بهترین منابع و کتاب‌ها برای خودآموزی زبان انگلیسی

معمولا کسانی که این مقاله را می‌خوانند قصد دارند که زبان انگلیسی را به صورت خودآموز شروع کنند. امکان دارد کلاس‌های مختلفی رفته باشند و از کودکی انگلیسی را شروع کرده‌باشند اما هنوز نمی‌توانند درست صحبت کنند و تصمیم گرفته‌اند خودشان اقدام به آموزش کنند. اگر این تصمیم را گرفته‌اید خوشحال می‌شویم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در موسسه تخصصی کوییک قصد داریم به شما راه‌هایی را بگوییم که باعث می‌شود زبان را به بهترین شکل به صورت خود‌آموز یاد بگیرید، همچنین در انتها 5 کتاب فوق‌العاده که برای خودآموزی زبان انگلیسی مفید هستند را معرفی می‌کنیم.

اگر می‌خواهید با یک انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنید باید بتوانید زبان انگلیسی را به راحتی صحبت کنید. در این صورت با برقراری ارتباط می‌توانیم از تجربیات، دانش، ایده‌ها، روش‌های حل مشکلات و شیوه فکر کردن آنها در مورد زندگی مطلع شویم. می‌توانیم به یقین بگوییم که زبان انگلیسی راحت‌ترین راه برای برقراری ارتباط در زمینه علمی، اقتصادی، تجاری و سیاسی میان افراد است.

برای یادگیری زبان انگلیسی قوانینی وجود دارد که بهتر است آنها را بدانیم و با رعایت آنها به صورت خودآموز زبان را یاد بگیریم. در اینجا ممکن است سوال پیش بیاید که نقش کلاس و مدرس در یادگیری زبان چیست؟ در ادامه با هم می‌خوانیم.

انگلیسی را خودآموز بخوانیم یا با مدرس؟

نقش مدرس در یادگیری هیچ‌گاه کم گرفته نمی‌شود اما شاید شما هم دیده باشید که با وجود مدرس و کلاس‌های خوب باز هم در یک مهارت میلنگید. از این می‌توانید نتیجه بگیرید که اگر شما بهترین و با تجربه‌ترین مدرس دنیا را هم داشته باشید اما خودتان هیچ اقدامی برای خواندن نکنید تمام تلاش‌های مدرس بی‌فایده است. تنها چیزی که برای یادگیری زبان مفید است تمرین و تکرار است و این جز با خودآموزی امکان پذیر نیست.

باید برنامه‌ای مدون و منظم برای خود داشته باشید تا بتوانید به صورت خودآموز زبان را یاد بگیرید. احتمالا شنیده‌اید که زبان در جمع و در ارتباطات شکل می‌گیرد، بله این جمله کاملا درست است اما باید به تنهایی بعضی از تمرین‌ها را انجام دهیم تا مهارت پیدا کنید و بتوانید در جمع خودی نشان بدهید.

گاهی باید اینقدر به تنهایی تمرین کنید تا بتوانید با سایر افراد وارد تعامل شوید. درست عین بازی فوتبال، درست است که ورزشی گروهی است اما باید تک به تک مهارت‌های لازم را کسب کنند تا بتوانند با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند.

در اینجا می‌خواهیم چند راهکار که به شما در خودآموزی زبان انگلیسی کمک می‌کند بیاموزیم. تا انتها با ما همراه باشید تا منابع مفید برای خودآموزی را نیز به شما معرفی کنیم.

معرفی روش‌های خودآموزی زبان انگلیسی

معرفی روش‌های خودآموزی زبان انگلیسی

روش‌های خودآموزی زبان انگلیسی

ابتدا بهتر است به روش‌های خودآموزی زبان انگلیسی تمرکز کنیم.

  • صدای خود را ضبط کنید.

سعی کنید صدای خود را ضبط کنید. برای این کار بهتر است اخبار و فیلم‌ها را به زبان اصلی گوش دهید. سپس همان جملات را بگویید ولی این بار صدای خود را ضبط کنید تا متوجه ایرادات خود شوید. اگر این کار را مداوم انجام دهید به تدریج شبیه همان نسخه اصلی صحبت خواهید کرد.

  • با صدای بلند صحبت کنید.

زمانی که شما به زبان مادری خود صحبت می‌کنید صدایی با تن معمولی دارید اما زمانی که می‌خواهید زبان انگلیسی را تمرین کنید باید بسیار بسیار بلند صحبت کنید. این کار باعث تقویت ماهیچه‌های صورت و تارهای صوتی می‌شود. همچنین اگر روزی ده دقیقه وقت بگذارید و با صدای بلند متن بخوانید یا حرف بزنید ایرادات خود را متوجه خواهید شد.

  • شعرهای انگلیسی بخوانید.

در اوقات بیکاری خود شعرهای انگلیسی را با صدای بلند بخوانید. در شعرهای انگلیسی اصطلاحات و عبارت‌هایی وجود دارد که شما از آنها استفاده می‌کنید و یا به عبارتی از کاربرد آن مطلع می‌شوید. از طرفی یادگیری با شعر و ریتم در خاطر انسان ماندگار‌تر است.

  • فیلم کوتاه ببینید.

بهتر است فیلم کوتاه تهیه و تماشا کنید. در زمان تماشا، فیلم را متوقف کنید و از اصطلاحات و عباراتی که در فیلم گفته می‌شود نوت‌برداری کنید تا بتوانید بعدا از آنها استفاده کنید. سعی کنید گوش دادن را تمرین کنید.

  • حروف را بدرستی بشناسید.

در انگلیسی دو گروه حروف صدا دار و بی صدا وجود دارد. اگرآنها را با دقت بررسی کنید و به درستی ادا کنید نه تنها خواندن متون برایتان آسان می‌شود بلکه شکل صحیح نوشتاری کلمات را نیز بهتر یاد می‌گیرید.

  • فراز و فرود کلمات را رعایت کنید.

در انگلیسی بالا و پایین شدن صدا در حین ادای کلمات بسیار مهم است. اگر فیلم یا اخبار می‌بینید به این تاکید‌ها توجه کنید زیرا با رعایت همین موارد جزئی در زمان برقراری ارتباط و صحبت کردن مهارت بیشتری خواهید داشت.

  • بدانید هر کلمه چند بخش است.

دانستن اینکه هر کلمه چند بخش است و تاکید روی کدام بخش است بسیار اهمیت دارد. در این حالت می‌توانیم کلمه را بهتر بیان کنیم و در گوش دادن نیز بهتر متوجه شویم.

  • تاکید درست روی کلمات را فراموش نکنید.

اگر درست روی کلمات تاکید کنیم به شنوده و بیننده مفهوم درست را انتقال می‌دهیم و از سوء‌تفاهم کلامی جلوگیری می‌کنیم.

  • جملات پر کاربرد را بشناسیم.

در هر زبانی عبارات و جملاتی وجود دارد که اگر از آنها استفاده کنیم جملات ما واضح‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند. در فارسی جملات ربطی و یا جملاتی برای جمع‌بندی وجود دارد که باعث می‌شود مفهوم سخن بهتر منتقل شود مانند «به عبارت دیگر، در حقیقت و …» در زبان انگلیسی نیز از این دست جملات وجود دارد مانند after، although، as، because که می‌توانید برای بهتر بیان کردن مفهوم از آن استفاده کنید.

  • هر واژه را در جای درست به کار ببرید.

کلمات ممکن است تعدادی مترادف داشته باشند اما باید آنها را با توجه به مفهوم جمله در جای مناسب استفاده کنید. به طور مثال کلمهsmall و short یک معنی را دارند اما در جاهای مختلفی به کار می‌روند که نمی‌توانید جایگزین یکدیگر کنید. به طور مثال برای نشان دادن قد موی سر نمی‌توانید از کلمه short استفاده کنید درست است که همان معنی را می‌دهد اما در جمله کاربردی ندارد.

  • از افعال چند قسمتی استفاده کنید.

از افعال دو قسمتی زیاد استفاده کنید. این افعال معمولا حرکت را نشان می‌دهند. اما اگر اشتباه بکار ببرید صحبت کردنتان خنده‌دار می‌شود. افعالی مانند turn off و Break up از این دسته هستند.

  • از جواب‌های کوتاه استفاده کنید.

هر زبانی که بخواهید به صورت خودآموز یاد بگیرید دارای کلماتی است که احساسات و نظرات ما را راحت‌تر منتقل می‌کند مانند کلمه yes ، No، No prpblem، fine و ….

  • از زبان داستان استفاده کنید.

همیشه انسان‌ها تمایل دارند تا داستان‌ها را دنبال کنند. زمانی که می‌خواهید زبان انگلیسی را بیاموزید سعی کنید هنگام صحبت کردن مانند تعریف کردن داستان موضوعات را توضیح دهید. یا حتی می‌توانید داستانی که در گذشته رخ داده است را برای جذاب شدن به زمان حال تغییر دهید.

  • در زمان مناسب مکث کنید.

زمانی که می‌خواهید خودآموز زبان انگلیسی را یاد بگیرید به این نکته توجه کنید که تنها سریع صحبت کردن مزیت به حساب نمی‌آید بلکه باید در هنگام مکالمه کمی مکث کنید تا عکس‌العمل طرف مقابل را ببینید. با مکث به موقع مخاطب به ادامه بحث کنجکاو‌تر می‌شود.

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم منابع و کتاب‌های زیادی هستند که می‌تواند شما را در خودآموزی یاری کنند. در این مقاله قصد داریم 5 کتاب فوق‌العاده برای خودآموزی زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم. اما در ادامه به سراغ سایر قوانین خود آموزی می‌رویم.

  • عبارات و اصطلاحات را پیدا کنید.

چند کلمه که در کنار هم بیایند معنی واحدی را می‌دهند، این کلمات را نمی‌توانیم به صورت تک به تک و جدا استفاده کنیم چون دیگر آن معنی خاص را ندارند. پس بهتر است این اصطلاحات را یاد بگیرید و بدانید که در چه جاهایی بهتر است از آنها استفاده کنید. کمک گرفتن از این اصطلاحات به شما در آموزش زبان به شکل خودآموز کمک می‌کند.

در زبان انگلیسی ما معادلی برای کلمات تعارفی نداریم. به طور مثال خسته نباشید جمله Do not be tired نیست، پس اصطلاحات را بدرستی یاد بگیرید تا بتوانید از آنها در مکان‌های مناسب استفاده کنید.

  • روی حروف و آواهای مشکل کار کنید.

هر کس با هر ملیتی زمانی که بخواهد زبان جدیدی را یاد بگیرد با بعضی حروف و آوا‌ها به مشکل بر می‌خورد. به طور مثال ژاپنی‌ها نمی‌توانند حروف R و L و فرانسویان حرف H و آلمانی‌ها حرف W را درست تلفظ کنند. ما ایرانی‌ها با تلفظ TH مشکل داریم. پس بهتر است در همان ابتدای کار روی این تلفظ کار کنیم. واضح است که در ابتدا تلاش‌های ما برای ادای درست کلمه کمی خنده‌دار و مسخره بیاید اما کم کم تلفظی صحیح خواهیم داشت.

  • لهجه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

در ابتدا تحقیق کنید تا مطمئن شوید به لهجه بریتانیایی یا آمریکایی علاقه دارید. نمی‌شود که لهجه شما انگلیسی باشد اما بعضی از کلمات را آمریکایی تلفظ کنید.

  • ادای افراد مشهور را در آورید.

زمانی که به صورت خود‌آموز می‌خواهید زبان انگلیسی را بیاموزید بهترین کار تماشای فیلم است. می‌توانید هنر پیشه مورد علاقه خود را انتخاب کنید و فیلم‌های او را با دقت ببینید و در ادای کلمات و حرکت زبان و لب‌ها از او تقلید کنید.

  • جلوی آینه صحبت کنید.

بعضی از حروف مانند P کمی مشکل بیان می‌شود. اگر در مقابل آینه شروع به صحبت کنید متوجه می‌شوید چه حروفی را سخت ادا می‌کنید و تنها در این حالت است که می‌توانید تلفظ خود را تصحیح کنید.

  • تند خوانی را تمرین کنید.

واژه‌ها و اصطلاحاتی را که با هم ترکیب می‌شوند و تلفظشان مشکل می‌شود پیدا و آنها را بیشتر تمرین کنید. کتاب‌های داستان را با سرعت بیشتری بخوانید تا توانایی شما دربیان جملات افزایش یابد.

  • کلمات را هجی و بخش بندی کنید.

زمانی که می‌خواهید زبان را به صورت خودآموز یاد بگیرید به احتمال زیاد هجی کردن برای شما مسخره و کودکانه می‌آید اما بدانید که جدا کردن حروف و بخش کردن کلمات کار را برای شما ساده می‌کند. این کار تمرکز شما را روی حروف، اعداد و تاریخ بیشتر می‌کند.

  • به بالا و پایین رفتن تن جملات دقت کنید.

در زبان انگلیسی جملات دارای زیر و بم‌هایی هستند که باید به آنها توجه زیادی کرد. زیرا بسیاری از مفاهیم با کمک این بالا و پایین شدن تن صدا مشخص می‌شود.

  • شعرهای کودکانه بخوانید.

برای آنکه ریتم، آهنگ و تاکید روی بخش‌های مختلف کلمات را یاد بگیرید بهتر است از شعرهای کودکانه استفاده کنید.

  • از شکل کوتاه کلمات استفاده کنید.

زمانی که شروع به حرف زدن می‌کنید بهتر است کلمات را به هم بچسبانید با این کار روان‌تر و ساده‌تر می‌توانید صحبت کنید. به طور مثال Could not را Couldn’t بگویید.

برای آنکه به شکل خود آموز زبان انگلیسی را یاد بگیرید بهتر است موارد بالا را رعایت کنید. می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و هر روز 10 دقیقه روی مورد گفته شده کار کنید.

حالا نوبت آن رسیده که بهترین کتاب‌های خودآموز در زبان انگلیسی را با هم مرور کنیم.

کتاب‌های مناسب برای خودآموزی زبان انگلیسی

کتاب‌های مناسب برای خودآموزی زبان انگلیسی

کتاب‌های مناسب برای خودآموزی زبان انگلیسی

در این مقاله و سایر مقالات سایت در مورد منابع، روش‌ها و قانون‌های خودآموز زبان انگلیسی بسیار صحبت کرده‌ایم. از اولین قدم‌ها برای خواندن زبان انگلیسی انتخاب کتاب و پیدا کردن منابع معتبر و موثر است. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده‌ایم چکیده‌ای از بهترین کتاب‌های خودآموز زبان را به شما معرفی کنیم.

اینکه به شما بگوییم کدام کتاب مناسب است کار بیهوده‌ای است زیرا هر فرد با توجه به سطح، سن، مدل یادگیری و هدف با افراد دیگر متفاوت است. اینکه در چه سطح زبانی هستید یا زبان را در سنین نوجوانی یا کودکی می‌خواهید شروع کنید منابع متفاوتی دارد.

اما در این مقاله ما دید کلی به منابع خودآموز زبان خواهیم داشت. در واقع منابعی عمومی که مناسب آمادگی آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس و تافل است را به شما معرفی می‌کنیم.

1- کتاب Four corners

اگر تصمیم دارید زبان را از صفر شروع کنید این کتاب پیشنهاد مناسبی است. این مجموعه کتاب‌ها از انتشارات کمبریج است که برای کودکان وبزرگسالان منابع مفیدی دارد. همچنین دارای فایل ویدئویی، پی دی اف، فایل‌های صوتی، کتاب تمرین و کتاب معلم است.

روش تدریس این کتاب اصلا پیچیده نیست و برای 4 مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن مناسب است و سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته دارد.

2- مجموعه کتاب‌های American English File

این کتاب از انتشارات آکسفورد می‌تواند کتاب مناسبی برای خودآموزی باشد. این مجموعه نیز از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود. لهجه‌ای که با این کتاب آموزش می‌بینید انگلیسی آمریکایی است. این کتاب تمام سعی خود را می‌کند تا 4 مهارت آموزشی را به شما آموزش دهد.

3- 1100 واژه بارُنز

به صورت Self-study می‌توانید از این کتاب استفاده کنید. کتاب شامل 1100 واژه جدید و 5000 واژه پیشنهادی دیگر است و انتشارات بارُنز آن را به چاپ رسانده به همین دلیل دارای کلمات پر کاربرد و جدید است. هر واژه کتاب به وسیله تمرین، توضیح و مثال آموزش داده می‌شود. تمام جملات بر گرفته از نمایشنامه‌ها و رمان‌های معروف هستند که مناسب آمادگی زبان‌آموزان برای آزمون‌‌های بین‌المللی هستند.

4- کتاب English Grammar in use

این کتاب مناسب یادگیری گرامر برای سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته است.

کتابی 3 جلدی که حتی برای کنکور دانش‌آموزان نیز مفید است. این کتاب توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است و یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین منابع یادگیری گرامر است. کتاب شامل 145 فصل است که هر فصل به یک گرامر می‌پردازد. بعد از درس دادن گرامر مورد نظر، صفحات تمرینی برای تثبیت مطلب وجود دارد.

5- کتاب Solutions

این کتاب از بهترین کتاب‌ها در زمینه خودآموزی زبان انگلیسی است. کتاب بیشتر روی صحبت و نوشتن فوکوس دارد و زبان‌آموزان برای آنکه بهتر بتوانند مکالمه کنند به سراغ این کتاب می‌روند. این کتاب طوری نوشته شده است که پس از تمام کردن آن زبان‌آموز به راحتی می‌تواند انگلیسی صحبت کند.

علاوه بر این 5 کتاب که به عنوان پیشنهاد برای خودآموزی به شما معرفی کردیم منابع دیگری نیز وجود دارد که به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک زیادی می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این منابع آشنا شوید.

6- کتاب English Grammar for Busy People

در این کتاب تمام گرامر لازم برای مهارت نوشتن و صحبت کردن وجود دارد. کتابی 6 جلدی که انگلیسی را گام به گام آموزش می‌دهد و شما را از اشتباهات رایج در گرامر دور می‌کند. این کتاب راهنمایی جامع برای مهمترین و کاربردی‌ترین دستور زبان انگلیسی دارد.

کتاب با نوشتاری ساده به توضیحاتی واضح در مورد زمان‌های مختلف در زبان انگلیسی، مقالات، اصطلاحات، حروف اضافه، قید، صفت، مفعول و سایر موارد موجود در گرامر زبان انگلیسی می‌پردازد.

7- تاچ استون

این کتاب یادگیری زبان را به صورت طبیعی آموزش می‌دهد. به همین دلیل تاج استون را جزو 5 کتاب فوق‌العاده برای خودآموزی زبان انگلیسی انتخاب کرده‌ایم. انتشارات کمبریج این کتاب را به چاپ رسانده است. تاکید کتاب بیشتر بر روی مکالمه است همچنین در Touchstone دستور زبان و لغت به بهترین شیوه آموزش داده شده است به همین دلیل با خواندن این کتاب مکالمه شما قوی می‌شود.

ویژگی‌های کتاب Touchstone

  • برای آموزش لغات این کتاب استراتژی در نظر گرفته است به این شکل که هر لغت در جای مناسب خود در جملات آورده شده است.
  • در تمام دروس برای تثبیت مطلب تمرین‌هایی وجود دارد که زبان‌آموزان می‌توانند خود را محک بزنند.
  • همراه با کتاب فایل‌های صوتی و تمرین‌های نرم افزاری زیادی وجود دارد.

8- کتاب Connect

این کتاب در 4 سطح مثل تمام کتاب‌های مفید برای آموزش زبان انگلیسی به چاپ رسیده است و کتاب مناسبی برای رده سنی نوجوانان به بالا است. تعداد درس‌های این کتاب نسبت به سایر کتاب‌ها کمتر است و شور و هیجانی که در زمان خواندن کتاب به شما منتقل می‌شود شما را ترغیب به ادامه دادن می‌کند به همین دلیل آن را جزو بهترین منابع خودآموزی قرار می‌دهند.

علاوه بر آن کتابی برای مدرسان دارد که با کمک آن می‌توانند آموزشی متفاوت داشته باشند. دقت کنید که این کتاب انگلیسی را با لهجه آمریکایی آموزش می‌دهد. با خواندن مطالب گرامری و اسپیکینگ، بعد از پایان کتاب به راحتی مکالمه خواهید کرد.

9- کتاب Viewpoint

این کتاب تا سطح مکالمه پیشرفته شما را همراهی می‌کند. شیوه آموزش این کتاب متد corpus است که در حوزه آموزش بی نظیر است. در این متد مکالمات حقیقی انگلیسی زبانان اصیل بررسی می‌شود و بر طبق آن آموزش داده می‌شود. به همین دلیل با کمک از این متد در انتها شما شبیه انگلیسی زبانان اصیل مکالمه خواهید کرد.

در انتهای هر درس تمرین‌های مکالمه‌ای وجود دارد که زبان‌آموز خود را به چالش می‌کشد و می‌تواند یادگیری خود را تثبیت کند.

ویژگی‌های کتاب Viewpoint

  • دستور زبان را به آسانی و با دقت آموزش می‌دهد به طوری که با تمرین‌های هر قسمت زبان‌‌آموز تمام مشکلاتش رفع می‌شود.
  • اساس اصلی کتاب بر پایه مکالمه و رایتینگ است.
  • با این کتاب اعتماد به نفس شما بالاتر می‌رود زیرا تمام دروس کتاب الهام گرفته از زندگی واقعی انگلیسی زبانان است.

10- کتاب Speak Out

این مجموعه که شامل 6 سطح زبان است را انتشارات لانگمن به چاپ رسانده است. با این مجموعه شما انگلیسی را با لهجه بریتانیایی یاد خواهید گرفت. به دلیل تمرکز بالای این کتاب روی بخش اسپیکینگ و لیسنینگ می‌توانید از این کتاب برای آمادگی آزمون‌های بین‌‌المللی استفاده کنید. این کتاب به همت شبکه خبری انگلیسی زبان BBC و گروه آموزشی لِرنینگ انگلیش نوشته شده است.

ویژگی‌های کتاب Speak Out

  • بالا بردن سطح مکالمات به صورت کاملا اصولی و پیشرفته
  • دارا بودن تصویرهای مناسب در هر درس تا مطلب بهتر در ذهن زبان‌آموز جای بگیرد.
  • در انتهای هر درس مروری بر درس‌های گذشته وجود دارد.
  • در انتهای کتاب فصلی به نام Photo Bank وجود دارد تا لغت‌های بیشتری یاد بگیرید.

12- کتاب Speak Now

شاید  این مجموعه را با کتاب قبلی اشتباه بگیرید اما این کتاب را انتشارات آکسفورد به چاپ رسانده است. این کتاب روی مهارت مکالمه زبان‌‌آموز تاکید می‌کند و برای یادگیری زبان به صورت خودآموز بسیار مفید است.

نویسنده این کتاب Jack C. Richard است که نویسنده 3 مجموعه کتاب بسیار مشهور و پر طرفدار Tactics for listening و Four Corners و Interchange است که می‌تواند برای خودآموزی بسیار مناسب باشدکتاب روی مهارت‌های اسپیکینگ و لیسنینگ فوکوس زیادی دارد. در تمام دروس به اسپیکینگ و تمرین‌های ویدئویی پرداخته شده است و زبان‌آموز می‌تواند با اعتماد به نفس بالاتری مکالمات را انجام دهد.

13- کتاب Passages

اگر می‌خواهید به صورت خودآموز 4 مهارت اصلی در زبان انگلیسی را یاد بگیرید به شما این کتاب را پیشنهاد می‌کنیم. کتاب دو سطح و 24 درس دارد. از مهمترین ویژگی این کتاب داشتن مرور درس است. این کتاب برای افرادی که در سطح بالای زبانی قرار دارند بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید زبان را تازه به صورت خودآموز شروع کنید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از کتابی دیگر شروع کنید و کمی که سطحتان بالا رفت به سراغ این کتاب کاربردی بروید.

14- کتاب Cutting Edge

این کتاب که برای بزرگسالان نوشته شده است از انتشارات پیرسون است. این کتاب 4 مهارت را به طور همزمان به زبان‌آموز آموزش می‌دهد و کتاب مناسبی برای خود‌آموزی است. اما چیزی که بیشتر در این کتاب به چشم می‌خورد استفاده از گرامر و واژگان جدید است.

15- کتاب Face2Face

می‌توانیم به جرات هدف مندترین کتاب خودآموز زبان انگلیسی را کتاب فیس تو فیس بدانیم. این کتاب دارای یک نرم افزار برای تمرین و یک کتاب کار است و روی هر 4 مهارت در زبان انگلیسی تاکید می‌کند.

ویژگی‌های کتاب Face2Face

  • مناسب برای قوی شدن در دو مهارت شنیداری و گفتاری است.
  • ساختار هدفمند این کتاب باعث شده که زبان‌آموز بداند در انتهای هر درس چه چیز را یاد خواهد گرفت.
  • برای افرادی که می‌خواهند سطح زبانی خود را بالا ببرند بسیار مناسب است.

16- English Result

این مجموعه کتاب برای 4 سطح تالیف شده است. یکی از بهترین منابع آموزشی در دانشگاه آکسفورد است. این کتاب کاربردی دارای فایل‌های ویدئویی، صوتی و پی‌دی‌اف است.

در حالت کلی برای آنکه زبان را بیاموزیم باید از کتاب‌های مفید و کاربردی استفاده کنیم، اما باید راهکارهایی داشته باشیم تا از این کتاب‌ها بهره بیشتری ببریم در ادامه چند نکته که برای خواندن هر کتابی باید آن را رعایت کنیم آورده شده است.

یادگیری زبان انگلیسی

راهکارهایی برای خواندن کتاب‌های انگلیسی به روش خودآموز

راهکارهایی برای خواندن کتاب‌های انگلیسی به روش خودآموز

1- کتاب‌ها را با صدای خیلی بلند بخوانید در این حالت شما مکالمه به زبان انگلیسی را شبیه‌سازی می‌کنید.

2- اگر به کلمه جدیدی رسیدید حتما یادداشت کنید و همراه خود داشته باشید تا در اوقات بیکاری آنها را مرور کنید.

3- بهتر است خلاصه‌ای از نکته‌های دستور زبان انگلیسی تهیه کنید تا در زمانی مرور گرامر دیگر نیاز به خواندن مطالب زیاد با مثال‌های متفاوت نباشد.

4- برای آنکه کمی از دنیای کتاب‌ها بیرون بیایید سعی کنید بازی‌هایی که آموزش زبان را در دل خود جای داده‌اند کمک بگیرید.

مروری بر بهترین منابع و کتاب‌ها برای خودآموزی زبان انگلیسی 

در این مقاله 5 کتاب فوق‌العاده برای خودآموزی زبان انگلیسی به شما معرفی شد اما در کنار این 5 منبع تاثیر‌گذار، تعدادِ دیگری کتاب معرفی کردیم که برای خودآموزی زبان مناسب هستند. دیگر نوبت شما است تا با توجه به نیاز و سطحی که هستید کتاب مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما باید بدانید که هیچ گاه نمی‌توانید آموزش زبان را از صفر بدون مدرس شروع کنید اما اگر در کنار مدرس و کلاس این کتاب‌ها را بخوانید با سرعت بیشتری به اهدافتان خواهید رسید. ما در موسسه  تخصصی زبان کوییک به کمک مدرسان با تجربه بهترین کتاب‌های خودآموز را به شما معرفی خواهیم کرد و در تمام مراحل آموزشی در کنار شما خواهیم ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین سطح رایگان با ما در تماس باشید.

سوال‌های رایج در زمینه خودآموزی زبان انگلیسی

آیا خودآموزی زبان انگلیسی امکان‌پذیر است؟

در صورتی که از منابع درستی برای خودآموزی زبان انگلیسی استفاده کنیم، خودآموزی زبان انگلیسی کاملا امکان‌پذیر می‌باشد. توجه داشته باشید که برنامه‌ریزی منسجم نقش مهمی در این موضوع ایفا می‌کند.

بهترین منابع برای خودآموزی زبان انگلیسی کدام است؟

منابع بسیاری در این زمینه وجود دارد که در صورت مطالعه کامل این مقاله با تمامی آنها آشنا خواهید شد. این منابع با تمامی استانداردهای روز دنیا منطبق می‌باشند و زبان‌آموزان از آنها نتایج خوبی را کسب نموده اند.

آیا نرم‌افزار خاصی برای خودآموزی زبان انگلیسی وجود دارد؟

با توجه به نقش مهم نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های خودآموزی زبان انگلیسی، شرکت‌های بسیار بزرگی در سراسر دنیا نرم‌افزارهایی را در این زمینه ایجاد کرده‌اند که در این مقاله از تمام آنها یاد شده است.

موسسه کوییک در راستای خودآموزی زبان انگلیسی چه راهکاری دارد؟

وبسایت موسسه تخصصی زبان کوییک و اینستاگرام این مجموعه، با ارائه مطالبی بسیار متنوع از سطوح مبتدی تا پیشرفته زبان انگلیسی بهترین همراه شما در خودآموزی زبان انگلیسی می‌باشد.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 23 میانگین: 3.7]

7 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
فاطیما

خیلی مرسیی

سارا

سلام
چطور میتونم تو کلاس های انلاین شرکت کنم آیا تعیین سطح دارین؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سارا

سلام
برای شرکت در دوره های آنلاین موسسه تخصصی زبان کوییک می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.
مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و برای شما وقت تعیین سطح رایگان را ست خواهند کرد تا با یک استاد با تجربه سطح زبان شما تعیین شود.
سپس می توانید با خیال راحت کلاس های خودتون رو شروع کنید.

نگین

کتابهای تاپ ناچ چطوره مخصوصا برای سلف استادی

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  نگین

مجموعه کتاب های تاپ ناچ در حال حاضر خیلی قدیمی هستند و دیگه جنبه های آموزشی زبان انگلیسی اونها خیلی پایین هست.
برای آگاهی از جدید ترین متدهای یادگیری زبان انگلیسی با ما تماس بگیرید.

میثم

🙏🙏🙏🙏

Oyatullo

از این کتاب های که شما اسم آنها را برای خودآموزی استفاده بردید کدام‌یک از این ها را برای اشخاصی ک نو قدم‌های خود را برای آموزش میگوزارند توصیه مه دهید

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته