آموزش زبان انگلیسی آمریکایی

شاید تا به حال برایتان پیش آمده است که قصد مهاجرت و یا تحصیل در خارج از کشور را داشته باشید؟ پس حتما متوجه شده‌اید که قبل از هر اقدامی، مهمترین کار یادگیری زبان آن کشور است. به طور مثال شما تصمیم به تحصیل در کانادا و استرالیا را گرفته‌اید، باید بدانید لهجه انگلیسی آنها کمی متفاوت با لهجه آمریکایی است. پس باید به فکر آموزش زبان آن کشور باشید. در موسسه تخصصی زبان کوییک در ابتدا کمی در مورد تاریخچه پیدایش لهجه انگلیسی آمریکایی با هم صحبت کنیم و سپس روش‌های رسیدن به لهجه اصیل را با هم مرور می‌کنیم.

تاریخچه پیدایش زبان آمریکایی

به کار بردن زبان انگلیسی در آمریکا به دلیل استعمار انگلیس در قاره آمریکا بود. در قرن 17 میلادی اولین مهاجران وارد آمریکای شمالی شدند. در بین مهاجران گویش‌های مختلف زبان انگلیسی وجود داشت، این امر باعث به وجود آمدن گویش‌های مختلف آمریکایی شد. با ورود مهاجران غیر انگلیسی زبان در قرن 18 که از اروپا و آفریقا بودند زبان انگلیسی زبان قالب شد اما هر کدام به شیوه‌های مختلفی آن را تلفظ می‌کردند.

از آن زمان به بعد زبان انگلیسی آمریکایی به نوع جدیدی از گویش‌های منطقه‌ای تبدیل شد. این زبان تحت تاثیر سایر زبان‌های مهاجران اروپایی قرار گرفت و از لهجه انگلیسی فاصله گرفت.

از سوی دیگر نوآوری در گویش زبان آمریکایی خیلی بیشتر از انگلیسی بود. استعمارگران انگلیسی در بسیاری از موارد شروع به وام گرفتن واژگانی مانند نام گیاهان و حیوانات از بومیان محلی کردند.

گاهی تفاوت گرامر و سایر واژگان بین زبان انگلیسی و انگلیسی آمریکایی وجود دارد. اما اغلب تفاوت‌ها در سطح واج شناسی، آوایی و واژگان است و کمتر در دستور زبان و املا تفاوت می‌بینیم. اولین فرهنگ لغت آمریکایی توسط نوح وبستر برگرفته از فرهنگ انگلیسی بریتانیایی در قرن 19 منتشر شد. تقریبا زبان نوشتاری آمریکایی در سراسر کشور یه صورت استاندارد و یک ‌دست وجود دارد با این وجود بعضی از مناطق و اقوام دارای لهجه و واژگان مخصوص به خود هستند.

حالا تصور کنید که به کشور آمریکا قصد سفر دارید، باید لهجه آمریکایی را یاد بگیرید. ما در این مقاله از مقالات کوییک به شما یاد می‌دهیم که چگونه زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی را فرا بگیرید. تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه پیدایش زبان آمریکایی

آموزش زبان آمریکایی

در ابتدا سراغ استرس و تأکید روی کلمات می‌رویم.

1- شیوه قرار گیری استرس در لهجه آمریکایی

استرس در ادای کلمات و رساندن مفهوم اصلی نقش جمله مهمی دارد. با توجه به آنکه کدام قسمت جمله برای ما اهمیت دارد استرس را روی آن بخش می‌گذاریم. به طور مثال اگر جمله خبری است و کننده کار اهمیت دارد استرس بیشتر را روی فاعل قرار می‌دهیم. در جملات سوالی نیز با توجه به آنکه تاکید سوال روی کدام بخش است، استرس را به همان قسمت اختصاص می‌دهیم.

در لهجه آمریکایی کلماتی که بیشتر از دو هجا دارند استرس روی یکی از آنها قرار می‌گیرد. اگر این موضوع را رعایت کنید می‌‌توانید به لهجه آمریکایی قابل قبولی دست پیدا کنید. در این حالت است که اگر با بومیان آمریکایی هم صحبت شوید به راحتی می‌توانید مفهوم خود را برسانید.

در دیکشنری‌های معتبر استرس را معمولا با علامت ‘ نشان می‌‌دهند. بومیان آمریکا معمولا بخش استرس دار را بلند‌تر و با تاکید بیشتری ادا می‌کنند، به همین دلیل بقیه کلمات با صدای کمتری شنیده میشود.

2- آمریکایی‌ها بدون وقفه حرف می‌زنند.

در لهجه آمریکایی افراد بومی و اصیل تمام کلمات را پشت سر هم و بدون فاصله ادا می‌کنند. اگر به فیلم‌ها و موزیک‌های آمریکایی گوش دهید تقریبا چیز زیادی متوجه نمی‌شوید و باید به زیر نویس آن توجه کنید. پس باید ادغام کلمات و پشت سر هم صحبت کردن را تمرین کنید.

اگر ابتدای راه یادگیری زبان انگلیسی هستید لازم نیست خیلی دقیق شوید تا کلمات را پشت سر هم بیان کنید ابتدا تلفظ درست کلمات را یاد بگیرید سپس کلمات را بی وقفه و پشت سر هم بیان کنید. این شیوه با نام گفتار متصل یا Connected speech مشهور است.

3-صحبت کردن را سریع و سریع‌تر کنیم.

طرز بیان کلمات در لهجه آمریکایی دارای قوانین منطقی و منظمی هستند. با کمی تمرین و دقت می‌توانید به راحتی به آن عادت کنید طوری که آهسته حرف زدن و ادغام نکردن کلمات برایتان دشوار شود. به طور مثال اگر دو کلمه در کنار هم قرار بگیرند که هر دوی آنها یک حرف صامت کنار هم داشته باشند دو کلمه با هم ترکیب شده و شبیه یک کلمه بیان می‌شود. به طور مثال کلمه  social lif یک کلمه خوانده می‌شود socialif .

همچنین ما در انگلیسی ادغام داریم. در واقع دو کلمه با هم ترکیب می‌شوند و صدایی جدید را به وجود می‌‌آورند. با کمی تمرین متوجه ترکیب کردن دو کلمه می‌شوید و اصلا کار سختی نیست. دو حرف d و y اگر پشت سر هم بیایند تولید صدای j می‌کنند. مانند Could you که kudzha خوانده می‌شوند.

4- تلفظ متفاوت در انگلیسی آمریکایی

اگر حرف t بین دو کلمه صدا دار قرار بگیرد صدای d می‌دهد. با دانستن این مورد می‌توانید به سادگی به لهجه آمریکایی برسید. همچنین اگر بین حرف n و یک مصوت قرار بگیرد با تشدید بیشتری خوانده می‌شود.

5- در لهجه آمریکایی بعضی از حروف خوانده نمی‌شوند.

اگر حرف t بین دو حرف n و حرف مصوت قرار بگیرد حذف می‌شود. Twenty = Twenyاما نیازی نیست مدام حرف t را حذف کنید امکان دارد سایر انگلیسی زبان‌ها متوجه منظور شما نشوند. اما لازم بود این موضوع را به شما بگوییم تا متوجه تفاوت‌های لهجه آمریکایی با لهجه انگلیسی باشید.

همچنین تلفظ d و t نیز اگر بین دو حرف بی صدا باشد مشکل می‌شود. برای حل این مشکل آمریکایی‌ها آن را حذف می‌کنند و با کلمه بعدی ادغام می‌کنند. کلمه old fish به صورت اُل فیش خوانده می‌شود.

6- تلفظ غلیظ در آخر کلمات

یکی از ویژگی‌های برتر و بارز تلفظ آمریکایی ها نسبت به سایر انگلیسی زبان‌ها تلفظ غلیظ حرف r است. سایر انگلیسی زبان‌ها درست برعکس آمریکایی‌ها از خیر تلفظ r در انتهای کلمات می‌گذرند.

تلفظ غلیظ این کلمه باعث شده که روی سایر کلمات تاثیر بگذارد. به طور مثال در کلمه word برای آنکه r را سفت بیان کنند تلفظی شبیه به er به کلمه می‌دهند.

7- واژه‌ها و اصطلاحاتی که در زبان آمریکایی رایج است را یاد بگیرید.

درست است که زبان انگلیسی و آمریکایی تفاوت چندانی با هم ندارند اما بهتر است بعضی موارد را رعایت کنید. انگلیسی‌ها از افعال یک قسمتی استفاده می‌‌کنند و آمریکایی‌ها دو قسمتی، به طور مثال به جای کلمه exit در انگلیسی get out می‌گویند.

پیدا کردن افعال دو قسمتی کمی مشکل است اما اگر دقت کنید و زمان بگذارید و از آن‌ها استفاده کنید آمریکایی به نظر خواهید رسید.

تا اینجا مواردی که برای یادگیری لهجه آمریکایی مورد نیاز بود را با هم بررسی کردیم. اما اینها تمام موارد لازم نبود، در ادامه حتما موارد بیشری را با هم می‌خوانیم. الان زمان آن رسیده که در مورد خلاقیت در زبان با هم صحبت کنیم.

خلاقیت در یادگیری زبان

خلاقیت در یادگیری زبان آمریکایی

باید بدانید که زبان متعلق به شماست. پس میزتوانید هر کاری با آن انجام دهید. حتی می‌توانید کلمه و فعل جدید به زبان اضافه کنید. به طور مثال کلمه “پاچه خوار” در زبان فارسی ما کلمه‌ای نو ظهور است که بدست افراد عادی جامعه ساخته و رواج پیدا کرده است. در زبان‌های دیگر نیز همینطور است. قبلا برند حشره‌کشی به نام lux در بازار آمریکا وجود داشته است. امروزه برای آنکه بگویند حشره را کشتم از فعل نو ظهور luxed استفاده می‌کنند.

البته مشکل این مدل از افعال این است که مخاطب باید نام آن برند حشره کش را شنیده باشد. اما در هر صورت این هم روشی خلاقانه برای استفاده از کلمات و بیان منظور است.

دوباره به سراغ ویژگی‌های زبان انگلیسی برویم. ببینیم چه کارهایی باید انجام بدهیم تا تلفظ صحیح آمریکایی داسته باشیم.

چگونه زبان آمریکایی را به شکل اصولی یاد بگیریم؟

  • روی تلفظ خود کار کنید.

آمریکایی‌ها در هنگام صحبت کاملا ریلکس و خنثی حرف می‌زنند. برای آنکه لهجه‌ای شبیه به آنها داشته باشید باید تمرین کنید تا هنگام صحبت کردن زبان خود را آزاد و بی حس بگیرید. در حقیقت باید اجزای صورت خود را رها کنید و چهره‌ای ریلکس به خود بگیرید.

چند نکته درباره تلفظ کلمات را در اینجا با شما مطرح می‌کنیم تا بهتر بتوانید روی لهجه خود مسلط شوید.

دهان خود را خیلی کم حرکت دهید.

در ابتدا که شروع به آموختن زبان می‌کنید قطعا دهان خود را به شدت تکان می‌دهید. اما کمی که بگذرد و روی کلمات تسلط کافی داشته باشید می‌توانید حرکات دهان خود را کنترل کنید.

تمام هجاها را دقیق بیان کنید.

کلمه چند سیلابی را به سیلاب‌های کوچک تقسیم کنید. اگر بتوانید درست این هجا‌ها را تلفظ کنید در مراحل پیشرفته‌تر می‌توانید سرعت ادای کلمات را بالا ببرید. یکی از قوائد درست تلفظ صحیح انگلیسی آمریکایی، بیان واضح کلمات است.

مصوت‌ها در لهجه آمریکایی آزادانه تلفظ می‌شوند.

حروف صدا دار در لهجه آمریکایی گسترده می‌شوند یعنی دهان بیشتر کشیده می‌شود و فک حرکت زیادی ندارد.

اگر صورت خود را خیلی حرکت ندهید و زبان خود را سفت نکنید به راحتی می‌توانید به لهجه آمریکایی مسلط شوید. بهترین راه برای آشنا شدن با این زبان تقلید از آمریکایی‌های اصیل است.

صدای R در همه کلمات با شدت بیان می‌شود.

برای تولید صدای r باید زبان خود را به سمت کام خود ببرید و لبهایتان را غنچه کنید و صدا را از گلویتان به بیرون بدهید. اگر در جمله‌ای چندین بار حرف r تکرار شود باز هم باید تمام‌شان با شدت و تاکید بیان شوند.

دو تلفظ مختلف حرف th

در لهجه آمریکایی دو شیوه برای بیان حرف th وجود دارد: شکل نرم و سفت. شکل سفت در کلمه Think و نرم آن در کلمهThey  به کار می‌رود. در حالت نرم هوا از بین دندان‌ها خارج می‌شود و در حالت سفت با فشار بیشتر و با کمک نفس از دهان خارج می‌شود. برای یادگیری این تلفظ می‌توانید به نحوه تلفظ افراد اصیل توجه و تقلید کنید.

در ادامه کارهایی که لازم است انجام دهید تا به لهجه‌های مختلف آمریکایی مسلط شوید را با هم می‌خوانیم.

لهجه آمریکایی با تمرین درست می شود.

  • لهجه آمریکایی با تمرین درست می‌شود.

برای آنکه کلماتی که سخت بیان می‌شوند را به راحتی تلفظ کنید بهتر است لیستی از آنها تهیه کنید و با خیال راحت روی آنها تمرین کنید. اگر کلمه‌ای طولانی است آن را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا تلفظ دقیق آن را یاد بگیرید. سپس پشت سر هم و با سرعت آن را ادا کنید. تنها رمز موفقیت شما در یادگیری هر زبانی از جمله لهجه آمریکایی زمان و تمرین مداوم است.

راه دیگری که می‌تواند برای یادگیری موثر باشد کمک گرفتن از خود آمریکایی‌‌ها است. اگر در جایی هستید که می‌توانید از آنها کمک بگیرید بدون خجالت این کار را انجام دهید. موقع صحبت کردن به حرکات دهان و دست آنها توجه کنید، حتما یاد خواهید گرفت.

امکان دارد اطراف شما اصلا فرد آمریکایی نباشد اصلا نگران نباشید؛ صدای خود را ضبط کنید و با صدای آمریکایی‌های اصیل مقایسه کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که فیلم‌های آمریکایی ببینید. همزمان که فیلم می‌‌بینید به لهجه‌ها و اصطلاحاتی که بیان می‌کنند توجه کنید. سعی کنید از تمام حرکات سر و دهن آنها تقلید کنید. فیلم‌های معمولی آمریکایی باید جوری باشند که همه متوجه آن شوند به همین دلیل بهترین تمرین برای شما می‌تواند دیدن این فیلم‌ها و اخبار باشد. می‌توانید اخبار و یا مصاحبه‌های تلویزیونی را برای تفریح و سرگرمی خودتان نگاه کنید هم سرگرم شده‌اید و هم تمرین کرده‌اید.

موزیک آمریکایی با وجود آنکه سخت شنیده می‌شود اما با کمی دقت می‌توانید نحوه استرس روی کلمات را متوجه شوید. اما در مقابل موسیقی بیشتر در ذهن افراد ثبت می‌شود و کلمات بیشتری می‌توانید یاد بگیرید.

تمرین لهجه آمریکایی در انگلیسی

  • گوش خود را به گویش‌های مختلف عادت دهید.

برای یادگیری گویش‌های شمالی آمریکایی باید به شیوه صحبت کردن آنها به دقت گوش دهید. مردم آن قسمت r را کمی ارام‌تر بیان می‌کنند. حروف صدادار که در جلوی دهان تولید می‌شد در گویش شمالی از سقف دهان بیرون می‌آید. حروف صدادار طولانی‌تر و تو دماغی‌تر از سایر نواحی آمریکا بیان می‌شوند. در منطقه شمالی امکان دارد حرف r در آخر کلمات را اصلا نشنوید.

  • بهتر است شبیه آمریکای مرکزی صحبت کنید.

برای این کار مانند لهجه شمال آمریکا اجازه دهید صداها از سقف دهان شما بیرون بیایند. در اغلب موارد زبان در مرکز دهان قرار می‌گیرد. خیلی سریع کلمات را ادا کنید. بهتر است فاصله‌ای کوتاهی بین کلمات قرار دهید تا مخاطب بهتر متوجه شود.

  • بد نیست که با لهجه کالیفرنیایی آشنا شوید.

در این لهجه کلمات کمتر تلفظ می‌شوند. به این صورت که گوشه‌های دهان خود را بکشید و جوری صحبت کنید که انگار دهانتان بی حس است. کلمات را کمی کشیده‌تر ادا کنید.

برای یادگیری لهجه آمریکایی این نکات را فراموش نکنید

  • لهجه‌های آمریکای جنوبی را به لهجه‌های خود اضافه کنید.

برای این کار باید حروف صدا‌‌دار را به دو قسمت تقسیم کنید. در بیان آنها از یک آهنگ یکنواخت استفاده نکنید. فراز و فرود به لهجه خود بدهید. جنوبی‌ها معمولا بسیار آهسته و کشدار صحبت می‌کنند. همچنین در افعال استمراری g آخر فعل را حذف می‌کنند.

  • برای آنکه خود را مسلط به زبان آمریکایی نشان دهید چند اصطلاح مهم را حفظ کنید.

استفاده از اصطلاحات هر منطقه تیر آخر در یادگیری آن زبان است. درست است که با یادگیری این اصطلاحات لهجه شما تغییر چندانی نخواهد کرد اما با استفاده از آن طبیعی تر به نظر می‌رسید. پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از آنکه کاملا مطمئن نشده‌اید که در جای درستی آن را بیان می‌کنید از استفاده آن منصرف شوید. شاید استفاده نادرست آن اصطلاح، بی ادبی به حساب بیاید و دید افراد به شما را تغییر دهد.

در ادامه تعدادی از سولات همیشگی شما که از مدرسان زبان موسسه کوییک می‌پرسید را با هم مرور می‌کنیم.

  • شاید برایتان این سوال پیش بیاید که تا به امروز روی لهجه بریتانیایی خود کار کرده‌اید چطور ممکن است که بتوانید به لهجه آمریکایی صحبت کنید؟

حداقل سال‌ها تلاش کرده‌اید تا به لهجه بریتانیایی رسیده‌اید. اما الان نیاز دارید که لهجه آمریکایی داشته باشید تنها راه این است که خود را در ارتباط مستقیم با لهجه آمریکایی قرار دهید. باید فیلم‌ها و اخبار‌های آمریکایی نگاه کنید تا قبل از آنکه مهاجرت کنید و در محیط قرار بگیرید به این زبان مسلط شوید. تنها رمز موفقیت تکرار، تمرین و کپی مطالب شنیده شده است.

  • به موسیقی آمریکایی علاقه دارید و دوست دارید که با لهجه آمریکایی آواز بخوانید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟

باید بگوییم زیاد عجله نکنید. در شروع باید به صحبت کردن با لهجه آمریکایی مسلط شوید سپس کم کم اشعار آمریکایی را بخوانید تا کاملا لهجه را درست ادا کنید. بعد از آن می‌توانید به سراغ آواز خواندن با موسیقی بروید.

  • گاهی افراد زبان را با لهجه استرالیایی یاد گرفته‌اند اکنون برای یادگیری زبان آمریکایی باید چه کنند؟

این افراد باید در ابتدا به سراغ لهجه‌های بوستون و هاوایی بروند. زیرا استرالیایی‌ها خیلی شبیه این مناطق صحبت می‌کنند. بعد از آن به سراغ لهجه کالیفرنیایی بروید.

برای یادگیری این زبان آمریکایی چه راه‌هایی وجود دارد؟

یادگیری هر زبانی به پشتکار و ثبات قدم نیاز دارد. زبان آمریکایی از این امر مستثنا نیست. اگر هر روز زمانی را به گوش دادن این زبان اختصاص دهید می‌توانید فرآیند یادگیری را سریعتر کنید. اما باز هم نیاز دارید که روزانه انگلیسی صحبت کنید. اما لازم نیست که تمام زندگی و کار خود را متوقف کنید تا به یادگیری زبان بپردازید. در ادامه راه‌های آموزش و یادگیری زبان انگلیسی آمریکایی را با هم مرور می‌کنیم.

کلاس‌های زبان حضوری

کلاس‌های حضوری می‌تواند بهترین راه برای یادگیری زبان باشند. زیرا این کلاس‌ها به صورت تعاملی بوده و زبان‌آموز می‌تواند گفتگو دو نفره و یا گروهی داشته باشد. در این کلاس‌‌ها می‌توانید روی ریدینگ و رایتینگ نیز کار کنید. ما به شما کلاس‌های زبان کوییک را پیشنهاد می‌کنیم، تنها 6 نفر در کلاس‌های گروهی حضور دارند. متدهای آموزشی در کوییک بروز بوده و می‌توانید از اساتید و مدرسان مجرب در این آموزشگاه بهره مند شوید.

کلاس‌های زبان آنلاین

در دنیای امروز که زمان و هزینه‌ها حرف اول را می‌زند باید کاری کنیم که آموزش بیشتر شود بدون آنکه وقتمان هدر برود. کلاس‌های آنلاین آموزش زبان درست مانند کلاس‌های حضوری زبان‌آموز و مدرس در ارتباط دو سویه و تعاملی با یکدیگر هستند. برای این منظور می‌توانید از کلاس‌های آنلاین و تعاملی برای یادگیری زبان انگلیسی آمریکایی استفاده کنید. با این روش دیگر نیاز نیست حضور فیزیکی در محل آموزشگاه داشته باشید و زمان خود را برای رفت و آمد صرف کنید.

تا اینجا در مورد تاریخچه پیدایش زبان آمریکایی و کارهایی که باید انجام بدهیم تا لهجه اصیلی داشته باشیم با هم صحبت کردیم. در اینجا بد نیست در مورد پیچیدگی و در مقابل آن سادگی زبان انگلیسی آمریکایی با هم گفتگو کنیم.

در ابتدا از ساده بودن یادگیری این زبان با هم صحبت می‌کنیم.

آیا یادگیری انگلیسی آمریکایی دشوار است؟

آیا آموزش زبان انگلیسی آمریکایی ساده است؟

سختی و سادگی یک زبان امری کاملا نسبی است. اما زبان انگلیسی تقریبا ساده‌ترین زبان در بین زبان‌های اروپایی است.

چند دلیل بر سادگی یادگیری زبان آمریکایی در اینجا می‌آوریم تا مطمئن شوید آموزش زبان آمریکایی کار پیچیده‌ای نیست.

در زبان انگلیسی اسامی جنسیت ندارند.

در زبان‌های اروپایی مانند فرانسه و آلمانی تمام اسامی جنسیت مذکر و مونث دارند اما زبان انگلیسی آمریکایی این ویژگی را ندارد. اسامی در سایر زبان‌ها مانند روسی، اسلوایی، عربی، اسپانیایی نیز دارای جنسیت هستند. پس می‌بینید که از تمام زبان‌ها یادگیری آن آسان‌تر است.

صرف فعل در زبان انگلیسی آمریکایی نداریم.

در زبان انگلیسی افعال صرف نمی‌شوند. اما در زبان‌هایی مانند فرانسه، آلمانی، روسی، عربی و حتی فارسی به صرف فعل نیاز داریم و این کاربرد فعل در جمله را سخت می‌کند. به همین دلیل یادگیری زبان انگلیسی از تمام زبان‌ها ساده‌تر است.

ریشه آن خط لاتین است.

زبان‌هایی مانند فارسی، چینی، هندی و روسی حروف الفبای آن لاتین نیستند به همین دلیل یادگیری آنها کمی مشکل‌تر است. در مقابل همه ما از ابتدا با خط لاتین آشنایی داشته‌ایم، حتی قبل از آنکه انگلیسی بخوانیم. همین امر باعث شده یادگیری زبان انگلیسی آمریکایی برای ما ساده‌تر شود.

فارسی و انگلیسی وجه مشترک دارند.

در این دو زبان ساختارهای مشابهی می‌توان پیدا کرد. ریشه فعل ثابت در تمام زبان‌های هندی-اروپایی از ویژگی‌های مشترک این دو زبان است. همچنین داشتن ضمیر و استفاده از فعل از مشترکات زبان فارسی و انگلیسی است.

واژه‌های مشترک در زبان مادری ما و زبان انگلیسی آمریکایی وجود دارد. اغلب این واژگان از زبان انگلیسی وارد زبان فارسی شده‌اند. همین امر باعث شده تا یادگیری زبان برای مان آسان‌تر شود. همچنین ما در مدارس با این زبان آشنا شده‌ایم و در دانشگاه متون تخصصی زیادی پاس کرده‌ایم که از واژگان انگلیسی در آن استفاده شده است. به همین دلیل آشنایی نسبی با این زبان داریم.

تا اینجا در مورد سادگی آموزش زبان انگلیسی برای فارسی زبانان صحبت کردیم. در ادامه بد نیست کمی با چالش‌های پیش رو در یادگیری این زبان آشنا شویم.

دشواری‌های آموزش زبان انگلیسی آمریکایی

برای ما فارسی زبانان یادگیری زبان انگلیسی کمی متفاوت‌تر از زبان مادری امان است. چند مورد وجود دارد که باید روی آنها دقت بیشتری کنیم تا به راحتی این زبان را فرا بگیریم.

تلفظ کلمات

تلفظ کلمات انگلیسی اولین چالش پیش روی افراد است. ما در زبان فارسی تقریبا هر آنچه که می‌نویسیم را می‌خوانیم اما در زبان انگلیسی اینگونه نیست. در انگلیسی ما ساختار منظمی برای تلفظ کلمات نداریم. تنها راه آن یادگیری تلفظ کلمات به صورت مجزا است. برای این منظور فونتیک کلمات را از دیکشنری در بیاورید تا تلفظ درست را یاد بگیرید.

زمان در انگلیسی

در زبان فارسی ما زمان مشابهی با انگلیسی نداریم. به طور مثال در فارسی زمان حال ساده نداریم ولی در انگلیسی این زمان وجود دارد. به همین دلیل نمی‌توانیم آن را برای فهم بهتر با فارسی قیاس کنیم. زمان‌های دیگری مانند زمان حال کامل نیز هستند که معادل ندارند. برای درک بهتر این زمان‌ها تنها راه، تمرین مستمر و گذاشتن وقت است.

حرف تعریف

در زبان فارسی حرف تعریف نداریم. اما در انگلیسی آمریکایی حرف معرفه the وجود دارد که بسیار پر کاربرد است. این تفاوت بین فارسی و انگلیسی باعث شده تا دیرتر به طرز استفاده این حرف تعریف عادت کنیم. زبان‌آموزان تازه کار معمولا از حرف تعریف the به درستی استفاده نمی‌کنند اما کم کم با تمرین و آموزش صحیح این مشکل به راحتی حل می‌شود.

حرف اضافه

نحوه استفاده کردن حرف اضافه در فارسی و انگلیسی کاملا با هم متفاوت است. گاهی در جمله فارسی ما حرف اضافه می‌آوریم اما اگر بخواهیم همین جمله را به انگلیسی بنویسیم هیچ حرف اضافه‌ای نمی‌گذاریم. برای آنکه با حروف اضافه و نحوه استفاده از آن در جمله آشنا شوید تنها راه تمرین و تمرین است.

فعل عبارتی

در زبان انگلیسی افعالی هستند که از ترکیب فعل و حرف اضافه تشکیل می‌شوند. معنای این افعال به وجود آمده کاملا با فعل اصلی تفاوت دارد. مشابه این فعل‌ها در زبان فارسی نداریم. به همین دلیل است که در ابتدای یادگیری زبان انگلیسی گیج می‌شویم و به چالش می‌خوریم. اما با صرف زمان تمام این مشکلات حل می‌شوند.

ضمیر

در زبان انگلیسی آمریکایی برای فاعل، مفعول و حالت ملکی ضمایر جداگانه‌ای داریم. این حالت در زبان فارسی وجود ندارد. با کمی دقت و تمرین به راحتی می‌توانیم به این ضمایر مسلط شوید.

با فهمیدن چالش‌ها و مزایای زبان انگلیسی این سوال برای شما ممکن است پیش بیاید که چند روزه می‌توانید زبان را بیاموزید. تا انتها با ما همراه باشید.

زمان لازم برای یادگیری لهجه آمریکایی

زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

با توجه به تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در حوزه زبان شناسی برای یادگیری تمام زبان‌ها جز زبان مادری نیاز به 1200 ساعت زمان دارم چیزی معادل 6 تا 7 ماه. اما چیزی که عموما می‌بینیم نزدیک به دو سال زمان میبرد تا زبان خارجی را به طور کامل یاد بگیریم.

هر چه سرعت یادگیری بیشتر باشد با سرعت بیشتری مطالب را فراموش خواهید کرد. پس برای یادگیری زبان عجله نداشته باشید و در زمان های منظم، وقت کافی صرف کنید تا زبان را به بهترین شکل و بدون فراموشی فرا بگیرید.

مروری بر آموزش زبان انگلیسی آمریکایی

در این مقاله از سری مقالات کوییک به بررسی آموزش زبان انگلیسی آمریکایی پرداختیم. شما را با تفاوت‌ها و چالش‌های پیش رو آشنا کردیم. اگر موارد گفته شده در این مقاله را از همان ابتدای آموزش رعایت کنید به لهجه انگلیسی آمریکایی قابل قبولی خواهید رسید. می‌توانید بهترین آموزش زبان انگلیسی آمریکایی را در موسسه زبان کوییک تجربه کنید. با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.4]

8 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
SAPNA NASIMI

میخواهم زبان انگلیسی یاد بیگیرم

ضحا

سلام آیا این روش مکالمه به صورت امریکن هست؟!

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  ضحا

نه لهجه در موسسه کوییک بریتانیایی هست.

Mehdi2004

یعنی انگلیسی فقط بریتانیایه یاامریکایی

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mehdi2004

بله دقیقا

sasan

بسیار عالی

hamed

میخواهم زبان انگلیسی آمریکایی یاد بگیرم

hamed

زبان انگلیسی آمریکایی یاد بگیرم چطور میتونم

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته