اهمیت یادگیری زبان در موفقیت شغلی

اهمیت یادگیری زبان در موفقیت شغلی بر همه ثابت شده است:  شما می‌توانید انتظار حقوق و دستمزد بالاتر از میانگین را داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید مهارتی بیاموزید که بتوانید درشغل خود پیشرفت کنید، حتما یک زبان جدید یاد بگیرید.

اما بیایید کمی عمیق‌تر بررسی کنیم؛ مهارت‌های واقعی که می‌توانید در نتیجه مهارت‌های زبانی خود انتظار داشته باشید چیست؟ و مزایای ملموس یادگیری زبان دوم در پیشرفت کار شما چیست؟

اگر می‌خواهید به لطف روشی سرگرم‌کننده و مؤثر، زبان جدیدی را سریع یاد بگیرید تا رتبه شغلی خود را ارتقا دهید، بهترین راه شرکت در دور‌های کوتاه موسسه زبان تخصصی کوییک است.

در این مقاله به بررسی دلایل اهمیت یادگیری زبان در موفقیت شغلی می‌پردازیم.

22 دلیل نشان دهنده اهمیت یادگیری زبان در موفقیت شغلی

1. یادگیری مهارت‌های حل مساله جهت پیشرفت کسب و کار

شاید بزرگترین اهمیت یادگیری زبان در موفقیت شغلی افزایش ذکاوت و زیرکی باشد. تجار و کارآفرینان موفق ویژگی‌های مشترکی دارند که واقعاً آنها را به به سطح بالاتری در کسب و کار ارتقا می‌دهد: خلاقیت، مهارت‌های مذاکره، عقلانیت و نگرش باز.

چیزی که اتفاق می‌افتد این است که مهارت‌های شغلی شما با یادگیری زبان دوم تقویت می‌شوند. به عبارت دیگر، یادگیری زبان باعث تقویت خلاقیت، مهارت حل مسئله و تصمیم گیری شما می‌شود. شما ایده‌ها، کمپین‌ها و محصولات خلاقانه‌تری خواهید داشت، مشکلات را سریع‌تر و کارآمدتر حل می‌کنید و تصمیمات منطقی‌تری می‌گیرید. تمام این مهارت‌ها باعث ارتقا شغلی شما می‌دهد.

واقعا چه کسی این ویژگی‌ها را دوست ندارد. به طور خلاصه، به عنوان یک دستاورد مستقیم یادگیری یک زبان جدید، می‌توانید انتظار داشته باشید که بتوانید بقای خود را در بازار تضمین کنید و عملکرد بهتری در تجارت داشته باشید.

2.  متفکر بهتری می‌شوید

با ارزش‌ترین دارایی شما در زندگی و کار، زبانی است که با همکاران و مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید. همه ما عواقب مهارت‌های ارتباطی ضعیف را دیده‌ایم!

یکی از مزایای اصلی و اهمیت یادگیری زبان در موفقیت شغلی یادگیری یک زبان خارجی است که بر روی زبان  مادر خودتان نیز تاثیر می‌گذارد. زبان اول شما از نظر واژگان، منطق و گفتمان بهبود می‌یابد، به این معنی که شما فردی تبدیل می‌شوید که می‌تواند ارتباط همه جانبه و بهتری با دیگران برقرار کند. به طوری که شما بهتر می‌توانید:

  • عقاید و نظران خود را واضح‌تر بیان کنید.
  • طرح‌ها یا ارائه‌های متقاعدکننده‌تری ارائه دهید.
  • با مشتریان بهتر ارتباط برقرار کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید مهارت‌های ارتباطی خود یا کارکنانتان را بهبود ببخشید، یادگیری یک زبان دیگر ممکن است یکی از بهترین ابزارهای توسعه شغلی باشد!

3. یادگیری زبان موجب  کاهش هزینه می‌شود

بیایید به مزایایی بپردازیم که در نتیجه مستقیم یادگیری یک زبان جدید حاصل می‌شود.

در سال 2010، حدود 58400 شغل در زمینه ترجمه زبان وجود داشت و هر سال، دولت ایالات متحده حدود 225 میلیون دلار برای خدمات زبان هزینه می‌کند.

به عبارت دیگر، خدمات زبان یک صنعت بزرگ است، اما همچنین هزینه زیادی برای کسب و کارها – هم از نظر زمان و هم از نظر مالی – دارد.

تصور کنید که اگر کارمندان سازمان بتوانند به زبان‌های مختلفی کار کنند، در هزینه صرفه‌جویی می‌شود. با حذف نیاز به استخدام مترجم زبان برای ترجمه اسناد مهم یا مترجم برای جلسات، هزینه کلی انجام کار کاهش می‌یابد و سرعت آن افزایش می‌یابد. این هزینه‌ها را نباید دست کم گرفت – ترجمه زبان به خصوص اگر کار فوری باشد می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

برون سپاری این کار می‌تواند باعث تاخیر در کار و هزینه‌های اضافی شود. بنابراین اهمیت یادگیری زبان در موفقیت شغلی باعث می‌شود مدیریت ارتباطات درون سازمانی بسیار کارآمدتر شود.

4. باعث گسترده شدن شبکه ارتباطی می‌شود

حتما این تجربه را داشته‌اید که با دانستن زبان انگلیسی می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را گسترش دهید. توانایی برقراری ارتباط به زبان خارجی باعث می‌شود که فرصت‌های ارتباطی بیشتر داشته باشید که در صورت ندانستن زبان نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. به عبارت دیگر، این فرصت‌ها برای افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، هرگز پیش نخواهد آمد. اینکه شما به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، بلافاصله باعث ایجاد اعتماد می‌شود و رابطه را عمیق‌تر می‌کند.

بنابراین دانستن زبان، یک مزیت رقابتی بزرگی به شما می‌دهد، چراکه اکثر همکاران تک زبانه شما ارتباطاتی را که به زبان انگلیسی ایجاد می‌کنید را از دست می‌دهند.

5. ورود کسب و کار در بازارهای جدید

دنیا، زبان انگلیسی را به عنوان زبان تجاری برای تجارت پذیرفته است. پس چرا اهمیت یادگیری زبان در موفقیت شغلی موثر است؟ به طور خلاصه، باعث متمایز شدن شما می‌شود. تنها 7 درصد از دانشجویان کالج در یک دوره زبان ثبت نام می‌کنند. علاوه براین، کمتر از 1 درصد از افرادی که در کلاس‎ها زبان آموزی شرکت می‌کنند، به آن زبان مسلط هستند.

اگر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، این مزیت شخصی بزرگی را به شما می‌دهد تا وارد بازارهای خارج از کشور شوید. با توانایی برقراری ارتباط به زبان آنها، موقعیت بهتری برای تجارت خواهید داشت. نه تنها می‌توانید به زبان آنها ارتباط برقرار کنید، بلکه از نظر فرهنگی نیز آگاهی بیشتری از کشور مقصد پیدا خواهید کرد.

خود را به جای کسب و کارهای خارج از کشور قرار دهید؛ ترجیح می‌دهید با چه کسی تجارت کنید؟ فردی که به زبان آنها مسلط است یا فردی که چندان با فرهنگ و زبان آنها آشنایی ندارد؟

تفاوت‌ها در فرهنگ تجاری و آداب معاشرت در خارج از کشور اغلب به اشتباه درک می‌شوند، و بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های خارج از کشور به دلیل عدم درک اهمیت روابط بین‌فرهنگی از بین رفته‌اند.

6. باعث توسعه روابط کاری بهتر می‌شود

هنگامی که با شرکای بین‌المللی کار می‌کنید، حفظ رابطه ارزشمند تر از ایجاد شرکای جدید است. بنابراین، چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ با همان روش‌های معمول کسب و کار؟

همانطور که احتمالاً هنگام صحبت به زبان اول خود احساس راحتی می‌کنید، شرکای بین المللی شما نیز طبیعتاً ترجیح می‌دهند تجارت را به زبان خود انجام دهند، بدون اینکه نیاز به مترجم داشته باشند. اگر با زبان و فرهنگ طرف مقابل علاقه نشان دهید، این رابطه آینده روشن‌تری خواهد داشت.

و در مواقعی که مشکلات ارتباطی ناگزیر به وجود می‌آیند، آشنایی با آداب کسب‌وکار آن‌ها اغلب می‌تواند منجر به شناسایی سوءتفاهم‌های ساده در هنگام بروز آن شده و شما را نجات می‌دهد.

در واقع زبان یک ساختار مصنوعی نیست، بلکه یک ابزار ارتباطی زنده، شفاهی و نوشتاری است که دائماً در حال تغییر است. نحوه صحبت و بیان خودمان مستقیماً با فرهنگ ما مرتبط است و البته متفاوت است، حتی اگر جهان به هم مرتبط باشد. این بسیار کمک می‌کند که خود را به جای فرهنگ بیگانه قرار دهید و درک کنید که آنها جهان را چگونه درک می‌کنند.

توسعه روابط کاری

یادگیری زبان انگلیسی باعث توسعه روابط کاری بهتر می‌شود.

7. افزایش توانایی استفاده از مهارت‌های نرم

واقعا اگر تا به کنون به اهمیت یادگیری زبان در موفقیت شغلی فکرتان را مشغول کرده است بهتر است بدانید که تسلط به زبان دیگری تنها چیزی است که در کسب و کار مهم است.

همین که شما با یادگیری زبان، با فرهنگ آنها آشنا می‌شوید باعث می‌شود که بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید. این به سرعت به اصل رابطه شما با شرکای خارج از کشور تبدیل می‌شود؛ از اتاق هیئت مدیره، سالن فرودگاه تا رستوران.

به عبارت دیگر، مهارت‌های نرم شما بهبود می‌یابد.

با درک اینکه چه زمانی باید دست بدهید، تعارف کنید یا هدیه بدهید، می‌توانید شکاف فرهنگی را پر کنید و با تمام مزایایی که برای پیشرفت شغلی شما به ارمغان می‌آورد، خود را برای همکارانتان محبوب کنید.

8. هوش بازاری شبیه شاهین پیدا می‌کنید

همانطور که آشنایی شما با زبان و فرهنگ افزایش می‌یابد، این امر به سرعت به بینش منحصر به فردی از بازارهای خارج از کشور که در آن فعالیت می‌کنید، گسترش می‌یابد.

  • یک مدیر بازاریابی که به دنبال درک روانشناسی مصرف کننده است.
  • یک مدیر توسعه کسب و کار که به دنبال فرصت‌های بازار بین المللی است، یا
  • یک کارآفرین به دنبال مشتریان جدید در سطح دنیا

شما بسیار بهتر با بهره گیری از رسانه‌های محلی و شناسایی روندها می‌توانید تصمیم بگیرید.

به این ترتیب ذهنیتی جهانی خواهید داشت و فراتر از مرزهای خود فکر می‌کنید.

9. توسعه شغلی از طریق اشتباهات

یادگیری یک زبان خارجی شما را برای شکست آماده می‌کند که باعث می‌شود در کار خود انعطاف‌پذیرتر شوید. چرا؟ چون یادگیری زبان آسان نیست. اگر اینطور بود، آیا همه ما به چند زبان صحبت نمی‌کردیم؟

باید به اشتباه عادت کنید، دستور زبان گیج‌کننده را یاد بگیرید و در مکالمات به سختی استفاده کنید. توقع نداشته باشید که همه چیزی را که می‌شنوید را متوجه شوید.

این یک فرآیند کاملا شخصی است که سرسختی و انعطاف پذیری شما را افزایش می‌دهد.

ویژگی که بین زبان آموزان و کارآفرینان مشترک است این است که زمانی که شروع به یادگیری می‌کنند، می‌پذیرند که این فرایند با اشتباه همراه است. کسانی که موفق هستند از اشتباهات خود درس می‌گیرند، دوباره روی پای خود می‌ایستند و دوباره تلاش می‌کنند.

کشف چگونگی یادگیری یک زبان جدید، طرز فکر و نگرشی را به شما می‌دهد تا در مسیر شکست خود قدم بردارید و برای نتایج بهتر در زندگی و کار خود تلاش کنید.

10. استعدادهای خود را به خارج از کشور ببرید

نکته دیگر اینکه اگر دوست دارید بخشی از کار خود را در خارج از کشور انجام دهید، یادگیری یک زبان خارجی کوتاه‌ترین مسیر است!

برای شروع، اگر برای دولت یا یک شرکت بین‌المللی کار می‌کنید، اگر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، فرصتی عالی برای دست یابی به موقعیت‌های بین المللی یا فرصت‌های توسعه شغلی است.

با این حال، اگر می‌خواهید به تنهایی پیش بروید، فرصت‌های شغلی بی‌پایانی به زبان خارجی در سراسر جهان وجود دارد. در حال حاضر وب سایت‌های زیادی وجود دارند که مشاغل برتر زبان را پست می‌کنند.

اما یکی دیگر از راه‌های بالقوه مفید برای کسانی که به دنبال وقفه شغلی هستند، کار در یک NGO است. همه سازمان‌های غیردولتی به افرادی با مهارت‌های زبانی نیاز دارند و فرصت‌های هیجان‌انگیز زیادی دارند، از ترجمه برای مقامات بازدیدکننده گرفته تا جلسه دولت‌ها.

مهاجرت شغلی

فرصت‌های شغلی بی‌پایانی به زبان خارجی در سراسر جهان وجود دارد.

11. در مصاحبه‌های شغلی متمایز خواهید بود

توانایی در صحبت کردن به یک زبان خارجی، به شما کمک می‌کند شغلی پیدا کنید و نسبت به سایر کاندیداهای تک زبانه اولویت داشته باشید. دانستن زبان دوم، شانس شما را برای یافتن شغل در میان گروهی از افراد واجد شرایط با توانایی‌های مشابه افزایش می‌دهد.

طبق مطالعه ای که در اتاق‌های بازرگانی بریتانیا در سال 2013 انجام شد، بیش از 60 درصد شرکت‌ها با موانع زبانی در تجارت خارجی مواجه هستند و فعالیت آن‌ها را محدود کرده است.

12. دریافت میزان  حقوق بالاتر

کارمندانی که یک زبان خارجی یاد دارند، حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. یک آژانس استخدام اخیراً اعلام کرده است که دانستن یک زبان خارجی می‌تواند بین 10 تا 15 درصد به حقوق شما اضافه کند.

13. امکان رشد در موقعیت کاری

توانایی صحبت کردن به یک زبان خارجی شما باعث می‌شود که بتوانید به خارج از کشور سفر کنید؛ چراکه زبان کشوری را که به آن می‌خواهید به خوبی می‌دانید. شرکت‌های کوچک به کارمندان چند زبانه نیاز دارند که بتوانند به آنها در کشف فرصت‌های تجاری جدید در کشورهای خارجی کمک کنند.

شما واقعاً نیازی به تسلط به یک زبان ندارید و گاهی اوقات با دانستن حد کافی از مهارتهای آن می‎‌تواید به اهداف خود برسید. شاید فکر کنید این شرکت‌ها برای ارتباطات خارجی خود مترجم استخدام می‌کنند، اما آنها به مدیران و نمایندگان باتجربه نیاز دارند تا با مشتریان خود به زبان خودشان ملاقات کنند و از آنها استقبال کنند. و به عنوان چهره شرکت در بازارهای خارجی فعالیت کند.

14. زبان تفکر کارفرما و شرکا را بهتر درک می‌کنید

رنه دکارت فیلسوف فرانسوی زمانی گفت: «من فکر می‌کنم، پس هستم». دکارت در قرن هفدهم می‌زیست. او متون و کتابهای متعددی را به زبان مادری خود فرانسوی و یا به زبان لاتین نوشت. چیزی که او هنوز نمی‌توانست پیش بینی کند این است که چگونه زبان، تفکر و در نتیجه فرهنگ ما را تعیین می‌کند.

دانشمندانی در مؤسسه روانشناسی ماکس پلانک در نایمگن، هلند هستند که تاثیر زبان مادری ما، بر درک ما از جهان اطرافمان را بررسی می‌کنند. برای دهه‌ها، محققان تعجب می‌کردند که چرا برخی از فرهنگ‌ها کلماتی برای توصیف فضایی مانند «راست» یا «چپ» ندارند، با این حال مردم هنوز می‌توانند جهت‌یابی کنند. فرض بر این بود که آنها نیز روابط فضایی را متفاوت تصور می‌کنند و به طور متفاوتی به آنها فکر می‌کنند.

محققان با استفاده از روش‌های اندازه‌گیری علمی مانند EEG و اندازه‌گیری میدان بینایی، مطالعات زبانی مقایسه‌ای را با زبان مادری انگلیسی، آلمانی و هلندی آغاز کردند. آنها دریافتند که ساختارهای زبانی (دستور زبان) که افراد با آنها بزرگ می‌شوند، به طور قابل توجهی بر فرآیندهای شناختی تأثیر می‌گذارد، به عنوان مثال، نحوه درک ما از تصاویر یا فیلم ها. سوژه‌های آلمانی و انگلیسی به طور خاص نشان دادند که آلمانی‌زبان‌های بومی تمایل به تثبیت و پاسخ به هدف یک خط داستانی دارند. در مقابل، انگلیسی زبانان مادری تمایل بیشتری به توجه بیشتر به خود داستان داشتند.

هر کسی که کمی زبان انگلیسی را مطالعه کرده باشد می‌تواند این را بفهمد: فعلاستمراری با “ing” پایان می‌یابد درحالی که گرامر معادلی در زبان آلمانی ندارد. بنابراین، اگر دور بعدی مذاکرات با همکاران انگلیسی شما کمی بیشتر طول بکشد، ممکن است به این دلیل باشد که برای آنها مذاکره مهمتر از نتیجه است. آنچه ما به عنوان یک تفاوت فرهنگی درک می‌کنیم را می‌توان با آموزش زبان بهتر درک کرد و احتمالاً بر آن غلبه کرد.

15. کمتر شدن تاثیر عاطفه و احساسات بر تصمیم گیری‌ها

مهارت‌های زبان خارجی همچنین به تصمیم گیری‌های منطقی تر، حفظ فاصله عاطفی و استفاده از فرصت‌های جذاب، کمک می‌کند. این چیزی است که محققان دانشگاه شیکاگو دریافته‌اند و بر اساس این مطالعه، «اثر زبان خارجی: تفکر به زبان خارجی سوگیری‌های تصمیم‌گیری را کاهش می‌دهد»، یک زبان خارجی مکانیسم فاصله‌گیری را فراهم می‌کند که افراد را از سیستم شهودی فوری به یک سیستم تفکر عمدی‌تر انتقال می‌دهد.

برای این مطالعه، محققان با دانش آموزان انگلیسی زبانی که اسپانیایی یاد گرفته بودند، کار کردند. این آزمایش که شامل تصمیم گیری مالی بود، توسط یک گروه از دانش آموزان به زبان مادری انگلیسی و گروه دیگر به زبان خارجی اسپانیایی انجام شد. این آزمایش بررسی کرد که دانش‌آموزان بسته به زبان خود چه گزینه‌های را  می‌بینند، چقدر احتمال دارد شرط‌بندی جذاب کنند. وقتی تحقیقات به زبان مادری آنها انگلیسی انجام می‌شد، دانش‌آموزان احساساتی فکر می‌کردند و تصمیمات کوته‌بینانه می‌گرفتند. در مقابل، در آزمایش اسپانیایی زبان، آنها تصمیم منطقی‌تری گرفتند.

شاید مهم‌ترین عامل این باشد که بان خارجی نسبت به زبان مادری طنین احساسی کمتری ایجاد می‌کند. که این مزیت را دارد که تصمیم‌گیری‌ها با احساس کمتری همراه هستند و از فرصت‌های استفاده می‌شود. گزارش تحقیق می‌گوید که یافته‌های جدید به نحوه تصمیم گیری افراد در یک جامعه جهانی مرتبط است، زیرا هر روز افراد بیشتری از یک زبان خارجی استفاده می‌کنند. فکر کردن به یک زبان خارجی می‌تواند هنگام تصمیم گیری در یک محیط تجاری یا در مورد امور مالی شخصی بسیار سودمند باشد.

مصاحبه شغلی

توانایی در صحبت کردن به یک زبان خارجی، به شما کمک می‌کند شغلی پیدا کنید

16. زبان‌های خارجی به عنوان عامل موفقیت در اقتصاد جهانی

زبان‌های خارجی یک عامل موفقیت بسیار مهم در اقتصاد هستند. موفقیت بخش‌های صنعتی سنتی تنها زمانی حاصل می‌شود که بتوانند در مواجهه با تغییرات ساختاری با روندهای بزرگی مانند جهانی شدن و تشدید دانش، خود را حفظ کنند. مبنای اساسی جهانی شدن و افزایش دانش، گسترش ارتباطات است. بنابراین دانستن زبان‌ها و فرهنگ‌های خارجی ضروری است.

به عنوان مثال، ما انکار نمی‌کنیم که برنامه‌های ترجمه می‌توانند در نوشتن ایمیل تجاری کمک کننده باشند. با این حال، بسیاری از این مزیت غافل هستند. حتی برنامه‌هایی که به عنوان کار با هوش مصنوعی کار می‌کنند، فقط برای ترجمه متون متعارف مناسب هستند. به عنوان مثال، آنها احساسات را درک نمی‌کنند، که به راحتی می‌تواند منجر به سوء تفاهم‌های ناراحت کننده شود. برای اینکه بتوانید ترجمه‌ها را بررسی کنید، به مهارت‌های زبانی خود نیاز دارید. در واقع، در ارتباطات تجاری شفاهی، برنامه‌های ترجمه یک عامل مخرب هستند. چراکه ابتدا صحبت کردن یا تایپ کردن در برنامه، سپس گوش دادن یا خواندن ترجمه قبل از اینکه طرف مقابل به همان شیوه پاسخ دهد، مکالمات ممکن است سه برابر بیشتر طول بکشد. ناگفته نماند که این رویکرد نشان دهنده این است که حرفه ای نیستید.

آنچه در اینجا مسلم‌تر است این است که تنها کسانی که می‌توانند خود را به طور دقیق بیان کنند و در عین حال از ویژگی‌های فرهنگی آگاه باشند، به هدف خود می‌رسند و پیشرفت بیشتری می‌کنند، هم از نظر حرفه ای در شغل و هم از جنبه عاطفی، چه به عنوان عضو تیم و چه به عنوان رهبر تیم. دانستن بیش از یک زبان همچنین مهارت‌های نرمی مانند همدلی را که برای روابط سالم کارکنان، مدارا و احترام لازم است، تقویت می‌کند و سازگاری با فرهنگ‌های کاری جدید را بهبود می‌بخشد.

17. فراهم شدن امکان کار در صنایع مختلف

یادگیری زبان باعث می شود که در انواع مشاغل بتوانید مشغول به کار شوید که این امکان برای افراد تک زبانه غیرممکن یا بسیار دشوار است. برای برخی مشاغل، مانند ترجمه، توانایی‌های زبان ضروری است، اما موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که بسیار مفید هستند. این لیست متنوع شامل:

  • آموزش زبان
  • مشاغل در سفر و گردشگری
  • مشاغل مهمانداری
  • متخصصان مراقبت‌های بهداشتی
  • مشاغل در لجستیک و توزیع

18. از کشورهای دیگر بازدید می‌کنید

سفر به عنوان فردی که به زبان محلی می‌تواند صحبت کند، می‌تواند انقلابی در سفر به خارج از کشور باشد. درست است که مسافران تک زبانه می‌توانند از مکان‌هایی که شما بازدید می‌کنید، دیدن کنند، اما شما راحت‌تر می‌توانید خارج از چارچوب گردشگری حرکت کنید و با آن مکان و مردم آنجا ارتباط برقرار کنید و به گونه‌ای ارتباط برقرار کنیند که اغلب برای کسانی که نمی‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند، غیرقابل دسترسی خواهد بود.  یادگیری زبان دوم همچنین درهای بیشتری را به روی فرصت‌های تحصیل یا کار در خارج از کشور باز می‌کند.

19. به منبع  آموزش مهارت‌های کسب و کاری دسترسی دارید

در دنیایی با بیش از 6000 زبان گفتاری، گاهی اوقات نیاز به ترجمه داریم، اما صحبت کردن حداقل یک زبان دیگر ما را قادر می‌سازد تا به اطلاعاتی مفید دسترسی پیدا کنیم. به عنوان مثال، افراد مسلط به زبان‌های دیگر می‌توانند به عنوان شهروندان واقعی جهانی در اینترنت بچرخند؛ رسانه‌ها را ببینند و با سرگرمی‌های خارجی وقت گذرانی کنند.

20. یادگیری زبان سوم راحت تر می شود

یادگیری زبان دوم نه تنها مهارت‌های ارتباطی را بهبود می‌بخشد و واژگان را در زبان اول شما افزایش می‌دهد، بلکه تحقیقات نشان می‌دهد که انتخاب زبان سوم و یادگیری آن آسان‌تر خواهد بود. با یادگیری زبان، شبکه‌های مغزی جدیدی ایجاد می‌کنید که وقتی شروع به یادگیری زبان سوم می‌کنید، آماده می‌شوند.

21. اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

هر زبان آموزی می‌تواند گواهی دهد که اشتباهات خود را در حین کشف زبان جدید، اغلب در هنگام صحبت با دیگران انجام می‌دهد. این بخشی ضروری از فرآیند یادگیری است! یادگیری زبان به این معنی است که از منطقه راحت خود خارج شوید. نکته مثبت، احساس موفقیت شگفت انگیزی است که هنگام مکالمه با شخصی به زبان مادری خود احساس خواهید کرد.

22. دسترسی به فرصت‌های آموزشی بهتر

یادگیری یک زبان دیگر نیز به فرصت‌های آموزشی بهتر منجر می‌شود. به عنوان مثال، اگر شما فقط به یک زبان صحبت می‌کنید، فقط می‌توانید در مدارس یا دانشگاه‌هایی شرکت کنید که به این زبان صحبت می‌شود.

با این حال، اگر زبان دیگری را مطالعه کنید، می‌توانید در مدارس بسیار بیشتری شرکت کنید. دانش‌آموزانی که در مدارس زبان در واشنگتن دی سی شرکت می‌کنند، شانس خود را برای حضور در دانشگاه‌های آمریکا افزایش می‌دهند، به خصوص اگر در تافل یا آیلتس در یک مرکز آزمون انگلیسی شرکت کنند و نمرات قبولی کسب کنند. به این دلیل که این نمرات آزمون به عنوان مدرکی دال بر مهارت انگلیسی توسط 10000 موسسه پذیرفته شده است.

به علاوه، مطالعات نشان داده است که دانش‌آموزانی که زبان دیگری را مطالعه می‌کنند، عملکرد تحصیلی بهتری دارند. آنها در آزمون‌های استاندارد نمرات بالاتری کسب می‌کنند و مهارت‌های سوادآموزی بهتری دارند.

اعتماد به نفس

یادگیری زبان انگلیسی باعث افزایش اعتماد به نفستان میشود.

جمع بندی

همانطور که پیداست، کلاس‌های انگلیسی دبیرستان شما بیهوده نبود. یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند شغل شما را بسیار فراتر از توانایی برقراری ارتباط با افراد از فرهنگ‌های دیگر تحت تاثیر قرار دهد. مزایای بی‌شمار دیگری همانند اینکه شما باهوش‌تر، خلاق‌تر و مجهزتر برای رسیدن به اهداف شغلی خود آماده خواهید بود.

اگر به دنبال سریع‌ترین راه برای یادگیری یک زبان هستید، ممکن است به دنبال کلاس آموزش زبان باشید. حال که به اهمیت یادگیری زبان در موفقیت شغلی پی بردیم، قطعا موسسه زبان کوییک انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود. چون علاوه بر کلاس‌های امدادگی امون‌های بین المللی، کلاس‌هایی نیز برای مختص آزمون‌هایی زبانی که مرتبط با کسب و کار هستند، نیز برگزار می‌کند. پس همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را پر کنید تا از شرایط شرکت در این کلاس‌های مختص کسب و کار آشنا شوید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته