نحوه گرفتن نمره 6 در آیلتس

چنانچه بتوانید در آزمون آیلتس نمره 6 یا 6.5 را کسب کنید، باید خود را یک داوطلب ماهر ببینید. اگر دانش زیادی در مورد زبان انگلیسی ندارید، گرفتن آیلتس 6  کاری تقریبا دشوار است. در مقابل اگر پایه به نسبت قوی دارید یا حداقل با زبان انگلیسی آشنا هستید؛ گرفتن نمره 6 در آیلتس هدفی آسان است. به هرحال در هر دسته ای که باشید هدف یکسان است؛ آن هم گرفتن آیلتس 6 است. شما باید مسیر آشنایی و آمادگی برای آزمون آیلتس را بپیمایید. با خواندن این مقاله شما به بینش عمیقی از نحوه گرفتن آیلتس 6 خواهید رسید. به عبارتی دیگر به آموزش انواع استراتژی‌ها و نکاتی خواهیم پرداخت که می‌توانند به شما کمک کنند تا عملکرد خود را در هر بخش از آزمون  آیلتس بهبود بخشید. کسب نمره 6 یا 6.5 در آزمون آیلتس هدفی متداول برای افرادی است که قصد دارند در خارج از کشور تحصیل یا کار کنند؛ زیرا این نمره به طور گسترده توسط دانشگاه‌ها و سازمان‌ها قبول می‌شود.

گرفتن آیلتس 6 به چه افرادی توصیه می‌شود؟

چنانچه انگلیسی زبان مادری یا اول شما نیست و قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی دارید؛ به مدرک زبان نیاز دارید. به عبارتی دیگر شما برای گرفتن ویزا، پذیرش از طرف دانشگاه‌ها یا کالج‌ها و نیز گرفتن یک موقعیت شغلی در کشوری دیگر به مدرک زبان موردنظر آن مؤسسه نیاز دارید. انگلیسی زبان اول دنیاست؛ به‌دست‌آوردن بسیاری از این موقعیت‌ها برای شما فقط با داشتن مدرک زبان انگلیسی جامع و معتبر ممکن است. آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های جامع زبان انگلیسی است.

خوشبختانه بسیاری از مؤسسات در سراسر جهان نمره 6 یا 6.5 را در آیلتس می‌پذیرند. کسب حداقل نمره 6 یا 6.5 را به آن دسته از افرادی توصیه می‌کنیم که ضوابط و قوانین مهاجرتی را مطالعه نموده‌اند و از حداقل نمرات مورد پذیرش سفارت خانه و مؤسسه هدف خودآگاهی دارند. شما اطلاعات در مورد نوع مدرک زبان و حداقل نمره کل یا هر بخش را می‌توانید در سایت هر مرکز بخوانید. اگر اطلاعاتی را در وب‌سایت‌ها یافت نکردید، از طریق ایمیلی با هر مرکز در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید. البته گفتنی است که برخی از دانشگاه‌ها برنامه‌های آموزش انگلیسی به مدت یک تا سه ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی برای دانشجویانی که نیاز دارند، ارائه می‌دهند.

گرفتن آیلتس 6
گرفتن نمره 6.5 در آیلتس

مفهوم نمره 6 در آزمون آیلتس

 همان‌طور که گفتیم سطح زبان انگلیسی شما با استفاده از نمرات آزمون آیلتس ارزیابی می‌شود. به‌عبارت‌دیگر هر نمره در این آزمون به مفهوم و معنای مخصوص به خود را دارد. نمرات این آزمون بین دو عدد 0 تا 9 متغییر است. در آزمون آیلتس عدد 6 به طور کلی نشان دهنده این است که فرد در استفاده از زبان انگلیسی تبحر دارد. به این معنا که  این فرد میتواند در یک محیط تحصیلی حاضر شود؛ به اشتباهات یا ابهامات زبانی در طول تدریس واقف است. همچنین امکان برقراری ارتباط را در محیط اجتماعی و روزانه دارد.  داوطلبانی که نمره 6 را در آیلتس کسب کرده اند، با وجود اشتباهات ، استفاده نادرست و ابهام در زبان انگلیسی ، در موقعیت های آشنا میتوانند از زبان انگلیسی استفاده کنند.

آیا نمرهای 6 یا 6.5 در آیلتس، نمره ی خوبی است؟

بله نمره 6 یا 6.5 در آزمون آیلتس به طور کلی به عنوان یک نمره خوب محسوب می‌شود. این نمره نشان‌دهنده کفایت یک فرد در زبان انگلیسی است .  با کسب این نمره فرد می‌تواند بسیاری از وظایف ارتباطی را در یک محیط انگلیسی‌زبان انجام دهد. با این حال، حائز اهمیت است که الزامات خاص دانشگاه یا سازمانی که درخواست می‌دهید را بررسی کنید، زیرا مکان‌های مختلف ممکن است الزامات حداقلی مختلفی داشته باشند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه‌ها یا انواع مختلف ویزا ممکن است برای پذیرش یا درخواست، نمره‌های آیلتس بالاتری را انتظار داشته باشند.

نمره 6 آیلتس نمره خوبی است؟

نحوه محاسبه نمره در آزمون آیلتس

برای هر بخش از آزمون آیلتس (لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ)، شما یک نمره دریافت می‌کنید. این نمره عددی میان 0 تا 9 است. سپس با محاسبه میانگین این چهار نمره، نمره کل آزمون آیلتس شما محاسبه می‌شود. بسیاری از مؤسسات برای کسب حداقل نمره کل الزاماتی را در نظر میگیرند. در صورتی که برخی دیگر علاوه بر نمره کل برای هر بخش آزمون حداقل نمره ای را معرفی می کنند. در حقیقت در هنگام محاسبه هر نمره، امتیازهای شما به نزدیکترین عدد کامل یا نیمه گرد میشوند. نمره کل آزمون میانگین نمرات چهار مؤلفه است و به نزدیک‌ترین نمره صحیح یا نیم نمره گرد می‌شود.

اگر میانگین چهار اجزا در انتهای 0.25 باشد، نمره کل گروه به نیمه نمره بعدی گرد می‌شود، و اگر در انتهای 0.75 باشد، نمره کل گروه به نمره صحیح بعدی گرد می‌شود. اگر میانگین با کسری کمتر از 0.25 یا 0.75 ختم شود، نمره کل به سمت پایین گرد می‌شود.

برای مثال، اگر در بخش Reading نمره 6.5، در بخش Writing نمره 5، در بخش Speaking نمره 7 و در بخش Listening نمره 6.5 بگیرید، میانگین این 4 نمره 6.25 است. این نمره به 6.5 گرد می‌شود و به عنوان نمره کل شما ثبت می‌شود.

یا اگر در بخش‌های لیسنینگ و ریدینگ نمره‌های 6.5 و در رایتینگ 5.5 و در اسپیکینگ 6 را کسب کنید؛ میانگین این 4 عدد 6.125 خواهد بود که این عدد به 6 نزدیک تر است. در نتیجه نمره کل آیلتس شما 6.0 خواهد بود.

نحوه محاسبه نمره در آزمون آیلتس

نمرات آیلتس بر اساس چارچوب مشترک اروپایی (CEFR)

CEFR یک استاندارد بین‌المللی برای توصیف توانایی زبان است. این استاندارد توانایی زبانی فرد را بر اساس یک مقیاس شش‌گانه از A1 (مبتدی) تا C2 (پیشرفته) ارزیابی می‌کند. بالاترین سطح CEFR در آزمون IELTS با نمره 9 برابر است. شما می‌توانید نمرات آیلتس خود را با این چارچوب مقایسه کنید  تا توانمندی زبانی خود را اندازه‌گیری کنند. نمره 6 و 6.5 در آیلتس با سطح B2  در  معیار CEFR برابر است.

چگونه در آزمون رایتینگ آیلتس نمره 6.0 را بگیریم؟

اگر برای آزمون آیلتس مطالعه می‌کنید، احتمالاً می‌دانید که به‌دست‌آوردن نمره بالا در مهارت رایتینگ معمولاً دشوارتر از کسب نمره بالا در مهارت‌های شنیدار، خواندن یا گفتار است. در واقع، اغلب اوقات امتیازهای نوشتاری به‌اندازه یک باند یا گاهی بیشتر از بقیه نمرات پایین‌تر هستند. آمارهای مرتبط با شورای بریتانیا نشان می‌دهد که این الگو نه‌تنها در انگلیسی بلکه در سراسر زبان‌ها و زبان‌های مادری نیز یکسان است. در بسیاری از موارد، داوطلبان به‌راحتی نمره 8-9 را در شنیدار و خواندن کسب می‌کنند و اغلب در گفتار به نمره 7 یا بالاتر می‌رسند، اما سپس خود را در نوشتار در نمره 6 یا 6.5 گیر می‌اندازند. این مسأله غیرمنتظره نیست. بیان خود در یک زبان خارجی به طور کلی چالش‌برانگیزتر از درک آن است؛ برخلاف گفتار، نمی‌توان از نحوه صدا و بیان چهره برای انتقال یا حمایت از معنا استفاده کرد. اگر فرد دقیقاً آنچه را که می‌خواهد بگوید را نتواند انتقال دهد، خواننده گیج می‌شود. علاوه بر این، در حالی که زبان روزمره برای آزمون گفتار قابل قبول است، آزمون نوشتار نیاز به استفاده از دستور زبان، واژگان و نحویات رسمی‌تر برای بحث درباره مفاهیم نسبتاً پیشرفته دارد. این وظیفه آسانی نیست، حتی برای انگلیسی زبان‌ها. با این وجود، اختلاف پیوسته بین نمرات نوشتار و نمرات شنیدار/خواندن/گفتار، منجر به ادعاهای مکرر می‌شود که آزمون آیلتس یک کلاهبرداری است که طراحی شده تا از داوطلبان پول بگیرد و آنها را مجبور به تکرار آزمون کند. با این حال، به جز تعداد کمی استثنا، واقعیت این است که مقالاتی که نمره 6 دریافت می‌کنند، واقعا در سطح 6 نوشته شده‌اند. اگرچه تفاوت نیم باندی بین 6.5 و 7 وجود دارد، اما همچنین تفاوت بین سطوح B2 و C1 است. به تعریف، یک کاربر سطح C1 در زبان انگلیسی کسی است که مطالب سطوح مبتدی و میانی را مسلط شده است.

در بخش نوشتار (رایتینگ) چگونه آیلتس ۶ بگیریم؟

با نوشتن واژگان دشوار و سطح بالا در رایتینگ آیلتس به‌تنهایی نمی‌توانید نمره و امتیاز خوبی کسب کنید. این موارد حائز اهمیت هستند، اما ابتدا باید یادگیرید که به شیوه صحیح و اصولی به زبان انگلیسی بنویسید. با رعایت و تمرین نکات و ترفندهای زیر به‌راحتی در آزمون رایتینگ آیلتس امتیاز 6.0 یا 6.5 را کسب کنید:

نمره 6 در رایتینگ آیلتس

نشانه‌گذاری را رعایت کنید: یکی از اولین چیزهایی که باید به آن دقت کنید، استفاده صحیح از نشانه‌گذاری است. همچنین، باید در مورداستفاده از حروف بزرگ، فاصله‌گذاری و جایگاه صحیح مؤلفه‌ها مطلع باشید. اگر از دونقطه یا نقطه‌ویرگول استفاده می‌کنید، حتماً در مورد کاربرد آنها اطمینان حاصل کنید. استفاده غیرضروری و نادرست از فاصله‌گذاری یا نشانه‌گذاری به معنای عدم درک اصول اساسی شما و علت کاهش نمره است.

به‌عنوان‌مثال:

Moving on; we will talk about the benefits of studying online.

جمله بالا از نظر نشانه‌گذاری اشتباه است. به‌جای آن، باید این‌گونه بنویسید:

Moving on, we will talk about the benefits of studying online.

جملات کوتاه بنویسید: استفاده از جملات کوتاه ممکن است یک موضوع ساده در آمادگی برای آزمون آیلتس باشد، اما بسیار مهم است. جملات شما باید مختصر باشند. معمولاً دانش‌آموزان برای اثبات این که می‌توانند جملات پیچیده بنویسند، جملات طولانی می‌نویسند. نوشتن جملات طولانی خوب است، اما اگر قادر باشید مفهوم و معنا را به شیوه‌ای صحیح منتقل کنید؛ بنابراین با تمرین، هنر نوشتن جملات کوتاه را فراگیرید.

به‌عنوان‌مثال:

The students can build and learn English speaking and writing skills according to the country they are migrating to, which will be different from the system they have in their home country.

این جمله صحیح است، اما چون خیلی طولانی است، ممکن است گیج‌کننده باشد. نسخه بهتر و کوتاه‌تر این جمله به‌صورت زیر است:

The students can learn English communication skills as per the country they are visiting. The new system can be different from the current one in their home country.

فعل‌ها را در زمان صحیح بیان کنید: تنها چیزی که قادر است معنا و مفهوم یک جمله را از بین ببرد، زمان اشتباه افعال است؛ بنابراین، شما باید اطمینان حاصل کنید که از زمان فعل و ساختار صحیح آن به‌درستی استفاده کنید. حتی درک متداول‌ترین و ساده‌ترین ساختارهای زمان‌ها می‌توانند شما را برای کسب نمره 6 تا 6.5 در آیلتس آماده کند. بیاموزید کجا و چگونه از زمان‌های گذشته، حال و آینده استفاده کنید. حروف اضافه، افعال کمکی که باید با زمان‌ها استفاده شوند را یاد بگیرید و تمرین کنید.

به یک‌شکل بنویسید: در حین نوشتن پاسخ هر تسک، شما باید درک کنید که چه چیزی پرسیده شده است و سپس پاسخ را به همان شیوه بنویسید. بااین‌حال، شما باید انتخاب کنید که زبان رسمی، نیمه – رسمی یا غیررسمی را استفاده کنید. درهرصورت، اغراق نکنید. این به این معنی است که اگر در حال نوشتن به زبان رسمی هستید، از کلمات مثل بنابراین، از طرف دیگر، درحالی‌که و حتی اگر را، به طور زیاد استفاده نکنید. همین موضوع برای نگارش غیررسمی هم صادق است. افکار خود را بیان کنید درحالی‌که در چارچوب مشخص اینکار را انجام می‌دهید.

بر یک موضوع تمرکز کنید: آخرین نکته‌ای که باید آن را بیاموزید درک موضوع مقاله و پایبندی به آن است. همیشه موضوع را به‌وضوح درک کنید و مطمئن شوید که از آن منحرف نمی‌شوید. برای مثال در زیر یک طرح نوشتاری را به‌صورت پیشنهادی معرفی می‌کنیم. برای هر موضوع باید به طرح مخصوص به آن موضوع و شیوه نوشتار بیندیشید.

طرح نمونه:

  • مقدمه: موضوع را معرفی کنید و از دیدگاه کلی موضوع سخن بگویید.
  • بدنه متن: اینجاست که باید در مورد نکات اصلی صحبت کنید. می‌توانید از خطوط نشانه‌گذاری برای نوشتن نکات استفاده کنید. برای مثال سه دلیل، نکته یا نتیجه را بر اساس موضوع بیان کنید.
  • نتیجه‌گیری: به یک نتیجه برسید یا نکات را خلاصه کنید.

با این نکات به تقویت آزمون رایتینگ آیلتس خود بپردازید و به‌آسانی نمره 6 یا 6.5 را دربخش نوشتن کسب کنید.

معیارهای امتیازدهی در بخش رایتینگ آیلتس

در بررسی بخش نوشتار آیلتس، ممتحن‌های آیلتس تمام معیارهای زیر را بررسی می‌کنند:

پاسخ به‌تمامی تسک‌ها (Task Achievement):

  • مطمئن شوید که به‌صورت جامع به‌تمامی بخش‌های سؤال پاسخ می‌دهید.
  • ایده‌ها، دیدگاه‌ها یا استدلال‌های خود را به‌وضوح ارائه دهید و دلایل خود را شرح دهید.
  • بر موضوع متمرکز بمانید و از گفتن اطلاعات غیرضروری خودداری کنید.
  • پاسخ خود را با یک ساختار منطقی شامل مقدمه، بندهای اصلی و نتیجه‌گیری سازماندهی کنید.

دایره واژگان (Lexical Resource):

  • اینکه چه اندازه واژه‌های متفاوت را می‌دانید را در متن خود نشان دهید.
  • از واژگان دقیق و متناسب با کانسپت هر متن برای انتقال ایده‌های خود استفاده کنید.
  • از تکرار غیرضروری همان کلمات خودداری کنید؛ مترادف‌ها و اشکال مختلف واژگان را به کار ببرید.
  • از اصطلاحات به طور طبیعی در متن استفاده کنید.

یکپارچگی و ارتباط در متن (Cohesion and Coherence):

  • از انواع واژه‌های ارتباطی مانند ربط‌ها، کلمات پیوندی و کلمات ارجاعی برای اتصال ایده‌ها درون جملات و بین جملات استفاده کنید.
  • نوشتار خود را چک کنید تا اطمینان حاصل شود که ایده‌ها به ترتیب منطقی گفته شده‌اند.
  • به پاراگراف‌بندی توجه کنید و هر بند را با یک ایده اصلی بیان کنید.

دامنه دستور زبان (Grammatical Range):

  • در ساختارهای جملات خود تنوع را نشان دهید، از جملات ساده و پیچیده استفاده کنید.
  • دستور زبان پایه را بلد باشید و از اشتباهات مکرر پرهیز کنید.
  • از زمان‌های متفاوت در فعل‌ها به‌دقت و به شکلی مناسب استفاده کنید.
  • با ساختارهای دستوری مختلف متن خود را بنویسید تا غنای نوشتاری خود را افزایش دهید.

این نکات را برای هر تسک به یاد داشته باشید تا نمره کلی خود در بخش نوشتاری آیلتس را بهبود بخشید.

چگونه در آزمون لیسنینگ آیلتس نمره 6.0 را بگیریم؟

شروع آزمون آیلتس با بخش لیسنینگ است. در این بخش، شما موظف به گوش‌دادن به فایل‌های صوتی از پیش ضبط شده هستید و بر اساس اطلاعات شنیده شده، به سوالات این بخش پاسخ دهید. سوالات به ترتیب اطلاعات ضبط شده نوشته شده‌اند، بنابراین پاسخ به سؤال اول پیش از سؤال دوم بیان می‌شود. هر فایل صوتی فقط یک‌بار پخش می‌شود و شما با لهجه‌های گوناگون از جمله انگلیسی، استرالیایی، نیوزلندی و آمریکای شمالی روبه‌رو خواهید شد. در نوشتن پاسخ‌های خود به املا و دستور زبان کلمات دقت کنید، زیرا هرگونه اشتباهی ممکن است تا نمره سؤال را از دست بدهید. هر سؤال در این بخش یک نمره دارد. در پایان این بخش، زمانی برای انتقال پاسخ‌هایتان به برگه پاسخ‌نامه اختصاص‌داده‌شده و این زمان برای آزمون آیلتس کامپیوتری 2 دقیقه و برای آزمون آیلتس کاغذی در حدود 10 دقیقه است. مدت‌زمان کل بخش شنیداری در آزمون آیلتس جنرال 30 دقیقه است.

در بخش شنیدار (لیسنینگ) چگونه آیلتس ۶ بگیریم؟

در آزمون شنیداری، شما 40 سؤال را درباره فایل‌های صوتی که برای شما پخش می‌شود، پاسخ خواهید داد. پاسخ‌های نوشته شده توسط شما صحیح یا غلط هستند، در نتیجه نمره را از دست خواهید داد یا به طور کامل آن را کسب خواهید کرد. بنابراین نحوه نمره‌دهی تا حدی با آزمون‌های مکالمه و نوشتار متفاوت است. شما برای هر پاسخ صحیح یک نمره دریافت می‌کنید و تعداد کل نمرات مشخص کننده نمره شما خواهد بود.  به شما توصیه می‌کنیم به‌اندازه کلمات خواسته شده به سوالات پاسخ دهید. برای کسب نمره 6.0 آیلتس، حداقل 23 پاسخ از 40 پاسخ باید صحیح باشد. برای کسب نمره 6.5 آیلتس، حداقل 26 پاسخ از 40 پاسخ باید صحیح باشد. خوشبختانه هیچ نمره منفی وجود ندارد.

گرفتن نمره 6 در لیسنینگ آیلتس
گرفتن نمره 6 در ریدینگ آیلتس

چگونه در آزمون ریدینگ آیلتس نمره 6.0 را بگیریم؟

در آزمون ریدینگ آیلتس، شما به 40 سوال پاسخ خواهید داد. از انواع مختلف سوالات در این بخش استفاده می‌شود؛ از قبیل سوالات چندگزینه ای، درست/غلط/نمی‌دانم، تطبیقی و تکمیل جمله. پاسخ‌های شما صحیح یا غلط هستند؛ در نتیجه یا تمام نمره را کسب خواهید کرد یا همه امتیاز را برای یک سؤال از دست خواهید داد. بنابراین نحوه نمره‌دهی تا حدی با آزمون‌های اسپیکینگ و رایتینگ متفاوت است. شما برای هر پاسخ صحیح یک نمره دریافت می‌کنید و تعداد کل نمرات مشخص کننده نمره شما خواهد بود. درست نوشتن پاسخ ها با املای صحیح و تعداد مجاز، امتیاز شما را تضمین خواهد کرد.

در بخش خواندن (ریدینگ) چگونه آیلتس ۶ بگیریم؟

آزمون خواندن آکادمیک و عمومی آیلتس بر اساس یک مقیاس امتیازدهی یکسان ارزیابی می‌شوند. آزمون خواندن آیلتس آکادمیک ممکن است متونی را شامل شود که دارای واژگان دشوارتر یا پیچیدگی بیشتری باشند. معمولاً برای کسب یک نمره باند خاص در آزمون خواندن آیلتس جنرال، تعداد بیشتری از سوالات باید به‌درستی پاسخ داده شود. در زیر، میانگین تعداد نمرات در سطوح مختلف مقیاس آیلتس برای بخش‌های خواندن آکادمیک و خواندن جنرال آورده شده است. تعداد دقیق نمرات موردنیاز برای دستیابی به این نمره‌های باند، اندکی از نسخه به نسخه آزمون متغیر است:

  • برای کسب نمره 6.0 در آیلتس آکادمیک، حداقل باید 23 پاسخ شما از 40 پاسخ صحیح باشد.
  • برای کسب نمره 6.5 در آیلتس آکادمیک ، حداقل باید 27 پاسخ از 40 پاسخ صحیح باشد.
  • برای کسب نمره 6.0 در آیلتس جنرال، حداقل باید 23 پاسخ شما از 40 پاسخ صحیح باشد.
  • برای کسب نمره 6.5 در آیلتس جنرال ، حداقل باید 30 پاسخ از 40 پاسخ صحیح باشد.

چگونه در آزمون اسپیکینگ آیلتس نمره 6.0 را بگیریم؟

آزمون مکالمه در آیلتس همانند یک گفتگوی روزمره است که ممکن است با یک نفر در زندگی روزمره داشته باشید. در آزمون، شما در یک اتاق خصوصی و ساکت با یک ممتحن واجد شرایط قرار خواهید گرفت که شروع به گفتگو با شما خواهد کرد. گرچه ممکن است با گفتگو با یک غریبه سخت باشد، از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید! در آزمون آیلتس، ممتحن می‌تواند برای شما با کندی صحبت کند، سرعت را افزایش دهد یا حتی سؤال را تکرار کند، البته باید از او درخواست کنید. ممتحن در آنجاست تا به شما کمک کند تا بهترین عملکرد را ارائه دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • به مدت طولانی درباره موضوعات مشخص صحبت کنید؛ هر زمان که کافی باشد، ممتحن شما را متوقف خواهد کرد.
  • از حروف ربط برای اتصال ایده‌ها و جملات استفاده کنید. توانمندی خود را در بازگویی اطلاعات نشان دهید.
  • از ساختارهای ساده و پیچیده در جملات خود استفاده کنید.
  • به طور کلی کلمات و جملات را به شیوه‌ای صحیح تلفظ کنید.

معیارهای امتیازدهی در بخش اسپیکینگ آیلتس

نمره‌دهی مهارت اسپیکینگ در آزمون آیلتس بر اساس چندین معیار صورت می‌گیرد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • روانی و انسجام (Fluency and Coherence): توانایی شما در پیوستگی و ارتباط منطقی ایده‌ها و جملات در حین گفتگو.
  • واژه‌نامه گسترده (Lexical Resource): استفاده از واژگان متنوع و صحیح در طول مکالمه.
  • تلفظ (Pronunciation): صحیح و مناسب‌بودن تلفظ کلمات و جملات.
  • گستردگی دستور زبان (Grammatical Range): تنوع و صحت ساختارهای گرامری که در طول مکالمه استفاده می‌کنید.
  • دقت (Accuracy): صحت و دقت در استفاده از دستور زبان و واژگان.
گرفتن نمره 6 در اسپیکینگ آیلتس

در بخش صحبت‌کردن (اسپیکینگ) چگونه آیلتس ۶ بگیریم؟

بهتر است به شما با ذکر یک مثال یک داوطلب با نمره 6 در اسپیکینگ آیلتس را معرفی کنیم. در زیر تمامی معیارهای موردنظر در بخش اسپیکینگ آیلتس معرفی شده اند:

  • روانی و انسجام در کلام: یک داوطلب با نمره 6 یا 6.5 در آیلتس به طور کلی قادر است به مدت طولانی حرف بزند بدون اینکه خیلی مردد شود. با این حال، گاهی اوقات مشکلاتی در روانی کلام دارد چرا که جملات و کلمات خودش را تکرار می‌کند و بسیاری از اشتباهات خود را اصلاح می‌کند.
  • منابع واژگانی: دایره واژگان این داوطلب به‌اندازه کافی وسیع است تا بتواند در مورد موضوعات مختلف صحبت کند. او اشتباهاتی دارد، اما معنای گفته‌هایش به‌طورکلی واضح است. بااین‌حال، او از لغات دشوار زیاد استفاده نمی‌کند.
  • دامنه و دقت گرامری: داوطلب با سطح 6.0 آیلتس قادر است از دامنه گرامری گسترده‌ای استفاده کند، اما همیشه از ساختار صحیح استفاده نمی‌کند. او با ساختارهای ساده بسیار کم اشتباه می‌کند، اما اغلب در ساختارهای پیچیده (حال کامل، شرطی‌ها و غیره) اشتباه می‌کند.
  • تلفظ: وقتی این داوطلب صحبت می‌کند، به‌طورکلی دشوار نیست که او را درک کرد. بااین‌حال، گاهی او کلمات را اشتباه تلفظ می‌کند که ممکن است باعث شود صدای او واضح نباشد.

آیا شما هم یک داوطلب با نمره 6 هستید؟

سطح انگلیسی اسپیکینگ شما هم در سطح یک داوطلب با نمره 6 است؟ اگر فکر می‌کنید که سطح شما بالاتر است، آن‌گاه شما دارای نمره 6.5 یا بالاتر هستید. اگر فکر می‌کنید که سطح شما پایین‌تر است، آن‌گاه شما دارای نمره 5.5 یا پایین‌تر هستید.

راه‌های کسب آیلتس 6 یا 6.5

برای گرفتن نمره 6 در آیلتس، باید تمرکز خود را بر تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی و استراتژی‌های آزمون بگذارید.

در زیر تعدادی از راهکارها و تاکتیک‌ها برای کسب نمره کل 6 یا 6.5 در آیلتس را به شما می گوییم:

  • آشنایی با قالب و ساختار آزمون: با هر بخش از آزمون آشنا شوید. آزمون آیلتس از چهار بخش تشکیل شده است: بخش خواندن (Reading)، بخش نوشتن (Writing)، بخش شنیدن (Listening) و بخش صحبت‌کردن (Speaking). هر بخش از آزمون آیلتس نشانگر استفاده از یکی از مهارت‌های زبانی است. مطالعه سوالات نمونه برای هر بخش، راه رسیدن به نمره 6 را برای شما هموارتر میکند.
  • مطالعه مداوم و منظم: در هر کاری تمرین پیوسته امری اساسی است. هر روز زمانی را برای تمرین لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ اختصاص دهید. منابع معتبر و آزمون‌های پیشین آیلتس را برای تمرین انتخاب کنید.
  • یادگیری لغات جدید: بر افزایش دایره واژگان خود تمرکز کنید. کلمات جدید را بخوانید. معانی هر یک را بیاموزید و یادگیرید که از کدام در چه موقعیتی باید استفاده کنید. این کار به طور مستقیم بر هر چهار مهارت زبان انگلیسی تأثیر می‌گذارد.
  • تمرکز بر دستور زبان و ساختار جملات: قوانین دستور زبان انگلیسی را بخوانید. ساختن جملات بر پایه دستور زبان صحیح را تمرین کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا مفهوم و منظور خود را با جملات واضح و دستور صحیح برسانید.
  • تقویت مهارت‌های شنیداری: تا می‌توانید به لهجه‌های مختلف گوش کنید؛ همان‌طور که فارسی را با لهجه‌های مختلف درک می‌کنید. به جزئیات هر سخنرانی بادقت گوش کنید. الگوهای زبانی را تکرار کنید. خوب گوش‌دادن اولین قدم برای خوب صحبت‌کردن است.
  • خواندن متون مختلف: برای ماهرشدن در نوشتن و خواندن متون متفاوت، باید ابتدا بخوانید. متون با موضوعات متفاوت و سطوح متفاوت را انتخاب کنید و بخوانید. اطلاعات هر متن را تجزیه‌وتحلیل کنید. ساختار الگوهای پرکاربرد را به‌خاطر بسپارید.
  • تمرین مدیریت زمان: با آزمون‌های تمرینی، مدیریت زمان را تمرین کنید. در زمان مشخص شده به‌تمامی سوالات پاسخ دهید.
  • تمرین پیوسته رایتینگ: به طور مداوم به نوشتن مقالات 150 تا 250 کلمه ای بپردازید. موضوعات مختلف را انتخاب کنید یا اینکه از تمرین های معتبر آیلتس استفاده کنید.
  • تقویت مهارت اسپیکینگ: به دنبال هر موقعیتی باشید که بتوانید به انگلیسی صحبت کنید. این کار به پیشرفت روانی در کلام و اعتمادبه‌نفس شما کمک می‌کند.
  • شرکت در آزمون‌های ماک آیلتس: شرکت در آزمون‌های ماک آیلتس را جدی بگیرید. با شرکت در این آزمون‌ها شرایط حضور در محیط آزمون را تجربه خواهید کرد. عملکرد خود را بررسی کنید. نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و با برنامه‌ای منسجم بر تقویت آن‌ها متمرکز شوید.

با پیروی از این نکات و راهکارها، می‌توانید شانس خود برای کسب نمره 6.5 در آزمون آیلتس را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که تلاش مداوم، تمرین و اختصاص به کار از عوامل کلیدی موفقیت هستند. اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، دریغ نکنید و کمک بگیرید.

با مؤسسه کوییک، چطور آیلتس 6 بگیریم؟

 ما می‌دانیم که چه اندازه دشوار است تا افکار خود را به یک زبان خارجی بیان کنید. اما بخش دشوارتر زمانی است که شما به دانش نسبی در یک زبان جدید رسیده‌اید. بسیاری از الگوها و ساختارهای زبان جدید را می‌دانید؛ اما وقتی زمان صحبت‌کردن و نوشتن به همان زبان فرامی‌رسد. قادر به انجام آن‌ها نیستید. کادر آموزشی مؤسسه کوییک به طور کامل با شرایط این‌چنینی آشنا است. بسیاری از زبان‌آموزان کوییک با شرایط مشابه شما یا سطح کاملاً صفر مسیر یادگیری آموزش زبان انگلیسی خود را آغاز کردند. با گذر زمان، تلاش خود و راهنمایی‌های مؤسسه کوییک به خواسته خود رسیده‌اند. ما در مجموعه کوییک، کسب هر نمره‌ای در آزمون آیلتس را برای شما غیرممکن نمی‌دانیم. با تکیه به تجربه و دانش خود آماده همراهی و خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق سربرگ تماس با کوییک اقدام کنید. گفتنی است که مؤسسه کوییک کسب حداقل نمره 6.0 در آزمون آیلتس را برای شما کاملاً تضمین خواهد کرد.

گرفتن نمره 6 در آزمون آیلتس
موفقیت در آیلتس

چگونه نمره 6 آیلتس بگیریم؟

در این مقاله به طور کامل به توضیح و تفسیر گرفتن آیلتس 6 پرداختیم. بهترین توصیه های ممکن را که داوطلبان پیشین از آن‌ها نتیجه گرفته اند را برای شما جمع آوری کردیم. اینکه در هر بخش آزمون چه نمراتی را کسب کنید تا به نمره کل 6.0 در آزمون آیلتس برسید را نیزمعرفی کردیم.

سوالات متداول درباره گرفتن نمره 6 در آیلتس

آیا کسب نمره 6.0 یا 6.5 در آیلتس دشوار است؟

دستیابی به نمره 6 در آیلتس دشوار نیست، اگر مهارت‌های زبان انگلیسی متوسط تا بالا داشته باشید. شما فقط باید قالب آزمون آیلتس را درک کنید. به آموزش، تمرین و تکرار بپردازید.

چقدر طول می‌کشد تا بتوانیم در آیلتس نمره 6 را بگیریم؟

بسیار مهم است که یک برنامه مطالعاتی و انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید. به طور متوسط، افراد برای دستیابی به نمره موردنظر، 2 تا 6 ماه زمان نیاز دارند. اگر از نمره 3.5-4.5 شروع کنید، حدود 6-8 ماه زمان و تلاش سخت برای رسیدن به نمره 5.0-6.0 لازم خواهد بود.

چگونه می‌توانم در آیلتس نمره کل 6.5 بگیرم؟

زمان مشخصی را هر روز برای تمرین در Listening، Reading، Writing و Speaking به زبان انگلیسی اختصاص دهید. از سوالات رسمی آیلتس استفاده کنید تا شرایط آزمون را درک کنید. دایره واژگان خود را بهبود دهید. کلمات جدید، معانی آنها و نحوه استفاده از آنها در سیاق‌های مختلف را یاد بگیرید.

نمره‌دهی در بخش‌های لیسنینگ و ریدینگ آیلتس چگونه است؟

قسمت‌های Listening و Reading آزمون آیلتس از 40 نمره تشکیل می‌شوند و سپس به نمره بندی از باند 1 تا 9 تبدیل می‌شوند. آزمون‌های Listening و Reading شامل 40 سؤال هستند و هر سؤال صحیح یک نمره به افراد تعلق می‌گیرد (بنابراین حداکثر نمره‌ای که یک شخص می‌تواند در این قسمت‌ها کسب کند 40 است).

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته