آموزش تدریس زبان انگلیسی

امروزه یادگیری زبان انگلیسی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین علومی است چراکه آموختن و یاد داشتن آن نقش مستقیمی روی پیشرفت و موفقیت دارد. تدریس زبان انگلیسی نیز یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی توانمندتر شدن زبان‌آموز نقش مهمی دارد. روشی که استاد زبان در آموزش زبان انگلیسی به کار می‌برد در ایجاد انگیزه و علاقه بسیار مؤثر است و تفاوت اصلی یک استاد معمولی و حرفه‌ای در روش تدریس او است.
امروزه روش های‌تدریس زبان انگلیسی به شدت تغییر کرده و اساتید زبان حرفه‌ای و متخصص به دنبال این هستند که کارآمدترین روش‌های آموزش زبان را یاد گرفته و به کار ببرند. در این مطلب در موسسه تخصصی زبان کوییک تصمیم گرفته‌ایم تا آموزش تدریس زبان انگلیسی را به اساتیدی که علاقه‌مند هستند با روش‌های به روز و مطابق با نیاز زبان‌آموزان به تدریس بپردازند را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

روش‌های تدریس زبان انگلیسی

امروزه همه شاهد گسترش تکنولوژی و نفوذ آن در تمامی جنبه‌های گوناگون زندگی هستیم. این تغییرات در تدریس زبان نیز بی‌تأثیر نبوده است و همۀ اساتید زبان انگلیسی تمایل دارند از شیوه‌های جذاب‌تری که پیشرفته‌تر نیز هستند برای تدریس زبان انگلیسی استفاده کنند. همین موضوع سبب شده است تا آموزش تدریس زبان انگلیسی نیز جایگاه مهمی به خود اختصاص دهد.

یکی از نکات بسیار مهمی که نمی‌توان از اهمیت آن چشم پوشی کرد این است که روش‌های گوناگون تدریس زبان انگلیسی برای تمامی افراد بکسان نیست. در آموزش تدریس زبان انگلیسی مشاهده می‌کنیم که مدرس باید متناسب با سن، استعداد و زمانی که زبان‌آموز برای یادگیری زبان جدید دارد به آموزش بپردازد. این تفاوت‌ها سبب می‌شوند تا روش‌های تدریس نیز برای افراد گوناگون، متفاوت باشد.
اساتید زبان همیشه دوست دارند بدانند که هدف زبان‌آموزان از یادگیری زبان جدید چیست و این هدف گذاری زبان‌آموزان است که به مدرس کمک می‌کند تا از روش‌های خلاقانه‌تر و حرفه‌ای تر برای تدریس زبان انگلیسی استفاده کند و به دنبال آموزش تدریس زبان انگلیسی باشد. در ادامۀ این مطلب با روش‌های خلاقانه‌ای که اساتید در تدریس زبان انگلیسی باید بدانند، آشنا می‌شوید.

آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش دستوری

در آموزش تدریس زبان انگلیسی مشاهده می‌کنیم که سنتی‌ترین روش آموزش زبان انگلیسی روش دستوری است. در این روش مهم‌ترین اصلی که از آن پیروی می‌شود توجه به رعایت قواعد دستوری است.
نکتۀ مهم در آموزش زبان انگلیسی با روش دستوری این است که استاد زبان انگلیسی باید علاوه بر اینکه تسلط کاملی روی مباحث زبان انگلیسی دارد باید کاملاً بر زبان مادری زبان آموز نیز تسلط داشته باشد. تدریس به روش دستور محور به این امر نیاز بسیار زیادی دارد و توانایی استاد در آموزش را می‌طلبد.
در این روش استاد باید با مثال‌های کاملاً واضح و شفافی به آموزش دستور زبان انگلیسی با زبان مادری زبان‌آموز بپردازد. در این روش استاد زبان انگلیسی باید هنگام تدریس، مثال‌‌های مورد نظر خود را به زبان مادری ترجمه کرده و قواعد زبان انگلیسی را با زبان انگلیسی مقایسه کند.
یکی از مزایای آموزش به روش دستوری این است که زبان‌آموزان فرصت دارند تا با مثال‌های متنوعی آشنا شوند و با این مثال‌های گوناگون به تمرین بپردازند.
اساتیدی که به آموزش زبان انگلیسی با روش دستوری می‌پردازند تمرکز بسیار زیادی دارند که زبان‌آموزان لغات جدید زیادی یاد بگیرند. زبان‌آموزانی که با روش دستوری آموزش می‌بینند باید دایرۀ لغات خود را وسعت ببخشند تا بتوانند جملات بیشتر و مثال‌های متنوع‌تر را ترجمه کنند. یکی از آموزش‌هایی که در این روش از اهمیت زیادی برخوردار است آزمون‌های دستور و واژگان است که بر این اساس استاد می‌تواند میزان تسلط و مهارت زبان‌آموز را بیازماید.
به طور کلی آموزش به روش دستوری برای کسانی که قواعد دستوری زبان مادری آن‌ها با قواعد دستوری زبان انگلیسی تفاوت زیادی دارد بسیار مناسب است. در این روش باید زبان مادری تمام زبان‌آموزان مشابه باشد.

آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش شنیداری

یکی از خلاقانه‌ترین روش‌هایی که در آموزش تدریس زبان انگلیسی از جایگاه جذابی برخوردار است آموزش انگلیسی به صورت شنیداری است که در دموی تدریس کودکان نیز بسیار پرطرفدار است.
شنیدن که طبیعی‌ترین شیوه برای یادگیری زبان انگلیسی محور اصلی را در آموزش زبان انگلیسی با روش شنیداری را تشکیل می‌دهد. اما در یکی از معایب این روش ‌آن است که تا زمانی که زبان‌آموز تسلط نسبی در صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی کسب نکرده باشد نمی‌تواند با این روش آموزش ببیند و استاد نیز نمی‌تواند از این روش برای آموزش استفاده کند.
کتابی که برای آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش شنیداری تهیه شده است بیشتر شامل تمریناتی است که بر مکالمه تمرکز دارد.
در آموزش تدریس زبان انگلیسی با روش شنیداری استاد باید با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی مانند تصاویر و یا ویدئوها به آموزش بپردازد و از این طریق شکل‌هایی که مشاهده می‌شود را به واژه‌ها ربط دهد. زبان‌آموزان در این روش بیشتر شنونده هستند و پس از مشاهدۀ تصاویر و یا ویدئوها باید واژگان و جملاتی را که می‌شنوند تکرار کنند و با صدای بلند آن‌ها را ادا کنند.
نکتۀ مهم در تدریس زبان با این روش این است که استاد باید مهارت زیادی در تلفظ دقیق و صحیح واژگان داشته باشد چون در این روش تمام لغات و دستور زبان‌های زبان انگلیسی از طریق شنیداری و مکالمه آموزش داده می‌شود.
معمولاً این روش برای آموزش به زبان‌آموزانی که کم سن و سال هستند استفاده می‌شود و برای افرادی که سیستم نوشتاری زبان مادری آن‌ها با زبان انگلیسی تفاوت دارد مناسب است.

آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش تک زبانه

آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش تک زبانه معمولاً برای افراد بزرگ‌سال و یا کودکانی که مهارت بسیار زیادی در زبان انگلیسی دارند استفاده می‌شود. در این روش در کلاس آموزشی استاد و زبان آموزان به هیچ عنوان از زبان مادری خود استفاده نمی‌کنند و فقط به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.
در این روش آموزش لغات و اصطلاحات جدید همواره در اولویت قرار دارد. دلیل این موضوع نیز آن است که اگر دایرۀ لغات زبان‌آموز گسترده باشد، استاد راحت‌تر می‌تواند به آموزش قواعد دستور زبان بپردازد و آموزش عناصر انتزاعی را در لیست برنامه‌های خود قرار دهد.
اصول اساسی در یادگیری این روش بر پایۀ پیچیدگی‌های زبان انگلیسی است و زبان آموز به راحتی یاد می‌گیرد که چگونه الگوهای زبانی را از طریق تمرین و تکرار یاد بگیرد و آن‌ها را به کار ببرد.
تدریس زبان انگلیسی به روش تک زبانه زمانی کاربردی‌تر می‌شود که مدرس در پایان جلسات کلاس زمانی را به رفع اشکال اختصاص دهد تا زبان‌آموزان آنچه را که در طول کلاس متوجه نشدند در این زمان بتوانند رفع کنند. اما فراموش نکنید که در این روش از تدریس برگزاری زمان رفع اشکال جزء وظایف مدرس نیست چون مدرس می‌تواند در این روش از تدریس روی زبان مادری زبان آموزان مسلط نباشد.

آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش ترجمه‌ای

آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش ترجمه‌ای شباهت زیادی به تدریس به روش دستوری دارد. تفاوت این دو روش این است که در روش ترجمه‌ای ساختار زبان انگلیسی از ساختار زبان مادری از اهمیت بیشتری برخوردار است.
تدریس به روش ترجمه‌ای برای زمانی کاربرد دارد که مدرس به زبان مادری زبان آموزان مسلط است و از طرفی نیز زبان‌آموزان همه زبان مادری یکسانی دارند.
اگر ویدئوهای آموزشی که بر پایۀ تدریس زبان انگلیسی به روش ترجمه‌ای تهیه شده است را دیده باشید متوجه خواهید شد که در این روش در تمامی جلسات آموزشی به یکی از مهم‌ترین مواردی که توجه زیادی می‌شود، عناصر مختلف زبان مانند واژگان، کلمات، قواعد و تلفظ آن‌ها توجه زیادی می‌شود.
در آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش ترجمه‌ای مدرس آموزش می‌بیند که پرسش‌ها را ابتدا به زبان مادری زبان آموزان مطرح کرده و سپس آن‌ها را به سمت زبان انگلیسی سوق دهد.
در تدریس زبان انگلیسی به روش ترجمه‌ای بخش اعظمی از تمرکز مدرس بر آموزش شفاهی و ترجمۀ کلمات همراه با توضیحات کامل است.
این روش از تدریس مدرسان برای آن دسته از زبان آموزانی کاربرد دارد که قصد دارند زبان انگلیسی را به صورت آکادمیک دنبال کنند و هدف آن‌ها صحبت کردن به زبان انگلیسی نیست. در این روش مهارت‌هایی مانند خواندن به زبان انگلیسی، نوشتن به زبان انگلیسی و صحبت کردن به زبان انگلیسی از جایگاه یکسانی برخوردار است.

آموزش تدریس زبان انگلیسی

آموزش تدریس زبان انگلیسی

اصول آموزش تدریس زبان انگلیسی به مبتدیان

تدریس سالیان درازی است که به یک مهارت و هنر تخصصی تبدیل شده است. افرادی که به عنوان مدرس زبان انگلیسی قصد دارند زبان جدیدی را به زبان آموزان بیاموزند باید با تدریس اصولی آشنا باشند تا زبان آموزان بتوانند به بهترین شکل زبان جدید را بیاموزند. کاملاً واضح است که تمام افرادی که زبان انگلیسی را آموخته‌اند نمی‌توانند مدرس زبان انگلیسی شوند و باید برای مدرس شدن، دوره‌های آموزش تدریس زبان انگلیسی را بگذرانند تا با فنون تدریس نیز آشنا شوند.
در ادامۀ این مقاله تصمیم داریم به مرور اصول آموزش تدریس زبان انگلیسی به افراد مبتدی بپردازیم. مدرسان با توجه به این تکنیک‌ها می‌آموزند تا علاوه بر اینکه در هزینه‌های آموزش برای زبان آموزان صرفه‌جویی می‌کنند، زمان را نیز از دست نمی‌دهند.

  • آموزش آسان

از جمله مهم‌ترین تکنیک‌هایی که در آموزش تدریس زبان انگلیسی به مدرسان دائماً یادآوری می‌شود این است که همه‌چیز را ساده کنند تا زبان‌آموزان از آموزش خسته نشوند. به طور مثال می‌توان به جای کلمات و جملات طولانی و غیر قابل فهم از جملات کوتاه و کلمات ساده استفاده کرد. آموزش گام به گام و ساده به فهم راحت‌تر زبان انگلیسی کمک زیادی می‌کند و سبب می‌شود یادگیری زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان وحشتناک و غیر قابل فهم به نظر نرسد.
برخی از اساتید برای اینکه سطح بالای دانش خود را به زبان‌آموزان نشان دهند فکر می‌کنند اگر از کلمات و جملات خاص و بسیار تخصصی استفاده کنند میزان توانایی آن‌ها بسیار بیشتر نشان داده می‌شود و محترم‌تر هستند. این در حالی است که زبان‌آموزان معمولاً از اساتیدی که بتوانند از آن‌ها زبان انگلیسی را یاد بگیرند بیشتر علاقه‌مند می‌شوند و راحت‌تر می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و همین موضوع زمینه ساز پیشرفت و موفقیت سریع‌تر می‌شود.

  • بررسی دائمی میزان فهم زبان آموزان

یکی از اشتباهاتی که برخی از اساتید انجام می‌دهند، آزاد گذاشتن زبان‌آموز برای مطرح کردن سؤال راجع به محتواهای آموزشی است. در آموزش تدریس زبان انگلیسی دائماً به اساتید یادآوری می‌شود که میزان یادگیری زبان‌آموز را بپرسند و او را کاملاً آزاد نگذارند که هر وقت خودش سؤال داشت، پرسش را مطرح کند. هیچ‌گاه نمی‌توان قطع به یقین گفت که زبان‌آموزی که پرسشی را مطرح نکرده قطعاً همه چیز را یاد گرفته است. گاهی ممکن است عدم مطرح کردن پرسش، خجالت کشیدن و یا درک نکردن مطالب باشد.
یکی از بهترین کارهایی که می‌تواند در این قسمت انجام شود این است که زبان آموزان سطح‌بندی شوند تا آن دسته از افرادی که در سطح یکسانی قرار دارند در یک کلاس حضور داشته باشند. این سطح بندی به مدرس کمک می‌کند تا با توجه به سطح کلاس میزان پرسش و پاسخ خود را دقیق‌تر برنامه‌ریزی کند و دائماً میزان یادگیری زبان‌آموزان را بررسی کند.

  • اختصاص دادن زمان برای تمرین

این کاملاً طبیعی است که زبان‌آموز پس از چند مثال ساده و همان ابتدای آموزش نتواند همه‌چیز را به خوبی درک کند و تمامی تمرین‌ها را انجام دهد. برای یادگیری بیشتر زبان‌آموز لازم است پس از بررسی چند مثال ساده و متفاوت با تمرین‌های ساده و کاربردی به آن‌ها اطمینان دهید که بخشی از مبحث تدریس شده را آموخته اند. در ادامۀ آموزش با کامل شدن مبحث آموزشی و حل کردن چند مثال می توان به سراغ تمرین های اختصاصی‌تر رفت.
نکتۀ مهمی که در این قسمت به عنوان نحوۀ آموزش تدریس زبان انگلیسی به مبتدیان قابل بررسی است این می‌باشد که مدرس باید به زبان‌آموزان یادآوری کند که عدم حل نکردن تمرین‌ها به این معنی نیست که آن‌ها نمی‌توانند این مبحث آموزشی را یاد بگیرند بلکه آن‌ها به حل کردن چند مثال دیگر نیز نیاز دارند. مدرس باید دقت کند که زبان آموزان اعتماد به نفس خود را از دست ندهند و احساس نکنند که در یادگیری بسیار کند عمل می‌کنند.

  • حرف نزنید

حرف نزدن با مبتدیان در طول دورۀ آموزش یکی از ناب ترین روش‌هایی است که در دوره‌های آموزش تدریس زبان انگلیسی به مدرسان یادآوری می‌شود حتماً به آن دقت کنند. حرف نزدن یکی از بهترین متدهایی است که به مدرس کمک می‌کند تا تنها به وسیلۀ تصاویر و حرکات نمایشی به زبان‌آموزان آموزش دهد و با آن‌ها ارتباط برقرار کند. با این روش آن‌ها به خوبی می‌توانند با تصویر و گفتار ارتباط برقرار کنند.
مدرس اگر در طول دورۀ آموزش خود را زبان‌آموز را در دریایی از کلمات گوناگون که ترکیبی از اطلاعات کلامی زبان انگلیسی و زبان مادری او است غرق شود نمی‌تواند دانش کافی کسب کند. در این قسمت بهتر است ابتدا به صورت نمایشی و سپس با زبان انگلیسی مبحث مورد نظر آموزش داده شود.

  • تشویق کردن

در تمام طول دورۀ آموزش تدریس زبان انگلیسی به مدرسان یادآوری می‌شود که تشویق کردن بهترین تقویت کنندۀ مثبت برای زبان‌آموزان است. این روش بهترین روش آموزشی برای زبان‌آموزان است. در این قسمت مدرس باید دقت کامل و تسلط زیادی داشته باشد تا با کوچک ترین دستاوردی که زبان‌آموز کسب کرد او را تشویق کند و به او حس ارزشمندی بدهد. با این روش زبان‌آموز تلاش می‌کند تا با دقت بیشتر و کسب دستاوردهای بهتر بیشتر تشویق شود.
مدرس بهتر است کار تشویق کردن زبان‌آموزان رد جلوی سایر افراد انجام دهد.

  • خستگی‌ناپذیر بودن

بدون شک آموزش یک زبان جدید نمی‌تواند کار ساده‌ای باشد. گاهی با دیدن برخی بی‌دقتی‌ها و برخی اشکالات زبان‌آموز ممکن است مدرس خسته شود و احساس کند که آموزش زبان انگلیسی بسیار دشوار است اما نکتۀ مهم این است که تنها کسی که می‌تواند یادگیری زبان انگلیسی را برای زبان‌آموزان ساده کند مدرس است.
برای رفع خستگی در کلاس‌های آموزشی بهتر است کارتون و انیمیشن‌های زبان انگلیسی مورد استفاده قرار بگیرد و در زمان استراحت کتاب و نوشته‌ها کنار گذاشته شود.

نحوۀ آموزش تدریس مهارت‌های زبان انگلیسی

در آموزش تدریس زبان انگلیسی توجه زیادی به مهارت‌های زبان انگلیسی، گرامر و لغات می‌شود. یادگیری این مباحث به معنی یادگیری حرفه‌ای و تمام و کمال زبان انگلیسی است و در طول دورۀ آموزش اصلاً نباید از هیچکدام از این موارد غافل شد. در ادامۀ این مطلب به آموزش این مهارت‌ها پرداخته می شود تا مدرسان عزیز بتوانند به صورت تکنیکی و حرف‌ای به تدریس بپردازند.
مدرسان محترم باید توجه کنند که نادیده گرفته هرکدام از این مهارت‌ها در سطوح بالاتر آموزش موجب عملکرد ضعیف زبان‌آموزان می‌شود و بر سایر مهارت‌ها نیز اثرگذار خواهد بود.

نحوۀ آموزش تدریس لغات زبان انگلیسی

در آموزش تدریس زبان انگلیسی و در قسمت آموزش لغات به مدرسان توصیه می‌شود از تصاویر و ویدئوها برای آموزش استفاده کنند. در این قسمت به آن‌ها توصیه می‌شود تا با نشان دادن تصویر و تلفظ کلمۀ مربوط به آن از زبان‌آموزان بخواهند بعد از آن‌ها کلمۀ تلفظ شده را تکرار کنند.
در این روش اگر مدرس اگر از تصاویر استفاده کند به روش او visuals و اگر از اجسام حقیقی که لذت بخش‌تر نیز هستند استفاده کند realia گفته می‌شود.
در آموزش لغات انگلیسی به مدرسان توصیه می‌شود لغات را شبیه به تعریفی که در دیکشنری استفاده شده است، توضیح دهند و ساده سازی را از یاد نبرند.
مدرسان هیچ‌گاه نباید فراموش کنند که گاهی فهم ساده‌ترین چیزها ممکن است برای یادگیری مشکل باشد.

نحوۀ آموزش تدریس گرامر زبان انگلیسی

گرامر سخت ترین قسمت در تدریس انگلیسی است. مدرس در آموزش تدریس زبان انگلیسی یاد می‌گیرد که در این قسمت خلاقیت زیادی به خرج دهد.
برای آموزش گرامر مهم‌ترین ابزار آموزشی خود مدرس است. او باید بتواند با استفاده از ابزارهایی مانند تصویر، ویدئو و برخی از لوازمی که به یادگیری بهتر کمک می‌کند به آموزش مباحث گرامری بپردازد.
مثلاً برای آموزش حال استمراری مدرس می‌تواند به سادگی در کلاس قدم بزند و به فعلی که در حال انجام دادن آن است اشاره کند. در صورتی که پاسخ آن‌ها صحیح بود تشویقشان کند و اگر اشتباه پاسخ دادند آن را تصحیح کند.

نحوۀ آموزش تدریس reading زبان انگلیسی

مطالعۀ متون جدید که به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند قطعاً جالب است و با چند کار بسیار ساده می‌توان در این مهارت با موفقیت بیشتری عمل می‌کرد.
برای ایجاد آمادگی در مهارت خواندن مدرس می تواند چند عملکرد جذاب داشته باشد. مثلاً می تواند تصاویر مربوط به متن را از قبل آماده کرده و از زبان آموزان بخواهد کتاب خود را بسته و نام آن تصویر را بگویند. همچنین می تواند پیش از خواندن متن چند سؤال مطرح کرده و از زبان آموزان بخواهد پس از مطالعۀ متن پاسخ آن ها را پیدا کنند. این روش ها کمک می کنند تا ذهن زبان آموز برای ورود به متن و فهم متن آماده تر شود.
جهت تمرین در قسمت آموزش reading مدرس می تواند به توضیح ساختارهای گرامری متن پرداخته و سپس از زبان آموزان بخواهد تا کلماتی که تلفظ پیچیده تری دارند را پس از او تکرار کنند.

نحوۀ آموزش تدریس writing زبان انگلیسی

در این قسمت به آموزش تدریس زبان انگلیسی در بخش writing می‌پردازیم. اولین قدم برای تسلط بیشتر به این مهارت آن است که مدرس از زبان‌آموزان بخواهد شروع به نوشتن افکار و ایده‌های خود کنند. برای انجام این کار چند ایده و راهکار گردآوری شده‌است که مدرسان با استفاده از آن‌ها می‌توانند به تقویت مهارت نوشتن زبان‌آموزان کمک کنند.

  • انتخاب موضوع مناسب و متناسب با میزان مهارت و تسلط و علاقه‌مندی‌های زبان‌آموزان.
  • انجام نگارش آزادانه و نوشتن هر چیزی که در ذهن زبان‌آموز می گذرد و نوشتن آن‌ها روی کاغذ. در این قسمت ممکن است زبان‌آموز نوشتۀ خود را با یک متن خاص شروع کند. به او یادآوری کنید که هیچ اشکالی ندارد اگر در ادامه به نوشتن مطالب دیگر علاقه دارد به همان‌ها بپردازد.
  • مشخص کردن زمان‌بندی برای نوشتن یکی از مهم‌ترین قوانینی است که در این قسمت باید به آن توجه شود.
  • تصحیح متن همکلاسی‌ها توسط خودشان را در کلاس آموزشی اعمال کنید.
  • یکی از تکنیک‌هایی که در آموزش تدریس زبان انگلیسی به اساتید یادآوری می‌شود این است که وقتی زبان‌آموزان در حال نوشتن هستند، آن‌ها بیکار نباشند و دائم آن‌ها کنترل کنند.
  • در پایان از زبان آموزان باید خواسته شود که خودشان متنشان را در کلاس بخوانند.

نحوۀ آموزش تدریس speaking زبان انگلیسی

یکی از آموزش‌هایی که در کلاس‌هایی تدریس زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد آموزش مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی است. در این قسمت تنها اساتید هستند که با روش‌های کاربردی می‌توانند انگیزۀ کافی در زبان‌آموزان ایجاد کرده و آن‌ها برای تلاش بیشتر مشتاق کنند.
برای آموزش تدریس زبان انگلیسی در این قسمت به مدرسان گفته می‌شود که از زبان‌آموزان بخواهند در کلاس درس به مکالمه و گفتگو به زبان انگلیسی بپردازند. در این مکالمات هیچ ایرادی ندارد اگر زبان‌آموزان به جای جمله از واژگان استفاده کنند و یا جملات را ناقص به کار ببرند.
از دیگر فعالیت‌هایی که برای تدریس این قسمت به اساتید توصیه می شود آن را اجرا کنند، داستان گویی و اجرای نمایش نامه است. برای قسمت نمایش نامه آن‌ها می توانند به مصاحبۀ کاری یا تلویزیونی بپردازند یا داستانی که مدرس بخش از آن را تعریف کرده است ادامه دهند.

نحوۀ آموزش تدریس تلفظ زبان انگلیسی

زبان آموزان همیشه از تلفظ مدرس خود تقلید می‌کنند. برای همین است که در کلاس‌های آموزش تدریس زبان انگلیسی به اساتید توصیه می‌شود از تلفظ صحیح در تدریس خود استفاده کنند.
در قسمت تدریس زبان انگلیسی مدرس باید بین لهجۀ آمریکایی و انگلیسی یک مورد را انتخاب کند و راجع به تفاوت‌های آن‌ها و سبک تلفظ خود به زبان‌آموزان توضیحات لازم را ارائه دهد.
برای آموزش تلفظ صحیح به اساتید توصیه می‌شود تند حرف نزنند. برخی از زبان‌آموزان تصور می کنند تند صحبت کردن به معنی روان صحبت کردن است در صورتی که این کار کاملاً اشتباه است و نه تنها باعث می‌شود که کلمات اشتباه تلفظ شوند بلکه موجب حواس پرتی نیز م‌شود.
برای آموزش صحیح تلفظ نحوۀ استفاده از دیکشنری را باید زبان‌آموزان بیاموزند تا بتوانند از آن برای یادگیری صحیح کلمات در مواقع مورد نیاز استفاده کنند.
اساتید باید برای آموزش صحیح تلفظ روی صداهایی که در زبان مادری زبان‌آموزان وجود ندارد تمرکز بیشتری داشته باشند چون بی شک سخت ترین قسمت آموزش زبان یاد دادن تلفظ صداهایی است که در زبان مادری وجود ندارد.

ویژگی‌های یک مدرس زبان حرفه‌ای چیست؟

ویژگی‌های یک مدرس زبان حرفه‌ای چیست؟

ویژگی‌های مدرس زبان انگلیسی حرفه‌ای چیست؟

تمام افرادی که در دوره‌های آموزش تدریس زبان انگلیسی شرکت می‌کنند علاقه‌مند هستند تا روزی به یکی از بهترین اساتید آموزش زبان انگلیسی تبدیل شوند. برای اینکه در این زمینه بتوان به سطح بالایی از موفقیت دست پیدا کرد باید با ویژگی هایی که یک مدرس را به استادی عالی رتبه تبدیل می‌کند آشنا شد. در ادامه می توانید با برخی از ویژگی‌های اساتید حرفه‌ای در آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید.

  • خلاقیت

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تواند یک مدرس را به استادی حرفه‌ای تبدیل کند داشتن خلاقیت و نوآوری است. فردی که کلاس‌ها را با خلاقیت مدیریت می‌کند و در مباحث آموزشی به نوآوری می‌پردازد، زبان‌آموزان را به یادگیری بیشتر علاقه مند‌تر می کند.
این جملۀ آلبرت اینشتین را فراموش نکنید که همیشه می‌گوید (تخیل مهم‌تر از دانش است).
استادی که از روش‌های قدیمی استفاده نمی‌کند و به خلق روش‌های نوین می‌پردازد و از تکنولوژی و فناوری‌‌های روز برای آموزش استفاده می‌کند در میان زبان‌آموزان محبوبیت بسیار زیادی دارد.

  • داشتن توانایی در برقراری ارتباط متقابل

مدرسی می‌تواند در آموزش موفق باشد که بتواند به کمک ایجاد روابط متقابل به بهبود مهارت‌های ارتباطی زبان آموزان به زبان انگلیسی کمک کند. مدرس حرفه‌ای برای ایجاد این روابط قدرتمند از بازی‌های سرگرم کننده و تمرین‌های گروهی استفاده می‌کند تا زبان آموزان علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی آموزش ببینند که چگونه در جمع‌های دوستانه و کاری از زبان انگلیسی استفاده کنند.
انسان یک فرد اجتماعی است و اگر احساس کند که به دلیل زبان نمی‌تواند با سایر افراد ارتباط برقرار کند قطعاً دچار ناراحتی و دل‌زدگی خواهد شد. یک مدرس حرفه‌ای هم خودش روابط عمومی بالایی دارد و هم زبان‌آموزان را به شرکت در کارهای گروهی که به زبان انگلیسی انجام می شود مشتاق می کند.

  • داشتن توانایی در تفکر مستقل

داشتن توانایی در تفکر مستقل به این معنی است که یک فرد می‌تواند بدون اینکه چیز دیگری روی او تأثیر بگذارد به تفکر بپردازد. در جهان امروز که علم و دانش دائم در حال پیشرفت و گسترش است داشتن قدرت تجزیه و تحلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مدرس موفق و کارآمد باید بتواند علاوه بر اینکه خودش آنچه را می‌بیند تجزیه و تحلیل کند و به انتقاد از آن‌ها بپردازد به زبان‌آموزان نیز یاد بدهد که برای داشتن قدرت تفکر مستقل تلاش کنند و با کمک زبان انگلیسی تجزیه و تحلیل خود از مسائل گوناگون را به روش صحیح در جامعه منتشر کنند.

مروری بر آموزش تدریس زبان انگلیسی 

آموزش تدریس زبان انگلیسی به همان اندازۀ تدریس زبان انگلیسی مهم است. افرادی می‌توانند به اساتید ماهر و متخصصی تبدیل شوند که علاوه بر دانش کافی در زمینۀ آموزش زبان انگلیسی بتوانند به ایجاد روابط درست و متقابل با زبان‌آموزان نیز بپردازند و به آن‌ها به آموزش دهند که یادگیری زبان انگلیسی به معنی باز شدن دریچه‌ای نوین به سمت و سوی دنیایی جدید است. با یادگیری زبان انگلیسی می‌توان در دنیای امروز به مطالعۀ مقالات علمی و روز پرداخت و در مباحث بین المللی شرکت کرد.

ما در موسسه کوییک با بهترین اساتید آموزش زبان انگلیسی و با بهره‌گیری از به‌روزترین متدهای آموزشی در کنار شما خواهیم بود. برای اطلاع از کلاس‌های آموزش تدریس زبان انگلیسی می‌توانید با شماره موجود در سایت تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را پر کنید. ما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیریم.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.7]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته