مدارک لازم برای شرکت در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس یک آزمون سنجش صلاحیت زبان انگلیسی است، به عبارتی دیگر میزان تسلط افراد به استفاده از زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند. در کشورهای اصلی انگلیسی‌زبان، اکثر کالج‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات دانشگاهی فقط به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. در نتیجه دانش‌آموزانی که مایل به تحصیل در یک کشور انگلیسی‌زبان و کسب تجربه جهانی هستند، در این آزمون شرکت می‌کنند. طبق الگوی امتحان، دانش‌آموزان بر اساس چهار عامل شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن ارزیابی می‌شوند. همچنین برای مهاجرت کاری و نیز زندگی در اقتصادهای بزرگ دنیا مانند کانادا، انگلستان و استرالیا به نتایج آیلتس نیاز پیدا خواهید کرد. اگر شما نیز یکی از بی‌شمار متقاضی شرکت در یکی از انواع آزمون‌های آیلتس هستید. این مقاله برای شماست. در این مقاله به بررسی مدارک لازم برای آزمون آیلتس پرداخته‌ایم.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آیلتس

پیش از آغاز فرایند ثبت‌نام مدارک شناسایی خود را آماده کنید.

پاسپورت، مدرک لازم برای آیلتس

پاسپورت مهم‌ترین مدرک هویتی شما در هنگام ثبت‌نام برای آیلتس است. آزمون آیلتس یک آزمون بین‌المللی است در نتیجه در هنگام ثبت‌نام به اطلاعات درج شده در گذرنامه خود نیاز خواهید داشت. پاسپورت شما باید معتبر و دارای حداقل 6 ماه تاریخ انقضا باشد. شناسه پاسپورت شما نشان هویتی شماست که هنگام ثبت‌نام در آیلتس باید از این شناسه استفاده کنید. این شناسه در کارنامه شما نیز ثبت خواهد شد.

اگر به هردلیلی مجبور به تعویض پاسپورت خود پس از آزمون شوید باید با ثبت شناسه گذرنامه جدید خود، درخواست صدور کارنامه ای دیگر را بدهید. براساس دستورالعمل سازمان های برگزار کننده آیلتس، شما نمیتوانید در هر کدام از انواع آزمون آیلتس بدون پاسپورت شرکت کنید. بهتر است بدانید پاسپورت تنها مدرک شناسایی معتبر است و گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی دانشجویی مجاز نیست.

آیا برای آیلتس به پاسپورت نیاز است؟

شرکت در آیلتس بدون پاسپورت

همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، داشتن پاسپورت از شرایط اصلی شرکت در آیلتس است. اما یک تبصره وجود دارد. در ایران گرفتن پاسپورت بدون کارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کاری دشوار است. چنانچه فردی پاسپورت نداشته باشد و بخواهد در آیلتس آکادمیک شرکت کند، با داشتن یکی از مدارک زیر به هنگام ثبت‌نام و نیز همراه‌داشتن آن مدرک در روز آزمون امکان شرکت در آیلتس را خواهد داشت:

  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • گواهی فراغت از تحصیل
  • نامه سازمان نظام‌وظیفه یا پلیس 10+

فراموش نکنید این شرط فقط و فقط برای شرکت در آیلتس آکادمیک امکان‌پذیر است.

فرمت رضایت یا consent form for minors

برای شرکت در آیلتس هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. در نتیجه همه افراد شانس شرکت در آیلتس را دارند.  اما فقط یک الزام در نظر گرفته شده است. داوطلبان زیر 18 سال به هنگام ثبت‌نام باید فرم رضایت یا consent form for minors  را پر کنند.

مدارک لازم در روز آزمون آیلتس

متقاضیان آیلتس باید در روز آزمون اصل گذرنامه خود یا هر شناسه معتبری که در هنگام ثبت‌نام از آن استفاده کرده‌اند را به همراه داشته باشند. همچنین همراه‌داشتن کپی مدرک شناسایی معتبر خود نیز توصیه می‌شود. کارکنان محل برگزاری آزمون آیلتس هویت شما را هنگام ورود بررسی می‌کنند. اطلاعات درج شده در گذرنامه شما را با اطلاعاتی که در هنگام ثبت‌نام ارائه کرده‌اید را مطابقت می‌دهند. مدارک شناسایی نامعتبر و منقضی شده پذیرفته نمی‌شوند. اگر نتوانید شناسه معتبر ارائه دهید، نمی‌توانید در آزمون شرکت کنید.
ازآنجایی‌که آزمون اسپیکینگ آیلتس کاغذی و کامپیوتری در روزی متفاوت از آزمون اصلی برگزار می‌شود، در روز آزمون اسپیکینگ همراه‌داشتن این موارد الزامی است. کارکنان آزمون قبل از ورود به اتاق مصاحبه اطلاعات شما را بررسی می‌کنند و ممتحن آزمون اسپیکینگ آیلتس شما نیز یک‌بار دیگر اطلاعات را بررسی می‌کند.

سخن پایانی

امیدواریم متوجه شده باشید که دانستن قوانین هنگام ثبت‌نام و نیز همراه‌داشتن مدارک روز آزمون به چه اندازه بااهمیت است. در پایان به شما تأکید می‌کنیم که از مراکز آزمون خود کمک بگیرید تا بدانید مدارک لازم برای آزمون آیلتس چیست. مدارک معتبر ارائه کنید و اطلاعات خود را به‌درستی ثبت کنید.

مدارک لازم برای شرکت در آزمون آیلتس

سوالات متداول در زمینه مدارک لازم برای امتحان آیلتس

آیا باید عکس پاسپورت خود را در آزمون آیلتس همراه داشته باشم؟

خیر، مراکز آزمون به‌عنوان بخشی از مراحل ثبت‌نام، عکس شما را در روز آزمون می‌گیرند.

برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس، به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام آیلتس، پاسپورت معتبر، کارت شناسایی ملی است. هر آنچه که در هنگام ثبت‌نام از آن استفاده کرده‌اید را باید در روز آزمون به همراه داشته باشید.

آیا باید مدارک تحصیلی خود را برای ثبت‌نام آیلتس ارسال کنم؟

خیر، مدارک تحصیلی برای ثبت‌نام آیلتس لازم نیست.

آیا می‌توانم از گواهینامه رانندگی خود به‌عنوان مدرک شناسایی برای ثبت‌نام آیلتس استفاده کنم؟

گواهینامه رانندگی نمی‌تواند به‌عنوان مدرک شناسایی برای ثبت‌نام آیلتس استفاده شود.

آیا باید عکس خود را برای ثبت‌نام آیلتس ارسال کنم؟

بله برای ثبت‌نام آیلتس باید یک عکس جدید در اندازه پاسپورت ارسال کنید.

آیا برای ثبت‌نام آیلتس باید اصل پاسپورت خود را ارائه دهم؟

خیر، برای ثبت‌نام آیلتس نیازی به ارائه اصل پاسپورت خود نیست. یک کپی اسکن شده یا چاپی کافی است.

آیا می‌توانم از پاسپورت منقضی شده خود برای ثبت‌نام آیلتس استفاده کنم؟

خیر، پاسپورت منقضی شده مدرک شناسایی معتبر برای ثبت‌نام آیلتس نیست. شما باید پاسپورت معتبر یا سایر مدارک هویتی معتبر داشته باشید.

آیا برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس به پاسپورت احتیاج است؟

بله داشتن پاسپورت از مدارک مهم برای ثبت‌نام در آیلتس است.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته