معتبرترین مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس

برای شرکت در آزمون آیلتس آماده‌اید؟ شمار مراکز برگزاری آزمون آیلتس در دنیا به بیش از 4000 مورد در 140 کشور میرسد. بسیاری از این مراکز انواع مختلف آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند. همچنین برخی از این مراکز امکان برگزاری آیلتس را نه تنها به‌صورت کاغذی بلکه به صورت کامپیوتری نیز ممکن می سازند. انتخاب مرکز برگزارکننده آزمون آیلتس به عهده شماست. البته انتخابی به نسبت دشوار است. شما موظفید ویژگی‌های متعددی را در نظر بگیرید تا مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس را بررسی کنید و بهترین مورد را انتخاب کنید. در مقاله ای که پیش روی شماست به بررسی مهم ترین ویژگی ها در انتخاب  مراکز آزمون آیلتس، نگاهی می اندازیم. سپس به معرفی مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در ایران نیز میپردازیم.

مراکز مجاز برگزارکننده آزمون آیلتس

مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس

در سراسر دنیا آزمون آیلتس به طور مشترک توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. تمامی مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس در دنیا زیر نظر این سازمان‌ها فعالیت می‌کنند. سازمان سنجش و آموزش کشور تنها مرجعی است که مجوز فعالیت مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران را صادر می‌کند. البته این قانون در مورد تمامی آزمون‌های بین‌المللی صادق است. تمامی مراکزی که مجوز این سازمان را دریافت کرده‌اند، امکان برگزاری آزمون آیلتس را دارند. در نتیجه سایر مراکزی که بدون مجوز به فعالیت می‌پردازند، کارنامه‌هایی فاقد اعتبار و به‌صورت غیرقانونی صادر می‌کنند. البته قابل‌ذکر است که هر مرکز برای فعالیت‌های مختلف به مجوزهای متعددی نیاز دارد.

برای انتخاب در میان موسسه‌های برگزاری آزمون آیلتس چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

ویژگی‌های زیر را در انتخاب بهترین مرکز از میان مؤسسات برگزارکننده آزمون آیلتس در نظر بگیرید:

موسسه‌ای که زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور فعالیت کند

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم در انتخاب سنتر آزمون به این نکته توجه داشته باشید که باید مرکز آزمون منتخب شما تحت‌نظر سازمان سنجش و آموزش کشور فعالیت کند و مجوز لازم را از این سازمان دریافت کرده باشد. در وبگاه سنجش فهرستی از مراکز مجاز آزمون آیلتس وجود دارد که هر چند وقت یکبار به‌روز می‌شود. شما با مراجعه به این وبگاه می‌توانید صحت اعتبار مراکز آزمون را بررسی کنید.

مرکزی که تجهیزات صوتی باکیفیت و به‌روز را داشته باشد

چه در آزمون کامپیوتری آیلتس شرکت کنید و چه در آزمون کاغذی آن، در طول بخش لیسنینگ به تجهیزات صوتی باکیفیت نیاز دارید. در بخش لیسنینگ، هر صوت فقط یکبار پخش می‌شود و شما پس از پخش امکان شنیدن مجدد صوت از پیش ضبط شده را ندارید. به‌عبارت‌دیگر هدفون‌ها و نیز دستگاه‌های پخش‌کننده در محل آزمون آیلتس باید از کیفیت معقول برخوردار باشند.

مکان‌های برگزاری آزمون آیلتس بر انتخاب مرکز تأثیرگذار هستند

مرکزی را انتخاب کنید که برای شما دسترسی محلی خوبی داشته باشد. شما در روز آزمون خود باید در زمان درست و به‌موقع در محل حاضر شوید. در نتیجه باید نزدیک‌ترین محل آزمون به محل اقامتتان را انتخاب کنید تا از مشکلات حمل‌ونقل حتی‌الامکان بکاهید.

مرکزی را انتخاب کنید که با متقاضیان ارتباط مناسب دارد

چگونگی ارتباط کارکنان مرکز آزمون با داوطلبان بسیار مهم است. پیش‌ازاین بارها دیده شده است که داوطلبان آیلتس از نحوه برخورد مسئولین و کادر مؤسسات برگزارکننده آزمون آیلتس شاکی هستند. این شکایات در پی برخورد نامناسب در زمان آزمون و نیز عدم پاسخگویی خوب و کامل در هنگام ثبت‌نام و نیز پس از آزمون بوده است. در نتیجه یکی از عوامل مهم در انتخاب یکی از مراکز آزمون آیلتس ارتباط مناسب با متقاضی است. نحوه رفتار کارکنان یک مؤسسه شامل برخورد ممتحن اسپیکینگ نیز می‌شود. تسلط و لهجه اگزمینرها بر نتیجه شما تأثیر مستقیم دارد.

موسسه‌ای که مجوز IDP  را داشته باشد

مرکزی مجاز به برگزاری آزمون آیلتس است که تنها مورد تأیید سازمان سنجش باشد؛ بلکه تأییدیه idp را نیز داشته باشد. فقط مراکز معتبر آزمون آیلتس امکان برگزاری فرایند آزمون و صدور کارنامه را دارند.

نظرات و تجارب سایر شرکت‌کنندگان را بخوانید

با گسترش استفاده از شبکه‌های مجازی شما می‌توانید در صفحات مختلف نظرات و تجربه سایر داوطلبان از مراکز برگزاری آزمون آیلتس را بخوانید و از دیده‌ها و شنیده‌های آنها نهایت استفاده را ببرید.

معیارهای مراکز برگزار کننده آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در چه شهرهایی برگزار می‌شود؟

معتبرترین مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس

تا قبل از توقف برگزاری آزمون آیلتس در ایران در سال گذشته، این آزمون در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، رشت، شیراز و… برگزار می‌شد. اما پس از اعلام سازمان سنجش در خصوص شرایط برگزاری آزمون آیلتس در ایران، مراکز آزمون در شهر تهران تنها مراکز تأیید شده توسط این سازمان برای برگزاری آزمون هستند و مراکز در شهرهای دیگر تا اطلاع ثانوی فعالیت ندارند.

معرفی معتبرترین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برای اطلاع از معتبرترین موسسه های برگزارکننده آزمون آیلتس در ایران به صفحه مربوطه در سایت سازمان و سنجش به این آدرس مراجعه کنید. در این صفحه فهرستی از معتبرترین موسسات همراه آدرس پستی و نیز وبگاه و شماره تلفن آن هارا مشاهده میکنید.

در جدول زیر فهرستی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین مؤسسات برگزاری آیلتس در تهران یا به عبارتی دیگر تست سنتر (Test Centre) ها را مشاهده می‌کنید.

موسسات برگزار کننده آیلتس در تهران
معرفی تست سنتر به‌صورت خلاصهنام مرکز برگزارکننده آزمون آیلتس در تهران
مرکز آزمون ایرسافام به نمایندگی از Idp آیلتس را در ایران به صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار میکند. همچنین تنها مرکزی است که امکان شرکت در آزمون آیلتس و ویزا و مهاجرت به بریتانیا UKVI را فراهم می‌کند.مؤسسه ایرسافام

آیلتس تهران یکی از قدیمی‌ترین مراکز برگزارکننده آیلتس در ایران است. این مرکز زیر نظر دانشگاه کمبریج آیلتس را اجرا می‌کند.مؤسسه آیلتس تهران

یکی دیگر از قدیمی‌ترین مؤسسات برگزاری آیلتس در ایران مؤسسه عالی عصر دین و دانش است.مؤسسه آموزش عالی عصر دین و دانش

یکی از مراکزی که تجهیزات مناسبی را برای آزمون آیلتس فراهم می‌کند.مؤسسه آموزش عالی آزاد پرو شات نوین
مؤسسه آموزشی پارسیان برگزارکننده آزمون‌های بین‌المللی آیلتس است.مؤسسه خانه ارتباطات مجازی پارسیان

موسسه تخصصی زبان کوییک برگزار کننده دوره های آیلتس

 در این مقاله به بررسی ویژگی های مهم یک مرکز برگزارکننده آزمون آیلتس در ایران پرداختیم. این نکات را در انتخاب مرکز آزمون خود جدی بگیرید تا بتوانید شرایط رفاهی خوبی را در هنگام آزمون خود تجربه کنید. در پایان شرکت در دوره های تخصصی آمادگی آزمون آیلتس را جدی بگیرید. موسسه تخصصی زبان کوییک با کادری مجرب، شیوه ی آموزش نوین و آشنایی کامل با ساختار و قوانین آزمون آیلتس میتواند شما را در طول زمان مطالعه یاری دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه کوییک تماس بگیرید.

موسسات برگزارکننده آزمون آیلتس

سؤال‌های متداول در زمینه مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس

آیا مرکز برگزارکننده آزمون آیلتس در نمره من تأثیر دارد؟

بله مرکز آزمون محل و تجهیزات روز آزمون را فراهم می‌کند در نتیجه به‌صورت غیرمستقیم بر نمره شما و نیز در بخش اسپیکینگ آیلتس به‌صورت مستقیم بر نمره شما اثر می‌گذارد.

آزمون آیلتس در کجا برگزار می‌شود؟

آزمون آیلتس زیر نظر سه سازمان دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا به طور مشترک برگزار می‌شود. در ایران نیز تمامی امتحانات آیلتس زیر نظر idp سازمان آموزش و سنجش کشور برگزار می‌شود.

مراکز مجاز برگزارکننده آزمون آیلتس در ایران کدام‌اند؟

فهرست مراکز مجاز برای برگزاری آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام و به‌روزرسانی می‌شود. برای دسترسی به فهرست به‌روز شده از مراکز مجاز برای آزمون‌های بین‌المللی، به وبگاه سازمان سنجش مراجعه فرمایید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته