گرفتن وقت سفارت امریکا

هر شهروند کشوری خارجی اگر بخواهد برای هر مدت زمانی به خاک ایالات متحده وارد شود باید ویزای این کشور را داشته باشد. برخی از شهروندان کشورهای واجد شرایط از گرفتن این ویزا معاف هستند؛ درحالی‌که باید برای گرفتن وقت سفر اقدام کنند. اما شما برای تحصیل، کار یا گردش به ویزای غیرمهاجرتی ایالات متحده نیاز دارید. متقاضیان ویزای آمریکا ملزم به حضور شخصی برای مصاحبه ویزا در سفارت آمریکا هستند. شما باید برای این مصاحبه به گرفتن وقت سفارت آمریکا اقدام کنید. نحوه گرفتن وقت سفارت امریکا ممکن است سخت به نظر برسد؛ اما مؤسسه کوییک اینجاست تا به شما کمک کند! تا انتها بخوانید تا هر چیزی که باید بدانید را بیابید؛ همچنین تمام مراحل لازم که باید انجام دهید را ببینید.

نحوه گرفتن وقت سفارت امریکا

برای گرفتن وقت از سفارت آمریکا برای هر نوع ویزای مهاجرتی یا غیرمهاجرتی، شما می‌توانید کار را از سایت رسمی شروع کنید. هرچند شما می‌توانید این کار را به‌صورت حضوری با مراجعه به محل سفارت آمریکا انجام دهید؛ اما همان‌طور که می‌دانید آمریکا هیچ سفارت خانه ای در ایران ندارد. به‌عبارت‌دیگر گرفتن زمانی برای مصاحبه از سفارت امریکا به‌صورت آنلاین راهی به‌صرفه برای ایرانیان است. شما می‌توانید مصاحبه گرفتن ویزای آمریکایی خود را در هر کشوری برنامه‌ریزی کنید و هیچ‌گونه مانع قانونی برای شما وجود ندارد. اما انتخاب یک کشور نزدیک هزینه‌های مسافرت، اقامت و مشکلات زبانی شما را کاهش می‌دهد. همچنین باید بدانید که در برخی مواقع مجبور می‌شود مدارک خود را به زبان آن کشور نیز ترجمه کنید؛ در نتیجه ممکن است فرایند درخواست ویزای شما با سرعت کندتری پیش برود. برای مثال سه سفارت آمریکا در کشورهای زیر انتخاب‌های خوبی برایتان هستند: آنکارا در ترکیه، دبی در امارات متحده و ایروان در ارمنستان. با اینکه بیشتر مصاحبه‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و انتخاب زبان برعهده مسئولان سفارت است؛ اما اجرای مصاحبه با زبان محلی نیز موردی ندارد. سفارتخانه‌های گفته شده مصاحبه‌های خود را به زبان فارسی نیز برگزار می‌کنند.

گرفتن وقت سفارت امریکا

گرفتن وقت سفارت امریکا به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

  1. در قدم اول باید فرم DS-160 که به فرم درخواست ویزای غیرمهاجرتی نیز معروف است را تکمیل کنید. شما برای تکمیل این فرم به اطلاعات شخصی خود در پاسپورت و دو تصویر دیجیتال با شرایط استاندارد نیاز دارید. همه پاسخ‌ها باید به زبان انگلیسی باشند. تکمیل اکثر سوالات الزامی است و باید در فضاهای مربوطه پاسخ داده شود. باید بدانید که نمیتوانید اطلاعات وارد شده در این فرم را به آسانی تغییر دهید؛ پس با دقت عمل کنید. پس از تکمیل و تایید، فرم درخواست ویزای غیرمهاجرتی (DS-160) خود را چاپ یا ذخیره کنید؛ زیرا این صفحه از مدارک لازم برای مصاحبه سفارت آمریکا است.
  2. سپس باید به این سایت مراجعه کنید. در صفحه اصلی با دو گزینه ویزای مهاجرتی (Immigrant Visa Applicants) و ویزای غیرمهاجرتی (Nonimmigrant Visa Applicants) روبه‌رو می‌شوید. برای گرفتن ویزای مدت‌دار باید ویزای غیرمهاجرتی را انتخاب کنید.
  3. با انتخاب ویزای غیرمهاجرتی وارد صفحه‌ای خواهید شد که باید کشور خود را انتخاب کنید. از دسته خاورمیانه (Middle East) کشور ایران (Iran) را انتخاب کنید.
  4. شما دو گزینه پیش روی خود دارید: یکی زبان فارسی و دیگری زبان انگلیسی. اگر زبان فارسی را انتخاب کنید، محل‌های محدودتری (ترکیه، امارات متحده عربی، ارمنستان) برای انتخاب مکان مصاحبه به شما نمایش داده می‌شود. پس از خواندن و موافقت با شرایط نوشته شده، باید یکی از سفارتخانه‌های گفته شده را برای گرفتن وقت برای مصاحبه ویزا انتخاب کنید. بعد از پیداکردن سفارت موردنظرتان، مهم است که تمام اطلاعات مربوط به بخش ویزای آن سفارت خاص مانند روش‌ها و دستورالعمل‌های محلی برای گرفتن وقت مصاحبه را بررسی کنید.
  5. در ادامه باید یک حساب کاربری ایجاد کنید تا بتوانید ادامه فرایند گرفتن وقت سفارت امریکا را انجام دهید.
  6. هزینه ی درخواست ویزای غیر مهاجرتی خود را بپردازید. همان‌طور که می‌دانید این هزینه غیرقابل‌بازگشت و غیرقابل‌استفاده برای شخص دیگری است. همچنین پرداخت این هزینه تأییدیه‌ای بر صدور ویزای امریکا برای شما نیست.
  7. زمان مصاحبه ی خود را تعیین کنید. شما با دریافت زمان، مکان و محل دقیق مصاحبه خود فرایند ثبت‌نام را به پایان میرسانید. فراموش نکنید برگه تعیین وقت سفارت نیز از مدارک مصاحبه سفارت است و باید با خود در روز مصاحبه همراه داشته باشید. در نهایت باید برای پاسخگویی به سوالات مصاحبه سفارت امریکا حاضر شوید. اگر نتوانید وقت مصاحبه خود را زمان‌بندی کنید، باید به طور مستقیم با سفارت منتخب تماس بگیرید.
گرفتن وقت فوری سفارت امریکا

زمان انتظار در گرفتن وقت سفارت امریکا

مرکز ویزای ملی (NVC) سعی می‌کند وقت مصاحبه را در کمتر از سه ماه پس از پذیرش تمام اسناد درخواستی تنظیم کند. زمان انتظار برای دریافت وقت مصاحبه برای گرفتن ویزای غیرمهاجرتی در سفارت آمریکا بر اساس حجم و نیروی کاری تعیین می‌شود. بسته به نوع ویزایی که درخواست کرده‌اید، فرایند بررسی و پردازش درخواست شما ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. اطلاعات ارائه شده در سایت تخمینی است و تضمینی برای دردسترس‌بودن وقت مصاحبه نمی‌باشد. اطلاعات مربوط به انتظار برای زمان‌بندی و پردازش یک مصاحبه برای گرفتن ویزا در این وب‌سایت نمایش داده می‌شود.

شرایط موردنیاز برای گرفتن وقت فوری سفارت امریکا

سفارت آمریکا ممکن است تاریخ مصاحبه شما را به‌صورت مورد اضطراری در نظر بگیرند. در صورت وقوع موارد فوری و غیرمنتظره مانند تشییع‌جنازه، موارد پزشکی ضروری یا شروع دوره تحصیلی ممکن است بتوانید مصاحبه خود را زودتر از روز مشخص انجام دهید. روش درخواست وقت مصاحبه اضطراری از یک سفارت به سفارت دیگر متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر، به دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت بخش ویزای سفارت مربوطه برای زمان‌بندی مصاحبه مراجعه کنید. شما باید اسناد رسمی که نشان‌دهنده نیاز شما به اجرای زودهنگام مصاحبه است را ارائه دهید. البته در هر شرایطی باید موارد زیر را انجام دهید: باید ابتدا فرم درخواست ویزای غیرمهاجرتی آنلاین (DS-160) را تکمیل و ارسال، هزینه درخواست را پرداخت و اولین وقت مصاحبه موجود را زمان‌بندی کنید. تنها در این نقطه، سفارتخانه درخواست شما برای وقت مصاحبه اضطراری را در نظر خواهد گرفت. نکته دیگر که باید بدانید سفر به‌منظور شرکت در مراسم عروسی و فارغ‌التحصیلی، کمک به اقوام باردار، شرکت در سخنرانی‌های سالیانه تجاری، تحصیلی و حرفه‌ای، یا گردشگری در آخرین روزهای تعطیلات برای دریافت وقت مصاحبه اضطراری معتبر نمی‌باشند. برای چنین سفرهایی، لطفاً با مدت‌زمان کافی وقت مصاحبه را به‌صورت معمولی زمان‌بندی کنید.

تغییر وقت مصاحبه سفارت آمریکا

برای گرفتن وقت فوری سفارت امریکا به‌این‌ترتیب عمل کنید:

ارسال فرم درخواست فوری: پس از موفقیت در زمان‌بندی وقت ملاقات، گزینه “درخواست اضطراری” در منوی سمت چپ صفحه‌نمایش داده می‌شود. این گزینه را انتخاب کنید و فرم درخواست اضطراری خود را پیوست کنید. این فرم باید شامل جزئیات نیاز شما به سفر فوری با ارائه مدرکی برای پشتیبانی از درخواست شما باشد.

منتظر تصمیم بمانید: پس از ارسال درخواست شما، سفارت یا کنسولگری آمریکا در مدت ۱-۲ روز کاری به درخواست شما از طریق ایمیل پاسخ خواهد داد.

وارد پروفایل خود شوید: شما یک ایمیل دریافت خواهید کرد که شما را مطلع می‌سازد که دوباره وارد پروفایل خود شوید و وقت ملاقات جدید خود را به یک تاریخ قبل‌تر تغییر دهید. توجه داشته باشید که وقت ملاقات مصاحبه شما همچنان همان انتخاب اولتان است. گزینه “زمان‌بندی مجدد وقت ملاقات” را در منوی سمت چپ انتخاب کنید.

لغو قرار ملاقات قبلی شما: قبل از جابه‌جایی قرار مصاحبه سفارت خود، باید قرار ملاقات قبلی را لغو کنید.

برنامه‌ریزی مصاحبه تسریع‌یافتن: پس از لغو قرار ملاقات قبلی، می‌توانید قرار ملاقات جدید خود را در تاریخ تسریع یافته تأیید شده برنامه‌ریزی کنید. روی “قرار ملاقات جدید” در منوی سمت چپ کلیک کنید، سپس نوع ویزای خود را انتخاب کنید و دوباره اطلاعات برنامه‌ریزی خود را بررسی کنید. پس از رسیدن به صفحه پرداخت ویزا، بر روی “ادامه” کلیک کنید (سیستم تشخیص خواهد داد که شما هزینه درخواست ویزا را پرداخت کرده‌اید). شما می‌توانید زمان‌های موجود برای قرار ملاقات خود که با تاریخ تسریع یافته تأیید شده شما همخوانی دارد را ببینید. تاریخ و زمان تأیید شده را انتخاب کنید و سپس بر روی “زمان برگزاری قرار ملاقات” کلیک کنید.

چاپ صفحه تأییدیه قرار ملاقات: اکنون مصاحبه تسریع یافته شما با موفقیت به تاریخ قبلی جابه‌جا شده است. صفحه تأییدیه قرار ملاقات خود را چاپ کرده و به مصاحبه خود بیاورید.

عدم نیاز به گرفتن وقت از سفارت امریکا

محدودیت‌های تغییر وقت مصاحبه سفارت آمریکا

لطفاً به یاد داشته باشید که باوجوداینکه هزینه‌های ویزای غیرمهاجرتی برای یک سال تقویمی معتبر هستند، گزینه‌های زمان‌بندی مجدد مصاحبه محدود است. سفارت آمریکا هر ساله وقت مصاحبه چند میلیون ویزای غیرمهاجرتی را زمان‌بندی می‌کند. باید به درخواست‌ها برای وقت ملاقات‌های جدید و همچنین برای افرادی که برای هر دلیلی نیاز به تغییر وقت ملاقات دارند، پاسخ دهد. متقاضیان تنها مجاز به سه بار تغییر وقت ملاقات (بدون درنظرگرفتن وقت ملاقات اولیه) بدون جریمه هستند. اگر سومین تلاش برای تغییر وقت ملاقات لغو شود، متقاضی تنها پس از گذشت 90 روز می‌تواند یک تاریخ جدید را زمان‌بندی کند. لطفاً برنامه‌ریزی درخواست ویزای خود را به طور مناسب انجام دهید تا مشکلات در اخذ وقت ملاقات مصاحبه را از بین ببرید.

چگونه می‌توان در مصاحبه سفارت آمریکا شرکت نکرد؟

بعضی از متقاضیان ممکن است برای معافیت از مصاحبه ویزا واجد شرایط باشند. به افراد واجد شرایط اجازه می‌دهند که بدون مصاحبه حضوری با یک مأمور سفارت آمریکا، درخواست ویزا کنند. در زیر شرایطی که می‌تواند شما را از گرفتن وقت برای مصاحبه ویزا آمریکا معاف کند، آمده است:

  • سن: مأموران سفارت ممکن است برای هر متقاضی ویزا، مصاحبه را الزامی بدانند. اما به‌طورکلی، آن‌ها کودکان زیر ۱۴ سال و همچنین متقاضیان بالای ۷۹ سال را از انجام مصاحبه معاف می‌کنند.
  • تاریخ انقضا ویزای اخیر: مأموران سفارت آمریکا می‌توانند افراد را از حضور در مصاحبه سفارت آمریکا معاف کنند. این افراد باید تاریخ انقضای ویزای پیشین آنها در 48 ماه گذشته به پایان رسیده باشد. این معافیت از مصاحبه ویزا تنها با تشخیص کارشناسان سفارت ممکن است.

زمان انتظار در گرفتن وقت سفارت امریکا

عدم نیاز به گرفتن وقت از سفارت امریکا

برخی افراد که از طریق برنامه معافیت از ویزا که همچنین به‌عنوان ESTA شناخته می‌شود به ایالات متحده سفر می‌کنند؛ ممکن است نیازی به حضور در سفارت برای مصاحبه نداشته باشند. برنامه معافیت از ویزا به شهروندان کشورهای مشخصی اجازه می‌دهد؛ بدون ویزا برای کسب‌وکار یا گردشگری به ایالات متحده سفر کنند و برای مدت حداکثر ۹۰ روز اقامت کنند. برای شرکت در برنامه معافیت از ویزا آمریکا، بازدیدکنندگان باید تمامی شرایط زیر را داشته باشند:

  • شهروند یکی از کشورهای منتخب برای معافیت از ویزا باشند.
  • هدف سفر این افراد باید با یک ویزای نوع B سازگار باشد.
  • داشتن بلیت برگشت یا ادامه سفر به کشوری دیگر (تاریخ‌گذاری شده برای یک دوره ۹۰ روزه).
  • داشتن ESTA معتبر (سیستم الکترونیکی برای اجازه سفر)
  • داشتن یک پاسپورت معتبر

گفتنی است که نمی‌توان از برنامه معافیت از ویزا برای ویزای دانشجویی یا تبادل دانشجویی استفاده کرد؛ در نتیجه برای این نوع از ویزا باید برای گرفتن وقت سفارت آمریکا اقدام کرد.

سؤال‌های پرتکرار در زمینه نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا

به سؤال‌های شما پاسخ می‌دهیم:

زمان مصاحبه سفارت آمریکا برای من تعیین نشده است. می‌توانم آزمایش‌های پزشکی مربوطه را انجام دهم؟

شما نباید آزمایش خود را انجام دهید تا زمانی که مصاحبه شما برنامه‌ریزی شود. نتایج آزمایش پزشکی در شرایط عادی به مدت شش ماه اعتبار دارند. اما اگر شرایط پزشکی خاصی دارید، نتایج آزمایش شما ممکن است در کمتر از 3 ماه منقضی شود. در هر صورت، نباید آزمایش پزشکی خود را انجام دهید تا NVC شما را از تاریخ تعیین وقت مصاحبه خود مطلع کند. اگر نتایج آزمایش پزشکی شما قبل از ورود شما به ایالات متحده منقضی شود، ممکن است ورود شما به ایالات متحده ممنوع شود.

آیا در سفارت باید هزینه‌های اضافی پرداخت کنم؟

هزینه انجام فرایند صدور ویزا برای هر متقاضی باید قبل از مصاحبه ویزای او پرداخت شود. متقاضیانی که هنوز هزینه خود را پرداخت نکرده‌اند قادر به زمان‌بندی مصاحبه خود نیستند.

آیا هر متقاضی باید فرم DS-260 را پر کند؟

تکمیل فرم DS-260، برای همه متقاضیان ویزای مهاجرتی(گرین کارت) و متقاضیان ویزای مهاجرتی گوناگونی (ویزای لاتاری) الزامی است. در نتیجه برای ویزای غیر مهاجرتی باید فرم DS-160 را تکمیل کنید.

چه مدت زمانی بعد از صدور ویزایم برای مهاجرت به آمریکا وقت دارم؟

زمانی که ویزای خود را دریافت کردید، آن را بررسی کنید و به تاریخ انقضای آن دقت کنید. شما باید قبل از انقضای ویزای خود و قبل از انقضای نتایج بررسی پزشکی‌تان وارد ایالات متحده شوید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته