خواندن داستان و یادگیری زبان انگلیسی چگونه ممکن است؟

اگر می‌خواهید به انگلیسی مسلط‌تر شوید‌، باید خودتان را تحت فشار قرار دهید. در داستان و یادگیری زبان انگلیسی با خواندن کتاب‌های انگلیسی زبان یک راه عالی برای انجام این کار است. حتی اگر یک بلندگو پخش صدای متوسط نیز داشته باشید، می‌توانید از رمان‌ها و کتاب‌های ساده به صورت شنیداری استفاده کنید تا پیشرفت خوبی داشته باشید با این کار علاوه بر پیشرفت در واژگان و گرامر، مهرات شنیداری خود را نیز افزایش می‌دهید . در واقع در زمینه داستان و یادگیری زبان انگلیسی تنها زبان یاد نمی‌گیرید بلکه با ساختارهای دستوری، کاربرد و نقش متفاوت دستوری واژگان و از همه مهم‌تر سنت و فرهنگ انگلیسی آشنا می‌شوید.

چگونه خواندن کتاب می‌تواند به شما در بهبود یادگیری زبان انگلیسی کمک کند؟

  • آَشنایی با فرهنگ در داستان و یادگیری زبان انگلیسی

رمان‌های مدرن نمونه‌های واقعی از چگونگی جامعه امروز انگلیسی را نشان می‌دهند. کتاب‌های درسی همیشه این کار را انجام نمی‌دهند ، زیرا آنها به روشی ساده‌تر برای افراد غیربومی نوشته شده‌اند. رمان‌ها همچنین می‌توانند به شما یاد ‌دهند که چگونه احساسات را نشان دهید ، ایده‌ها را بیان کنید یا داستانی را به زبان انگلیسی بگویید. شما همچنین می‌توانید از ادبیات قالب در داستان برای یافتن نمونه‌هایی از مکالمات واقع بینانه بین گویندگان بومی استفاده کنید.

  • واژگان در داستان و کمک آن به یادگیری زبان انگلیسی

حتی اگر به خوبی انگلیسی صحبت کنید، همیشه چیزهای بیشتری وجود دارد که نمی‌دانید و می‌توانید یاد بگیرید. یک رمان خوب ساده و آسان قابل فهم است‌، اما شما را با کلمات جدید نیز آشنا می‌کند. خواندن داستان و یادگیری زبان انگلیسی به شما امکان یادگیری واژگان را در متن یک داستان می‌دهد. این بدان معناست که می‌توانید نحوه ارتباط کلمات و عبارات را در مکالمه روزمره بدانید. خواندن رمان‌های مدرن انگلیسی یا آمریکایی انواع واژگان عجیب و غریب انگلیسی وارد شده در فرهنگ امروزی دو جوامع را به شما یاد می‌دهد.

درواقع با واژگانی آشنا می‌شوید که در کتب درسی جایی ندارند و هرگز آنها در طول درس نخواهید یافت.

کتاب خواندن

برای مسلط شدن به زبان انگلیسی، خواندن کتاب داستان را به شما توصیه می‌کنیم

  • داستان و یادگیری زبان انگلیسی در کاربرد درست و دقیق نوشتار

نویسندگان داستان‌های انگلیسی، استادان و نخبگان زبان انگلیسی هستند. نوشتار آنها از سبک و فرم کامل و درستی پیروی می‌کند. برای بهبود گرامر و زبان انگلیسی نوشتاری شما معلمی بهتر از کتاب خوب وجود ندارد! وقتی مرتباً کتاب می‌خوانید ، از طریق یادگیری غیرفعال، نوشتار و دستور زبان انگلیسی را بیشتر یاد می‌گیرد.

  • تعامل با زبان انگلیسی در داستان و یادگیری زبان انگلیسی

با خواندن رمانی به زبان انگلیسی ، شما در تعامل با زبان انگلیسی هستید. بسیاری از کتابها دارای چندین لایه معنی هستند و می‌توان آنها را به روش‌های مختلف فهمید. وقتی افکار و نظرات خود را در مورد یک داستان توسعه می‌دهید ، با زبان رابطه شخصی ایجاد می‌کنید. زبان‌آموزان اغلب می‌گویند هنگام خواندن کتاب به زبان انگلیسی، احساس متفاوت و درک متفاوتی از کتاب ترجمه شده به زبان مادری خودشان دارند.

  • نتیجه‌‌ی داستان و یادگیری زبان انگلیسی به کمک آن

خواندن یک رمان ممکن است کار زیاد و طولانی‌ به نظر برسد و نیاز به ممارست و حوصله داشته باشد ، اما می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین روش‌ها برای بهبود زبان انگلیسی شما باشد. وقتی رمانی را می‌خوانید‌، برای دستیابی به یک هدف که آن فهم داستان است، از انگلیسی استفاده می‌کنید. به عبارت دیگر ، شما برای درک و لذت بردن از یک داستان در حال خواندن و ترجمه هستید. وقتی از این طریق از زبان انگلیسی به عنوان یک ابزار عملی استفاده می‌کنید،  یک قدم به تسلط نزدیک شده‌اید.

خواندن داستان

خواندن کتاب و رمانی که به مضمون آن علاقه دارید

خواندن داستان و یادگیری زبان انگلیسی چگونه با چند کتاب ساده باعث پیشرفت ما در زبان انگلیسی می‌شود؟

مدرسین برتر زبان انگلیسی ما در موسسه تخصصی زبان کوییک همواره کوشیده‌اند تا در کوتاه‌ترین زمان، زبان‌آموز را به هدف نهایی خود مشاوره دهند و در این مسیر آن‌ها را راهنمایی کنند به همین دلیل در ذیل به مواردی چند از نحوه خواندن داستان و یادگیری زبان انگلیسی در آن می‌پردازیم.

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود مهارت‌های زبانی خود در داستان و یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. با این حال،  پیدا کردن کتاب‌ها و روش‌هایی که برای شما مناسب است مهم است. به یاد داشته‌ باشید رمان‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با سطح علاقه‌های انگلیسی و شخصی شما باشد. خواندن باید جالب و سرگرم کننده باشد. اگر به نظر شما کتاب کسل کننده یا دشوار است ، پس کتاب را تغییر دهید!

این ۷ نکته به شما در داستان و یادگیری زبان انگلیسی در شروع کار کمک می‌کند :

  • کتابی پیدا کنید که واقعاً به خواندن آن علاقه‌مند باشید.

میلیون‌ها کتاب در آنجا وجود دارد‌، و هنگامی که شروع به خواندن ادبیات انگلیسی می‌کنید مهم است که کتابی را انتخاب کنید که واقعاً عاشق آن باشید. درواقع خواندن داستان و یادگیری زبان انگلیسی امری طولانی است و شما باید چیزی را بخوانید که به آن علاقه دارید.

  • مطمئن شوید که سطح کتاب برای شما مناسب است.

باید کتابی را پیدا کنید که خیلی دشوار نباشد‌، اما خیلی هم آسان نه!  ابتدا سعی کنید ۲ یا ۳ صفحه را بخوانید  اگر بیش از ۱۰ کلمه جدید در هر صفحه وجود دارد‌، بهتر است کتاب ساده‌تری را پیدا کنید. خواندن نباید به یک “تمرین فرهنگ لغت” خسته کننده تبدیل شود. اگر می‌توانید معنای کلی را درک کنید و فقط در هر صفحه چند کلمه جدید را باید جستجو کنید ، احتمالاً این کتاب انتخاب خوبی برای شما است و در امر داستان و یادگیری زبان انگلیسی برای شما مفید خواهد بود.

خواندن رمان

وقتی اولین رمان خود را تمام کردید‌، زمان آن رسیده که نسخه بعدی را انتخاب کنید! ‌

کاربرد فیلم در داستان و یادگیری زبان انگلیسی

فیلم را تماشا کنید! اگر خواندن یک رمان اصلی به زبان انگلیسی کمی ترسناک است، ابتدا سعی کنید اگر فیلمی بر اساس کتاب ساخته شده است آن را تماشا کنید.  بسیاری از کتابهای محبوب اکنون نسخه‌های فیلم دارند. دیدن فیلم  به شما یک درک اساسی از داستان قبل از خواندن کتاب خود می‌دهد. تماشای فیلم نیز یک تمرین عالی است! برای کسب اطلاعات بیشتر به فیلم و یادگیری زبان انگلیسی مرجعه کنید.

فیلم‌های زیر برای شروع کار به شما کمک خواهند کرد.

Jurassic Park 

Clueless

The Hunger Games

The King’s Speech

The Queen

Notting Hill

  • کتاب‌های دو زبانه را امتحان کنید

کتاب‌های دو زبانه متن اصلی انگلیسی را در یک صفحه و ترجمه به زبان شما در طرف دیگر دارند و می‌تواند در داستان و یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک زیادی بکند. این بدان معنی است که اگر همه متن انگلیسی را نفهمید می‌توانید به سرعت به زبان خودتان مراجعه کنید. می‌توانید کتابهایی از این نوع را در مغازه‌های محلی یا بصورت آنلاین خریداری کنید، اما این حالت در  انتخاب همیشه محدودیت روبه‌رو است یا می‌توانید همان کتاب را به زبان انگلیسی و به زبان فارسی بخرید و سپس این دو را مقایسه کنید.

  • در داستان زبان را در کتاب تجزیه و تحلیل کنید

همیشه به نحوه استفاده نویسنده از کلمات و ساختارهای دستوری به زبان انگلیسی توجه کنید. با استفاده از داستان و یادگیری زبان انگلیسی هم از زبان رسمی و هم غیر‌رسمی بهره می‌برید و غالباً این داستان‌ها با عبارات روزمره انگلیسی پر می‌شوند و گاها در آن‌ها عبارات جدید در زبان روزمره و یا به اصطلاح “اسلنگ” آشنا می‌شوید. همانطور که می‌خوانید ، از مداد برای برجسته کردن هر کلمه ناآشنا استفاده کنید و آنها را در یک دفترچه بنویسید.  وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید ، سعی کنید از کلمات و عباراتی که در کتابهای اخیر خوانده‌اید استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کلمات و عبارات را از کتابهای قدیمی‌تر بررسی نکنید زیرا ممکن است امروزه قدیمی به نظر برسند.

دیدن فیلم ها

تماشای فیلم‌هایی که به آن علاقه دارید

  • به آنچه خواندید فکر کنید

وقتی کتابتان را تمام کردید‌، یک لحظه فکر کنید تا درباره آنچه خوانده‌اید تأمل کنید. آیا کلمات جدیدی و بخصوصی از کتاب وجود داشته است که شما دوست داشتید؟ آیا این موارد را در دفترچه خود نوشته‌اید؟ اگر واقعاً از کتاب لذت برده‌اید ، پس دوست دارید از نویسنده کتاب دیگری را امتحان کنید؟ یا شاید درباره زندگی نویسنده در ویکی پدیا بخوانید؟ فقط به این دلیل که شما یک کتاب را تمام کرده‌اید به این معنی نیست که به انتهای جاده رسیده‌اید!  همیشه چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد …

  • کتاب بعدی خود را انتخاب کنید!

وقتی اولین رمان خود را تمام کردید‌، زمان آن رسیده که نسخه بعدی را انتخاب کنید! ‌اگر احساس اطمینان می‌کنید ، می‌توانید کتاب پیشرفته‌تری پیدا کنید. خواندن کتاب توسط همین نویسنده (یا از همان ژانر) می‌تواند یادگیری را آسان‌تر کند. نویسندگان اغلب در موارد مشابه از همان کلمات و عبارات استفاده می‌کنند و این می‌تواند به شما در یادگیری واژگان از طریق تکرار کمک کند.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

3 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته