجرت به انگلستان

اگرمی خواهید در انگلستان زندگی کنید، آیلتس بهترین انتخاب برای شماست. شما میتوانید علاوه بر شرکت در آزمون های آکادمیک و جنرال برای تحصیل و یا کار در انگلستان، در آزمون های ویزا و مهاجرت انگلستان و نیز لایف اسکیلز برای گرفتن و تمدید ویزا شرکت کنید. وابسته به ضوابط سازمان ها و نیز هدف شما هر یک از آزمون ها می­تواند راه را برای مهاجرت تحصیلی و کاری و نیز زندگی در انگلستان هموار کند. بهتر است بدانید که تمامی دانشگاه ها و کالج های انگلستان نتایج آیلتس را می پذیرند.

آزمون آیلتس برای ویزا و مهاجرت به نیوزلند

سفر شما به نیوزلند با آیلتس آغاز می شود، آزمون آیلتس شما را به رویای زندگی، کار یا تحصیل در نیوزلند نزدیکتر می کند. اداره مهاجرت نیوزلند نتایج آیلتس را به عنوان مدرکی دال بر توانایی های انگلیسی شما برای درخواست ویزا می پذیرد.

با انتخاب آیلتس، آزمون انگلیسی منتخب برای سازمان های آموزشی، انجمن های حرفه ای و کارفرمایان در سراسر نیوزیلند، اولین قدم خود را با اطمینان بردارید. در واقع، تمام دانشگاه ها و کالج های نیوزلند و نیز تمام انجمن های حرفه ای که حداقل شرایط زبان انگلیسی را برای ثبت نام دارند، آیلتس را می پذیرند.

مهاجرت به نیوزلند کشور نیوزلند پرچم نیوزلند
آیلتس برای مهاجرت و نقل مکان به کشوری دیگر

آیلتس برای مهاجرت به کانادا

آینده خود را در کانادا با آیلتس بسازید. برای دریافت ویزای کانادا، باید ثابت کنید که مهارت های زبان انگلیسی شما با شرایط تعیین شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مطابقت دارد. با نمره آیلتس شما یک راه قابل اعتماد دارید. آیلتس آزمون منتخب انگلیسی برای سازمان های آموزشی، انجمن های حرفه ای و کارفرمایان در سراسر کانادا است.

دنیایی از فرصت ها را با آیلتس کشف کنید

آزمون آیلتس برای مهاجرت یکی از شناخته شده ترین کاربرد های این امتحان بین المللی است. آیلتس در اکثر کشور ها پذیرفته می­شود اما می­توانید اطمینان داشته باشید که این آزمون در تمام کشورهای انگلیسی‌زبان معتبر است. در نتیجه اگر مهاجرت با آیلتس را انتخاب کرده اید، بهتر است بسیار برای شرکت در آزمون مطالعه کنید و آماده شوید، زیرا هر چه نمره و امتیاز بهتری کسب کنید روند مهاجرت برای شما آسان تر می­شود.  در موسسه تخصصی زبان کوییک با سال ها تجربه  و دوره‌های بین المللی و همچنین کسب کارنامه های درخشان همواره برای راهنمایی شما آماده هستیم.

سوال های متداول درباره مهاجرت با آزمون آیلتس

آیا آزمون آیلتس برای مهاجرت به کشور مورد نظر من مورد قبول است؟

بله، اما باید بررسی کنید که کشور مورد نظر شما این آزمون را به عنوان یکی از معیارهای مهاجرت قبول می‌کند یا خیر. هر کشور ممکن است الزامات مختلفی داشته باشد. در این مقاله به این سوال به طور کامل پاسخ داده ایم.

تا چه حد نمره آیلتس برای مهاجرت مهم است؟

حداقل نمره مورد نیاز برای مهاجرت به هر کشور ممکن است متفاوت باشد. بیشتر کشورها نمره‌های مختلف برای هر یک از مهارت‌های چهارگانه (شنیداری، خواندن، نوشتن، گفتاری) را مشخص می‌کنند

چه تفاوت‌هایی بین نمره‌های آیلتس وجود دارد؟

هر یک از مهارت‌ها در آزمون آیلتس به امتیازی بین 0 و 9 منتهی می‌شود. نمره کل آزمون نیز از میانگین این چهار مهارت محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، نمره 6.5 در هر یک از مهارت‌ها معمولاً به عنوان حداقل قابل قبول برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته