رشته آموزش زبان انگلیسی چگونه است؟

آموزش زبان انگلیسی به عنوان یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی، در حال حاضر جایگاه ویژه‌ای در سطح جهانی دارد. این زبان به عنوان زبان اصلی ارتباطات بین المللی، علوم، فناوری، هنر، ادبیات و اقتصاد به شمار می‌رود. در این راستا، رشته آموزش زبان انگلیسی به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در سراسر جهان، برای داوطلبانی که به دنبال یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسی هستند، فرصتی مناسب برای گسترش دانش و مهارت‌های لازم است.رشته آموزش زبان انگلیسی مورد توجه افرادی است که عاشق تدریس و تعامل با دانش آموزان هستند. شما مهارتهایی در دوران تحصیلی خود فرا می‌گیرید که می‌توانید مدیریت کلاس و یادگیری را به بهترین شکل راهبری کنید.در این مقاله پس از آشنایی با رشته آموزش زبان انگلیسی به سراغ دروس و مهارت‌های آموزشی در دوران کارشناسی و ارشد و نیز دکتری می‌پردازیم. سپس بازار کار، فرصت‌های شغلی و میزان درآمد آن را در ایران مورد بررسی قرار می‌دهیم. در نهایت به سراغ کشورهای پیشنهادی برای ادامه تحصیل می رویم و بازارکار در آن کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه

رشته آموزش زبان انگلیسی در زیر گروه رشته زبان خارجه است. در این رشته علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی دروسی مثل زبان شناسی، نگارش، روش تدریس، نقد ادبی تدریس می‌شوند تا دانش آموختگان این رشته اطلاعات عمیق و ارزشمندی از آموزش زبان انگلیسی فرابگیرند.

بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که معتقد است با شرکت در کلاس زبان‌های موسسات آموزشی به تنهایی می‌تواند خود را مدرس و متخصص آموزش زبان انگلیسی معرفی کند، باید بدانید که گستره بینش و دانش دانش‌آموختگان این رشته، فراتر از تسلط به مهارت‌های این زبان است؛ به عبارت دیگر مهارت‌های نحوه آموزش زبان و مدیریت کلاس می‌تواند آنها را معمانی موفق تر تبدیل کند. پس موقعیت‌های شغلی بسیار بهتری در انتظار این افراد خواهد بود. دروسی همچون موانع یادگیری و روش‌های یادگیری زبان می‌تواند شما را به مدرس بهتری تبدیل کند. در واقع هدف از راه‌اندازی این رشته تربیت مدرسان زبان انگلیسی در دوره متوسطه است.

رشته آموزش زبان انگلیسی

پیش نیازهای مورد نیاز برای تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی

تمامی رشته‌های دانشگاهی نیازمند پیش نیازهایی از مهارت‌ها هستند تا افراد بتوانن بیشتر پیشرفت کنند. به عنوان مثال رشته مهندسی مکانیک به دلیل محاسبات ریاضی که دارد نیازمند پایه ریاضیات قوی است و رشته عکاسی نیازمند دیدگان و دستانی هنرمند است. آموزش زبان نیز از این قاعده مستثی نبوده و نیازمند مهارت‌هایی است؛ شما باید علاقه به مطالعه مطالب در زمینه‌های مختلف از جمله روانشناسی، ادبیات و بسیاری دیگر را داشته باشید. همچنین داشتن دانش قبلی در مورد زبان می‌تواند به روند پیشرفت شما کمک کند.

رشته آموزش زبان انگلیسی

همچنین تحصیل در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه فقط به قصد یادگیری زبان انگلیسی اصلا انتخاب خوبی نیست زیرا هدف رشته ی آموزش زبان انگلیسی تربیت مدرسانی تواناست و نه الزاما دانش آموختگان زبان انگلیسی.

از همه مهمتر، تدریس از فرصت‌های شغلی پیش روی فارغ التحصیلان این رشته است، بنابراین باید به انتقال دانش خود به زبان آموزان و دانش آموزان علاقه داشته باشید.

دروس رشته آموزش زبان انگلیسی در مقاطع مختلف

رشته زبان انگلیسی از مقطع کارشناسی تا دکتری به صورت ناپیوسته در دانشگاه ها ارائه می­گردد. با مطالعه در هر مقطع مدرسانی تربیت می­شوند که بتوانند به شکل کاملا علمی و با روش های اثبات شده زبان انگلیسی را به سایرین بیاموزند. علاوه بر چگونگی آموزش زبان انگلیسی به عوامل دیگری همچون چگونگی استفاده از تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی و نیز بررسی عوامل محیطی و اجتماعی بر آموزش زبان انگلیسی می­پردازد.

آشنایی با رشته آموزش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی

پس از شرکت در کنکور زبان و انتخاب رشته و نیز پذیرش در رشته آموزش زبان انگلیسی لازم است دانشجویان علاوه بر واحدهای عمومی خود، تعداد 112 واحد درسی شامل 22 واحد پایه، 80 واحد تخصصی ، و 10 واحد اختیاری را بگذرانند. این دوره به مدت 8 نیمسال یا چهار سال تحصیلی به طول می انجامد. در پایان دوره دانشجویان توانایی تدریس زبان انگلیسی  را به طور کامل آموخته اند.

عنوان و مشخصات دروس پایه
ردیفعنوان دروس
تعداد واحدتعداد جلساتپیشنیاز
1خواندن پایه
216ندارد
2دستور زبان پایه
216ندارد
3مهارت های شنیداری و گفتاری پایه
216ندارد
4مهارت های مطالعه و یادگیری
216ندارد
5نگارش پایه
216ندارد
6خواندن پیشرفته
216خواندن پایه
7دستورزبان پیشرفته
216دستور زبان پایه
8مهارت های شنیداری و گفتاری پیشرفته
216مهارت های شنیداری و گفتاری پایه
9نگارش پیشرفته
216نگارش پایه
10مبانی زبان شناسی
216ندارد
11مکالمه موضوعی
216مهارت های شنیداری و گفتاری پیشرفته
عنوان و مشخصات دروس تخصصی
ردیفعنوان دروستعداد واحدتعداد جلساتپیشنیاز
1کاربرد واژگان و اصطلاحات
216ندارد
2خواندن متون رسانه ای و مطبوعاتی
216خواندن پایه
3خواندن انتقادی متون رسانه ای ومطبوعاتی216خواندن متون رسانهای و مطبوعاتی
4خواندن متون تخصصی آموزش زبان
216خواندن پیشرفته
5مکالمه تخصصی در مورد آموزش زبان
216مکالمه موضوعی
6مقاله نویسی216نگارش پیشرفته
7زبانشناسی کاربردی
216مبانی زبانشناسی
8اصول و روش ترجمه
216ندارد
9آشنائی با ادبیات داستانی
216خواندن پیشرفته
10روانشناسی یادگیری زبان 1216ندارد
11زبان دوم 1
432ندارد
12روانشناسی یادگیری زبان 2
216روانشناسی یادگیری
13آشنائی با ادبیات نمایشی
216زبان 1
14زبان دوم 2
432خواندن پیشرفته
15شعر انگیسی
216زبان دوم 1
16نگارش تخصصی در مورد آموزش زبان
216آشنائی با ادبیات داستانی
17آواشناسی آموزشی
216مقاله نویسی
18اصول و روش های آموزش زبان
432ندارد
20مقدمات پژوهش
216مبانی زبان شناسی
21مدیریت کلاس
216اصول و روش ترجمه
22بررسی آثار ترجمه شده اسلامی
216ندارد
23روش های پژوهش و تحلیل داده در آموزش زبان
216ندارد
24نقد و بررسی مواد آموزشی
216ندارد
25روش تدریس مهارت های زبان
432مقدمات پژوهش
26روش تدریس مولفه های زبان
432ندارد
27مبانی سنجش زبان
216اصول و روش های آموزش زبان
28آموزش زبان به کودکان و نوجوانان
216اصول و روش های آموزش زبان
29نقد و بررسی برنامه های درسی زبان انگلیسی
216اصول و روش های آموزش زبان
30تدریس عملی 1
216اصول و روش های آموزش زبان
31سنجش مهارت های زبان
216ندارد
32مبانی آموزش زبان به کمک فناوری
216اصول و روش های آموزش زبان
33سنجش مولفه های زبان
216مبانی سنجش زبان
34تهیه مطالب درسی
216نقد و بررسی مواد آموزشی
35تدریس عملی 2
216 اصول و روش های آموزش زبان

عنوان و مشخصات دروس اختیاری: دانشجویان از مجموعه زیر باید به انتخاب خود 10 واحد را انتخاب نمایند.

عنوان و مشخصات دروس اختیاری
ردیفعنوان دروس
تعداد واحدتعداد جلساتپیشنیاز
1فنون و صناعات ادبی216ندارد
2سمینار آموزش زبان در ایران
216اصول و روش های آموزش زبان
3کاربرد ادبیات در آموزش زبان
216ندارد
4مقدمات جامعه شناسی زبان
216ندارد
5زبان بینابینی
216ندارد
6فنون سخنرانی و مناظره
216مهارتهای شنیداری و گفتاری پیشرفته
7آراء تربیتی اندیشمندان مسلمان
216ندارد
8زبان دوم 3
432زبان دوم 2
9زبان دوم 4
432زبان دوم 3
10اخلاق حرفه ای در تدریس
216ندارد

به متقاضیان برای تحصیل در این رشته توصیه میشود که با قوانین و دستور زبان انگلیسی از پیش آشنایی داشته باشند؛ با وجود اینکه در طول ترم های ابتدایی به دانشجویان رشته کارشناسی زبان انگلیسی، به طور کامل دستور زبان آموزش داده می­شود اما فرصت زیادی برای یادگیری و تمرکز زیاد بر آموزش ها برای دانشجویان ایجاد نمی­شود.

آشنایی با رشته آموزش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد

هدف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی، تربیت افراد برای تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است. در نتیجه علاوه بر تکمیل آموخته های پیش در سطح کارشناسی بر یادگیری روش ها و شگردهای تدریس در دانشگاه ها تمرکز می­شود.

  • در پایان این دوره دانشجویان این رشته باید پایان نامه ای تهیه و از آن دفاع کنند.
  • مدت زمان این دوره نهایت سه سال است.
  • تعداد واحد های درسی این دوره 38 واحد است که 34 واحد درس اختصاصی و 4 واحد پایان نامه است.
  • 28 واحد اجباری و 6 واحد اختیاری در نظر گرفته شده است.
  • اما در صورتی که از سایر رشته‌ها بخواهید در این رشته تحصیل خود را ادامه دهید، باید دورس پیش نیاز را بگذارنید و با معدل حداقل 12 اقدام به گذارندن دروس تخصصی این مقطع کنید.
رشته آموزش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد

آشنایی با رشته آموزش زبان انگلیسی در مقطع دکتری

آخرین مقطع برای تحصیل در این رشته دوره دکتری است.فارغ التحصیلان مقطع دکترا آموزش زبان انگلیسی با کسب مهارتهای لازم قادر خواهند بود در موسسات آموزش عالی در سمت استاد یار به امر تدریس و تحقیق بپردازند .

  • طول دوره دکتری آموزش زبان انگلیسی حداقل 3 سال و حداکثر 4 سال است.
  • دانشجویان پس از گذارندان این دوره باید رساله ای را تدوین و از آن دفاع کنند.
  • فقط دارندگان مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان و ادبیات انگلیسی میتوانند در کنکور این رشته شرکت کنند.
آموزش زبان انگلیسی در مقطع دکتری
  • در طول این طول 36 واحد گوناگون باید سپری شود:

  1. 10 واحد دروس اختصاصی
  2. 8 واحد دروس اختیاری
  3. به علاوه حداکثر 18 واحد برای دروس پیشنیاز
  4. رساله 18 واحد

شرکت در آزمون جامع دکترا در رشته آموزش زبان

آزمون جامع برای اطمینان از اینکه دانشجو پتانسیل انجام تحقیقات در سطح دکترا را دارد طراحی شده است. زمان شرکت در این آزمون در پایان چهارم صورت میگیرد دانشجویان دو شانس برای قبولی در مرحله مقدماتی این آزمون دارند. اگر در اولین تلاش موفق نشوند میتوانند دوباره شانس خود را امتحان کنندو درصورت شکست مجدد امکان ادامه و امکان گرفتن مدرک دکترا از بین خواهد رفت

تا چه مقطعی در این رشته می‌توان تحصیل کرد؟

این رشته در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که در مقطع کارشناسی با نام تربیت مدرس نیز شناخته می‌شود. چراکه در این رشته تمامی فنون تدریس آموزش تدریس می‌شوند و با چالش‌های آموزش زبان انگلیسی آشنا می‌شوند. چراکه با پی بردن به روانشناسی افراد می‌توان به یادگیری آنها کمک کرد و راه حل‌هایی برای یادگیری بهتر زبان آموزان پیش گرفت.

آینده شغلی فارغ التحصیلان رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران

همه قبل از انتخاب رشته می‌خواهند بدانند که پس از فارغ التحصیلی چه فرصت‌های شغلی در انتظارشان است. عمده فعالیت دانش آموختگان این رشته، تدریس و آموزش زبان است. آموزش و پرورش به دلیل آنکه در دانشگاه تربیت معلم رشته زبان دارد، فارغ التحصیلان این رشته را در برای تدریس زبان جذب نمی‌کند. با این وجود در چند ساله اخیر، سهمیه‌ای را برای دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی درنظر گرفته است. از دیگر فرصت‌های شغلی می‌توان به فعالیت در زمینه ترجمه، کار در وزارتخانه ها، راهنمای تور و بسیاری دیگر اشاره کرد. اما عمده تمرکز این رشته بر چگونگی تدریس است.

میزان درآمد متخصصصان آموزش زبان انگلیسی

حقوق آموزش زبان انگلیسی با توجه به مقطع و سطحی که تدریس می‌کنند، متفاوت است. شما میزان درآمد متفاوتی در زمان تدریس در آموزشگاه، دانشگاه و همچنین تاسیس موسسه آموزش زبان خواهید داشت. البته شاید تدریس در آموزشگاه، کم درآمد به نظر برسد اما می‌توان با افزایش مهارت و تدریس به صورت خصوصی به درآمد نسبتا رضایت بخشی رسید. با مشغول شدن به کار به عنوان مترجم نیز می‌توان به کسب درآمد خوبی رسید. البته فراموش نشود که ترجمه به تخصص نیاز دارد و باید مهارت‌های لازم آن را کسب کرد.

در مجموع همان طور که گفته شد، با داشتن مهارت‌های فردی مناسب که لازمه تبدیل شدن به مدرس خوب است، می‌توان به درآمد نسبتا بالایی رسید. با تدریس در مدارس غیرانتفاعی و استخدام در آموزش و پرورش نیز می‌توان کسب درآمد کرد. فراموش نکنید که بازار کار همیشه نیازمند مدرسین زبان انگلیسی است و با توجه به مدرس‌های زیادی که در ایران داریم، تنها راه بالابردن شانس استخدام و فعالیت موفق در این حوزه، افزایش خلاقیت و مهارت‌های تدریس است.

حال که با ادامه تحصیل در این رشته آشنا شدیم به سراغ ادامه تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور می‌رویم.

میزان درآمد متخصصصان آموزش زبان انگلیسی

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته آموزش زبان

در این مبحث به بررسی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته آموزش زبان می پردازیم.

دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل در رشته زبان

غیر از کشورهای انگلیسی زبان، یعنی استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده، آلمان کشوری است که بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را دارد. این کشور یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور و همچنین یکی از شناخته شده ترین مکان‌ها در اروپا به دلیل هزینه‌های رایگان یا بسیار کم  شهریه دانشگاه است. برای پیوستن به صحنه رو به رشد فناوری، به برلین بروید و فرهنگ هیپستر آلمانی یا مونیخ را تجربه کنید و فرصت تحصیل در دانشگاه برتر آن را به خود هدیه بدهید.

در همه ایالت‌ها به جز یک ایالت، آلمان شهریه رایگان در مقطع کارشناسی دارد. به همین دلیل یکی از انتخاب‌های برتر برای دانشجویان بین المللی است که در قدرتمندترین کشورهای اروپا تحصیل می‌کنند. در آلمان، هزینه زندگی ماهانه 850 یورو است. اما شهریه کالج‌ها و دانشگاه‌های آن از شهری به شهر دیگر متفاوت است. برای مثال، هزینه زندگی در مونیخ بیشتر از شهر کوچکتری مانند لایپزیگ است. در آلمان اکثر دانشجویان در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند و هم اتاقی دارند. مؤسسات آموزش عالی دولتی شهریه‌ای برای مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد دریافت نمی‌کنند. با این حال، برخی از برنامه‌های کارشناسی ارشد و آنلاین هزینه‌ای دریافت می‌کنند. در مواردی، حدود 10000 یورو در هر ترم است.

آلمان

1

سه دانشگاه آلمان در بین 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2022 قرار دارند که عبارتند از:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه‌های بریتانیا برای تحصیل در رشته زبان

چندین دانشگاه درجه یک در بریتانیا هستند که اگرچه هزینه‌های شهریه‌های متفاوتی دارند و می‌تواند بسیار گران باشد، اما فرصت‌های بورسیه ارزشمندی به متقاضیان خود ارائه می‌دهد. دانش‌آموزان برای پرداخت هزینه تحصیل خود کار می‌کنند و مشاغل با ساعت کاری منعطف را انتخاب می‌کنند تا با برنامه کلاس‌شان تناسب داشته باشد. دانشجویان در بریتانیا به دلیل فرهنگ‌ها و محیط‌های متنوع، از شهرهای مدرن گرفته تا محیط‌های آرام روستایی، هیچگاه دچار یکنواختی نمی‌شوند. به دلیل طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها و دسترسی به شبکه فارغ التحصیلان پویا، دانشگاه‌های بریتانیا به طور مداوم در بین بهترین‌ها در جهان قرار می‌گیرند. علاوه بر این، موسسات آموزشی در این کشور، خدمات حمایت کامل و کمک‌های مالی به دانشجویان خود ارائه می‌دهد.

مهاجرت به بریتانیا کشور انگلستان پرچم انگلستان

در آلمان، هزینه زندگی ماهانه 850 یورو است. اما شهریه کالج‌ها و دانشگاه‌های آن از شهری به شهر دیگر متفاوت است. برای مثال، هزینه زندگی در مونیخ بیشتر از شهر کوچکتری مانند لایپزیگ است. در آلمان اکثر دانشجویان در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند و هم اتاقی دارند. مؤسسات آموزش عالی دولتی شهریه‌ای برای مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد دریافت نمی‌کنند. با این حال، برخی از برنامه‌های کارشناسی ارشد و آنلاین هزینه‌ای دریافت می‌کنند. در مواردی، حدود 10000 یورو در هر ترم است.

هفده دانشگاه در بریتانیا در میان 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2022 قرار دارند که عبارتند از:

  • دانشگاه لیدز

  • دانشگاه بیرمنگام
  • دانشگاه دورهام
  • دانشگاه شفیلد
  • دانشگاه سنت‌اندروز

  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • امپریال کالج لندن
  • دانشگاه کالج لندن
  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه منچستر
  • کینگز کالج لندن
  • دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن
  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه وارویک
  • دانشگاه ساوتهمپتون
  • دانشگاه گلاسکو

هزینه تحصیل در انگلستان بسته به مقطع تحصیلی و مقطع متفاوت است.

هزینه زندگی در انگلستان می‌تواند از 12000 تا 18000 دلار در سال متغیر باشد.

بریتانیا اخیراً مقررات مهاجرت خود را اصلاح کرده است تا به دانشجویان اجازه دهد تا دو سال پس از فارغ التحصیلی بتوانند در این کشور بمانند و کار کنند.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما

ایالات متحده، یکی از بهترین مقاصد تحصیل رشته آموزش زبان در خارج از کشور

تعداد دانشگاه‌های برتر در ایالات متحده بسیار زیاد است. اگر در این کشور تحصیل می‌کنید، فرصت‌های زیادی برای کسب تجربه غنی از زندگی خواهید داشت. ایالات متحده سالانه میزبان بیش از 750000 دانشجوی بین المللی برای آموزش عالی است. دانشجویان از زندگی در بوستون و سانفرانسیسکو که در میان بهترین شهرها برای دانشجویان با وجود هزینه‌های بالای زندگی هستند، استقبال می‌کنند. ایالات متحده یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان را دارد. میلیون‌ها دانشجو در سراسر جهان آرزوی تحصیل در ایالات متحده را دارند.

بیست و هفت دانشگاه در ایالات متحده در بین 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2022 قرار دارند که عبارتند از:

ایالات متحده
  • موسسه تکنولوژی ماساچوست
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه هاروارد
  • موسسه فناوری کالیفرنیا
  • دانشگاه شیکاگو
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه پرینستون
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه کرنل
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه جان هاپکینز
  • دانشگاه میشیگان-آن آربور
  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
  • دانشگاه نورث وسترن
  • دانشگاه نیویورک
  • دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس
  • دانشگاه دوک
  • دانشگاه کارنگی ملون
  • دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو
  • دانشگاه براون
  • دانشگاه تگزاس در آستین
  • دانشگاه واشنگتن
  • دانشگاه ویسکانسین-مدیسون
  • دانشگاه ایلینویز در اوربانا-شامپین
  • موسسه فناوری جورجیا
  • دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا
  • دانشگاه رایس

ویزای F-1 را برای دانشجویان بین المللی که در برنامه‌های تمام وقت برای تحصیل در ایالات متحده ثبت نام کرده‌اند ارائه کرده است.

دارندگان ویزای F-1 اجازه دارند تا 40 ساعت در هفته در طول تابستان و 20 ساعت در هفته در طول دوره سال تحصیلی کار کنند.

فرانسه بهترین مکان برای تحصیل در رشته آموزش زبان خارج از کشور

فرانسه یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان از سراسر جهان است. این کشور برنامه آموزشی قدیمی و با کیفیت بالایی دارد که علاوه بر تحصیلات و یافتن شغل مشاغل، دانشجویان این فرصت را دارند که خود را در فرهنگ غنی کشور غرق کنند. دولت و دانشگاه‌های فرانسه برای تشویق دانشجویان بین المللی به تحصیل در فرانسه بورسیه‌هایی را ارائه می‌دهند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی به معنای پرداخت شهریه رسمی است. برای دریافت وجوه ماهانه برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود، بسیاری از دانشجوایان برای اقامت کمک پرسنل درخواست می‌کنند.

چهار دانشگاه فرانسه در بین 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2022 قرار دارند که عبارتند از:

  • دانشگاه تحقیقاتی PSL
  • موسسه پلی تکنیک پاریس
  • دانشگاه پاریس
  • دانشگاه Paris-Saclay
فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی بستگی به این دارد که شما در حال پیوستن به یک دانشگاه دولتی یا خصوصی هستید. با این وجود، هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی تقریباً 2800 یورو برای دوره لیسانس، حدود 3800 یورو برای مقاطع کارشناسی ارشد و تقریباً 380 یورو برای دوره‌های دکتراست. متوسط ​​شهریه دانشگاه‌های خصوصی در فرانسه معمولا بین 3000 تا 20000 یورو در سال است. هزینه زندگی در فرانسه از 800 یورو تا 2000 یورو متغیر است که بستگی به شهری دارد که در آن زندگی می‌کنید. اقامتگاه‌های دانشجویی در فرانسه در دسترس است که یکی از مطلوب ترین اقامتگاه‌های این کشور است. به طور متوسط ​​هزینه اقامتگاه‌های دانشجویی 200 یورو در ماه است.

نیوزلند، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور

این کشور جزیره ای، مناظر متنوعی را در خود جای داده است که اغلب به عنوان برخی از زیباترین مناظر در سراسر جهان یاد می‌شوند. جدای از زیبایی‌های طبیعی، بهترین جنبه این کشور مردم آن هستند. بومیان این کشور فوق العاده سخاوتمند هستند. چندفرهنگی در هر جنبه‌ای از جامعه نیوزلند، از زبان گرفته تا آشپزی، با تأثیر قابل توجهی از فرهنگ بومی دیده می‌شود. اگرچه نیوزلند ممکن است جزیره کوچکی در اقیانوس آرام به نظر برسد، اما مقام خوبی در شاخص صلح جهانی  دارد، سبک زندگی آرام و هماهنگی خیره‌کننده‌ای آن بین دنیای مدرن و زیبایی طبیعی آن را ب کشوری جراب تبدیل کرده است.

مهاجرت به نیوزلند کشور نیوزلند پرچم نیوزلند

این کشور به جذب دانشجویان خارج از کشور و داشتن متدولوژی متمایز و عملی یادگیری مشهور است. نیوزلند دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بسیار خوبی دارد. با این حال، تنها دانشگاه اوکلند در بین 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2022 رتبه بندی شده است. هزینه تحصیل در لیسانس در نیوزلند بین 22000 تا 32000 دلار در سال و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سالانه 26000 تا 37000 دلار است. هزینه زندگی در نیوزلند بسته به سبک زندگی و محل زندگی شما متفاوت است. اگر قصد دارید کمتر از یک سال در نیوزلند تحصیل کنید، توصیه می‌شود که حداقل 1250 دلار برای هر ماه اقامت خود در نیوزلند به همراه داشته باشید.

اسپانیا

اسپانیا، بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور برای رشته زبان

تحصیل در خارج از کشور در اسپانیا یک تجربه منحصر به فرد است؛ کلان شهر مادرید بازارها و موزه‌های هیجان انگیز زیادی دارد تا دانشجویان بین المللی را درگیر خود کند. دانشجویان می‌توانند از بارسلونای شلوغ بازدید کنند و در مورد فرهنگ کاتالان بیاموزند و شگفتی‌های معماری مانند La Sagrada Familia را تحسین کنند. بسیاری از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف در برنامه‌های تحصیلی که دانشگاه‌های اسپانیا ارائه می‌شوند. دولت به دانشجویان بین‌المللی مجوز کار ارائه می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد در حین ثبت‌نام در کلاس‌ها درآمد کسب کنند. با احراز شرایط، دانشجویان بین المللی می‌توانند مجوز کار از دولت محلی را دریافت کنند تا حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. این مجوز به دانشجو این حق را می‌دهد که در تجارتی کار کند که با آنها قرارداد کار پاره وقت دارند. مدت این مجوز همانند قراردادها خواهد بود و نمی‌تواند از مدت ویزای دانشجویی تجاوز کند.

ژاپن بهترین مکان برای تحصیل در خارج از کشور

ژاپن برخی از بهترین استانداردهای آموزشی در جهان را دارد. محبوبیت ژاپن در خارج از کشور به لطف افزایش تعداد رشته‌ها با زبان آموزشی انگلیسی و هزینه‌های زندگی و شهریه ارزان در این کشور افزایش یافته است. به نظر می‌رسد تلاش‌های دولت ژاپن برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر موفقیت آمیز بوده است. با انتخاب یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور، می‌توانید از برنامه‌های بورس تحصیلی گسترده و خدمات پشتیبانی بین المللی بهره مند شوید.

پنج دانشگاه ژاپنی در میان 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2022 قرار دارند که عبارتند از:

  • دانشگاه توکیو
  • دانشگاه کیوتو
  • موسسه فناوری توکیو
  • دانشگاه اوزاکا
  • دانشگاه توهوکو

ژاپن

ژاپن در خط مقدم انقلاب تکنولوژیک قرار دارد. تصور کنید دیجیتالی شدن اولویت اصلی توسعه اقتصادی کشور است. با این حال، اگر علاقه خاصی به فناوری ندارید، دلایل دیگری برای تحصیل در آنجا پیدا خواهید کرد. Go Overseas رتبه اول در فهرست ده مکان محبوب برای تحصیل در خارج از کشور را به ژاپن اعطا کرد. آنها فرهنگ، غذا، نوآوری و شهرت مهمان نوازی را دلیل اصلی این انتخاب ذکر می‌کنند.

فرصت‌های در انتظار دارندگان مدرک آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور

با ادامه تحصیل در رشته آموزش زبان دردانشگاه علاوه بر آموزش زبان، ابزارهایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن‌ها را دنبال کنید تا بتوانید به عنوان معلم انگلیسی دبیرستانی مشغول به کار کنید. روندی که از میزان درآمد معلمان در سال 2030 پیش بینی شده به طور متوسط ​​61820 دلار در سالانه است.

با داشتن مدرک لیسانس آموزش انگلیسی، فرصت‌های شغلی زیر پیش روی شماست:

  • معلم زبان یا ادبیات انگلیسی
  • نویسنده/ویراستار
  • خدمات دولتی
  • کار پروژه‌ای
  • کسب و کار خصوصی
  • روابط عمومی
رشته آموزش زبان انگلیسی چگونه است؟

چگونه می‌توان به عنوان معلم زبان انگلیسی در خارج از کشور مشغول به کار شد؟

کسانی که علاقه مند هستند که معلم زبان انگلیسی در مقطع آموزش متوسطه شوند، ابتدا باید با هیئت صدور گواهینامه ایالت مربوطه خود در آمریکا مشورت کنند. ایالت‌های مختلف ممکن است شرایط صدور گواهینامه متفاوتی داشته باشند. با این حال، برخی از الزامات و مراحل برای معلم شدن، نسبتاً استاندارد هستند.

اگر رشته آموزش انگلیسی را  در یک دانشگاه سطح بالا شروع کنید، می‌توانید به درک عمیق و تسلط بر زبان انگلیسی از جمله درک مطلب، ادبیات، ساختار نوشتاری و غیرهدر کنار یادگیری استراتژی‌های مؤثر برای تدریس در محیط‌های آموزش متوسطه دست یابید. از آنجایی که مدرسان جدید احتمالاً باید یک آزمون دولتی را پشت سر بگذارند و مجوز تدریس درخواست دهند، و سپس درخواست‌های خود را برای مشاغل آزاد معلم انگلیسی ارسال کنند.

در ادامه به صورت مختصر فرصت‌های شغلی در خارج از کشور را ذکر کرده ایم.

فرصت‌های پیش رو فارغ التحصیلان آموزش زبان انگلیسی در خارج کشور

برای آگاهی از فرصت ها شغلی فارغ التحصیلان زبان انگلیسی آیتم های زیر را بایستی در نظر بگیرید.

1.      آموزش

تدریس در سطح دبیرستان یا راهنمایی برای فردی با مدرک تحصیلی آموزش زبان انگلیسی مسیر بسیار محتملی است. اگر مدرک کارشناسی ارشد نیز دارید، می‌توانید در سطح بالاتر مانند کالج محلی یا دانشگاه با مدرک چهار ساله تدریس کنید. همچنین ممکن است بخواهید تخصص‌های خاصی داشته باشید تا بتوانید در سطح پیشرفته و کلاس‌های بین المللی لیسانس تدریس کنید. یعنی متخصص درک مطلب شوید و یا به  غیر انگلیسی زبانان تدریس کنید.

معمانی که مدرک ESL دارند تقاضای بالایی دارند. این تخصص‌ها ممکن است به برخی آموزش‌های اضافی نیاز داشته باشند. معلمی یک حرفه سخت و در عین حال بسیار پر ارزش است که فرصتی برای ایجاد تغییر در دنیای دانش آموزان فراهم می‌کند.

2.      انتشارات

حوزه نشر فرصت‌های زیادی را برای افرادی فراهم می‌کند که می‌توانند خوب بنویسند، انتقادی فکر کنند و متقاعدکننده صحبت کنند. ناشران کتاب، مجلات و روزنامه‌ها به نویسنده، گزارشگر، ویراستار، مصحح و حقیقت یاب نیاز دارند. با این حال، سازمان‌های انتشاراتی همچنین به افرادی برای کار در بخش‌های تبلیغات، تبلیغات و فروش نیز نیاز دارند، بنابراین مشاغلی مانند کپی‌رایتر، مدیران حساب‌ها و برنامه‌ریزان رویداد را نیز ارائه می‌دهند. علاوه بر رسانه‌های چاپی، مشاغل ارتباطی در رسانه‌های اجتماعی، ویرایش محتوای وب، پخش و فیلم باز می‌شوند. شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی (از جمله مدارس) از متخصصان ارتباطات برای انتشارات داخلی و خارجی استفاده می‌کنند. اگر قصد ورود به حوزه رسانه را دارید، باید آموزش‌های بیشتری در زمینه استفاده از فناوری مانند نرم افزار انتشار رایانه، وب، رسانه‌های اجتماعی و ویدئو نیز کسب کنید.

3.      تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی

معلمان باید اجتماعی، خوش بیان و خلاق باشند. این مهارت‌های عالی برای زمینه‌های تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی نیز بسیار به افزاش موفقیت کسب و کار کمک می‌کند. بنابراین بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی، بخش روابط عمومی شرکت ها، سازمان‌های غیرانتفاعی، مدارس، سازمان‌های دولتی، سازمان‌های سیاسی، شرکت‌ها و غیره راغب به جذب معلمان هستند. برخی از این مشاغل مورد درخواست آنها عبارتند از مدیر بخش ارتباطات، مدیر تبلیغات، تبلیغات، هماهنگ کننده وظایف، نمایندگان فروش،دستیار ارتباطات، کپی رایترها، مدیر خلاق، پژوهشگر بازاریابی، برنامه ریز رسانه، دستیار تولید، مدیر رسانه‌های اجتماعی.

4.      طراحی و فناوری آموزشی

یک طراح آموزشی مواردی مانند دوره‌های مبتنی بر وب، فیلم ها، کتابچه‌ها و جزوات را طراحی می‌کند. عناوین شغلی مشابه آن شامل فناوری آموزشی، طراحی برنامه درسی و طراحی سیستم‌های آموزشی است. طراحان آموزشی در زمینه‌های مختلفی مانند تجارت، صنعت، مدرسه، آموزش عالی، مراقبت‌های بهداشتی، سازمان‌های دولتی و نظامی کار می‌کنند. چشم‌انداز شغلی در این زمینه برای فارغ التحصیلان آموزش زبان انگلیسی بسیار امیدوارکننده است. بر اساس Recruiter.com، “انتظار می‌رود تقاضا برای طراحان آموزشی و فناوران افزایش یابد و انتظار می‌رود 36220 شغل جدید تا سال 2018 پر شود. این نشان دهنده افزایش سالانه 3.52 درصدی طی چند سال آینده است .”

5.      منابع انسانی

طبق گفته وزارت کار ایالات متحده امریکا، یک متخصص منابع انسانی باید مهارت‌های تصمیم گیری خوب، جزئیات گرا و مهارت‌های بین فردی، شنیداری و گفتاری عالی داشته باشد. این همان مجموعه مهارتی است که در حین دنبال کردن مدرک تحصیلی انگلیسی ایجاد شده است. کار به عنوان یک متخصص منابع انسانی شامل بررسی صلاحیت‌ها و سوابق نامزدهای شغلی، استخدام و مصاحبه، حفظ سوابق محرمانه و ارائه قوی است. بر اساس آمار وزارت کار، انتظار می‌رود چشم‌انداز شغلی در این زمینه تا سال 2020، 21 درصد رشد کند. شغل در بخش منابع انسانی معمولاً در آژانس‌های کاریابی، خدمات کمک موقت و شرکت‌های بزرگ مورد نیاز است.

جمع بندی: راه افزایش مهارت تدریس ویژه فارغ التحصیلان آموزش زبان در ایران

همان طور که گفته شد در هرکجای دنیا که باشید باید مهارت‌های لازم تدریس را فرا بگیرید تا بتوانید به وفق شغلی دست یابید. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های تربیت مدرس زبان (TTC) و یادگیری اصول تدریس در کنار آموزش آکادمیک به سطح قابل قبولی از توانایی مدیریت کلاس و زبان آموز دست پیدا کنید.

این دوره‌ها در موسسه زبان کوییک در حال برگزاری است. پس همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید و از شرایط شرکت در آن مطلع شوید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3.7]

4 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
هاجر قرقانی

با سلام، برای اقدام به تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی مقطع کارشناسی در کشور آلمان، شرایط سنی دارد، آیا باید زبان آلمانی دانست؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  هاجر قرقانی

سلام
برخی از دانشگاه ها نیاز به زبان آلمانی دارند و برخی دیگر خیر.
برای آگاهی از این موضوع باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایید.

بهارک

با درود . لطفا در مورد بهترین منبعی که برای درس خواندن و درک مفاهیم برای ترم اول و دوم رشته زبان انگلیسی می‌توان تدریس کرد راهنمایی بفرمایید . سپاس

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  بهارک

منابع بسیار متفاوتی واقعا وجود داره و نمیشه فقط با ذکر یک منبع خلاصه کرد
ولی مهم تر از منابع پشتکار و ممارست شما و هدفمند مطالعه کردن شما هست

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته