انگلیسی را با گوش دادن بیاموزید: بهترین ابزارهای آموزش زبان انگلیسی صوتی

حتما برای شما هم پیش‌آمده که صحبت‌های یک انگلیسی زبان را متوجه نشده‌ باشید! سپس به فکر این افتاده‌اید تا مهارت خود را تقویت کنید. اما کتاب‌های کسالت بار به شما هیچ انگیزه‌ای نمی‌دهند تا آنها را دنبال کنید. در این مقاله قصد داریم که بهترین ابزارهای سرگرم‌کننده و جذاب را برای یادگیری زبان انگلیسی به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با بهترین ابزارهای صوتی آشنا کنیم که با استفاده از آن می‌توانید آموزش زبان انگلیسی صوتی را تجربه کنید.

در اینجا لیستی از درس‌ها، پادکست‌ها و برنامه‌های کاربردی آمده‌است که با کمک آن می‌توانید مهارت‌های شنیداری، مکالمه، واژگان و گرامر خود را تقویت کنید. با کمک این ابزارها گوشتان به مکالمه و صحبت‌های انگلیسی زبانان بومی آشنا می‌شود و نه تنها صحبت‌های آن‌ها را درک می‌کنید، بلکه می‌توانید لهجه و عباراتی که استفاده می‌کنند را نیز یادبگیرید.

بنابراین هدفون خود را بردارید، تا در این مقاله بهترین ابزارها را برای آموزش زبان انگلیسی صوتی برای تمام سطوح، از درک مطلب گرفته تا واژگان و تلفظ، را به شما معرفی کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

چرا انگلیسی را صوتی صدا یاد بگیریم؟

یادگیری زبان هم از پیشرفت علم و تکنولوژی تاثیر گرفته است. امروزه، در عصر دیجیتال، به راحتی با کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی موبایل خود می‌توانید انگلیسی را یاد بگیرید و آن را بهبود ببخشید. شما از این ابزارهای آموزش صوتی انگلیسی، در هر حالی و در هر جایی می‌توانید استفاده کنید؛ خواه در وسیله حمل و نقل عمومی باشید، خواه روی تردمیل یا در حال آشپزی! هر کجا که هستید می‌توانید با این ابزارها، انگلیسی خود را تقویت کنید؛ تمام آن‌چه که برای یادگیری نیاز دارید، گوش‌هایتان است.

قطعاً نباید تمام ابزارهای دیگری را که در دسترس دارید را فراموش کنید، اما صدا دارای مزایای منحصر به فردی دارد که در ادامه به این مزیت‌ها اشاره شده‌است:

  • به چشمان خود استراحت می‌دهید و کمی از صفحه نمایش فاصله می‌گیرید. استفاده از ابزارهای صوتی نیازی به نگاه شما به صفحه نمایش – مانند صفحه تلفن همراه یا صفحه کامپیوتر – برای مدت زمان طولانی ندارد؛ برخلاف روشی که ویدئو‌های آموزشی و فیلم‌های ویدیویی دنبال می‌کنند. این روزها، ما با تصاویر بصری در لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌های همراه خود احاطه شده‌ایم. بنابراین خوب است که به چشمان خود کمی استراحت دهیم! ریلکس باشید، چشمان خود را ببندید و فقط گوش دهید.
  • دسترسی به صوت‌های آموزشی در چندین قالب امکان‌پذیر است. می‌توانید فایل‌های صوتی را بصورت آنلاین دانلود کنید و در تلفن یا آیپاد خود ذخیره کنید. می‌توانید کتاب صوتی یا یک CD دوره یادگیری انگلیسی را در زمان رانندگی گوش دهید. این منابع قیمت کمتری نسبت به دیسک‌های بلوری یا فیلم‌های دانلود شده دارند.
  • از فایل صوتی می‌توانید در اوقات فراغت و هنگام مسافرت استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر با حمل و نقل عمومی به مدرسه یا محل کار خود می‌روید، قطعاً می‌توانید از هر دو ابزار صوتی و تصویری برای پیشرفت زبان انگلیسی استفاده کنید. اما اگر رانندگی می‌کنید، صدا تنها راه یادگیری است؛ چراکه باید چشمتان به جاده باشد!
  • سرانجام، صدا می‌تواند یک شکل بسیار سرگرم کننده از تمرین گوش دادن به زبان انگلیسی باشد. گوش دادن به گفتگو رادیو و اخبار، فقط شروع کار است. درام‌ها و کمدی‌های رادیویی، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی رادیویی و بسیاری موارد دیگر در دسترس شما هستند که بسیار به تقویت زبان شما کمک می‌کنند. در ادامه خواهید دید که گزینه‌های زیادی برای گوش دادن وجود دارد!

زبان انگلیسی را با صوت بیاموزیم!

نکاتی برای یادگیری انگلیسی با استراتژی صوتی

  1. مهم نیست که از چه نوع ابزار صوتی انگلیسی استفاده می‌کنید، باید آن ابزار مطابق با سطح انگلیسی شما باشد. اگر مبتدی هستید، درک محتوای شکسپیر یا یک مستند در مورد سیستم‌های مالی بین‌المللی برای شما سخت خواهد بود و مشکلات زیادی خواهید داشت. اگر این منابع را انتخاب کنید، احتمالاً شما را دلسرد می‌کنند و به سرعت از آموزش صوتی منصرف می‌شوید. وقت خود را هدر ندهید؛ آهسته شروع کنید و مهارت‌های گوش دادن خود را تقویت کنید

یک راه عالی برای پیشرفت سطح انگلیسی، یادگیری با  کمک FluentU است. FluentU فیلم‌های واقعی، مانند موزیک ویدیوها، پیش پرده‌های فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش را به دروسی مناسب جهت یادگیری زبان تبدیل کرده‌است که بسیار عالی است!

در اینجا نگاهی اجمالی به هزاران فیلم واقعی انگلیسی داریم که در FluentU در دسترس هستند. این فیلم‌ها در شش سطح از مبتدی تا پیشرفته طبقه بندی شده‌اند.

FluentU دیدن فیلم‌های بومی انگلیسی را ساده کرده‌است. به طوری که زیرنویس‌های تعاملی دارد؛ می‌توانید بر روی هر کلمه‌ای کلیک کنید تا تصویر، تعریف و مثال‌های مفید مرتبط با این موضوع را به شما نمایش می‌دهد.

این برنامه باعث شده‌است که فیلم‌ها به درس انگلیسی تبدیل شوند. در بخش سوالات FluentU نیز می‌توانید نمونه مثال‌های بیشتری را برای یادگیری معنا کلمه و کاربرد آن یاد بگیرید.

در تمام مدت، FluentU میزان پیشرفت شما را ثبت می‌کند. این برنامه، لغاتی که یاد گرفته‌اید را می‌داند و به شما مثال‌ها و ویدیو‌هایی بر اساس این لغات نشان می‌دهد. همین امکان به شما تجربه کاملا شخصی و متناسب با نیازتان می‌دهد.

می‌توانید کار را با نسخه وب FluentU شروع کنید یا بهتر از آن، اپلیکیشن FluentU را از iTunes یا Google Play دانلود و نصب کنید.

  1. بسیار مهم است که با صوت می‌توانید از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید. داستان صوتی شکسپیر، ممکن است تمرین خوبی برای شمایی که سطح انگلیسی پیشرفته دارید، باشد. اما اگر شعر را دوست نداشته باشید، احتمالاً آنقدر لذت نخواهید برد. کتاب صوتی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. از یک نمایش رادیویی شروع کنید. این روش را تا زمانی که به یادگیری زبان انگلیسی به روش صوتی علاقه‌مند نشده‌اید، ادامه دهید.
  2. اجازه بدهید که یک نکته عملی‌تر را بیان کنیم: برای تمرین انگلیسی صوتی خود، هدفون راحتی انتخاب کنید؛ به دو دلیل این را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اول، اگر در یک فضای عمومی به صدا گوش می‌دهید، باعث می‌شود که به دیگران احترام بگذارید و مجبورشان نمی‌کنید که آن‌ها نیز به صدایی که شما گوش می‌دهید، گوش دهند. دوم، ممکن است مدت طولانی به صدا گوش دهید، بنابراین بهتر است که گوش و سرتان را با انتخاب هدفون مناسب اذیت نکنید!

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از نرم‌افزار flenU

انگلیسی را با صوت بیاموزید: تمرین گوش دادن برای هر سطح زبان

در ادامه، روش‌های زیادی برای یادگیری زبان‌انگلیسی با صوت آمده‌است که می‌توانید آن‌ها را براساس سطح زبان خود انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید برخی از ابزارهای صوتی برای آموزش زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان پیشرفته‌تر مناسب است؛ اما همیشه می‌توانید موضوعات و محتوای مناسب سطح خود را انتخاب کنید.

علاوه بر آن، حتی همین محتواهای مبتدی هم برای افرادی که در سطح پیشرفته هستند، هم مناسب است؛ چراکه دوره‌هایی برای تلفظ و لهجه نیز دارد که ارزش دنبال کردن و گوش دادن دارند.

در ادامه همراه ما باشید تا با دوره‌های آموزش زبان انگلیسی صوتی آشنا شوید!

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی صوتی

اگر تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده باشید، دوره‌های صوتی که به صورت CD یا آنلاین است می‌تواند برای شما مناسب باشد.

علاوه بر اینکه باعث می‌شود که پایه گوش دادن انگلیسی شما قوی می‌شود، تلفظ صحیح (به احتمال زیاد با لهجه انگلیسی یا آمریکایی)، قوانین دستور زبان و واژگان مربوط به موضوعات خاص را نیز یاد خواهید گرفت. این دوره‌های صوتی انگلیسی برای گوش دادن به هنگام رانندگی یا در زمانی که درحمل و نقل عمومی هستید، بسیار مناسب هستند

دوره ” Complete English as a Foreign Language ” منتشر شده توسط (Teach Yourself  (h4

مجموعه “Teach Yourself”، دوره‌های مقدماتی بسیار خوبی برای بسیاری از زبان‌ها از جمله انگلیسی منتشر کرده‌است. این دوره بر روی تمرینات سرگرم کننده و تعاملی بر اساس موضوعات مختلف تمرکز دارد. بنابراین شما می‌توانید بسیاری از مهارت‌های انگلیسی خود را به سرعت بهبود ببخشید. یک کتاب نیز همراه با راهنمای صوتی دارد که برای شروع به هر دو نیاز خواهید داشت.

دوره انگلیسی Pimsleur

دوره‌های انگلیسی Pimsleur متفاوت هستند، زیرا آن‌ها هنگام آموزش انگلیسی، زبان مادری شما را مد نظر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، آموزش انگلیسی برای اسپانیایی‌ها، انگلیسی برای ماندارین، انگلیسی برای فرانسوی‌ها و بسیاری از دیگر از زبان‌های دنیا را دارد.

از آن‌جا که هر زبان ویژگی‌های خاص خود را دارد، Pimsleur بیشتر بر روی مشکلاتی تمرکز دارد که زبان‌آموزان انگلیسی از کشورهای مختلف با آن مواجه شده‌اند. تمام دوره‌های آن صوتی است و می‌توانید تمام درس‌های رایگان را در وب سایت Pimsleur مشاهده کنید!

دوره‌های تخصصی صوتی زبان انگلیسی

دوره‌های صوتی انگلیسی که در زمینه‌های خاص بر روی موضوعی تمرکز دارند؛ به طوری که برای مبتدیان نیز دوره‌های عالی نیز دارد. به عنوان مثال، اگر یادگیری لهجه انگلیسی برای شما مهم است، یک دوره صوتی بهترین راه برای یادگیری لهجه انگلیسی است.

کتاب English Pronunciation in Use: Elementary به همراه CD

“English Pronunciation in Use: Elementary”

این دوره صوتی در واقع یک کتاب درسی است که  پنج CD نیز همراه خود دارد که بسیار مفید هستند.

این دوره عالی خودآموز است که هدف آن زبان‌آموزان مبتدی است که می‌خواهند با لهجه انگلیسی صحبت کنند.

“American Accent Training with 5 Audio CDs”

این دوره هم صوتی است و هم کتاب دارد که به شما کمک می‌کند که با لهجه آمریکایی صحبت کنید. تمرکز کامل آن بر روی تلفظ است، از جمله مصوت‌ها، حروف بی‌صدا و دیفتونگ (دو مصوت با هم که یک صدا ایجاد می‌کنند). بنابراین تضمین می‌کند که پس از اتمام آن مانند یک آمریکایی صحبت کنید!

کتاب‌های صوتی کودکان به انگلیسی

کتاب‌های کودکان به دلیل سادگی و تمرکز روی لغات آسان، برای یادگیری زبان‌انگلیسی، عالی هستند. می‌توانید با ساده‌ترین کتاب‌های صوتی شعرهای کودکانه، افسانه‌ها و حتی ABC را شروع کنید.

این تمرینات سرگرم کننده و آسان صوتی باعث می‌شود که وقتی خسته هستید یا وقت زیادی برای تمرین گوش دادن ندارید، از آن‌ها استفاده کنید.

“Dr. Seuss’s ABC”

در این کتاب صوتی انگلیسی که نویسنده مشهور کودکان دکتر Seuss آن را نوشته است، حروف و اصوات الفبای انگلیسی را آموزش می‌دهد. این کتاب صوتی، شروعی عالی برای زبان‌آموزان انگلیسی در سطح ابتدایی است!

“Treasury of Nursery Rhymes”

“Treasury of Nursery Rhymes” نوشته لوسی کازینز مجموعه‌ای از شعرهای معروف مهد کودک است که همراه با کتابی به زیبایی جمع‌آوری و منتشر شده‌است. وقتی زبان‌انگلیسی شما بهتر شد، قطعاً این کتاب را در قفسه خود نگه دارید به دردتان خواهد خورد!

یادگیری زبان انگلیسی از طریق پادکست‌ها

پادکست‌های مناسب یادگیری زبان انگلیسی

پادکست‌ها برنامه‌های صوتی هستند که به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه منشر می‌شوند. برای دسترسی به پادکست، می‌توانید به صورت رایگان و یا با هزینه اندک در آن عضو شوید. سپس روی کامپیوتر، تلفن یا تبلت خود دانلود و نصب کنید. پادکست‌ها موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند و به اشکال مختلفی آن‌ها را ارائه می‌دهند؛ پس مطمئناً شما پادکستی را پیدا خواهید کرد که به آن علاقه‌مند هستید! اخبار، ورزش، برنامه‌های تحلیلی، مصاحبه‌ها‌، فرهنگ و آداب و رسوم، پادکست‌ها تمام این موضوعات و بسیاری موارد دیگر را پوشش می‌دهند.

به خاطر داشته باشید که ممکن است برخی از پادکست‌ها، بالاتر از سطح انگلیسی شما باشند. مواردی را انتخاب کنید که نه تنها جالب باشند، بلکه بتوانید آن‌ها را درک کنید. برخی از منابع خوب برای یافتن پادکست‌ها در ادامه معرفی شده‌اند.

  1. Earbud

کشف پادکست‌های جدید آسان نیست. تعداد زیادی پادکست وجود دارد که گاهی برای انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها از دوستان خود می‌پرسیم که به چه پادکستی گوش دهیم.  دقیقا به همین دلیل است که سایت earbud.fm راه‌اندازی شده‌است.  این سایت پادکست‌های بسیاری عالی دارد که توسط افراد مختلف پیشنهاد شده‌اند. هر قسمت از این برنامه، توسط طرفداران پادکست‌ها برای شما انتخاب شده‌است. مثل این است که چند صد نفر از دوستان باهوش شما آن را پیشنهاد داده‌اند

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که این ایده از کجا آمده‌است؟ ادامه مقاله را مطالعه کنید.

بهار گذشته، رادیو Earbud از شنوندگان خود خواست که در مورد اپیزودهای پادکست مورد علاقه خود صحبت کنند. بیش از 6000 نفر در این بحث شرکت کردند و قسمت‌هایی از بیش از 800 پادکست مختلف را پیشنهاد کردند. پادکست‌ها مربوط به نجوم، صبحانه، کنترل سلاح‌های هسته‌‌ای بودند. داستان‌های این پادکست‌ها تکان دهنده  و آموزنده بودند. Earbud از میان آن‌ها شروع به پیدا کردن مواردی کرد که حدس می‌زد که بیشتر مورد علاقه مخاطب باشد و آن‌ها را بر روی سایت خود قرار داد. این بود که داستان Earbud شروع شد!

  1. Podbean

یکی از مراحل اساسی برای شروع آموزش با پادکست، انتخاب بستری مناسب برای میزبانی پادکست‌هاست. Podbean در بستر وب است که به طور خاص به پادکست اختصاص داده شده‌است، و از سال 2006 ، میزبان بیش از 250،000 پادکست است.

چه چیزی Podbean را به یک میزبان ایده‌آل برای پادکست تبدیل کرده است؟ بررسی ما در مورد جوانب مثبت و منفی این بستر انجام شده‌است که مهمترین آن‌ها رابط کاربری آسان، تجزیه و تحلیل دقیق و امکان درآمدزایی است که در این بستر وجود دارد.

پادکست‌ها در Podbean هم به صورت رایگان و پولی در دسترس هستند. بنابراین همین امکانات باعث شده‌است کسی که تولیدکننده پادکست است بتوانند هزینه‌های خود را تامین کند.

در ادامه مزایای Podbean را بررسی کرده‌ایم.

  • اپیزودهای خود را به راحتی می‌توانید به برنامه‌های پادکست مانند گوگل پلی یا iTunes برای شنوندگان اندرویدی وiOS Android اضافه کنید.
  • برای افرادی که مبتدی هستند به راحتی قابل راه اندازی است.
  • حتی امکاناتی رایگانی دارد که شما می‌توانید سایت جذابی را برای پادکست‌های خود ایجاد کنید.

از موارد منفی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ویژگی‌های امنیتی آن بسیار محدود است.
  • ضمانت زمان کار ندارد. به این معنا است که نمی‌دانید که تا چه زمانی پشتیبانی دارد.

حالا سراغ معرفی بهترین پادکست‌های آموزشی زبان انگلیسی برویم.

برنامه پادکست EnglishClass101

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پادکست برای زبان‌آموزان EnglishClass101 است که توسط Innovative Language منتشر شده‌است. این برنامه بیش از 1500 درس ویدیویی و صوتی برای آموزش زبان‌انگلیسی به صورت پادکست دارد.

همچنین پادکست‌های آن دارای ابزارهای یادگیری تعاملی هستند. بنابراین شما می‌توانید آن‌چه را که یاد گرفته‌اید را با تمرین‌هایی که دارد، بیازمایید.

تا اینجا منابع پیدا کردن پادکست مناسب و برنامه‌های پادکست مناسب معرفی شد.  حال قصد داریم که پادکست‌هایی را براساس سطح زبان طبقه‌بندی کرده و به شما معرفی کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

پادکست‌های سطح ابتدایی

Learn English

بیایید با Learn English شروع کنیم، پادکستی خارق‌العاده که متعلق به شورای بریتانیا است. اپیزود‌های آن براساس موضوع بحث‌ها و گفتگوها طبقه بندی شده‌اند و شامل واژگان و مکالمات روزمره هستند. علاوه بر این، “Learn English” پادکست‌های رایگانی نیز دارد. نه تنها می‌توانید متن هر اپیزود را دانلود کنید، بلکه می‌توانید با کمک کوئیزی که در انتهای هر ایپزود است، دانشی را که بدست آورده‌اید را بسنجید. این بهترین روش برای یادگیری کلمات جدید و پیشرفت سریع است.

Espresso English

با درس‌های ساده و کاربردی در Espresso English می‌توانید هر روز در زمانی مناسب، کمی زبان‌انگلیسی یاد بگیرید. هر درس فقط 5 – 10 دقیقه است و به گونه‌ای طراحی شده‌است که در مدت زمان کوتاه چیزهای زیادی به شما یاد می‌دهد. با کمک این پادکست می‌توانید در کمترین زمان دستور زبان انگلیسی، واژگان، عبارات، اصطلاحات و موارد دیگر را بیاموزید!

پادکست‌های سطح متوسط

6 Minute English

BBC توانسته با پادکست 6 دقیقه ای 6 Minute English توانسته روشی سرگرم کننده برای یادگیری زبان‌انگلیسی ایجاد کند. اپیزودهای آن شامل بحث و گفتگو بین دو نفر، نیک و آلیس براساس موقعیت‌های روزمره است. موضوعات این گفتگو ها بسیار سرگرم کننده‌است و سوالاتی مثل “همسر شما چقدر ارزش دارد؟” مطرح می‌کند. به طوری که فراموش خواهید کرد که در حال یادگیری انگلیسی هستید. بعلاوه، هر قسمت دارای متن و لیست واژگان با تعاریف آن است.

Podcasts in English

Podcasts in English به دلیل تنوع زیادی که در موضوعات دارد، بسیارمورد توجه قرار گرفته‌است. در واقع، وب سایت آن پادکست‌های زیادی را برای تمام سطوح زبان‌آموزان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اپیزود‌های آن بسیار کوتاه هستند؛ به طور معمولا هر کدام کمتر از 5 دقیقه است. این پادکست برای افرادی که از نظر زمانی بسیار در تنگنا هستند، مناسب است. موضوعات سرگرم کننده‌ای مثل “10 واقعیت قابل توجه در مورد جام جهانی” و حتی “خراطی” دارد که همین نشان دهنده طیف گسترده ای از موضوعاتی است که پوشش می‌دهد. به عبارت دیگر پادکست‌های با کیفیتی در زمینه‌های مختلف دارد.

Culips ESL Podcast

پادکست 600 اپیزودی برای تمامی افراد در تمامی سطوح دارد. Culips ESL Podcast دارای هفت مجموعه درخشان با موضوعات مختلف است.  به عنوان مثال در بخش Chatterbox”” مکالمات روزمره‌ای را دارد که به پیشرفت زبان شنونده‌های خود کمک می‌کند. به عبارت دیگر مکالمه با فردی انجام می‌شود که یک داستان جالب برای گفتن دارد. در بخش Speak Easy”” به شما می‌آموزد که چگونه لهجه خود را بهتر کنید و به طور صحیح به زبان انگلیسی صحبت کنید. بخش‌های مربوط به Culips کاملا به صورت رایگان و قابل دانلود در دسترس هستند.

پادکست‌های سطح پیشرفته

The English We Speak

پادکست The English We Speak که BBC منتشر می‌کند، بر روی عبارات و اصطلاحات تمرکز دارد؛ این اصطلاحات یکی از آخرین مراحل تسلط بر زبان انگلیسی است. این پادکست شامل یک مکالمه معمولی بین دو نفر است که هر هفته یک اصطلاح سرگرم کننده و پرکاربرد را آموزش می‌دهد. یکی از قسمت‌های بسیار محبوب آن بر روی عباراتی مانند ” eye candy” و ” sweet tooth.” تمرکز دارد.

حتما می‌خواهید فایده و مزیت این پادکست را بدانید؟ شنیدن اصطلاحات مورد استفاده در پادکست، بهترین روش برای یادگیری واژگان جدید و پیشرفت انگلیسی شما است.

پادکست Splendid Speaking

با گوش دادن به پادکست‌های جذاب Splendid Speaking ، پروسه یادگیری زبان خود را جذاب کنید. این پادکست برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته جهت آموزش مهارت‌های ارتباطی، طراحی شده‌است. هر درس شامل مصاحبه‌ها و گفتگوهایی با انگلیسی زبانان غیر بومی است که ارائه ای کوتاهی دارند. هر ارائه شامل فیدبک های افراد حرفه ای در مورد نحوه ارائه آن ها است. این یک روش بسیار آموزنده و مفید برای یادگیری در حین گوش دادن است. با دنبال کردن اپیزودهای این پادکست می‌توانید از نحوه یادگیری زبان انگلیسی و دست و پنجه نرم کردن سایر زبان‌آموزان مطلع می‌شوید و از اشتباهات آن‌ها یادبگیرید.

All Ears English Podcast

هدف رویکرد لیندسی و میشل یادگیری زبان در آرامش و همراه با تفریح است. این پادکست، لهجه امریکایی را به زبان‌آموزان سطح متوسط تا پیشرفته در سراسر جهان آموزش می‌دهد.

All Ears English Podcast درس‌های پانزده دقیقه‌ای دارد که در مورد مباحث بسیار جذاب و انگیزشی بحث می‌کند. این دروس نکاتی را در مورد اصطلاحات، لغات و فعل‌های عبارتی که در روز مورد استفاده قرار می‌گیرند را بیان می‌کند. آن‌ها همچنین نکات مفیدی در مورد فرهنگ، آداب و رسوم آمریکایی با شما درمیان می‌گذارند.

Luke’s English Podcast

می‌خواهید با تفریح وخنده انگلیسی را بیاموزید؟ پس حتما سری به پادکست Luke’s English Podcast  بزنید. لوک یک معلم عالی است از لندن است که 18 سال تجربه آموزش دارد. همچنین او یک کمدین استندآپ است! این پادکست برنده چندین جایزه Luke است و بیش از 600 قسمت صوتی، رونوشت و فیلم، از جمله یک سری اپیزودهای ویژه در مورد افعال عبارتی دارد که آن را به یک منبع یادگیری عالی برای زبان‌انگلیسی تبدیل کرده‌است. این اپیزودها موضوعاتی مانند “کمدی بریتانیایی” و “موسیقی بریتانیایی” را شامل می‌شوند. بنابراین در مورد زندگی در انگلیس نیز چیزهای زیادی خواهید آموخت!

This American Life

This American Life یک برنامه و پادکست رادیویی هفتگی است که شامل داستان‌های جذاب ، خنده‌دار و غالباً بسیار غافلگیرکننده با توطئه‌های جذاب است؛ به قول خودشان انگار یک فیلم کوتاهی در رادیو می‌شنوید.

هر هفته یک موضوع متفاوت انتخاب می‌شود و داستان‌های کشیش حول محور آن موضوع اتفاق می‌افتد. در این پادکست تمرکز بر روی یادگیری زبان انگلیسی نیست، در عوض فرصتی عالی را برای زبان‌آموزان انگلیسی فراهم می‌کند تا با لهجه‌های مناطق مختلف آمریکا آشنا شوند. مزیتش هم این است که به جای آن‌که به داستان‌های غیر واقعی گوش کنید با داستان‌های جالب زندگی واقعی افراد در سراسر امریکا آشنا می‌شوید؛ به طوری که با شنیدن اولین داستان دیگر نمی‌توانید از آن دست بکشید!

کتاب‌های صوتی برای یادگیری زبان انگلیسی

وقتی صحبت از کتاب‌های صوتی انگلیسی می‌شود، ممکن است بخواهید با ژانرهایی شروع کنید که دارای واژگان و دستور زبان ساده‌تری هستند، مانند داستان‌های بزرگسالان و ماجراجویی.

اگر زبان شما پیشرفت کرد و می‌توانید پادکست‌های چالشی‌تر گوش کنید؛ پادکست مربوط به کتاب‌های پرفروش مدرن مانند ادبیات کلاسیک انگلیسی و حتی پادکست‌های غیر داستانی را گوش بدهید و از آن‌ها لذت ببرید.

یادگیری زبان انگلیسی با کتاب‌های صوتی

در اینجا قصد داریم منابعی را معرفی کنیم که کتاب‌های صوتی انگلیسی متناسب با سطح شما را دارند. در زیر به این منابع اشاره شده‌است

  • Audible‌، برنامه‌ای که با اکثر دستگاه‌های اندروید سازگار است (برروی آن‌ها قابل نصب است) و کتاب‌های صوتی دارد که برخی رایگان و برخی با پرداخت هزینه در دسترس هستند.
  • Apple iBooks دارای یک بخش کتاب‌های صوتی اختصاصی است که پادکست‌های رایگان و پولی نیز در دسترس شما قرار می‌دهد

اگر می‌خواهید به داستان‌های محبوب یا جدیدترین کتاب‌های چاپی به ویژه در ایالات‌متحده آمریکا، گوش دهید؛ این اپلیکیشن لیستی از بهترین فروشندگان نیویورک تایمز را دارد که می‌توانید از میان آن‌ها پادکست مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

  • All-Time 100 Novels، لیستی از بهترین رمان‌های انگلیسی از سال 1923 دارد. در این پادکست، رمان‌ها براساس موضوع دسته بندی شده‌اند. شاید موضوع مورد نظر شما را نداشته باشد؛ اما همیشه پیشنهادات عالی برای شما دارد، به خصوص اگر دوست دارند به داستان کلاسیک آمریکایی گوش دهید.
  • Your local library کتاب‌های صوتی روی CD یا آنلاین دارد که رایگان هستند. حتما به این پادکست‌ها سری بزنید!

کمدی‌ها و نمایش‌های رادیویی

بهترین تمرین گوش دادن به زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته، قطعاً نمایش‌های رادیویی و کمدی است. رادیو BBC به دلیل تولیدات رادیویی با کیفیت بالا بسیار مشهور است.

این نمایش‌ها دقیقاً مانند برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه شما، طرح جالب، شخصیت‌های جذاب و گفتگوی شوخ طبعانه  و هوشمندانه دارند، با این تفاوت که فقط برای روایت داستان، فقط به صدا بسنده کرد. دنبال کردن داستان‌های آن برای یک زبان آموز بسیار آسان است. بنابراین یک آزمون عالی برای مهارت گوش دادن شما خواهد بود!

“Wooden Overcoats”

Wooden Overcoats ” یک مجموعه کمدی در جزیره‌ای کوچک است که ماجرای مدیر یک مجلس ترحیم و کارمند جدیدش است. این برنامه خیلی سرگرم کننده هست، پس گوش دادن به آن را به تعویق نیاندازید! این داستان رادیویی در قالب پادکست منتشر شده که برنده چندین جایزه شده و نامزدی جایزه کمدی را نیز از آن خود کرده‌است.

“Cabin Pressure”

این پادکست یکی از بهترین کمدی‌های رادیو 4 BBC است که ماجرای یک شرکت هواپیمایی کوچک است. این داستان چهار شخصیت دارد و صداگذاری آن را بندیکت کامبربچ انجام داده‌است. مدت هر اپیزود30 دقیقه است، بنابراین می‌توانید همزمان به یک یا چند اپیزود آن گوش دهید.

مروری بر آموزش صوتی زبان انگلیسی

استفاده از صوت بهترین راه برای تمرین گوش دادن به زبان انگلیسی و درک بهتر گفتار انگلیسی، الگوهای آن و حتی لهجه‌های مختلف انگلیسی است.

بسته به ابزار صوتی که انتخاب می‌کنید، ممکن است شما واژگان جدید و مهیجی را یاد بگیرید، دستور زبان را تمرین کنید و تلفظ خود را بهتر کنید؛ یا حتی فقط از گوش دادن به آن لذت ببرید و سرگرم شوید.

به خاطر داشته باشید که هنگام آموزش انگلیسی صوتی باید صبر داشته باشید، زیرا یادگیری زبان‌انگلیسی با گوش دادن کار آسانی نیست و پیشرفت تدریجی خواهید داشت؛ اما اگر واقعا تصمیم بگیرید که انگلیسی را با صوت یاد بگیرید، مادامی که که به آن گوش می‌دهید و از آن لذت می برید، می‌توانید خیلی سریع به نتایج خوبی دست یابید.

سوال‌های رایج در زمینه آموزش صوتی زبان انگلیسی

آیا یادگیری زبان انگلیسی به صورت صوتی برای سطوح مبتدی مناسب است؟

اگر سطح شما مبتدی است بهتر است که نرم‌افزار یا اپلیکیشن متناسب با سطح خود را انتخاب کنید، چرا که در صورت انتخاب اشتباه دچار دردسر خواهید شد.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی به صورت صوتی چیست؟

شما می‌توانید به مطالعه این مقاله به بهترین روش‌های دستیابی به این هدف دست یابید. باید توجه داشته باشید که زبان چندین مهارت دارد و بهتر است روی همه مهارت‌ها به صورت یکسان تمرکز کنید.

روش موسسه تخصصی زبان کوییک در راستای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

موسسه کوییک به عنوان سریع‌ترین موسسه در زمینه آموزش زبان انگلیسی بهترین نتایج را در آزمون‌های بین‌المللی برای زبان‌آموزان خود رقم زده است. با ما تماس بگیرید تا با این روش آشنا شوید.

برای تقویت زبان انگلیسی کدام روش مناسب است؟

روش‌های حال حاضر در بسیاری از موسسات خیلی کند بوده و از بازدهی خوبی برخوردار نیست. به همین جهت بهترین روش در راستای بهبود و تقویت زبان انگلیسی را از کوییک بخواهید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

10 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته