بهترین راه حل برای یاد گرفتن زبان انگلیسی

بهترین راه حل برای یاد گرفتن زبان انگلیسی کدام است؟ چه روش‌های موثر و راحتی برای یادگیری این زبان وجود دارد؟ در این مقاله روش‌های ثابت شده ای را معرفی کرده ایم.

زبان آموزان انگلیسی، همیشه به دنبال راه‌هایی برای تسلط سریع‌تر هستند. اما آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که کاش فقط یک روش یادگیری وجود داشت تا با کمک آن بتوان به سادگی انگلیسی را آموخت؟

در زیر سه روش برای یادگیری زبان انگلیسی و نحوه شروع هر کدام را به شما نشان خواهیم داد.

چرا یافتن ساده‌ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی ممکن است چندان ساده نباشد

شما تنها کسی نیستید که به دنبال بهترین راه حل یاد گرفتن زبان انگلیسی می‌گردید. دانشمندان و زبان شناسان سال‌ها در تلاش برای یافتن این راه حل بوده‌اند. مطالعات زیادی در مورد چگونگی پردازش زبان‌های مختلف و یادگیری زبان توسط مغز ما انجام شده است، به خصوص در کودکان که به نظر می‌رسد مشکل کمتری در یادگیری زبان‌های جدید دارند.

مشکل این است که بسیاری از مطالعات متناقض هستند، یعنی راه حل‌های متضادی را ارائه داده‌اند. یک مطالعه نشان میدهد که یک راه بهترین روش است در صورتی که مطالعات دیگر ادعا می‌کنند که روش خودشان بهترین است.

اما چیزی که حقیقت دارد این است که هیچ یک از راه حل‌ها بهترین نخواهد بود؛ چرا؟ جون همه زبان آموزان مثل هم نیستند. فاکتورهایی همانند سن، مکان، تجربه یادگیری گذشته، زمان صرف شده برای یادگیری، خلاقیت و بسیاری از عوامل دیگر بر نحوه یادگیری تأثیر می‌گذارند.

یکی ممکن است هنگام گوش دادن به یک کتاب صوتی بهترین چیزها را یاد بگیرید، اما یکی دیگر ممکن است ترجیح دهد در کلاس شرکت کند. ممکن است از کتاب‌های درسی انگلیسی چیزهای زیادی یاد بگیرید، یا ممکن است هر هفته از تماشای یک فیلم انگلیسی بیشتر بیاموزید. اینکه چگونه یاد می‌گیرید، از چه چیزهایی لذت می‌برید و چگونه فکر می‌کنید، تعیین می‌کند که کدام روش بهترین کار را انجام می‌دهد.

قبل از اینکه به معرفی روش‌های یادگیری زبان بپردازیم، اما توجه داشته باشید که مهم نیست که تاکنون برای یادگیری چه کار کرده‌اید، تحقیقات نشان می‌دهد که همیشه می‌توانید به عقب برگردید. بنابراین، اگر برای مثال، روش غوطه‌وری در زبان را شروع نکرده‌اید، پس از شروع، همچنان می‌توانید از فواید آن بهره مند شوید. به عبارت دیگر، هیچ وقت برای امتحان کردن راه جدید دیر نیست!

بنابراین تا انتهای مقاله همره ما باشید تا بهترین راه حل برای یاد گرفتن زبان انگلیسی را بیاموزید.

3 روش اثبات شده برای یادگیری آسان انگلیسی

در اینجا سه ​​تا از قوی‌ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی را آورده ایم. احتمالاً قبلاً این روش‌ها را به کارگرفته‌اید و یا حداقل در مور آنها شنیده‌اید. اما ترفند مهم این است که بفهمید کدام روش برای شخص شما بهتر است.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به طور موثر از این روش‌ها در مطالعات خود استفاده کنید.

1. روش غوطه‌وری یکی از بهترین راه حل برای یادگیری زبان انگلیسی

روش غوطه‌وری را «روش طبیعی» نیز می‌نامند. کلمه غوطه‌وری به معنای احاطه کامل به چیزی است. برای یادگیری به روش غوطه‌وری، باید همیشه خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید.

آنچه که علم می‌گوید:

“این روش نه تنها به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند مانند یک انگلیسی زبان  فکر کنید. استفاده از روش غوطه‌وری برای یادگیری زبان انگلیسی در واقع نحوه عملکرد مغز شما را تغییر می‌دهد تا بیشتر شبیه مغز یک نیتوی باشد.”

این روش همچنین شما را هر روز بیشتر در معرض انگلیسی قرار می‌دهد. این امر مهم است زیرا بر اساس برخی مطالعات، ممکن است بتوانید با مطالعه یک ساعت در روز به درک خوبی از زبان انگلیسی دست پیدا کنید، اما رسیدن به سطح درک انگلیسی زبانان کار آسانی نخواهد بود.

این روش چرا بهترین راه حل یاد گرفتن زبان انگلیسی است؟ به نحوه یادگیری نوزادان فکر کنید. آنها بدون دانستن هیچ کلمه ای به دنیا می‌آیند و بلافاصله با زبانی عجیب احاطه می‌شوند. کم کم از گوش دادن به این زبان و تماشای افراد دیگر کلمات خاصی را یاد می‌گیرند.

سپس یاد می‌گیرند که چگونه این کلمات کنار هم قرار می‌گیرند. در نهایت شروع به صحبت روان می‌کنند. به همین دلیل است که این روش «طبیعی» نامیده می‌شود؛ هر چه بیشتر خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید، راحت‌تر یاد خواهید گرفت.

این روش برای افراد زیر بسیار پیشنهاد می‌شود:

  • در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنند.
  • با حفظ کردن قواعد گرامری در یادگیری مشکل دارند.
  • می خواهید مکالمه به زبان انگلیسی را سریعتر شروع کنید.
  • از طریق صحبت کردن و گوش دادن به بهترین شکل یاد بگیرید.

نحوه یادگیری با غوطه وری

برای یادگیری با این روش، باید خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید. اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنید، نیمی از راه را طی کرده‌اید! در ادامه چند راهکار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا هر روز بیشتر در معرض انگلیسی قرار بگیرید:

  • در تلفن، رسانه‌های اجتماعی و هر وب سایت دیگری که به طور منظم از آن استفاده می‌کنید، سعی کنید زبان آن را به انگلیسی تغییر دهید.
  • به گروه‌های آنلاین و دنیای واقعی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، بپیوندید. گروه‌هایی را بیابید که علایق شما را به اشتراک می‌گذارند، بنابراین چیزهای مشترکی برای صحبت کردن دارید.
  • تا جایی که می‌توانید با دانشجویان انگلیسی خود به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  • نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را به زبان انگلیسی تماشا کنید. حتی اگر کلمات را درک نکنید، بدون اینکه متوجه شوید در حال یادگیری الگوها هستید.
  • اخبار را تماشا کنید و به رادیو به زبان انگلیسی گوش دهید. در یک مجله یا روزنامه انگلیسی عضو شوید. انگلیسی را به اولین زبانی که هر روز می‌بینید تبدیل کنید!

۲.  شرکت در کلاس زبان انگلیسی

فقط به این دلیل که در کلاس‌های انگلیسی شرکت نمی کنید، این یکی را نادیده نگیرید! یادگیری زبان انگلیسی در کلاس به این معنا نیست که باید در کلاس‌های رسمی انگلیسی شرکت کنید. به این معنی که شما مانند زمانی که در کلاس درس بودید یاد می‌گیرید.

شرکت در کلاس زبان انگلیسی

با روش کلاسی، شما با قواعد گرامر، املا و واژگان و پایه و اساس زبان شروع می‌کنید. اینها قسمت‌هایی هستند که آن را کنار هم نگه می‌دارند.

علم می‌گوید:

“قبل از اینکه بتوانید به زبانی صحبت کنید، به دانش اولیه نیاز دارید. وگرنه از کجا شروع می‌کردید؟ طبق برخی مطالعات، یادگیری زبان کمی شبیه به ساختن است. شما با چند اصل اولیه شروع می‌کنید، مانند «من به مدرسه رفتم»، سپس کم کم به آنها اضافه می‌کنید.

همانطور که قوانین را یاد می‌گیرید، می‌توانید شروع به ساختن جملات خود با آنها کنید و حتی اشتباه کنید. به عنوان مثال، “I sing at school” صحیح است، اما “I singed at school” صحیح نیست (باید “sang”). شما با یادگیری دانش، اشتباه کردن و درس گرفتن از کل فرآیند می‌توانید بهترین راه حل یاد گرفتن زبان انگلیسی را برای خود پیدا کنید.”

این روش برای افراد زیر بسیار پیشنهاد می‌شود:

  • وقتی در حال یادگیری هستید ساختار و نظم را دوست دارید.
  • تا زمانی که گرامر و واژگان را نیاموخته‌اید از شروع مکالمه احساس راحتی نکنید.
  • ترجیح دهید به جای اینکه تمام روز خود را با زبان انگلیسی محاصره کنید، هر روز مقداری از زمان را مطالعه کنید.
  • می خواهید انگلیسی را عمیقاً بفهمید، نه اینکه فقط بلد باشید چگونه آن را صحبت کنید.
  • در سطح مبتدی زبان انگلیسی هستند.
  • در یک محیط کلاس درس را به بهترین شکل یاد بگیرید یا در کلاس‌های انگلیسی شرکت خواهید کرد.

نحوه یادگیری با روش کلاسی

برای یادگیری با روش کلاسی، به ساختاری نیاز دارید. شما می‌توانید این روش را در یک کلاس درس یا در خانه یاد بگیرید، اما بهره گیری از فردی مانند یک معلم خصوصی کمک کننده است. وقتی اشتباهات (بسیار مهم) خود را مرتکب می‌شوید، آن شخص می‌تواند به شما بگوید. برای یادگیری به روش کلاس درس، این نکات را امتحان کنید:

  • در کلاس‌های زبان انگلیسی ثبت نام کنید. (منطقی‌ترین روش)
  • اگر در دوره ای شرکت نمی کنید، یک معلم خصوصی یا انگلیسی زبان را پیدا کنید که مایل است به شما کمک کند.
  • چند کتاب درسی خوب بگیرید. داشتن انواع مختلف کتاب درسی (یکی برای گرامر، یکی برای واژگان)، یا فقط یک کتاب درسی بزرگ که یادگیری را بر اساس نوع محتوا دسته بندی کرده باشد،‌ایده خوبی خواهد بود. به این ترتیب می‌توانید در زمان مطالعه روی یک چیز تمرکز کنید.
  • منابع آنلاین خوبی را متناسب با آزمون مدنظر خود پیدا کنید، مانند وب سایت‌های یادگیری تعاملی یا آزمون‌های آزمایشی.
  • هر روز زمانی را برای مطالعه در نظر بگیرید.
  • به خودتان اجازه ندهید چیزهایی را که قبلاً یاد گرفته‌اید، فراموش کنید. حافظه خود را اغلب با مرور یادداشت‌های قدیمی تجدید کنید. حتی می‌توان یک روز مطالعه در هر هفته را به مرور مواردی که یاد گرفته‌اید، اختصاص دهید.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما

لینک‌های مفید برای یادگیری به روش کلاس ساختاریافته:

در وبلاگ کوییک، فهرست واژگانی برای موضوعاتی از بهار و زمستان تا باغبانی پیدا خواهید کرد. همچنین می‌توانید مطالبی در مورد گرامر مانند زمانها، استفاده از افعال، حروف اضافه و بسیاری دیگر را بیاید.

اگر به دنبال یک معلم یا معلم آنلاین هستید، می‌توانید با با موسسه تخصصی زبان کوسک تماس بگیرید.

کتاب‌های درسی زیادی در دسترس هستند، اما همه آنها برای یادگیری به تنهایی خوب نیستند. هنگام انتخاب یک کتاب درسی، مطمئن شوید که کتاب کار همراه با پاسخ باشد. مجموعه کتاب‌های کمبریج منبع‌های خوبی برای شروع یادگیری هستند. همچنین سری Perfect Phrases برای دانش آموزان ESL بسیار توصیه می‌شود. کتاب درسی که در نهایت انتخاب می‌کنید به هدف شما بستگی دارد، بنابراین کتاب‌های خود را بر اساس آنچه می‌خواهید یاد بگیرید انتخاب کنید.

وب سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید مهارت‌های گرامر خود را در آنها محک بزنید. می‌توانید تست‌های تمرینی انگلیسی را در آزمون‌های انگلیسی امتحانی یا آزمون‌های گرامری متمرکزتر در Grammar-Quizzes.com بیابید.

3. روش دوگانه

آیا به نظر می‌رسد که دو روش که در بالا گفته شد باهم می‌توانند موثرتر باشند؟ در این صورت این روش با نام «روش دوگانه» نامیده می‌شود که روش‌های یادگیری غوطه وری و کلاس درس را با هم ترکیب می‌کند.

قبلا گفتیم که باید بدانید کدام روش برای شروع مناسب‌تر است. روش دوگانه معمولاً با یادگیری در کلاس شروع می‌شود و سپس با عناصر غوطه‌وری باعث می‌شود که نیمی از زمان مطالعه را به خود اختصاص دهد.

علم می‌گوید:

“تحقیقات نشان داده است که بهترین راه حل برای یاد گرفتن زبان انگلیسی بهره گیری از روش دوگانه خواهد بود به خصوص اگر با برخی از اصول اولیه شروع کنید، سپس به سمت غوطه ور شدن بروید. با این حال، تحقیقات همیشه در مورد اینکه چه زمانی باید سوئیچ ایجاد شود، به نتیجه نرسیده است.

طبق نتایج مطالعه ای که بر روی عملکرد دانش‌آموزان در کلاس‌های دوزبانه (با استفاده از دو زبان) در مقایسه با کلاس‌های فراگیر (همه وقت، انگلیسی) انجام شده است، نشان می‌دهد که بچه‌ها در ابتدا با غوطه‌وری سریع‌تر یاد می‌گرفتند، اما در نهایت سرعتشان را کاهش می‌دادند. دانش‌آموزان دوزبانه آهسته‌تر یاد گرفتند، اما در نهایت یادگیری خوبی داشتند.

اگر نمی‌دانید در چه مرحله ای هستید که باید همچنان یادگیری مبتنی برساختار کلاس درس را ادامه دهید و یا اینکه باید به روش غوطه ور شدن یادگیری خود را تقویت کنید، دقت کنید که مثلا اگر 6 روز هفته از طریق روش کلاس درس یاد می‌گیرید، یک روز باید با افراد واقعی به زبان انگلیسی صحبت کنید. چه زمانی آن سوئیچ را انجام می‌دهید؟ غوطه وری دوگانه به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید صحبت کنید، در حالی که قوانین زبان انگلیسی را نیز به شما آموزش می‌دهد.

این روش برای افراد زیر بسیار پیشنهاد می‌شود:

  • زمانی را به هر دو روش کلاس درس و یادگیری غوطه ور شدن اختصاص دهید. مزیت این امر این است که صرف زمان بیشتر برای مطالعه به معنای پیشرفت سریعتر است.
  • در یک محیط کلاس درس به خوبی یاد بگیرید، اما همچنین می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه صحبت کنید.
  • در حال گذراندن دوره‌هایی هستند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.
  • در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنند.
  • در سطح متوسط ​​یا پیشرفته انگلیسی هستند.

نحوه یادگیری با روش دوگانه:

روش دوگانه برای زبان آموزان متوسط ​​انگلیسی بهترین است. اگر احساس می‌کنید که آماده استفاده از زبان انگلیسی در زندگی روزمره خود هستید، اما همچنان می‌خواهید به روشی ساختاریافته یاد بگیرید، گزینه خوبی است.

از آنجایی که روش دوگانه ترکیبی از دو روش غوطه وری و کلاس درس است، می‌توانید نکات و پیوندهای دو بخش قبلی را با هم ترکیب کنید. حتما نکات را نیز رعایت کنید:

  • زیادی مطالعه نکنید، استراحت را از یاد نبرید و فقط بخشی از زمان خود را به یادگیری اختصاص دهید. مطالعه طولانی مدت در واقع می‌تواند به یادگیری شما آسیب برساند!
  • سعی کنید تعادل خوبی پیدا کنید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که صبح‌ها چیز جدیدی یاد بگیرید، سپس در طول روز از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر صبح در مورد زمان گذشته یاد می‌گیرید، سعی کنید در مورد آخر هفته خود یا آخرین فیلمی که تماشا کرده‌اید با یک دوست صحبت کنید.
  • هر هفته با یک شریک زبان ملاقات کنید. حتی اگر یک معلم خصوصی دارید یا در کلاس شرکت می‌کنید، یک شریک تبادل زبان می‌تواند با استفاده از زبان خودتان برای یادگیری به شما کمک کند.

روش دوگانه برای یادگیری زبان انگلیسی

نکات پرکاربرد و موفق برای یادگرفتن زبان انگلیسی

  1. از اشتباه کردن نترسید. اشتباهات بخشی از یادگیری ماست. به آزمایش چیزهای جدید ادامه دهید، به اشتباه کردن ادامه دهید و در روند یادگیری بمانید.
  2. اگر در محیطی کاملا انگلیسی زبان هستید. روش‌های مختلف بیان مفهوم و منظور را یادداشت کنید و سعی کنید از آنها استفاده کنید.
  3. وقتی خارج از منزل هستید یا آنلاین هستید و کلمات یا عبارات جدیدی می‌بینید، از آن عکس بگیرید تا بتوانید بعداً بررسی کنید.
  4. هر روز تمرین کنید. تصمیم بگیرید که چقدر در هفته قرار است برای مطالعه وقت بگذارید و به آن پایبند باشید. (واقع بینی را از یاد نبرید).
  5. 4 مهارت اصلی: خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را تمرین کنید. همه آنها به روش‌های مختلف به شما کمک می‌کنند تا پیشرفت کنید.
  6. کلمات یا عباراتی را که یاد می‌گیرید را یادداشت کنید. 3 یا 4 مورد را برای تمرین هر روز انتخاب کنید.
  7. وقتی کلمه یا عبارت جدیدی پیدا کردید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از آن در جملات استفاده کنید و سعی کنید از آن در مکالمه استفاده کنید.
  8. با حیوان خانگی خود به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  9. اگر به یادگیری صحبت کردن روان علاقه دارید، فیلم انگلیسی زبانی که دوست دارید را انتخاب کنید و زیرنویس آن را برای چند دقیقه روشن کنید. برای آن چند دقیقه، به شدت روی تفاوت بین تلفظ و شکل نوشتاری تمرکز کنید.
  10. خودت را بشناس. اگر اهل مطالعه صبح نیستید، صبح مطالعه نکنید.
  11. از رفت و آمدها و زمان مرده برای مرور آموخته‌های خود استفاده کنید.
  12. هنگامی که در حال یادگیری کلمات جدید هستید، آنها را به تنهایی یاد نگیرید، بلکه باید به کلمات اطراف آن نیز توجه کرده تا بتوانید به افزایش تسلط خود کمک کنید.
  13. برای خود یک هدف بلندمدت تعیین کنید، برای مثال شرکت در یک آزمون. زمانی که نیاز به مطالعه برای چیزی دارید، متوجه خواهید شد که سخت‌تر کار می‌کنید.
  14. اینو گفتن بهتره فقط برای تست دادن درس نخونیم. به تصویر بزرگتر فکر کنید. وقتی به زبان انگلیسی تسلط دارید چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ کیفیت زندگی شما چگونه بهبود خواهد یافت؟
  15. اهداف کوتاه مدت نیز برای خود تعیین کنید و زمانی که به هر یک رسیدید به خود پاداش دهید. واقع بین باشید، اهداف دست نیافتنی تعیین نکنید وگرنه وقتی آنها را کامل نکنید انگیزه خود را از دست خواهید داد. چه چیزی را می‌توانید در زمانی که دارید به طور واقعی تکمیل کنید؟
  16. انگلیسی در مورد ارتباط است، اهدافی را تعیین کنید که شخصی هستند نه زبانی، زیرا انگیزه بیشتری دارند، به عنوان مثال من می‌خواهم بتوانم درباره تعطیلاتم به دوستانم بگویم.
  17. بدانید چه چیزی برای شما به عنوان بهترین راه حل یاد گرفتن زبان به حساب می‌آید. به این فکر کنید که چه روش‌هایی در گذشته برای شما موفق بوده‌اند.
  18. برای یادگیری و به کارگیری روش‌های جدید یادگیری همیشه آماده باشید. بیاموزید که چگونه نه تنها در مورد آنچه که کار می‌کند بلکه چه چیزی بهترین کار را انجام می‌دهد، فکر کنید.
  19. کمک بگیر! اگر چیزی را متوجه نشدید، باید از کسی بپرسید. از معلم، همکلاسی‌ها یا دوستان خود کمک بخواهید.
  20. مرور! مرور! مرور! حتما زمانی را برای مرور مطالبی که در گذشته مطالعه کرده‌اید، درنظر بگیرید.
  21. مطالعه پیوسته و بیش از 30 دقیقه اصلا توصیه نمی شود. سعی کنید که به طور منظم استراحت کنید، کمی هوای تازه تنفس کنید و ریلکس کنید.
  22. برای بالا رفتن از یک سطح عجله نکنید. یادگیری زبان انگلیسی به پیشرفت شما بستگی دارد، نه سطح شما. تا زمانی که در حال پیشرفت هستید، در سطح مناسبی هستید.
  23. به یاد داشته باشید، شما می‌توانید از همه یاد بگیرید، خواه هم سطح باشند، چه سطح پایین‌تر یا بالاتر از شما.
  24. فیلم‌ها یا نمایش‌های تلویزیونی را که قبلاً به زبان خودتان دیده‌اید را تماشا کنید. دنبال کردن آن آسان‌تر خواهد بود و می‌توانید روی حوزه‌های زبانی خاصی که به آن‌ها علاقه دارید، تمرکز کنید.
  25. مطالب درجه بندی شده را بخوانید. چراکه این کتاب‌ها مخصوصاً برای سطح شما نوشته شده‌اند. یک رمان کامل بخوانید. چون شما می‌توانید تمام آن را بخوانید، احساس خوبی خواهید داشت.
  26. همچنین می‌توانید کتابی را که قبلاً به زبان خود خوانده‌اید، را دوباره به زبان انگلیسی بخوانید. در این صورت دنبال کردن آسان‌تر شده و از تجربه آن لذت می‌برید.
  27. مقالات آنلاین، گزینه بسیار خوبی برای یافتن ساختارهای غیرفعال هستند. یک مقاله را بخوانید و از نکات آن برای صجبت کردن استفاده کنید.
  28. به دبنال درک تک تک کلمات نباشید، سعی کنید معنی کلی متن را متوجه شوید.
  29. پس ا خواندن مقاله، دوباره به آن برگردید و کلمات کلیدی آن را مشخص کنید. سعی کنید آنها را از روی محتوا حدس بزنید.
  30. کلمات کلیدی را جستجو کنید تا حدس‌های خود را تأیید کنید.
  31. سپس با استفاده از کلمات کلیدی جدید، در مورد مقاله که خوانده ای با صحبت کن.
  32. هنگامی که یک کلمه جدید را یاد می‌گیرید، به تمام اشکال دیگر آن فکر کنید: Beautiful (صفت)، beauty  (اسم)، beautifully(قید).
  33. پیشوندها (dis-، un-، re-) و پسوندها (-ly، -ment، -ful) را بیاموزید، اینها به شما کمک می‌کنند تا معنی کلمات را بفهمید و دایره لغات خود را بسازید.
  34. هنگام ضبط واژگان، کلمات را بر اساس دسته بندی آن، با هم گروه بندی کنید. به عنوان مثال: transport (bus, car, train, plane, ferry).
  35. برای کلمات جدید، هجاها را بشمارید و محل استرس را پیدا کنید. فقط یک تاکید در هر کلمه و همیشه روی یک مصوت. افعال دو هجا معمولاً روی هجای دوم (begin) تاکید دارند. اسم‌های 2 هجا (TEAcher) و صفت‌ها (HAPpy) اغلب بر اولی تأکید دارند.
  36. در حالی که روز خود را به تمرین به زبان انگلیسی می‌گذرانید، از صدای درون خود استفاده کنید. برای خود داستانی در مورد آخر هفته قبلی خود بگویید یا درمورد آخرین سفر خود صحبت کنید.
  37. فقط با یک کتاب نمی توانید انگلیسی یاد بگیرید. مانند رانندگی با ماشین، فقط از طریق انجام آن می‌توانید به آن مسلط شوید. فرصت‌هایی برای صحبت کردن پیدا کنید. سعی کنید یک رویداد تبادل زبان محلی پیدا کنید.
  38. هنگام یادگیری گرامر، ساختار و قوانین آن مهم است اما به‌اندازه درک نحوه استفاده از آن در مکالمه مهم نیست.
  39. یک دفتر خاطرات یا ژورنال انگلیسی داشته باشید. با نوشتن چند جمله در روز شروع کنید و سپس به نوشتن عادت کنید. کلمات، عبارات و نکات زبان جدیدی که یاد گرفته‌اید را تمرین کنید.
  40. چرا یک وبلاگ آنلاین راه‌اندازی نمی کنید و نوشته‌های خود را با جهان به اشتراک نمی گذارید؟
  41. هنگام نوشتن یک متن، تا جایی که می‌توانید‌ایده‌های خود را بدون نگرانی در مورد گرامر یا املا، پیاده کنید. سپس به ساختار متن خود فکر کنید. پس از آن، متن خود را بنویسید.
  42. وقتی چیزی را به زبان دیگری می‌نویسید نمی توانید به اشتباهات خود پی ببرید. قبل از خواندن مجدد بعد استراحت دهید، آن را بررسی کنید یا آن را به شخص دیگری بدهید تا اشتباهات شما را بررسی کند.
  43. مراقب علائم نگارشی خود باشید زیرا می‌تواند آنچه را که می‌خواهید بگویید کاملاً تغییر دهد. تفاوت معنی بین این دو جمله را بررسی کنید: “A woman without her man is nothing” و ” “A woman: without her, man is nothing.”
  44. به یک گروه آنلاین بپیوندید (مثلاً فیس بوک یا واتساپ)
  45. صدای خودتان را تلفن ضبط کنید و شخص، اتاق یا خانه یا مکانی را که دوست دارید را توصیف کنید. حتی می‌توانید اقداماتی را که انجام می‌دهید، توصیف کنید. روز بعد دوباره گوش کن ببین چی گفتی. شما می‌توانید صحبت کردن خود را ارزیابی و بهبود بخشید.
  46. هنگامی که از زندگی در کشور انگلیسی زبان به خانه برگشتید و رادیو یا تلویزیون به زبان انگلیسی روشن است، به مغز شما کمک می‌کند فکر کند هنوز آنجا هستید و به حفظ زبان کمک می‌کند.
  47. از سایت‌های موسیقی همراه با اشعار استفاده کنید. بارها و بارها به همراه آهنگ‌های مورد علاقه خود با صدای بلند بخوانید. این برای لحن، تلفظ و ریتم عالی است.
  48. از معلم مفید خود بپرسید که آیا می‌توانید درس آنها را ضبط کنید. این یک راه عالی برای بررسی است. شما همچنین می‌توانید به سرعت صحبت کردن و صدای معلمان خود گوش دهید.
  49. فرهنگ لغت شما باید کمک کننده باشد، نه معلم اصلی شما. سعی کنید ابتدا معنی کلمات را حدس بزنید نه اینکه مستقیماً از فرهنگ لغت استفاده کنید.
  50. از یک فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید زیرا به شما کمک می‌کند به انگلیسی فکر کنید و ترجمه نکنید.
  51. اگر استفاده از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی ترسناک به نظر می‌رسد، دیکشنری‌هایی متناسب با سطح شما وجود دارد.
  52. تسلیم نشو! خوش بین باش! گاهی اوقات احساس می‌کنید که به‌اندازه کافی سریع یاد نمی گیرید. همه این احساس را دارند، نگران نباشید. شما در نهایت به هدف خود می‌رسید.
  53. سعی کنید از یادگیری لذت ببرید! وقتی سرگرم می‌شویم بیشتر یاد می‌گیریم!
  54. اگر هنگام صحبت کردن عصبی می‌شوید، قبل از اینکه چیزی بگویید، نفس عمیق بکشید. وقتی احساس آرامش کنید بهتر صحبت خواهید کرد.
  55. با نگاه کردن به کتاب‌های درسی و مطالب صوتی که در گذشته استفاده می‌کردید، انگیزه خود را حفظ کنید. از اینکه الان چقدر برای شما آسان به نظر می‌رسند شگفت زده خواهید شد! تبریک می‌گویم، سطح شما در حال بهبود است!
  56. شما هرگز برای شروع یادگیری زبان انگلیسی خیلی جوان یا خیلی پیر نیستید. برای یاد نگرفتن بهانه نیاورید. منتظر چی هستی؟
  57. اهداف کوچک قابل دستیابی را برای یادگیری زبان خود تعیین کنید و بررسی کنید که می‌توانید در زمانی که تعیین کرده‌اید به هر هدفی برسید. اهداف کوچک باعث پیشرفت‌های بزرگتر می‌شوند اما انگیزه شما را حفظ می‌کنند.
  58. اگر هنوز به نتایجی که می‌خواستید نرسیده‌اید، به این دلیل نیست که در زبان بد هستید، به این دلیل است که هنوز روش خاص خود را برای یادگیری پیدا نکرده‌اید.
  59. از منابع متناسب با سطح شما استفاده کنید. از متون/ تمرین‌های شنیداری که خیلی سخت هستند استفاده نکنید. از موادی استفاده کنید که شما را به چالش می‌کشد اما شما را ناامید نمی کند.
  60. سعی کنید مقالات یا کتاب‌هایی را بخوانید که سطح پایین‌تری از شما دارند – روی خواندن سریع تمرکز کنید تا روان خواندن و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

جمع بندی

کدام یک از این روش‌ها استفاده خواهید کرد؟ به یاد داشته باشید که هیچ راه درست واحدی را نمی توان گفت که بهترین راه حل برای یاد گرفتن زبان انگلیسی است. از برخی از نکات و‌ایده‌های اینجا استفاده کنید یا چند مورد را با هم ترکیب کنید.

سعی و خطا کنید تا زمانی که روشی را بیابید که با زندگی روزمره و سبک یادگیری شما مطابقت دارد! اگر به دنبال منبعی برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، حتما در بلاگ موسسه تخصصی بان کوسسک عضو شوید و مقالات تخصصی و معتبر آن را جهت بهبود سطج و درک زبان خود مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
Alireza

باسلام. مطالب وراهکارهایتان عالی بود ودرواقعأ چه بنده نوعی و چه هر شخص دیگری که جهت ارتقاء دریادگیری ودرک کلمات وجملات که مشتمل برصفات وافعال وزمان ومکان واسم و. و. و…. میباشد با الهام گرفتن که طبق این سه روش بالا فرمودید تنهاوتنها نیازمن یک پشتکار (کلاس-استادخصوصی روزی یک الی دوساعت درکنار یک شخص درحدو اندازه ویا کمی بالاتر نسبت به خود درهمین رشته) ویک هدف مشخص ومعین جواب خواهدداد نهایتأ درشش الی 9ماه که شخص بتونه راحت مکالمه زبان انگلیسی ویا یک رمان به زبان انگلیسی رادرحدعالی نه ولی درحدقابل قبول میتونه بفهمه ودرک کنه طوری که بعدازپایان رمان… ادامه مطلب

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Alireza

خوشحالیم لذت بردید

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته