مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس

آیا در مدرسه آنقدر به من مهارت‌ها زبان انگلیسی را می‌آموزند تا بتوانم از پس مطالب انگلیسی و حتی تحصیل در دانشگاهای بین‌المللی برآیم؟ منظورم این است که کلاس ها، کتاب‌های درسی، فعالیت‌های فوق برنامه در دانشگاه با مدرسه خیلی متفاوت است که نیاز به تسلط به زبان انگلیسی داشته باشد؟ شاید این افکار زمانی که بخواهید وارد دانشگاه شوید و یا ادامه تحصیل در خارج از کشور ادامه داشته باشید به ذهنتان خطور کند.

اگر در دبیرستان مشغول به تحصیل هستید، وقت آن است که به فکر آینده خود باشید. در این مقاله با بررسی مشکلات آموزش زبان انگلیسی به بیان دلایلی که باید در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید را آورده‌ایم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا به راه موفقیت در آموزش زبان انگلیسی پی ببرید.

بررسی مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس

1. دسترسی به منابع آموزشی محدود یکی از مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس

نه تنها زبان انگلیسی، آموزش هر چیزی بیشتر به منابع بستگی دارد.

اغلب معلمان با این نوع مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس مواجه هستند، منابعی که برای درس زبان انگلیسی ارائه می‌شود که چندان به یادگیری موثر دانش آموزان  کمک نمی‌کند.

تدریس بدون دسترسی به منابع ضروری برای معلمان بسیار دشوار است؛ منابعی مانند ضبط صوت، مایک، پروژکتورها، سیستم‌های کامپیوتری، و انواع دیگر دستگاه‌های دیجیتال.

نحوه تدریس و محیط کلی کلاس، آموزش برای دانش آموزان جالب و موثر می‌کند و به آنها در یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند.

  1. تعداد زیادی دانش آموز در کلاس درس

تعداد زیادی از دانش آموزان در کلاس درس مزاحمت و استرس زیادی برای معلمان بوجود می‌آورد. زیرا برای آموزش تعداد زیادی از دانش آموزان، معلمان باید تلاش و کوشش بیشتری داشته باشند.

مشکلات ناشی از تعداد زیادی از دانش آموزان در زیر آورده شده است:

  • با ایجاد صدا باعث مزاحمت معلم شد.
  • مدیریت دانش آموزان کلاس دشوار است.
  • درگیر کردن دانش آموزان شلوغ در یادگیری بسیار دشوار است.
  • منابع آموزشی برای همه دانش آموزان در دسترس نیست.

اینها برخی از مشکلاتی است که در یک کلاس شلوغ ایجاد می‌شود.

3. برنامه درسی اشتباهی که باید تدریس شود

برنامه درسی نوعی محتوایی است که معلمان برای آموزش به دانش آموزان از آن پیروی می‌کنند. برنامه درسی نقش بسیار مهمی در آموزش زبان انگلیسی و همچنین در سایر دروس دارد.

این برنامه به معلمان کمک می‌کند تا آیتم‌های مهم دوره را آماده کنند و برنامه کلاس را برای آموزش گام به گام به دانش آموزان سازماندهی کنند.

بیشتر معلمان از این مورد به عنوانی یکی از مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس یاد می‌کنند؛ برنامه درسی اشتباهی به آنها داده می‌شود تا زبان انگلیسی را به دانش آموزان آموزش دهند.

معلمان که برنامه درسی اشتباه را تدریس می‌کنند تأثیر منفی بر دانش آموزان می‌گذارد و به این ترتیب دانش آموزان نمی‌توانند زبان انگلیسی را یاد بگیرند و صحبت کنند.

4. زمان محدود برای تدریس

زمان مهمترین چیز در یادگیری زبان انگلیسی است. زمان می‌برد تا معلمان، دانش آموزان خود را ارزیابی کنند و آنها را در سطح خود آموزش دهند. زمان کلاس برای معلمان برای آموزش زبان انگلیسی بسیار کم است.

زمان تدریس کوتاه، یکی از سخت ترین وظایف معلمان است.

یکی از مهمترین چالش‌های معلم، زمان تدریس است.

5. دانش آموزان حوصله و علاقه ای به یادگیری زبان انگلیسی ندارند

بی‌حوصلگی و عدم علاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی نیز یکی از مکسلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس است. گاهی اوقات دانشجویان علاقه ای به یادگیری و شرکت در سخنرانی‌های زبان انگلیسی ندارند. سپس سعی می‌کنند فعالیت‌های دیگری را انجام دهند.

گاهی اوقات با صحبت با دیگران و انجام کارهای غیرمنطقی دیگر در طول تدریس باعث مزاحمت معلمان می‌شدند.

6. دانش آموزان بیش از حد به معلم وابسته می‌شوند

بسیاری از اوقات، دانش‌آموزان به‌جای اینکه خودشان را محک بزنند، به‌طور خودکار به معلم برای پاسخ‌های صحیح نگاه می‌کنند. اگر معلم هر بار آنها را موظف کند که باید پاسخ درست را بیان کنند، می‌تواند این روش مخرب باشد. در عوض، روی تشویق مثبت باید تمرکز شود. این روش کمک می‌کند تا دانش آموزان تمایل بیشتری به پاسخ دادن داشته باشند (حتی اگر اشتباه باشند).

7. استفاده مداوم از زبان فارسی

یکی از مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس، استفاده از زبان فارسی در کلاس است. به عنوان یک معلم زبان انگلیسی، تشویق دانش آموزان به استفاده از زبان انگلیسی و فقط انگلیسی بسیار مهم است. با این حال، اگر دانش‌آموزان شروع به مکالمه به زبان اصلی خود کردند، به آنها نزدیک‌تر شوید و سؤالات مستقیم بپرسید مانند “آیا سوالی دارید؟”.

ایده دیگر ایجاد مجموعه ای از قوانین کلاس و ایجاد یک سیستم مجازات برای زمانی است که آنها از زبان اول خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر کسی سه بار در حال استفاده از زبان اول خود گرفتار شد، از او بخواهید شعری را جلوی کلاس بخواند (به زبان انگلیسی). به یاد داشته باشید، برای 1-2 ساعتی که آنها در کلاس انگلیسی هستند، باید فقط انگلیسی صحبت کنند.

8. وجود دانش آموز نافرمان، بداخلاق یا شلوغ

وجود این دانش آموزان مهم نیست، چراکه ممکن است در هر کلاس درسی باشند. اگر کل کلاس در حال شلوغ کردن باشند، ممکن است تقصیر معلم باشد، یعنی مطالب خسته کننده یا مدیریت ضعیف کلاس او باعث شده است که فضای کلاس، مناسب یادگیری نباشد. اما اگر یک دانش آموز خاص شلوغ می‌کند، باید برای نشان دادن تسلط بر اداره کلاس به سرعت واکنش نشان دهید. برای حل این مشکل، یک معلم زبان انگلیسی باید سختگیر باشد و در صورت نیاز نظم و انضباط را برقرار کند. اگر این اتفاق ادامه پیدا کند، اقدامات انضباطی بیشتری از طریق مدیر مدرسه قابل پیگیری باید انجام شود.

9. درس طوری که می‌خواهید پیش نمی‌رود

هنگام آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی، همیشه می‌توانید روی دانش آموزانی حساب کنید که درس را یاد گرفته‌اند. تا حدودی وجود چنین دانش آموزانی در کلاس می‌تواند تاثیرات مثبتی د کلاس ایجاد کند. چراکه نشان‌دهنده این است که دانش آموزان به درس علاقه دارد. به عبارت دیگر، تا زمانی که آنها به زبان انگلیسی در فعالیت‌های کلاس شرکت می‌کند و صحبت می‌کنند، روند کلاس سازنده خواهد بود. با این حال، اگر درس خیلی از موضوع دور شد و به سمتی که نمی‌خواهید پیش رفت، باید که مشکل را با تغییر بحث برطرف کنید.

10. برخورد و درگیری اعضای کلاس

همه افراد در کلاس زبان، لزوما بهترین دوستان هم نخواهند بود. اگر مشکل خاصی بین دانش‌آموزان رخ ‌دهد، ساده‌ترین راه‌حل جدا کردن آنها از یکدیگر است. اگر تنش ادامه یابد، تغییر دانش آموز به کلاس درس دیگری ممکن است تنها گزینه شما باشد.

11. دانش آموزان در مورد اینکه چه کاری انجام دهند دچار سردرگمی هستند

این اتفاق یکی دیگر از مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس است. واقعیت این است که اغلب تقصیر معلم است. اگر دستورات شما برای یک تکلیف باعث سردرگمی و زمزمه‌های آرام در بین دانش آموزان شد، نگران نباشید، راه حلی وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکل، باید مطمئن شوید دستورالعمل‌های شما واضح هستند. از حرکات، میم و جملات کوتاه استفاده کنید. واضح و قوی صحبت کنید. مهمتر از همه، شما می‌توانید از تصاویر، تقلید، حرکات و غیره استفاده کنید تا کل فعالیت را همان گونه که می‌خواهید پیش برود.

12. دانش آموزان بی حوصله، بی توجه یا بی انگیزه هستند

خیلی وقت‌ها تقصیر معلم است که کلاس خسته‌کننده است. خوشبختانه با برنام‌ ریزی صحیح می‌توان این مشکل را حل کرد. یک موضوع جذاب برای درس انتخاب کنید. یکی که دانش آموزان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و یکی که آن موضوع را می‌دانید از آن لذت خواهد برد. این روش به طور خودکار به آنها انگیزه و علاقه می‌دهد. دانش آموزان خود را بشناسید و علایق و نیازهای آنها را شناسایی کنید، سپس دوره خود را بر اساس آن طراحی کنید. بنابراین شاید متوجه دلیل عدم وجود انگیزه دانش آموزان در مدرسه شده باشید چراکه معلمان باید برروی موضوعات مشخصی تاکید کنند که این مشکل در موسسات آموزشی زبان معتبر حل شده است.

13. میزان تسلط بالای برخی دانش اموان نسبت به همکلاسی‌های خود

به عنوان یک معلم زبان انگلیسی، با زبان آموزانی با قابلیت‌ها و مهارت‌های زبانی متفاوت روبرو خواهید شد. در حالی که داشتن دانش‌آموزانی که در کلاس درس برتر هستند خوب است، اما مهم است که آنها را از دیگران دور نکنند. اگر دانش آموزان خاصی شروع به پیش بردن روند کلاس می‌کنند، مراقب باشید. بر تمرکز به دانش‌آموزان ضعیف‌تر در کلاس تاکید کنید تا به سؤالات پاسخ دهند. برخی از پاسخ‌ها را از دانش‌آموزان قوی بخواهید، اما به آرامی منحرف کنید و به دیگر اعضای نه چندان قوی کلاس زمان بدهید.

در موسسات آموزشی، این مشکل با تعیین سطح و دسته بندی دانش آموزان مطابق با میزان مهارتشان حل شده است.

14. دانش آموزان آمادگی ندارند

آخرین چیزی که شما به عنوان یک معلم زبان انگلیسی می‌خواهید این است که زبان‌آموزان صرفاً به این دلیل که احساس می‌کنند گم شده و/یا آمادگی ندارند، ترک تحصیل کنند. بیشتر روی یک تجربه یادگیری مشترک تمرکز کنید. با بررسی چندباره مفهوم درس و تشویق به مشارکت در کلاس، مطمئن شوید که دانش آموزان همگی مطلب را متوجه شده‌اند و آماده دریافت یک موضوع جدید هستند.

15. تأخیردر رسیدن به کلاس

حقیقت این است که تأخیر نه تنها بی ادبانه نیست، بلکه می‌تواند باعث حواس پرتی و اختلال در سایر دانش آموزان شود. اگر تاخیر برای اعضای کلاس شما مشکل‌ساز شد، مطمئن شوید که به از این به بعد به موقع سرکلاس حاضر می‌شوند؛ قوانینی را در مورد تأخیر آنها تنظیم کنید.

مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس درتدریس مهارت‌های اصلی

تا زمانی که دانش آموزان به مرحله ورود به دانشگاه برسند حدود 5 سال زبان انگلیسی را در مدرسه می‌خوانند. احتمالاً به نظر می‌رسد که دانش‌آموزان در این مرحله همه چیزهایی را که باید بدانند، می‌دانند، اما وقتی دانش‌آموزان به سطح دانشگاه می‌رسند تازه با مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس پی می‌برند.

در ادامه مشکلات آموزش مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی در مدارس برررسی می‌شود.

مشکلات دانش‌آموزان در زبان انگلیسی با ورود به دانشگاه.

مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس برای مهارت نوشتاری

1. آشنا نبودن با ساختار مقاله

در پایان دوره دبیرستان، دانش‌آموزان در نوشتن یک مقاله بسیار ناتوان هستند. در واقع، به نظر می‌رسد که کل جهان در یادگیری چند لغت و گرامر خلاصه شده است، زیرا به این قوانین در دبیرستان بسیار تاکید می‌شود. متأسفانه، اکثر معلمان مدرسه به این نکته توجه ندارند که دانش آموز باید بداند که از این قوانین چگونه در نوشتار و صحبت کردن می‌تواند استفاده کند.

با شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی دانش آموز فرصت دور شدن از این قالب آموزشی را دارد که بسیار ارشمند است. چراکه به تفکر مستقل‌تر و همچنین توانایی نوشتن به جای تلاش برای به خاطر سپردن تعدادی کلمات خاص، کمک می‌کند. اکثر مقالاتی که در کلاس‌های زبان انگلیسی تمرین می‌شوند، تعداد کلمات مورد نیاز برای اینکه بتوانند مقاله و گزارشی به زبان انگلیسی در دانشگاه بنویسند را دارد. بنابراین دانشجو توانایی این را دارد تا بدون مشکل یا محدودیت ایده‌های خود را در حوزه کاری خود به روی کاغذ بیاورد.

برای مقاله نویسی دانشگاهی، سبک فهرست‌بندی آرگومان‌ها به نویسنده این امکان را می‌دهد که هر پاراگراف و ایده اصلی آن را به‌عنوان یک موجودیت مجزا در نظر بگیرد، نه اینکه آنها را در بیان یک استدلال به یکدیگر متصل کند. تکالیف نوشتن دانشگاهی بر تجزیه و تحلیل و تفسیر موضوع متمرکز است، بنابراین اساتید از شما انتظار دارند که حقایق را بدانید و استدلال کنید.

2. نحوه صحیح نوشتن پاراگراف‌ها

در دانشگاه اساتید از دانشجویان انتظار دارند که هنگام بیان ایده‌ها، خود را محدود به ساختار خاصی نکنند. بسته به ایده و شواهد ارائه شده در مقاله، پاراگراف‌ها می‌توانند از یک سوم تا دو سوم صفحه متغیر باشند. مقالات دانشگاهی معمولاً محدودیت‌های کمی در طول پاراگراف و محتوای آن دارد، زیرا تنها هدف نوشتن این است که از دانشجویان بخواهد تجزیه و تحلیل، شواهد، نکات برجسته و غیره را برای بیان نظرات خود ارائه دهند.

ابتدای پاراگراف با یک جمله موضوعی آغاز شود که نکته اصلی پاراگراف را خلاصه بیان می‌کند، سپس با ارائه استدلال‌ها و ادعاها، این جمله را پشتیبانی می‌کند. در این صورت پاراگراف‌ها منسجم بوده و ایده واضح‌تر ارائه می‌شود.

در انتها نیازی به وجود یک جمله پایانی نیست. از آنجایی که اساتید دانشگاهی تجربه زیادی در خواندن مقالات تحقیقاتی طولانی و مقالات پیچیده دارند، دانشجویان نباید جمله موضوعی را در انتهای پاراگراف‌ها تکرار کنند. در عوض، دانش‌آموزان می‌توانند از این فضا برای تکمیل شواهد و تحلیل‌های خود برای حمایت از موضوع استفاده کنند. توانایی‌های نوشتن عالی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا تجزیه و تحلیل را کامل کنند.

3. بیانیه پایان نامه

در نوشتار دانشگاهی پاراگراف آغازین می‌تواند با بیانیه پایان نامه پایان یابد، اما هیچ لزوم به استفاده از این ساختار وجود ندارد. چراکه موضاعت پیچیده‌ای را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، یک بیانیه پایان نامه می‌تواند دو تا سه جمله طولانی باشد، زیرا به جای بیان مجدد جمله موضوعی، نیاز به توسعه و پیچیده شدن مبحث دارد.

اما از مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس این است که این ساختارها را آموزش نمی‌دهد.

4. مقدمه و نتیجه گیری

در نوشتار دانشگاهی، اساتید ترجیح می‌دهند که شما مستقیماً سر اصل مطلب بروید. پس از دریافت دستور نوشتن، از دانشجو انتظار می‌رود که استدلال‌های خود را به صورت دقیق مشخص کنند، نه اینکه صرفاً موضوع و حقایق را بازنویسی کنند. به جای خلاصه کردن آنچه قبلاً در مقاله بود، که خواننده قبلاً از آن آگاه است، دانشجو باید زمان بیشتری را صرف اصلاح نتیجه کنند تا موضوع را به یک داستان شخصی منعکس کنند، سؤال انگیزنده کنجکاوی را مطرح کنند، یا بعد جدید مهمی را برای بحث بیشتر ارائه دهند، و غیره.

5. استدلال

استادان انتظار دارند ادعایی بیان کنید که آنها را به ادامه خواندن تشویق کند. مقالات استدلالی باید با شواهد قوی از منابع علمی و مجلات پشتیبانی شوند، زیرا دانشجو زمان قابل توجهی را صرف یادگیری حقایق و همچنین منابع تحقیقی کرده‌اند که از استدلال‌های آنها حمایت یا مخالفت می‌کند.

همانطور که مهندس افسانه ای ادواردز دمینگ گفت: “بدون داده ها، شما فقط فردی هستید که نظر دارد.” استادان دانشگاه علاوه بر الزام دانشجویان به ارائه استدلال‌های خاص با ادعاها، از دانشجویان انتظار دارند که در مورد «محدودیت‌ها و اعتراضات به ادعای خود» فکر کنند، زیرا همه ادعاهای جالب می‌توانند «معقولانه به چالش کشیده شوند».

مقاله ای که به استدلال‌های متقابل همراه با استدلال‌های پشتیبان می‌پردازد، قوی و متقاعدکننده تلقی می‌شود. راهنمای نگارش دانشگاه شیکاگو اشاره می‌کند که دانشجویان باید به ارائه استدلال‌هایی شبیه به «یک مکالمه دوستانه و پر جنب و جوش با شخصی که به او احترام می‌گذارید و برای شما احترام می‌گذارد فکر کنند. کسی که به حرف‌های شما علاقه‌مند است، اما با ادعاهای شما موافق نیست فقط به خاطر او نظرات خود را بیان ‌کنید. کسی که می‌خواهد دلایل شما برای باور ادعاهای شما را بشنود و همچنین می‌خواهد پاسخ سوالات خود را بشنود.»

6. قالب بندی

در دانشگاه، قالب بندی و ارجاعات به میزان قابل توجهی از نمره یک مقاله تحقیقاتی را به خود اختصاص می‌دهد. اساتید مختلف ممکن است قوانین فرمت متفاوتی داشته باشند که از شیکاگو تا AMA و APA متفاوت است. در غیر این صورت، اگر دستورالعمل‌های فرمت رعایت نشود، ممکن است مقالات رد شوند.

اساتید این اطلاعات را در برنامه درسی یا قبل از هر پروژه مقاله تحقیقاتی ارائه خواهند کرد. وب سایت‌ها و منابع متعددی به صورت آنلاین و در کتابخانه کالج شما وجود دارد که فرآیند استناد و قالب بندی را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند، مانند Citation Machine.

7. صرف زمان بیشتر برای ارائه پروپوزال

به طور کلی، دانش آموزان دبیرستانی چندان با فضای نوشتاری یک ماه استاندارد آشنایی ندارند. در صورتی که در دانشگاه باید ایده و طرح خود را چندین بار نوشته و در صورت نهایی شدن آن به استاد تحویل دهند. همه این‌ها نیاز به آشنایی با ساختار نوشتاری مقالات علمی دارد.

اگر با ساختار نوشتار انگلیسی آشنایی نداشته باشید نیازبه تلاش بسیار زیاد در کنار پیدا کردن ایده ای منحصر به فرد و غیر تکراری دارید. توجه داشته باشید که برای تمام این مراحل شما فقط سه یا چهار هفته فرصت دارید تا مقاله خود را از ابتدا تا انتها تکمیل کنند که ارگر به انگلیسی مسلط نباشید بیشتر وقت خود را باید به نوشتن اختصاص دهید تا کار بر روی ایده خود.

مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس برای مهارت خواندن : نداشتن مهارت کافی برای مطالعه منابع بین المللی

دانشجویان از منابع علمی انگلیسی نسبت به دوران دبیرستان به مراتب بیشتر استفاده خواهند کرد. برای دانشجویان مهم است که بتوانند با کتاب‌هایی که مرجع درسی آنهاست آشنا شوند. این نیاز با وجود دسترسی به اینترنت بیشتر می‌شود. چراکه باید دانشجو تفاوت بین مقاله پایه و مقاله مرجع را بتواند تشخیص دهد. دانش آموزان باید با جستجوی یک چکیده و نویسنده با سه حرف بعد از نام خود شروع کنند تا به آنها کمک کند تا در مسیر درستی قرار بگیرند.

مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مداری برای مهارت گفتاری :  فرآیندهای فکری پیچیده

در دبیرستان، دانش آموز اصولا با یک سری متون خاص سر و کار دارد. در صورتی که به محض ورود به دانشگاه متونی با موضوعات مختلف و در حوزه‌های متفاوت مواجه خواهد بود. در دبیرستان، فقط تحلیل و استدلال متن در قالب درک مطلب از دانش آموز خواسته می‌شود اما به محض ورود به دانشگاه، از دانشجویان خواسته می‌شود که در  چندین جنبه مختلف بحث نگاه کنند.

شرکت در بحث نیاز به فرآیند فکری بسیار پیچیده‌تری دارد و مطمئناً می‌تواند از نظر ذهنی خسته کننده باشد. دانش‌آموزانی که در تمام ساعات شب کار می‌کنند، اغلب متوجه می‌شوند که ایده‌ها آنطور که می‌خواهند به ذهنشان نمی‌رسد. این ایده خوبی است که دانش‌آموزان زمان خاصی را در برنامه خود تعیین کنند یا با یک گروه مطالعه کار کنند تا بتوانند برای ایده‌های مختلف طوفان فکری کنند.

چه در دبیرستان یا دانشگاه می‌توان با شرکت در کلاس‌های بحث آزاد موسسه زبان تخصصی کوییک تمرین طوفان فکری کرد تا در دانشگاه و مسیر آینده موفق‌تر بود.

روش‌های جایگزین پربازده برای آموزش زبان انگلیسی در موسسات آموزشی

راه حل‌هایی برای مشکلات آموش زبان انگلیسی در مدارس وجود دارد که توسط موسسات معتبر و تخصصی زبان انگلیسی دنبال می‌شوند.

1. مسابقات آموزشی در کلاس‌های درس

مسابقات نقش بسیار مهمی در یادگیری زبان انگلیسی دارند. دانش آموزان را مجبور به یادگیری زبان انگلیسی می‌کند، مانند مناظره، آزمون و غیره.

مسابقات دانش آموزان را تشویق می‌کند تا بیشتر و بیشتر بیاموزند و تلاش باشند که برنده شوند. آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزانی که زبان انگلیسی زبان مادری آنها نیست، به معلمان کمک زیادی می‌کند.

انواع مختلف مسابقات بین دانش آموزان یادگیری زبان انگلیسی را جالب می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا در مسابقات شرکت کنند و از دوستان خود برنده شوند.

مسابقات، آموزش زبان انگلیسی را برای معلمان آسان‌تر می‌کند. معلمان باید جلسات مسابقه بین دانش آموزان را ترتیب دهند.

2. استفاده از ابزارچند رسانه ای برای تدریس

بیشتر معلمان زبان انگلیسی از روش‌های قدیمی و سنتی در تدریس استفاده می‌کنند.

اما دستگاه‌ها و ابزارهای جدید که به طور ویژه برای اهداف آموزشی ساخته شده‌اند، می‌توانند آموزش و یادگیری زبان انگلیسی را بهتر کنند.

معلمان باید از وسایل چندرسانه ای در کلاس درس در سخنرانی‌های خود استفاده کنند. چراکه یادگیری زبان انگلیسی را برای دانش آموزان جالب‌تر و قابل درک‌تر می‌کند.

زیرا دانش آموزان به جای نوشته شده در کتاب ها، به راحتی می‌توانند با تصاویر بصری، فیلم‌ها و صداها و غیره به نکته پی ببرند و متوجه شوند.

استفاده از محتوای چند رسانه ای

3. طراحی برنامه درسی مطابق با منابع بین المللی

طراحی خوب برنامه درسی نقش بسیار مهمی در یادگیری زبان انگلیسی دارد. برنامه درسی، نوعی برنامه ریز محتوای دوره است که گام به گام در دوره، آموزش داده می‌شود.

طراحی خوب برنامه درسی کیفیت درس برای مطالعه را نشان می‌دهد و از طرف دیگر برنامه درسی بد تأثیر منفی بر دانش آموزان انگلیسی می‌گذارد.

سازمان و معلمان باید برای یادگیری زبان انگلیسی، برنامه درسی را که کامل و قابل فهم باشد، طراحی کنند.

برنامه درسی اساساً راهی برای معلمان و همچنین برای دانش آموزان است که آنچه را که در دوره مطالعه می‌کنند و بعداً چه چیزی را مطالعه کنند.

بنابراین، طراحی خوب برنامه درسی مشکلات زیادی را برای معلمان در آموزش زبان انگلیسی حل می‌کند.

4. جلسات گفتگو بین دانش آموزان و معلمان

یادگیری و صحبت روان زبان انگلیسی برای دانش آموزان بسیار دشوار است زیرا زبان انگلیسی زبان مادری دانش آموزان نیست.

در یادگیری زبان مادری، نیازی به برنامه درسی و قواعد دستور زبان برای فکر کردن و ساختن جملات و کلمات صحیح قبل از صحبت به زبان مادری نیست. این را می‌توان از صحبت کردن و گفتگو با والدین آنها آموخت.

بنابراین صحبت کردن و مکالمه نقش بسیار مهمی در یادگیری زبان انگلیسی دارد. معلمان باید جلسات مکالمه ای را بین دانش آموزان ترتیب دهند.

دانش‌آموزان با دوستان خود احساس راحتی بیشتری می‌کنند، بنابراین دانش‌آموزان را رها کنید تا با دوستان و همکاران خود گفتگو کنند.

با این کار آنها به راحتی می‌توانند زبان انگلیسی را بفهمند و یاد بگیرند و همچنین می‌توانند صحبت کردن به زبان انگلیسی را تمرین کنند.

اکثر مؤسسات موفق یادگیری زبان انگلیسی بیشتر بر روی جلسات مکالمه در یادگیری زبان انگلیسی تمرکز می‌کنند.

5. آموزش از طریق بازی

بازی نوعی فعالیت است که بیشتر دانش آموزان را درگیر خود می‌کند. به دانش آموزان انگیزه می‌دهد تا بازی کنند و لحظات خوشی را داشته باشند.

بازی‌ها همچنین نقش بسیار مهمی در آموزش و یادگیری دارند. بازی‌های آموزشی زیادی وجود دارد که می‌توان در کلاس‌های درس با دانش آموزان انجام داد.

این روش کمک زیادی به ساخت واژگان می‌کنند. بازی قرار دادن کلمه گمشده در انواع مختلف جملات می‌تواند به گسترش دایره لغات دانش آموزان کمک کند. دانش آموزان انواع کلمات و معنی آنها و ساختار قرار دادن آنها در یک جمله را درک می‌کنند.

در طول یادگیری زبان انگلیسی باید از معلمان برای بازی در کلاس درس استفاده شود.

6. مدیریت قوانین کلاس درس و جدول زمان

معلمان باید قوانین و جدول زمانی کلاس‌ها را تنظیم کنند و دانش آموزان باید آنها را رعایت کنند. قوانین و انضباط نقش بسیار مهمی در یادگیری زبان انگلیسی دارند.

دانش آموزان باید موبایل خود را خاموش کنند، با همکلاسی خود صحبت نکنند، به موقع به کلاس برای سخنرانی بیایند و تکالیف خود را به موقع انجام دهند و تسلیم معلم شوند.

اگر دانش آموزان یکی از قوانین موجود در آن را نقض کنند، باید جریمه شود یا با والدین آنها تماس بگیرید.

7. تشکیل جلسات انگیزشی برای دانش آموزان

در هر رشته ای، دانش آموزان برای رسیدن به اهداف و گام برداشتن در مسیر موفقیت خود به انگیزه نیاز دارند.

گاهی اوقات دانش آموزان برای رسیدن به اهداف خود حواسشان را پرت می‌کنند. سپس سخنرانی‌های انگیزشی و سایر فعالیت‌های انگیزشی به آن‌ها کمک می‌کند تا به مسیر خود برگردند.

معلمان باید هر ماه یک بار جلسات انگیزشی برای دانش آموزان ترتیب دهند تا آنها را در مسیر یادگیری زبان انگلیسی نگه دارند.

جمع بندی

موسسه آموزش زبان تخصصی کوییک سال‌ها با تکیه بر به روزترین متد تدریس و استفاده از منابع معتبر بین المللی توانسته است کلستی‌ها و مشکلات آموزش زبان انگلیسی را جبران کند. اگر می‌خواهید در مسیر ادامه تحصیل و ارتقاء شغلی آینده خود، موفق باشید حتما در  سنین دبیرستان آموزش را در موسسه زبان معتبر کوییک آغاز کنید و در کوتاه ترین زمان به بیشترین سطح مهارت دست پیدا کنید. پس همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و یا فرم مشاوره را پر کنید. متخصصین ما آمده پاسخگویی به سوالات شما به صورت تمام وقت هستند.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2.5]

2 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
سیدمصطفی نظری؛

باسلام وادای احترام،یک اشکال مهم درتدریس زبان درمدارس،محدودیت دادن زمانی درمدارس است،هفته ای یک جلسه کافی نیست،ازساعت درس زبان زده شده،وبه دروس دیگر اضاف شده،زبان یک ضرورت در دسترسی به منابع وموخذهای علمی درجهان است.غالب دانش آموخته گان درانتخاب رشته دانشگاهی پزشکی رادراولویت دارند،اگر کسی پزشک شود وبه واژه ها واختصارنویسی تسلط نداشته باشد،نمی تواند درعلم پاتولوژی وبافت شناسی وسایر بخش ها وتشخیص نوع بیماری ودرمان وتوصیه نسخه پزشک حاذقی باشد،وممکن است درتشخیص غلط روش یا دارویی راتجویزکند که برای بیمار سم باشد،یا درتداخل دارویی وندانستن عوارض دارویی خطربوجود بیاورد.مضافاً اینکه درسایر رشته ها مثل خلبانی وهوش مصنوعی وصنعت تکنولوژی… ادامه مطلب

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

سلام
با سخنان شما کاملا موافق هستیم
متاسفانه یادگیری زبان انگلیسی در مدارس کشور ایران سال هاست که اهمیتی نداره و این احتمالا بخشی از سیاست های آموزشی کشور ما هست.

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته