از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید زبان انگلیسی را شروع کنید، اولین قدم را برای دستیابی به مهارت زبان انگلیسی را برداشته‌اید. درست است که تصمیم اولیه، که بسیار مهم است را گرفته‌اید اما موفقیت شما به بسیاری از عوامل دیگر بستگی خواهد داشت.

احتمالاً در ابتدای راه احساس سردرگمی می‌کنید و پاسخ سوال “از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟” را نمی‌دانید. همه ما هنگام تصمیم می‌گیریم یک چالش جدید را شروع کنیم، همین احساس را داریم. اما نگران نباشید حتما موفق خواهید شد.

تکنیک‌ها و نکات زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان وجود دارد. به همین دلیل ما در موسسه تخصصی زبان کوییک قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید. می‌توانید در کلاس‌های مکالمه شرکت کنید، دوره حضوری را در یک موسسه زبان انتخاب کنید، به خودتان آموزش دهید، دوره‌های آموزشی ویدیویی تماشا کنید، از کتاب‌های درسی انگلیسی کمک بگیرید، از منابع اینترنتی استفاده کنید یا در یک دوره آنلاین شرکت کنید. این گزینه‌ها همه مفید هستند، اما کدام یک به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را بگیرید؟

قبل از تصمیم‌گیری باید از نیازهای خود مطلع باشید. به عنوان مثال، در مورد اینکه دوست دارید چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیرید، هدفتان از یادگیری چیست، چقدر می‌خواهید برای یادگیری زبان وقت بگذارید، میزان بودجه درنظر گرفته شده چقدر است، چه فرمتی را برای یادگیری ترجیح می‌دهید، بسیار تعیین کننده است.

هنگامی که نیازها و اهداف خود را تعیین کردید، آماده ارزیابی گزینه‌ها خواهید بود. دراین صورت شما آماده انتخاب بهترین دوره و روش برای شروع یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان خواهید بود.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به پاسخ از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم ؟ پی ببرید.

نکاتی برای شروع یادگیری انگلیسی

خوب، اولین مراحل دشوارترین مراحل است. نباید هدف خود را گم کنید و تمرکز خود را از دست دهید. اگر هدف شما یادگیری زبان انگلیسی است، این نکات به موفقیت شما کمک می‌کند. آنها را دنبال کنید و در مدت زمان کوتاهی به نتایج خوبی خواهید رسید.

  • لیستی از نیازمندی‌های خود تهیه کنید.

با این کار می‌توانید بهترین دوره و مطالب را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید.

  • اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را مشخص کنید.

به یاد داشته باشید که اهداف باید ارزیابی شوند و باید تاریخی را برای اتمام آن‌ها در نظر بگیرند که می‌خواهید تا آن زمان به آن‌ها برسید. با این کار می‌توانید پیشرفت خود را بسنجید.

به عنوان مثال، شاید شما می‌خواهید به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید. بنابراین هدف شما یادگیری “انگلیسی روزمره” است یا شاید شما از قبلاً عبارات مفید بسیاری را بدانید، اما می‌خواهید مهارت گوش دادن و تلفظ خود را ارتقا دهید. اهدافتان چیست، آنها را یادداشت کنید.

  • دستور کار برای خود را تنظیم کنید.

برای رسیدن به اهداف خود چه مدت زمان نیاز به مطالعه دارید؟ این پاسخ برای هر زبان‌آموز متفاوت است. مهم این است که واقع بین باشید. اگر 60 ساعت در هفته کار می‌کنید ، نمی‌توانید 40 ساعت در هفته را صرف مطالعه انگلیسی کنید. آهسته شروع کنید، اما به طور منظم مطالعه کنید. از منابعی استفاده کنید که چالش برانگیز است، اما خیلی هم سخت نیست. بدانید چه چیزی برای شما مفید است. بعد از چند هفته مطالعه، برنامه مطالعه خود را بر این اساس تنظیم کنید. آیا شب بهتر می‌خوانید، یا در اتوبوس زمانی که به محل کار خود می‌روید؟ آیا دوست دارید به تنهایی در یک مکان ساکت، یا با دوستان و با روشن کردن موسیقی مطالعه کنید؟

  • تعهد داشته باشید.

یادگیری زبان انگلیسی انگیزه زیادی می‌خواهد. وقتی در سر کلاس حاضر نمی‌شوید باید انگیزه کافی برای شروع و ادامه دادن داشته باشید. اگر مطمئن هستید که برای شروع مطالعه آماده هستید، به این تصمیم خود متعهد باشید.

  • از ابزارهای مختلفی برای یادگیری و تمرین استفاده کنید

امروزه مطالب نامحدودی برای یادگیری زبان انگلیسی در دسترس هستند: فیلم‌ها، اخبار، مطالب، آموزش‌ها، موسیقی، پادکست‌ها و موارد دیگر. از آنها استفاده کنید!

  • از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید!

کارهایی که در زندگی به بهترین وجه انجام می‌دهیم کارهایی است که از انجام آنها لذت می‌بریم. اگر از یادگیری زبان انگلیسی لذت نمی‌برید، نتوانسته‌اید روش درستی برای یادگیری پیدا کنید! شما می‌توانید زبان‌آموز مصممی باشد که در حین یادگیری، سرگرم هم می‌شود. برای خود جایزه در نظر بگیرد تا برای انجام و متعهد ماندن به برنامه خود انگیزه داشته باشید.

  • دانسته‌های خود را بیازمایید!

علاوه بر تمریناتی که در دوره انگلیسی شما وجود دارد، از ارزیابی پیشرفت خود و یا شروع به بکاربردن زبان نترسید. در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد، اما اگر آنچه را که از روز اول آموخته‌اید شروع کنید، اعتماد به نفس شما هنگام صحبت انگلیسی افزایش می‌یابد.

یادگیری زبان انگلیسی در سطح مقدماتی

یادگیری زبان انگلیسی در سطح مقدماتی

در سطح مبتدی از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟

برای یادگیری زبان انگلیسی از پایه رعایت نکات زیر ضروری است.

ABCs and 123s

اولین قدم در پاسخ به از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم، آشنایی با الفبای آن است. انگلیسی با حرف A شروع می‌شود تا Z ادامه می‌یابد که در مجموع 26 حرف دارد. برای تمرین تلفظ، می‌توان با آهنگ ABC بسیار ساده، آن را به سادگی یاد گرفت.

در عین حال، بهتر است اعداد را به زبان انگلیسی تمرین کنید. یادگیری نحوه تلفظ و نوشتن اعداد در زندگی روزمره بسیار مفید است، مانند زمانی که نیاز به خرید چیزی در فروشگاه دارید.

دستور زبان مقدماتی

زبان انگلیسی دارای هشت قسمت اساسی است که به ما در امر دستور زبان و شکل گیری جملات کامل کمک می‌کند تا دیگران بتوانند آن را درک کنند. این هشت قسمت شامل اسم ، ضمیر ، صفت ، فعل ، قید ، ربط ، حرف اضافه و حرف است.

اگرچه این موارد برای مطالعه مهم است، اما چند درس اصلی گرامر نیز وجود دارد که باید یاد بگیرید. به عنوان مثال، چه زمانی باید از any یا some استفاده کنید؟ چه تفاوتی بین in، to، on، و at وجود دارد؟ اینها برخی از سوالات اساسی است.

یادگیری املاء کلمات

حتی بسیاری از انگلیسی زبانان بومی در هجی کردن مشکل دارند. املاء می‌تواند یک چالش باشد، بنابراین هرچه بیشتر مطالعه کنید، بهتر از پس آن برمی‌آیید.

ترفندهای زیادی برای هجی کردن در انگلیسی وجود دارد، و اغلب کلمات آن طور که نوشته می‌شوند، خوانده نمی‌شوند. علاوه بر این، ممکن است کلمات یکسان باشند اما املای متفاوتی و معانی مختلفی داشته باشند. کلمات to ، two و too نمونه ای عالی برای نشان دادن این موضوع است.

اجازه ندهید این مشکلات متداول هجی کردن شما را دلسرد کند، یادگیری آنها از همان ابتدا به شما کمک خواهد کرد.

افعال ، قیدها و صفتها

برخی از گیج‌ کننده‌ترین اما مهمترین کلمات در زبان انگلیسی فعل ، قید و صفت هستند. هر یک در دستور زبان کاربرد متفاوتی دارند و همه آنها برای مطالعه مبتدیان مناسب هستند.

افعال، کلمات عملی هستند؛ آنها به ما می‌گویند که چه اتفاقی افتاده و بر اساس اینکه عمل در گذشته باشد، حال یا آینده، تغییر زمان می‌دهند. همچنین افعال کمکی مانند be، do، و have وجود دارد و اینها تقریباً در هر جمله‌ای وجود دارند.

قیدها چیزی را توصیف می‌کنند و شامل کلماتی مانند quickly (سریع) ، never (هرگز) و above (بالاتر) هستند. صفت‌ها نیز افراد و اشیاء را توصیف می‌کنند و می‌گویند که چگونه هستند.

خب وقت آن رسیده است که در پاسخ به از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟ به بررسی نحوه مطالعه چهار مهارت اصلی زبان بپردازیم.

استفاده از مهارت های انگلیسی

استفاده از مهارت‌های زبان انگلیسی

چهار مهارت کلیدی زبان انگلیسی را مطالعه کنید (گوش دادن‌، صحبت کردن‌، خواندن‌، نوشتن)

بیشتر زبان‌‌آموزان می‌خواهند از زبان انگلیسی برای برقرار بهتر ارتباط استفاده کنند. اگر این یکی از اهداف شماست، مهم است که متعادل چهار مهارت اصلی را مطالعه کنید. گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن مهارتهای اصلی زبان هستند که به شما برای برقراری ارتباط به هر زبانی کمک می‌کنند.

تسلط به یک مهارت به شما در برقراری ارتباط کمک نمی‌کند. به عنوان مثال شما باید قبل از نوشتن، بتوانید خوب بخوانید. همچنین قبل از صحبت کردن باید بتوانید گوش دهید. می‌توان این چهار مهارت را در دو گروه قرار داد.

  • ورودی <<<
  • گوش دادن (ورودی از گوش‌ها)
  • خواندن (ورودی از چشم‌ها)
  • خروجی
  • صحبت کردن (خروجی از دهان)
  • نوشتن (خروجی از دست)

به طور ساده، اینطوری فکر کنید ابتدا ورودی دارید، بعد خروجی. ابتدا می‌شنوید که کسی از شما سوالی می‌پرسد. بعد شما صحبت می‌کنید و پاسخ خود را به آنها می‌گویید. ابتدا نامه‌ای از شخصی را می‌خوانید. پس از آن شما برای آنها نامه می‌نویسید. اینها نمونه‌هایی از برقراری ارتباط است.

ورودی و خروجی لزوماً به ترتیب خاصی انجام نمی‌شود. گاهی اوقات ابتدا صحبت می‌کنید و سپس گوش می‌دهید. بعضی اوقات درباره چیزی که می‌شنوید می‌نویسید. در حین برقراری ارتباط‌، شخصی که با او ارتباط برقرار می‌کنید از یکی از مهارت‌های دیگر استفاده می‌کند. بنابراین، برای درک یکدیگر ، همه باید در هر چهار زمینه مهارت داشته باشند.

بعضی از زبان‌آموزان می‌خواهند بدانند مهمترین مهارت کدام است. از آنجا که همه مهارت‌ها به یکدیگر وابسته هستند، همه آنها مهم هستند. با این حال، برای برقراری ارتباط، ما بعضی از مهارت‌ها را بیشتر از بقیه استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال، در حدود 40٪ از وقت ما در زمان برقراری ارتباط، صرف گوش دادن می‌شود. ما حدود 35٪ از اوقات صحبت می‌کنیم. تقریباً 16٪ ارتباطات از طریق خواندن و حدود 9٪ از نوشتن حاصل می‌شود. این آمار به طور میانگین میزان استفاده از هر مهارت را در برقراری ارتباط با دیگران را بیان می‌کند. این میزان بسته به شغل یا موقعیت شخصی، می‌تواند تغییر کند.

هر یک از این مهارت‌های اصلی مهارت‌های خردی را در خود دارند. به عنوان مثال‌، تلفظ نوعی مهارت گفتاری است که باید برای بهبود ارتباطات تمرین شود. املا مهارتی است که درک کلمه نوشته شده را آسان می‌کند. گرامر و واژگان مهارت‌های خرد دیگر هستند. این مهارت‌های خرد به معنای بی اهمیت بودن آنها نیست. مهارت‌های کلان مانند گوش دادن بسیار کلی هستند، در حالی که مهارت‌های خرد بیشتر خاص هستند.

برای دستیابی به بهترین نتایج، برنامه‌ای را تنظیم کنید که هر چهار مهارت را دربرداشته باشد. اجازه دهید یک مطالعه یک مهارت منجر به تمرین مهارت دیگر شود. به عنوان مثال، یک داستان بخوانید و سپس در مورد آن با یک دوست صحبت کنید. یک فیلم تماشا کنید و سپس در مورد آن بنویسید. این همان کاری است که معلمان کلاس انگلیسی می‌‌خواهند انجام دهند، درست است؟

در ادامه به بررسی نحوه مطالعه هر چهار مهارت زبان انگلیسی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

1. چگونه می‌توان گوش دادن را تمرین کرد

به رادیو گوش دهید.

همیشه قلم در دست نداشته باشید، گاهی اوقات فقط دهید تا بتوانید این مهارت را تقویت کنید.

برنامه‌های تلویزیون به زبان انگلیسی را تماشا کنید.

برنامه‌هایی را انتخاب کنید که از گوش دادن به آن لذت ببرید.

به یاد داشته باشید که بیشتر کلمات و اصطلاحاتی که در تلویزیون می‌شنوید، عامیانه هستند.

با تلفن‌های گویا به زبان انگلیسی تماس بگیرید

این شماره‌ها را می‌توانید در ابتدای دفترچه تلفن در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان پیدا کنید. قبل از شماره گیری مطمئن شوید که با شماره‌های رایگان تماس می‌گیرید.

فیلم‌های انگلیسی زبان تماشا کنید

فیلم‌هایی که زیرنویس ندارند را برای تماشا انتخاب کنید.

از منابع گوش دادن در اینترنت استفاده کنید

هر روز چیزهای زیادی برای گوش دادن به زبان انگلیسی به صورت آنلاین می‌توان پیدا کرد. در زیر به چند مورد اشاره شده است.

  1. نحوه صحبت کردن و تلفظ را یاد بگیریم

با خودت صحبت کن

در مورد هر چیز و همه چیز صحبت کنید. این کار را در خلوت خانه خود انجام دهید. اگر در ابتدا نمی‌توانید این کار را انجام دهید ، سعی کنید با صدای بلند بخوانید تا از شنیدن صدای خود به زبان انگلیسی احساس راحتی کنید.

صدای خود را ضبط کنید

ممکن است احساس بسیار ناخوشایندی داشته باشید، اما این به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف تلفظ خود را پیدا کنید. چند روز بعد به حرف خود گوش دهید. در شنیدن کدام صداها مشکل دارید؟

از تلفن استفاده کنید

در کلاس شرکت کنین

اصطلاحات رایج را بیاموزید

صداهایی را که زبان فارسی آن‌ها را ندارند را گوش کنید

به عنوان مثال، بسیاری از زبان‌‌ها صدای “th”را ندارند. این صداها نیاز به تمرین بیشتر دارند.

معلمانی انتخاب کنید که بهتر شما را درک می‌کنند

وقتی وارد دنیای واقعی شوید، افراد عادی شما را دشوارتر درک می‌کنند مگر اینکه آرام صحبت کنید و با تلفظ مناسب صحبت کنید.

استرس کلمه و جمله را مطالعه کنید

حرکت زبان را تمرین کنید

  1. چگونه درک مطلب و واژگان را یاد بگیریم

هر روز چیزی بخوانید

کتاب‌های کودکان‌، متن‌های ساده، روزنامه‌ها، مجلات ، سایت‌های اینترنتی، رمان‌ها و موارد دیگر …

هرچه که مورد علاقه شماست را بخوانید.

به یاد داشته باشید وقتی سرگرم می‌شوید بهتر یاد می‌گیرید.

متن‌های متناسب با سطح خود را بخوانید

شما قصد دارید که واژگان جدیدی بیاموزید، اما می‌خواهید آنچه را که می‌خوانید نیز درک کنید. اگر به دنبال معنی هر کلمه باشید، خواندن متن برای شما بسیار دشوار می‌شود.

برای هر داستانی که می‌خوانید، به دنبال پاسخ چه کسی‌، چه چیزی‌، کجا‌، کی‌، چرا آن باشید

تقریباً برای هر نوع نوشته‌ای می‌توانید این کار را انجام دهید. این متن در مورد چه کسی است؟ چی شد؟ چرا این اتفاق افتاد؟ کجا اتفاق افتاد؟ چه موقع اتفاق افتاد؟ این کار را می‌توانید زمانی انجام دهید که هیچ سوال درک مطلبی برای پاسخ دادن وجود نداشته باشد. می‌توانید پاسخ‌های خود را بنویسید یا شفاهی بگوئید.

همیشه یک فرهنگ لغت انگلیسی-انگلیسی در کنار خود داشته باشید

اتکا به فرهنگ لغت یا دیکشنری الکترونیکی عادت بدی است.

فرهنگ لغت انگلیسی-انگلیسی خود را به عنوان اصل زبان‌آموزی همراه خود داشته باشید.

هنگام استفاده از اینترنت از فرهنگ لغت آنلاین استفاده کنید (فرهنگ لغت آنلاین کلید واژه).

ثبت واژگان در “فرهنگ لغت شخصی” خود

دفترچه جداگانه‌ای داشته باشید. واژگان را به ترتیب حروف الفبا در آن ثبت کنید (همانند کتابی که براساس حروف الفبا مرتب شده است). بخش‌های یک کلمه چندبخشی را یادداشت کنید (گاهی یک کلمه بیشتر از یک بخش دارد). برای هر کلمه، یک جمله نمونه بنویسید (از جملات موجود در فرهنگ لغت استفاده نکنید). فرهنگ لغت شخصی خود (خصوصاً مطالب جدید) را هر شب قبل از خواب مرور کنید.

  1. نحوه یادگیری نوشتن و املاء کلمات

یک دفتر خاطرات / روزانه داشته باشید.

همیشه به دستور زبان توجه نکنید. بدون دغدغه شروع به نوشتن کنید. این راه می‌تواند به شما کمک کند که سرگرم شوید. در این صورت از زبان لذت خواهید برد.

دفتر خاطرات روزانه داشته باشید

یک دفتر خاطرات روزانه داشته باشید

ایمیل به انگلیسی بنویسید

با معلمان یا دانش‌آموزان دیگر در تماس باشید.

اخبار محلی خود را به انگلیسی بازنویسی کنید.

این تمرین دیگری است که می‌تواند به صورت روزانه انجام دهید. به یاد داشته باشید که فعالیت‌های منظم بهترین فعالیت‌ها هستند.

قوانین مهم املاء را بیاموزید

به یاد داشته باشید، شما همیشه یک فرهنگ لغت همراه خود ندارید تا زمانی که در حال نوشتن هستید آن را چک کنید. به خصوص زمانی که آزمون هستید. حتی افرادی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است باید هر از چندگاهی قوانین هجی را مرور کنند.

کلمات معمولاً غلط املایی را بیاموزید

کلمات گیج کننده (misspelled)را بیشتر مطالعه کنید.

تا اینجا در مورد مواردی که به از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم کمک می‌کند پرداختیم. در ادامه قصد داریم چند نکته مهم و تکمیلی را با هم مرور کنیم.

  1. از دستور زبان نترسید

    به دلایل زیر نباید از دستور زبان انگلیسی هراسی داشته باشید.

دستور زبان برای برقراری ارتباط مورد نیاز است

بعضی اوقات زبان‌آموزان در خواندن دستور زبان وسواس به خرج می‌دهند. این امر به ویژه در مورد زبان‌آموزانی که با آموزش دقیق گرامر بزرگ شده‌اند بیشتر صدق می‌کند. به یاد داشته باشید که شما فقط گرامر را برای برقراری ارتباط می‌خوانید. با حل تعدادی تمرین مربوط به دستور زبان به سراغ نوشتن مقاله بروید یا گفتگو کنید و سعی کنید از دستور زبانی که به تازگی یاد گرفته‌اید، استفاده کنید.

نقاط ضعف خود را بشناسید

وقت خود را به تمرینات گرامری که قبلاً آنها را یادگرفته‌اید، صرف نکنید زیرا این کار برای شما راحت‌تر است. تمرکز خود را روی دستور زبانی بگذارید که برای شما دشوار است. اگر مطمئن نیستید که مشکل شما چیست، چند مقاله کوتاه یا پاراگراف بنویسید و از یک معلم بخواهید که به دور اشتباهات دستوری شما خط بکشد. سپس می‌توانید راه حل اشتباه خود را جستجو کرده و آن را تمرین کنید.

به دوست خود دستور زبان را آموزش دهید

دوستی را پیدا کنید که در سطح پایین‌‌تری از شما تحصیل کند. آموزش شما را مجبور می‌کند قوانین را به خاطر بسپارید و آنها را به درستی درک کنید. سعی کنید یک صفحه تمرین برای دوست خود آماده کنید.

  1. مهارت‌های حل تمرین خود را افزایش دهید

  • مرتب باشید. برای تمرین، نوشتن و واژگان دفترهای جداگانه داشته باشید.
  • از قلمی استفاده کنید که عاشق آن هستید.
  • در دوره‌های کوتاه و منظم مطالعه کنید.
  • زمان کوتاهی را به مرور کردن اختصاص دهید.
  • در مکانی به مطالعه بپردازید که که احساس شادی و راحتی داشته باشید.
  • نگذارید چیزی حواس شما را پرت کنید. در هنگام مطالعه چک کردن ایمیل، تماشای تلویزیون و پاسخ دادن به تلفن را محدود کنید (مگر به زبان انگلیسی).
  • یک نوشیدنی و میان وعده مفید بخورید تا مجبور نشوید از جای خود بلند شوید.
  • اگر به صورت جفت یا گروه درس می‌خوانید، قانونی به زبان انگلیسی برای خود تنظیم کنید.
  1. به کشوری انگلیسی زبان سفر کنید

  • در این صورت در تعطیلات می‌توانید زبان انگلیسی را تمرین کنید.
  • از معلمان انگلیسی زبان، انگلیسی را بیاموزید.
  • با فرهنگ انگلیسی آشنا شوید.
  • می‌توانید یک کار نیمه وقت پیدا کنید.
  • می‌توانید یک کار داوطلب انجام دهید.
  • می‌توانید دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید.
  • با افرادی از کشورهای دیگر دوست شوید.
  • اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.
  • می‌توانید معلم خصوصی بگیرید.
  • فردی را پیدا کنید که به او زبان مادری خود را بیاموزید و او به شما زبان انگلیسی که زبان مادری اوست را به شما بیاموزد.

4- برای یک آزمون استاندارد مثل IELTS آماده شوید

  • دراین صورت می‌توانید واجد شرایط شغلی بهتر در کشور شوید.
  • می‌توانید در یک کالج یا دانشگاه آمریکایی پذیرش بگیرید.
  • می‌توانید از کتاب‌های مرجع برای مطالعه استفاده کنید.
  • پیشرفت خود را به راحتی دنبال کنید (نمرات آزمون).
  • می‌توانید اصطلاحات زبان را بیاموزید.
  • واژگان خود را به سرعت بهبود ببخشید.
  • در کلاس‌ها شرکت کنید و به بسیاری از تمرینات گوش دادن دسترسی پیدا کنید.
  • برای بهبود نمره خود را به چالش می‌کشید.
  • قالب مناسب مقاله نویسی را می‌توانید بیاموزید و تمرین کنید.
  • در گرامر می‌توانید متخصص شوید.
  • می‌توانید دانش عمومی خود را بهبود ببخشید.
  1. با انگلیسی سرگرم شوید

  • هفته‌ای یک بار، همراه با زبان انگلیسی باشید. یعنی به زبان انگلیسی آشپزی کنید (دستور آشپزی خود را به انگلیسی بنویسید) یا فیلم‌های انگلیسی تماشا کنید.
  • نامه‌ای عاشقانه به انگلیسی بنویسید. (حتی اگر عزیز شما انگلیسی نمی‌داند!)
  • افسانه‌ها ، جوک‌ها یا دستورالعمل‌ها را به زبان انگلیسی را بازنویسی کنید.
  • آنلاین شوید و متن آهنگ‌های انگلیسی مورد علاقه خود را پیدا کنید و همراه با موزیک آواز بخوانید (از گوگل استفاده کنید).
  • یک شخصیت انگلیسی برای خود ابداع کنید (با شغل‌، خانواده و غیره). بیوگرافی این شخص را بنویسید.
  • یک بازی به زبان انگلیسی بخرید (مانند مونوپولی، وردآپ یا سکرابل).
  • یک باشگاه خواندن یا مکالمه انگلیسی راه اندازی کنید یا به آن بپیوندید.
  • هنگام تمیز کردن یا شستن ظرف‌ها، به انگلیسی صحبت کنید.
  • در خانه بگردید و سعی کنید همه چیز را به زبان انگلیسی (مبلمان ، لباس و غیره) نامگذاری کنید. کلماتی را که نمی‌دانید را جستجو کنید.

مروری بر از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم 

اگر به دنبال شروع به یادگیری زبان انگلیسی هستید باید بدانید که بهترین تصمیم را گرفته‌اید. چراکه با یادگیری زبان انگلیسی می‌توان با تمام مردم دنیا ارتباط برقرار کنید و حتی مرتبه شغلی خود را نیز ارتقاء دهید.

در این مقاله به پاسخ به پرسش از کجا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟ پرداختیم که راهکارهایی بسیار کاربردی و مهم را برای شروع یادگیری زبان انگلیسی به شما معرفی کردیم. اما اگر به منابع و معلمان مطمئن و با تجربه دسترسی ندارید می‌توانید با شماره تلفن موسسه زبان کوییک تماس بگیرید و از تجربیات اساتید ما بهره‌مند شوید.

رایج‌ترین سوال‌ها در خصوص بهترین روش برای شروع یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی رو از کجا شروع کنیم ؟

این مشکل رایج برای تمام کسانی است که تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی گرفته‌اند اگر تصمیم گرفته‌اید زبان انگلیسی را شروع کنید، اولین قدم را برای دستیابی به مهارت زبان انگلیسی را برداشته‌اید تکنیک‌ها و نکات زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان وجود دارد. به همین دلیل ما در موسسه تخصصی زبان کوییک قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید. می‌توانید در کلاس‌های مکالمه شرکت کنید، دوره حضوری را در یک موسسه زبان انتخاب کنید، به خودتان آموزش دهید، دوره‌های آموزشی ویدیویی تماشا کنید، از کتاب‌های درسی انگلیسی کمک بگیرید، از منابع اینترنتی استفاده کنید یا در یک دوره آنلاین شرکت کنید.

مهترین مهارت‌های کلیدی یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

گوش دادن-صحبت کردن-خواندن-نوشتن چهار مهارت اصلی یادگیری زبان انگلیسی می‌باشند یشتر زبان‌‌آموزان می‌خواهند از زبان انگلیسی برای برقرار بهتر ارتباط استفاده کنند. اگر این یکی از اهداف شماست، مهم است که متعادل چهار مهارت اصلی را مطالعه کنید. گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن مهارتهای اصلی زبان هستند که به شما برای برقراری ارتباط به هر زبانی کمک می‌کنند. تسلط به یک مهارت به شما در برقراری ارتباط کمک نمی‌کند. به عنوان مثال شما باید قبل از نوشتن، بتوانید خوب بخوانید. همچنین قبل از صحبت کردن باید بتوانید گوش دهید.

چطور می‌توانیم مهارت گوش دادن را در زبان انگلیسی تقویت کنیم ؟

راه‌های مختلفی برای تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی وجود دارد که ما در این مقاله بهترین روش‌های تقویت شنیداری در زبان انگلیسی را معرفی کرده‌ٰایم و همچنین تیم تخصصی ما در موسسه تخصصی زبان کوییک با تکیه بر برزو ترین متدها برای آموزش مهارت‌های زبان انگلیسی بهترین خدمات را در اختیار شما قرار خواهند داد .

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 3.9]

15 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
مریم صفری

سلام.
توی سایتتون خوندم که ترم زبان عمومی انگلیسی‌تون ۴ ترمه‌س. یعنی از پایه‌ی پایه در ۴ ترم کامل زبان انگلیسی رو یاد می‌گیریم یا سطح زبانمون باید کمی خوب باشه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مریم صفری

سلام
شما در ابتدا یک تعیین سطح خواهید داشت
اگر سطح شما خیلی ضعیف باشه شاید نتونید در کلاس ها شرکت کنید
ولی به طور کلی استاد تعیین سطح به شما مشاوره می دهند
تعیین سطح در موسسه کوییک نیز رایگان می باشد.

سیروس علوی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و ممنون از سایت خوب و کاربردی شما. برای سن بزرگ‌سال و سن بالا کلاس زبان انگلیسی دارید؟ یادگیری زبان انگلیسی در سن بالا مثلا ۴۵ سال به بعد امکان‌ پذیر است؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سیروس علوی

سلام کلاس های زبان موسسه کوییک برای رده سنی هجده سال به بالا برگزار میشه و شما میتونید برای شرکت در کلاس ها با موسسه تماس بگیرید

Mohammadali

سلام
در موسسه كوييك اموزش زبان انگلسي از مبتدى و پايه شروع ميشه ؟؟
براى يادگيري از پايه تا پيشرفته
چقدر زمان لازم هست

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mohammadali

تعداد ترم های موسسه هفت ترم هست و از سطح مبتدی زبان انگلیسی در خدمت شما هستیم

Hana

سلام
برای منی ک خیلی وقت برای شرکت در کلاس های ترمیک رو ندارم به نظر شما کلاس های مکالمه مناسب هستش؟چون ۶ سال پیش ترمیک رفتم دیگ وقت نداشتم ادامه بدم ول کردم و ترمیک خیلی برام طولانی میاد.

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Hana

با عرض سلام خدمت شما
بهترین حالت این هست که یک تعیین سطح برید و بفهمید در حال حاضر در چه سطحی هستید.
این که شما فقط کلاس مکالمه شرکت کنید برای زمان خوب هست که در بقیه موارد مثل گرامر و … مساله ای نداشته باشید و به قدر کافی دانش داشته باشید
ولی به طور کلی می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا بهترین راهکار رو به شما نشان بدهند.

مریم

برای اینکه انگلیسی را در خانه بخوانیم از شروع نمایم.
مدتی هم خوانده‌ ام

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مریم

سلام
می تونید به کتاب های مختلفی همچون Grammar in use مراجعه کنید تا بدین وسیله قواعد گرامری رو یاد بگیرید.
برای بحث های لیسنینگ و اسپیکینگ نیز شورت استوری یا داستان های کوتا می توانند به شما کمک زیادی کنند.

معز

آیا گرامر زبان انگلیسی آسان است

پریسا

خیلی خوب بود ممنون

razita

سلام بر شما 

razita

من چند روزی هست که شروع کردم به یادگیری زبان انگلیسی میخوام این زبان را یاد بگیرم میشه برا من رهنمایی کنید از کجا این زبان را شروع کنم تا زودتر یاد بگیرم ممنون

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  razita

سلام
اولین قدم برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب یک موسسه یا مدرس خوب هست.
می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کنند.

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته