چگونه زبان انگلیسی آموزش دهیم؟

۱۳ روش تدریس جذاب

اگر قبلاً هرگز انگلیسی را به مبتدیان آموزش نداده‌اید، اینکه بخواهید یک درس کامل را به دانش آموزانی که که کلمه‌ای از آن را متوجه نمی‌شوند شاید کمی دلهره‌آور به نظر می‌رسد.

هر معلم ESL می‌تواند به شما بگوید که آموزش به مبتدیان با تدریس در کلاس‌های دیگر کمی متفاوت است؛

مطمئناً چالش برانگیز است، اما همچنین می‌تواند یکی از سرگرم کننده ترین و با ارزش ترین سطوح برای آموزش باشد.

در این سطح، هر کلمه جدیدی که دانش‌آموزان شما یاد می‌گیرند، مهم هستند و بهترین راه برای آموزش خلاقیت و حتی کمی شوخ طبعی خواهد بود. در واقع بهتر است یادگیری زبان انگلیسی را سرگرم کننده کنید!

بنابراین خودتان را آماده کنید. خوشبختانه، دوره‌های TEFL زیادی وجود دارد که به شما در آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک غیرانگلیسی زبان کمک می‌کند.

اما، در هر صورت، در این مقاله سیزده راه برای شروع آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان، گام به گام آورده شده است. همچنین به بررسی اینکه چگونه زبان انگلیسی آموزش دهیم تا کودکان بتوانند بهتر یاد بگیرند.

هفت راه آموزش بان انگلیسی به مبتدیان

1. درس‌ها را جدا کنید و واژگان را دسته بندی کنید.

به این فکر کنید که یادگیری یک زبان خارجی چقدر سخت است. در ابتدا می‌تواند طاقت فرسا باشد. چراکه یادگیری زبان انگلیسی کار آسانی نیست.

دانش آموزان ESL به ساختار نیاز دارند. سعی کنید برنامه‌های درسی را با فعالیت‌های کوچک که به بخش‌های قابل مدیریت تقسیم شده‌اند دسته بندی کنید تا به آنها کمک کنید همه چیز را جذب و به خاطر بسپارند.

با شیوه دسته بندی، واژگان زبان انگلیسی را به دانش آموزان خود آموزش دهید. دسته بندی واژگان باعث می‌شود که یادگیری لغات جدید راحت تر شود.

برای مثال، می‌توانید واژگان را در دسته‌هایی مانند حیوانات، غذاخوری، مسیرها یا چیزهایی که در سوپرمارکت پیدا می‌کنید، گروه‌بندی کنید.

فرض کنید در حال انجام شنیدن گفتگو در سوپرمارکت هستید. ابتدا واژگان کلیدی را معرفی کنید و مطمئن شوید که دانش آموزان قبل از اینکه شروع به شنیدن صحبت‌ها کنند، سؤالات را درک می‌کنند.

از آنجایی که فعالیت‌ها در سطوح مبتدی کوتاه‌تر و ساختارمندتر هستند به منابع بیشتری نیاز خواهید داشت. خوشبختانه منابع رایگان زیادی برای درس‌های ESL به صورت آنلاین وجود دارد.

2. همه چیز را تکرار کنید

از اینکه رکوردی را بشکنید، نترسید. عادت کردن به تکرار چیزها به دانش آموزان مبتدی شما کمک می‌کند تا درس را درک کنند و عبارات و کلمات کلیدی را بهتر حفظ کنند.

اگر هر کلاس را با سلامی مانند «سلام، خوبی؟» شروع کنید، دانش‌آموزان به سرعت با پاسخ دادن به این سلام و استفاده از آن راحت خواهند بود.

بیشتر دستورالعمل‌ها در کلاس درس نیز می‌توانند به چند کلمه ساده و شگفت آور خلاصه شوند. گوش کنید، بخوانید، بنویسید، نگاه کنید، بایستید و بنشینید.

تمرکز بر تکرار کلمات مشابه در دستورالعمل‌هایتان به این معنی است که دانش‌آموزان بدون تجربه در زبان انگلیسی، آن کلمات را به سرعت یاد می‌گیرند و می‌توانند بهتر می‌فهمند.

همچنین می‌توانید روند تکرار را به روال کلاسی خود اضافه کنید.

سعی کنید هر درس را با یک بازی اصلاح واژگان (تکرار کلمات جدید از درس گذشته) شروع کنید و هر درس را با نوشتن تکالیف و مرتب کردن کلاس به پایان برسانید.

حتی اگر دانش‌آموزان هر کلمه‌ای را که می‌گویید متوجه نشوند، به مرور زمان با روال آن آشنا می‌شوند و می‌فهمند که باید چه کار کنند.

تکرار کردن را جدی بگیرید

3. از وسایل زیاد استفاده کنید

تصور کنید چطور می‌توانید برای کسی که انگلیسی صحبت نمی‌کند یک گربه را توصیف کنید.

واقعیت این است که شما می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید بگویید، اما ساده ترین کار این است که تصویر یک گربه را به آنها نشان دهید یا یک گربه را روی تخته بکشید.

بخشی از آمادگی درسی شما برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان ممکن است یافتن تصاویر یا اشیایی باشد که به شما کمک کند مفاهیم را به سرعت و با دقت در کلاس توضیح دهید.

همچنین ایده اسنکه برخی از زبان‌های رایج کلاس را برای نصب روی دیوار چاپ کنید، بسیار عالی است.

“Can I please go to the washroom?” یک سوال طولانی برای یک مبتدی است که در انگلیسی آن را به خاطر بسپارد. اما اگر می‌توانند سوال را روی دیوار ببینند، سعی می‌کنند از آن استفاده کنند یا در بدترین سناریوها به آن اشاره خواهند کرد.

تشویق دانش‌آموزان به استفاده از زبان انگلیسی نیز راهی عالی برای کمک به آنها برای صحبت کردن جملات کامل و صحیح، با استفاده از زبانی است که از شما و سایر دانش‌آموزان الگوبرداری شده است.

اگر نمی‌خواهید این جملات را خودتان بسازید، Pinterest منبع عالی برای پوسترهای کلاس درس است.

4. میم درونی خود را در آغوش بگیرید

همچنین مواقعی وجود خواهد داشت که باید توضیح دهید گربه چیست، اما تصویری برای ارجاع یا فضایی روی تابلو برای کشیدن آن ندارید.

بنابراین، ساده ترین کاری که می‌توانید انجام دهید چیست؟ میم اجرا کنید.

استفاده از حرکات و عدم توجه به اینکه جلوی کلاستان کمی احمقانه به نظر برسید، به شما کمک می‌کند پیام خود را در بسیاری از موقعیت‌ها منتقل کنید.

و راستش را بخواهید، ممکن است در ابتدا کمی احساس مسخره کنید، اما وقتی ببینید چقدر به دانش‌آموزانتان کمک می‌کند، متوجه می‌شوید که هر چیزی را که می‌گویید تقلید می‌کنید.

شما همچنین می‌توانید دانش آموزان را نیز درگیر کنید!

درخواست از دانش‌آموزان برای انجام کارها می‌تواند راهی عالی برای بررسی درک واژگان، مشارکت دادن آنها در بازی‌ها یا حتی اجازه دادن به آنها برای بیان احساساتشان باشد.

5. میزان درک مطلب توسط دانش آموز را بررسی کنید

حتی بعد از اینکه دستورات عالی دادید، عکسی نشان دادید و یک میم خوب اجرا کردید، باز هم گاهی اوقات با دسته‌ای از چهره‌های متعجب مواجه می‌شوید که به شما نگاه می‌کنند.

هنگام آموزش مقدماتی زبان انگلیسی به مبتدیان، سنجش میزان درک دانش آموزان می‌تواند دشوار باشد. و اغلب، بدون تقصیر خودشان، ممکن است آنچه شما از آنها می‌پرسید کاملاً اشتباه متوجه شوند.

برای اینکه به همه کمک کنید از مسیر خود منحرف نشوید، باید درک دانش آموزان را همیشه بررسی کنید. برای انجام این کار، سؤالات مفهومی بپرسید.

به عنوان مثال، تصور کنید که می‌خواهید دانش آموزان یک فعالیت گفتاری انجام دهند که در آن ده سوال از دانش آموزان مختلف می‌پرسند و پاسخ‌های آنها را یادداشت می‌کنند. می‌توانید بپرسید که آیا آنها متوجه می‌شوند یا خیر، اما به احتمال زیاد آنها ممکن است بله، حتی اگر نمی‌دانند.

درعوض، سعی کنید سوالات بله/خیر مربوط به فعالیت را بپرسید. می‌توانید بپرسید:

  • چند سوال خواهید پرسید؟
  • آیا با یک دانش آموز صحبت خواهید کرد یا با ده دانشجو؟
  • آیا پاسخ‌ها را می‌نویسید یا فقط گوش می‌دهید؟
  • آیا همه قلم دارند؟

پرسیدن این سؤالات از کل کلاس به یکباره به شما بازخورد فوری در مورد آنچه دانش آموزان می‌فهمند (یا نه) می‌دهد و همچنین به دانش آموزان اطمینان می‌دهد که ایده درستی از آنچه باید انجام دهند دارند.

6. وارد فعالیت‌های گروهی شوید

گاهی اوقات سخت است که دانش‌آموزان را در کلاس‌های مبتدی به ایجاد پیوند بفرستیم، به خصوص اگر همه آنها از کشورهای مختلف باشند و زبان مشترکی نداشته باشند.

خواندن آهنگ‌ها و سرودها یک راه عالی برای ایجاد فعالیت‌های گروهی در کلاس مبتدی و در عین حال افزایش تسلط و تمرکز بر تکرار است.

وب‌سایت کودکان شورای بریتانیا تعداد زیادی آهنگ ساده دارد که کلاس‌ها می‌توانند با هم بخوانند، همچنین بازی‌ها و ویدیوها.

یا می‌توانید نمایش‌های ساده را به‌صورت گروهی تماشا کنید. این کار با یادگیرندگان جوان‌تر که نمایش‌های کودکانه را تماشا می‌کنند، آسان‌تر است. اما برای بزرگسالان نیز یک گزینه عالی است. Peppa Pig را امتحان کنید!

تماشای برنامه‌های انگلیسی به دانش‌آموزان چیزی می‌دهد تا با هم لذت ببرند، و احتمالاً متوجه خواهید شد که دانش‌آموزان خود از عبارات رایج استفاده می‌کنند.

و فراموش نکنید که بازی می‌تواند کمک کننده باشد. بازی‌های ساده‌ای مانند Pictionary، Bingo یا Scattergories همگی می‌توانند به ایجاد یک فضای دوستانه و حمایتی در کلاس شما کمک کنند.

برای آموزش بهتر فعالیت های گروهی را جدی بگیرید

7. تشویق را فراموش نکنید

برای زبان آموزان در این سطح، همه چیز جدید است و هنگام صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی، اشتباه می‌کنند.

آنها این را به اندازه شما می‌دانند و ممکن است برای ادامه راه نیاز به تحسین و تشویق بیشتری داشته باشند.

اشتباه کردن را باید پذیرفت زیرا اشتباهات منجر به یادگیری می‌شود.

مراحلی که کوچک به نظر می‌رسند، مانند توانایی گفتن یک جمله کامل، یا تلفظ یک کلمه جدید، دستاوردهای بزرگی برای زبان آموزان هستند و باید با آنها رفتار شود.

پس زیاد تحسین و تشویق کنید!

8. به آنها زمان زیادی برای تمرین بدهید

در درس‌های مبتدی ESL، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که دانش‌آموزانتان فوراً آن را متوجه شوند. شما باید مثال‌های زیادی ارائه دهید، بررسی کنید که مطلب را متوجه شده‌اند و سپس مطمئن شوید که کلاس شما زمان کافی برای تمرین آنچه که به تازگی به آنها آموخته‌اید، دارد.

هنگام آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان، این امر معمولاً به این معنی است که دانش آموزان را وادار کنید ساختار زبان را چندین بار بعد از شما گوش دهند و تکرار کنند. سپس آنها را به صورت جداگانه یا با دانش آموزان دیگر تمرین کنید. مطمئن شوید که به آنها اطلاع دهید که در طول تمرین مشکلی ندارد تا در اولین تلاش برای یادگرفتن تحت فشار قرار نگیرند.

9. خسته کننده نباشید

آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان نیازی به سخت گیری ندارد. در عوض، از بازی‌های زیادی برای تشویق دانش‌آموزان خود به تمرین و تولید زبانی که تدریس کرده‌اید استفاده کنید. همچنین علایق دانش‌آموزان خود را در روند درس بگنجانید تا میل به یادگیری داشته باشند. به عنوان مثال، اگر آنها عاشق Hello Kitty هستند، از گارفیلد استفاده نکنید!

10. بگذارید اول گوش کنند

به احتمال زیاد، دانش‌آموزان شما می‌خواهند تقریباً از همان ابتدا تمرین صحبت کردن را شروع کنند. با این حال، مدتی طول می‌کشد تا گوش فرد با صداهای یک زبان جدید سازگار شود و همه آنقدر مشتاق نخواهند بود. دانش‌آموزان را تحت فشار قرار ندهید تا قبل از اینکه فرصت زیادی برای شنیدن صحبت‌های شما با استفاده از آن داشته باشند، صحبت کنند (این بدان معنا نیست که شما فقط باید در جلوی کلاس درس بچرخید – با مبتدیان بیشتر از سطوح دیگر، شما واقعاً باید آنچه را که می‌گویید در نظر بگیرید و بر اساس آن زبان خود را درجه بندی کنید).

11. از استفاده از فرازبان پرهیز کنید

در صورتی که دانش آموزان نتوانند از ساختارها یا کلمات واقعی که به آنها اشاره می‌کنند استفاده کنند، دانستن اصطلاحات گذشته از فعل ساده، بی قاعده یا قید فراوانی فایده‌ای ندارد. به آنها نگویید چگونه چیزی بگویند بلکه به آنها نشان دهید. تا جایی که می‌توانید محتوا را ارائه دهید (استفاده از ابزارهای بصری به خوبی کار می‌کنند). علاوه بر این، مطمئن شوید که آنها با پرسیدن سؤالاتی که درک آنها را ارزیابی می‌کند، متوجه مطالب درس شده اند. هرگز نپرسید “آیا متوجه می‌شوید؟” چراکه اولا بسیاری تمایلی ندارند آنچه را که نفهمیده‌اند بپذیرند و در عوض وانمود می‌کنند که فهمیده اند. دوما دانش آموز ممکن است فکر کند که متوجه شده است در حالی که در واقع متوجه نشده است.

12. فراموش نکنید که دانش آموزان شما به زبان (زبان) خود مسلط هستند

این ممکن است یک نکته پیش پاافتاده به نظر برسد، اما زمانی که به کسی که به زبان انگلیسی شکسته صحبت می‌کند گوش می‌دهید، فراموش می‌کنید که در پس اشتباهات و تلفظ نادرست فردی با افکار قانع کننده‌ای قرار دارد که بدون شک به زبان اصلی خود بیان می‌کند و سعی می‌کند نظرات یا ایده‌های خود را بیان کند.

ما به عنوان معلم، نه تنها باید صبور باشیم و شنونده‌های فعالی باشیم، و به دلایلی که باعث می‌شود در حین پر کردن شکاف‌های ارتباطی کم‌عمق‌تر، اشتباهات خاصی رخ دهد، بلکه باید هوشیار بود.

یک رویکرد مناسب به جای اینکه زبان خود را دست کم بگیرد، باید با آنها صحبت کنید تا بتوانید با ریتم و روحیه آن همراه شوید. همچنین در تمام مدت مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است، با دانش آموزان خود صحبت می‌کنید و به آنچه آنها می‌گویند، گوش می‌دهد. به هر حال، حتی از همان اولین درس‌ها باید ارتباط بین معلم و دانش آمو حفظ شود.

13. به خوبی آماده شوید و به صحبت آنها ادامه دهید

حتی اگر آموزش مبتدیان مستلزم پیشرفت آهسته و یادآوری و تکرار زبان به دفعات باشد، این به معنای یادآوری فعالیت‌های یکسان نیست، به خصوص در طول یک درس. مطمئن شوید که طیف وسیعی از فعالیت‌ها را برای استفاده دارید و بدون اینکه ابتدا به دقت در مورد نحوه معرفی زبان جدید، اینکه چگونگی بررسی اینکه دانش‌آموزان آن را درک کرده‌اند، چگونه آن را تمرین می‌کنید، فکر کرده باشید، وارد کلاس نشوید، و چگونه با سوء تفاهمات احتمالی مقابله خواهید کرد. احتمال سردرگمی در این سطح بسیار بیشتر از سطوح بالاتر است و گاهی حتی تفکیک آن سخت تر است.

همچنین به خاطر داشته باشید که بر خلاف سطوح بالاتر، نمی‌توانید فقط به این دلیل که دانش‌آموزان هنوز منابع زبانی لازم برای شرکت در هر چیزی غیر از مبادلات ساده را ندارند (اگرچه به مرور زمان خواهند داشت) روی مکالمات در حال توسعه تکیه کنید. این به این معنی است که تا حد زیادی مسئولیت حفظ صحبت آنها بر عهده شما خواهد بود.

در نهایت، از این سطح لذت ببرید. اگر چه از بسیاری جهات سخت‌ترین سطح برای آموزش است، اما می‌تواند یکی از رضایت‌بخش‌ترین سطوح نیز باشد. دیدن اینکه یادگیرندگان شما از ندانستن چیزی به دانستن چند کلمه به دانستن چند جمله و ساختار به توانایی انجام مکالمات ابتدایی می‌رسند، می‌تواند فوق‌العاده لذت بخش باشد، و اگر از مواجهه اولیه خود با زبان لذت ببرند، و احساس اعتماد به نفس و الهام گرفتن برای ادامه دادن داشته باشند، آنگاه شما به هموار کردن مسیر موفقیت بیشتر آنها کمک کرده‌اید.

7 درس مبتدی ESL + ایده‌های فعالیت

در اینجا چند ایده عالی برای راه اندازی شما در مورد نحوه آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان وجود دارد!

ایده درس شماره 1: نمایش (بدون صحبت کردن)

آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان لزومی ندارد که جالب باشد! این بازی شبیه به بازی پارتی Charades است. می‌توان از آن به عنوان گرم کردن یا تمرین ساختار زبان مقصد با هر گروه سنی استفاده کرد. این یک ژست و فعالیت گفتاری است.

دانش آموزان جفت می‌شوند. یک دانش آموز فلش کارتی با کلمه واژگان می‌گیرد اما نمی‌تواند آن را به دانش آموز دیگر نشان دهد. این دانش آموز باید کلمه را با حرکات و بدون استفاده از کلمات اجرا کند. به عنوان مثال، اگر فلش کارت «توپ»  را نشان می‌دهد، دانش آموز باید «توپ» را بازی کند و دانش آموز دیگر باید کلمه را قبل از تمام شدن زمان (1-2 دقیقه) حدس بزند. سپس دانش‌آموزان نقش‌ها را عوض می‌کنند تا دانش‌آموز اول بتواند حدس بزند و دانش‌آموز دوم باید عمل کند.

این فعالیت را می‌توان به طور غیر رسمی با توجه به تعداد دانش آموزانی که پاسخ درست را در بازه زمانی حدس می‌زنند، درجه بندی کرد.

وسایل مورد نیاز: تایمر، فلش کارت واژگان

بدون اینکه حرف بزنید، سعی کنید کلمه ای را به دیگران بفهمانید

ایده درس شماره 2: بازی پیداکردن کسی که توانایی خاصی دارد

آیا می‌خواهید بدانید که چگونه انگلیسی را به مبتدیان آموزش دهید؟ این بازی نظرسنجی را امتحان کنید که بهترین عملکرد در کلاس نوجوانان و بزرگسالان دارد. این ایده یک فعالیت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن است. برگه‌های شبکه‌ای با 6 مربع آماده کنید. در هر مربع، یک دسته با ساختار زبانی که می‌خواهید تمرین کنند، بنویسید. مثلا:

Someone who likes dogs: Someone who doesn’t like school:
Someone who likes ice cream: Someone who doesn’t like cake:
Someone who likes the color red: Someone who doesn’t like to read:

دانش آموزان در کلاس قدم می‌زنند و همسالانی را پیدا می‌کنند که در هر دسته قرار می‌گیرند و نام آنها را می‌نویسند. چگونه می‌توانید این را ارزیابی کنید؟ اولین فردی که کل فعالیت را تکمیل می‌کند برنده است یا فردی که در پایان بازه زمانی بیشترین امتیاز را کسب کرده است (یک امتیاز برای هر نام) برنده است.

وسایل مورد نیاز: کاربرگ، تایمر

ایده درس شماره 3: شیریتوری

آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان؟ Shiritori را امتحان کنید، یک بازی سنتی ژاپنی است. دانش آموزان کلاس در یک دایره گرد هم می‌آیند و معلم با موضوعی مانند حیوانات شروع می‌کند. او سپس دو کلمه با موضوع حیوانات مانند «سگ گربه» را می‌گوید در حالی که کف می‌زند. همه هم برای حفظ ریتم دست می‌زنند.

نفر بعدی باید «سگ» (آخرین کلمه معلم) و یک کلمه حیوانی جدید مانند «فیل» را بگوید. اگر کسی نتواند به یک کلمه جدید فکر کند، کلمه‌ای را که قبلا گفته شده تکرار کند، یا کلمات را به موقع بیان نکند، باید از بازی بیرون برود. این بازی تقریباً با هر گروه سنی می‌تواند کار کند و یک بازی شنیداری و گفتاری است. واقعاً برای ارزیابی رسمی عالی نیست، اما به عنوان برای اینکه کلاس خسته کننده نباشد، عالی خواهد بود.

وسایل مورد نیاز: هیچی!

ایده درس شماره 4: با سه نفر صحبت کنید

در مورد اینکه چگونه زبان انگلیسی آموزش دهید، سردرگم هستید؟ این فعالیت گفتاری را می‌توان با هر گروه سنی انجام داد. می‌توان از آن برای تمرین هر ساختار زبانی که تدریس می‌کنید یا برای شروع کلاس استفاده کرد. معلم فعالیت را با سه داوطلب مدل می‌کند. او به اولین داوطلب نزدیک می‌شود و چیزی شبیه به این می‌شود:

معلم:  Hello!

دانش آموز: Hello!

معلم: I’m sleepy. How are you؟

دانش آموز: I’m happy.

معلم: Super! Goodbye.

دانش آموز: Goodbye.

سپس معلم همان فعالیت را با دو داوطلب دیگر انجام می‌دهد و پس از پایان کار، می‌توانند بنشیند. اولین دانش آموزانی که می‌نشینند برنده هستند!

وسایل مورد نیاز: تایمر

ایده درس شماره 5: تیراندازی متقاطع

آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان انجام می‌دهید و می‌خواهی بدانید چگونه زبان انگلیسی آموزش دهید؟  این ایده یک گرم کردن عالی برای نوجوانان و بچه‌های جوان است و می‌تواند برای تمرین ارزیابی دانش قبلی استفاده شود. همه دانش آموزان بلند می‌شوند. معلم به طور تصادفی دانش آموزی را انتخاب می‌کند و از او سؤالی می‌پرسد که ساختار زبانی را که کلاس قبلاً یاد گرفته است، آزمایش می‌کند. اگر دانش‌آموز به درستی عمل کند، می‌تواند انتخاب کند:

  • خودش بنشیند
  • اجازه دهید ردیف او در عرض بنشیند
  • بگذارید ردیف او بنشیند

معلم به پرسیدن سوالات ادامه می‌دهد تا زمانی که کل کلاس بنشینند.

وسایل مورد نیاز: هیچ!

ایده درس شماره 6: قطار سنگ، کاغذ، قیچی

این یک فعالیت شنیداری و گفتاری خوب برای کودکان خردسال است و برای انجام این بازی به فضای زیادی نیاز دارید. گرم کردن هم عالیه همه دانش آموزان بلند می‌شوند. هر دانش آموز یک موتور قطار است. هر دانش آموز با دانش آموز دیگری ملاقات می‌کند و جمله (های) هدف را می‌گوید.

مثلا:

دانش آموز 1: من فوتبال را دوست دارم.

دانش آموز 2: من والیبال را دوست دارم.

سپس سنگ، کاغذ، قیچی بازی می‌کنند. بازنده پشت برنده ماشین می‌شود. وقتی دو قطار به هم می‌رسند، تمام قطاری که می‌بازد، پشت قطاری می‌رود که برنده می‌شود. تمام کلاس در این بازی شرکت می‌کند تا زمانی که فقط یک قطار برنده وجود داشته باشد.

وسایل مورد نیاز: تایمر

درس شماره 7: بازی سیمون می‌گوید

این ایده برای بچه‌های خیلی جوان است و در درجه اول یک فعالیت گوش دادن است. برای گرم کردن عالی است معلمان مانند سیمون عمل می‌کنند و سایر دانش آموزان باید هر کاری که سایمون می‌گوید انجام دهند، تا زمانی که عبارت “Simon say” قبل از دستور آمده باشد.

اگر سیمون قبل از دستور نگوید “Simon say”، دانش‌آموزان نباید آن را دنبال کنند. اگر دانش‌آموزی دستوری را بدون «سایمون می‌گوید» دنبال کند، از بازی خارج می‌شود. شما می‌توانید تغییرات خود را به بازی اضافه کنید. برای نمرات بالاتر، می‌توانید اقدامات مختلفی مانند «سایمون می‌گوید بیسبال بازی کنید» را اضافه کنید.

وسایل موردنیاز: هیچ!

حال که متوجه شدیم که چگونه زبان انگلیسی آموزش دهیم، بیایید در مورد نباید‌های آن صحبت کنیم.

نبایدهای آموزش زبان انگلیسی

1. به اصول آموزشی که یادگرفته‌اید بیش از حد پایبند نباشید

در دوره‌های روش تدریس زبان انگیسی، شما مقدمه‌ای در مورد روش ارتباطی آموزش زبان انگلیسی که برای دهه‌ها رویه غالب در اکثر محافل آموزشی بوده است، آشنا می‌شوید. در واقع تشویق یک محیط دانش آموز محور با فرصت‌های فراوان برای خروجی زبان، بهترین راه برای معلم برای تسهیل فراگیری زبان است.

با این حال، بیش از یک راه برای شکستن تخم‌مرغ وجود دارد، و مهم است که روش‌های مختلفی را اتخاذ کنید که مناسب زمینه یادگیری شما باشد. دانش‌آموزان در فرهنگ‌های سنتی‌تر ممکن است در واقع نقشی پررنگ ز معلم یا یادگیری دستور زبان را ترجیح دهند، و جا برای یافتن یک رسانه شاد وجود ندارد. در طرف دیگر، می‌توانید با روش‌هایی مانند یادگیری معکوس که از محیط سنتی کلاس درس خارج می‌شوند.

سرگرم کردن و توسعه سبک، خود نیز مانع از این می‌شود که در تنگنا قرار گیرید و فرسوده شوید. فقط چند بار فرصت دارید که قبل از اینکه شما و دانش آموزانتان صبر خود را از دست بدهید، روش آموزشی را امتحان کنید. همانطور که پابلو پیکاسو گفت: قوانین را مانند یک حرفه‌ای یاد بگیرید تا بتوانید مانند یک هنرمند آنها را زیر پا بگذارید.

2. مهارت‌های حرفه‌ای خود را توصعه دهید

شرکت در دوره آموزش مدرس، گام اول در تبدیل شدن به معلم زبان است. پس از شروع تدریس، فرصت‌های زیادی برای ادامه پیشرفت وجود دارد. در حالی که برای شغل مصاحبه می‌کنید، حتماً در مورد برنامه‌های آموزشی ضمن خدمت که به کادر آموزشی ارائه می‌شود، سؤال کنید. به عنوان مثال می‌توان یک دوره آگاهی از زبان و  برنامه ریزی درسی کمکی نام برد.

به عنوان یک معلم تازه کار، سطح حمایت ارائه شده باید در هنگام پذیرش قرارداد مورد توجه اولیه قرار گیرد. اگر در مدرسه‌ای کوچک‌تر با منابع محدود تدریس می‌کنید، همچنان می‌توانید از معلمی با تجربه‌تر بخواهید که مربی شما باشد یا پیشرفت حرفه‌ای را به‌صورت آنلاین از طریق کمبریج، شورای بریتانیا، یا خانه بین‌المللی دنبال کنید – برخی از وبینارها و کنفرانس‌های آنلاین آن‌ها رایگان هستند!

پس از چند سال تدریس، ممکن است تصمیم بگیرید که Delta خود را از طریق کمبریج یا مدرک کارشناسی ارشد در TESOL یا زبان شناسی کاربردی دنبال کنید. اگر قصد دارید تدریس ESL را به عنوان شغل اصلی انتخاب کنید، باید فراتر از اصول اولیه پیشرفت کنید.

3. نسخه شناس زبانی نباشید

زبان پیچیده است و همیشه در حال تغییر است. ده‌ها نوع انگلیسی وجود دارد که در سراسر جهان صحبت می‌شود و همه آنها “صحیح” در نظر گرفته می‌شوند. به عنوان مثال، اکثر آمریکایی‌ها می‌گویند ” I already ate lunch”، اما انگلیسی‌ها معمولاً این را نادرست می‌دانند و جمله “I’ve already eaten lunch.” را ترجیح می‌دهند. یکی از ویژگی‌های انگلیسی Smoky Mountain دو برابر کردن افعال معین است (“I might should go for a run today.”).

بنابراین، اگر قوانین کلی ثابتی وجود نداشته باشد، چگونه زبان را آموزش می‌دهید؟ نگران نباشید، هرج و مرج زبانی وجود ندارد. بلکه اتخاذ رویکردی توصیفی بهترین حالت برای کلاس درس شماست. معلم باید به معنی و تاثیر ارتباطی به دقت اهمیت دهد. از انواع زبان انگلیسی و ویژگی‌هایی مانند تفاوت‌های منطقه‌ای آگاه باشد. وقتی یک کتاب درسی یک «قاعده» گرامری را تعیین می‌کند، محتاط باشید و خودتان تحقیق کنید تا بدانید که کدام خطاها را تصحیح کنید و چگونه انتخاب کنید. اهداف دانش آموزان خود را بشناسید و زبانی را به آنها آموزش دهید که به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

4. (درباره) زبان اول دانش آموزان خود را بیاموزید

وقتی به مردم می‌گویم که در 5 کشور مختلف زبان انگلیسی تدریس کرده ام و در حال حاضر کلاسی را با دانش آموزانی که نماینده 6 یا بیشتر زبان مادری مختلف هستند اداره می‌کنم، اولین سوالی که معمولاً پیش می‌آید این است: «به چند زبان صحبت می‌کنید؟» حقیقت این است: یکی را خیلی خوب (انگلیسی) می‌دانید، یکی متوسط ​​(اسپانیایی) و دیگری کمی کوچک (روسی).

درواقع باید بدانید که کدام زبان‌ها در خانواده‌های یکسانی قرار می‌گیرند، کدام زبان‌ها آهنگی هستند، چگونه اسکریپت‌های مختلف مدیریت می‌شوند، چگونه زبان‌های مختلف به نشانگرهای زمانی نزدیک می‌شوند، و چگونه صداها در مناطق مختلف متفاوت است. شاید به معنای واقعی کلمه عربی نمی‌دانید، اما در این حد که دانش آموزان عرب زبان من صداهای /b/  و /p/  را اشتباه می‌گیرند زیرا این صداها در زبان آنها قابل تعویض هستند. با اینکه دانش‌آموزان برزیلی به جای “ your” یا “his” از “her” استفاده می‌کنند، زیرا در پرتغالی کلمه “seu”  برای هرسه یکسان است. یا اینکه درباره زبان چینی چیزی نمیدانید اما باید در این حد که به احتمال زیاد دانش اموان چینی اشتباهاتی مانند « I have two book» را مرتکب می‌شوند زیرا آنها اشکال جمع جداگانه‌ای از اسم‌ها ندارند.

جمع بندی

همیشه نحوه آموزش زبان انگلیسی چالش برانگیزبوده است. چراکه با دنیایی تازه‌ای است که با قدم گذاشتن در آن باید لغات، دستور زبان و بسیاری از مهارت‌های مربوط به آن زبان را آموخت. این چالش زمانی که در مواجه با مبتدیان باشد شاید کمی سخت تر به نظر برسد. اما اگر مدرس زبان پاسخ این سوال را که چگونه زبان انگلیسی آموزش دهیم را بداند، دیگر یادگیری سخت نخواهد بود.

اگربه دنبال این هستید که معلمی متبحر برای آموزش زبان خود و یا فرزندتان پیا کنید تا در مدت کوتاهی پیشرفت چشمگیری داشته باشید، حتما به سایت آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی کوییک سری بزنید. این موسسه با سالها تجربه موفق در زمینه آموزش زبان آموزان اط سطح مبتدی تا پیشرفته توانسته است که بسیاری از علاقه‌مندان به این زبان را به سطح آزمون‌های بین المللی زبان برساند. پس اگر شما هم می‌خواهید به جمع افرادی که به صورت روان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، بپیوندید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. مشاوران ما تمام وقت آماده پاسخگویی به شما هستند.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته