هزینه ثبت نام در آزمون تافل

آزمون زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی یا تافل (TOEFL) یک آزمون جامع استاندارد است که میزان مهارت زبان انگلیسی افراد غیربومی را ارزیابی می‌کند. این آزمون توسط هزاران دانشگاه و مؤسسه در سراسر جهان به‌عنوان مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی برای مقاصد علمی و حرفه‌ای پذیرفته می‌شود. پس اگر به دنبال مهاجرت کاری و یا مهاجرت تحصیلی در کشوری انگلیسی‌زبان هستید باید در مورد هزینه آزمون تافل بدانید؛ زیرا با شرکت در این آزمون ممکن است ثبت‌نام شما علاوه بر پرداخت هزینه آزمون تافل شامل هزینه‌های جانبی نیز شود. در این وبلاگ، ما در مورد قیمت آزمون تافل، کاهش هزینه‌ها، هزینه بازپس‌گیری و هزینه برنامه‌ریزی مجدد و نیز سایر هزینه‌های جانبی، همراه با برخی از سؤالات متداول صحبت خواهیم کرد.

تفاوت هزینه آزمون تافل معمولی با آزمون تافل دیرهنگام

تافل معمولی و تافل با تأخیر یا دیرهنگام دو شیوه برای تعیین تاریخ روز آزمون و ثبت‌نام هستند و هیچ تفاوتی به جز این مورد در میان این دو عنوان وجود ندارد.

قیمت تافل معمولی (Regular online registration)

هزینه ثبت‌نام معمولی 265 دلار است، در صورتی که زمان آزمون منتخب شما با روز ثبت‌نام بیش از یک هفته فاصله داشته باشد باید این مبلغ را بپردازید.

قیمت تافل دیرهنگام  (Late online registration)

چنانچه در موقعیت اضطراری قرار دارید و باید در عرض 2 تا 7 روز پس از ثبت‌نام در آزمون شرکت کنید باید هزینة اضافی را پرداخت کنید که این هزینه اضافی 40 دلار است. در نتیجه قیمت ثبت‌نام تافل با تأخیر 305 دلار است.

هزینه ثبت نام آزمون تافل در ایران

هزینه آزمون تافل بسته به مکان و نوع آزمون و نیز زمان ثبت‌نام که توسط متقاضی تعیین می­شود، متفاوت است. هزینه آزمون تافل در ایران 265 دلار است. در خارج از ایران، هزینه آزمون ممکن است بر اساس واحد پول محلی، مالیات و سایر عوامل متفاوت باشد. اما باید به شما بگوییم که تمام هزینه‌های آزمون تافل بر اساس دلار آمریکا بیان می­شود و شما اگر بخواهید در آزمون تافل شرکت کنید باید با این واحد، هزینه آزمون را بپردازید.

هزینه تافل قیمت تافل در ایران

هزینه آزمون تافل به تومان

ازآنجایی‌که هزینه ثبت‌نام در آزمون تافل به دلار محاسبه می­شود و در ایران قیمت دلار در نوسان است، تعیین هزینه دقیق آن کاری دشوار است؛ اما در پاییز سال 1402 هزینه شرکت در آزمون تافل 2023 مبتنی بر اینترنت با ثبت‌نام معمولی تقریباً 14.500.000 تومان و با ثبت‌نام دیرهنگام در حدود 16.700.000 تومان است.

هزینه شرکت در آزمون تافل در کشورهای دیگر

هزینه ثبت‌نام در آزمون تافل در کشورهای مختلف متفاوت است. برای آشنایی بیشتر لیست زیر از کشورها را با هزینه ثبت‌نام در آن‌ها آماده کرده‌ایم:

  • هزینه آزمون تافل در ترکیه: 157 دلار
  • هزینه آزمون تافل در ارمنستان: 220 دلار
  • هزینه آزمون تافل در آذربایجان: 220 دلار
  • هزینه آزمون تافل در کانادا: 225 دلار
  • هزینه آزمون تافل در امارات متحده عربی: 300 دلار

هزینه ثبت ­نام دوباره در تافل

داوطلبانی که بخواهند دوباره در آزمون تافل شرکت کنند، باید هزینه کامل آزمون تافل را در هر بار شرکت در آزمون پرداخت کنند. هیچ تخفیف یا کاهش قیمتی برای ثبت‌نام مجدد وجود ندارد. علاوه بر این، داوطلبان باید پس از شرکت در آزمون سه روز منتظر بمانند تا بتوانند دوباره در آزمون تافل ثبت‌نام کنند و تاریخ جدیدی را برای آزمون خود تعیین کنند. هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام مجدد و شرکت در آزمون تافل برای شما وجود ندارد و هر چند بار که بخواهید می­توانید در این آزمون شرکت کنید، اما بین دو نوبت تاریخ آزمون باید دو تا سه هفته اختلاف باشد.

هزینه تغییر روز و برنامه‌ریزی مجدد تافل

اگر شرکت‌کننده‌ای بخواهد روز آزمون خود را تغییر دهد، باید هزینة جانبی این کار را بپردازد. هزینه تغییر زمان آزمون تافل مبتنی بر اینترنت (TOEFL-iBT)در حدود 60 دلار است. اگر نیاز به تغییر زمان امتحان تافل خود داشته باشید، می توانید با پرداخت هزینه تغییر زمان، این کار را انجام دهید. با این حال، شرکت کنندگان باید آزمون خود را حداقل چهار روز قبل از تاریخ آزمون برنامه‌ریزی شده خود تغییر دهند، در غیر این صورت موظف به پرداخت هزینه آزمون به طور کامل هستند.

هزینه لغو آزمون تافل

درصورتی‌که داوطلبی بخواهد آزمون تافل خود را لغو کند باید 4 روز پیش از تاریخ آزمون رزرو شده خود اقدام کند که بتواند بخشی از هزینه ثبت‌نام آزمون را دریافت کند در غیر اینصورت هیچ مبلغی را پس نخواهد گرفت. هزینه لغو آزمون تافل تا زمان تعیین شده شامل شرایط خاصی می­شود، برای نمونه حداکثر نیمی از هزینه پرداختی به شما باز می گردد.

هزینه لغو تافل

از نکات مهم دیگر در مورد پرداخت هزینه لغو تافل می‌توان  به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر داوطلبی تا 7 روز پس از ثبت‌نام تافل آزمون خود را لغو کند، هزینه آزمون به طور کامل برگردانده می­شود.
  • بازپرداخت به‌صورت نقد و بر اساس پول رایج کشور انجام نمی­شود.
  • درصورتی‌که قوانین ثبت‌نام را رعایت نکرده باشید و یا اینکه کارت شناسایی معتبری را نیز ارائه نکرده باشید، هیچ مبلغی بازپرداخت نمی­شود.
  • اگر با چک هزینه را پرداخت کرده باشید، بازپرداخت ممکن است تا 8 هفته طول بکشد، و اگر با وجوهی غیر از دلارآمریکا و از یک بانک خارجی پرداخت هزینه صورت گرفته باشد، بازپرداخت ممکن است تا 12 هفته طول می کشد.
  • بازپرداخت برای سایر خدمات آزمون و سایر هزینه‌های جانبی آزمون وجود ندارد.
  • از هر حسابی که اقدام به پرداخت هزینه کرده باشید به همان حساب مبلغ بازگردانده می‌شود.

هزینه ارسال مدرک تافل به مؤسسات

در زمان ثبت‌نام برای آزمون تافل، شما می­توانید حداکثر 4 دانشگاه یا مؤسسه را تا 22 ساعت پیش از روز آزمون خود انتخاب کنید تا مدرک آزمون تافل شما به صورت رایگان ارسال شود. بعد از ثبت‌نام یا هر زمانی پس از دریافت نمره تافل میتوانید برای ارسال مدرک به موسسات دیگر اقدام کنید که این کار هزینه اضافی به دنبال دارد و دیگر رایگان نیست و به ازای هر انتخاب 20 دلار از شما دریافت خواهد شد.

هزینه نسخه چاپی مدرک تافل

تمام نسخه‌هایی که از مدرک تافل خود دریافت می‌کنید به شکل الکترونیکی هستند. اما اگر تمایل دارید که یک نسخة چاپی از مدرک خود داشته باشید باید 20 دلار دیگر برای آن بپردازید. لازم به ذکر است که نسخه ای که از مدرک برای ایمیل شما ارسال می­شود با نسخه‌هایی که برای موسسات ارسال می­شود، تفاوت های ظاهری دارد تا از هر گونه سواستفاده جلوگیری شود.

هزینه تغییر مرکز آزمون تافل

پس از ثبت‌نام و پرداخت هزینه تافل امکان تغییر مرکز آزمون وجود دارد. البته این کار هزینه اضافی به دنبال دارد که مقدار آن متغیر است.

هزینه اعتراض به نمره تافل

پس از اعلام نتایج که تقریباً یک هفته پس از آزمون تافل انجام می­شود، امکان اعتراض به نمرات بخش‌های مختلف آزمون وجود دارد. البته این کار نیز هزینه‌های اضافی را به دنبال دارد. برای بررسی مجدد هر بخش از بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ باید مبلغ 80 دلار را بپردازید. در صورتی که به هر دو بخش رایتینگ و اسپیکینگ اعتراض دارید باید مبلغ 160 دلار را بپردازید

روش‌های پرداخت هزینه آزمون تافل

ازآنجایی‌که آزمون تافل در سراسر جهان برگزار می­شود روش‌های مختلفی برای پرداخت هزینه‌های آزمون وجود دارد:

کارت‌های اعتباری

پرداخت هزینه تافل از طریق کارت‌های اعتباری مانند مسترکارت، ویزاکارت و امریکن اکسپرس ممکن است البته در هنگام واریز مبلغ ثبت‌نام از این روش ممکن است محدودیت‌هایی بر اساس کشور وجود داشته باشد.

چک الکترونیکی

می‌توان از چک‌های الکترونیکی استفاده کرد؛ اما فقط چک‌های صادر شده در بانک‌های ایالات متحده و نیز بر اساس واحد رایج پول این کشور مورد پذیرش است.

حساب پی پال

پرداخت هزینه‌های تافل از طریق حساب PayPal  نیز ممکن است.

چک کاغذی یا حواله

چک‌های کاغذی باید به دلار آمریکا باشند. البته برای استفاده از چک‌های کاغذی باید قوانین ETS  را که در سایت رسمی تافل ذکر شده است را در نظر بگیرید.

ووچر کارت

ووچر یک کارت به ارزش دقیق 265 دلار است که شما هزینه آن را در ایران به سازمان سنجش یا سایر مراکز کننده آزمون تافل پرداخت می‌کنید و در مقابل این مراکز یک کد 16 رقمی را که از ETS دریافت کرده اند را در اختیارتان میگذارند. شما این کد را در مرحله پرداخت هزینه آزمون در قسمت Voucher Number وارد می‌کنید و هزینه ثبت‌نام را از این طریق میپردازید. البته نکات زیر را در پرداخت از طریق ووچر در نظر بگیرید:

  • در صورت لغو کردن آزمون خود مبلغ ووچر به شما بازگردانده نمی­شود.
  • در صورت کنسلی آزمون نیز مرکزی که از آن ووچر خریده اید نصف قیمت ووچر را به شما می­پردازد.
  • ازآنجایی‌که ارزش ووچر 265 دلار است شما نمی­توانید هزینه‌های جانبی تافل مانند ثبت‌نام با تأخیر، ارسال مجدد کارنامه ، تغییر روز و تاریخ آزمون تافل و … را از طریق ووچر بپردازید.
  • در نظر داشته باشید که ووچرها تاریخ انقضای یک‌ساله دارند.
هزینه ثبت‌نام در آزمون تافل

پرداخت هزینه آزمون به شکل‌های زیر مورد تأیید سازمان ETS  نیست:

  • نقد
  • ارز دیگری به جز دلار آمریکا
  • چک‌های تاریخ‌دار
  • رسید واریزهای بانکی

نحوه پرداخت هزینه آزمون تافل

  1. ابتدا به سایت ETS به آدرس مراجعه کنید.
  2. با وارد کردن یوزرنیم و پسورد خود به اکانتی که پیش از این ساخته اید وارد شوید.
  3. مرکز آزمون وتاریخ موردنظر خود را برای روز امتحان تافل بر اساس شهر و کشور انتخاب کنید.
  4. یکی از روش‌های پرداخت هزینه آزمون یعنی پی پال، مسترکارت، ویزاکارت و یا خرید ووچر را انتخاب کنید.
  5. و پس از واریز وجه موردنظر، ثبت‌نام شما نهایی می­شود که باید رسید ثبت‌نام خود را در روز آزمون به همراه داشته باشید.

هزینه ثبت‌نام در آزمون تافل

کاهش هزینه‌های آزمون تافل

هزینة آزمون تافل به طور چشمگیری بالاست، در ادامه چندین راه را برای کاهش هزینة شرکت در این آزمون را به شما پیشنهاد می­کنیم:

تافل با تخفیف

اولین روش برای کاهش هزینه‌های تافل استفاده از تخفیف است. مؤسسه EST ، سازمانی که آزمون تافل را برگزار می‌کند، برنامه‌ای را برای کاهش هزینه‌های آزمون تافل برای  شرکت‌کنندگان این آزمون که دارای مشکلات مالی هستند، در نظر گرفته است. بر اساس این برنامه، شرکت‌کنندگان در آزمون ممکن است 50 درصد تخفیف در هزینه آزمون تافل خود دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن برای برنامه کاهش هزینه، شرکت‌کنندگان در آزمون باید مدرکی مبنی بر نیاز مالی خود ارائه دهند و سایر معیارهای تعیین شده توسط ETS را رعایت کنند.

 ماک تافل:

راه دیگر برای کاهش هزینه‌های آزمون تافل شرکت در آزمون ماک تافل است. ازآنجایی‌که قیمت ماک تافل به نسبت آزمون اصلی بسیار کمتر است. شما می‌توانید در آزمون‌های ماک شرکت کنید تا میزان تسلط خود را بر به‌کاربردن زبان انگلیسی بسنجید و آمادگی خود را تا روز آزمون به بالاترین حد برسانید. با این کار نیاز به شرکت مجدد در تافل ندارید و در نتیجه از پرداخت هزینه‌های هنگفت جلوگیری می‌کنید.

تافل در کشورهای دیگر

پیشنهاد ما به شما شرکت در آزمون تافل در کشورهای همسایه است؛ زیرا در این کشورها هزینه‌های آزمون کمتر از قیمت تافل در ایران است. البته این پیشنهاد ما فقط مخصوص افرادی است که مسافرت و اقامت کوتاه در کشورهای همسایه برایشان آسان است؛ زیرا این کار هزینه‌های جانبی دیگری دارد؛ مانند تهیه بلیت رفت‌وبرگشت و یا هزینه اقامت.

 انتخاب روز مناسب

بهترین زمان و روز را برای آزمون خود برگزینید. آزمون تافل تقریباً 40 تا 50 بار در یک سال برگزار می­شود. تمام شرایط خود را بسنجید و بهترین زمان را برای شرکت در آزمون انتخاب کنید. با اینکار مجبور به ثبت‌نام مجدد برای افزایش نمره خود نیستید.

 برای آزمون آماده شوید

یکی از بهترین روش­ها برای کاهش هزینه‌های تافل و افزایش اعتماد به نفستان در روز آزمون تمرین مداوم و آمادگی بالاست. اگر پیش از شرکت در آزمون تافل به‌خوبی مطالعه کنید، قطعاً نمرهٔ موردنظر خود را کسب خواهید کرد و هیچ نیازی به هزینه اضافی نیست. مؤسسه تخصصی زبان کوییک با سال‌ها تجربه و اساتید برگزیده راهنما و مدرسی خوبی برای شما می‌تواند باشد. این مؤسسه با داشتن کارنامه‌های درخشان تافل، دوره‌های آمادگی برای آزمون تافل را برگزار می‌کند

کاهش هزینه تافل

سخن پایانی در رابطه با هزینه های تافل

در پایان، شرکت در آزمون تافل برای افراد غیربومی که می‌خواهند در محیطی انگلیسی‌زبان مطالعه یا کار کنند، گامی ضروری است. بااین‌حال، هزینة ثبت‌نام در آزمون تافل از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد و سایر هزینه‌های مربوط به آزمون دانست تا از هر گونه غافلگیری  جلوگیری کرد. شما باید علاوه بر قیمت آزمون تافل، سایر هزینه را در نظر بگیرید و  بر اساس این اطلاعات برای ثبت‌نام در تافل برنامه‌ریزی و اقدام کنید.

سؤالات پر تکرار در زمینه هزینه ثبت نام آزمون تافل

آیا هزینه تافل مبتنی بر کامپیوتر با تافل هوم ادیشن متفاوت است؟

خیر هیچ تفاوتی در قیمت آزمون‌های تافل وجود ندارد و فقط نحوه اجرا آزمون متفاوت است.

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

قیمت تافل در کشورهای مختلف متغیر است؛ اما هزینه آزمون تافل 1401 در ایران 265 دلار است.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 4.6]

2 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
لی لی

بسیار مفید و‌ کامل بود

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  لی لی

خوشحالیم که استفاده کردید

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته