آمادگی جهت آزمون آیلتس از سطح ابتدایی

آمادگی جهت آزمون آیلتس از سطح ابتدایی همواره یکی از موضوعات مهمی است که زبان‌آموزان درباره آن سوالات مختلفی را مطرح می‌نمایند. سوال‌های رایج در این زمینه بازه زمانی مورد نیاز و کمترین سطحی است که آن‌ها برای شروع دوره‎های آمادگی آیلتس نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم توضیحات کاملی را با ذکر چندین سوال و پاسخ به آن‌ها برای زبان‌آموزان گرامی مطرح کنیم.

آمادگی جهت آزمون آیلتس از سطح ابتدایی امری امکان‌پذیر است ؟

پاسخ به این سوال به طور قطع مثبت است. توجه داشته ‌باشید که علی‌رغم تبلیغات فراوان موسسات گوناگون در راستای کلاس‌ها و دوره‌های آیلتس، هرگز نباید تصور کنید که آیلتس چیزی جز آزمونی برای سنجش میزان سواد شما در زبان انگلیسی می‌باشد.
گاها مشاهده می‌شود که در برخی موسسات در ابتدای شروع دوره‌های آمادگی آیلتس، پیش از هرچیزی اقدام به برگزاری آزمون ماک آیلتس می‌نمایند و در صورتی که داوطلب به درصد خاصی از هر مهارت در آن آزمون رسید اجازه شرکت در دوره را ‌خواهد‌داشت. این یعنی فقط تکیه آن موسسه روی زبان‌آموزانی است که سال‌ها با زبان در ارتباط بوده‌اند و قطعا نمره خوبی را در آزمون آیلتس کسب خواهند‌کرد.
به شما زبان‌آموزی که تا کنون در هیچ کلاسی در راستای تقویت زبان انگلیسی خود شرکت نکرده‌اید نکات زیر را اکیدا توصیه می‌نماییم :

  • تعیین سطح زبان انگلیسی

اولین قدم برای آمادگی جهت آزمون آیلتس، مشخص کردن میزان دانش زبان انگلیسی­‌تان است. اگر نمی­‌دانید سطح انگلیسی شما از نظر مقیاس آزمون IELTS چیست، در واقع نمی‌دانید که از رسیدن به هدف خود چقدر فاصله دارید. بنابراین تا این مرحله را انجام ندهید، نخواهید توانست برنامه­‌ای درست و نتیجه­‌بخش برای رسیدن به نمره دلخواه‌تان در آزمون آیلتس، طراحی کنید.

سایت­‌های زیادی برای تعیین سطح زبان انگلیسی وجود دارد، اما ساده­‌ترین راه برای بررسی نمره فعلی شما در آزمون آیلتس، مراجعه  موسسه تخصی زبان کوییک است که به صورت آنلاین یا حضوری، و رایگان، انجام می­‌شود.

به علاوه در سایت EFSET Plus با انجام یک تست دو ساعته، به شما یک نمره EFSET و یک نمره IELTs معادل آن برای مهارت­‌های لیسنینگ (Listening) و ریدینگ (Reading)، داده می­‌شود.

  • آشنایی با ساختار آزمون آیلتس

در مرحله بعد، جهت کسب آمادگی آزمون آیلتس از سطح ابتدایی آشنایی با ساختار این آزمون است. در صورت عدم آشنایی با خود آزمون، نمره کاملی کسب نخواهید کرد، به علاوه برای داشتن برنامه­ مطالعاتی منظم و کارآمد امری ضروری است.

به طور مثال، باید بدانید نمره‌­دهی آزمون به چه صورت است، برای هر بخش از آزمون چقدر فرصت دارید، و سوال­‌های اساسی مانند موارد زیر:

  • اگر پاسخ سوالی را مطمئن نباشید، باید پاسخ آن را حدسی بنویسید یا جواب آن را خالی بگذارید؟
  • چند بار می­‌توانید فایل­های صوتی بخش لیسنینگ (Listening) را گوش دهید؟
  • آیا ممکن است تصحیح کنندگان رایتینگ (Writing) نتوانند دست خط شما را بخوانند؟

پاسخ این­‌گونه سوالات و ساختار آزمون آیلتس با تمام جزئیات آن، در اینجا برای شما به طور کامل توضیح داده­‌شده است. به علاوه، سوالات هریک از چهار مهارت مورد ارزیابی آزمون آیلتس؛ گوش دادن(Listening)، خواندن(Reading)، نوشتن(Writing) و صحبت کردن (Speaking)، نحوه پاسخ‌گویی به آن‌­ها در هر دونوع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال و تکنیک­‌ها و نکات مهم این آزمون‌­ها، به خوبی شرح داده­‌شده است. در واقع برای کسب بهترین نمره ممکن در آزمون، خواندن این مقاله مهم است.

آمادگی برای آیلتس

آمادگی برای آیلتس از سطوح ابتدایی امری امکان‌پذیر است

  • انتخاب مسیر مناسب آمادگی جهت آزمون آیلتس

بعد از آگاهی از میزان دانش زبان انگلیسی خود و همچنین آشنایی با آزمونی که پیش رو دارید، نوبت به انتخاب مسیر مناسب جهت کسب آمادگی برای آزمون آیلتس است.

از یکی از راه­‌های زیر می‌­توانید برای این آزمون آماده شوید:

  • شرکت در دوره­‌های گروهی آزمون آیلتس در موسسات مختلف
  • کمک گرفتن از یک معلم خصوصی مجرب
  • به ­صورت خودآموز (Self-study) در منزل

تصمیم­‌گیری برای این مرحله، به عوامل زیر وابسته است:

  • مدت زمانی که فرصت دارید تا برای آزمون آیلتس آماده شوید.
  • میزان دانش ابتدایی شما از زبان انگلیسی.
  • مقدار بودجه‌­ای که جهت کسب آمادگی برای آزمون در نظرگرفته‌­اید.
  • نمره‌­ای که لازم دارید.
  • مدل یادگیری شما.

اگر سطح زبان انگلیسی شما متوسط یا بالا است، نمره­ بالایی (6 به بالا) در آزمون آیلتس نمی­‌خواهید، و بیشتر از 6 ماه وقت آزاد دارید تا در آزمون شرکت کنید، می­توانید بدون شرکت درکلاس­های آموزشی آیلتس، و تنها از طریق مطالعه شخصی برای این آزمون آماده شوید. اما انتخاب این مسیر، نیازمند داشتن برنامه منظم، استفاده از منابع موثر و پشتکار فراوان است. به علاوه ضروری است سبک یادگیری شما به گونه‌­ای باشد که با خودآموزی و بدون نیاز به معلم، بتوانید به سطح بالایی از یادگیری دست پیدا کنید و برای آزمون آماده شوید. اما اگر تمام شرایط ذکر شده را دارا می‌باشید، ولی سطح زبان پایینی دارید، فرصتی کمتر از 6 ماه تا آزمون دارید، نمره 6 یا بالاتر می­‌خواهید و با حضور در کلاس، بازدهی یادگیری‌تان بالا می­‌رود، به شما توصیه می‌­کنیم درکلاس­های آمادگی آزمون آیلتس، به صورت خصوصی یا گروهی، شرکت کنید.

منابع معتبر آیلتس

منابع معتبر آیلتس سهمی بزرگ در کسب نمره بالاتر دارد

  • انتخاب دوره‌­هایی که ابتدا دانش عمومی شما را مد نظر قرار دهند.

برای آمادگی جهت آزمون آیلتس از سطح ابتدایی می‌بایست در دوره‌هایی شرکت کنید که در ابتدای کار روی تقویت دانش عمومی زبان وگرامر شما تمرکز می‌کنند. بدین صورت که در طول دوره‌های مذکور با تکنیکی مبتنی بر گرامرهای پرکاربرد آیلتس، راه را برای موفقیت شما در آزمون آیلتس هموار می‌کنند.

شرکت در کلاس‌های آمادگی جهت آزمون آیلتس از سطح ابتدایی به معنای تضمین موفقیت شما نیست.

همانگونه که عنوان شد، آیلتس چیزی جز تسلط بر زبان انگلیسی نیست. برای آن دسته از عزیزانی که وقت کافی ندارند و مدرک آیلتس برایشان ضروری است، نمی‌توان صرف حضور در کلاس‌ها را کافی دانست. ذهن شما نیاز دارد تا آنجا که امکان دارد با زبان انگلیسی در ارتباط باشد. سعی کنید برای یادگیری زبان انگلیسی در تایم‌های خارج از تایم کلاس‌ها، خود را با فعالیت‌هایی همچون تماشای فیلم مناسب با سطح خود، شنیدن پادکست‌های مرتبط با زبان انگلیسی و اخبار سرگرم نمایید.

  • پرهیز از شرکت در دوره‌های فرسایشی و طولانی مدت آمادگی آزمون آیلتس از سطح ابتدایی

در صورتی که به دلایلی همچون مهاجرت و ادامه تحصیل قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید، به خاطر داشته‌باشید که محدود کننده‌ترین عامل این فرآیند زمان است. غالب دانشگاه‌ها برای دریافت مدارک شما به جهت پذیرش شما، وقت محدودی را برای ارایه مدارکی همچون ریز نمرات، توصیه‌نامه اساتید و به خصوص مدرک آیلتس، به شما ارایه خواهند‌داد. پس سپری کردن دوره‌های حتی یک ساله آمادگی جهت آزمون آیلتس از سطح ابتدایی، نیز برای شما مثمر ثمر نمی‌باشند.

دوره‌های طولانی مدت

دوره‌های طولانی مدت برای یادگیری ایلتس پیشنهاد نمیشود

  • برنامه­‌ریزی منظم و نتیجه­‌بخش

بعد از انتخاب مسیرمناسبتان برای آمادگی جهت آزمون آیلتس و یافتن دوره­‌های آموزشی مربوط به آن (در صورت نیاز)، نوبت به برنامه­‌ریزی منظم و نتیجه‌­بخش برای کسب نمره بالا و تسلط کامل بر مهارت­‌های زبان انگلیسی است.

در صورتی که در در کلاس‌­های گروهی یا خصوصی شرکت کنید، اساتید شما برنامه‌های هدفمندی متناسب یا شیوه تدریس خودشان به شما ارائه می­‌دهند، اما در صورت انتخاب هر یک از سه مسیرکسب آمادگی آزمون آیلتس، در برنامه‌­ریزی خود می‌­بایست به نکات زیر توجه کنید.

  • مدت زمانی که هر روز یا هر هفته می‌­توانید صرف مطالعه برای آزمون آیلتس کنید را مشخص نمایید. به مراتب بهتر است که هر روز ساعتی را به مطالعه اختصاص دهید، به جای این که در آخرهفته، چندین ساعت وقت بگذارید.
  • سعی کنید در 5 یا 6 روز از هفته حتما مطالعه زبان انگلیسی داشته باشید. این زمانی بهتر است، وقتی باشد که شما تمرکز کافی داشته و خیلی خسته نباشید.
  • هر یک از مهارت­‌های آزمون آیلتس را به صورت زیر از خود آزمون بگیرید:

برای مهارت­‌های ریدینگ و لیسنینگ، یک یا دو بخش از فایل صوتی و یک متن از سه متن ریدینگ را پاسخ دهید.

مدتی که ریدینگ را تمام کرده‌­اید را، وقت گرفته و توجه کنید که چند دقیقه بیشتر از 20 دقیقه‌­ای که در زمان آزمون اصلی برای هر متن وقت دارید، طول کشیده تا همه سوالات را پاسخ دهید.و سعی کنید به تدریج این زمان را کاهش دهید.

سپس پاسخ­‌هایتان را از روی پاسخ­نامه تصحیح کنید. ضروری است که علت اشتباه بودن پاسخ‌­های غلط خود را بررسی کنید. برای این منظور، فایل صوتی را چند بار گوش دهید تا دقیقا جمله‌­ای را که خوب نشنیده­اید را متوجه شوید. در صورتی که بخش زیادی از فایل صوتی را کاملا متوجه نشده­اید یا تعداد پاسخ­های اشتباه شما زیاد است، بهتر است tapescript آن را بنویسید. این کار در افزایش قدرت گوش شما در مهارت لیسنینگ بسیار موثر است. قسمتی از متن ریدینگ که مربوط پاسخ اشتباه است، بخوانید و سعی کنید مفهوم آن را خوب درک کنید. در اینجا هم اگر تعداد سوالات زیادی را درست پاسخ ندادید، از اول تا آخر متن را خوانده و مفهوم و نکته اصلی هر پارگراف را برای خود بنویسید. این تمرین برای ‌‌‌‌تقویت درک مطلب شما بسیار مفید است و به این ترتیب از پس همه سوالات مفهومی ریدینگ آیلتس برخواهید آمد.

  • کلماتی که معنی یا مفهوم آن­ها را نمیدانید، یادداشت کرده، معنی آن­ها را بیابید و در طول هفته بعدی حفظ کنید. به علاوه مطمئن شوید که دیکته آن­‌ها را به خوبی یادگرفته­‌اید.
  • بعد از به­‌خاطر سپردن هر واژه جدید، مطمئن شوید که می‌­توانید از آن در رایتینگ و اسپیکینگ خود استفاده کنید. برای این منظور می­‌بایست سعی کنید برای هر واژه چند جمله بسازید تا با نحوه به کارگیری آن در جملات به خوبی آشنا شوید.
  • برای موضوعات مختلف لیست واژگان ایجاد کنید و آنها بارها و بارها بخوانید، و خواهید دید که با بسیاری از این کلمات دوباره مواجه خواهید شد.
  • در مورد مهارت رایتینگ آزمون آیلتس، ابتدا برای هر دو تسک 1 و2 موضوعاتی که مورد علاقه­‌تان باشد را انتخاب کنید. با تسک 2 آغاز کنید و زیر کلیدواژه‌ای آن خط کشیده، سپس برای پاسخی که درذهن دارید یک plan بنویسید. این طرح باید شامل نکات و واژگان مهمی باشد که در هر یک از دو پاراگراف بدنه­ی رایتینگ، می­‌خواهید بنویسید. به علاوه به آنچه برای بخش‌­های مقدمه و نتیجه­‌گیری در ذهن دارید هم می­‌توانید اشاره کنید. نوشتن plan را برای موضوعات مختلف تمرین کرده و سعی کنید مدت زمان نوشتن آن را تا 5- 7 دقیقه کاهش دهید چرا که برای نوشتن این تسک در آزمون آیلتس40 دقیقه فرصت خواهید داشت.

زیر کلیدواژه‌­های تسک 1 خط کشیده و سعی کنید نکات مهم  ذکر شده در تصویر را یادداشت کنید. از آن­‌جایی که به طور استاندارد شده در را  بسته به مدت زمان طولانی شما – اگر برای زمان نوشتن کار وقت نکشید ، یک برنامه برای کار شماره 2 ی دقیقه برای نوشتن تسک 1 فرصت دارید، این مرحله بیشتر از 3 دقیقه نباید به طول انجامد. پس تمرین کنید تا به این زمان برسید.

پس از کسب مهارت در نوشتن plan تسک 2 و نکات کلیدی تسک 1، سراغ نوشتن متن کامل بروید. متن­‌هایی اولیه را بدون زمان­‌بندی بنویسید تا قوانین و نحوه نوشتن را خوب یادبگیرید، اما پس از مدتی، می­‌بایست بر روی سرعت نوشتنتان کار کرده و رایتینگ را در وقت مقرر آزمون بنویسید.

  • برای اسپیکینگ آزمون آیلتس، ابتدا بخش اول و دوم آن را تمرین کنید و پس از کسب مهارت نسبی در این دو بخش، تمرین بخش سوم را نیز آغاز کنید و هر سه بخش را در زمان بندی مشخص شده، به صورت یک آزمون اسپیکینگ، یک‌جا انجام دهید.
  • هنگامی که از رایتینگ خود بازخورد دریافت می­‌کنید، هرگونه اشتباه گرامری را بررسی کرده و این موارد را با یک کتاب یا سایت گرامر ربان انگلیسی تمرین کنید. بنابراین با نحوه استفاده از این گرامر در رایتینگ بعدی خود کاملاً آشنا خواهید شد و هنگام آزمون آیلتس این اشتباه را تکرار نخواهید کرد.
  • برای تمرین اسپیکینگ، موضوعی را (بیشتر از بخش دوم اسپیکینگ) انتخاب کرده و در حالی که صدایتان ضبط می­‌شود، به مدت 2 دقیقه در مورد آن صحبت کنید. سپس صدای ضبط شده­‌تان را گوش دهید و اشتباهات گرامری و تلفظی خود را پیدا کنید و تعدادی از واژگان مرتبط با آن موضوع را در ذهن خود مرور کنید. حالا مجددا در مورد آن صحبت کنید و این بار سعی کنید، اسپیکینگ بهتری را ارائه دهید.
  • سعی کنید تمرین هر چهار مهارت آزمون ایلتس را به صورتی که گفته شد، هر روز انجام دهید و در صورتی که زمان برای تمرین هر چهار مهارت در یک روز وقت کافی ندارید، یک روز مهارت لیسنینگ و ریدینگ و روز بعدی مهارت رایتینگ و اسپیکینگ را تمرین کنید.
 آزمون آیلتس

آمادگی جهت آزمون آیلتس و یافتن دوره­‌های آموزشی مربوط به آن

  • انتخاب منابع مناسب آمادگی جهت آزمون آیلتس از سطح ابتدایی

کتاب‌هایی همچونAMERICAN ENGLISH FILE، کتاب‌های بسیار پرمحتوا و مناسبی می‌باشند. اما به هیچ عنوان به افرادی که وقت کافی برای آزمون آیلتس ندارند توصیه نمی‌شوند. چرا که این کتاب‌ها برای افرادی تالیف شده‌اند که غالبا نوجوان بوده و صرفا برای افزایش سطح توانایی خود در زبان انگلیسی قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند.

اساتید ما در موسسه تخصصی کوییک حاصل سال­‌ها تجربه خود در زمینه تدریس دوره­‌های آزمون آیلتس،به صورت منابعی منحصر به فرد برای آمادگی جهت آزمون آیلتس گردآوری کرده‌­اند که بسیاری از زبان­‌آموزان ما با بهره­‌گیری از این منابع در مدت زمان کمی، توانسته­‌اند به دانش خوبی از زبان انگلیسی دست یابند و نمره دلخواه خود را در این آزمون کسب کنند.

شما هم می­‌توانید برای دسترسی به منابع آزمون آیلتس موسسه تخصصی کوییک با ما تماس بگیرید.

  • فریب خورده نباشید.

آمادگی جهت آزمون آیلتس از سطح ابتدایی یکی از راه‌کارهای موسسات برای وعده‌های توخالی آنها و مانورهای تبلیغاتی‌شان می‌باشد. یادتان باشد شما نمی‌توانید خیلی بیشتر از توانایی‌های بشر حرکت کنید. پس یادگیری انگلیسی در خواب و در ۲۴ ساعت و یک هفته را فقط یه ادعای کاذب بدانید، فراموش نکنید که با توجه به حجم وسیع زبان‌آموزان، فضا برای کلاهبرداری‌های این چنینی بیش از پیش وسیع شده و همه تصور متخصص بودن در این زمینه را دارند.

  • لهجه بریتانیایی را مد نظر قرار دهید.

همان‌گونه که می‌دانیم لهجه‌ بریتانیایی ( بریتیش ) لهجه‌ای است که در آزمون آیلتس به عنوان مرجع انتخاب شده‌است.جهت آموزش آیلتس از سطح ابتدایی به یاد داشته‌باشید که تمرکز اصلی خود را روی این لهجه زیبا قرار داده و هرگز تصور این که این لهجه مهم نبوده را در ذهن خود نپروانید. شما می‌توانید با مشاهده‌ی سریال‌هایی هم‌چون Game of Thrones ذهنیت کافی نسبت به این لهجه پیدا کنید.

لهجه بریتانیایی

لهجه بریتانیایی، لهجه‌ای تاثیر‌گذار در آزمون آیلتس

کدام موسسات را جهت آمادگی جهت آموزش آیلتس از سطح ابتدایی را انتخاب کنیم ؟

موسسات مختلف با امکانات آموزشی، دوره‎هایی را برای زبان‌آموزان مختلف در نظر می‌گیرند. موسسه مناسب، می‌بایست همه نکاتی که در موارد فوق مطرح گشت را مد نظر قرار داده و دوره‌هایی را برای زبان‌آموزان مبتدی فراهم آورند.
در موسسه تخصصی زبان کوییک با بهره‌گیری از به روزترین متد آموزشی و محیطی کاملا متفاوت، فضایی را فراهم آوردیم که به وسیله آن زبان‌آموزان بتوانند حتی از ابتدایی‌ترین سطوح به دانش خوبی نسبت به زبان انگلیسی دست‌یابند. تمامی مدرسین این مجموعه از اساتید برتر آیلتس در ایران بوده و با کسب نمره‌ی بالا در این آزمون شما را به هدفتان بیش از پیش نزدیک خواهند کرد.
در موسسه تخصصی زبان کوییک تمامی جزوات و مواد آموزشی با تمرکز بر آزمون آیلتس تدوین شده‌اند و شما می‌توانید با صرف حداکثر هفت ترم به حداقل نمره‌ی ۶٫۵ در آزمون آیلتس دست یابید.
و در آخر لازم به ذکر است که جهت آموزش آیلتس از سطح ابتدایی سخت‌گیری‌های موسسات به نفع شما خواهند بود. در موسسه تخصصی زبان کوییک کار شما هرگز آسان نخواهد بود! چرا که اساتید مدام شما را وادار به انجام فعالیت‌های مرتبط به ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی می‌کنند. ما هرگز باور نداریم که با تنبلی می‌توانیم به اهدافمان دست پیدا کنید. ما ارزشمند بودن هدف شما رو دریافتیم و برای نیل به اهدافتان تا آخرین لحظه فرآیند آموزش آیلتس از سطح ابتدایی در کنارتان خواهیم ماند تا هرگز در این مسیر احساس تنهایی نکنید
در موسسه تخصصی زبان کوییک به شما رسم متفاوت یاد گرفتن و متفاوت زندگی کردن را خواهیم آموخت.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

2 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
شاهین امیری

چگونه می‌توان در سایت کوییک تعیین سطح آنلاین داد؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  شاهین امیری

سلام برای انجام تعیین سطح کافیه با موسسه تماس بگیرید و در اسرع وقت به صورت آنلاین برای شما وقت تعیین سطح ست می کنه.

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته