یادگیری انگلیسی با اخبار برای علاقه‌مندان زبان انگلیسی

در دنیای امروز، زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های بین‌المللی به شمار می‌رود و به عنوان زبان موثر در جهت تسهیل ارتباطات، شغل و تحصیلات، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند یکی از بزرگترین سرمایه‌های شما باشد و به شما در دستیابی به فرصت‌های شغلی و تحصیلی بین‌المللی کمک کند. در این راستا، متد‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا با سرعت بیشتری به دست آوردن مهارت‌های لازم برای صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی برسید. یکی از این روش‌های آموزش زبان انگلیسی، استفاده از اخبار و مقالات به زبان انگلیسی است که به شما کمک می‌کند همزمان با یادگیری زبان، به اطلاعات و اخبار جدید و مفیدی نیز دست یابید. در این متن به بررسی مزایای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از اخبار و مقالات خواهیم پرداخت.

چرا بهتر است زبان انگلیسی را با اخبار فرا گرفت؟ یادگیری انگلیسی با اخبار یک روش عالی برای بهبود مهارت‌های واژگان، گوش دادن و مکالمه زبان انگلیسی است. شما می‌توانید اخبار نوشتاری، صوتی، تصویری و اخبار تلویزیونی زنده با گزینه‌های داخلی و آفلاین را انتخاب کنید. ما در موسسه تخصصی زبان کوییک، معتقدیم اخبار انگلیسی بسیار ارزشمند هستند و باید در برنامه مطالعاتی گنجانده شود زیرا:

شفافیت انگلیسی

بیشتر روزنامه نگاران و خبرنگاران، به صورت استاندارد انگلیسی را می‌نویسند و صحبت می‌کنند و مطالب خود را به خوبی بیان می‌کنند. کار آنها ارائه حقایق و خلاصه وقایع برای عموم است. اخبار انگلیسی برای درک زبان‌آموزان ESL آسان‌تر است زیرا راه و روش روشنی دارد. همچنین امکان دسترسی نامحدود به زبان مدرن را که امروزه زبان انگلیسی شناخته می‌شود، فراهم می‌کند.

آخرین اطلاعات

رسانه‌های خبری مدرن یک جریان ثابت از مکالمات انگلیسی واقعی و اطلاعات تازه ارائه می‌دهند! حتی کلمه “خبر” از کلمه لاتین “nova” آمده است و به معنی “چیزهای جدید” است. هنگامی که انگلیسی را از طریق اخبار یاد می‌گیرید، این شانس را پیدا خواهید کرد که متوجه شوید در جهان چه می‌گذرد و از طریق نظرات، رسانه‌های اجتماعی و مکالمات با آنها ارتباط برقرار کنید.

خواندن، تماشا کردن، گوش دادن

اخبار انگلیسی به اشکال مختلفی ارائه می‌شود و این امر هنگام یادگیری زبان گزینه‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر کسب مهارت خواندن را ترجیح می‌دهید، روزنامه‌های آنلاین و وب سایت‌های خبری ساده برای دانشجویان وجود دارد. اگر می‌خواهید مهارت‌های گوش دادن و واژگان خود را بهبود ببخشید، کانال‌های خبری تلویزیون، فیلم‌های YouTube، ایستگاه‌های رادیویی و پادکست‌ها نیز وجود دارد. مطالب محبوب اغلب در تمامی این قالب‌ها ظاهر می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی یادگیری انگلیسی با اخبار را تجربه کنید.

اخبار

اخبار،یکی از بهترین منابع برای تقویت زبان انگلیسی

آنچه که به شما مربوط می‌شود!

اخبار تازه مرتبط با هر موضوع، روزانه تولید می‌شود! سرگرمی‌ها و علاقه‌های شخصی شما هرچه باشد، در مقالات و داستان‌های خبری مرتبط زیادی پیدا می‌شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صورت آنلاین آنها را نگاه کنید! اگر به سیاست و اخبار “جدی” علاقه ندارید می‌توانید روی اخبار ورزشی یا جدیدترین اجراهای موسیقی تمرکز کنید.

۷ نکته مهم راجع به یادگیری انگلیسی با اخبار

رسانه خبری می‌تواند “کلاس شخصی” شما باشد زیرا به شما در یادگیری و درک انگلیسی واقعی کمک می‌کند. متون اخبار روشن است و از جملات کوتاه و مستقیم استفاده می‌کند. این موضوع باعث می‌شود درک و استفاده از آن برای تمرین خواندن آسان‌تر شود. همچنین متن اخبار نسبت به متون ادبی و کتاب‌ها که از جملات و واژگان پیچیده‌تر استفاده می‌کنند، ساده‌تر است.

  • واژگان جدید را بنویسید (اما نوشتن هر کلمه‌ای ضروری نیست!)

وقتی اخبار انگلیسی را می‌خوانید، تماشا می‌کنید و یا گوش می‌دهید، کلمات و عبارات نا آشنای زیادی پیدا خواهید کرد. همواره یک قلم و دفتر به همراه داشته باشید تا بتوانید بهترین و مفیدترین واژگان را یادداشت کنید. این کار ایده خوبی است تا بتوانید مجموعه‌های واژگان را با هم گروه‌بندی کنید؛ به طور مثال: سیاست، جنگ، شایعات مشهور (محاوره‌ای)، ورزش و … . برای یادگیری کلمات به صورت موضوعی دسته‌های جداگانه‌ای را در دفترچه خود ایجاد کنید که شامل عناوین موضوع، کلمه / بیان، رونویسی آوایی، معنی در انگلیسی، ترجمه و نمونه‌ای از متن باشد.
توجه: واژگانی را که می‌بینید چندین بار تکرار کنید و بنویسید. اگر سعی کنید تمامی عبارتی را که می‌یابید یاد بگیرید، هیچگاه آنها را به یاد نمی‌آورید! این امر به ویژه در مورد واژگانی که به ندرت در انگلیسی استفاده می‌شود، بسیار صادق است.

نت‌برداری

نت‌برداری از مطالب مهم به تقویت زبان انگلیسی کمک میکند

  • مقالات خبری را با صدای بلند بخوانید یا زمزمه کنید!

اینکار یک تمرین مکالمه است که می‌تواند به شما در بهبود تلفظ و یادآوری واژگان جدید کمک کند. هر وقت کلمه جدیدی پیدا کردید که به معنی یا تلفظ نا آشنا است، یک مقاله خبری را با صدای بلند بخوانید و یادداشت کنید. سپس معنی آن را در یک فرهنگ لغت آنلاین خوب جستجو کنید. اگر به اخبار انگلیسی گوش می‌دهید یا آنها را تماشا می‌کنید، می‌توانید “روش زمزمه کردن” را امتحان کنید: متن اخبار را بدست آورید و همراه گوینده بومی آن را بخوانید.

  • جهت یادگیری انگلیسی با اخبار خلاصه کوتاهی از اخبار تهیه کنید

این کار یک روش عالی برای آزمایش درک شما هنگام خواندن مقالات خبری به زبان انگلیسی است. بدین صورت که یک مطلب را بخوانید و نکات اصلی را انتخاب کنید. در صورت پرینت بودن مقاله، می‌توانید با استفاده از قلم هایلایت، این کار را به صورت ساده‌تر انجام دهید. هنگامی که نکات اصلی را یادداشت برداری کردید، می‌توانید آنها را علامت گذاری کنید و از معلم یا دوستان خود بخواهید که خلاصه شما را بررسی کند.

  •  اخبار تلویزیون را تماشا کنید تا مهارت شنیداری خود را بهتر کنید

تماشای اخبار تلویزیون به طور مرتب ۱۰۰٪ سرعت درک مطلب از طریق گوش دادن را بهبود می‌بخشد. تصاویر، صحنه وقایع را بیان می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا آنچه را که خبرنگار می‌گوید بفهمید. گوش دادن به اخبار انگلیسی مانند یادگیری نواختن پیانو است؛ شما در ابتدا به کندی می‌نوازید، اما با تمرین بیشتر سرعت شما بسیار بهبود می‌یابد!

  • برای یادگیری انگلیسی با اخبار از برنامه‌های خبری موبایل استفاده کنید

چند بار در روز تلفن خود را چک می‌کنید؟ احتمالا زیاد! برای یادگیری انگلیسی با اخبار، از تلفن همراه خود استفاده کنید. همه روزنامه‌ها و وب سایت‌های خبری برتر یک برنامه دارند. این وبسایت‌ها خواندن اخبار انگلیسی را در هر زمان و هر مکان آسان می‌کند.

 تلفن همراه

برای یادگیری انگلیسی با اخبار، از تلفن همراه خود استفاده کنید.

  • در مورد اخبار انگلیسی به طور مرتب بحث کنید!

برای این تمرین به یک معلم زبان انگلیسی، دوستان تحصیل کرده یا گروه کوچکی از دوستان نیاز دارید. هر هفته یک مقاله خبری جالب را انتخاب کنید. سپس یک زمان و مکان ترتیب دهید تا در کنار دوستان جمع شده و در مورد آن بحث کنید. سعی کنید لیستی از سؤالات مربوط به موضوع مقاله را درج کنید تا بحث ادامه‌دار شود. همچنین می‌توانید در مورد هر یک از واژگان جدید صحبت کنید و آنها را در جلسات مکالمه با هم تمرین کنید.

  •  از طریق نظرات، در اخبار آنلاین شرکت کنید

همه دوست دارند نظر خود را در مورد هر اتفاقی که در اخبار رخ می‌دهد، ابراز کنند! چرا از این فرصت به عنوان فرصتی برای یادگیری انگلیسی با اخبار استفاده نمی‌کنید؟ مقاله‌ای متناسب با موضوعی پیدا کنید که به شدت به آن علاقه دارید یا حساس هستید. سپس آنچه را که دیگران در نظرات زیر آن نوشته اند بخوانید. کلمات یا اصطلاحات مفید از موضوع مورد نظر یادداشت کنید و یاد بگیرید. اکنون با پاسخ دادن به نظرات خوانندگان دیگر، به گفتگو بپیوندید. بحث و گفتگو یکی از بهترین راه‌ها برای تمرین زبان انگلیسی است!

نتیجه‌گیری مرتبط با یادگیری انگلیسی با اخبار

یادگیری انگلیسی با اخبار یکی از روش‌های سرگرم کننده و محبوب در بین زبان‌آموزان است. شما هم می‌توانید با روش‌هایی که معرفی کردیم، به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید و سطح خودتان را ارتقاء دهید.

 اخبار تلویزیون

اخبار تلویزیون را تماشا کنید تا مهارت شنیداری خود را بهتر کنید

سوال‌های رایج در زمینه یادگیری زبان انگلیسی با اخبار

آیا آموزش زبان انگلیسی با اخبار ممکن است؟

یادگیری زبان انگلیسی با اخبار یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان است. اما برخی به اخبار علاقه ندارند و این روش به آنها پیشنهاد نمی‌شود.

کدام شبکه‌های خبری برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب می‌باشند؟

شبکه‌های خبری زیادی در این راستا وجود دارد. پیشنهاد ما VOA , BBC , CNN می‌باشد.

موسسه تخصصی زبان کوییک بر روی اخبار در پروسه آموزشی خود تکیه می‌کند؟

موسسه تخصصی زبان کوییک با تکیه بر تمامی منابع آموزشی سعی به آموزش زبان انگلیسی به تمامی زبان‌آموزان دارد. از این رو خبرها منابع مناسبی در این راستا می‌باشند.

چه اخباری برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب می‌باشند؟

این که چه نوع اخباری گوش دهیم بستگی به خود شما دارد ولی توصیه ما این است که به موضوعاتی گوش کنید که به آنها علاقه بیشتری دارید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

5 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته