نحوه ثبت‌نام آزمون دولینگو

تمامی افرادی که قصد تحصیل در کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا، انگلستان یا هر کشور انگلیسی زبان دیگر را دارند؛ باید توانایی خود در استفاده از زبان انگلیسی را اثبات کنند. این افراد برای این کار نیاز به شرکت در یک آزمون زبان انگلیسی معتبر را دارند؛ مانند آزمون‌های آیلتس(IELTS)، تافل(TOEFL) و یا پی‌تی‌ای(PTE). البته یک گزینه دیگر نیز برای انتخاب وجود دارد و آن هم آزمون دولینگو است. با وجود اینکه این آزمون تاریخچه ای قدیمی به اندازه سایر آزمونهای گفته شده ندارد؛ اما توانسته است خود را در میان فهرست معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی قرار دهد. ما در مقاله آزمون دولینگو به معرفی این آزمون و گفتن هر نکته ای که باید درباره دولینگو بدانید پرداخته‌ایم. در این مقاله میخواهیم نحوه ثبت‌نام دولینگو را به شما بگوییم. برای آشنایی و آموزش ثبت‌نام آزمون دولینگو این محتوا را تا پایان دنبال کنید.

تجهیزات لازم برای ثبت‌نام در دولینگو

مانند هر آزمون زبان دیگر برای ثبت‌نام در آزمون دولینگو یا به‌عبارت‌دیگر شرکت در آن به تجهیزات و شرایط مناسب نیاز دارید. لطفاً پیش از آشنایی با نحوه ثبت‌نام دولینگو به نکات زیر توجه کنید:

  • کارت شناسایی: شما به یک مدرک شناسایی معتبر نیاز دارید تا هویت شما را تأیید کند؛ پاسپورت شما می‌تواند برای تأیید هویتتان کافی باشد.
  • رایانه: آزمون دولینگو یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است؛ پس شما برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون دولینگو به یک رایانه کارآمد نیاز پیدا خواهید کرد.
  • محیط مناسب: شما از هرجایی می‌توانید در آزمون دولینگو شرکت کنید؛ محل کار، خانه یا هر اتاق دیگر تفاوتی ندارد تا وقتی‌که محیط آرام و با نور مناسب باشد.
  • اینترنت پرسرعت: قطعاً یک اتصال اینترنت پایدار از الزامات آغاز نحوه ثبت‌نام در آزمون دولینگو است.
  • مرورگر با قابلیت پشتیبانی: برای ثبت‌نام در دولینگو باید از یک مرورگر با قابلیت پشتیبانی از این آزمون استفاده کنید؛ برای مثال مرورگر کروم (Chrome)، انتخاب خوبی است.
  • میکروفن باکیفیت: برای تعیین هویت و نیز پاسخ به سوالات بخش گفتاری (Speaking) دولینگو به یک میکروفن نیاز پیدا خواهید کرد.
  • دوربین فعال: مطمئن شوید که دوربین جلوی رایانه شما به‌خوبی کار می‌کند؛ البته می‌توانید یک دوربین دیگر را به سیستم خود متصل کنید.
  • اسپیکرهای روشن: پاسخ به سوالات بخش شنیداری (Listening) فقط با دسترسی به بلندگوهای باکیفیت ممکن است.

آموزش ثبت‌نام آزمون دولینگو به‌صورت گام‌به‌گام

به گفته نهاد برگزارکننده دولینگو، این آزمون راحت، سریع و اقتصادی است. متقاضیان می‌توانند از هر نقطه‌ای در جهان برای ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند؛ بنابراین، هیچ محدودیتی برای شرکت در دولینگو وجود ندارد. فقط یک تبصره در مورد سن متقاضیان آزمون زبان دولینگو وجود دارد. اگر متقاضیان Duolingo English Test کمتر از 13 سال سن داشته باشند، برای شرکت در آزمون انگلیسی دولینگو نیاز به مجوز والدین خود دارند. باید بدانید که هیچ تاریخی از پیش برای ثبت‌نام در این آزمون مشخص نمی‌شود؛ در نتیجه ثبت‌نام در دولینگو می‌تواند فقط چند دقیقه قبل از آغاز آزمون نیز صورت بگیرد.

گام اول: ثبت‌نام و ورود به‌حساب کاربری است.

به وب‌سایت رسمی آزمون دولینگو به این آدرس بروید. درصورتی‌که حساب کاربری ندارید؛ با واردکردن ایمیل معتبر و یک رمز عبور برای خود اکانت بسازید. البته می‌توانید با واردشدن به‌حساب گوگل خود این کار را انجام دهید. برای استفاده از حساب گوگل به جی‌میل خود و رمز ورود آن نیاز دارید.

سایت ثبتنام دولینگو
حساب کاربری در دولینگو

شما در دفعات بعدی ورود خود به این اطلاعات نیاز پیدا خواهید کرد. درصورتی‌که پیش‌ازاین اکانت ساخته بر روی عبارت (HAVE AN ACCOUNT? LOG IN) کلیک کنید. با واردکردن ایمیل و رمز عبور خود به‌حساب کاربری خود وارد خواهید شد. البته در هنگام ثبت‌نام باید به چند سؤال برای تکمیل اطلاعات کاربری خود پاسخ دهید.

آموزش تصویری نحوه ثبت‌نام در آزمون دولینگو

چند سال سن دارید؟

نحوه ثبت‌نام در آزمون دولینگو

چرا به شرکت در یک آزمون زبان علاقه دارید؟

ثبت‌نام در آزمون دولینگو

چه موقع می‌خواهید در آزمون دولینگو شرکت کنید؟

آموزش تصویری نحوه ثبت‌نام در آزمون دولینگو

چگونه با دولینگو آشنا شدید؟

گام دوم: باید آزمون دولینگو را بخرید!

پس از ایجاد حساب کاربری یا ورود به‌حساب خود، با دو گزینه روبه‌رو خواهید شد:

  • در یک آزمون تمرینی شرکت کنید: شما با انتخاب گزینه Practice Free شانس شرکت در یک آزمون کوتاه‌مدت و رایگان را دارید. با این کار با ساختار دولینگو بیشتر آشنا خواهید شد.
  • در آزمون رسمی و اصلی خود شرکت کنید: با انتخاب گزینه Purchase a test یا Buy Now می‌توانید فرایند خرید آزمون خود را شروع کنید.

خرید آزمون دولینگو

شما در یک مرحله می‌توانید یک یا دو آزمون خریداری کنید. در مرحله بعد تاریخ صدور نتیجه آزمون خود را باید انتخاب کنید. در حالت طبیعی کارنامه آزمون شما پس از گذشت 48 ساعت صادر خواهد شد. اما چنانچه این زمان برایتان طولانی است و باید در زمان کمتری به نتایج خود دسترسی داشته باشید می‌توانید با پرداخت مبلغ 40 دلار درکمتر از 12 ساعت به نتایج خود برسید.

ثبتنام دولینگو
نتایج دولینگو
هزینه آزمون دولینگو

گام سوم: هزینه را پرداخت کنید!

در نهایت باید هزینه آزمون را بپردازید. تا آزمون شما به صفحه اصلی حسابتان افزوده شود. شما باید پرداخت را آنلاین با استفاده از هر کارت اعتباری یا از طریق PayPal انجام دهید.

نکاتی که در مورد نحوه ثبت‌نام در آزمون دولینگو باید بدانید.

  • صفحه کاربری شما در سایت دولینگو فقط شامل آزمون تمرینی دولینگو و خرید آزمون نمی‌شود. شما می‌توانید از قسمت Institutions نام تمامی مؤسسات آموزشی که به نتیجه دولینگو استناد می‌کنند را ببینید. در حال حاضر بیش از 5000 مرکز آموزشی در سراسر دنیا نتایج دولینگو را معتبر می‌شمارند.
  • از قسمت TEST info در صفحه اصلی حساب کاربری خود می‌توانید با جزئیات بیشتری درباره دولینگو و نیز ساختار آن آشنا شوید.
  • از زمان نهایی‌شدن خریدتان، شما 21 روز فرصت دارید تا در آزمون خود شرکت کنید. پس از پایان مهلت تعیین شده آزمون شما منقضی خواهد شد و هزینه آن به شما باز نخواهد گشت.
  • در حال حاضر هزینه یک آزمون دولینگو 65 دلار است.
  • پرداخت هزینه ثبت‌نام در آزمون دولینگو باید قبل از شروع آزمون انجام شود.
  • پس از دریافت نتایج آزمون، شما می‌توانید همان نتایج را به انواع مؤسسات منتخب خود ارسال کنید بدون اینکه هزینه اضافی‌ای پرداخت کنید.
  • یکی از بزرگ‌ترین مزایای آزمون دولینگو این است که تاریخ و زمان مشخصی ندارد و شما امکان انتخاب مکان و زمان آزمون را دارید.
  • اگر تصمیم به تغییر زمان آزمون دولینگو خود دارید، باید مجدداً برای آزمون ثبت‌نام کنید و دوره 21 روزه مجدداً شروع می‌شود. تنها شرط این است که نمی‌توانید آزمون را بیش از 3 بار در یک دوره 30 روز خریداری کنید.
  • اگر کد تخفیف یا معافیت از پرداخت هزینه دارید، می‌توانید پیش از پرداخت هزینه آزمون آن را وارد کنید. کدهای تخفیف بر هزینه صدور کارنامه زودهنگام (12 ساعته) تاثیر نمی‌گذارند.
  • درصورتی‌که از مرورگر نامناسب استفاده کنید قادر به شرکت در آزمون نخواهید بود و با این خطا روبه‌رو خواهید شد.
مرورگر مناسب برای آزمون دولینگو

آموزش ثبت‌نام دولینگو با مؤسسه کوییک

مؤسسه تخصصی زبان کوییک از اولین پیشگامان در برگزاری کلاس های آمادگی آزمون دولینگو به‌صورت حضوری و نیز آنلاین بوده است. خدمت رسانی این مجموعه به شما عزیزان در این نقطه پایان نمیپذیرد، به‌عبارت‌دیگر مشاوران مؤسسه کوییک آماده ی راهنمایی بیشتر و بهتر شما برای آمادگی برای آزمون دولینگو و نیز نحوه ثبت‌نام آزمون دولینگو هستند. با مؤسسه کوییک تماس بگیرید و تمام سوالات خود را بپرسید.

پاسخ به سوالات پرتکرار شما درباره نحوه ثبت‌نام آزمون دولینگو

چگونه در آزمون دولینگو ثبت‌نام کنیم؟

همان‌طور که در این مقاله با جزئیات گفتیم. ثبت‌نام در آزمون انگلیسی دولینگو فرایندی آسان است. اگر می‌خواهید برای آزمون ثبت‌نام کنید، باید به وب‌سایت رسمی دولینگو مراجعه کنید. به‌حساب کاربری خود وارد شوید. آزمون خود را بخرید و هرزمان که خواستید در آن شرکت کنید.

هزینه ثبت‌نام در آزمون انگلیسی دولینگو چقدر است؟

شما می‌توانید یک یا دو آزمون انگلیسی دولینگو را از وب‌سایت رسمی دولینگو خریداری کنید. کسانی که می‌خواهند یک آزمون را بخرند باید هزینه‌ای به مبلغ 65 دلار پرداخت کنند. کسانی که می‌خواهند صرفه‌جویی کنند می‌توانند دو آزمون را به طور هم‌زمان با پرداخت 110 دلار به‌جای 130 دلار تهیه کنند. همچنین یک هزینه انتخابی نیز وجود دارد؛ شما با پرداخت هزینه اضافی ۴۰ دلار، می‌توانید نمرات آزمون دولینگو خود را در عرض ۱۲ ساعت دریافت کنید.

آیا آزمون انگلیسی دولینگو آسان است؟

عواملی مانند مهارت زبان انگلیسی آزمون‌دهنده، آشنایی او با آزمون و آمادگی او برای شرکت در آزمون، تعیین می‌کنند که آیا فرد آزمون را آسان می‌یابد یا خیر. به‌طورکلی، آزمون انگلیسی دولینگو برای ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی افراد در بخش‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن طراحی شده است. در نهایت، کسی که برای آزمون آماده است و با مباحث درسی آشنا است، آزمون را آسان‌تر از همتایان خود می‌یابد.

آیا برای ارسال نتایج آزمون دولینگو به مؤسسات در سراسر جهان هزینه‌ای را باید پرداخت کنیم؟

نمرات آزمون انگلیسی دولینگو توسط هزاران مؤسسه در سراسر جهان پذیرفته می‌شوند. پس از شرکت در آزمون و دریافت نتایج خود، شما می‌توانید نمرات آزمون را به تعداد دلخواه به دانشگاه‌های موردنظر خود به‌صورت رایگان در ۳۰ روز اول ارسال کنید. پس از اتمام این مدت ۳۰ روزه و درصورتی‌که بخواهید نمرات را ارسال کنید، باید هزینه‌ای را برای ارسال نمرات به مؤسسات پرداخت کنید. میزان پرداختی به دانشگاه یا کالجی که هدفتان است و نوع گزارش آزمونی که درخواست می‌دهید، بستگی دارد.

آیا می‌توان آزمون انگلیسی دولینگو را بر روی تلفن همراه انجام داد؟

می‌توانید آزمون انگلیسی دولینگو (DET) را بر روی لپ‌تاپ یا رایانه شخصی خود با سیستم‌عامل macOS یا Windows انجام دهید. لطفاً توجه داشته باشید که نمی‌توانید آزمون را بر روی هیچ دستگاه تبلت، کروم بوک یا آی‌پد انجام دهید. حتی سیستم عامل لینوکس یا ChromeOS نیز برای آزمون پشتیبانی نمی‌شوند. اگر از تلفن همراه خود استفاده کنید، نتایج شما تأیید نخواهد شد و نمی‌توانید دوباره آزمون بدهید؛ بنابراین قبل از شروع آزمون، اطمینان حاصل کنید که هیچ ساعت هوشمند، تلفن همراه، تبلت یا دستگاه دیگری در اتاق شما وجود ندارد.

در هنگام شرکت در آزمون دولینگو چه‌کارهایی را نباید انجام دهم؟

قوانین و مقررات خاصی وجود دارد که باید پیروی شود تا بتوانید در آزمون شرکت کنید. ابتدا، هنگام شرکت در آزمون از هدفون یا گوشواره استفاده نکنید. اگر این کار را کنید، نتایج آزمون شما تأیید نخواهد شد و شما باید دوباره برای آزمون اقدام کنید. همچنین، درحالی‌که آزمون در حال انجام است، یادداشت‌برداری ممنوع است. انجام این کار باعث ممنوعیت شما از شرکت در آزمون می‌شود. اگر خطای شما جدی باشد، ممکن است برای همیشه از شرکت در دولینگو محروم شوید.

آیا می‌توانم آزمون انگلیسی دولینگو را در شب انجام دهم؟

به شما بستگی دارد که چه زمانی می‌خواهید در آزمون شرکت کنید. برای انجام آزمون زمان ثابتی تعیین نشده است. روز یا شب، انتخاب با شماست.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته