روش‌های تقویت لهجه بریتانیایی در زبان انگلیسی

یکی دیگر از مراحل یادگیری زبان انگلیسی تقویت لهجه بریتانیایی در هنگام صحبت کردن است که این مورد یکی از دغدغه‌ها و موارد سخت در یادگیری و کاربرد روزانه این زبان محسوب می‌شود و در درواقع همه کسانی که تلاش به یادگیری زبان انگلیسی دارند، تمایل دارند که مانند افراد بومی انگلیسی زبان شنیده شوند چراکه این امر خود نشان دهنده‌ی علم و تمرین این افراد است و از طرفی باعث افزایش اعتماد به نفس این افراد در کشور انگلیسی زبان می‌شود. لهجه بریتانیایی یکی از لهجه‌های رایج در گویش و زبان انگلیسی است که در واقع “‌لهجه پادشاه” نیز نامیده می‌شود . همان گونه که در ایران نیز لهجه‌های متفاوتی در زبان فارسی اعم از ترکی، کردی، شمالی و جنوبی و غیره وجود دارد در زبان انگلیسی هم ما با لهجه‌های متفاوتی در سراسر انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی مواجه می‌شویم. در واقع اتخاذ و تقویت لهجه بریتانیایی در هنگام صحبت کردن به این زبان با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم بسیار مهم است علاوه بر اینکه شما باید به صورت استاندارد با دستور زبان انگلیسی و واژگان رسمی و منطقه‌ای و سبک خاص خودتان را بلد باشید باید لهجه و نوع تلفظ و بیان مربوط به محل زندگی که انتخاب کرده‌اید تا در آن زندگی و مهاجرت کنید را یاد بگیرید . در این مقاله تلاش شده است تا نکاتی را که شما برای افزایش مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی و راه‌های تقویت لهجه بریتانیایی نیاز دارید را بیان کنیم .

۴ نکته کاربردی در تلفظ جهت تقویت لهجه بیریتانیایی

  • هر جایی حرف R  را تلفظ نکنید

برخلاف زبان فارسی که حرف ” ‌ر ” در آن با ارتعاش و چرخش زبان همراه است در تلفظ انگلیسی در اکثر موارد حرف R ‌را آر تلفظ نمی‌کنند و به غیر از کشورهای اسکاتلند، ایرلند شمالی و بخش‌های غربی در خواندن کلمات حرف R ‌را تلفظ نمیکنند و صدای قبل از آن را بیشتر می‌کشند مگر در مواقعی که این حرف با حروف صدادار a,e,i,o,u,y روبه‌‌رو شده باشد که باید تلفظ شود مثل rabbit بنابراین اگر می‌خواهید که بیشتر یریتانیایی شنیده شوید یکی از راه‌های تقویت لهجه بیریتانیایی این است که به عنوان تمرین کلمات زیر را با صدای بلند بخوانید و سعی کنید که حرف R  رادر آن تلفظ نکنید :

CARD, HEART , LORD , CART

  • اضافه کردن صدای ” ر ” در تقویت لهجه بیریتانیایی

برای جلوگیری از مکث‌های بی مورد و ناخواسته در هنگام صحبت کردن می‌توانید صدای “‌ ر ” را بین کلمات یا در بین جملات به سرعت بیاورید‌. برای مثال در عبارت “ I SAW IT “ برای از بین بردن مکث بین IT  و SAW از حرف R  استفاده کنید و بگویید

.I SAW RIT

  •  در تقویت لهجه بریتانیایی قوانین تلفظ را یاد بگیرید

از جمله بارزترین تفاوت‌های لهجه بریتانیایی با لهجه آمریکایی قوانین تغییر صدای حروف در آوردن پشت سرهم یک سری از کلمات است، بنابراین برای تقویت لهجه بریتانیایی موارد زیر را به خاطر بسپارید و از آن بهره ببرید‌. به عنان مثال “a” در زبان انگلیسی ” آ ” بلند می‌باشد یعنی bath ,path, ,glass, class بخوانید.

  •  صدای “ت” و بعد از آن هر حرفی که صدای “ی” بدهد در ترکیب این قسمت باید صدای “چ ” بشنویم. به عنوان مثال

Actually = ac chully

?What’s your name = whach or name

  • صدای ” د ” و بعد از آن هر صدای ” ی ” آورده شود این ترکیب صدای “ج “می‌دهد.

Education = Ejucation

  • مهم‌ترین قسمت در تقویت لهجه‌ی بریتانیایی دقت به تلفظ کامل و محکم حرف t ‌و گذاشتن استرس روی آن می‌باشد که ‌بر خلاف لهجه و تلفظ آمریکایی است. در واقع لهجه آمریکایی تمایل به حذف تمال صدای “ت” در صحب می‌باشد.

ویدیویی مفید در خصوص نحوه تقویت لهجه بریتانیایی در زبان انگلیسی

جهت تقویت لهجه بریتانیایی تا می‌توانید با دقت بشنوید!

کاربردی‌ترین روش افزایش سطح مهارت لهجه در انگلیسی صحبت کردن شنیدن زیاد و گوش دادن به افراد آن نوع لهجه در زبان انگلیسی است. چراکه بر خلاف آنچه که از زمان قدیم و در روش قدیمی درس خواندن وجود داشته‌است در همه‌ی زمینه‌ها خواندن تئوری درس درون محیطی برای انجام عملی درس‌های خوانده شده است‌.

از آنجایی که تا قبل از آزمون زبان جایی به غیر از کلاس‌های زبان که بیشترین سطح تشابه لهجه به بریتانیایی و معتبرترین مکان برای صحبت کردن وجود ندارد و هنوز در محیطی انگلیسی زبان قرار نگرفته‌ایم تنها مورد عملی که به غیر از شرکت در کلاس‌های free discussion و بحث‌های آزاد به زبان انگلیسی، دیدن فیلم، پادکست و آهنگ‌های خارجی زبان می‌باشد . همینطور یکی از راه‌های مهم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی گوش دادن به اخبار است.

گوش کردن

جهت تقویت لهجه بریتانیایی تا می‌توانید با دقت بشنوید

چند نمونه از بهترین فیلم‌ها با لهجه برتیانیایی و سبک زندگی بریتانیایی:

  • THIS IS ENGLAND :به کارگردانی شان میداز
  • TRAINSPOTTING : به کارگردانی دنی بویل
  • FOUR WEDDINGS AND FUNERAL : به کارگردانی مایک نیول

بهترین فیلم و تکرار نشدنی‌ترین فیلم زبان انگلیسی جهت تقویت لهجه بریتانیایی “THE KING’S SPEECH”  یا سخنرانی پادشاه است که یک فیلم تاریخی با کارگردانی تام هوپر و برنده‌ی جایزه اسکار است که به شما زبان‌آموزان گرامی پیشنهاد میکنیم که حتما ببینید.

فیلم و سریال بریتانیایی

جهت تقویت لهجه بریتانیایی تماشای فیلم‌های با لهجه بریتانیایی توصیه می‌شود.

 موزیک و خوانندگان بریتانیایی

شنیدن آهنگ و یا شنیدن به کتاب داستان با لهجه بیریتانیایی در تقویت مهارت شنیداری و علاوه بر آن تقویت لهجه شما تاثیر زیادی دارد.لیست ذیل از جمله خوانندگان مطرح بریتانیا با لهجه ی بریتانیایی است که از جمله آهنگ‌های معروف آنها است که بسته به سبک و سلیقه خودتان میتوایند به آنها گوش کنید.

  • (ESTUARY ENGLISH (LONDON AREA : محدوده رودخانه  انگلیس
  •  خواننده : KATE NASH
  • نام آهنگ : FOUNDATION
  • MANCUNIAN ENGLISH : محدوده منچستر
  • خواننده  : THE COURTIERS
  •  نام آهنگ  : NOT NINETEEN FOREVER
  • SCOTTISH ENGLISH : محدوده اسکاتلند
  • خواننده  : GLASVEGAS
  •   اسم آهنگ : DADDY’S GONE و  WINDMILLS OF YOUR MIND
موزیک

جهت تقویت لهجه بریتانیایی، شنیدن موزیک‌هایی با لهجه بریتانیایی توصیه می‌شود.

داستان کوتاه با لهجه بریتانیایی گوش کنید

لیست کتاب‌هایی که با پیدا کردن و گوش دادن به صدای آن‌ها، قادر خواهید بود به طرز فوق‌العاده‎‌ای در تقویت اسکنت بریتانیایی پیشرفت کنید.

  • THE MONKEY’S PAW: داستان در مورد پنجه‌ی میمونی است که آرزو برآورده می‌کند ولی ر انتها باعث بدبختی می‌شود.
  • FRANKENSTEIN: داستان دانشمندی است که با موجودی که‌ می‌آفریند به یغما میرود.
  • FAR FROM THE MADDING CROWD:داستان مزرعه‌داری است که عاشق دختری تاجر می‌شود و اتفاقاتی در این مسیر رقم میخورد.
تلویزیون

با دیدن اخبار و برنامه‌های تلویزیونی بریتانیایی لهجه شما تقویت می‌گردد.

برای تقویت لهجه بریتانیایی شبکه‌های با لهجه بریتانیایی را تماشا کنید

لیست کانال‌های بریتانیایی زبان که با دیدن اخبار و برنامه‌های تلویزیونی آن لهجه شما تقویت می‌گردد.

  • BBC LEARN ENGLISH: کانالی مشهور با هزاران برنامه سرگرم‌کننده به صورت رایگان که به صورت ویدیو و یک مصاحبه با افراد مختلف آموزش داده می‌شود.
  • BUSINESS ENGLISH POD: زبان کسب و کار و مدیریت و لغات مربوط به اقتصاد درس داده می‌شود.

بنابراین شما با شنیدن و تمرین کردن و یادگرفتن قواعد تلفظی می‌توانید بسیار نزدیک به افراد بومی و انگلیسی زبان و افراد بومی منطقه‌ای که مدنظر دارید شنیده شوید و هرچقدر ذهن آماده‌تری داشته باشید این مسیر برای شما آسان‌تر خواهد‌بود و روش‌های بیان شده از جمله کاربردی‌ترین روش‌ها برای افزایش سطح تشابه لهجه شما به لهجه بریتانیایی است و راه و روش‌های بسیار و کاربردی تر دیگری در این دنیای بی انتها وجود دارد که توسط معلمین مجرب آموزش زبان انگلیسی در آموزشکده‌های زبان انگلیسی تدریس می‌گردد که این روش‌ها و متدها با شنیدن و ممارست شما در تمرین کردن میسر می‌گردد.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]

2 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
Mahdi

موسسه كوييك اين روش هاي تقويت لهجه بريتانيايي و اموزش هم ميدن؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mahdi

سلام
بله لهجه اصلی در موسسه کوییک بریتیش هست.

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته