هزینه آزمون آیلتس 2023

هنگام برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون آیلتس فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید. از اولین قدم که تصمیم و برنامه‌ریزی و انتخاب منابع است تا مطالعهٔ متداوم و در نهایت انتخاب بهترین مرکز آزمون بر اساس زمان و هزینه و نوع آزمون است. شاید انتخاب مرکز آزمون و آمادگی برای آن برای آیلتس آسان باشد اما پرداخت هزینه‌ها هنوز هم برای بسیاری از شرکت‌کنندگان در آزمون مشکل است. برای برخی افراد، هزینه آزمون آیلتس، دغدغه اصلی‌شان است. اگر شما هم نگران هزینه آزمون آیلتس هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا همه آنچه را که باید در مورد قیمت جدید آزمون آیلتس بدانید.

هنگامی که همه چیز را در مورد هزینه آزمون آیلتس یاد گرفتید، با تقویم آزمون آیلتس آشنا شوید تا بهترین زمان را انتخاب کنید و از هر گونه ی هزینه ی مازاد خودداری کنید.

هزینه آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس

اینکه به طور میانگین هزینه آزمون آیلتس چقدر است، موضوعی است که نمی‌توان به طور دقیق به آن جواب داد؛ زیرا این آزمون در بیش از 1600 مرکز آزمون و در 140 کشور برگزار می­شود و  هزینه‌های آزمون آیلتس نه‌تنها از کشوری به کشور دیگر و بلکه از مرکز به مرکز برگزارکننده‌ی دیگر متفاوت است. اما در حالت کلی هزینه ی آزمون آیلتس می‌تواند بین 180 تا 250 دلار متغیر باشد. حتماً پیش از آغاز فرایند ثبت‌نام، در مورد هزینه‌ها با مرکز آزمون انتخابی خود مشورت کنید.

چگونه متوجه شوم کدام مراکز آزمون، چه هزینه‌ای برای آزمون آیلتس دریافت می‌کند؟

ازآنجایی‌که هزینه آزمون آیلتس را می‌توان در هر مرکز آزمون دانست و با هم مقایسه کرد، این امکان به شما کمک می‌کند تا بهترین قیمت را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

برای دریافت بهترین قیمت باید ثبت‌نام خود را به‌صورت آنلاین برای آزمون آیلتس شروع کنید. هنگامی که در وب‌سایت آیلتس هستید، این مراحل را دنبال کنید تا از هزینه‌های مرکز آزمون محلی و موارد دیگر مطلع شوید. مراحل به شرح زیر است:

  • بین آزمون آکادمیک یا ماژول عمومی آزمون آیلتس یکی را انتخاب کنید.
  • کشور خود یا کشوری را که می‌خواهید در آن آزمون شرکت کنید را انتخاب کنید.
  • شهر خود یا نزدیک‌ترین شهر به خود را انتخاب کنید.
  • تاریخ آزمون خود را انتخاب کنید.
  • روی دکمه enter کلیک کنید
  • در صفحه بعدی، پیوندی را خواهید دید که روی آن “Register” نوشته شده است. این لینکی است که باید روی آن کلیک کنید.
  • پس از کلیک بر روی لینک Register، صفحه دیگری را مشاهده خواهید کرد که اطلاعات مربوط به هزینه آن مرکز آزمون خاص را ارائه می‌دهد.

هزینه آزمون آیلتس

پرداخت هزینه آزمون آیلتس

چه سازمان‌هایی کمک هزینه آزمون آیلتس می‌دهند؟

بسته به کشور خود، ممکن است بتوانید تمام یا بخشی از هزینه آزمون آیلتس خود را تامین کنید. برخی از کشور‌ها سازمان‌هایی دارند که این خدمات را ارائه می‌دهند. ممکن است دانشگاه‌ها برای دانشجویانی که نیاز به شرکت در آزمون آیلتس دارند، معافیت‌هایی برای پرداخت هزینه را ارائه کنند.

نمونه‌ای از این دانشگاه هانگ سنگ در هنگ کنگ است. این موسسه به دانشجویانی که در یک برنامه تحصیلی هستند، معافیت از پرداخت هزینه آزمون آیلتس ارائه می‌دهد. اگر قادر به پرداخت هزینه امتحان نیستید، نگران نباشید. بسیاری از سازمان‌ها، موسسات خیریه و موسسات دیگر وجود دارند که ممکن است مایل به تامین این هزینه باشند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مورد این سازمان‌ها تحقیق کنید و برای اطلاعات بیشتر با دانشگاه‌های محلی مشورت کنید.

آیا هنوز هم برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس خود مشکل دارید؟

در حالی که فرصت‌های زیادی برای کمک به پرداخت هزینه آزمون آیلتس وجود دارد، اما همه به آنها دسترسی ندارند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس باید هزینه‌های آزمون را خودشان پرداخت کنند. اگر شما نیز قصد شرکت کننده در آزمون را دارید و باید هزینه امتحان را خودتان بپردازید، اجازه ندهید این هزینه شما را از شرکت در آیلتس منصرف کند.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک تاریخ مشخص در ذهن داشته باشید، زمان زیادی برای مطالعه داشته باشید و در این مدت تا آنجا که می‌توانید پس انداز کنید. این بدان معناست که ممکن است مجبور شوید آزمون را چند هفته یا ماه دیگر به تعویق بیندازید، اما در نهایت ارزشش را دارد. از این گذشته، شما از زمان مطالعه بیشتر و شانس بالاتری برای موفقیت در آزمون آیلتس خود بهره‌مند می‌شوید!

آزمون آیلتس در کدام کشورها برگزار می‌شود؟

آزمون آیلتس متعلق به کشور خاصی نیست بلکه متعلق به تعدادی از سازمان هاست که با هم در ارتباط هستند. این سازمان‌ها عبارتند از: شورای بریتانیا، IDP استرالیا و آزمون ESOL دانشگاه کمبریج. این سازمان‌ها قیمت آیلتس را در هر کشور تعیین می‌کنند و بنابراین هزینه ثابتی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد. هزینه‌های آیلتس همیشه برای آزمون‌های آکادمیک و عمومی یکسان است. با این حال، بسته به اینکه در کدام کشور یا حتی در کدام شهر در آزمون شرکت خواهید کرد، قیمت‌ها متفاوت است و هرگز ارزان نیست!

در ادامه برای اطلاع شما، هزینه آزمون آیلتس در ایران و کشورهای همسایه آمده است. اطلاعات ارائه شده در اینجا از صفحات وب‌سایت آیلتس در تاریخ 15 ژانویه گرفته شده است. لطفاً توجه داشته باشید که هزینه آیلتس برای ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) و آیلتس برای مهارت‌های زندگی معمولاً با آزمون آیلتس معمولی متفاوت است. بنابراین، باید نوع آزمون آیلتس را انتخاب کنید.

هزینه ی آزمون آیلتس درایران چقدر است؟

آزمون آیلتس متعلق به کشور خاصی نیست؛ بلکه متعلق به تعدادی از سازمان‌هاست که با هم در ارتباط هستند. این سازمان‌ها عبارت‌اند از: شورای بریتانیا، IDP استرالیا و آزمون ESOL دانشگاه کمبریج. این سازمان‌ها قیمت آیلتس را در هر کشور تعیین می‌کنند و بنابراین هزینه ثابتی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد. هزینه‌های آیلتس  برای آزمون‌های آکادمیک و عمومی تقریباً  یکسان است. بااین‌حال، بسته به اینکه در کدام کشور یا حتی در کدام شهر در آزمون شرکت خواهید کرد، قیمت‌ها متفاوت است و هرگز ارزان نیست!

در ادامه برای اطلاع شما، هزینه آزمون آیلتس در ایران و کشورهای همسایه آمده است. اطلاعات ارائه شده در اینجا از صفحات وب‌سایت آیلتس در تاریخ  11 سپتامبر 2023 گرفته شده است. لطفاً توجه داشته باشید که هزینه آیلتس برای ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) و آیلتس برای مهارت‌های زندگی معمولاً با آزمون آیلتس معمولی متفاوت است؛ بنابراین، باید نوع آزمون آیلتس را انتخاب کنید.

هزینه آزمون آیلتس در سایر کشورها

نام کشور آزمون آیلتس کاغذی

آکادمیک یا جنرال

آزمون آیلتس کامپیوتری

آکادمیک یا جنرال

آزمون آیلتس

ویزا و مهاجرت بریتانیا

آزمون آیلتس

لایف اسکیلز

ایران 8,990,000 تومان 8,990,000 تومان 6,795,000 تومان 5,137,000 تومان
آذربایجان AZN 385 AZN 385 AZN 400 AZN 330
استرالیا AUD 410 AUD 410 AUD 425 AUD 325
بحرین BHD 133.00 BHD 133.00 BHD 136.00 BHD 77.00
ترکیه TRY 3,400 TRY 3,400 TRY 3,900 TRY 3,500
چین RMB 2,170 RMB 2,170 RMB 2,220 RMB 1,550
روسیه RUB 18,500 RUB 20,000 USD 305 189 USD
قبرس EUR 211 EUR 211 EUR 235 EUR 177
قطر QAR 1,080 QAR 1,200 QAR 1,320 QAR 665
عراق USD 300 USD 300 USD 295 USD 205
عمارات AED 1130 AED 1260 AED 1395 AED 710
عمان OMR 95.90 OMR 99.90 OMR 98 OMR 70
کانادا CAD 339 CAD 339 CAD 368 CAD 257
کویت KWD 93 KWD 93 KWD 82 KWD 60
لبنان USD 205.00 USD 225 USD 250.00 USD.205
مصر EGP 4300 EGP 4300 EGP 4060 EGP 3,100
هند INR 16,250 INR 16,250 INR 16,500 INR 15,350

آیا آزمون آیلتس هزینه‌های اضافه دیگری دارد؟

علاوه بر هزینه شرکت در آزمون، آیلتس هزینه‌های اضافی نیز به همراه دارد:

  • ارسال گزارش‌های آیلتس به سازمان‌ها: شرکت در آزمون به شما پنج گزارش نمره رایگان می‌دهد که برای سازمان‌هایی که برای دریافت نمرات خود انتخاب کرده‌اید ارسال می‌شود. بااین‌حال، اگر به گزارش‌های اضافی نیاز دارید، هزینه‌ای جزئی برای این سرویس وجود خواهد داشت. برای استعلام این هزینه می‌توانید با مرکز آزمون خود تماس بگیرید.
  • درخواست برای ارزیابی مجدد امتحان: اگر فکر می‌کنید نتایج آزمون شما نادرست است، مقرراتی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل به بررسی مجدد نتایج، درخواست ارزیابی مجدد بدهید. این درخواست باید ظرف شش هفته از تاریخ آزمون انجام شود. برای ارزیابی مجدد نتایج خود، باید هزینه کمی بپردازید. اگر حق با شما بود و نتایج شما تغییر کرد، کل مبلغ این هزینه به شما پس داده خواهد شد.
  •  بازپرداخت هزینه: شما می‌توانید ثبت‌نام خود را لغو کنید یا تاریخ آزمون خود را به تعویق بیندازید، اما هزینه فقط در صورتی مسترد یا ارسال می‌شود که حداقل پنج هفته قبل از تاریخ آزمون از این گزینه استفاده کنید. در غیر این صورت کل مبلغ پرداختی شما از بین خواهد رفت؛ بنابراین، به تعویق‌انداختن تاریخ در مدت پنج هفته از تاریخ برگزاری آزمون، شما را ملزم به پرداخت مجدد کل هزینه آزمون می‌کند. تنها استثنا در صورتی است که دلیل پزشکی معتبری برای به تعویق‌انداختن یا لغو آزمون داشته باشید.
  • امتحان مجدد: اگر بخواهید  که مجدد در آزمون آیلتس شرکت کنید، باید تمامی هزینه را به‌صورت کامل پرداخت کنید، زیرا هیچ تفاوتی میان امتحان مجدد برای افزایش نمره یا هر دلیل دیگر با ثبت‌نام در آزمون وجود ندارد.

آزمون آیلتس هر چند وقت برگزار می­شود؟

آزمون آیلتس به طور متوسط چهار بار در هرماه  و در مجموع در طول یک سال 48 بار برگزار می‌شود. البته لازم به ذکر است ممکن است زمان برگزاری آزمون آیلتس آکادمیک با آیلتس جنرال متفاوت باشد. تمامی فرایند آزمون‌های آیلتس توسط سازمان آموزش‌وپرورش کشور مدیریت می‌شود و توسط مراکز آزمون اجرا می­شوند، اما هیچ‌کدام از این مراکز در تعیین زمان برگزاری این آزمون دخل و تصرفی ندارند.

آموزش آیلتس آکادمیک در مقایسه با آیلتس جنرال

آزمون‌های آیلتس آکادمیک و جنرال از نظر هدف بیشتر از فرمت متفاوت هستند. بدیهی است که اهداف آیلتس آکادمیک و آموزش جنرال آیلتس کمی متفاوت هستند، بنابراین معنای آیلتس این آزمون‌ها ممکن است متفاوت باشد. این فقط در مورد مهارت‌هایی که این آزمون‌ها ارزیابی می‌کنند صادق نیست. نمرات این دو نسخه از آیلتس نیز به روش‌های مختلف استفاده می‌شود.

مقاله مرتبط: تفاوت بین آیلتس جنرال و آکادمیک

تفاوت هدف آیلتس آکادمیک با آیلتس عمومی

هدف آیلتس آکادمیک

ممکن است برای شما بدیهی باشد که آیلتس آکادمیک برای دانشجویان دانشگاهی است که برای پذیرش در دانشگاه‌ها و برنامه‌هایی که زبان انگلیسی برای آموزش به کار می‌رود، در نظر گرفته شده است. اما این همه چیز نیست،  بسیاری از متخصصان و متقاضیان شغل ممکن است متوجه شوند که آنها نیز باید نمرات این نسخه از آزمون را ارائه دهند.

یک نمونه کار پزشکی است. اگر می‌خواهید در ایرلند، بریتانیا، استرالیا، نیوزلند یا کانادا به عنوان پزشک فعالیت کنید، قطعا باید آزمون آیلتس آکادمیک را بگذرانید. طیف وسیعی از مشاغل پزشکی به این نسخه از آزمون نیاز دارند، از جمله پزشک، پرستار، داروساز و حتی تکنسین آزمایشگاه بیمارستان.

برخلاف نسخه عمومی، نسخه آکادمیک به داوطلبان آزمون اجازه می‌دهد تا برخی از مهارت‌های خواندن و نوشتن را که لزوماً بخشی از تجربه ارتباطی روزمره انگلیسی‌زبانان نیستند را نشان دهند. در نظر داشته باشید که این مهارت‌ها از مهارت‌های خواندن و نوشتن متمایز هستند.

هدف آزمون عمومی آیلتس

برای سایر مهاجرت‌ها و استخدام‌ها، اگر می‌خواهید از طریق مهاجرت به کانادا، ایالات‌متحده آمریکا، ایرلند، انگلستان، نیوزلند، استرالیا و غیره وارد شوید، هزینه آزمون آیلتس نسخه عمومی آن استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر از طریق فرزندان خود می‌خواهید درخواست اجازه زندگی در استرالیا بدهید، آزمون آیلتس عمومی با نیازهای شما مطابقت دارد.

اما این آزمون فقط برای مهاجرت کاربرد ندارد. شرکت‌های چند ملیتی گاهی از نمرات آیلتس جنرال برای ارزیابی توانایی انگلیسی کارگران خود استفاده می‌کنند. بنابراین داوطلبان می‌توانند در برخی موارد از کارنامه خود برای پیدا کردن شغل استفاده کنند.

تفاوت قالب آزمون آیلتس در دو نسخه آکادمیک و جنرال

هر دو نسخه آزمون دارای فرمت کلی یکسانی هستند. مهارت‌های نوشتاری، خواندن، شنیدن و صحبت کردن انگلیسی شما صرف نظر از نسخه‌ای که در آن شرکت کرده‌اید به طور جداگانه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. در واقع، هیچ تفاوتی بین بخش شنیداری و گفتاری وجود ندارد. در آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال می‌توان انتظار موضوعات و سوالات مشابه را داشت.

مقاله مرتبط: تقویت اسپیکینگ آیلتس

از نظر قالب دو آزمون، همین امر در مورد دو بخش دیگر نیز صادق است. هر دو نسخه رایتینگ شامل دو تسک نوشتاری هستند.  هر دو نسخه ریدینگ در پاسخ به ریدینگ‌های تعیین شده 40 سوال می‌پرسند. با این حال، تفاوت‌هایی در ماهیت محتوا و انواع تسک‌ها می‌بینید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت محتوای آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال

دانشجویان و متخصصان دانشگاه باید مهارت‌های خواندن و درک مطلب انگلیسی داشته باشند تا برای درک متون مجلات حرفه‌ای و دانشگاهی، کتاب‌های درسی و مجلات و روزنامه‌های مرتبط به اندازه کافی قوی باشند. به این ترتیب، آیلتس آکادمیک از متون گرفته شده مستقیماً از این نوع منابع برای آزمون مهارت‌های درک مطلب استفاده می‌کند.

به طور مشابه، تسک‌های نوشتاری مختص این نسخه از موضوعات نمونه‌ای استفاده می‌کند که مرتبط با محیط‌های آکادمیک و حرفه‌ای هستند. مهارت‌های نوشتاری انگلیسی به این دلیل ارزیابی می‌شود که مطمئن شوند که برای نوشتن مقالات در سطح دانشگاه به اندازه کافی قوی هستید.

از سوی دیگر، افرادی که در آیلتس عمومی شرکت می‌کنند، با زبانی مواجه می‌شوند که در آگهی‌ها، کتاب‌های راهنما، مجلات، اطلاعیه‌ها یا آنچه افراد شاغل ممکن است در کتابچه‌های راهنمای کارمندان با آن مواجه شوند، دیده می‌شود. زبان انگلیسی کتبی یک شرکت کننده در آزمون بر روی تسک‌های عمومی مانند نامه‌نویسی یا مقاله‌نویسی اولیه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مقایسه نمره آیلتس جنرال و آکادمیک

شاید بزرگترین تفاوت بین این دو نسخه از آزمون، نحوه امتیازدهی آنها باشد. البته، Listening، Speaking و Writing آیلتس در هر دو امتحان امتیاز یکسانی دارند. اما ریدینگ آیلتس که 25 درصد کامل نمره شما را شامل می‌شود، در آموزش آیلتس آکادمیک در مقایسه با آموزش عمومی آیلتس بسیار متفاوت است.

برای مثال، فرض کنید 30 سوال از 40 سوال ریدینگ آیلتس را درست پاسخ داده‌اید، در این صورت نمره خام شما 30 می‌شود. در ریدینگ آزمون عمومی آیلتس، این نمره آیلتس 5.0 است. اما 30 از 40 نمره در آزمون آکادمیک 6.0  می شود. بسته به اینکه به آزمون آیلتس آکادمیک یا عمومی شرکت می‌کنید، نمرات خام شما معنای کاملاً متفاوت خواهد بود!

نمودارهای مقایسه نمره آموزش آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال

در ادامه یک جدول غیر‌رسمی از تفاوت بین نمرات شنیداری و درک مطلب در آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال وجود دارد. این نمودار که برگرفته از مقاله ویکی پدیا در مورد آیلتس است.

کدام یک راحت‌تر است: آیلتس آکادمیک یا آیلتس عمومی؟

وقتی دو آزمون مهارت انگلیسی مشابه وجود دارد، مانند آزمون آیلتس آکادمیک یا آزمون عمومی، همیشه سخت است که بگوییم یکی آسان‌تر است یا خیر. از این گذشته، از نظر هر فردی مواردی آسان و مواردی سخت است. همانطور که در انگلیسی نیز اصطلاحی داریم “مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.”.

با توجه به آنچه گفته شد، پاسخ به سوال بالا این است که … آیلتس عمومی احتمالا ساده‌تر از آیلتس آکادمیک است. تقریباً با هر دانشجوی آیلتسی که صحبت کرده‌ام، احساس می‌‌کند که آزمون جنرال چالش کمتری دارد. نوشتن یک ‌نامه کوتاه ساده‌تر از خلاصه کردن یک نمودار یا جدول پیچیده است! اگر تصمیم دارید در نسخه جنرال آزمون آیلتس شرکت کنید، می‌توانید با شرکت در کلاس‌های موسسه آزمون تخصصی زبان کوییک برای آن آماده شوید.

طراحان آزمون مطمئناً با این نظر موافق هستند. آیلتس فرض می‌کند که گرفتن 30 از 40 در ریدینگ آزمون عمومی به اندازه گرفتن 23 از 40 در ریدینگ آکادمیک سخت است. به همین دلیل است که 30/40 آموزش عمومی و 23/40 آکادمیک هر دو، نمره 6 می‌شود.

با این حال، تصور نکنید که گوش دادن یا صحبت کردن آیلتس در آموزش عمومی آسان‌تر خواهد بود. این دو بخش دقیقاً همان فرمت و دقیقاً همان سطح دشواری را دارند. پس فرقی ندارند که در آزمون آیلتس آکادمیک یا عمومی شرکت کنید.

آیا اینکه آزمون جنرال ساده‌تر است به این معنی است که شما باید آیلتس عمومی را به جای آکادمیک انتخاب کنید؟ نه واقعا. در نهایت این تست‌ها واقعاً 70٪ مشابه هستند و شما انتخابی نخواهید داشت که کدام نوع را ثبت نام کنید. بنابراین بهتر است بدون توجه به نسخه‌ای که برای آن آماده شوید، بفهمید که آیلتس چقدر برای شما سخت خواهد بود.

سوالات متداول مربوط به هزینه آزمون آیلتس و آمادگی آزمون آیلتس

در این مرحله، باید پاسخ “آیلتس چیست؟” را بدانید. اکنون زمان شروع مطالعه است! همانطور که آمادگی آیلتس خود را شروع می‌کنید، دانستن چند چیز دیگر در مورد آیلتس به شما کمک می‌کند. در زیر چند سوال رایج در مورد آیلتس به همراه پاسخ آورده شده است.

مروری بر هزینه‌ آزمون آیلتس و راه‌های ثبت نام آیلتس

اگر نیاز به شرکت در آیلتس دارید و نمی‌خواهید پول زیادی برای آزمون خرج کنید، بهترین شانس شما این است که قبل از ثبت نام به خوبی آماده شوید. اگر بدون آمادگی در آزمون آیلتس شرکت کنید آن‌گاه نمی‌توانید نمره مورد نظر خود را کسب کنید و باید چندین بار هزینه امتحان آیلتس را پرداخت کنید تا بالاخره نمره مورد نظر خود را بدست بیاورید!

موسسه زبان تخصصی کوییک با داشتن سال‌ها تجربه موفق در زمینه برگزاری کلاس‌های امادگی آزمون آیلتس به صورت تضمینی در این مسیر در کنار شماست. ما با ابداع متد LQuick که براساس به روز‌ترین متدهای آموزشی روز دنیا و آخرین منابع بیت‌المللی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای کسب جداقل نمره 6 به صورت تصمینی آماده می‌کنیم.

پس قبل از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون آیلتس می‌توانید با شرکت در این کلاس‌ها، سریع‌تر برای این آزمون بین‌المللی آماده شوید و به هدف خود دست پیدا کنید. همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و یا فرم مشاوره رایگان را پر کنید، متخصصان ما تمام وقت آماده پاسخگویی به شما و راهنمایی شما برای اخذ این مدرک معتبر بین‌المللی هستند.

چرا آزمون آیلتس الزامی است؟

مدارس و کسب و کارها نیاز به آزمون آیلتس دارند تا بدانند قبل از ملاقات با شما، درک اولیه‌ای از زبان انگلیسی خواهید داشت.

چگونه می‌توانم در آزمون آیلتس شرکت کنم؟

ثبت نام کن و بنشین! برای شرکت در آیلتس، باید نزدیکترین محل آزمون آیلتس خود را پیدا کرده و در آزمون ثبت نام کنید.

قیمت گذاری آزمون آیلتس چگونه است؟ هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟

برای بسیاری از شرکت کنندگانی که هزینه برایشان اهمیت دارد این سؤال مهمی است. این سوال به جنبه مالی آیلتس مرتبط است، اینطور نیست؟ هزینه‌های آیلتس بین 150 تا 300 دلار آمریکا متغیر است. هزینه ثبت‌نام در آزمون آیلتس بستگی به محل مرکز آزمون آیلتس دارد. هر کشوری محدوده قیمتی خاص خود را دارد. و سازمان‌های مختلفی که برگزارکننده آزمون آیلتس هستند، قیمت‌‌های خاص خود را دارند.

چه کسی آیلتس را ارائه می‌دهد؟

در دسترس بودن آزمون آیلتس از نظر مراکزی که آن را ارائه می‌دهند چگونه است؟ آیلتس رسما توسط سه سازمان حمایت می‌شود: کمبریج، شورای بریتانیا و آموزش IDP. از بین این سه حامی رسمی آیلتس، شورای بریتانیا و IDP آزمون آیلتس را در مراکز آزمونی که خود اداره می‌کنند، ارائه می‌دهند. آیلتس همچنین توسط طیف گسترده‌ای از آژانس‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دیگر مانند AMIDEAST و بنیاد آنگلو مکزیک اداره می‌شود. برای اطلاع از اینکه چه مرکزی در نزدیکی شما آن را ارائه می‌دهد می‌توانید از موتور جستجوی رسمی «پیدا کردن مکان آزمون» در IELTS.org استفاده کنید.

در کدام کشور می‌توانید مدرک آیلتس بگیرید؟

می‌پرسید در دسترس بودن آزمون آیلتس چگونه است؟ آیلتس در بیش از 140 کشور در دسترس است. برای لیست کامل کشورهایی که در حال حاضر آیلتس را ارائه می‌دهند، می‌توانید به وب سایت‌‌رسمی آن مراجعه کنید. برای یافتن مکان‌های دقیق در داخل یک کشور یا شهر، می‌توانید دوباره به سرویس “یافتن مکان آزمون” آیلتس مراجعه کنید.

چه زمانی باید آیلتس شرکت کرد؟

برنامه‌ریزی آزمون آیلتس قرار است چگونه باشد؟ چندین چیز وجود دارد که هنگام برنامه‌ریزی آیلتس باید به آنها فکر کنید، مانند مهلت‌های درخواست، جدول زمانی مطالعه، زمان آزمون مجدد احتمالی، تاریخ‌های موجود آزمون و غیره.

آزمون آیلتس چگونه است؟ آیا آزمون آیلتس مبتنی بر کاغذ است؟

اگرچه آیلتس ارائه شده توسط کامپیوتر به طور گسترده در دسترس است، اما هنوز برای اکثر شرکت‌کنندگان مبتنی بر کاغذ است. بنابراین بیایید در مورد اینکه اگر شما یکی از داوطلبانی هستید که در نسخه کاغذی سنتی آزمون شرکت می‌کنند، در مورد نحوه عملکرد پاسخ‌های کتبی شما صحبت کنیم. برای ریدینگ آیلتس، پاسخ‌های خود را مستقیماً در دفترچه آزمون وارد خواهید کرد. برای لیسنینگ آیلتس، در حین گوش دادن، پاسخ‌های خود را می‌نویسید. در پایان، پاسخ‌های خود را به برگه پاسخ منتقل می‌کنید. در نهایت، مقالات خود را به صورت دستی در رایتینگ آیلتس می‌نویسید. این موضوع چیز مهمی را در مورد هدف آیلتس مبتنی بر کاغذ می‌گوید: این نسخه از آیلتس سواد رایانه را آزمایش نمی‌کند. اما دست‌خط را تست می‌کند. حتما خوش خط‌نویسی را خوب تمرین کنید. و برای کسانی که از در نوشتن حروف انگلیسی بد خط هستند، آیلتس نوعی «تقلب» ارائه می‌کند. در ریدینگ و لیسنینگ آیلتس شما مجاز به نوشتن پاسخ‌های کوتاه با تمام حروف بزرگ هستید. با این حال، مقالات شما در نوشتن آیلتس باید از قوانین استاندارد انگلیسی برای حروف بزرگ پیروی کنند، بنابراین این میانبر فقط برای خواندن و شنیدن اعمال می‌شود.

جایگزین‌های آزمون آیلتس کدامند؟

اکثر برنامه‌های دانشگاهی زبان انگلیسی که آیلتس آکادمیک را می‌پذیرند، آزمون‌های ارزیابی انگلیسی دیگری را نیز می‌پذیرند. معمولا تافل به عنوان آزمون ورودی دانشگاه‌های به عنوان مدرک زبان جایگزین ارائه می‌شود. اما گزینه‌های دیگری نیز می‌تواند وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید گزینه‌های مختلف آزمون را بررسی کنید، با دانشگاه خود تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها گزینه‌های جایگزین آیلتس را می‌پذیرند یا خیر. در ایالات‌متحده، سازمان‌های دولتی همچنین از تافل برای ویزای مهاجرت ماهر و مجوز برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کنند. از آنجایی که آزمون آیلتس آکادمیک بیشتر به تافل شباهت دارد تا آیلتس عمومی، گاهی از آزمون آیلتس آکادمیک برای ارزیابی توانایی‌های انگلیسی کارگران خارجی در آمریکا استفاده می‌شود. تافل گاهی اوقات به عنوان جایگزین آیلتس برای متخصصان پزشکی در خارج از ایالات‌متحده نیز استفاده می‌شود. البته نسخه‌های جایگزینی برای آزمون عمومی آیلتس نیز وجود دارد. استرالیا هم تافل و هم آیلتس را برای مهاجرت می‌پذیرد. سایر کشورهای مشترک المنافع تافل را برای مهاجرت نمی‌پذیرند. اما آنها ممکن است جایگزین‌های محلی خود را برای آیلتس داشته باشند. به عنوان مثال، اداره مهاجرت کانادا، نمرات برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) را نیز می‌پذیرد.

آیلتس چه تفاوتی با تافل دارد؟

بزرگترین تفاوت بین آیلتس و تافل این است که تافل معمولاً توسط کامپیوتر برگزار می‌شود در حالی که آیلتس معمولاً روی کاغذ برگزار می‌شود. البته آزمون TOEFL PBT (آزمون مبتنی بر کاغذ) در برخی از نقاط جهان نیز به عنوان گزینه جایگزین قابل قبول است. تفاوت‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، تافل فقط در قالب آکادمیک ارائه می‌شود، بدون نسخه عمومی. همچنین، سوالات تافل خواندن و گوش دادن در تافل تنوع کمتری دارد. بخش صحبت کردن تافل از داوطلبان می‌خواهد که متنی را بخوانند، به صدا گوش دهند و سخنرانی های کوتاه را ضبط کنند. در مقابل، بخش صحبت کردن آیلتس مصاحبه با یک فرد به صورت رو در رو است. همچنین به یاد داشته باشید که تافل رایتینگ تسک 1 تفاوت قابل توجهی با تسک 1 در رایتینگ آیلتس آکادمیک یا جنرال دارد. اغلب، بین شرکت در آیلتس یا تافل، حق انتخاب به شما داده می‌شود. بنابراین باید تفاوت‌ها را با دقت بررسی کنید.

چگونه می‌توانم برای آزمون آیلتس آماده شوم؟

آمادگی خوب آیلتس در اینجا مهم است. لیست زیر مواردی که برای آمادگی این آزمون نیاز است را آورده‌ایم. شرکت در کلاس‌های خصوصی و عمومی آیلتس تست‌های رایگان آیلتس برای مهارت‌های نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و خواندن. استفاده از بهترین کتاب‌ها و منابع آیلتس برنامه‌ریزی مطالعه آیلتس یک هفته‌ای برنامه‌ریزی آموزشی یک ماهه آیلتس

نمره آیلتس خوب چقدر است؟ نمره‌دهی آزمون آیلتس چگونه است؟

هر سازمانی که از نمرات آیلتس استفاده می‌کند شرایط خاص خود را تعیین می‌کند. در نتیجه، نمرات خوب آیلتس بسیار متفاوتی وجود دارد. آیا نمره شما به اندازه کافی خوب است؟ پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که چه کسی از نمرات شما استفاده می‌کند و هدف از گرفتن آیلتس شما چیست.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.1]

2 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
وحید غلجایی

سلام آموزن اielts uk work visa
چطوری ثبت نام باید کرد وهزینه اش لطف مکنی وکه برقرار میشه

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  وحید غلجایی

متاسفانه در حال حاضر ثبت نام در ایران انجام نمی شود.
می تونید یک کشور همسایه رو انتخاب کنید و تست سنتر های آیلتس رو سرچ کنید و اقدام به ثبت نام نمایید

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته