روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی

100 نکته ساده که می‌تواند به بهبود زبان انگلیسی کمک کند

وقتی زبان مادری خود را یاد می‌گیریم، ابتدا گوش می‌دهیم ، سپس صحبت می‌کنیم‌، بعد می‌خوانیم و در آخر می‌نویسیم. گوش دادن، صحبت کردن‌، خواندن و نوشتن چهار مهارت زبانی است که برای برقراری ارتباط باید یاد بگیریم.

برای گوش دادن و خواندن باید در معرض زبان قرار بگیریم. صحبت کردن و نوشتن به عنوان خروجی آنچه که آموخته‌اید به عنوان بخش دوم فرایند یادگیری، قرار دارند. بنابراین برای تسلط به این چهار مهارت اساسی زبان، باید خود را با زبان انگلیسی محاصره کنید: در اوقات فراغت انگلیسی را در خانه‌، محل کار. باید زبان انگلیسی بخشی از زندگی شما بشود.

موسسه تخصصی زبان کوییک با کمک تیم تحقیق و توسعه خود بهترین روش‌ها را برای بهبود زبان انگلیسی شما را در این مقاله جمع‌آوری کرده است.

برای افزایش مهارت‌های انگلیسی باید روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی را بدانید. در این مقاله قصد داریم که نکات کلی و موثری برای بهبود یادگیری زبان انگلیسی را با شما در میان بگذاریم. این روش‌ها در بهبود نمرات شما در آزمون‌های بین‌اللملی نظیز آیلتس نیز مفید می‌باشند. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لیستی از روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی

در زیر لیستی از نکات مفید آمده است که مطمئن هستم از میان این روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی، نکات مفیدی که مناسب خودتان است را پیدا خواهید کرد!

  1. از اشتباه کردن نترسید. اعتماد به نفس داشته باشید. بقیه وقتی صحبت کردن شما را می‌شنوند، می‌توانند اشتباهات شما را اصلاح کنند.
  2. خود را با انگلیسی محاصره کنید. خود را در یک محیط انگلیسی زبان قرار دهید. چراکه در این صورت می‌توانید در محیط انگلیسی را یاد بگیرید. این بهترین راه برای یادگیری مکالمه و صحبت کردن است.
  3. هر روز تمرین کنید. برنامه مطالعاتی برای خود تنظیم کنید. تصمیم بگیرید که مدتی در هفته را به مطالعه اختصاص دهید و به آن پایبند باشید. برای خود یک روال مشخص ایجاد کنید.
  4. برنامه مطالعاتی خود را به خانواده و دوستان خود بگویید. آنها را وادار کنید تا شما را به مطالعه تشویق کنند و همچنین اجازه ندهید که برنامه شما را دچار وقفه کنند.
  5. 4 مهارت اصلی یعنی درک مطلب، نوشتار، مکالمه و شنیداری را تمرین کنید. تمام این مهارت‌ها نیاز به تمرین دارند تا بهبود یابند.
  6. دفترچه‌ای از کلمات جدیدی که یاد می‌گیرید، داشته باشید. از آنها در جملات استفاده کنید و سعی کنید هنگام صحبت حداقل 3 بار از آن‌ها استفاده کنید.
  7. حداقل یک بار در روز تمرین داشته باشید. این از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی است.
  8. لیست یادآوری نکات، یکی از متداول‌ترین روش‌های یادگیری واژگان برای آمادگی آزمون است. این روش به عنوان روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی است که برای تمرین و مطالعه در مدت زمان کوتاه مناسب است. زیرا شما اغلب اطلاعاتی را که برای آزمون یادگرفته‌اید را حفظ نمی‌کنید.
  9. از ساعت بدن خود استفاده کنید. اگر فرد سحرخیزی نیستید، بعد از ظهر مطالعه کنید.
  10. اگر سعی کنید با تکنیک به خاطر سپردن معنای کلمه در جمله استفاده کنید، می‌توانید یک کلمه را بهتر حفظ کنید و آسان‌تر کلمات جدید را خواهید آموخت.
  11. برای شرکت در آزمون برنامه ‌ریزی کنید. با این روش که یکی از روش‌‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی است، متوجه خواهید شد که در کدام بخش نیاز به مطالعه و کار بیشتر دارید.
  12. با گفتن این جمله، بهتر است فقط برای شرکت در یک آزمون درس نخوانید. به تصویر بزرگتر فکر کنید. به این فکر کنید وقتی تسلط کافی به زبان انگلیسی دارید چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ کیفیت زندگی شما چگونه بهبود می‌یابد؟ در این صورت انگیزه شما بیشتر می‌شود.
  13. برای خودتان هدف بلند مدت تعیین کنید. روی این هدف متمرکز شوید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
  14. برای خودتان اهداف کوتاه مدت نیز تعیین کنید و وقتی به هرکدام دست یافتید به خود پاداش دهید.
  15. فضایی را ایجاد کنید که می‌خواهید در آن یاد بگیرید، نه به این دلیل که مجبورید. زمانی که با علاقه کاری انجام می‌دهید، میزان یادگیری بیشتری خواهید داشت. و این می‌تواند یکی از روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی باشد که شما را علاقه‌مند به آموختن کند.
  16. بدانید چه چیزی برای شما بهتر است. به این فکر کنید که چه روش‌هایی در گذشته برای شما موفقیت آمیز بوده‌اند و با دنبال کردن همان روش‌ها می‌توانید در این تکنیک مربوط به روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی، پیشرفت داشته باشید.
  17. نحوه یادگیری خود را مشخص کنید. این روش به عنوان یکی از روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی،می‌تواند بر بهبود به خاطرسپردن، خواندن، صحبت کردن به شما کمک کند. دریابید که چگونه بهتر مطالعه می‌کنید. اینکه خودتان به تنهایی مطالعه کنید بهتر است یا در کنار یک گروه.
  18. کمک بگیرید! اگر چیزی را نمی‌فهمید، باید از کسی بپرسید. از معلم، همکلاسی‌ها یا دوستان خود کمک بخواهید.
  19. مرور و مرور و مرور! حتما وقت خود را برای مرور مواردی که در گذشته مطالعه کرده‌اید، اختصاص دهید.
  20. اینکه در هر بار مطالعه بیشتر از 30 دقیقه مطالعه کنید، فکر خوبی نیست. مرتب استراحت کنید، مقداری هوای تازه تنفس کنید و ریلکس کنید.
  21. برای بالا رفتن سطح زبان خود خیلی عجله نکنید. تمرکز خود را بر روی سطح فعلی خود قرار دهید.
روش های بهبود یادگیری زبان انگلیسی

DVD تماشا کنید، نه تلویزیون.

  • DVD تماشا کنید نه تلویزیون. بهتر است از چیزی استفاده کنید که می‌توانید دوباره آن را تماشا کنید تا اطلاعاتی را که ممکن است بار اول از دست داده باشید، را بتوانید دوباره گوش کنید و به دست آورید.
  • تماشای تلویزیون فقط به شما این فرصت را می‌دهد که بار اول چیزی را به درستی بشنوید. این برای دانش‌آموزان سطح بالا یکی از بهترین روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی است. این روش می‌تواند یک تمرین عالی برای صحبت با انگلیسی زبانان بومی باشد، بنابراین سعی می‌کنید که همان بار اول متوجه شوید و نیاز به تکرار نداشته باشید!
  • متن‌های سطح‌بندی شده خوانید. این کتاب‌ها به طور خاص، برای سطح شما نوشته شده‌اند. در این صورت شما می‌توانید یک رمان را کامل بخوانید. این کار به شما احساس خوبی خواهد داد.
  • کتاب‌های کودکان واژه‌های ساده‌تری دارند و جایگزین خوبی برای خوانندگان در سطح‌های مختلف دارد.
  • روزنامه‌ها مکان خوبی برای یافتن ساختارهای مجهول هستند. مقاله‌ای را بخوانید و ببینید آیا می‌توانید جملات مجهول آن را پیدا کنید.
  • اول معنای کلی را بخوانید. نگران درک کردن تمامی کلمه‌ها نباشید، سپس برگردید و کلمات جدید را جستجو کنید.
  • اگر کلمه‌ای را در یک جمله نفهمیدید، به کلمات دیگر اطراف آن نگاه کنید. آنها به شما سرنخی می‌دهند. سعی کنید معنی را از متن حدس بزنید.
  • کلمات اصلی را یاد بگیرید. این کلمات به شما کمک می‌کنند، معنی کلمات را حدس بزنید. به عنوان مثال:scrib= write, min = small.
  • وقتی کلمه جدیدی یاد گرفتید، به همه اشکال دیگر کلمه فکر کنید:Beautiful(adjective),beauty (noun), beautifully (adverb).
  • پیشوندها (dis-, un-, re-) و پسوندها (-ly, -ment, -ful) را بیاموزید، این به شما کمک می‌کند معنی کلمات را بفهمید و واژگان خود را بسازید.
  • انگلیسی، برخلاف ژاپنی یا فرانسوی ، از استرس کلمه استفاده می‌‌کند. برای کلمات جدید، هجاها را بشمارید و محل استرس را پیدا کنید. این را بدانید که فقط یک استرس در هر کلمه و همیشه روی یک مصوت قرار دارد. فعل‌های دو هجایی در هجای دوم (beGIN) استرس دارند. اسم 2 هجایی (TEAcher) و صفت (HAPpy)روی بخش اول استرس دارند.
  • هر زمان که می‌توانید از انگلیسی استفاده کنید. به همین سادگی!
  • از زبان خود به انگلیسی ترجمه نکنید. به انگلیسی صحبت کنید تا تسلط شما بیشتر شود. با خودت صحبت کن … اما نه در اتوبوس که مردم فکر می‌کنند دیوانه شده‌ای!
  • شما نمی‌‌‌توانید انگلیسی را از یک کتاب یاد بگیرید. یادگیری انگلیسی مانند رانندگی با ماشین است، فقط می‌توانید با به کاربردن انگلیسی آن را یاد بگیرید.
  • طبیعی‌ترین راه برای یادگیری گرامر، صحبت کردن است.
  • یک دفتر خاطرات یا روزانه انگلیسی داشته باشید. با نوشتن چند جمله در روز شروع کنید و سپس عادت کنید بیشتر بنویسید.
  • یک وبلاگ آنلاین راه اندازی کنید و نوشته‌های خود را به اشتراک بگذارید.
  • برای تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر، تمام ایده‌ها و افکار روی کاغذ بیاورید، بدون نگرانی در مورد دستور زبان یا املایی، طوفان مغزی کنید. سپس به ساختار فکر کنید. پس از آن، نوشته خود را بنا به ساختار دستور زبان و هجی، اصلاح کنید. در آخر، آن را بخوانید یا آن را به شخص دیگری بدهید تا اشتباهات شما را چک کند.
  • به علائم نگارشی دقت کنید زیرا این کار می‌تواند نوشته شما را تغییر دهد. تفاوت معنای این دو جمله را با تغییر علائم نگارشی ببینید:
  • A woman without her man is nothing” و “A woman: without her, man is nothing.
  • از چت روم‌ها، فروم‌ها و سایت‌های فرومی استفاده کنید. اگر نمی‌توانید با کسی انگلیسی صحبت کنید، این یکی از بهترین روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی است.
  • ازCD های انگلیسی استفاده کنید. به جملات گوش دهید و سپس آنچه را که شنیده‌اید را تکرار کنید. روی ریتم و لحن صدا تمرکز کنید.
  • رادیوی انگلیسی در خانه خود داشته باشید. حتی اگر تمام آن صحبت‌ها را متوجه نشوید، گوشتان به این زبان عادت می‌کند.
  • دیکته را تمرین کنید. به CD یا صحبت‌های دوست خود گوش کنید و آنچه که می‌شنوید را بنویسید.
  • هیچ کس دوست ندارد صدای خود را بشنود، اما شجاع باشید و آن را امتحان کنید! صدای خود را ضبط کنید و به تلفظ خود گوش دهید. این به شما کمک می‌کند تا مشکلات خود را متوجه شوید.
  • از معلم خود اجازه بگیرید و درس او را ضبط کنید. این روشی عالی برای مرور در میان روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی است. همچنین می‌توانید به صحبت معلمان خود با سرعت و لحن او گوش کنید.
  • از فرهنگ لغت انگلیسی / انگلیسی استفاده کنید. زیرا به شما کمک می‌کند تا به انگلیسی فکر کنید و ترجمه نکنید.
  • اگر دیکشنری انگلیسی / انگلیسی ترسناک به نظر می‌رسد، دیکشنری‌هایی برای زبان‌آموزان در سطح‌های مختلف وجود دارد.
  • بیش از حد به فرهنگ لغت خود متکی نباشید. فرهنگ لغت شما باید کمک شما باشد، نه معلم اصلی شما. سعی کنید معنی کلمات را حدس بزنید تا اینکه مستقیماً بروید سراغ فرهنگ لغت.
  • تسلیم نشوید! ادامه دهید! بعضی اوقات احساس خواهید کرد که به اندازه کافی سریع یاد نمی‌گیرید. همه این حس را تجربه می‌کنند، نگران آن نباشید. به هدفتان خواهید رسید.
  • از آموختن زبان لذت ببرید! وقتی سرگرم می‌‌شویم بیشتر می‌آموزیم!
  • اگر هنگام صحبت عصبی هستید، قبل از اینکه چیزی بگویید، دو تا نفس عمیق بکشید. وقتی احساس آرامش می‌کنید بهتر صحبت خواهید کرد.
  • با نگاهی به کتاب‌های درسی و CDهای گذشته، انگیزه خود را حفظ کنید. تعجب خواهید کرد که اکنون چقدر آسان به نظر می‌رسند! تبریک می‌گویم، سطح شما بهتر می‌شود!
  • شما هرگز برای شروع یادگیری انگلیسی خیلی جوان یا پیر نیستید. برای یاد نگرفتن بهانه نگیرید. منتظر چی هستی؟
  • به تأخیر انداختن می‌تواند مانع موفقیت شما شود. برای جلوگیری از به عقب انداختن، مهم است که شما بفهمید که آیا تعلل شما برای عواملی است که شما را از مطالعه دور می‌کنند یا این عادت بد شماست.
  • اگر هنوز به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اید، به این دلیل نیست که در زبان بد هستید، به این دلیل است که هنوز روش ویژه یادگیری خود را پیدا نکرده‌اید.
  • از منابعی مطابق با سطح خود استفاده کنید. از متن‌ها / تمرین‌های گوش دادن که خیلی سخت یا خیلی آسان هستند استفاده نکنید. از ابزارهایی استفاده کنید که شما را به چالش می‌کشد اما شما را ناامید نمی‌کند.
  • نگران این نباشید که کاملا لهجه خود را مطابق با انگلیسی زبانان کنید. بخش مهمی از هویت فرهنگی در جهت حفظ لهجه است. انگلیسی زبانان بومی از شنیدن لهجه انگلیسی شما لذت می‌برند.
  • انگلیسی انواع مختلفی دارد: انگلیسی، آمریکایی، آفریقای جنوبی و غیره. هیچ یک از آنها اشتباه نیستند. انگلیسی، انگلیسی است.
  • درعوض، از تفاوت در انگلیسی آمریکایی و انگلیسی مطلع باشید و از کلمات مناسب آنها استفاده کنید. به عنوان مثال: Elevator (ایالات متحده) / Lift (انگلیس).
  • کارت‌های نوت نویسی شده را با خود داشته باشید. اینها کارت‌های کوچکی هستند که می‌توانید روی آنها کلمات جدید بنویسید. هر زمان که یک دقیقه آزاد بودید می‌توانید آنها را بردارید و نگاهی کنید.
  • یادداشت برداری کنید و آنها را در اطراف خانه بچسبانید. می‌توانید از آنها برای برچسب زدن به چیزها استفاده کنید.
  • شما نمی‌توانید عبارات فعلی (فعل‌های دو کلمه‌ای) را نادیده بگیرید، صدها مورد از آنها در انگلیسی وجود دارد که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرچه بیشتر روی معنی آنها تمرکز کنید، قادر خواهید بود معنای جدید را حدس بزنید. شما شروع به شناسایی الگوهای آنها خواهید کرد.
  • از شهود خود استفاده کنید. با احساس خود جلو بروید، تعجب خواهید کرد که چقدر اولین حدس شما حدس درستی است. همانطور که قبلاً گفتیم، اعتماد به نفس داشته باشید.
  • افکار خود را جمع کنید. یک ثانیه وقت بگذارید و به آنچه می‌خواهید بگویید فکر کنید. شما گرامر را می‌دانید، اما شاید هنگام صحبت، درست از آن استفاده نکنید.
  • با افراد جدید آشنا شوید. سعی کنید با افرادی که انگلیسی می‌دانند دوست شوید. می‌توانید به دورهمی‌هایی که به زبان انگلیسی دارند، بروید.
  • فردی باشید که مکالمه را به زبان انگلیسی شروع می‌کند. سعی کنید مکالمات خود را ادامه‌دار کنید و گوش کنید و از کلماتی مثل (‘really?’ / ‘go on…’/ ‘what happened then?’) کنید، صبر کنید تا دیگران حرفهایشان را بزنند.
  • مناظره. درباره موضوعات مختلف در یک گروه بحث کنید. هر شخص باید دیدگاهی را انتخاب کند (حتی اگر با آن موافق نیستید) و در مورد آن در گروه بحث کند. حتماً نظر خود را بیان کنید. گوش دادن به صورت فعال را بیاموزید. گوش دادن فعال به شما در کلاس کمک می‌کند تا از جلسات مطالعه گروهی بهره بیشتری ببرید. چشم و گوش خود را روی شخصی که صحبت می‌کند متمرکز کنید.
  • فقط یادگیری کلمات انگلیسی کافی نیست. شما می‌توانید به یک طوطی کلمات انگلیسی را یاد دهید اما این بدان معنا نیست که می‌تواند انگلیسی صحبت کند! شما باید درک درستی از گرامر داشته باشید.
  • زمان‌های فعل که توسط انگلیسی زبانان استفاده می‌شود را یادبگیرید تا بتوانید در زمان درست از آن‌ها استفاده کنید. ممکن است این زمان‌ها معادلی در زبان فارسی نداشته باشد. مهم است که شما این زمان‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها را بدانید.
  • انگلیسی افعال بی‌قاعده زیادی دارد. باید خودتان آنها را تمرین کنید.
  • ادامه دهید! اگر از صحبت به انگلیسی کمی فاصله بگیرید، سطح شما پائین می‌آید و تمام زحمات شما به هدر رفته می‌رود.
  • از نمره بد آزمون ناامید نشوید. بعضی اوقات زبان‌آموزان توانایی قبولی در یک آزمون انگلیسی را دارند، اما نمی‌توانند با انگلیسی زبانان به خوبی ارتباط برقرار کنند. اگر می‌توانید آزادانه به انگلیسی صحبت کنید، باید به خودتان افتخار کنید.
  • به یاد داشته باشید که تا زمانی که تلاش خود را کرده‌اید، موفق بوده‌اید!
  • انگلیسی را با یک دوست یاد بگیرید. در این صورت شما کسی را خواهید داشت که می‌توانید با او تمرین کنید و می‌توانید به یکدیگر انگیزه مطالعه دهید.
  • به یاد داشته باشید، نحوه نوشتن انگلیسی با نحوه تلفظ آن یکسان نیست. به عنوان مثال “Ough” بیش از 6 تلفظ دارد. خود را با الفبای آوایی آشنا کنید. این الفبای آوایی به شما در تلفظ صحیح کلمات در فرهنگ لغت کمک می‌کند.
  • به ” schwa” که صدای [É™] می‌دهد، آشنا شوید؛ صدای هجای صدادار خنثی بدون استرس و تن. ” schwa” رایج‌ترین صدای مصوت در انگلیسی است. به عنوان مثال، “a” در کلمه “about” و “u” در کلمه “supply”.
  • به خاطر داشته باشید که وقتی سطح ما بالا می‌رود، مدت زمان بیشتری طول می‌‌کشد تا پیشرفت کنیم. معمولاً سریعترین پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد که مبتدی هستیم. فکر نکنید که یک مرتبه و ناگهانی یادگیریتان متوقف شده، بلکه فقط پیشرفت کمتری دارید.
  • اطمینان حاصل کنید که زبان انگلیسی شما مناسب صحبت روزمره و یا دانشگاهی است. استفاده از زبان عامیانه با دوستان بسیار خوب است اما در یک جلسه کاری نه. بدانید در چه شرایطی استفاده از کلمات و عباراتی که آموخته‌اید مناسب است.
  • کتاب درسی انگلیسی اغلب با نحوه صحبت معمولی متفاوت است. برای یادگیری انگلیسی عامیانه می‌توانید به تماشای فیلم‌های عامیانه بنشینید.
  • حفظ اصطلاحات ممکن است دشوار باشد، اما استفاده از آنها سرگرم کننده است و صحبت‌های شما به زبان انگلیسی را جالب‌تر می‌کند.
  • هنگام صحبت ما معمولاً کلمات را بهم پیوند می‌دهیم تا دو کلمه مانند یک صدا به نظر برسند. به زبان ساده، کلماتی را که با صدای صامت ختم می‌شوند به کلماتی که با صدای واکه شروع می‌شوند (همخوان> مصوت) پیوند می‌دهیم. کلماتی را که با صدای واکه ختم می‌شوند به کلماتی که با صدای واکه شروع می‌شوند را پیوند می‌دهیم (واکه> واکه). برای بهتر شدن گوش دادن و تلفظ، این موارد را تمرین کنید.
  • از اینترنت استفاده کنید. اینترنت پر از منابعی است که به شما در یادگیری کمک می‌کند:
  • BBC Learning English؛ learnenglish.ecenglish.com
  • به نقاط قوت و ضعف خود فکر کنید. بنویسید کدام بخش‌ها را می‌خواهید بهبود ببخشید و روی بهبود آنها کار کنید. البته، نقاط قوت خود را نادیده نگیرید. به خودتان تبریک بگویید که چقدر خوب کار کرده‌اید!
  • از اشتباهات خود بیاموزید. احتمالاً شما مرتباً مرتکب اشتباهات یکسان گرامری می‌شوید. از نتایج آزمونهای انگلیسی به عنوان ابزار مطالعه استفاده کنید. از میان اشتباهات خود، یکی دو مورد را انتخاب کنید که می‌خواهید روی آنها تمرکز کنید. برای بررسی قوانین از کتاب دستور زبان مورد علاقه خود استفاده کنید.
  • از حروف صحیح (a/an, the) استفاده کنید. توجه داشته باشید که این قانون که در صورت ناشناخته بود از a / an و the برای کلمات اختصاصی استفاده می‌شود. به عنوان مثال: A university (نه an university زیرا با صدای مصوت a آغاز می‌شود). An hour (نه a hour زیرا h اغلب صامت است).
  • برای روان شدن انگلیسی، از خیالات بهره بگیرید. قبل از رفتن به رستوران، آنچه را که پیشخدمت به شما می‌گوید را بیان کنید. فکر کنید که قرار است از چه عباراتی استفاده کنید.
  • بسیاری از ارتباطات از طریق زبان بدن و ژست حاصل می‌شود. زبان بدن می‌توانند بین فرهنگ‌ها و کشورها متفاوت باشد. به عنوان مثال، نماد دو انگشت “V” برای پیروزی، با نشان دادن کف دست انجام می‌شود. اگر کف دست خود را به سمت یک انگلیسی زبان بگیرید، آزرده خاطر خواهد شد. خوب‌، از یک انگلیسی بخواهید که به شما زبان بدن مختص به خود را یاد بدهد.
  • ساده‌ترین راه از میان روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی، خواب است! شما بعد از یک خواب خوب در شب داشته باشید تا بتوانید توانایی یادگیری خود را بالا ببرید. در این صورت می‌توانید تمرکز بیشتری داشته باشید.
  • یک دوره انگلیسی را در کشور انگلیسی زبان بگذرانید.
  • اگر در خارج از کشور تحصیل می‌کنید، نه فقط با هموطنان خود بلکه معاشرت با سایر افرادی که در آن کشور زندگی می‌کنند، می‌تواند به عنوان روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی کمک کننده باشد. اینکه در یک خانه مشترک با مردم کشور خود زندگی کنید، این ایده خوب نیست. با گذراندن وقت با ملیت‌های دیگر از یک تجربه فرهنگی جدید لذت ببرید.
  • آیا به کار یا کارآموزی در خارج از کشور فکر کرده‌اید؟
  • یک معلم واجد شرایط برای خود بگیرید. هیچ کس دوست ندارد که چیزهای اشتباه یاد بگیرد.
روش های بهبود یادگیری زبان انگلیسی

یک معلم خوب بگیرید.

  • هیچ کس نمی‌تواند تمام زبان انگلیسی را یاد بگیرد. جای نگرانی نیست. یک میانبر مفید برای یادگیری این است که در انگلیسی کلمات زیادی داریم که تلفظ آنها یکسان است، اما هجی و معنای متفاوت دارند. به عنوان مثال ، ” come here” همان تلفظ ” I can hearthe birds” را دارد. ممکن است ساختن واژگان با دانستن معانی مختلف آسان‌تر باشد.
  • هنگامی که به سطح پایه زبان انگلیسی رسیدید، روش‌های مختلفی را که می‌توانید یک چیز را بیان کنید را کشف کنید. چراکه باعث می‌شود که زبان انگلیسی شما برای شنونده جذاب‌تر شود. از طرفی برای شما خیلی سخت نیست زیرا شما از قبل با اصول آن آشنا هستید. به عنوان مثال‌، با چند روش می‌توانیم به انگلیسی خداحافظ بگوییم؟
  • هنگامی که در حال گذراندن دوره انگلیسی خود هستید، آماده سر کلاس حاضر شوید. تکالیف خود را در اسرع وقت انجام دهید و به موقع تحویل دهید. یادداشت‌ها و آخرین درس خود را چند دقیقه قبل از کلاس مرور کنید. با این کار حافظه شما برای یادگیری آماده می‌شود.
  • مواظب باشید که در کلاس حواستان پرت نشود. روی درس تمرکز کنید، از پنجره به بیرون نگاه نکنید. دیر نکنید، چند دقیقه قبل از شروع درس در کلاس حاضر باشید. کنار افرادی که به شما انگلیسی صحبت نمی‌کنند، ننشینید. تلفن خود را خاموش کنید، منظم باشید، یادتان باشد که کتاب درسی، دفتر و قلم خود را بردارید.
  • مکانی راحت و آرام برای مطالعه پیدا کنید.شما به جایی نیاز دارید که بتوانید 100٪ تمرکز داشته باشید.

مروری بر روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی 

همه ما به دنبال پیدا کردن روش‌های بهبود یادگیری زبان انگلیسی هستیم. در این مقاله به 105 نکته و روش برای بهبود زبان انگلیسی اشاره شده است که می‌تواند حتما چند مورد از آن راهگشای شما باشد.

در مجموع می‌توان گفت که تمرین و معلم مناسب و واجد شرایط می‌تواند کلید موفقیت شما در یادگیری زبان انگلیسی باشد. پس تا حد امکان باید با راهنمایی اساتید برجسته به تمرین و تمرین و تمرین پرداخت.

اگر هنوز نمی‌دانید که از کجا شروع کنید؟ چطور به بهترین اساتید آموزش زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید، می‌‌توانید با موسسه کوئیک تماس بگیرید و یا فرم مشاوره وب سایت را پر کنید. مشاوران ما شما را به سمت بهترین مسیر یادگیری زبان انگلیسی هداست می‌کنند.

چرا همین الان دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را شروع نکنید؟ منتظر تماس شما هستیم.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته