معرفی بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی

برای شما هم پیش‌ آمده است که قصد داشتید برای یادگیری زبان انگلیسی کتابی را خریداری کنید، اما آنقدر تعداد این کتاب‌های زیاد است که دچار سردرگمی شده‌اید؛ نمی‌دانید که از کجا شروع کنید. میلیون‌ها کتاب برای انتخاب وجود دارد!

کدام کتاب‌ها را می‌خواهید برای خواندن انتخاب کنید؟ چرا با همان کتاب‌هایی که انگلیسی زبان‌ها می‌خوانند، شروع نمی‌کنیم؟

در این مقاله قصد داریم که بهترین کتاب‌ها را از میان انبوه کتاب‌های زبان انگلیسی به شما معرفی کنیم. در این صورت یادگیری برای شما ساده‌تر و سریع‌تر پیش خواهد رفت.

در مجموع دو دسته کتاب برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد:

  1. کتاب‌های آموزشی
  2. کتاب‌های داستان

با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بهترین کتاب‌ها را در این دودسته به شما معرفی کنیم.

۲۲ عنوان کتاب برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

معرفی 22 کتاب داستان پرفروش و محبوب برای یادگیری انگلیسی

ممکن است فکر کنید که خواندن کتاب‌های پرفروش برای یک زبان‌‌‌آموز بیش از حد دشوار است. اما در واقع، کتاب‌های معروف برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مناسب هستند، زیرا اغلب به زبان انگلیسی ساده نوشته شده‌اند.  چراکه باید برای بیشتر افراد جذاب باشد. به عبار دیگر باید برای عموم خوانندگان ساد و قابل درک باشند.

فایده خواندن کتاب‌های پرفروش این است که که شما همان کتاب‌هایی را می‌خوانید که انگلیسی زبانان می‌خوانند. می‌توانید واژگان جدید بسیاری را از آنها بیاموزید؛ مهم‌تر از آن، با فرهنگ انگلیسی زبانان بیشتر آشنا می‌شوید.

همچنین شما می‌توانید نظرات خود را در مورد کتاب‌هایی که به تازگی منتشر شده‌اند را با بقیه حتی افرادی که غیر انگلیسی زبان هستند، نیز در میان بگذارید. زیرا کتاب‌هایی که توسط بهترین نویسندگان نوشته می‌شوند، افراد بیشتری آنها را مطالعه می‌کنند.

همه اینها بدان معنی است که کتاب‌های پرفروش، می‌توانند چیزهای زیادی به شما بیاموزند. پس شما قطعاً باید آن‌ها را بخوانید!

البته قبل از انتخاب کتاب، باید ژانری مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

ژانر چیست؟

ژانر دسته‌ای از کتاب یا نوع خاصی از نوشته است. ژانرهای زیادی وجود دارد و احتمالاً با بعضی از آنها از قبل آشنا هستید. برخی از آن‌ها شامل ژانر ترسناک، رمز و رازی، علمی، تخیلی  و… هستند، که شما از آن‌ها اطلاع دارید!

دوست دارید چه نوع کتاب‌هایی را بخوانید؟ قبل از تصمیم‌گیری درباره کتاب، باید ژانر را انتخاب کنید. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت سعی در خواندن کتابی را داشته باشید که علاقه چندانی به آن ندارید.

ممکن است به داستان تاریخی علاقه داشته باشید، اما علمی تخیلی را دوست نداشته باشید  یا ممکن است از ژانر عاشقانه متنفر باشید اما یک داستان ماجراجویی خوب را دوست دارید.

بهتر است بدانید که چه کتاب‌هایی را دوست دارید و کتاب‌هایی را برای مطالعه انتخاب کنید که لذت بیشتری از خواندن آن خواهید برد!

اگر موافق باشید این روش برای انتخاب کتاب هستید؛ می‌توانید همین روش را برای انتخاب فیلم نیز دنبال کنید. وب سایت‌هایی مثل FluentU.com هستند که با کمک آن انگلیسی را می‌توانید یاد بگیرید.  این وب سایت‌ها از طریق فیلم‌هایی مانند پیش پرده‌های فیلم و کلیپ‌های تلویزیونی به شما انگلیسی را می‌آموزند و به راحتی می‌توان فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید. این وب سایت‌ها براساس سطح از مبتدی تا پیشرفته و براساس موضوع همانند “هنر و سرگرمی”، “تجارت” ، “علم و فناوری” و موارد دیگر طبقه‌بندی شده است.

22 کتاب از بهترین کتاب‌های محبوب که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید

ژانرهیجان انگیز

ژانر هیجان‌انگیز نوعی کتاب است که قلب شما را به طپش می‌اندازد. این ژانر باعث می‌شوند که تمایل به خواندن و ادامه دادن کتاب داشته باشید تا بفهمید چه اتفاقی می‌افتد.

کتاب‌های راز و رمز آلود بسیار شبیه به ژانر هیجان انگیز هستند و حتی ممکن است هیجان انگیزتر و ترسناک‌تر نیز باشند. این ژانر نوعی نوشته است که دوست ندارید شب‌هایی که تنها هستند آن را بخوانید.

این دو نوع کتاب تقریباً در ژانر یکسانی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا بسیار شبیه به هم هستند. اگر به درام‌های جنایی یا داستان‌‌های کوتاه جنایی علاقه‌مند باشید، این ژانر را بسیار دوست خواهید داشت.

رمان‌های هیجان‌انگیز و راز و رمز آلود از کلمات اکشن زیادی استفاده می‌کنند و معمولاً گفتگوی واقعی زیادی دارند. بنابراین اگر به دنبال راهی سرگرم کننده برای یادگیری کلمات و عبارات هیجان انگیز جدید هستید، این کتاب‌ها وسیله مناسبی برای انجام این کار هستند.

  1. “زمان ترک” توسط جودی پیکولت

موضوع کتاب: این کتاب درباره مورد دختری 13 ساله است که بدنبال مادرش است که پس از یک تصادف وحشتناک ناپدید شده است. او از یک روانشناس و یک کارآگاه کمک می‌گیرد. این دختر با کمک آن دو می‌فهمند که بعضی اوقات پرسیدن سوالاتی باعث می‌شود که از چیزهایی که اطلاع نداشتند، آگاه شوند ….

سطح زبان انگلیسی کتاب:  انگلیسی این کتاب ممکن است کمی دشوار باشد، زیرا یک ژانر فیلم هیجان‌انگیز معمولی نیست. این کتاب بیشتر به چگونگی تفکر مردم متمرکز است تا به رفتار آنها. اگر در سطح  پیشرفته هستید از خواندن آن لذت خواهید برد.

  1. کتاب “1st to Die” نوشته جیمز پترسون

موضوع کتاب: این کتاب درباره چهار زن است که با هم متحد می‌شوند تا قاتلی را که به طرز وحشتناکی مردم را می‌کشد، پیدا کنند. اگر این ژانر را دوست دارید، می‌توانید به خواندن درباره این تیم زنان بپردازید.

سطح زبان انگلیسی : انگلیسی این کتاب نسبتاً آسان است و تعداد زیادی کلمه اکشن عالی برای یادگیری دارد.

  1. ” Three” توسط تد دکر

موضوع کتاب: تصور کنید در حال رانندگی هستید و تلفن زنگ می‌خورد. شخصی که در پشت خط است می‌گوید شما سه دقیقه وقت دارید تا به گناه خود در مقابل کل دنیا اعتراف کنید، در غیر این صورت ماشین شما منفجر می‌شود. چه کار می‌کنید؟ در این کتاب، کوین پارسون به دلیل کاری که مطمئن نیست، انجام داده است توسط یک قاتل تعقیب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که این رانندگی هیجان‌انگیز را دنبال کنید.

سطح زبان انگلیسی: متن این کتاب به آسانی نوشته پترسون است، اما پیگیری داستان ممکن است کمی دشوارتر باشد.

  1. ” Mr. Mercedes ” نوشته استیون کینگ

موضوع کتاب: این کتاب برای اولین بار در سه گانه یا مجموعه‌ای از سه کتاب قرار دارد. در آن، یک پلیس بازنشسته سعی می‌کند مانع کشتن هزاران نفر توسط یک مرد شود. آیا او قادر خواهد بود به موقع جلوی این واقعه فاجعه بار را بگیرد؟

سطح زبان انگلیسی کتاب: استیون کینگ یکی از معروف‌ترین نویسندگان امروزه در ژانر وحشت (داستان ترسناک) است. سطح زبان این کتاب کمی پیشرفته است و شخصیت‌های آن  بسیار واقعی هستند. به طوری که، این کتاب را برای آشنایی با چگونگی مکالمه مردم باهم، به شما توصیه می‌کنیم.

  1. ” Silent Scream” نوشته آنجلا مارسون

موضوع کتاب: این کتاب در مورد شخصی است که کودکان را می‌‌کشد. کارآگاه کیم استون به دنبال کشف قاتل قبل از به دام انداختن مقتول بعدی است. اما آیا استون می‌تواند جلوی قاتل را از قبل از ارتکاب قتل بعدی بگیرد؟

سطح زبان انگلیسی کتاب: این کتاب سبک نگارش کمی پیشرفته‌تری دارد و برای زبان‌آموزان سطح متوسط به بالا مناسب است. مارسونز یک نویسنده انگلیسی است، بنابراین برخی از گفتگوهای آن مخصوص انگلیسی‌ها است. این کتاب برای یادگیری صحبت کردن به زبان بریتیش بسیار مناسب است.

کتاب‌های ژانر عاشقانه برای یادگیری زبان انگلیسی

ژانرداستان عاشقانه

کتاب‌های عاشقانه به روابط عشقانه، پیدا کردن مرد مناسب یا شخصیت‌هایی که با عشق سروکار دارند، می‌پردازد. بسیاری از کتاب‌های این ژانر که با نام ” chick lit,” شناخته می‌شوند، لحن آسان‌تری دارند و بیشتر در مورد تعاملات بین افراد هستند. رمان‌های عاشقانه معمولاً برای زنان نوشته می‌شوند، اما هر کسی می‌تواند از یک داستان خوب در مورد روابط عاشقانه لذت ببرد.

رمان‌های عاشقانه در توصیف رفتارمردم و یا احساسات آن‌ها خارق‌العاده هستند. در بسیاری از کتاب‌ها روش‌هایی که زنان با مردان صحبت کنند یا مردان با زنان گفتگو می‌کنند، را نشان می‌دهد. حتی ممکن است ایده‌هایی برای نحوه مکالمه عاشقانه به انگلیسی نیز در آن‌ها پیدا کنید.

  1. “Until the End of Time” نوشته دانیل استیل

موضوع کتاب: آیا عشق برای همیشه ماندگار است؟ زوج‌های این داستان چنین اعتقادی دارند. این کتاب داستانی درباره عشق است که حتی مرگ نیز نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

سطح زبان انگلیسی کتاب: نوشته‌های این کتاب کمی پر زرق و برق است (از کلمات زیادی استفاده می‌شود) ، اما زبان آن آنقدر ساده است که زبان‌آموز سطح متوسط می‌تواند آن را به راحتی دنبال کند.

  1. “One for the Money” نوشته جانت اوانوویچ

موضوع کتاب: استفانی پلوم، فوری به پول احتیاج دارد. بنابراین او رابطه با افرادی را شروع می‌کند که سابقه‌دار هستند و راهی زندان می‌شوند.

سطح زبان انگلیسی این کتاب: دنبال کردن داستان این کتاب راحت است و بسیار مناسب زبان‌آموزان سطح متوسط است. این کتاب از دید شخصیت اصلی نوشته شده است و لحنی کاملاً محاوره‌ای دارد. در واقع این همان لحنی است استفانی پلوم در حقیقت صحبت می‌کند. پس این کتاب برای یادگیری مکالمه به سبک انگلیسی زبانان بسیار ایده‌آل است!

  1. ““I’ve Got Your Number ” نوشته سوفی کینسلا

موضوع  کتاب: این کتاب در مورد زنی است که برای عروسی آماده می‌شود و تلفن همراه خود را گم می‌کند. از نظر این زن مشکلی وجود ندارد! چراکه  تصمیم می‌گیرد که از تلفن همراهی که در زباله‌دان هتلش پیدا کرده، استفاده کند. اما مردی که تلفن همراه متعلق به اوست، فکر نمی‌کند که این ایده خوبی باشد، پس چه می‌شود کرد؟

سطح زبان انگلیسی کتاب: این کتاب برای یادگیری نحوه مکالمه روزمره و عادی مردم بسیار مناسب است. چراکه این کتاب از دیدگاه اول شخص نوشته شده است. به عبارت دیگر، به همان صورتی نوشته شده است که شخصیت اصلی صحبت می‌کند یا فکر می‌کند. این کتاب سرگرم کننده است و دنبال کردن آن سخت نیست.

  1. “” Fifty Shades of Grey نوشته شده توسط ای.ال.جیمز

موضع کتاب: وقتی آنا استیل به مصاحبه می‌رود، مجذوب کریستین گری خوش تیپ و باهوش می‌شود. این دو رابطه‌ای را شروع می‌کنند. این کتاب فقط برای مخاطبان بزرگسال مناسب است!

سطح زبان انگلیسی کتاب: زبان این کتاب از کلمات بسیار رنگارنگ برای توصیف کوچکترین لحظه‌ها استفاده می‌کند. این کتاب برای یادگیری بسیاری از کلمات جدید، به ویژه صفت‌ها یا همان کلمات توصیف کننده مناسب است.

  1. ” Sincerely, Carter ” نوشته ویتنی گراشیا ویلیامز

موضوع کتاب: وقتی عاشق بهترین دوست خود می‌شوید چه اتفاقی می‌افتد؟ تماشا کنید که یک رابطه آرام آرام از دوستی به عاشقانه نزدیک می‌شود.

سطح زبان انگلیسسی کتاب: این یک کتاب سرگرم کننده و ساده است و مکالمات واقعی در آن آمده است. این کتاب از دیدگاه یک مرد نوشته شده است و با بسیاری از رمان‌های عاشقانه متفاوت است.

داستان‌های ژانر علمی تخیلی برای یادگیری زبان انگلیسی

ژانر فانتزی (تخیلی)

گاهی اوقات یک کتاب خیالی خوب به شما این امکان را می‌دهد که به سرزمین‌های جادویی سفر کنید. موجوداتی از جهان دیگری را به دنیای معمولی خودمان وارد می‌کند. اگر ترجیح می‌دهید که در دنیای خیالی سیر کنید، این ژانر شما را از دنیای واقعی دور می‌کند.

کتابهای فانتزی غالباً دارای توصیفات و شخصیتهای جالبی هستند، که این امر آنها را برای یادگیری کلمات هم معنی و کلمات متداول برای توصیف شخص، عالی می‌کند. از آنجایی که ژانر تخیلی از قوانین واقعیت پیروی نمی‌کند، در این کتاب‌ها هر می‌تواند روی دهد!

  1. ” Harry Potter and the Sorcerer’s Stone ” نوشته جی.کی. رولینگ

موضوع کتاب: هری پاتر جوان در اتاق کوچک زیر پله، زندگی غم انگیزی را سپری می‌کند. یک روز، او به هاگوارتز، مدرسه‌ای که به بچه‌ها جادو می‌آموزند، دعوت می‌شود. از آن به بعد زندگی او برای همیشه تغییر می‌کند.

سطح زبان انگلیسی کتاب: “هری پاتر” برای بزرگسالان نوشته شده است، بنابراین سبک نوشتاری آن بسیار ساده است اما هنوز هم پر از زندگی است. این کتاب جزء دسته کتاب‌های بریتیش است؛ بنابراین اگر انگلیسی بریتیش را می‌خواهید که یاد بگیرید، می‌توانید سبک نوشتاری خاص بریتیش را در این کتاب پیدا کنید.

  1. ” The Girl with All the Gifts ” نوشته شده توسط ام.آر. ماری

موضوع کتاب: این کتاب در مورد دختر جوانی است که هدایای گران قیمت می‌گیرد، اما آنها او را خوشحال نمی‌کند. چراکه با او همانند یک حیوان آزمایشگاهی رفتار کرده‌اند.

سطح زبان انگلیسی کتاب: این کتاب متفاوت است زیرا به زبان حال نوشته شده است؛ همه چیز اکنون اتفاق می‌افتد. از آنجا که این کتاب از نقطه نظر یک دختر جوان نوشته شده است، نوشتاری بسیار ساده دارد. بنابراین می‌توانید روی داستان آن تمرکز کنید.

  1. ” The Ocean at the End of the Lane ” نوشته نیل گیمن

موضوع کتاب: یک روز پسری متوجه می‌شود خانواده‌ای که در پایین کوچه زندگی می‌کنند، کمی عجیب هستند. اما این مسئله مانع پسر نمی‌شود که با دختر کوچک خانواده دوست شود و این خود شروع  یک سفر عجیب و جادویی می‌شود.

سطح زبان انگلیسی کتاب: گیمن یک داستان سرای حرفه‌ای است. این کتاب ازسطح ساده به دشوار می‌رود و این باعث می‌شود که برای خواننده‌های پیشرفته، مناسب‌تر باشد.

ژانر داستان علمی

داستان علمی-تخیلی نوعی داستان است که مربوط به فناوری، علم یا جهان ناشناخته است. بسیاری از اوقات، این کتاب‌ها بر اساس علم واقعی ساخته شده‌اند، اما اتفاقات آن واقعی نیستند. یکی از مشهورترین نمونه‌های داستان‌های علمی “جنگ ستارگان” است. بنابراین اگر طرفدار این فیلم هستید، این کتاب علمی-تخیلی را دوست خواهید داشته باشید.

کتاب های علمی-تخیلی می‌توانند فراتر از انگلیسی ساده باشد؛ به طوری که می‌توانید اصطلاحات علمی و فناوری را به شما آموزش دهند. حتی اگر این علم و فناوری که در کتاب‌ها آمده است واقعی نباشد، اما بسیاری از کلمات و اصطلاحات واقعی هستند. می‌توانید بسیاری از کلماتی که درباره فضا، آزمایشگاه علوم و بسیاری اصطلاحات علمی هستند را یاد بگیرید.

  1. ” The Martian ” نوشته اندی ویر

موضوع کتاب: این کتاب در مورد فضانوردی است که به عنوان اولین انسانی روی سیاره مریخ قدم می‌گذارد. اما بعد اوضاع به طرز وحشتناکی اشتباه پیش می‌رود. فضانورد گمان می‌کند که دیگر مرده است و كاملاً ارتباطش با بقیه جهان قطع شده است و باید با کمک مهارت و هوش خود، راه بازگشت به خانه را پیدا کند.

سطح زبان انگلیسی کتاب: این کتاب پر از کلمات و اصطلاحات فضایی است! از آنجا که شخصیت اصلی در مریخ تنها است، گفتگو در این کتاب بسیار کم است. اما شما می‌توانید بسیاری از کلمات را در مورد مریخ‌، فضانوردان و سایر موضوعات فضایی را یاد بگیرید.

  1. “The Atlantis Gene” نوشته ای.جی. ریدل

موضوع کتاب: دانشمندان رازی را کشف کرده‌اند که از آغاز خلقت بشریت وجود داشته است. اکنون این راز را دونفر می‌دانند که باید آن را از یک سازمان مخفی کنند؛ چرا که ممکن است کل بشریت را به نابودی بکشانند.

سطح زبان انگلیسی کتاب : این کتاب که یک داستان هیجان انگیز علمی-تخیلی دارد و کلمات عملیاتی زیاد و اصلاحات علمی را در خود دارد. این ترکیب کلمات باعث شده‌اند که خواندن آن، کمی دشوارتر شود. به طوری که این کتاب، مناسب زبان‌آموزان پیشرفته‌تر است.

  1. ” Ender’s Game ” نوشته اورسون اسکات کارت

موضوع کتاب: جهان در حال جنگ است و کودکان را در جوانی به ارتش می‌برند. یک پسر کوچک فوق‌العاده باهوش باید در این جهان پر از جنگ، بزرگ شود. خواه یا ناخواه، او باید امیدهای زمین را برای شکست دادن دشمنان بیگانه، برآورده کند.

سطح زبان کتاب: با وجود اینکه این کتاب درباره یک پسر جوان است، اما زبان آن در بعضی جاها کمی سخت است. این کتاب درباره رهبری، مورد قبول بودن جامعه و همچنین دولت و ارتش صحبت می‌کند. با خواندن این کتاب واژگان زیادی را در این موضوعات یادخواهید گرفت.

کتاب‌های ژانر رازآلود برای یادگیری زبان انگلیسی

ژانر راز و رمز آلود

رمان‌های رمزآلود در تلاش هستند که شما را در گیر کشف این کنند که چه کسی مرتکب جرم شده است. کشف بسیاری از رمز و رازها، هیجان انگیز خواهد بود. اما در بسیاری اوقات روند داستان این ژانر با سرعت کمتری پیش می‌رود و بیشتر بر روی بخش راز آمیز بودن آن تمرکز شده است.

خواندن این ژانر بسیار سرگرم کننده است و تلاش برای حدس زدن اینکه چه کسی قاتل است بسیار جالب خواهد بود. از آنجا که بسیاری از شخصیت‌های این کتاب‌ها دروغ می‌گویند، اگر نویسنده خوب باشد، می‌توانید از طریق زبان بدن و نحوه صحبت کردن، بفهماند که چه کسی مشکوک است.

  1. ” Evil Under the Sun ” نوشته آگاتا کریستی

موضوع  کتاب: کتاب‌های آگاتا کریستی از بسیاری دیگر از کتاب‌های این لیست قدیمی‌تر هستند، اما از بهترین نمونه‌‌های کتاب‌های اسرارآمیز کلاسیک هستند. در این کتاب کارآگاهی بلژیکی با نام هرکول پوآرو، در مورد مرگ یک زن زمانی که در تعطیلات است، تحقیق می‌کند. به نظر می‌رسد دردسر حتی در تعطیلات نیز اوو را دنبال می‌کند!

سطح زبان انگلیسی کتاب: از آنجا که این کتاب قدیمی است، برخی از اصطلاحات آن قدیمی است و خواندن آنها دشوار است. نحوه صحبت مردم در کتاب ممکن است دیگر مانند نحوه صحبت مردم در زندگی واقعی نباشد. اگر به کلمات زیبا و کمتر شناخته شده زیبا علاقه‌مند هستید، می‌توانید آنها را در این کتاب پیدا کنید!

  1. ” Nine Lives to Die ” نوشته ریتا مای براون

موضوع کتاب: یک شهر کوچک در ویرجینیا با مرگ‌های مشکوکی مواجه است. چه کسی این همه دردسر را بوجود می‌آورد؟

سطح زبان انگلیسی کتاب: این کتاب داستانی در مورد یک شهر کوچک و آرام است. شخصیت‌های آن در ابتدا لیست شده‌اند، بنابراین در زمان خواندن آن مشکلی نخواهید داشت. زبان ساده و گفتگوی واقعی باعث شده است که برای یادگیری نحوه صحبت به سبک انگلیسی زبانان عالی باشد.

  1. ” The Cinderella Murder ” نوشته ماری هیگینز کلارک

موضوع کتاب: این مجموعه درباره یک نمایش تلویزیونی است که پرونده‌های قدیمی و حل نشده را بررسی می‌کند. در این قسمت از کتاب، داستان زنی را روایت می‌کند که مرده پیدا شده در حالی که کفشی به پا ندارد؛ درست مثل داستان افسانه‌ای سیندرلا.

سطح زبان انگلیسی کتاب: نوشتاراین کتاب کمی پیشرفته‌تر است، اما روند داستان به گونه‌ای است که سریع پیش می‌رود.

ژانرغیر داستانی

معرفی کتاب‌های غیر داستانی (کتاب‌هایی درباره چیزهایی که واقعی هستند یا واقعاً اتفاق افتاده‌اند) سخت است؛ زیرا موضوع مورد علاقه شما بستگی دارد! کتاب‌های غیر داستانی جالب زیادی وجود دارد و باید به دنبال موضوعی باشید که برای شما جالب باشد.

هر آنچه را که بخواهید می‌توانید از کتاب‌های غیر داستانی یاد بگیرید. اگر به غذا، مد یا اسب (یا هر چیز دیگری!) علاقه دارید، می‌توانید اصطلاحات و کلمات مربوط به آن موضوعات را از یک کتاب یاد بگیرید.

در اینجا چند کتاب داستانی خوب برای شروع پیشنهاد شده است.

  1. ” Stiff ” نوشته مری روچ

موضوع کتاب: بعد از مرگ چه بر سر بدن ما می‌آید؟ این کتاب در مورد بدن شما اطلاعات خوبی را آموزش می‌دهد.

سطح زبان انگلیسی کتاب: مری روچ بسیار دوستانه می‌نویسد و تمام مسائل علمی را توضیح می‌دهد؛ گویی که با یک دوست صحبت می‌کند. در این کتاب کلمات علمی و رایج درباره زندگی و مرگ را خواهید آموخت.

  1. ” The Wright Brothers ” نوشته دیوید مک کالو

موضوع کتاب: این کتاب داستان دو برادری است که اولین هواپیما را ساختند.

سطح زبان انگلیسی کتاب: نوشتار این زندگی نامه پیشرفته است و به زیبایی نوشته شده است. اما از زبان دشواری استفاده کرده است. کلمات و توصیفات زیادی درباره تاریخ، رشد و مردم دارد. این کتاب پر از کلمات واژگان عالی است!

  1. ” Outliers ” نوشته مالکوم گلادول

موضوع کتاب: چه چیزی باعث موفقیت یک فرد می‌شود؟ ممکن است فکر کنید تمام این کتاب در مورد هوش و شخصیت است، اما مالکوم گلدول در مورد اهمیت محیط شما (مسائل  و افراد اطراف شما) برای رسیدن موفقیت می‌نویسد.

سطح زبان انگلیسی کتاب: ” Outliers” کتاب بسیار خوبی برای زبان‌آموزان پیشرفته انگلیسی است که علاقه‌مند به یادگیری کلمات و عبارات در مورد روانشناسی و نحوه رفتار و برخورد با مردم هستند.

بعد از معرفی کتاب‌های مناسب یادگیری در ژانرهای مختلف، اجازه بدهید برویم سراغ کتاب‌های اموزشی مناسبی که می‌توانید با کمک آنها سطح خود را ارتقاء دهید. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی آشنا شوید.

8 کتاب عالی برای یادگیری زبان انگلیسی

با چند کتاب خوب می‌توانید سریع انگلیسی یاد بگیرید. در اینجا بهترین کتاب‌ها برای یادگیری واژگان، دستور زبان و مهارت‌های گفتاری آمده است.

اگرچه روش‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، اما بهترین نقطه برای شروع یادگیری زبان، کتاب‌هایی با کیفیت بالا هستند.

بنا به تجربه ما، هیچ روش کم هزینه دیگری برای یادگیری چنین اطلاعاتی وجود ندارد؛ چه در اپلیکیشن‌ها، چه پادکست و چه یوتیوب.

اما حتی یادگیری رایگان هزینه‌ای برای شما دارد و آن هزینه زمانی است.  هرچه زمان بیشتری را برای یک برنامه یادگیری ضعیف صرف کنید، زمان کمتری برای دنبال کردن اهداف و علایق دیگرتان خواهید داشت.

ما فهمیده‌ایم که کسانی که سریعتر زبان را می‌آموزند، با مطالعه کتاب‌های باکیفیت، نه فیلم‌ها و بازی‌ها،توانسته‌اند به پیشرفت خود کمک کنند.

با توجه به این موضوع، در اینجا 8 کتاب معرفی شده است که در سه دسته سازماندهی شده‌اند:

  • بهترین کتاب‌های واژگان
  • بهترین کتاب‌های گرامر
  • بهترین کتاب‌ها برای مکالمه و تلفظ

اگر قصد شرکت در آیلتس را دارید، سه کتاب مفید ویژه آمادگی برای آیلتس نیز در انتهای مقاله آمده است.

بهترین کتاب‌ها برای بهبود واژگان انگلیسی

وقتی می‌شنوید که فردی در مدت 6 ماه انگلیسی را یاد گرفته است، یک دلیل آن این است که آنها از کتاب‌های خوب برای یادگیری کلمات جدید به زبان انگلیسی استفاده کرده‌اند. در ادامه بهترین کتاب واژگان را به شما معرفی کرده‌ایم.

بهترین کتاب‌های یادگیری لغات انگلیسی

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری واژگان

کتاب DK’s English for Everyone

سریع‌ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی (یا هر زبانی) استفاده از تصاویر است. از این گذشته، قسمت بزرگی از مغز شما به پردازش اطلاعات بصری اختصاص دارد. همچنین نوزادان اولین کلمات خود را به همین روش یاد می‌گیرند. آن‌ها ؟ را می بینند، کلمه پیتزا را می‌شنوند و یاد می‌گیرند که وقتی می‌خواهند درباره ؟ صحبت کنند، می‌توانند کلمه پیتزا را بگویند.

کتاب‌های زیادی وجود دارد که با روش یادگیری تصوی، لغات را آموزش می‌دهند. یکی از بهترین آنها برای یادگیری، سری کتاب‌های DK’s English for Everyone است.

برای بزرگسالان، کتاب English Vocabulary Builder را پیشنهاد می‌کنم، که شامل 3000+ کلمه و عبارت مربوط به اشیا معمول، اقدامات و موقعیت‌های معمولی است. همچنین حجم زیادی برای یادگیری دستور زبان، اصطلاحات و عبارات تجاری نیز در خود دارد.

آنچه کتابهای DK را از سایر کتاب‌های تصویری متفاوت می‌کند این است که هر بخش از کتاب شامل تمرین‌های گوش دادن و مرور است و شما می‌توانید تلفظ را در وب سایت آن‌ها یا با استفاده از برنامه رایگان آن تمرین کنید.

کتاب (English Collocations in Use (Cambridge

یادگیری یک کلمه جدید می‌تواند دشوار باشد. شما باید یاد بگیرید که معنی کلمه چیست، چگونه تلفظ می‌شود، چگونه هجی می‌شود و چگونه می‌توان از آن در یک جمله استفاده کرد. اما این سوال نیز وجود دارد که چگونه می‌توان از کلمه به طور طبیعی همانند فردی که زبان مادری اش انگلیسی است، استفاده کرد؟

برای صحبت کردن به زبان انگلیسی طبیعی، باید مدتی را صرف مطالعه درمورد اصطلاحات کنید. دانشگاه کمبریج، که به متخصصان زبان انگلیسی خود مشهور است، مجموعه‌ای از کتاب‌هایی را منتشر کرده است که می‌تواند به شما در یادگیری این عبارات کاربردی کمک کند. کتاب‌های مشابهی دیگری نیز برای یادگیری عبارات فعلی و اصطلاحات وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید واژگان خود را بیشتر گسترش دهید.

کتاب (Oxford Advanced Learner’s Dictionary (OALD

دانشگاه آکسفورد چون یکی از بزرگترین دیکشنری‌های انگلیسی (با 600000 کلمه) را منتشر کرده است بسیار مشهور است.

از همه مهمتر، متخصصان آنها یک کتاب با 3000 کلمه را منتشر کرده‌اند. این کتاب لیستی از مفیدترین و پرکاربردترین کلمات در کشورهای انگلیسی زبان را دارا می‌باشد. به گفته این متخصصان، هنگامی که این 3000 کلمه را یاد گرفتید، می‌توانید 80-90٪ مکالمات انگلیسی، وب سایت‌ها، روزنامه‌ها و غیره را بفهمید.

این 3000 کلمه همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا هر واژه‌ای را در Oxford Advanced Learner’s Dictionary را بهتر درک کنید. جدیدترین نسخه این کتاب شامل 60،000 کلمه و 109،000 مثال است.

OALD شامل بسیاری از ویژگی‌های خاص است که شما در فرهنگ لغت‌های دیگر مانند مترادف و مکالمه می‌توانید پیدا کنید. همچنین می‌توانید نسخه برنامه آن را روی تلفن هوشمند خود نصب کنید. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که کلمه مورد نظر خود را پیدا کنید؛ حتی درصورتی که هجی درست آن را نمی‌دانید!

بهترین کتاب‌های یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری دستور زبان انگلیسی

درست است که دستور زبان انگلیسی ساده نیست. اما بسیاری از کتاب‌های گرامر، بیش از حد خواننده را گیج کننده می‌کنند.

سه کتابی که در ادامه آمده است برای یادگیری گرامر عالی هستند. زیرا دستور زبان انگلیسی را به ساده‌ترین شکل ممکن و حتی بسیار سرگرم کننده، آموزش داده‌اند. البته بهترین چیز در مورد این کتاب‌ها این است که می‌توانند به شما در یادگیری انگلیسی در خانه و همچنین سریع کمک کنند.

(توجه: اگر هدف شما مرور دستور زبان انگلیسی قبل از شرکت در آزمون آیلتس است، بهتر است یک متن تخصصی را بررسی کنید.)

کتاب (English Grammar in Use (Cambridge

یک کتاب عالی برای مطالعه انگلیسی در خانه، کتاب English Grammar in Use اثر ریموند مورفی است. (حتما نسخه‌ای که همراه با پاسخ است را تهیه کنید).

این کتاب، محبوب‌ترین کتاب دستور زبان در جهان است. به این دلیل که هر مبحث گرامر را به زبان ساده همراه با مثال‌ها و تمرین‌های زیاد توضیح داده است.

آخر کتاب آزمونی دارد که شما را با سخت‌ترین مباحث گرامر مورد آزمایش قرار می‌دهد.

در واقع، بهترین راه برای مطالعه این کتاب شروع با موضوعاتی است که به نظر شما بیشتر جالب یا گیج کننده است. البته توجه داشته باشید که کتاب سطح intermediate آن برای زبان‌آموزان B1 / B2 نوشته شده است. بنابراین اگر سطح زبان انگلیسی شما پایین یا بالاتر باشد، باید به جای آن کتاب‌های Beginner یا Advanced را تهیه کنید.

کتاب (Practical English Usage (Oxford

یک مشکل رایج در کتاب‌های گرامر (به هر زبانی) این است که اطلاعات زیادی به خواننده می‌دهند. آنها توسط اساتید زبانشناسی که به تاریخ ، روانشناسی یا علم زبان علاقه‌‌مند هستند، نوشته شده‌اند. بنابراین مشکلات رایج را برای زبان‌آموزان انگلیسی را توضیح نمی‌دهند.

در مقابل، کتاب Practical English Usage به طور خاص برای خوانندگانی طراحی شده است که می‌خواهند انگلیسی یاد بگیرند. این کتاب برای اولین بار در سال 1980 منتشر شد و طی 40 سال گذشته چندین بار اصلاح شده است.

کتاب (English Grammar: Understanding the Basics (Cambridge

اگر در مورد اصطلاحاتی مانند فعل‌های transitive’و ‘ intransitive’ یا ضمایر ‘ demonstrative’ ‘ و ‘ interrogative احساس سردرگمی می‌کنید، کتاب دیگری که بدرد شما می‌خورد، کتاب دستور زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج، English Grammar: Understanding the Basics است.

برخلاف دو کتاب دیگری که معرفی شد، این کتاب دستور زبان انگلیسی را مرحله به مرحله توضیح می‌دهد. اگر مجبور باشید زیاد به زبان انگلیسی بنویسید، این کتاب بسیار برای شما مفید خواهد بود. همچنین اگر می‌خواهید سریع به سطح پیشرفته برسید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با دو کتاب قبلی، شما می‌توانید اشتباهات خود را برطرف کرده و جملات طولانی‌تری بسازید. اما این کتاب به شما کمک می‌کند تا تصویر بزرگتری از زبان انگلیسی را درک کنید.

بهترین کتاب‌ها برای بهبود مهارت‌های گفتاری شما

البته، بهترین راه برای ارتقاء مهارت‌های گفتاری، تمرین با یک معلم خصوصی یا برخی از دوستان انگلیسی زبان است. اما  می‌توانید چیزهای زیادی درباره مکالمه با دانستن چند کتاب خوب یاد بگیرید.  در ادامه به معرفی این کتاب‌ها پرداخته‌ایم.

کتاب(English Conversation (Practice Makes Perfect

اگر می‌خواهید از گفتگو با دوستان، همکاران یا سایر انگلیسی زبانان لذت ببرید، کتاب Practice Makes Perfect برای مطالعه بسیار مناسب است. کتاب Practice Makes Perfect: English Conversation توسط ناشر آمریکایی، مک گرا-هیل منشر شده است.

این کتاب عبارات و اصطلاحات رایج را از طریق نمونه مکالمه‌ها، توضیحات دقیق و تمرین‌ها برای موقعیت‌هایی مانند:

  • معرفی خود و افراد دیگر
  • ابراز عقاید، دوست داشتن‌ها و متنفر بودن‌ها
  • ابراز خواسته‌ها و نیازها
  • روایت یک داستان یا بازگویی یک مکالمه

همچنین می‌توانید به فایل‌های صوتی مکالمات آن در وب سایت یا از طریق برنامه‌های رایگان اندروید و آیفون گوش دهید.

کتاب Ship or Sheep? An Intermediate Pronunciation Course

اگر می‌خواهید انگلیسی را در خانه یاد بگیرید، کتاب بسیار خوب دیگری است که باید داشته باشید: کتاب ?Ship or Sheep . این کتاب را كمبریج منتشر کرده است و می‌تواند به شما در یادگیری تلفظ واژه‌ها و جملات انگلیسی كمك كند.

ساختار این کتاب مشابه English Grammar in Use است به وری که برای شروع آن نیازی نیست از ابتدای آن آغاز کنید. هر درس بر روی صدای خاصی تمرکز دارد (شامل 24 صامت انگلیسی و 19 صدای مختلف مصوت).

همچنین گفتگوها، تمرین‌ها و بازی‌هایی دارد که می‌توانید با همکلاسی یا معلم خصوصی خود بازی کنید. (حتماً سی‌دی‌های صوتی همراه کتاب را تهیه کنید!)

کتاب‌های آماده سازی برای آزمون آیلتس

بهترین کتاب‌ها برای آماده سازی آیلتس

بالاخره، اگر می‌خواهید برای پذیرش یک دانشگاه انگلیسی زبان اقدام کنید یا ویزای کار در یک کشور انگلیسی زبان را دریافت کنید، احتمالاً نیاز به گذراندن آیلتس دارید. سه کتاب زیر می‌تواند شما را برای کسب بهترین امتیاز آماده می‌کنند.

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کمبریج علاوه بر انتشار بسیاری از کتاب‌های خوب خودآموزی، یکی از خالقین آزمون آیلتس نیز هست. بنابراین جای تعجب نیست که آنها بهترین کتاب را نیز برای آماده سازی در آزمون منتشر کنند.

The Official Cambridge Guide to IELTS برای زبان‌آموزان انگلیسی با حداقل سطح خواندن B1 نوشته شده است و راهنمایی برای نحوه آماده سازی برای هر دو نسخه آیلتس (آکادمیک و جنرال) ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این کتاب شامل بسیاری از نکات، توضیحات، تمرینات، مثال‌های صوتی و تصویری است.  به علاوه 8 تست کامل تمرین نیز دارد.

البته توجه داشته باشید که این کتاب به شما واژگان یا دستور زبان را نمی‌آموزد. این کتاب بر روی مهارت‌های گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن متمرکز است؛ دقیقاً مانند آیلتس.

کتاب

Vocabulary for IELTS Advanced (Cambridge University Press)

توجه: این کتاب برای زبان‌آموزانی طراحی شده است که قصد شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک را دارند و می‌خواهند نمره  7 ، 8 یا 9 را بدست آورند. اگر فقط قصد شرکت در آزمون جنرال را دارید، کتاب English Collocations in Use،  که در بالا به آن اشاره شد، برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

(Grammar for IELTS (Cambridge University Press

اگر بخش نوشتن آیلتس برای شما دشوار است، یا اگر برای شما مهم است که در آن قسمت نمره بالایی کسب کنید، کتاب خوبی که می‌توانید مطالعه کنید، کتاب Grammar for IELTS است.

این کتاب بر ساختارهای دستوری زبان رسمی و آکادمیک خاصی متمرکز است که باید برای کسب نمره بالا در آزمون (و موفقیت در دانشگاه انگلیسی زبان) به آن تسلط داشته باشید.

مروری بر بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی

همیشه قدم اول آموزش زبان انگلیسی، انتخاب کتاب مناسب است.  در این مقاله راهنمای کاملی از کتاب‌های داستانی و آموزشی آورده شد که با کمک آن می‌توانید به سرعت سطح زبان خود را بهبود دهید. اگر شما نیزتجربه‌ای از یادگیری زبان دارید در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سوال‌های رایج در زمینه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان کدام است؟

در این مقاله بهترین کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی برای گروه‌های مختلف از مبتدی تا پیشرفته معرفی شده است پس می‌توانید بر حسب نیاز انتخاب خوبی داشته باشید.

بهترین منابع برای آزمون آیلتس کدامند؟

بهترین کتاب‌ها برای آمادگی جهت شرکت در آزمون آیلتس در این مقاله آورده شده است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله نوشته شده را با دقت مطالعه نمایید.

آیا می‌توانیم کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی را رایگان دانلود کنیم؟

بله سایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که به علت محفوظ بودن حق ناشر از انتشار آن در این مقاله خودداری کرده‌ایم، ولی کتاب‌های مناسب در این زمینه به شما معرفی شده‌ است.

موسسه زبان تخصصی کوییک چه کتابی را برای تقویت زبان انگلیسی پیشنهاد می‌کند؟

در این مقاله تمام کتاب‌های پر کاربرد و قابل استفاده برای سطوح‌ مختلف از مبتدی تا پیشرفته معرفی شده است، البته باید اشاره کرد کتاب‌های آموزشی موسسه از برترین کتاب‌های دنیا گردآوری شده است، که می‌توانید با شرکت در دوره‌های موسسه کوییک از آنها استفاده نمایید.

آیا می‌توانیم زبان انگلیسی خود را به صورت خودآموز و با مطالعه کتاب تقویت کنیم؟

بله، البته می‌توان با کتاب‌های خودآموز و مطالعه زیاد سطح زبانی خود را ارتقاء دهید، اما بهتر است در کنار آن از دوره‌های آموزشی به صورت آنلاین و یا حضوری استفاده نمایید تا به صورت حرفه‌ای‌ترو در زمان کوتاه‌تر به زبان انگلیسی مسلط شوید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

7 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته