تقویت اسپیکینگ آیلتس چگونه امکان پذیر است؟

بعضی اوقات صحبت کردن خوب به زبان انگلیسی بسیار دشوار است؛ به خصوص موقعی که می‌خواهید برای امتحان آیلتس هم آماده شوید. ما کاملا این موضوع را درک می‌کنیم. چه زمانی شما می‌توانید به راحتی دو دقیقه در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید؟ چه موقع می‌توانید درباره محیط زیست، حمل و نقل عمومی و شهریه دانشگاه به روشی معنی‌دار بحث کنید؟ البته برخی از ما خوش‌شانس هستیم و افرادی در اطراف خود داریم که می‌توانیم با آنها زیاد گپ بزنیم. برخی‌ها هم وقت و هزینه لازم برای شرکت در کلاس تقویت اسپیکینگ آیلتس را دارند. با این حال، بسیاری از ما وقت، پول و پشتیبانی لازم برای تمرین موثر صحبت کردن را نداریم. پس چگونه می‌توانیم فرصت صحبت کردن را پیدا کنیم؟ منظور از صحبت کردن، این است که بتوانیم خود را برای آزمون آیلتس آماده کنیم. خواندن، نوشتن و گوش دادن می‌تواند تمرین‌هایی باشد که شما می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید. به هر حال صحبت کردن به زبان دیگر کار دشواری است. بیشتر افراد موافق هستند که بهترین راه تمرین، فعال بودن و خارج شدن از منطقه امن خود است. در ادمه به برخی از روش‌های تقویت اسپیکینگ آیلتس اشاره می‌کنیم. آنها را بررسی کنید و تمرینات لازم را انجام دهید.

الگوهای واقعی منابع آیلتس را تمرین کنید

برای موفقیت هر چه بیشتر در آزمون بین‌المللی‌آیلتس، بهتر از با سبک سوالات آشنا شوید. موسسه تخصصی کوییک با پرداخت هزینه‌های مربوط به سوال‌های اخیر آزمون آیلتس این منبع را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار داده است. کافی است لینک زیر را دانلود کنید تا کتاب Speaking Actual Test 2019  را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در اختیار داشته باشید.

معرفی کتاب Actual Tests سوال‌های واقعی اسپیکینگ آیلتس

پیدا کردن دوستی که با او به راحتی تمرین کنید

شما باید فردی را پیدا کنید که به یادگیری زبان علاقه داشته باشد و اهداف علمی‌اش با شما مشابه باشد. همه افراد متفق القول هستند که این مورد تاثیر بسزایی در یادگیری شما دارد. این کار می‌تواند برای تقویت اسپیکینگ آیلتس از دیگر کارها سرگرم کننده‌تر باشد. شما می‌توانید به یکدیگر کمک کنید تا چیزهای جدیدی یاد بگیرید. همچنین یکی از مزیت‌های این روش، رایگان بودن آن است. می‌توانید یادداشت‌ها و منابع خود را به اشتراک بگذارید و از هم‌نشینی با دوست‌تان لذت ببرید. هم‌چنین به شما کمک می‌کند تا از یک برنامه منظم پیروی کنید. اما نکته مهم این است که در هنگام انتخاب فرد مورد نظر، دقت لازم را به خرج دهید. قبل از اینکه توافق کنید با کسی برای تهیه برنامه تقویت اسپیکینگ آیلتس صحبت کنید، باید از او تعدادی سؤال بپرسید. آیا سطح زبان انگلیسی آنها مشابه شما است؟ آیا می‌توانید به آنها اعتماد کنید؟ آیا آنها افرادی هستند که در مورد اهداف مطالعاتی جدی باشند یا اینکه وقت خود را صرف کارهای بیهوده می‌کنند. آیا زبان مادری هر دو شما یکی است؟ و از همه مهمتر، آیا شما واقعا این شخص را دوست دارید؟

صحبت با یکی از دوستان

یکی از ساده‌ترین روش‌ها صحبت با یکی از دوستان خود است

تبادل هدفمند زبان جهت تقویت اسپیکینگ آیلتس

بسیاری از ما در شهرها و کشورهایی زندگی می‌کنیم که اکثر مردم دوست دارند یک زبان دیگر را بیاموزند و به کلاس‌های آنچنانی هم می‌روند. مدت‌ها است که فعالیت های رایج برای زبان‌آموزان، معروف به تبادل زبان، به این امر پاسخ می‌دهد. همانطور که احتمالاً می‌دانید، مرکز تبادل زبان جایی است که دو یا چند نفر، زبان مادری خود را به یکدیگر آموزش دهند. به عنوان مثال، ناتاشا از روسیه به مدت یک ساعت در کتابخانه فردی برزیلی را ملاقات می‌کند. ناتاشا به مدت ۳۰ دقیقه به کارولینا زبان روسی آموزش می‌دهد. سپس کارولینا به مدت ۳۰ دقیقه با ناتاشا زبان پرتغالی آموزش می‌دهد. سعی کنید فردی را بیابید و با او به تبادل زبان بپردازید. این روش می‌تواند هیجان انگیز و جالب باشد. اما به جای اینکه فقط به زبان انگلیسی گپ بزنید، روی فعالیت‌های تقویت اسپیکینگ آیلتس نیز تمرکز کنید. از آنجا که ممکن است این فرد درباره IELTS اطلاعاتی نداشته باشد، باید خودتان را آماده کنید تا به برخی از نکات آیلتس، توجه ویژه‌ای داشته باشید. شما باید به گونه‌ای تمرین کنید که آمادگی خود را به طور موثری افزایش دهید.

صحبت

صحبت در مورد اتفاقات روز با دوستان خود

تلفن خود را کنار بگذارید و فعالیتتان را آغاز کنید.

این روزها، وقتی وارد یک کافه می‌شوید، همه افراد ساکت هستند و اکثرا در حال بازی با تلفن‌های خود هستند. آنها ممکن است در مورد آخر هفته یا درباره سیاست جهانی بحث کنند، اما همه اینها را از طریق گوشی موبایلشان انجام می‌دهند. برای شما نیز ممکن است وسوسه کننده باشد که همین کار را انجام دهید. تلفن خود را خاموش کنید و با مردم صحبت کنید. شما می‌توانید با دوستان خود یا افراد مختلف در مورد آثار هنری موجود در گالری‌های هنری صحبت کنید. به یاد داشته باشید که اگر مکالمات معنی داری نداشته باشید، هرگز پیشرفت نخواهید کرد. بنابراین تلفن خود را کنار بگذارید، به موضوعات جالب فکر کنید و گپ بزنید!

شرکت در انجمن‌ها برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

راه عالی دیگر برای بهبود تقویت اسپیکینگ آیلتس، شرکت در برخی انجمن‌‌‌ها و رویدادها است. من در یک شهر کوچک زندگی می‌کنم ولی با شرکت در این انجمن ها از طریق اینترنت می‌توانم به راحتی از ۱۵رویداد مهم جهانی آگاهی پیدا کنم. به این طریق شما به راحتی می‌توانید اخبار جالب و سرگرم کننده را دنبال کنید. رویدادهای جامعه، مکانی عالی برای تمرین زبان انگلیسی شما است. اغلب مردم می‌خواهند صحبت کنند و چه خوب است که فرصت را غنیمت بشمارید و صحبت را به صورت انگلیسی ارائه دهید. در همه مکان‌ها سر میز صبحانه، در محل کار و حتی در میهمانی‌ها افراد تمایل دارند درباره موضوعات مختلف با یکدیگر بحث و تبادل نظر داشته باشند. به این ترتیب شما نه تنها سرگرمی خواهید داشت بلکه فرصتی خواهید داشت تا با طیف بزرگی از مردم به روشی جالب و معنی دار صحبت کنید. آیا تا به حال عضو یکی از این انجمن‌ها شده‌اید؟

بهترین راه تقویت اسپیکینگ آیلتس (چرا نمی‌­توانیم انگلیسی حرف بزنیم؟)

تجربه بسیاری از زبان­‌آموزان ما نشان‌­داده است که به­‌کارگیری روش­‌هایی بالا دربهبود سطح اسپیکینگ آن­‌ها و روان صحبت کردنشان بسیار موثر بوده‎‌­است. اما سوال بسیاری از افرادی که برای تقویت اسپینگ آیلتس یا آموزش مکالمه انگلیسی به موسسه ما مراجعه می­‌کنند، این است که چرا با وجود سال‌­ها شرکت در کلاس­‌های آموزشی یا مطالعه زبان انگلیسی، نمی‌­توانیم انگلیسی حرف بزنیم یا اسپیکینگ انگلیسی ما خوب نمی­‌شود؟ در واقع جواب این سوال رایج، و رفع مشکل آن، در یادگیری و تمرین بهترین راه تقویت اسپیکینگ آیلتس نهفته است.

تصوور کنید یک روز فارسی صحبت نکنید و روزه سکوت بگیرید، مطمئن باشید روز بعد که دوباره شروع به صحبت کردن می­کنید، نه به اندازه زبان انگلیسی، اما اندکی تپق خواهید زد، چرا که تمرین نکرده‌­اید و قدرت عضلات زبان شما در بیان واژه­‌ها کم شده است. اسپیکینگ انگلیسی هم مانند اسپیکینگ فارسی است، یعنی اگر می­­‌خواهید مثل یک فرد انگلیسی زبان صحبت کنید، روان و بدون هیچ مشکلی، راه­کار آن خواندن واژه و گرامر نیست. در واقع دانستن واژه‌­ها و گرامرهای کاربردی و متنوع، بخشی از فرآیندد صحبت کردن است، شما باید دانش زبان انگلیسی را داشته باشید تا بتوانید صحبت کنید.

تنها راه­کار آن این است که تا آنجا که ممکن است انگلیسی صحبت کنید. هفته‌­ای 4 تا 5 ساعت کلاس رفتن، برای تقویت اسپیکینگ مدت زمان بسیار کمی است، به علاوه قطعا همه زمانی را که در کلاس هستید، انگلیسی صحبت نمی­‌کنید، بنابراین خودتان باید فضایی را ایجاد کنید که روزی یک تا دو ساعت اسپیکینگ انگلیسی داشته باشید.

انجمن ها

راه عالی دیگر برای بهبود تقویت اسپیکینگ آیلتس، شرکت در برخی انجمن‌‌‌ها و رویدادها است.

اما چگونه باید این کار انجام دهیم؟

در واقع بهترین روش تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی این است که، موضوع مورد علاقه­‌تان را انتخاب کرده و با استفاده از واژگان و گرامری که بلد هستید، سعی کنید در مورد آن موضوع جمله بسازید و صحبت کنید، و در عین حال صدای خود را ضبط کنید و سپس به آن گوش دهید. شما که دانش گرامری خوبی دارید، به راحتی می­‌توانید ایرادات خود را پیدا کنید و تلفظ لغاتی را که مطمئن نیستید چک کنید و یاد بگیرید. نکته مهم این است که هنگام ضبط صدا، فقط حرف بزنید، نگران اشتباه بودن گرامر یا تلفظ واژه‌­ها نباشید و فقط ادامه دهید. درست مانند زمان کودکی­‌مان که خیلی از واژه­‌ها یا جملات را اشتباه بیان می­‌کردیم، اما به مرور زمان با حرف زدن بیشتر و تقلید از پدر و مادرمان، توانستیم مثل آن­‌ها صحبت کنیم. یادگیری اسپیکینگ زبان انگلیسی هم به همین شکل است، هرچقدر تمرین کنید، خطاهای خود را پیدا کنید و آن­‌ها را در اسپیکینگ­‌های بعدی برطرف کنید، مهارت شما در صحبت کردن به انگلیسی بیشتر خواهد شد.

نکته مهم دیگر ایجاد فضای زبان انگلیسی در زندگی‌مان است. نباید انتظار داشت، وقتی که فیلم انگلیسی نمی‌­بینید یا موسیقی انگلیسی گوش نمی‌دهید، قادر باشید به خوبی انگلیسی صحبت کنید. حتی اگر فرصت فیلم دیدن ندارید، می­توانید هنگام انجام کارهای روزمره، به شبکه­‌های انگلیسی زبان مانند BBc گوش دهید و هرچند ممکن است با تمرکز به آن­ها گوش ندهید، اما در ناخودآگاه شما بسیار موثر خواهد بود.  بنابراین سعی کنید انگلیسی را در ناخودآگاه خود پرورش دهید. با تمرین روزی یک تا دو ساعت و ضبط صدا، حتی اگر با غلط باشد، مطمئن باشید اسپیکینگ زبان انگلیسی بعد از یکی دو ماه بسیار پیشرفت خواهد کرد.

به علاوه مطالعه این مطلب به شما آموزش می‌­دهد، چگونه مکالمه زبان انگلیسی خود بدون شرکت در کلاس­‌های آموزشی، تقویت کنید.

تقویت اسپیکینگ

تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی

بهترین کتاب تقویت اسپیکینگ آیلتس

موسسه تخصصی زبان کوییک در کنار منابعی که توسط اساتید آن برای آموزش و تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی و آزمون آیلتس طراحی و نگارش  شده‌­است، کتاب اسپیکینگ معمارزاده (IElTS MAXIMISER SPEAKING By Memarzadeh) را به عنوان بهترین کتاب تقویت اسپیکینگ آیلتس، به زبان­‌آموزان معرفی می­‌کند.

این کتاب، در ابتدا سوالاتی مشابه بخش اول (Part1) اسپیکینگ آزمون آیلتس را به­‌صورت موضوع بندی شده، ارائه می­‌کند و سپس برای هر یک از سوالات، 5 تا 6 مدل جواب یا نحوه پاسخ‌گویی، آورده است. مشکل بسیاری از افراد این است که دانش زبان انگلیسی بالایی دارند، اما ایده برای صحبت کردن ندارید، کتاب اسپیکینگ آیلتس معمارزاده، با الگوهایی که ارائه داده است، ایده سازی ذهن شما را بسیار قوی می‌کند. با مطالعه این الگوها و یادگیری نحوه پاسخ­‌گویی به سوالات، حتی بدون نیاز به معلم، می­‌توانید به این سوالات پاسخ دهید، صدای خود را ضبط کنید و ایرادات خود را برطرف سازید.

برای بخش دوم اسپیکینگ آزمون آیلتس (Part 2)، صد نمونه سوال یا کیو کارت (Cue Card)  همراه با بیست نمونه پاسخ، ارائه کرده است که با مطالعه آن­ها می­‌توانید با انواع سوالات این بخش و نحوه پاسخ‌­دهی به آن­ها، آشنا شوید. بعد از مطالعه این دو فصل، شما قادر خواهید بود، در مورد اعضای خانواده، ابزارآلات، نحوه استفاده از اینترنت، اتاق خود، شخصیت موردعلاقه‌­‌تان، شهر موردعلاقه‌تان و… به­‌راحتی صحبت کنید.

در فصل سوم کتاب، صد موضوع رایج در آزمون‌های آیلتس، براساس حروف الفبای انگلیسی فهرست‌بندی شده است. برای هر موضوع، واژگان و جملاتی کوتاه پیشنهاد شده‌­است. به علاوه ، نحوه‌ی آموزش فصول مختلف کتاب، در دو صفحه‌ی پایانی کتاب، برای مدرسین، توضیح داده­‌شده‌­است.

این کتاب مناسب کسانی که به کسب نمره‌­ای بین 5 تا 7 در بخش اسپینگ آزمون آیلتس نیاز دارند. به علاوه برای افرادی که تنها قصد  یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارند، کتابی بسیار مفید و کاربردی­ می­‌باشد.

دوره‌های تقویت اسپیکینگ آیلتس در موسسه کوییک

موسسه تخصصی زبان کوییک با بهره‌گیری از به روزترین سرفصل‌های آموزشی و در اختیار داشتن بهترین اساتید در زمینه تدریس اسپیکینگ آیلتس، در کوتاه‌ترین زمان ممکن کسب نمره مورد نظر را برای شما در آزمون آیلتس ساده خواهد کرد.

ویژگی منحصر به فرد این دوره‌ها امکان برگزاری آن‌ها به صورت آنلاین و حضوری است و نتایج حاصل شده از این دوره‌های مطلوب بسیاری از داوطلبین آزمون آیلتس بوده است. برای اطلاع درباره این دوره‌ها می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

کتاب اسپیکینگ معمارزاده

کتاب اسپیکینگ معمارزاده (IElTS MAXIMISER SPEAKING By Memarzadeh)

سوال‌های رایج در زمینه تقویت اسپیکینگ آیلتس

سریع‌ترین راه تقویت اسپیکینگ آیلتس چیست؟

برای تقویت اسپیکینگ در سریع‌ترین زمان ممکن مشاهده فیلم‌ها مناسب با سطح شما، گوش دادن به داستان‌های کوتاه و شرکت در کلاس‌های مفید پیشنهاد می‌شوند.

جملات کاربردی اسپیکینگ آیلتس کدام هستند؟

این جملات تعداد بی‌شماری هستند که برای آشنایی بیشتر با آن‌ها کتاب اسپیکینگ معمار زاده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

موسسه تخصصی زبان کوییک دوره‌های اسپیکینک آیلتس را برگزار می‌نماید؟

موسسه تخصصی کوییک این دوره‌ها را با برترین استاد اسپیکینگ آیلتس ایران، استاد ذوالفقاری برگزار می‌کند.

منابع تقویت اسپیکینگ کدام هستند؟

کتاب Mat Clark IELTS Speaking و Actual Test Speaking از بهترین منابع تقویت اسپیکینگ آیلتس به حساب می‌آیند که لینک دانلود آن‌ها در همین صفحه موجود است.

آیا کسب نمره 7 در اسپیکینگ آیلتس دشوار است؟

برای کسب این نمره در آزمون آیلتس نیازمند دانش خوبی در زبان انگلیسی می‌باشید. اما با تمرکز بر فلوئنسی و استفاده از اصطلاحات کسب این نمره کار سخی نیست.

آیا گرامر در تقویت اسپیکینگ موثر است؟

گرامر یکی از مهم‌ترین نکات تقویت اسپیکینگ می‌باشد. در صورت عدم دانش نسبت به گرامر زبان انگلیسی، اسپیکینگ شما سرشار از اشتباه ساختاری خواهد بود و کمکی به بهبود نمره شما در آزمون‌های بین المللی نخواهد کرد.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2.5]

11 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته