آموزش گرامر زبان انگلیسی به زبان ساده چگونه است؟

آیا به دنبال راهی برای آموزش گرامر زبان انگلیسی به زبان ساده هستید تا زبان‌آموزان شما را درگیر کند و آن‌ها را سرگرم کند؟ یادگیری گرامر به دلایل مختلفی می‌تواند مشکل باشد. چراکه ممکن است خسته کننده باشند. بنابراین گرامر ممکن است برای دانش‌آموزان بسیار چالش برانگیز باشد. زمانی که در تلاش است تا قواعد پیچیده آن را  ارائه و توضیح دهد، زبان‌آموز احساس غرق شدگی می‌کند.

بدون آموزش گرامر زبان انگلیسی، کلمات بدون هیچ معنای واقعی در کنار هم قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوانیم به یک زبان تا حدی صحبت کنیم و بتوانیم آنچه را که واقعاً می‌خواهیم بگوییم بیان کنیم، باید کمی دانش گرامری داشته باشیم.

با آموزش گرامر نه تنها به دانش‌آموزان خود ابزاری برای بیان می‌دهیم، بلکه انتظارات آنها را از آنچه یادگیری یک زبان خارجی شامل می‌شود را نیز برآورده می‌کنیم. خوشبختانه امروزه با تأکید بر رویکرد ارتباطی و منابع فراوان، آموزش گرامر لزوماً به معنای صرف افعال یا ترجمه دستور زبان نیست.

اغلب معلمان نمی‌خواهند دروس گرامر را تدریس کنند، زیرا به نظر می‌رسد چندان سرگرم کننده نیستند. زبان‌آموزان باید ساکت بنشینند و به سخنرانی درباره زمان حال کامل گوش دهند، مثلاً قبل از اینکه واقعاً کاری انجام دهند. در این مقاله سعی داریم متد روز دنیا را در جهت آموزش گرامر با هم بررسی کنیم. این مقاله‌ می‌تواند راهنمایی جامع در جهت آموزش گرامر انگلیسی به زبان ساده باشد پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا آموزش گرامر زبان انگلیسی اهمیت دارد؟

دلایل زیادی برای اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی وجود دارد از جمله :

گرامر بخش جدا نشدنی زبان است

گرامر یکی از بخش‌های مهم آموزش زبان است به طوری که شما در هر جمله‌ای که بیان می‌کنید نقش پررنگ دستور زبان را مشاهده می‌کنید. بنابراین دستور زبان در هر جمله‌ای که می‌خوانید یا می‌نویسید وجود دارد.

برخی از زبان آموزان مشتاق به یادگیری دستور زبان و انجام تمرینات مربوط به آن هستند و برخی نیز آن را کسل کننده می‌دانند. اما هر دیدی که نسبت به گرامر و دستور زبان داشته باشید شما را ناگزیر به یادگیری آن هستید. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن آموزش گرامر زبان انگلیسی را جذاب و البته کاربردی کرد. که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

دانستن گرامر همانند دانستن قانون بازی است

گرامر به قوانینی گفته می‌شود که وقتی از یک زبان استفاده می‌کنیم از آن بهره می‌گیریم؛ درست مانند وقتی که می‌خواهید در یک بازی شرکت کنید باید قوانین آن بازی را بدانید. هنگام یادگیری یک زبان جدید نیز نیازمند آن هستید که با دانش کافی از قواعد آن به دنیای جدید آن زبان قدم بگذارید.

حال که به اهمیت آموزش گرامر زبان انگلیسی پی بردیم وقت آن رسیده است که خود را محک بزنیم که آیا شرایط آموزش آن را داریم یا خیر. پس به خواندن این مقاله ادامه دهید.

گرامر انگلیسی

پیش از شروع یادگیری گرامر انگلیسی چه باید کرد؟

قبل از شروع تدریس چقدر باید گرامر انگلیسی را بدانم؟

وقتی نوبت به نحوه آموزش گرامر انگلیسی می‌رسد، می‌توانید در بیشتر موارد به آموزش پایه خود در زبان انگلیسی تکیه کنید و در مواقعی که نیاز است مفاهیم جدید را یاد بگیرید. اما به عنوان یک معلم زبان انگلیسی باید اصول اولیه را یاد داشته باشید. برای آموزش مؤثر گرامر انگلیسی در دوره‌های آموزشی برای زبان‌آموزان باید به موارد زیر مسلط باشید:

  • بخش‌های اساسی گفتار: اسم، فعل، صفت، قید، حرف اضافه و غیره.
  • تطبیق فعل و فاعل: چه کسی عمل را انجام می‌دهد؟ تطبیق یک فعل با فاعل در جمله، اساسی‌ترین مفهوم گرامری است.
  • زمان فعل: با حال ساده، آینده ساده و گذشته ساده شروع کنید. با این سه، می‌توانید اکثر کلاس‌های گرامر زبان انگلیسی مبتدی را تدریس کنید.

اینها اصول اولیه برای شروع هستند! در نهایت، می‌توانید چیزی به پیچیدگی صفت‌های مشارکتی را آموزش دهید، شروع با این اصول شروع خوبی خواهد بود.

هنگامی که شروع به تدریس کردید، می‌توانید از همکاران و تجربیات شخصی‌شان استفاده کنید. بسیاری از معلمان شروع به تدریس می‌کنند و با پیشروی در حرفه EFL خود متخصص گرامر انگلیسی می‌شوند.

چند راه برای بهبود گرامر قبل از شروع تدریس

این راه‌ها عبارت‌اند از :

استفاده از منابع حرفه‌ای

راه‌های زیادی برای آماده سازی خود برای آموزش گرامر زبان انگلیسی وجود دارد. در اینجا چند روش آمده است.

  • می‌توانید گواهینامه کارشناسی ارشد 120 ساعته و گواهینامه TEFL دوره‌ای که شامل بازآموزی گرامر است را دریافت کنید. یا اگر قبلاً گواهینامه TEFL دارید، دوره تخصصی آموزش گرامر زبان انگلیسی را بگذرانید تا اطمینان حاصل کنید که گرامر شما قبل از به شروع تدریس به اندازه کافی قوی است.
  • از افراد غیر انگلیسی زبان در مورد مباحثی از گرامر انگلیسی که برای آنها سخت‌تر بوده است، بپرسید. مکالمه با افرادی که قبلاً زبان انگلیسی را آموخته‌اند می‌تواند بینشی را در مورد آنچه برای مبتدیان گیج کننده است به شما بدهد. این روش به شما کمک می‌کند تا آموزش گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در همین راستا، معلمان می‌توانند به این موضوع فکر کنند که تسلط بر کدام موضوعات گرامری برای آنها دشوارتر بوده است.
  • ایده بدی نیست که با منابعی برای آموزش گرامر آشنا شوید، مانند com، فرهنگ لغتی که افعال را در هر زمانی با هم ترکیب می‌کند. در این صورت در وقت شما صرفه جویی می‌شود.
  • از آنچه از زبان دیگری یاد می‌گیرید برای بهبود گرامر انگلیسی خود استفاده کنید. ممکن است با تدریس زبان در یک کشور جدید یا استفاده از منابع آنلاین، بتوانید زبان جدیدی یاد بگیرید. یادگیری یک زبان جدید شما را به درک گرامر سوق می‌دهد و زمانی که شروع به تدریس می‌کنید می‌توانید با دانش آموزان خود همدلی کنید.
  • زمانی را صرف جستجوی منابع کمک آموزشی کنید. با جستجوی آنلاین ساده با عباراتی مانند «English grammar infographic» یا «verb agreement visual aid» مطالب زیادی بدست می‌آورید که را می‌توانید آن ها را مطالعه کنید. برخی از افراد با نشانه‌های بصری بهتر یاد می‌گیرند، بنابراین می‌توانید از آنها کمک بگیرید.
  • بر روی نوشتن خود با یک معلم آنلاین کار کنید. می‌توانید با واداشتن شخصی به ارتباطات نوشتاری با شما، گرامر خود را بهبود بخشید.

نکات اضافی بهبود گرامر قبل از شروع تدریس

بنابراین، شما آموزش رسمی خود را در مورد نحوه آموزش گرامر انگلیسی به پایان رسانده‌اید و مجموعه‌ای از منابع آموزش گرامر را جمع آوری کرده‌اید. این عالی است، اما بیایید نگاهی به راه‌های ساده دیگری بیندازیم که می‌توانید با کمک آن‌ها، هر روز در اوقات فراغت خود دستور زبان را به طور مداوم بهبود ببخشید.

  • مطالعات پراکنده که شامل مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و غیره می‌شود داشته باشید. شما باید نشریاتی را بخوانید که برخلاف محتوای اینستاگرام ویرایش می‌شوند، زیرا طبیعتاً واژگان گسترده‌تر و گرامر منسجم‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این راه برای انگلیسی زبانان بومی و غیر بومی موثر است.
  • پادکست‌های مربوط به گرامر فراوان هستند که خسته کننده نیز نیستند! سعی کنید به دنبال مواردی در مورد تاریخ زبان انگلیسی بگردید، ساختارهای گرامری بسیار عجیبی وجود دارد که در نتیجه تأثیرات تاریخی به وجود آمده است.
  • ذائقه موسیقی جهانی داشته باشید. اگر می‌خواهید واقعاً درک کنید که چگونه گرامر انگلیسی در سراسر جهان استفاده می‌شود و از تله‌هایی مانند این که فکر کنید تنها به فرهنگ خودتان تکیه کنید، اجتناب کنید. به موسیقی بین‌المللی گوش دهید و ببینید که انگلیسی چقدر می‌تواند متنوع باشد! به یاد داشته باشید که ایجاد تعادل بین دستور زبان تجویزی یعنی قوانین ثابت و استفاده توصیفی یعنی از نظر فنی این یک قانون است، اما در مناطق مختلف استثنا وجود دارد، مهم است.
  • در دوره‌های آنلاین نویسندگی و بلاغت (که مختص TEFL/TESOL نیست) شرکت کنید. با توجه به شرایط کرونا، شرکت در بسیاری از MOOC ها برای عموم آزاد هستند که قبلا این چنین نبود. هاروارد در حال حاضر دوره‌ای در مورد بلاغت و دستور زبان ارائه می‌دهد، و شما به سادگی می‌توانید از یک موتور جستجو برای یافتن گزینه‌هایی استفاده کنید که به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کم در دسترس هستند.

چه نکاتی برای آموزش گرامر زبان انگلیسی را باید بدانم؟

قبل از تدریس، نکات گرامری را برای هر کلاس مطالعه کنید. از منابع آنلاین استفاده کنید و برای طرح واژه‌های درسی که به درستی برنامه‌ریزی شده‌اند، نکاتی را یادداشت کنید. برای هر 40 دقیقه تدریس باید حداقل 20 دقیقه را صرف برنامه ریزی کنید.

  • اگر دانش‌آموزی یک سوال گرامری می‌پرسد که نمی‌دانید چگونه به آن پاسخ دهید، با او صادق باشید. سعی نکنید درجا توضیح دهید زیرا به احتمال زیاد دچار اشتباه می‌شوید و احتمالاً مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان خود را بدتر می‌کنید اگر آنها توضیح بد شما را به گوش گیرند.

درعوض می‌توانید قول دهید در مورد سوال تحقیق کنید و با اطلاعات بیشتر برگردید. از این راه به عنوان فرصتی برای ذکر این نکته استفاده کنید که اغلب وقتی صحبت از دستور زبان پیچیده به میان می‌آید یک پاسخ «درست» وجود ندارد و به زبان آموز خود نشان دهید که چگونه یک یادگیرنده کنجکاو هستید.

  • از همکاران و کارفرمای خود ایده‌هایی برای آموزش گرامر بخواهید. این احتمال وجود دارد که شخصی در دفتر یا شرکت شما همان چیزی را که شما در همان زمان می‌خواهید یاد هید را آموزش دهد یا اینکه همکاران شما قبلاً این نکته گرامر را آموزش داده باشند. از تجربیات آنها به نفع خود استفاده کنید و تصور نکنید که روش هایشان موثر نیست.
  • سعی کنید از بازی‌های ESL به جای توضیح قوانین گرامری استفاده کنید. مهم است که دستور زبان را در دسترس و سرگرم کننده کنید. نیازی نیست که آموزش گرامر کسل کننده باشد!

از فعالیت‌های از پیش‌ برنامه‌ریزی شده استفاده کنید و آنها را شخصی سازی کنید. می‌توانید از طرح‌های درس گرامر ESL استفاده کنید، یا می‌توانید از طرح های درسی که به صورت آنلاین در دسترس است استفاده کنید.

نکته مهم این است که از درس‌های از پیش برنامه‌ریزی شده به عنوان راهنما استفاده کنید نه به عنوان تنها راه ممکن برای آموزش. اگر کلاس شما خوب پیش نمی‌رود، فعالیت ها را تغییر دهید و در جلسه بعد از آن استفاده کنید.

  • با نظرسنجی‌ها از دانش‌آموزان خود بپرسید که در مورد کدام نکات گرامری بیشتر به کمک نیاز دارند. ممکن است زمانی که نظراتشان را پرسیدید، تعجب کنید. احتمالاً، ممکن است به سرعت از روی یک نکته خاص بگذرید زیرا فکر می‌کنید آنها از قبل آن را می‌دانند، اما با نظرسنجی متوجه می‌شوید که در واقع، هفته‌هاست که گیج شده‌اند. این روش برای همه سطوح یادگیرنده کار می‌کند، اما به ویژه برای نوجوانان یا دانش آموزان بزرگسال مؤثر است، زیرا به آنها احساس استقلال در مورد یادگیری می‌دهد.

برای آموزش زبان انگلیسی نیازی به دانستن کامل گرامر انگلیسی ندارید. در واقع، اگر بپذیرید که گرامر کامل وجود ندارد، الگوی بهتری به دانش‌آموزان خود می‌شوید.  چراکه یاد می‌گیرند که چگونه در مورد زبان به طور کلی کنجکاو باشند و پیچیدگی‌های دستور زبان انگلیسی را بیاموزند!

استفاده از نکات بالا به شما کمک می‌کند هنگام آموزش گرامر احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

حالا بیایید قوانین آموزش گرامر که مورد تایید بریتیش کانسیل است را با هم بررسی کنیم. پس به خواندن مقاله تا انتهای آن ادامه دهید.

نکات طلایی یادگیری زبان انگلیسی

قوانین طلایی آموزش گرامر زبان انگلیسی

سه قانون طلایی برای آموزش موفق گرامر وجود دارد. متأسفانه هیچ کس از آنها اطلاعی ندارد. بنابراین در عوض، اجازه دهید نظر متخصصان را با شما درمیان بگذاریم. سعی می‌کنیم مختصر بگوییم: ما سالها صرف نوشتن یک دورۀ دستور زبان عملی کرده‌ایم که به سمت انتشار پیش می‌رود، و آنقدر راه ذهنمان داریم که خلاصه کردن همه آن‌ها سخت است.

تئوری

تئوری‌های متفاوتی برای آموزش گرامر زبان انگلیسی وجود دارد که گاها با هم متفاوت هستند. در واقع هر چه پیش می‌رویم این تئوری ها بیشتر می‌شوند و باعث می‌شوند که فقط گیج شویم. اما ما بر این اعتقادیم که زبان آموزان در مواجه با آموزش گرامر بسیار متفاوت هستند: برخی از آن سود زیادی می‌برند، برخی بسیار کم. دلیل آن هم می‌تواند تفاوت در پیش زمینه و اهداف یادگیری باشد. در واقع تعمیم یک تئوری برای آموزش گرامر انگلیسی بسیار دشوار است.

توضیحات

به طور کلی، نباید قوانین صرف را به دانش‌اموزان یاد داد. بلکه توضیح در مورد نحوه کاربرد آن مفید خواهد بود. باید واضح و ساده قوانین را به زبان‌آموز منتقل کرد. دانستن حقیقت‌هایی در مورد در زبان و زندگی می‌تواند بر یادگیری موثر تأثیرگذار باشد. اگر توضیحی در یک کتاب برای زبان آموزان بیش از دو یا سه خط متن را اشغال کند، آنگاه خسته کننده خواهد بود. در صورت امکان باید آموزش گرامر زبان انگلیسی باید به زبان مادری یعنی فارسی باشند. برخی از نکات را می‌توان به طور مفید از طریق یک رویکرد کشف گرامر توسط خود زبان آموز مفید باشد. البته این روش شاید برای آموزش برخی موارد گرامری مفید نباشد.

مثال‌ها

مثال‌های واقع‌گرایانه خوب در آموزش گرامر حیاتی هستند، اما جایگزین توضیحات نمی‌شوند. یک مثال به تنهایی هرگز نمی‌تواند به زبان آموز بگوید که دقیقاً منظورش چیست. مطالب معتبر انتخاب شده مناسب،کارتون، آهنگ، شعر و غیره می‌تواند مثال هایی باشند که قوانین گرامر را در ذهن تثبیت کنند. ما غلب یادگرفتن مثال‌ها را به این صورت مفید می‌دانیم چراکه به‌عنوان نوعی الگو برای تولید عبارات یا جملات مشابه عمل می‌کنند و فکر می‌کنیم این روش برای بسیاری از زبان‌آموزان موثر است.

تمرینات

تنوع و تکرار، کلید یادگیری گرامر انگلیسی است. هیچ اشکالی در استفاده از تمریناتی مانند پر کردن جای خالی، تبدیل کلمات به جمله و غیره وجود ندارد. اینها می‌توانند به زبان آموزان کمک کنند تا شکل یک ساختار پیچیده را در ابتدا بدون نیاز به فکر کردن بیش از حد در مورد معنی آن درک کنند. اما مهم است که به سمت فعالیت‌هایی بروید که در آن ساختار به روش‌های جالب‌تر و واقعی‌تر استفاده می‌شود.

ما فعالیت‌ها و آزمون‌های حل مسئله ساختار محور، بازی‌ها، تمرین مبتنی بر تصویر و تمرین مبتنی بر متن را دوست داریم که دانش‌آموزان بتوانند با کمک آن‌ها در صحبت‌های خود بتوانند از آن ساختارها استفاده کنند  و ایده‌هایشان را بیان کنند. می‌توان تمرین‌های گرامر را با واژگان نیز ترکیب کرد. یادگیری، و فعالیت‌های اکتشافی اینترنتی می‌تواند رویکردهای مفیدی باشد.

تکمیل کتاب درسی

کتاب درسی معمولاً تمرین کافی در مورد نکات کلیدی ارائه نمی‌دهد. تمرین بیشتر در کلاس، با استفاده از کار گروهی و کار دو به دو باید انجام شود. فعالیت‌های خارج از کلاس با استفاده از روش‌های تمرین گرامری درست نیز می‌تواند کمک زیادی کند.

تمرین با نظارت معلم

مشکل واقعی این است که زبان‌آموزان را وادار کنیم تا یادگیری دستور زبان خود را از تمرین با نظارت معلم به استفاده خود به خودی در زندگی واقعی منتقل کنند. چراکه شاید در طول هفته گرامر را تمرین کنند و در آخر هفته در سرکلاس اشتباهات زیادی دارند.

توجه داشته باشید که زبان آموزان همه چیز را درست نمی‌فهمند. مطمئناً باید به نکات کلیدی دستور زبان بازگردیم، آنها را اصلاح کنیم، فعالیت‌های گفتاری و نوشتاری نیمه کنترل‌شده تمرین کنیم، و اشتباهات را با هر روشی که بیشتر مفید بدانیم تصحیح کنیم.

دیدگاه ما در مورد آموزش گرامر این است که اگر برخی از ساختارهای دستوری را به برخی از دانش‌آموزان آموزش دهیم، برخی از آنها در استفاده از بعضی ساختارها در مواقعی بهتر عمل می‌کنند.

گام به گام به کارگیری قوانین طلایی آموزش گرامر زبان انگلیسی

بیایید روشی برای برنامه‌ریزی و آموزش گرامر که هم موثر و هم لذت بخش باشد را با هم بررسی کنیم. ما گام به گام فرآیند آموزشی را طی می‌کنیم که واقعاً زبان آموزان شما را در درس درگیر می‌کند و به آنها کمک می‌کند قوانین را درک کنند، بدون نیاز به توضیحات طولانی و پیچیده.

مرحله 1: مقدمه آموزش گرامر زبان انگلیسی

به جای این که بگویید «امروز قرار است کمی دستور زبان بیاموزیم»، درس خود را با درگیر کردن دانش‌آموزان در یک موضوع جالب و مرتبط با گرامر شروع کنید. به موقعیتی فکر کنید که احتمالاً دستور زبانی که در آن تدریس می‌کنید رخ می‌دهد، و دانش‌آموزان را به فکر در مورد آن بیاندازید، نه در مورد خود گرامر.

به عنوان مثال، برای یک درس در مورد ساختار علت (causative)(برای انجام کاری)، ممکن است استفاده از این ساختار هنگام صحبت در مورد افراد ثروتمند یا افراد مشهور، که می‌توانند کارهای زیادی برای آنها انجام دهند، آسان باشد.

اگر از کتاب درسی استفاده می‌کنید، می‌توانید از هر موضوعی که در صفحه ارائه می‌شود نیز استفاده کنید. به منظور جلب مشارکت دانش آموزان، یک سوال مستقیم مطرح کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: “فرد مشهور مورد علاقه شما کیست و چرا؟” سپس به دانش‌آموزان اجازه دهید تا چند دقیقه دو به دو درباره افکار خود بحث کنند.

مرحله 2: ارائه گرامر

کلید آموزش گرامر این است که باید در محتوا آن را آموزش دهید. به جای اینکه فقط بگویید «حالا ما می‌خواهیم علت را بیاموزیم»، می‌خواهید نمونه‌هایی از ساختار علّی را به دانش‌آموزان نشان دهید که به نحوی با آنچه در قبل صحبت کرده‌اند مرتبط است.

پس از مقدمه در مورد افراد مشهور، می‌توانید تصویری از شخص مشهوری مانند دیوید بکهام به همراه چندین جمله در مورد او که با ساختار علّی نوشته شده است به دانش آموزان بدهید (اگر مجبور باشید جملات را بسازید اشکالی ندارد!):

  • David Beckham has his meals cooked for him by a special chef.

غذای دیوید بکهام توسط سرآشپز مخصوص‌اش طبخ می‌شود.

  • He got his favorite suit made in Paris.

او کت و شلوار مورد علاقه‌اش را که در پاریس گرفت.

  • He has his car washed every day.

او هر روز ماشینش را می‌شوید.

با انجام این کار، گرامر را به گونه‌ای ارائه می‌کنید که دارای معنا و ارتباط باشد. زبان‌آموزان می‌توانند درک کنند که ساختار چیست و چرا از آن استفاده می‌شود، زیرا می‌توانند آن را به موضوعی از زندگی واقعی که فقط در مورد آن بحث می‌کردند مرتبط کنند.

مرحله 3: آموزش گرامر زبان انگلیسی

هدف شما این است که دانش‌آموزان بتوانند از این ساختار گرامری استفاده کنند. و برای انجام این کار، به دانش‌آموزان باید معنا، شکل و تلفظ ساختار آموزش داده شود. برای بسیاری از معلمان، شروع درس از این نقطه آغاز می‌شود. آن ها فکر می‌کنند وظیفه آن‌ها این است که همه این اطلاعات را به دانش‌آموزان بگویند. اگر مراقب نباشید، این مرحله می‌تواند به یک گردهمایی طولانی تبدیل شود که دانش‌آموزان برای پیگیری آن تلاش می‌کنند. به دنبال راه بهتری هستید؟

برای آموزش گرامر یک مسیر کشف گرامر توسط زبان‌آموز را امتحان کنید

در این روش شما با یک کاربرگ یا یک فعالیت به دانش‌آموزان خود کمک می‌کنید که ساختار دستور زبان خاصی را درک کنند. جادوی این روش این است که دانش‌آموزان را وادار می‌کند تا به‌جای اینکه معلم با قاشق اطلاعات را در دهانشان قرار دهد، قوانین را خودشان کشف کنند. این بدان معناست که دانش‌آموزان در طول فرآیند یادگیری درگیر می‌شوند و توانمندتر خواهند شد و در نهایت یادگیری موثرتری خواهند داشت. در اینجا نحوه عملکرد یک کشف مسیر کشف گرامر توسط زبان آموز آمده است:

از همان محتوا و مثال‌های قبلی در درس استفاده کنید. به عنوان مثال، در این درس در مورد علت، از عکس و جملات مربوط به دیوید بکهام استفاده می‌کنید. اینها را در بالای کاربرگ اکتشاف قرار دهید تا دانش‌آموزان نمونه‌های روشنی برای استفاده در مسیر کاوش ساختار داشته باشند.

در مرحله بعد، سؤالات اصلی و تمرین‌های کوتاهی داشته باشید که به دانش‌آموزان کمک ‌کند تا بفهمند که ساختار چیست، چگونه استفاده می‌شود و چگونه شکل می‌گیرد.

مرحله 4: گرامر انگلیسی مورد نظرتان را تمرین کنید

اکنون دانش‌آموزان به فرصتی نیاز دارند تا آنچه را که آموخته‌اند تمرین کنند. در اینجا چند ایده تمرینی سرگرم کننده و تعاملی برای ساختار علت آمده است.

جهت آموزش گرامر زبان انگلیسی و نحوه استفاده از آن توصیه می‌شود در ابتدا ویدیوی زیر را تماشا کنید.

video

این Survey Activity را تمرین کنید

از دانش آموزان بخواهید با استفاده از ساختار علّی، دو یا سه سؤال را بنویسند که دوست دارند از همه همکلاسی‌های خود بپرسند. مثلا:

  • How often do you get your hair cut?

هر چند وقت یکبار موهایتان را کوتاه می‌کنید؟

  • If you could have your living room re-painted, what color would you choose?

اگر می‌توانستید اتاق نشیمن خود را دوباره رنگ کنید، چه رنگی را انتخاب می‌کردید؟

  • Would you rather have your house cleaned for you or your meals cooked for you?

آیا ترجیح می‌دهید خانه‌تان را برایتان تمیز کنند یا غذاهایتان را برایتان بپزند؟

اجازه دهید دانش‌آموزان آنچه را که می‌خواهند بپرسند را انتخاب کنند. همانطور که آنها سؤالات نظرسنجی خود را می‌نویسند، سوالاتشان را بررسی کنید و در صورت نیاز اشتباهات را تصحیح کنید. سپس به دانش‌آموزان بگویید که باید داده‌هایی را از سایر دانش‌آموزان در مورد سؤالاتی که نوشته‌اند جمع‌آوری کنند. همه آنها باید بلند شوند و با هم در کلاس از دانش‌آموزان دیگر سؤالات خود را بپرسند و پاسخ‌ها را ثبت کنند.

قدم زدن در گالری را در نظر بگیرید

در این روش عکس‌ها یا اعلان‌ها را در دیوار‌های اتاق نصب کنید و اجازه دهید به دانش‌آموزان در مورد هر یک از آنها بحث کنند، درست مانند یک گالری هنری! برای درس علت، می‌توانید عکس‌هایی از افراد مشهور در اطراف اتاق قرار دهید، و اجازه دهید دانش‌آموزان از این عکس به آن عکس بروند و در مورد آنچه که هر فرد مشهور انجام داده است، حدس بزنید.

با استفاده از این تکنیک‌ها، شما به طور موثر به دانش‌آموزان در گرامر کمک کرده‌اید، اما آن را جذاب و تعاملی کرده‌اید.

سوالات متداول در مورد گرامر زبان انگلیسی ESL

سؤالات رایجی در مورد آموزش گرامر زبان انگلیسی وجود دارد. در اینجا پاسخ برخی از محبوب‌ترین آنها آمده است.

چگونه یک درس گرامر را آموزش دهم؟

برای معرفی یک درس گرامر، حتماً ابتدا با استفاده از خواندن متن یا شنید فایل صوتی، پیش‌زمینه ذهنی زبان‌آموز خود را آماده کنید. نکته کلیدی این است که دانش‌آموزان ابتدا با نحوه استفاده از گرامر به روشی طبیعی آشنا می‌شوند تا ایده‌ای داشته باشند که چگونه می‌توانند خودشان از آن استفاده کنند.

چگونه گرامر را به روش‌های جالب آموزش دهم؟

آموزش گرامر زبان انگلیسی، زمانی جالب می‌شود که پیش‌زمینه را در ابتدای درس مهیا کند. سپس از انواع ریدینگ یا لیسنیگ‌ها استفاده کنید و در نهایت با تمرین بیشتر تحت نظارت خودتان و سپس تمرین‌های آزاد، درس گرامر را به پایان برسانید. استفاده از انواع فعالیت‌ها مانند دیکته، نظرسنجی یا بازی‌های رومیزی می‌تواند کمک کننده باشد.

چرا آموزش گرامر ESL اینقدر دشوار است؟

بسیاری از معلمان فکر می‌کنند که آموزش گرامر ESL دشوار است چراکه تجربه کافی در انجام این کار ندارند، دانش‌آموزان انتظارات بالایی دارند و احتمالاً تصورات منفی از کلاس دارند. این شرایط زمانی تشدید می‌شود که انگلیسی زبانان بومی ممکن است با نکات گرامری انگلیسی آشنا نباشند.

گرامر ESL چیست؟

گرامر ESL با گرامر بومی انگلیسی زبان متفاوت است. مشابه تلفظ، ELL ها دارای لهجه گرامر هستند به طوری که نحوه صحبت آنها معمولاً متفاوت از انگلیسی زبانان است. هنگام آموزش گرامر زبان انگلیسی، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیریم و موارد زیر برخی از سوالاتی است که باید از خود بپرسیم: زبان انگلیسی چقدر مفید است؟ دانش‌آموزان من برای یادگیری موثر ساختار جدید چه زبان دیگری را باید بدانند؟ دانش‌آموزان من ممکن است در هنگام یادگیری زبان جدید با چه مشکلاتی مواجه شوند؟ چگونه می‌توانم درس را سرگرم کننده، معنادار و به یاد‌ماندنی کنم؟ ما در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی خود در آموزشگاه تخصصی زبان کوییک, قواعد دستور زبان انگلیسی را به روش دانشگاه‌های برتر بین‌المللی مانند آکسفورد و کمبریج آموزش می‌دهند به شما آموزش می‌دهیم. می‌توانید با پرکردن فرم مشاروه و یا تماس با شماره‌های موجود در سایت از کلاس‌های اموزش گرامر زبان انگلیسی موسسه زبان تخصصی کوییک مطلع شوید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

4 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
Mohammadali.a

چطور ميتونم گرامر زبان انگليسي رو در مدت زمان كم ياد بگيرم ؟؟ امكانش هست

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mohammadali.a

سلام
روشی که در موسسه کوییک برای تدریس گرامر به کار گرفته میشه سریع ترین روش هست که مبتنی بر تکرار و تمرین هستش
شما با شرکت تو این کلاس ها به هدفی که داریپ حتما خواهید رسید

جمال کرمی

هیچ راهی وجود نداره برای یادگیری مکالمه‌ی زبان انگلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن؟
فقط نکات مهم و کلی گرامر زبان انگلیسی رو یاد بگیریم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  جمال کرمی

سلام
موسسه کوییک با ارائه دوره های هفت ترمه خودش میتونه شما رو به این هدف برسونه

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته