منابع آزمون آیلتس

دو چیز کاملاً بدیهی است؛ اول اینکه نه‌تنها قبولی در آزمون آیلتس دشوار است؛ بلکه کسب امتیاز موردنظر نیز در این آزمون اهمیت دارد. دوم اینکه به علت محبوبیت آزمون آیلتس در سراسر دنیا منابع بسیار گوناگونی برای این آزمون معرفی شده‌اند. این موضوع موجب سردرگمی شما در انتخاب بهترین منابع آیلتس می‌شود. ما در موسسه تخصصی زبان کوییک یکبار دیگر درصدد راهنمایی شما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون آیلتس حاضر شده‌ایم. در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم بهترین منابع آیلتس را بشناسید. به شما بهترین کتاب‌های آیلتس، منابع آنلاین آیلتس و بهترین دوره آموزشی آیلتس را معرفی می‌کنیم. امیدواریم از این منابع استفاده کنید و به نتیجه‌ای که لایق آن هستید در آزمون خود برسید.

معرفی آزمون آیلتس (IELTS)

آیلتس (IELTS) سرواژه عبارت سیستم بین‌المللی ارزیابی زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس یک آزمون سنجش توانایی زبان انگلیسی است. ساختار و نحوه اجرای آزمون آیلتس بسیار مورداحترام است و به‌عنوان محبوب‌ترین آزمون ارزیابیِ تواناییِ زبان انگلیسی برای آموزش عالی و مهاجرت شناخته می‌شود. برای شما که به دنبال تحصیل، پیشرفت حرفه‌ی خود یا زندگی در کشورهای انگلیسی‌زبان هستید، آزمون آیلتس می‌تواند آغازگر راه شما باشد. آزمون آیلتس بیش از 30 سال است که استاندارد ارزیابی زبان انگلیسی را مشخص می‌کند. بیش از 12,000 سازمان در بیش از 140 کشور جهان به نتایج آیلتس اعتماد دارند. این بدان معناست که احتمالاً نتایج آیلتس شما توسط دانشگاه‌، کالج‌، کارفرما، سازمان حرفه‌ای یا دولتی که نیاز به تأیید توانایی زبان انگلیسی شما دارد، به‌عنوان مدرک معتبر شناخته خواهد شد. ناگفته نماند که دولت‌های استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلیس همواره در هنگام بررسی مدارک متقاضیان اخذ ویزا به نتایج آزمون آیلتس استناد خواهند کرد.

مهارت‌های لازم برای شرکت در آزمون آیلتس را بشناسید.

آزمون آیلتس توسط برخی از برجسته‌ترین کارشناسان ارزیابی زبان دنیا توسعه داده شده است؛ در نتیجه مجموعه‌ای کامل از مهارت‌های موردنیاز برای مطالعه یا کار در کشورهای زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند. آزمون آیلتس چهار مهارت کلیدی زیر را ارزیابی می‌کند:

  • شنیدن (Listening): هدف از وجود این بخش در آیلتس این است که توانایی درک ایده‌ها و صحبت‌ها از طریق مهارت‌های شنیداری شما سنجیده شود.
  • خواندن (Reading): شما با پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ آیلتس، مهارت خود در درک ایده‌های اصلی و جزئی را ثابت خواهید کرد. به‌عبارت‌دیگر هدف از وجود این بخش این است که توانایی شما در استنباط و برقراری ارتباط میان ایده‌ها ارزیابی شود.
  • نوشتن (Writing): این بخش ارزیابی می‌کند که چقدر و چه‌طور شما توانایی سازماندهی ایده‌های خود و نوشتن یک متن را دارید. در این بخش شما باید بتوانید از دستور زبان انگلیسی و واژه‌های متفاوت استفاده کنید تا دیدگاه خود را بیان کنید.
  • صحبت‌کردن (Speaking): این بخش ارزیابی می‌کند که چقدر شما می‌توانید نظرات و اطلاعات خود را در زمینه موضوعات روزمره به زبان انگلیسی بیان کنید. شما در این بخش باید از دانش انگلیسی خود به‌صورت کلامی استفاده کنید و ایده‌های خود توجیه کنید.

شما برای شرکت در آزمون آیلتس باید بر هر چهار بخش متمرکز شوید؛ زیرا امتیاز نهایی شما در آیلتس میانگین نمرات این چهار مهارت است. به زبان ساده‌تر شما باید برای تقویت هر بخش از آزمون آیلتس از منابع مختلف آن استفاده کنید.

17 مورد از بهترین کتاب‌های آمادگی آزمون آیلتس را بشناسید.

باوجوداینکه فناوری‌های جدید مطالعه زبان انگلیسی را بسیار آسان‌تر کرده‌اند، بسیاری از افراد داشتن یک کتاب خوب را در کنار خود ترجیح می‌دهند. در ادامه فهرستی از بهترین کتاب‌های آیلتس را برای شما آماده کرده‌ایم؛ ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کتاب را به شما خواهیم گفت تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این همراهان چاپی شاه‌کلیدی برای رسیدن به نمره باند موردنظر شما در آزمون آیلتس هستند. بااین‌حال، انتخاب شما باید نیازهای منحصربه‌فرد شما را بازتاب دهد، اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما هماهنگ با هم آهنگی بین شما و حکمت درون صفحات است.

IELTS Academic: A Comprehensive Learner’s Bundle

این یکی از بهترین مجموعه کتاب‌های الکترونیکی برای آزمون آیلتس آکادمیک است. این مجموعه الکترونیکی شامل 5 کتاب است که برای تقویت هر چهار بخش آزمون آیلتس به کار می‌رود. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مجموعه:

  • این مجموعه شامل جدیدترین سوالات آزمون آیلتس است.
  • جواب آزمون‌های این مجموعه توسط کارشناسان آیلتس ارائه شده است. این مجموعه شامل 41 آزمون لیسنینگ و 35 آزمون ریدینگ با پاسخ است.
  • کتاب اسپیکینگ این مجموعه دارای 110 سؤال بخش 1 و 92 سؤال بخش 2 و 3 با پاسخ است.
  • کتاب رایتینگ این مجموعه شامل 100 جواب نمونه برای سوالات وظیفه اول و 84 سؤال آیلتس برای وظیفه دوم است.
  • این کتاب برای آمادگی بیشتر برای آزمون آیلتس و آشنایی با آن در خانه ایده‌آل است اما می‌تواند در محیط کلاسی هم استفاده شود.
IELTS Academic: A Comprehensive Learner’s Bundle
IELTS Reading General: Learner’s Kit: Actual Tests eBook Combo

IELTS Reading General: Learner’s Kit: Actual Tests eBook Combo

مانند مجموعه قبلی این مجموعه کتاب آیلتس نیز شامل 5 کتاب می‌شود با این تفاوت که برای آمادگی بیشتر با آزمون آیلتس جنرال و نیز آشنایی با آن تألیف شده است . این مجموعه الکترونیکی دارای جدیدترین سوالات آزمون آیلتس جنرال است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مجموعه:

  • تمامی پاسخ‌های نمونه این آزمون توسط کارشناسان آیلتس نوشته شده‌اند.
  • در این مجموعه 41 آزمون بخش لیسنینگ و 20 آزمون ریدینگ با جواب قرار دارد.
  • کتاب اسپیکینگ این مجموعه دارای 110 سؤال بخش 1 و 92 سؤال بخش 2 و 3 با پاسخ است.
  • کتاب رایتینگ این مجموعه 84 سؤال تسک دوم با جواب های نمونه را شامل می‌شود. البته این پایان کار نیست، 27 سؤال تسک اول نیز با پاسخ در این مجموعه قرار گرفته اند.
  • اگر به دنبال منبعی مناسب برای شرکت در آزمون آیلتس جنرال هستید، این کتاب در انتظار شماست.

The Official Cambridge Guide to IELTS

در هنگام معرفی بهترین کتاب برای آزمون آیلتس باید از این کتاب نام ببریم. این کتاب یک راهنمای قطعی است و توسط یکی از برگزارکنندگان آزمون آیلتس تألیف شده است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کتاب:

  • این کتاب تمامی چهار بخش آیلتس (نوشتن، خواندن، صحبت‌کردن، شنیدن) را پوشش می‌دهد؛ تا به شما دستورالعمل‌ها، نکات و راهنمایی‌های مفید برای آزمون آیلتس را ارائه دهد. همچنین بر توسعه مهارت‌ها و استراتژی آزمون تمرکز دارد تا به شما کمک کند تا باند امتیاز خود را به حداکثر برسانید.
  • دارای ۱۰ آزمون تمرینی برای هر دو نوع آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال است.
  • مطالعه این کتاب به داوطلبان آزمون آیلتس که هدف آن‌ها دریافت ۶.۰ یا بالاتر در آزمون آیلتس است توصیه می‌شود.
The Official Cambridge Guide to IELTS
IELTS Academic Test Preparation Set of 6 Books by Career Launcher

IELTS Academic Test Preparation Set of 6 Books by Career Launcher

مجموع کتابی که حاصل چندین سال تجربه تدریس و تحقیق عمیق است. این مجموعه کتاب آیلتس تجربه یادگیری متفاوت و عالی را برای شما فراهم می‌کند؛ زیرا در این مجموعه یادگیری مبتنی بر مفاهیم است. همچنین در این کتاب‌ها علاوه بر آموزش تعداد کافی از تمرینات عملی قرار گرفته است. این بسته شامل 6 کتاب می‌شود که مناسب برای آزمون آیلتس آکادمیک است. هر کتاب بر یکی از موضوعات متمرکز است: خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن، گوش دادن، دستور زبان و یک راهنما.

English Vocabulary in Use

یک مجموعه کتاب دیگر البته نه برای تمرین آزمون‌های آیلتس بلکه برای یادگیری واژگان آیلتس! این مجموعه کتاب به‌عنوان بهترین کتاب مرجع و تمرین دایره واژگان از سطح ابتدایی تا پیشرفته شناخته می‌شود. همچنین انتخاب ایده‌آلی برای زبان‌آموزان آیلتس است که می‌خواهند مهارت‌های دایره واژگان خود را افزایش دهند.

ویژگی‌های برجسته یکی از بهترین منابع واژگان آیلتس:

  • توضیح و ارائه واژگان در صفحات سمت چپ با تعداد زیادی فعالیت نوآورانه در صفحات روبرو برای تثبیت بیشتر یادگیری واژگان.
  • این مجموعه پشتیبان هر کسی که به دنبال کسب نمره 6.5 یا بالاتر است، می‌باشد.
English Vocabulary in Use
New Insight into IELTS

New Insight into IELTS

کتابی جامع شامل بررسی هر بخش از آزمون آیلتس و تمرینات متنوع که به آموزش مهارت‌ها و تکنیک‌های آزمون آیلتس می‌پردازد. این کتاب برای تمامی زبان‌آموزانی که برای آیلتس آماده می‌شوند و نیاز به اطمینان خاطر دارند، مناسب است:

ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کتاب آمادگی آیلتس:

  • این کتاب شامل یک معرفی دقیق از آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک است.
  • کتابی مناسب برای آموزش در کلاس آیلتس یا برای خودآموزی است.
  • مطالب این کتاب برای زبان‌آموزانی که سطح فعلی آن‌ها در حد نمره 6 است مناسب است.

Barron’s IELTS Practice Exams

کتاب‌های بارون تقریباً بهترین منابع در آمادگی برای آزمون هستند، البته انتخاب شماره یک دانش‌آموزان نیز می‌باشند. این منبع جامع برای آماده‌شدن و برتری در آیلتس مناسب است. در صفحات این کتاب، یک مجموعه دقیق از آزمون‌های تمرینی آیلتس را پیدا خواهید کرد که بادقت طراحی شده‌اند تا قالب و محتوای آزمون واقعی را بازتاب دهند. از دیگر ویژگی‌های برجسته کتاب مجموعه‌آزمون‌های تمرینی آیلتس بارون می‌توان به وجود دو سی دی صوتی همراه با ویرایش دوم این کتاب اشاره کرد.

Barron’s IELTS Practice Exams
Official IELTS Practice Materials Volume 1 & 2

Official IELTS Practice Materials Volume 1 & 2

آزمون‌های رسمی و مورد تأیید آیلتس را مطالعه کنید. این کتاب توسط شرکای رسمی آیلتس تهیه شده و توضیح می‌دهد که هر بخش از آزمون آیلتس چگونه ارزیابی می‌شود؛ به عبارتی دیگر به شما نکات ارزشمندی را ارائه می‌دهد. زبان‌آموزان با داشتن این کتاب آزمون‌های تمرینی آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال، برگه‌های پاسخ، متن فایل‌های صوتی و نیز بازخوردها را در اختیار دارند. این کتاب نه‌تنها برای زبان‌آموزان که برای مدرسان نیز مفید است.

English Collocations in Use

شما در آزمون آیلتس باید همانند یک بومی زبان صحبت کنید و بنویسید. به‌عبارت‌دیگر هرچه بیشتر از اصطلاحات بومیِ زبان انگلیسی استفاده کنید، نمره‌ی بالاتری را برای خود تضمین خواهید کرد. این کتاب به شما رایج‌ترین اصطلاحات انگلیسی را خواهد آموخت.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منبع آیلتس:

  • این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا سبک انگلیسی گفتاری و نوشتاری خود را با ۶۰ درس در موضوعات متنوع بهبود ببخشید.
  • هر درس حاوی ۲ صفحه برای تئوری و تمرینات عملی با مجموع بیش از ۱۵۰۰ ترکیب است.
  • این کتاب برای زبان‌آموزان آیلتس در سطح متوسط و بالاتر ایده‌آل است.
  • اگر نمره‌ی بالاتر از 6.5 در آیلتس می‌خواهید، مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.
English Collocations in Use
Cambridge Vocabulary for IELTS

Cambridge Vocabulary for IELTS

یک کتاب پیشرفته مناسب برای دانش‌آموزانی که به دنبال نمره 6.5 و بالاتر در آزمون آیلتس هستند. این کتاب به آموزش تکنینک های ساخت واژگان برای موفقیت در سطح پیشرفته می‌پردازد. همچنین این کتاب شامل نکات مفیدی درباره چگونگی پاسخ دادن به سوالات آزمون آیلتس است.

Cambridge Grammar for IELTS

یکی از بهترین منابع دستور زبان آیلتس در مقابلتان قرار گرفته است. این کتاب علاوه بر آموزش دستور زبان انگلیسی مناسب برای آیلتس به تقویت مهارت‌های شنیداری شما نیز می‌پردازد. همچنین شامل یک طیف گسترده از سوالات آیلتس آکادمیک و جنرال است.

Cambridge Grammar for IELTS
IELTS Advantage Series

IELTS Advantage Series

یک مجموعه کتاب دیگر که مناسب آمادگی برای آزمون آیلتس است. این مجموعه که از بهترین منابع آیلتس محسوب می‌شود، شامل 3 کتاب متفاوت است که هر 4 بخش آزمون آیلتس را پوشش می دهد. در ادامه هر یک از کتاب‌های این مجموعه را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

اگر به دنبال کسب امتیاز 7.0 یا بالاتر از آن در آزمون رایتینگ آیلتس هستید، جلد بنفش این مجموعه با عنوان “IELTS Advantage: Writing Skills” کاملاً برای شما مناسب است. زبان‌آموزان با مطالعه و انجام تسک های مختلف نوشتاری این کتاب به طور پیوسته در این بخش از آزمون آیلتس ماهر می شوند. این کتاب از بهترین کتاب‌های آموزشی رایتینگ آیلتس است. توجه داشته باشید که نگارش این کتاب توسط نویسندگان با سال ها تجربه در آموزش متقاضیان آیلتس نوشته شده است.

کتاب دیگر این مجموعه برای تقویت ریدینگ تألیف شده است. کتاب قرمزرنگ با عنوان ” IELTS Advantage: Reading Skills  ” مناسب داوطلبان آزمون آیلتس است که می‌خواهند، در آزمون ریدینگ آیلتس آکادمیک نمره 6.5-7.5 یا بالاتر را کسب کنند. این کتاب با تمرکز بر توسعه واژگان و آموزش بازگویی متن، زبان‌آموزان را برای رویا‌رویی با بخش ریدینگ آیلتس آماده می‌کند. این کتاب به داوطلبان آموزش می‌دهد که چگونه با استفاده از راهبُردهای کلیدی در خواندن و درک متون، مانند مرور سریع، جستجو و تکنیک‌های خواندن سریع بهترین عملکرد را در بخش ریدینگ آیلتس داشته باشند. این کتاب نیز یکی از بهترین منابع آیلتس است.

در پایان به معرفی سومین کتاب از این مجموعه به رنگ سبز و با عنوان ” IELTS Advantage: Listening & Speaking Skills ” می‌پردازیم. این کتاب یک منبع جامع برای تمامی داوطلبان آزمون آیلتس است که هدف آنها کسب نمره 6.5 یا بالاتر در بخش های گفتاری و شنیداری است. داوطلبان آیلتس به‌صورت گام به گام از طریق مراحل مختلف با بخش های گفتاری و شنیداری آشنا می‌شوند. این کتاب تمامی موضوعات مختلفی که احتمال وجود آنها در قالب سوالات آزمون آیلتس بالا است را پوشش می‌دهد.

Improve your IELTS Skills Series

مانند مورد قبلی، یک مجموعه کتاب دیگر نیز وجود دارد که در فهرست بهترین کتاب‌های آیلتس قرار می‌گیرد. البته تفاوت این مجموعه با مورد قبلی در سطح آن است. کتاب‌های” Improve your IELTS Skills ” برای زبان‌آموزان با دانش کمتر و سطح پایین‌تر زبان انگلیسی نوشته شده است. این مجموعه کتاب کسب نمرات 4.5 تا7.5 را تضمین می‌کند. این مجموعه کتاب نیز سه جلد دارد که در ادامه هر جلد را به شما معرفی می‌کنیم. این سه کتاب می‌توانند به‌صورت یک دوره کامل استفاده شوند یا می‌توانند برای هدف‌گذاری بر یک مهارت خاص بهکار برده شوند.

Improve your IELTS Skills Series

کتاب ” Improve Your IELTS Skills – Reading” بر تقویت مهارت‌های خواندن متون آیلتس آکادمیک تأکید دارد.

کتاب” Improve Your IELTS Skills – Writing” بر اهمیت ساختارهای جمله، واژگان و بهبود ایده‌ها از طریق تنوع تمرین تأکید می‌کند.

کتاب ” Improve Your IELTS Skills – Listening & Speaking” تقویت مهارت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ زبان‌آموزان را بر عهده می‌گیرد. با انجام تمرینات مختلف، مهارت‌ها و زبان را توسعه می‌دهد تا به شما کمک کند نمره آیلتس بالاتری در این دو بخش به دست آورید.

Cambridge IELTS Trainer with Answers

Cambridge IELTS Trainer with Answers

این کتاب یک مربی آیلتس است؛ شما با داشتن این کتاب با 6 آزمون جامع آیلتس رو به رو هستید. البته این تمام ماجرا نیست؛ در هر آزمون نکات آزمونی نوشته شده است تا بتواند راهنمایی جامع باشد. دو آزمون ابتدایی این کتاب به طور کامل همراه راهنمایی گام به گام درباره چگونگی مقابله با هر سؤال نوشته شده‌اند. در این کتاب تمرینات اضافی نیز قرار گرفته است؛ تمامی این تمرینات از میان سوالاتی که برای متقاضیان پیشین آیلتس دشوار بوده اند، انتخاب شده است.

English Grammar in Use

ویرایش چهارم کتاب ” English Grammar in Use” معروف‌ترین کتاب یادگیری دستور زبان انگلیسی به‌صورت خودآموز است. ویژگی‌های برجسته این منبع معتبر آزمون آیلتس:

  • این کتاب یک منبع جامع آموزشی همراه تمرین برای زبان‌آموزان متوسط تا پیشرفته زبان انگلیسی است.
  • این کتاب تمام دستور زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد و با تعداد زیادی تمرین اضافی همراه است تا یادگیری را تثبیت کند.
  • داشتن این کتاب را به هرکسی که می‌خواهد در آزمون آیلتس نمره 6.0 یا بالاتر بگیرد را توصیه می‌کنیم.

English Grammar in Use
Simone Braverman’s Target Band 7

Simone Braverman’s Target Band 7

این کتاب خودآموز عالی برای آمادگی یکپارچه برای آزمون آیلتس طراحی شده است تا به دانشجویان کمک کند تا بهترین نمره را به دست آورند. تمامی نکات، تکنیک‌ها، راهبُردها و مشاوره‌ها بر افزایش سرعت و کارآمدی حل مسئله زبان‌آموزان و جلوگیری از اشتباهات رایج تمرکز دارند.

ویژگی‌های ممتاز این کتاب آمادگی آزمون آیلتس:

  • یکی از ویژگی‌های جذاب این کتاب، راهبُردهای ساده آن است که به‌راحتی توسط داوطلبان در طول آزمون آیلتس جنرال قابل‌اجرا هستند.
  • رویکرد این کتاب، کمک به داوطلبان در پوشش برنامه درسی آزمون آیلتس در زمان کوتاه‌تر، بدون کاهش کیفیت محتوا است.

Cambridge IELTS 12-17 Academic Student’s Book with Answers

کمبریج، ۱۷ کتاب را برای کمک به آزمون‌دهندگان آیلتس آکادمیک، منتشر کرده است. از این مجموعه، اساتید ما کتاب‌های ۱۲ تا ۱۷ را به زبان‌آموزان برای آماده‌سازی آن‌ها برای آزمون آیلتس توصیه می‌کنند. پنج کتاب آخر در این سری، حاوی موضوعات متنوع‌تری هستند تا مهارت‌های کلیدی‌تان را بهبود بخشند. علاوه بر تمرین‌های فردی، هر کتاب ۴ آزمون کامل دارد که به شما امکان تمرین و بررسی زمانی که برای انجام تمامی سوالات صرف می‌کنید را می‌دهد.

Cambridge IELTS 12-17 Academic Student’s Book with Answers

چگونه کتاب‌ها در آمادگی برای آزمون آیلتس به شما کمک می‌کنند؟

آمادگی قبل از آزمون آیلتس یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی زبان‌آموزان است. اگر این مسیر را به‌خوبی بگذرانید به موفقیت زیادی دست می‌یابید. در این راه تنها تمرین، تلاش و پشتکار است که به کمک شما می‌آید. در این مقاله قصد ما سردرگم کردن شما در بین تعداد زیادی منبع نیست. ما تنها تعدادی از بهترین منابع را به شما معرفی می‌کنیم و این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام یک را برای ارتقای سطح زبانی خود به کار ببرید. کتاب‌هایی که در این مقاله می‌خوانید به معنی بهتر بودن منابع آزمون آیلتس معرفی شده و یا بدردنخور بودن منابع معرفی نشده نیست. در واقع هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند. ما فقط منابع آیلتس را که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند را به‌صورت یکجا آورده‌ایم. اینکه این منابع آیلتس از یک نشریه معتبر منتشر شده است، بسیار اهمیت دارد. کتاب‌های آمادگی آیلتس معرفی شده در این مقاله توسط ناشران معروف و محبوب یا نویسندگانی منتشر شده‌اند که تجربه شخصی و قابل‌توجهی در زمینه آزمون آیلتس دارند؛ بنابراین، هیچ شکی نیست که هر کتاب مورد اشاره در این مقاله به طرز قابل توجه‌ای مهارت‌های شما را بهبود می‌دهد و شما را برای اجرای بهتر در آزمون آیلتس آماده می‌سازد.

چگونه بهترین کتاب آیلتس را برای خود انتخاب کنیم؟

در هنگام تهیه یک کتاب برای آمادگی آزمون آیلتس در نظر داشته باشید که چه چیزی از آن کتاب می‌خواهید. برای نمونه برخی کتاب‌ها نکات کلی را به شما آموزش می‌دهند درحالی‌که سایر کتاب‌ها به جزئیات ریز هر بخش توجه دارند. همچنین باید بدانید که کتاب‌هایی که مخصوص آزمون آیلتس آکادمیک نوشته می‌شوند جزئیات بسیار بیشتری را نسبت به کتاب‌های آیلتس جنرال به شما آموزش می‌دهند. یک نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، توجه به شیوه‌ی مطالعاتی خودتان است. بیایید با این واقعیت روبه‌رو شوید: برخی از کتاب‌های آزمون آیلتس جذاب نیستند. انتخاب چیزی که به آن علاقه دارید به شما کمک خواهد کرد تا از خوابیدن در حین مطالعه جلوگیری کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا انگیزه‌تان را درحالی‌که برای آزمون خود آماده می‌شوید، حفظ کنید. سرانجام، در نظر داشته باشید که از یک مربی برای آمادگی بخش نوشتن و صحبت‌کردن آزمون آیلتس کمک بگیرید، زیرا آن‌ها می‌توانند به شما بازخوردی را ارائه دهند که کتاب‌ها نمی‌تواند. فراموش نکنید، تمرین باعث کمال می‌شود!

بهترین کتاب‌های اسپیکینگ آیلتس (IELTS Speaking)

تا کنون بهترین منابع چاپی آزمون آیلتس را به شما معرفی کردیم. هر یک از منابع گفته شده معتبر بوده و شما را برای حضور موفق در آزمون آیلتس کمک می‌کنند. اما قطعاً شما به‌عنوان یک داوطلب آیلتس در یکی از مهارت‌ها ضعیف‌تر از سایر مهارت‌ها عمل خواهید کرد. قطعاً این نقطه‌ضعف می‌تواند کار را برایتان سخت کند. به‌عبارت‌دیگر به شما توصیه می‌کنیم که بر نقاط ضعف خود تمرکز کنید. اگر علاوه بر منابع گفته شده در بالا، به کتاب‌های بیشتری برای تقویت اسپیکینگ خود نیاز دارید، فهرست زیر را دنبال کنید.

Comprehensive IELTS Speaking Band 8 Preparation Course

Comprehensive IELTS Speaking Band 8 Preparation Course

اولین کتاب در فهرست کتاب‌های مکالمه آیلتس، این کتاب جامع است. این کتاب شامل بیش از ۴ ساعت محتوای ویدئویی، پاسخ‌های نمونه و واژگان مربوط به موضوعات مختلف است. این کتاب به سه قسمت تقسیم شده است: به نام‌های دستور زبان، واژگان و جزئیات مکالمه. با خرید این کتاب، شما یک کتاب الکترونیک رایگان که شامل آزمون‌های واقعی مکالمه آیلتس با پاسخ است، را دریافت می‌کنید.

IELTS Speaking Actual Tests & Suggested Answers

این یکی از کتاب‌های مفید مکالمه آیلتس است که به شما کمک می‌کند در آزمون مکالمه آیلتس نمره بالایی کسب کنید. این کتاب شما را با یک دایره واژگان گسترده آشنا می‌کند که برای کسب نمرات بالاتر کاملاً کافی است. این شامل ۳۰ موضوع قسمت اول مکالمه با تقریباً ۲۰۰ سؤال همراه پاسخ نمونه در حد نمره 9.0 آزمون آیلتس است. علاوه بر این، کتاب شامل ۵۰ موضوع قسمت دوم اسپیکینگ آیلتس همراه پاسخ‌های نمونه با امتیاز 9.0 است. در آخر، شما ۵۰ موضوع قسمت سوم اسپیکینگ با تقریباً ۲۵۰ سؤال با پاسخ نمونه را دریافت خواهید کرد. پاسخ‌های نمونه این بخش نیز برای کسب نمره 9.0 آیلتس نوشته شده‌اند.

IELTS Speaking Actual Tests & Suggested Answers
Get IELTS Band 9 Speaking PDF Book by Cambridge IELTS Consultants

Get IELTS Band 9 Speaking PDF Book by Cambridge IELTS Consultants

اگر به دنبال کتاب‌های اسپیکینگ آیلتس با قالب PDF هستید، می‌توانید با این کتاب به نتیجه برسید. این کتاب به شما کمک می‌کند با راهبُردهای مؤثر بر اساس آنچه که ممتحن آیلتس از شما می‌خواهد، عمل کنید. این کتاب شامل تعداد زیادی پاسخ‌های نمونه است که توسط کاندیدهای سطح نمره ۹ آماده شده‌اند. علاوه بر این، کتاب فعالیت‌هایی دارد که می‌توانید از آنها برای تمرین استراتژی‌های اسپیکینگ استفاده کنید و آنها را با مثال‌های نمونه با نمره ۹ مقایسه کنید. به‌علاوه، شما ۲ آزمون اسپیکینگ آیلتس کامل را نیز دریافت می‌کنید.

Collins English for Exam Speaking for IELTS by Karen Kovacs

این یکی از بهترین کتاب‌های ممکن برای لیسنینگ آیلتس است که برای آمادگی جامع شما طراحی شده است؛ بنابراین، این کتاب به طور خاص برای دانش‌آموزان با نمرات باند ۵ – ۵.۵ و کسانی که سعی در کسب نمره ۶.۵ و بالاتر دارند، مناسب است. این کتاب به ۱۲ واحد تقسیم شده است، هر کدام از آنها بر موضوعاتی که به طور مکرر در آزمون ظاهر می‌شوند، تمرکز دارد. از واژگان، تلفظ، دستور زبان تا تکنیک‌های آزمون، این کتاب همه چیز را دارد.

Collins English for Exam Speaking for IELTS by Karen Kovacs
31 High-Scoring Formulas to Answer the IELTS Speaking Questions

 31High-Scoring Formulas to Answer the IELTS Speaking Questions

این کتاب اسپیکینگ آیلتس به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مکالمه خود را تقویت کرده و با اعتمادبه‌نفس هر موضوع را به طور طبیعی بیاموزید. این کتاب بر اساس راهبُردهای مؤثری است که به شما کمک می‌کند با سوالات واقعی مکالمه مواجه شوید. این کتاب تقریباً تمام موضوعاتی را که می‌توانید در آزمون با آنها روبه‌رو شوید را پوشش می‌دهد. شما با این روش‌های ایجاد پاسخ‌ها و استفاده از مهارت‌های زبانی را یاد می‌گیرید.

بهترین کتاب‌های رایتینگ آیلتس (IELTS Writing)

رایتینگ، بدون شک، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس است. بااین‌حال، بسیاری از زبان‌آموزان آن را دشوار می‌دانند، و دلیلشان محدودیت زمانی اختصاص‌داده‌شده برای نوشتن توضیحات و مقالات کامل است. درصورتی‌که با همین مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، ما برخی از بهترین کتاب‌های رایتینگ آیلتس را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید برای یادگیری نکات نوشتن آیلتس به آنها مراجعه کنید.

Comprehensive IELTS Writing (General) Band 8 Preparation Course

این بهترین منبع رایتینگ آیلتس جنرال است که شامل بیش از 15 سخنرانی در مورد رایتینگ آیلتس است. همچنین شما یک کتاب الکترونیک رایگان که شامل آزمون‌های واقعی رایتینگ با پاسخ است را دریافت می‌کنید. علاوه بر این، حداکثر ۲ آزمون کامل نیز وجود دارد.

Comprehensive IELTS Writing (General) Band 8 Preparation Course
Comprehensive IELTS Writing (Academic) band 8 Preparation Course

Comprehensive IELTS Writing (Academic) band 8 Preparation Course

دومین کتاب در فهرست بهترین منابع رایتینگ آیلتس این کتاب است. اگر به دنبال شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک هستید، این کتاب بی‌نظیر را حتماً بخوانید. این کتاب بیش از ۶ ساعت محتوای ویدئویی، تمرین‌های عملی و آزمون‌ها را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، کتاب هر دو تسک رایتینگ آیلتس را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، شما همچنین یک کتاب الکترونیک رایگان هم دریافت خواهید کرد.

Get IELTS Band 9 In Writing Task 1 Data Charts and Graphs

درصورتی‌که فکر می‌کنید بخش ۱ رایتینگ شما کمی ضعیف‌تر از بخش‌های دیگر است، این بهترین کتاب رایتینگ آیلتس برای خودآموزی است. این کتاب با پوشش نمودارها، شکل‌ها و داده‌های مختلف، به شما یاد می‌دهد که چگونه اطلاعات داده شده را ارزیابی کرده و به طور مؤثر مقاله بنویسید. علاوه بر این، کتاب یک فرایند ۳ مرحله‌ای برای ارزیابی یک وظیفه را پوشش می‌دهد که به شما کمک می‌کند بهتر بنویسید. همچنین 12 پاسخ نمونه باحدود امتیاز 9.0 آیلتس در این کتاب وجود دارد.

Get IELTS Band 9 In Writing Task 1 Data Charts and Graphs
Get IELTS Band 9 In Academic Writing – Book 2 – Essay Planning

Get IELTS Band 9 In Academic Writing – Book 2 – Essay Planning

با تمرکز بر مقالات تسک ۲ رایتینگ، این کتاب یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی است که در نوشتن مقالات و انتقال مفهوم مشکل دارند. این کتاب شامل ۱۵ مقاله نمونه عالی برای تسک 2 رایتینگ آیلتس آکادمیک است. هر یک از مقالات دارای یک تسک، یک پاسخ نمونه با امتیاز 9.0 آیلتس و برخی از نظرات تصحیح‌کنندگان آیلتس است.

Essay Writing for English Tests by Gabi Duigu

این کتاب رایتینگ آیلتس به طور جامع نوشته شده است و به کسانی که می‌خواهند نمره ۶.۵ و بالاتر را کسب کنند، کمک می‌کند. این کتاب راهنمایی گام‌به‌گام در زمینه بهترین شدن در وظیفه ۲ رایتینگ آیلتس را فراهم می‌کند. شما در این کتاب نکات آموزشی را خواهید یافت؛ در نتیجه این کتاب برای خودآموزی بسیار مفید است. همچنین می‌توانید فهرستی از موضوعات مقاله‌های آیلتس را تمرین کنید.

Essay Writing for English Tests by Gabi Duigu
High-Scoring IELTS Writing Model Answers

High-Scoring IELTS Writing Model Answers

این کتاب ۷۹ سؤال آزمون رایتینگ را پوشش می‌دهد که بادقت از حدود ۱۰۰ سؤال واقعی آزمون آیلتس انتخاب شده‌اند. سوالات انتخاب شده تمامی حوزه‌های بخش رایتینگ آیلتس را پوشش می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، کتاب دارای مجموعه‌ای گسترده از موضوعات است، از جمله محیط‌زیست، مسائل اجتماعی، علم و فناوری، آموزش، فرهنگ و غیره. علاوه بر این، در این منبع آیلتس نمونه مقالات تصویری، نمودار و جدول نیز برای آشنایی شما با آزمون رایتینگ آیلتس جنرال قرار گرفته است.

Collins Writing for IELTS by Anneli Williams

این کتاب برای آماده‌سازی شما برای آزمون نوشتاری آیلتس آکادمیک طراحی شده است. شما می‌توانید از این منبع مفید آیلتس بهره ببرید؛ بدون توجه به اینکه شما تازه‌کار هستید یا یک زبان‌آموز باتجربه. با این کتاب، می‌توانید هدف خود را رسیدن به نمره ۷.۰ یا بالاتر در بخش نوشتن قرار دهید. این کتاب یک رویکرد ساختارمند همراه با کلید پاسخ جامع و پاسخ‌های نمونه است.

Collins Writing for IELTS by Anneli Williams
Better Writing Right Now – Francine D. Galko

Better Writing Right Now – Francine D. Galko

یکی دیگر از بهترین منابع رایتینگ آیلتس کتاب “Better Writing Right Now” است. این کتاب، یک راهنمای گام‌به‌گام برای نوشتن است. از خود نام کتاب، شما می‌توانید متوجه این موضوع شوید که این کتاب به شما کمک می‌کند؛ مفاهیم اساسی را یاد بگیرید و اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنید تا بتوانید همین حالا شروع به یادگیری کنید. این کتاب شما را در طول فرایند آماده‌سازی همراهی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا وظایف مختلف را با موفقیت پشت سر بگذارید. علاوه بر این، این کتاب به چندین نکته می‌پردازد که به شما کمک می‌کند مهارت‌های اساسی نوشتن را به طور چشمگیری یاد بگیرید.

بهترین کتاب‌های ریدینگ آیلتس (IELTS Reading)

در اینترنت، مطالب قابل‌مطالعه کم وجود ندارد. اما پیش از آزمون آیلتس، ممکن است تعیین‌کردن اینکه چه چیزی برای شما ایده‌آل است و چه چیزی نیازهای شما را برآورده می‌کند، چالش‌برانگیز باشد. به همین دلیل، فهرستی از برترین کتاب‌های الکترونیکی برای هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال را تهیه کرده‌ایم. در اینجا می‌توانید کتاب‌های رایگان مطالعه آیلتس، دروس، نکات، آزمون‌های تمرینی و آزمون‌های واقعی را برای بهبود مهارت‌های مطالعه آیلتس خود پیدا کنید.

IELTS Reading Tests by Sam McCarter & Judith Ash

اگر فکر می‌کنید که باید بیشتر برای بخش خواندن آیلتس کار کنید، این کتاب بهترین منبع برای آمادگی برای ریدینگ آیلتس آکادمیک است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا نمره مورد انتظار خود را در آزمون کسب کنید. این کتاب تا ۱۰ آزمون تمرینی ریدینگ به همراه کلید پاسخ مربوطه را ارائه می‌دهد. هر یک از آزمون‌ها شامل سه متن می‌شوند که موضوعات و انواع سوالات گسترده‌تری را پوشش می‌دهند.

IELTS Reading Tests by Sam McCarter & Judith Ash
15 Days’ Practice for IELTS Reading (PDF) with Answers

 15Days’ Practice for IELTS Reading (PDF) with Answers

این کتاب باهدف کمک به متقاضیان آیلتس که با بخش خواندن مشکل دارند و می‌خواهند در کمتر از ۲ هفته آماده شوند، تألیف شده است. این کتاب شما را با تمرینات سخت خواندن تنها نمی‌گذارند. بااین‌حال، تمام نکات اصلی را به طور خلاصه جمع‌بندی می‌کند تا یک برنامه مؤثر برای کسب نمرات بالا در آزمون ریدینگ آیلتس ایجاد کند. این کتاب به‌خوبی به بخش‌های مختلف تقسیم شده است و دستورالعمل‌های دقیقی دارد. علاوه بر این، نمونه‌های ارزشمندی وجود دارند که توصیه‌های عالی در مورد چگونگی دستیابی به حداقل نمره‌ی باند ۶ و بالاتر را ارائه می‌دهند.

Collins Reading for IELTS

این کتاب مناسب افرادی است که در حد نمره آیلتس 5 هستند. معمولا این افراد به دنبال کتابی سطح بالا می‌گردند تا زبان خود را تقویت کنند، به این افراد این کتاب را پیشنهاد می‌دهیم. هر فصل کتاب به تحلیل انواع مختلف سوالات آزمون می‌پردازد. کلمات مناسب و مفید که در هر آزمون زیاد تکرار شده‌اند در آخر هر فصل می‌آید. در انتهای هر درس نیز امتحانی برای تثبیت موضوع درس آمده است. اما توجه داشته باشید هر چقدر کتابی مناسب و شیوا باشد و بتوانیم به‌صورت خودآموز آن را بخوانیم باز هم در بخش گفتاری و نوشتاری نیاز به مدرس و هم‌کلاسی برای صحبت‌کردن و تمرین داریم.

Collins Reading for IELTS

بهترین کتاب‌های لیسنینگ آیلتس (IELTS listening)

لیسنینگ نیز یکی از بخش‌های حیاتی آزمون آیلتس است. بااین‌حال، به‌خوبی آماده‌شدن برای این بخش نیز ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. تا زمانی که شما صبور، مصمم و مشتاق یادگیری باشید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر این بخش تسلط پیدا کنید. موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا برای آزمون لیسنینگ آیلتس خود آماده شوید و کتاب‌های آیلتس منبع عالی هستند. نگران نباشید! در اینجا به معرفی بهترین منابع لیسنینگ آیلتس می‌پردازیم.

Comprehensive IELTS Listening Band 8 Preparation Course

Comprehensive IELTS Listening Band 8 Preparation Course

در طول ده جلسه با آزمون لیسنینگ آیلتس آشنا شوید. این کتاب شامل تمام انواع سوالات و راهکارهای مختلف برای مقابله با هر یک از آنها است. در کتاب رایگان لیسنینگ آیلتس که یک کتاب الکترونیکی است، شما آزمون‌های واقعی لیسنینگ را تمرین می‌کنید. البته نگران نباشید متن هر یک از این فایل‌های صوتی در این کتاب آمده است.

Barron’s IELTS Super pack

بسته کامل آیلتس بارون شامل ۳ کتاب و ۲ سی‌دی صوتی است که برای موفقیت در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس طراحی شده است. راهنمای صوتی اول شامل راهکارها و راهبُردهای مختلفی در مورد چگونگی قبول‌شدن در آزمون آیلتس است. سی‌دی دیگر شامل “کلمات ضروری بارون برای آماده‌سازی آیلتس” است. به‌اضافه اینکه، این بسته کامل به شما تمرین‌های نمونه برای بخش لیسنینگ آیلتس و همچنین برای بخش‌های نوشتن و خواندن را ارائه می‌دهد.

Barron’s IELTS Super pack
15 Days’ Practice for IELTS Listening

 15Days’ Practice for IELTS Listening

همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد، این کتاب تمرینی لیسنینگ آیلتس برای افرادی است که کمتر از دو هفته زمان دارند و می‌خواهند برای آزمون آماده شوند. چهار مدرس آیلتس این کتاب را نوشته‌اند و این بخشی از یک مجموعه کتاب است. این کتاب راهنمای گام به گامی برای آماده‌سازی برای بخش لیسنینگ ارائه می‌دهد. این منبعی عالی برای آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا نکات دستوری و واژگان را نیز بیاموزید.

IELTS Listening Recent Actual Tests Volume 3

این کتاب شامل 6 آزمون لیسنینگ آیلتس با کلیدهای پاسخ و متن فایل های صوتی است. با این کتاب، شما می‌توانید بهتر و بیشتر تمرین کنید، بدون توجه به اینکه چقدر fi بخش شنیدن آیلتس مسلط هستید. علاوه بر این، اگر برای اولین بار در آزمون آیلتس شرکت می‌کنید. این کتاب شما را با این آزمون آشنا می‌کند.

IELTS Listening Recent Actual Tests Volume 3

بهترین منابع آنلاین آمادگی برای آزمون آیلتس را بشناسید.

در زیر فهرست کاملی از وب‌سایت‌های رایگان و منابع آمادگی آنلاین آیلتس را خواهید یافت.

وب‌سایت‌های رسمی آزمون آیلتس

  • وب‌سایت رسمی آیلتس استرالیا (IELTS Australia Official Website): این وب‌سایت آزمون‌های آیلتس مبتنی بر کامپیوتر را سه بار در روز ارائه می‌دهد و آزمون‌های تمرینی را قبل از آزمون اصلی برای شما آماده کرده است.
  • وب‌سایت org: این وب‌سایت که سایت رسمی آیلتس است به دانش‌آموزان اطلاعات رسمی درباره آزمون‌هایشان و نمونه‌های عالی از مقالات رایتینگ را برای آماده‌سازی بیشتر ارائه می‌دهد.
  • وب‌سایت شورای فرهنگ بریتانیا (The British council) منابع عالی را برای تقویت مهارت شنیداری آیلتس برای شما فراهم می‌کند.
  • کمبریج انگلیش (Cambridge English) نیز منابع عالی را برای کمک به مطالعه انگلیسی شما آماده کرده است.

وب‌سایت IELTS Liz منبعی جامع برای آیلتس است.

وب‌سایت ieltsliz.com توسط یک معلم ماهر آیلتس انگلیسی به نام لیز ایجاد شده است. او به‌عنوان یک متخصص در آزمون آیلتس شناخته می‌شود و تمرین‌های خوبی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد، همچنین تعداد زیادی نکته را نیز به شما گوشزد می‌کند. او همچنین یک کانال یوتیوب به نام IELTS Liz دارد؛ اگر تمایل به تماشای ویدئوها دارید، به کانال او در یوتیوب سر بزنید. او با لحنی بسیار آرام و دوستانه تدریس می‌کند و تمام وظایف آیلتس (شنیدن، خواندن، گفتاری و نوشتن) را پوشش می‌دهند.

سایت IELTS Buddy به شما پاسخ‌های نمونه را نشان می‌دهد.

سایت IELTS Buddy نیز تعداد زیادی تمرین را برای آمادگی آیلتس ارائه می‌دهد که قابل‌دانلود هستند. این تمرینات با بخش‌های دستور زبان و واژگان که بر موضوعات خاصی که برای آزمون مفید هستند تمرکز دارند، و در نهایت چند نکته و استراتژی برای کسب امتیازات بیشتر را در هر بخش به شما یاد می‌دهد. آنچه که این سایت را در میان بهترین منابع آیلتس قرار می‌دهد، “پاسخ‌های نمونه” برای بخش رایتینگ آیلتس است. در واقع، پاسخ‌های نمونه به شما امکان می‌دهند ببینید چگونه می‌توانید به سؤال پاسخ دهید، چگونه ایده‌های خود را در پاسخ‌دادن سازماندهی کنید و همچنین چه واژگانی را باید استفاده کنید.

وب‌سایت IELTS Mentor منبعی برای هر دو نسخه آکادمیک و جنرال آیلتس

سایت ELTS Mentor نیز به آزمون آیلتس اختصاص‌داده‌شده است و سوالات نمونه با پاسخ‌ها برای هر دو نسخه جنرال و آکادمیک آیلتس را ارائه می‌دهد. در این سایت، برای هر وظیفه تعداد زیادی سؤال نمونه و پاسخ موجود است، به‌ویژه برای وظیفه دوم نوشتار آیلتس تا شما بتوانید پاسخ‌های متفاوت مورد تأیید را مقایسه کنید. همچنین در این سایت نکات مختلفی برای هر بخش آزمون همراه کلماتی که باید یاد بگیرید نوشته شده است.

وب‌سایت ELTS Simon: منبعی کاملاً رایگان به‌صورت ویدئو

وب‌سایت آیلتس سایمون توسط یک بررسی گر سابق آزمون آیلتس به نام سایمون ایجاد شده است که هنوز هم دوره‌های آمادگی آزمون را در منچستر، انگلستان برگزار می‌کند. این وب‌سایت به شما برخی از مطالب رایگان برای مطالعه آزمون آیلتس را ارائه می‌دهد؛ همراه آزمون‌های اخیر برای تمرین بیشتر، و دروس ویدئویی نیز در کانال یوتیوب سایمون موجود است. اگر دوست دارید با یک کتاب هم مطالعه کنید، وی توضیحاتی را از نمونه‌های صوتی کتاب آیلتس کمبریج 12 ارائه می‌دهد که یک منبع دیگر خوب برای آمادگی آزمون آیلتس است. مزیت این است که بسیاری از معلمان از موارد آموزشی سایمون برای تقویت دانشِ زبان‌آموزان خود استفاده می‌کنند که این امر اطمینان‌بخش است و نشان می‌دهد که آنچه ارائه می‌دهد واقعاً خوب است.

 وب‌سایت IELTS Advantage: بهترین گزینه برای بهبود دایره واژگان شما

سایت IELTS Advantage بر دایره واژگان آیلتس تمرکز دارد. این وب‌سایت با بسیاری از ویدئوها و نکات در مورد چگونگی یادگیری واژگان به‌صورت کارآمد، بسیار کاربرپسند است. دایره واژگان “25٪ از نمره کلی شما در آزمون‌های نوشتار و گفتار را تشکیل می‌دهد، به همین دلیل اهمیت بهبود دایره واژگان برای شما بسیار زیاد است. البته این سایت نکات بسیاری را برای بخش نوشتار و گفتار آموزش می‌دهد که به‌صورت رایگان در دسترس نیست. شما می‌توانید فقط آموزش لغات را به این سایت بسپارید و برای تقویت سایر بخش‌ها از سایت های دیگر استفاده کنید.

آمادگی برای آیلتس با وب‌سایت IELTS-up

آیلتس – آپ، با ارائه تمرینات و توضیحات برای هر قسمت، امکان دستیابی به موفقیت در آزمون آیلتس را فراهم می‌کند. این وب‌سایت شامل محتواهای متنوع برای هر دو نسخه جنرال و آکادمیک می‌باشد. یکی از نکات قوت این وب‌سایت داشتن ابزارهایی است که برای شما یک استراتژی شخصی‌سازی شده را بر اساس مهارت‌ها، هدف شما و زمان باقی‌مانده تا آزمون ارائه می‌دهند. در این وب‌سایت، شما می‌توانید هر چیزی که به آن نیاز دارید برای قسمت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن را پیدا کنید. علاوه بر این، نمونه‌ها، تمرینات، واژگان و یک شبیه‌ساز آزمون نیز در دسترس است. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا برنامه آموزشی‌تان را به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی کنید و به اهداف آیلتس خود نزدیک‌تر شوید.

با وب‌سایت ELTS-Exam هر راهنمایی که در آزمون آیلتس را نیاز دارید کشف کنید.

در این وب‌سایت، شما می‌توانید به تست‌های رایگان دسترسی پیدا کنید، کتاب‌هایی که باید انتخاب کنید و بسیاری از نکات دیگر را خواهید یافت. برای بخش‌های لیسنینگ و ریدینگ پاسخ‌هایی آماده شده است درحالی‌که هیچ پاسخی در این سایت برای بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ انتظار شما را نمی‌کشد.

با وب‌سایت IELTS Tutorials: نسخه‌ای که بیشتر دوست دارید را انتخاب کنید.

شما می‌توانید در این سایت به‌راحتی ثبت‌نام کنید و بیش از 20 آزمون تمرینی رایگان را دریافت کنید، تا بتوانید بدون هیچ مشکلی به آمادگی کافی برای آزمون خود برسید. البته اپلیکیشن تلفن همراه این سایت نیز در دسترس است. شما 90 نمونه مقاله رایتینگ آیلتس را همراه سایر مواد تمرینی، آخرین ویدئوها و وبلاگ‌های اطلاعاتی را از طریق این نرمافزار دریافت می‌کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید نمره‌ای بالا در آزمون خود کسب کنید.

آمادگی برای آزمون آیلتس با موسسه تخصصی زبان کوییک

در این مقاله با طیف وسیعی از منابع آزمون آیلتس آشنا شدید. ممکن است داشتن بهترین منابع آیلتس به‌صورت چاپی یا آنلاین تنها برای شما کافی نباشد. بهترین راه برای آماده‌شدن برای آزمون آیلتس، همراهی با موسسه تخصصی زبان کوییک است. در کوییک، ما با تیمی مجرب و متخصص، دوره‌های آموزشی تخصصی و جذابی را برای شما فراهم می‌کنیم. محیط دوستانه و پرانرژی ما به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری برای آزمون آماده شوید و موفقیت را به دست بیاورید. ما از بهترین منابع آموزشی استفاده می‌کنیم تا به شما بهترین تجربه آموزشی را ارائه دهیم و به شما کمک کنیم تا به اهداف زبانی خود برسید؛ بنابراین، اگر می‌خواهید به آینده‌ای موفق در آزمون آیلتس نزدیک‌تر شوید، با کوییک همراه شوید و اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید. در موسسه تخصصی زبان کوییک دوره‌های آمادگی برای آزمون آیلتس به‌صورت حضوری و نیز به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. همچنین شما می‌توانید انتخاب کنید که به‌صورت گروهی یا خصوصی آموزش ببینید. در انتها به شما می‌گوییم که مدرسان کوییک همواره از بهترین منابع آموزشی برای آمادگی بهتر و بیشتر شما استفاده می‌کنند. با کوییک به نمره موردنظر خود در آیلتس برسید!

سؤال‌های پرتکرار درباره منابع آیلتس

در ادامه به متداول‌ترین سؤال‌های شما درباره بهترین منبع آیلتس پاسخ می‌دهیم.

بهترین منابع برای آیلتس چیست؟

بهترین منابع برای آیلتس شامل کتاب‌ها، منابع آنلاین و دوره‌های آموزشی معتبر می‌شود که به شما در آمادگی برای آزمون و بهبود مهارت‌های زبانی کمک می‌کند.

چگونه برای آیلتس آماده شویم؟

برای آماده‌شدن برای آیلتس، نیاز دارید تا با ساختار آزمون آشنا شوید، تمرین‌های مکرری در ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ انجام دهید و از منابع آموزشی معتبر استفاده کنید.

کدام کتاب برای ریدینگ آیلتس بهتر است؟

برای ریدینگ آیلتس، کتاب‌های Cambridge IELTS و Barron’s IELTS معمولاً مورد توصیه قرار می‌گیرند.

چگونه می‌توانم خودم برای آیلتس به‌تنهایی آماده شوم؟

برای آماده‌شدن به‌تنهایی برای آیلتس، از کتاب‌ها، منابع آنلاین و تمرین‌های خودآموز استفاده کنید و تلاش کنید مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4.5]

4 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
Sahar

درود و عرض وقت به خیر؛
خیلی ممنونم مطالب کاملا مفید بود.

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Sahar

خیلی خوشحال هستیم که استفاده کردید.

کتایون

سلام آموزشگاه کوییک آنلاین هم میتونیم از امکانات آموزش استفاده کنیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  کتایون

سلام بله

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته