مراکز برگزاری آزمون تافل

مراکز برگزاری آزمون تافل، محل هایی هستند که زیر نظر مستقیم ETS که سازمان برگزارکننده آزمون تافل(TOEFL)است، فعالیت می‌کنند. این مراکز امکان شرکت شما در آزمون تافل را به صورت آنلاین در محل فراهم می‌کنند. اگر قصد شرکت در آزمون تافل مبتنی بر اینترنت یا همان TOEFL iBT را دارید؛ ابتدا باید یک مرکز برگزار کننده تافل را انتخاب کنید. سوالی که پیش می‌آید این است؛ آزمون تافل کجا برگزار می‌شود؟ این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا به پاسخ این پرسش برسید و با مراکز مجاز برگزار کننده تافل در ایران آشنا شوید.

تفاوت مراکز برگزاری آزمون تافل با مراکز آمادگی آزمون تافل

مراکز برگزاری آزمون تافل (TOEFL) یا سنتر آزمون و مراکز آمادگی برای آزمون تافل دو مفهوم متفاوت هستند:

مراکز برگزاری آزمون تافل:

این مراکز مکان‌هایی هستند که به‌عنوان محل برگزاری آزمون‌های تافل مورداستفاده قرار می‌گیرند. آزمون تافل ممکن است توسط اداره‌های مختلف یا موسسات آموزشی در سراسر جهان برگزار شود. مراکزی که برای برگزاری آزمون تافل مورداستفاده قرار می‌گیرند، باید مطابق با استانداردهای مشخص بین‌المللی باشند. همچنین این مراکز باید مجوزهای موردنیاز را داشته باشند.

مراکز آمادگی برای آزمون تافل:

این مراکز محل‌هایی هستند که برنامه‌های آموزشی و آمادگی برای آزمون تافل را ارائه می‌دهند. در این مراکز، دوره‌های آموزشی تافل، مواد مطالعاتی، تمرین‌ها، مشاوره و راهنمایی‌هایی برای شرکت‌کنندگان در آزمون تافل فراهم می‌شوند. این مراکز ممکن است توسط موسسات آموزشی، دانشگاه‌ها، موسسات زبان و مؤسسات آموزشی خصوصی اداره شوند.

بنابراین، تفاوت اصلی میان این دو مرکز در این است که مراکز برگزاری آزمون تافل مختص برگزاری آزمون هستند، درحالی‌که مراکز آمادگی برای آزمون تافل برنامه‌های آموزشی و آمادگی فراهم می‌کنند.

کدام یک از مراکز برگزاری آزمون تافل مورد تأیید هستند؟

شرایط مراکز برگزاری آزمون تافل (TOEFL) به‌طورکلی توسط ETS (Educational Testing Service) که سازمانی است که آزمون TOEFL را تدارک می‌بیند، تعیین می‌شود. این شرایط ممکن است توسط ETS و دیگر مراجع مربوطه برای اطمینان از اجرای آزمون به طور صحیح و عادلانه تعیین شده باشند. در ادامه چند شرط کلی که ممکن است بر مراکز برگزاری آزمون تافل اعمال شود، ذکر می‌شود:

  • تأیید از سوی ETS: مراکز برای برگزاری آزمون تافل باید تأیید شده و مجاز از سوی ETS باشند.

  • استانداردهای فنی: مراکز باید از نظر فنی برای برگزاری آزمون به استانداردهای مشخصی پایبند باشند. این شامل داشتن تجهیزات لازم برای اجرای آزمون، اتاق‌های مناسب، سیستم‌های کامپیوتری، اینترنت پرسرعت و غیره می‌شود.
  • تجربه و تخصص: مراکز باید تجربه و تخصص کافی در برگزاری آزمون‌های تافل را داشته باشند.
  • امنیت و شفافیت: مراکز باید اطمینان حاصل کنند که آزمون در شرایط امنیتی مناسب برگزار می‌شود و فرایند برگزاری آزمون شفاف است.
  • رعایت قوانین و مقررات: مراکز باید قوانین و مقررات مربوط به برگزاری آزمون را رعایت کنند، از جمله مقررات مربوط به امتناع از تقلب.
  • آمادگی فنی و اداری: مراکز باید دارای نیروهای فنی و اداری کافی برای مدیریت و برگزاری آزمون باشند.
  • مکان مناسب: مراکز برای برگزاری آزمون باید مکان‌های مناسب و با دسترسی آسان را فراهم کنند.

این شرایط ممکن است بسته به سیاست‌ها و مقررات ETS و شرایط محلی متغیر باشند.

فهرست مراکز برگزاری آژمون تافل
کدام مرکز آزمون تافل بهتر است؟

بهترین مرکز برگزارکننده تافل کدام است؟

برای انتخاب مرکز برگزاری آزمون تافل باید به دو مورد توجه کنید. اول اینکه شما باید بر اساس فاصله زمانی و مکانی سنتر مورد نظر تا خانه تصمیم بگیرید. در روز آزمون باید در کمترین زمان ممکن به محل امتحان تافل خود برسید. مسیرهای پر رفت و آمد و شلوغ موجب خستگی شما پیش از آزمون می‌شوند. تلاش کنید تا بهترین و سریعترین مسیر را تا مرکز آزمون انتخاب کنید. مورد دیگر توجه به فرصت و زمان شما است. بهتر است چندهفته زودتر از تاریخ موردنظر، در آزمون تافل ثبت‌نام کنید. اینکار فواید بسیار دارد که میتوان در اینجا به این نکته اشاره کرد که مطمئن می‌شوید ظرفیت مرکز آزمون موردنظر شما تکمیل نشده است. نکته‌ی دیگر که باید بدانید این است که تمامی مراکز آزمون تافل به طور همزمان در یک روز مشخص آزمون تافل را برگزار نمی‌کنند و فقط در روزهای خاص سنتر آزمون تافل هستند. برای اطلاع از روزها و زمان برگزاری آزمون تافل در مراکز آزمون باید به سایت ETS مراجعه کنید. خواندن مقاله نحوه ثبتنام در تافل میتواندشما را راهنمایی کند. به طور کلی، انتخاب مرکزی که فاصله کمتری با خانه شما دارد و همخوانی زمان برگزاری آزمون با تاریخ مورد نظرتان، به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری در کسب نتایج بهتر در آزمون داشته باشید.

مراکز برگزاری آزمون تافل در تهران را بشناسید.

در ادامه فهرستی از مراکز برگزارکننده تافل در تهران که در حال حاضر فعال هستند به ترتیب حروف الفبا نوشته شده‌است. همچنین می‌توانید آدرس هر کدام را ببینید. فراموش نکنید انتخاب نزدیک‌ترین مرکز برای شما بهتر است؛ زیرا دسترسی به آن مکان در روز آزمون آسان‌تر است.

دانشگاه خاتم

آدرس سنتر آزمون: تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، پلاک 30

مجتمع آموزشی امیر بهادر

آدرس مرکز آزمون: تهران، خیابان ولیعصر، کوچه‌ی صدف، جنب وزارت عدل

موسسه آموزش عالی اندیشه معین

آدرس مرکز آزمون: تهران، فرحزاد، بلوار یادگار امام، خیابان ایثارگران شمالی، خیابان کوهسار، پلاک 36

موسسه زبان علامه سخن

آدرس مرکز آزمون: تهران، میدان آرژانتین، خیابان ۱۹، پلاک ۱۱، واحد ۱

سازمان سنجش آموزش کشور:

آدرس سنتر آزمون تافل: تهران، کریم‌خان، خیابان نجات‌اللهی، خیابان امانی، پلاک 13

مراکز برگزاری آزمون تافل در سایر شهرهای ایران را بشناسید.

اگر ساکن استان تهران نیستید، نگران دسترسی به مراکز آزمون تافل نباشید. در سایر کلان‌شهرهای ایران نیز این آزمون برگزار می‌شود. فهرست سنترهای فعال تافل را در ادامه ببینید.

مرکز آزمون در آذربایجان غربی: موسسه زبان‌های خارجی آوا تاک

نشانی مرکز آزمون: ارومیه، بلوار والفجر، نزدیک به خیابان شهید اصغری

مرکز آزمون تافل در آذربایجان شرقی: دانشگاه تبریز

نشانی سنتر آزمون: دانشگاه تبریز، بلوار ۲۹ بهمن، ساختمان مرکز تحقیقات علوم پایه

مرکز آزمون تافل در استان البرز: دانشگاه البرز

نشانی سنتر آزمون: استان قزوین، شهر آبیک، شهرک دانشگاهی اندیشه، کیلومتر ۶۰ اتوبان قزوین – کرج

مرکز آزمون تافل در اصفهان: دانشگاه صنعتی اصفهان

نشانی سنتر آزمون: اصفهان، ساختمان کتابخانه مرکزی، طبقه همکف، آزمایشگاه زبان

مرکز آزمون تافل در کرمان: مؤسسه آموزش عالی کرمان

آدرس سنتر آزمون تافل: کرمان، جاده عاشقان ولایت

مرکز آزمون تافل در مازندران: مرکز علمی‌کاربردی فذا

نشانی مرکز آزمون تافل: آمل، خیابان امام خمینی، میدان حر، پلاک ۳۶، طبقه اول

مرکز آزمون تافل در مازندران، موسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریان

نشانی سنتر آزمون: بابل جاده امیرکلا، کمربندی، خیابان دانشگاه

مرکز آزمون تافل در یزد: موسسه آموزش عالی امام جواد

نشانی سنتر آزمون: یزد، خیابان جوادالائمه، بلوار اشرف شهیدان

موسسه کوییک مرکز آزمون تافل

شاید موسسه تخصصی زبان کوییک مرکز برگزاری آزمون تافل نباشد؛ اما بهترین مرکز آمادگی برای این آزمون است. این موسسه با ارائه برنامه‌های آموزشی گسترده و تنوع‌بخش، همواره در صدر رقابت بوده است. همچنین به دانش‌آموزان ابزارها و راهکارهای لازم را برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی و تسلط بر آزمون تافل ارائه می‌دهد. موسسه کوییک از طریق بهره‌گیری از اساتید با تجربه و ماهر تا بهره‌گیری از بهترین روش‌های آموزشی و استفاده از منابع آموزشی متنوع، زبانآموزان خود را حمایت میکند تا به مهارت‌های لازم برای موفقیت در آزمون تافل دست یابند. این موسسه با توجه به رویکرد مدرن و کیفیت بالای خدمات آموزشی در کلاسهای آنلاین و نیز خصوصی خود، به دانش‌آموزان اعتمادبه نفس بیشتری نسبت به خود و آمادگی مناسب برای روز آزمون می‌بخشد. در نهایت منجر به بهبود چشمگیر نتایج و کسب نمره‌های برتر در آزمون تافل می‌شود.

موسسه کوییک بهترین مرکز تافل

سؤال‌های پرتکرار درباره سنترهای آزمون تافل

آزمون تافل کجا برگزار می‌شود؟

به این صفحه از سایت ETS مراجعه کنید و پس از تعیین نوع آزمون، شهر موردنظرتان را انتخاب کنید. سپس بازه زمانی تقریبی آزمون را انتخاب کنید. فهرستی از زمان‌های در دسترس برای شما نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب روز موردنظر، فهرستی از سنترهای تافل که در آن روز خاص امکان برگزاری آزمون تافل را دارند، مشاهده خواهید کرد.

می‌توانم در کشوری دیگر در آزمون تافل شرکت کنم؟

آزمون تافل iBT به‌صورت جهانی در دسترس است و امکان شرکت در آن در بیش از ۲۰۰ کشور وجود دارد. آزمون تافل در کشورهای نزدیک ایران مانند امارات، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه نیز برگزار می‌شود. هزینه‌ی ثبت‌نام در امتحان تافل برای شرکت در آزمون در این کشورها متفاوت است. مثلاً در امارات ۳۰۰ دلار و در ترکیه ۱۵۷ دلار است. اگر امکان شرکت در آزمون تافل در کشوری دیگر برای شما آسان‌تر است، می‌توانید این کار را انجام دهید.

آیا آزمون تافل در ایران برگزار می‌شود؟

بله آزمون تافل iBT در بسیاری از شهرهای ایران برگزار می‌شود. شما می‌توانید فهرست مراکز برگزاری آزمون تافل را در این مقاله ببینید.

آزمون تافل هوم ادیشن در ایران برگزار می‌شود؟

بله در حال حاضر امکان شرکت در نسخه خانگی آزمون تافل یا همان تافل هوم ادیشن وجود دارد.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته