فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی

بررسی فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی برای رسیدن موفقیت

این واقعیت که زبان انگلیسی یک مهارت حیاتی است، شکی نیست. اکثر والدین می‌دانند که تسلط اولیه به زبان انگلیسی امری مهم است و فواید یادیگری زبان انگلیسی در کودکی مطلع هستند، اما تعداد کمی از آنها واقعاً کاری در مورد آن انجام می‌دهند. اولاً آموزش زبان انگلیسی در مقطع پیش‌دبستانی رایگان نیست و دوم اینکه باید فرزندتان را به کلاس ببرید. آنها در حال حاضر به پیش‌دبستانی می‌روند و کلاس‌های زیادی دارند، پس چرا باید زبان را به کلاس‌های او اضافه کنید؟ البته، شما نمی‌خواهید زمان آزاد خود را تلف کنید. شاید به نظر برسد که وقتی کودکان به مدرسه می‌روند، اینکه در کلاس‌های اضافی شرکت کنند، بسیار ساده‌تر است.

اینکه کودک خود را در 7 سالگی به مدرسه بفرستید در نگاه اول کمی استرس‌زاست چراکه روال روزانه آنها به طور قابل توجهی تغییر می‌کند. اگر پدر و مادر هر دو شاغل هستند، پیدا کردن کسی برای مراقبت از کودک در فصل تابستان دشوار است. وقتی به پیش‌دبستانی می‌رفتند خیلی راحت‌تر بود. فقط کافی بود که کمی زودتر از خواب بیدار شوید. اما اکنون دیگر خبری از چرت بعدازظهر نیست و فقط بعد از مدرسه مجاز هستید به پیاده روی بروید. همچنین از دید کودکان نیز شرایط عوض می شود، زمانی به بازی اختصاص داده نمی‌شود و زنگ‌های تفریح بسیار کوتاه است. عادت کردن به این روال سخت است و به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. در این میان والدین هیچ الزامی برای فرستادن کودک خود به کلاس زبان انگلیسی ندارند و این واقعا ناامید کننده است.

اما با دانستن اثراتی که یادگیری زبان بر مهارت‌های حل مسائله، افزایش خلاقیت و آینده موفق کودکان دارد، می‌توانید از سد تمام این موانع عبور کنید. در این مقاله به طور کامل به فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی و موفقیت آموزش در سنین کم خواهیم پرداخت.

یادگیری زبان انگلیسی بهتر است از مدرسه آغاز شود.

یادگیری زبان انگلیسی را بهتر است قبل از مدرسه شروع کنید

بسیار بهتر است که یادگیری زبان انگلیسی را از سن 6 یا حتی 5 سالگی شروع کنید! معمولاً در این سن، بچه‌ها می‌توانند به خوبی به زبان مادری خود صحبت کنند و مغز آنها به طور فعال در حال رشد است و برای یادگیری چیزهای جدید باز است. بچه‌ها به همه چیز علاقه مند هستند و آماده‌اند مانند یک اسفنج، اطلاعات جدید را جذب کنند؛ رقص، موسیقی، ورزش، شطرنج، هرآنچه که ذهنتان خطور کند. انگلیسی یا یک زبان خارجی دیگر می‌تواند بخشی از این لیست باشد. این میزان یادگیری بالا از نظر روانشناختی و فیزیولوژیکی در مبحث یادگیری سازنده زبان دوم مورد بررسی قرار گرفته است.

نکات روانشناختی:

  • با افزایش نیاز به اجتماعی شدن، بچه‌ها می‌خواهند با دوستان جدید ملاقات کنند.
  • مانع روانی بسیار کمی دارند، زیرا در این سن بچه‌ها اجتماعی‌تر و پرحرف‌تر می‌شوند.
  • افزایش علاقه به یادگیری: بچه‌ها متوجه می‌شوند که چیزهای جالب جدید زیادی در اطراف آنها وجود دارد و سعی می‌کنند محدودیت‌های مجاز را گسترش دهند تا کنجکاوی رو به رشد خود را ارضا کنند.
  • بازی بر اساس قوانین: در این سن بچه‌ها متوجه می‌شوند که همه بازی‌ها قوانین خاص خود را دارند که برای ادامه بازی باید رعایت شوند.

نکات فیزیولوژیکی:

  • سیستم زبانی زبان مادری برایشان کم و بیش روشن است. بنابراین آنها دو زبان را با هم قاطی نخواهند کرد.
  • اندام‌های گفتاری آنها هنوز انعطاف پذیر است، بنابراین آنها می‌توانند با تقلید از معلم به تلفظ صحیح را یاد بگیرند.
  • آنها هنوز به یاد دارند که چگونه زبان مادری خود را یاد گرفتند، بنابراین هنگام یادگیری یک زبان جدید از همان اصل استفاده می‌کنند. در نتیجه، تا زمانی که تمرین منظم داشته باشند، زمان آسان‌تری برای به خاطر سپردن عبارات و سایر ساختارهای زبانی خواهند داشت.
  • فرآیندهای شناختی (تخیل، توجه، حدس زدن و حافظه) به طور فعال در حال توسعه هستند. اگر شرایط مناسب را ایجاد کنید، بچه‌ها می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را به خاطر بسپارند.

نکات ذکر شده در یادگیری زبان جدید در سنین پایین به نفع شماست و اگر دروس را به درستی سازماندهی کنید قطعا به نتایج خوبی خواهید رسید.

فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی چیست؟

کودکانی که قبل از مدرسه شروع به یادگیری یک زبان خارجی می‌کنند، مانع روانی ندارند. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید تلاش بیشتری انجام دهید و شرایط خاصی را ایجاد کنید تا آنها را وادار به صحبت کنید.

آنها از اشتباه کردن نمی‌ترسند زیرا در محیطی شروع به یادگیری زبان می‌کنند که پیشرفت آنها را ارزیابی نمی‌کند و شکست هیچ عواقبی ندارد. مهارت‌های ارتباطی آنها با توجه به این موضوع می‌تواند رشد کند، زیرا آنها ابتدا به آنچه می‌خواهند بگویند فکر می‌کنند، نه به این که روش صحیح بیان آن چیست.

یادگیری زبان باعث رشد تفکر انتزاعی، حافظه و تخیل می‌شود. و یادگیری یک زبان جدید قبل از مدرسه بدون زبان واسط، صحبت کردن فقط به زبان انگلیسی، به توسعه حدس زدن زبان کمک می‌کند، که حتی برای دانش آموزان دبیرستانی سخت است و رسیدن به این مهارت یک دستاورد به حساب می‌آید.

کودکانی که از سنین پایین شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند از زبان خارجی نمی‌ترسند، زیرا آن قوانین نوشتاری یا دیکته را نمی‌آموزند، بلکه آن را از طریق بازی می‌آموزند که یک فعالیت طبیعی برای بچه هاست. از فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی، بچه‌ها را به زبان انگلیسی و همچنین ارزش‌های فرهنگی و سنت‌های کشورهای انگلیسی زبان علاقه مند می‌کند.

در نهایت، کودکان بدون شک هنگام یادگیری زبان انگلیسی در مدرسه از مزیت برخوردار خواهند بود. تکرار آنچه قبلاً آموخته اید و گسترش دانش خود به جای شروع از صفر همیشه آسان‌تر است. فرزند شما نسبت به همسالان خود که قبلاً انگلیسی مطالعه نکرده‌اند، بسیار بیشتر احساس اعتماد به نفس می‌کند. اعتماد به نفس به آنها کمک می‌کند تا موفق شوند و نمرات خوبی کسب کنند که باعث خوشحالی والدین نیز می‌شود.

به عنوان والدینی که نگران تحصیل فرزندتان هستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از سنین پایین یادگیری زبان دوم را انتخاب کنید و آن را خیلی دیر ترک نکنید.

به عنوان والدینی که نگران تحصیل فرزندتان هستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از سنین پایین یادگیری زبان دوم را انتخاب کنید و آن را خیلی دیر ترک نکنید. در زیر لیستی از فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی آمده است.

1. یادگیری آسان است

اگر کودک شما خیلی زود شروع به یادگیری زبان انگلیسی کند، زبان جدید را به ساده‌ترین شکل جذب می‌کند. وقتی بچه هستیم زبان را به صورت ذاتی و طبیعی یاد می‌گیریم. برای یادگیری نیازی به تلاش زیاد نداریم.

بین سنین 0 تا 4 سالگی، کودکان ارتباطات عصبی زیادی ایجاد می‌کنند. در این دوره از شکل گیری مغز، مغز مانند یک اسفنج عمل می‌کند و مقدار زیادی از اطلاعات و دانش را خیلی سریع و آسان جذب می‌کند. بنابراین، این بهترین زمان برای دادن محرک زبانی به فرزندتان است.

اگر کودک شما از همان ابتدا شروع به یادگیری زبان انگلیسی کند، می‌تواند به زبان تسلط داشته باشد و همه چیز را با کیفیت بسیار بالایی تلفظ کند. و آنچه مهمتر است این است که فرزند شما در آینده دو زبانه خواهد بود.

اگر یادگیری زبان انگلیسی در سنین بالاتر انجام شود، یادگیری بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر است. وقتی بچه‌ها انگلیسی می‌خوانند، چیزهایی را که یاد گرفته‌اند در همان قسمت مغز ذخیره می‌کنند. با این حال، بزرگسالان به دو حوزه عصبی نیاز دارند که یادگیری یک زبان خارجی را بسیار سخت‌تر می‌کند.

2. برای سلامت روان آنها خوب است

یادگیری زبان انگلیسی از سنین پایین تأثیر باورنکردنی بر رشد مغزی کودک دارد. آنها ظرفیت بیشتری برای تمرکز خواهند داشت و در حل مسئله بسیار چابک‌تر و موثرتر خواهند بود.

مزیت بسیار جالب دیگر این است که فرزند شما می‌تواند به طور کارآمد چند کار را انجام دهد. این توانایی آنها را برای ذخیره اطلاعات، توجه بیشتر و علاوه بر این، توانایی اتصال سریع مفاهیم مختلف را بهبود می‌بخشد.

به طور کلی، همه اینها در مقایسه با سایر کودکان هم سن به یک رشد شناختی برتر تبدیل می‌شود.

مزایای یادگیری زبان در کودکان چیست؟

3. رشد فکری آنها را غنی می‌کند

با یادگیری زبان انگلیسی از دوران کودکی، فرزند شما به دو فرهنگ دسترسی خواهد داشت. این برای رشد تحصیلی و فکری آنها بسیار ارزشمند است، نه فقط در سطح آموزشی.

با یادگیری یک زبان یا فرهنگ متفاوت، آنها باید ذهنیت بازتری ایجاد کنند که تأثیر مثبتی بر روابط حرفه ای و شخصی آنها در آینده خواهد داشت.

فرزند شما درک بسیار خوبی از تنوع فرهنگی پیدا می‌کند و بنابراین می‌تواند با مردم از سراسر جهان بدون توجه به ملیت ارتباط برقرار کند.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز بیشتر و بیشتر جهانی می‌شود، بنابراین یادگیری زبان انگلیسی، که سومین زبان پرمخاطب در جهان و مهمترین زبان در سطح حرفه ای است، برای اطمینان از آینده فرزند شما ضروری است.

نکته بسیار مهم دیگر این است که وقتی کودک شما انگلیسی را یاد گرفت، یادگیری زبان سوم را بسیار آسان‌تر خواهد کرد. آنها به فردی با آینده ای عالی تبدیل خواهند شد، صرفاً با این واقعیت که می‌توانند دو یا سه زبان خارجی صحبت کنند.

4. خجالت در مقابل فرآیند یادگیری

خجالتی بودن یا ترس از خجالت کشیدن به خاطر ندانستن زبان به خوبی صحبت کردن یک ویژگی بسیار رایج برای بسیاری از بزرگسالان است. و واقعیت این است که این امر اغلب باعث می‌شود افراد به طور کلی یک زبان خارجی را یاد نگیرند.

وقتی بچه‌ها خیلی کوچک هستند، از هیچ چیز خجالت نمی‌کشند. بنابراین، زمان مناسبی برای شروع به صحبت کردن و تمرین انگلیسی است. بچه‌های کوچک نگران اشتباه کردن یا اینکه دیگران در مورد آنها چه فکری می‌کنند، نیستند.

علاوه بر این، کودک شما اعتماد به نفس و خودباوری پیدا می‌کند که برای آینده او نیز مهم خواهد بود.

بنابراین، بسیار توصیه می‌شود که کودک شما قبل از خجالت شروع به یادگیری زبان انگلیسی کند و در نتیجه این روند را برای خودش سخت‌تر کند.

5. داشتن شانس بیشتر برای یافتن فرصت شغلی

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که دانستن زبان انگلیسی درهای بیشتری را به روی فرصت‌های استخدامی باز می‌کند.

اگر کودک شما از سنین پایین با این زبان آشنا شود، احتمال یافتن شغلی موردنظر خود در آینده بسیار بیشتر خواهد شد.

دوزبانه بودن یا دانش خوب زبان انگلیسی فرزند شما را به بازار کار باز می‌کند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، انگلیسی مهمترین زبان در سطح حرفه ای است. در واقع، بیش از 80 درصد از پیشنهادات شغلی به زبان انگلیسی نیاز دارند. این زبان نه تنها سومین زبان پرگفتار در جهان است، بلکه زبان رسمی بسیاری از قوی‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهانی است.

در عصر مدرن جهانی شدن، شرکت‌های بیشتری به دنبال کارمندانی هستند که بیش از یک زبان صحبت کنند. علاوه بر این، کارمندانی که بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، اغلب به طور قابل‌توجهی بیشتر از همتایان تک زبانه‌شان دستمزد می‌گیرند.

این ادعا در مورد مشاغلی فراتر از ترجمه و تفسیر نیز صدق می‌کند. شرکت‌ها به کارکنانی نیاز دارند که بتوانند در سراسر مرزها ارتباط برقرار کنند و محصولات یا خدمات خاص خود را بین المللی کنند. این بدان معنی است که شرکت‌ها اغلب به دنبال کارمندانی هستند که قادر به ترجمه به یک یا چند زبان و متخصص در یک زمینه خاص هستند. افراد دوزبانه با تجربه یا تخصص در زمینه‌های حقوقی، پزشکی، فنی یا علمی می‌توانند مشاغل پردرآمدی را در زمینه ترجمه یا ترجمه پیدا کنند.

این خبر بسیار خوبی برای کودکان دوزبانه است که یا در خانواده‌ای دوزبانه بزرگ می‌شوند یا در سنین پایین با دو یا چند زبان مواجه هستند. از آنجایی که کودکان زبان‌ها را بسیار سریع‌تر از بزرگسالان یاد می‌گیرند، می‌توانند زبان دوم را در دوران جوانی یاد بگیرند و سپس وقت خود را در دانشگاه با تخصص در زمینه خاصی که به نظرشان جالب است بگذرانند. سپس، این متخصصان دوزبانه می‌توانند برای ترجمه متون مرتبط با تخصص خود، پول زیادی دریافت کنند.

چه این کودکان بخواهد در یک زمینه خاص مترجم شوند یا در این زمینه شغلی پیدا کنند و در عین حال خود را به عنوان دو زبانه بازاریابی کنند، حقوق آنها بسیار بیشتر از حقوق همکاران تک زبانه آنها خواهد بود.

۶. دایره واژگان فرزندتان را گسترش می‌دهد

یکی از دلایل اصلی یادگیری زبان انگلیسی از سنین پایین، گسترش دایره لغات کودک است. این کار با یادگیری کلمات ساده مانند «سگ»، «گربه»، «ماشین» و سپس عبارات پیچیده‌تر مانند «بسط پذیر» شروع می‌شود. واژگان به کودکان کمک می‌کند تا مفاهیم جدید را بیاموزند که برای گسترش یادگیری کودک ضروری است.

یادگیری گفتاری انگلیسی همچنین به آنها کمک می‌کند تا تلفظ کلمات و نحوه نوشتن کلمات را یاد بگیرند. حتی درک اولیه از الفبا می‌تواند به کودک شما کمک کند تا چیزهای جدیدی یاد بگیرد! فرزند شما به سرعت این ترفندهای حرفه ای را با یادگیری زبان انگلیسی از سنین پایین به کار می‌گیرد.

۷. حافظه و توانایی یادگیری را بهبود می‌بخشد

اگر در حال یادگیری زبان هستید، یادگیری زودهنگام آن می‌تواند به شما کمک کند زیرا مغز شما هنوز در حال توسعه و رشد است. به ویژه، یادگیری در سنین پایین به بهبود مهارت‌های حافظه در زمان یادگیری بیشتر در مدرسه یا دانشگاه کمک می‌کند، زمانی که کودکان باید قوانین را برای آزمون‌ها و امتحانات به خاطر بسپارند. این امر همچنین باعث می‌شود که فرزند شما در موقعیت خوبی برای یادگیری نحوه خواندن و نوشتن قرار می‌دهد، زیرا بسیاری از وسایل کمکی از یادگیری زبان‌های جدید برای کمک به کودکان برای یادگیری زبان مادری خود استفاده می‌کنند.

۷. حافظه و توانایی یادگیری را بهبود می‌بخشد

اگر در حال یادگیری زبان هستید، یادگیری زودهنگام آن می‌تواند به شما کمک کند زیرا مغز شما هنوز در حال توسعه و رشد است. به ویژه، یادگیری در سنین پایین به بهبود مهارت‌های حافظه در زمان یادگیری بیشتر در مدرسه یا دانشگاه کمک می‌کند، زمانی که کودکان باید قوانین را برای آزمون‌ها و امتحانات به خاطر بسپارند. این امر همچنین باعث می‌شود که فرزند شما در موقعیت خوبی برای یادگیری نحوه خواندن و نوشتن قرار می‌دهد، زیرا بسیاری از وسایل کمکی از یادگیری زبان‌های جدید برای کمک به کودکان برای یادگیری زبان مادری خود استفاده می‌کنند.

۸. سرگرم کننده است!

ممکن است به نظر برسد که یادگیری استرس‌‌زاست، اما دانستن برخی از کلمات ضروری می‌تواند باعث شکل‌گیری دوستی‌های جدیدی شود و حتی به شما یاد دهد که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنید.

۹. مهارت حل مسائله را می‌آموزند

مغز کودک به طور مداوم در حال کار است زیرا آنها سعی می‌کنند تشخیص دهند که به کدام زبان و در چه زمانی صحبت کنند. محققان دریافته‌اند که کودکان دوزبانه در تست‌های استاندارد شده امتیاز بالاتری کسب می‌کنند و همچنین با برنامه‌ریزی، تمرکز و انجام چند کار برتر هستند.

10. از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن در آینده جلوگیری می‌کند

مطالعات نشان داده است افرادی که به زبان دوم صحبت می‌کنند می‌توانند تا 4.5 سال از آلزایمر پیشگیری کنند. این می‌تواند نتیجه تمرینی باشد که یک مغز دوزبانه تجربه می‌کند زیرا به طور مداوم اطلاعات را به دو زبان فیلتر می‌کند.

11.  یادگیری زبان دوم باعث پرورش تفکر خلاق را پرورش می‌شود

افزایش خلاقیت یکی دیگر از فواید یادیگری زبان انگلیسی در سنین پایین است. مطالعات مختلف این موضوع را ثابت کرده است.

یکی از پرکاربردترین آزمون‌های خلاقیت، آزمون‌های تورنس تفکر خلاق (TTCT) نام دارد که توسط الیس پل تورنس در سال 1962 ایجاد شد. این آزمون‌ها برای سنجش «تفکر واگرا» یا تفکر خارج از هنجار، تفکر خلاق طراحی شده‌اند. آنها تفکر واگرای شرکت کنندگان را در چهار زمینه می‌سنجند: روانی، انعطاف پذیری، اصالت و بسط.

کودکان دو زبانه در آزمون TTCT نمره بالاتری می‌گیرند.

12. یادگیری زبان انگلیسی باعث ایجاد تفکر واگرا می‌شود

کودکان دو زبانه یاد می‌گیرند که دنیا را از دریچه‌های مختلف ببینند. بنابراین دیدگاه‌های متفاوتی در اختیار دارند تا بتوانند خلاقانه فکر کنند. به عبارت دیگر، هر زبان جدیدی که یاد می‌گیرند، موانع جدیدی از نظر انتقال معنا ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، ترکی و روسی هیچ معادلی برای افعال انگلیسی “to have” یا “to be” ندارند؛ دو تا از رایج‌ترین افعال انگلیسی. وقتی ذهن‌های دوزبانه راه‌هایی برای دور زدن این موانع پیدا می‌کنند، درگیر تفکر واگرای شدید می‌شوند که همان تفکر واگرایی است  که خلاقیت را تحریک می‌کند.

13. کودکان دوزبانه با بالغ شدن فرصت‌های بیشتری را برای سفر تجربه می‌کنند

یکی از هیجان انگیزترین فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی این است که می‌توانید با افراد بیشتری از فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. کودکانی که زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند فرصت‌های باورنکردنی برای سفر به سراسر جهان و آشنایی با فرهنگ‌های دیگر خواهند داشت.

انگلیسی به زبان جهانی تبدیل شده است، به این معنی که انگلیسی زبان رایجی است که مردم برای برقراری ارتباط در زمانی که زبان مادری مشترکی ندارند استفاده می‌کنند. این روزها، بسیاری از جوانان در سراسر جهان به خوبی انگلیسی را درک می‌کنند. همانطور که گفته شد، کودکانی که همانند انگلیسی زبانان صحبت می‌کنند، بسیار خوش شانس هستند. همانطور که رشد می‌کنند و بالغ می‌شوند، می‌توانند به مکان‌های زیادی سفر کنند و با افراد زیادی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنند و از تفاوت‌های فرهنگی قدردانی کنند.

۱۴. کودکان زمان بیشتری برای یادگیری دارند

به کتاب‌هایی که در دوران کودکی خوانده اید در مقایسه با کتاب‌هایی که اکنون می‌خوانید فکر کنید. به یاد داشته باشید که سالها تحصیل طول کشید؛ حداقل 15 سال تحصیل آکادمیک طول کشید تا بتوانید به زبان مادری خود ارتباط برقرار کنید. زمان یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان دوم در سنین پایین است. آنها می‌توانند از مطالب کوچک و ساده شروع کنند و به طور همزمان به هر دو سطح بالاتر فکری و ارتباطی برسند. کودکان به عنوان زبان آموز زبان انگلیسی نسبت به بزرگسالان برتری زیادی دارند.

چرا یادگیری زبان در کودکی موفق تر است؟

چرا آموزش مهارت و یادگیری آن در پیش‌دبستانی این‌قدر موفق است؟

البته مؤلفه اصلی موفقیت، ایجاد محیط آموزشی مناسب است. آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش‌دبستانی بسیار شبیه به آموزش زبان مادری آنهاست. بچه‌ها زبان مادری خود را از محیط اطراف خود و تعاملات روزمره که در طول روز با آنها انجام می‌دهند «جذب» می‌کنند. موقعیت‌های تکراری به آنها کمک می‌کند تا زبان مورد استفاده در شرایط مختلف را درک کنند. عباراتی که والدین هنگام صحبت با فرزندان خود به کار می‌برند به راحتی به خاطر می‌سپارند، زیرا تکرار، مادر یادگیری است.

به همین دلیل است که هنگام یادگیری زبان انگلیسی، ایجاد یک محیط طبیعی برای یادگیری زبان برای کودکان مهم است:

  • «غوطه ور شدن» در محیط انگلیسی زبان.
  • محتواگرایی.
  • تکرار.

یادگیری زودهنگام انگلیسی به معنای صحبت کردن با بچه‌ها فقط به زبان انگلیسی است. گاهی اوقات ممکن است برای بچه‌ها سخت به نظر برسد و بهتر است به تدریج به زبان انگلیسی تغییر دهید. اما این طرز فکر اشتباه است. برای مغز کودک بسیار ساده‌تر است که به این واقعیت عادت کند که معلم فقط انگلیسی صحبت می‌کند. این امر بدیهی تلقی می‌شود و مغز آنها به سرعت شروع به یادگیری می‌کند. اما رهایی از عادت صحبت کردن به زبان مادری در طول درس بسیار دشوارتر است.

محتواگرایی و تکرار با بازی کردن موقعیت‌های روزمره با بچه‌ها فراهم می‌شود. تاکید بر بخش «بازی» است زیرا بازی‌ها بخش مهمی از یادگیری در این سن هستند. بدون نیاز به توضیحات اضافی! این قالب برای کودکان پیش‌دبستانی طبیعی و آسان است زیرا این تنها فعالیتی است که آنها در این سن به طور کامل بر آن تسلط دارند. بازی‌ها و یادگیری بازی‌سازی شده هنگام معرفی مطالب زبان جدید، هم واژگان و هم دستور زبان استفاده می‌شوند. همین رویکرد در هنگام تکرار و تثبیت آموخته هایشان و تلاش برای فعال کردن گفتارشان استفاده می‌شود. جابجایی بین بازی‌ها (بازی‌های رومیزی، بازی‌های نقش آفرینی، بازی‌های فعال) به حفظ توجه کودکان کمک می‌کند.

ابزارهای بصری مختلفی به منظور کمک به بچه‌ها برای به خاطر سپردن بهتر آموخته‌هایشان استفاده می‌شود: اسباب بازی ها، تصاویر رنگارنگ، وسایل روزمره، حرکات و زبان بدن. هر چیزی که به حافظه بصری و عاطفی کودک کمک می‌کند و ایجاد یک تصویر کامل می‌کند.

نکته مهم دیگر گنجاندن عناصر خلاقیت در درس است. بچه‌ها عاشق مدل کردن، طراحی و کاردستی چیزها هستند. مهارت‌های خلاقانه در کودکان پیش‌دبستانی بسیار بهتر از کودکان بزرگتر است، زیرا هنر و صنایع دستی روش‌های اصلی یادگیری در دوره پیش‌دبستانی هستند. اگر وظایف خلاقانه در هر درس گنجانده شود و به دنبال آن نظرات به زبان انگلیسی بیان شود، سه شرط اصلی یادگیری برآورده می‌شود: غوطه وری، محتواگرایی و تکرار.

والدینی که می‌خواهند به تنهایی به فرزندان خود آموزش دهند، می‌توانند از توصیه‌های ذکر شده استفاده کنند و هنگام سازماندهی دروس در خانه به آن پایبند باشند.

بهترین راه برای سازماندهی دروس اولیه انگلیسی چیست؟

بیایید این نکته نهایی اما بسیار مهم را مورد بحث قرار دهیم. چگونه آموزش‌های اولیه انگلیسی را برای فرزندان خود ترتیب می‌دهید؟

اول از همه، درس‌ها را خیلی طولانی نکنید. برای کودکان پیش دبستانی، دروس 20-30 دقیقه ای مناسب است، مهمترین چیز این است که آنها را منظم کنید. دو یا سه بار در هفته ایده‌آل است.

دوم اینکه به بچه‌ها فشار نیاورید و کاری نکنید! اگر اعتراض می‌کنند، باید تحلیل کنید که چرا این گونه رفتار می‌کنند. چرا نسبت به این درس‌ها احساس منفی دارند؟ آیا مخالف یادگیری زبان انگلیسی هستند؟ یا شاید معلم را دوست ندارند؟ شاید فرزند شما از این همه سروصدا در مهدکودک خسته شده باشد و درس‌های گروهی حتی خسته کننده‌تر به نظر می‌رسد؟ یا شاید آنها احساس «تنبلی» می‌کنند و به سادگی نمی‌خواهند خانه را ترک کنند؟ «من نمی‌خواهم به کلاس انگلیسی بروم» به این معنی نیست که آنها از انگلیسی متنفرند. سعی کنید قالب دروس را تغییر دهید. می‌توانید نزد معلم دیگری بروید یا از کلاس گروهی به کلاس خصوصی بروید.

همچنین می‌توانید قالب دیگری را امتحان کنید به عنوان مثال کلاس آنلاین. شاید، فرزندان شما دوست دارند در خانه درس بخوانند؟ به این ترتیب، والدین می‌توانند در طول درس مشاهده کنند و متوجه شوند که دقیقاً با چه مشکلی فرزندانشان مشکل دارند.

آیا آموزش آنلاین برای کودکان پیش‌دبستانی امکان‌پذیر است؟‌

این به والدین بستگی دارد که تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند فرزندانشان در کلاس‌های آنلاین یا حضوری شرکت کنند. اما امروزه بیشتر و بیشتر والدین فرمت آنلاین را انتخاب می‌کنند. بسیاری از والدین پس از امتحان و ارزیابی تمام مزایا و امکانات درس‌های آنلاین از روی تجربه خود، این روش آموزشی را انتخاب می‌کنند.

فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی به صورت آنلاین

در اینجا برخی از مزایای آموزش آنلاین آورده شده است:

  • نیازی به رفت و آمد ندارید
  • شما می‌توانید از هر جایی مطالعه کنید، اگر به سفر می‌روید مجبور نیستید درس‌ها را لغو کنید.
  • زمانبندی انعطاف‌پذیر.
  • شما می‌توانید معلم انتخاب کنید.

این فقط والدین هستند که با ایده درس‌های آنلاین مبارزه می‌کنند. بچه‌هایی که در عصر ابزارها و فناوری‌های دیجیتال متولد شده‌اند، درس‌های آنلاین را بسیار عادی می‌دانند. علاوه بر این، جدیدترین فناوری‌های ICT ابزارهای یادگیری عالی را ایجاد می‌کنند، ابزارهایی همانند گیمیفیکیشن و سرگرمی آموزشی حتی به سرسخت‌ترین و بی‌توجه‌ترین کودک را درگیر می‌کند.

از نظر یادگیری زبان انگلیسی به طور خاص، فرمت آنلاین کلاس باعث ایجاد فرصت‌های بیشتری در زمینه یادگیری زبان انگلیسی می‌کند. دانش‌آموزان می‌توانند از صفحات وب سایت‌های مختلف با نظرات صوتی یا داستان به زبان انگلیسی بازدید کنند، که یادگیری زبان انگلیسی را شخصی‌تر می‌کند، زیرا دانش‌آموزان می‌توانند هر موضوعی را که به آن علاقه دارند، انتخاب کنند.

حتی اگر منتقد سرسخت یادگیری آنلاین هستید، امتحان کردن ضرری ندارد. توصیه ما آموزش ویدیویی در آموزشگاه تخصص زبان انگلیسی آنلاین کوییک برای کودکان 4 تا 12 ساله است. دروس در یک اتاق تعاملی تخصصی با بسیاری از ویژگی‌های عالی برگزار می‌شود. حتی کوچک‌ترین بچه‌ها هم عاشق درس‌های جستجوی ما هستند و سعی می‌کنند تا آنجا که می‌توانند ستاره یا گل به دست آورند. در پایان درس، والدین گزارش کتبی مفصلی در مورد پیشرفت و دستاوردهای فرزندان خود و همچنین توصیه‌های معلم دریافت خواهند کرد.

جمع بندی

هیچ وقت برای فرزند شما برای شروع یادگیری زبان انگلیسی زود نیست. این سرگرم کننده است، باعث رشد سالم می‌شود و بسیاری از مزایای شناختی و اجتماعی مادام العمر باقی خواهند ماند. نکته خوب این است که شما مجبور نیستید به زبان انگلیسی مسلط باشید تا فرزندتان شروع به یادگیری کند. منابع زیادی، چه آنلاین و چه آفلاین وجود دارد که می‌تواند به ایجاد یک محیط آموزشی سرگرم کننده و آموزشی برای فرزندان شما کمک کند.

‌یادگیری زبان انگلیسی از دوران کودکی بدون شک بهترین تصمیمی است که می‌گیرید. چراکه این امکان را فراهم کنید که آینده فرزندتان موفق باشد. در این سنین همه معلمان به طور فعال با بچه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و تعامل دارند، که این روند نتیجه خوبی را تضمین می‌کند که آنها به سرعت مانند یک زبان انگلیسی زبان مادری صحبت کنند، بخوانند و بنویسند.

قالب درس خصوصی به علایق و اهداف مختلف هر دانش آموز کمک می‌کند، که به ایجاد علاقه به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند. همچنین با شرکت در کلاس گروهی و آنلاین می‌توانید قالب درسی متناسب با نیاز و روحیات فرزند خود انتخاب کنید. برای اطلاع از این کلاس‌ها در موسسه زبان تخصصی کوییک می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را پر کنید. متخصصین ما تمام وقت آماده پاسخگویی به شما هستند.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

2 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
غزاله

سلام دخترم ۲.۵ ساله است میتونم از الان زبان انگیلیسی بهش یاد بدم ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  غزاله

سلام بله می تونید از همین سن برای آموزش زبان انگیسی به ایشون اقدام کنید

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته