همه چیز درباره کنکور زبان

کنکور یکی از مهم‌ ترین مراحلی است که راه ورود به تحصیلات آکادمیک را فراهم می‌کند. اهمیت بسیار زیاد کنکور سبب شده است تا افراد زیادی برای رسیدن به هدف خود و قبولی در آن به دنبال منابع معتبری باشند که بتواند مسیر درست را به آن‌ها نشان دهد.

اما متأسفانه به دلیل حضور برخی منابع غیر‌رسمی، مسیر کنکور برای بعضی از متقاضیان سخت و پیچیده شده است. پیچیدگی مسیر کنکور در کنار استرس‌های ناشی از شرکت در کنکور سبب می‌شود تا متقاضیان از مسیر مطالعه برای کنکور ناامید و خسته شوند.

سعی موسسه تخصصی زبان کوییک در این مقاله  این است که همه چیز درباره کنکور زبان را برای متقاضیان گردآوری و در اختیار آنان قرار دهد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با کسب اطلاعات جامع در رابطه با کنکور زبان طعم خاطرۀ خوبی از مسیر این کنکور در خاطر شما باقی بماند.

کنکور زبان چیست؟

قبولی در کنکور یکی از مهم‌ترین موفقیت ‌هایی است که نوجوانان و جوانان می‌توانند وارد مسیر جدیدی از تحصیلات شوند و با کسب اعتماد به نفس بیشتر در عرصه‌ های اجتماعی به چشم اندازهای خود دست پیدا کنند. در این مقاله می خواهیم در رابطه با مقولۀ بسیار مهم کنکور زبان که متقاضی زیادی نیز دارد اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

 کنکور زبان به عنوان یکی از گزینه‌های شناور کنکور سراسری است. رشته ‌های شناور به آن دسته از رشته‌ هایی گفته می‌شود که علاوه بر داوطلبانی که به صورت تخصصی می‌توانند در کنکور آن شرکت کنند، داوطلبان کنکور تجربی ، ریاضی ، انسانی و هنر نیز امکان شرکت در این آزمون را دارند.

 متقاضیان کنکور زبان معمولاً شامل سه دسته هستند :

  1. دستۀ اول متقاضیان کنکور زبان افرادی هستند که به صورت تخصصی برای شرکت در آزمون زبان تلاش می‌کنند و با برنامه ‌ریزی و برنامۀ مطالعاتی از پیش تعیین شده برای شرکت در آن تلاش می‌کنند. متقاضیان این گروه نیز شامل دو گروه هستند.
  • گروه اول: افرادی که سالیان سال در کلاس ‌های زبان شرکت کرده‌اند و با فنون تخصصی آن آشنا هستند.
  • گروه دوم: افرادی هستند که به دلیل تلاش و ممارست خود در دوران دبیرستان در درس زبان نیز به صورت خود جوش پیشرفت داشته اند اما به صورت حرفه‌ ای بر مباحث و تکنیک‌ های آن مسلط نیستند.
  1. دستۀ دوم داوطلبان کنکور زبان افرادی هستند که از روی اجبار در این کنکور شرکت کرده‌اند. این دسته از داوطلبان معمولاً چون نگران هستند که نتوانند در رشتۀ درسی خود قبول شوند و امیدوارند که بتوانند در این کنکور موفقیت‌ هایی را کسب کنند.

3 . دستۀ سوم هم برای آشنایی با نحوه ی برگزاری کنکور در این آزمون شرکت می کنند.

روی صحبت ما در این مقاله مخاطبان دستۀ اول هستند و کسانی است که به این گروه از داوطلبان به عنوان رقیبان خود نگاه می‌کنند. بسیاری از داوطلبان کنکور زبان اطلاعات صحیح و غلط زیادی در اختیار دارند که لازم است قبل از شرکت در آزمون زبان این اطلاعات  صحیح در رابطه با زیر گروه‌های کنکور زبان، بودجه‌بندی سؤالات در کنکور زبان و منابع کنکور زبان را در اختیار شما قرار می‌دهیم.  این مقاله را بخوانید تا همه چیز درباره کنکور زبان را برای شما شرح دهیم.

طبق آمار اعلام شده توسط سازمان سنجش ، در سال های اخیر تعداد داوطلبان این گروه به بیشتر از ۶۰ هزار نفر میرسد که رقابت را میان داوطلبان ،  نسبت به بقیه رشته ها آسان تر میکند.

همه چیز درباره کنکور زبان

همه چیز درباره کنکور زبان

زیر گروه‌های کنکور زبان

کنکور زبان شامل زیر گروه‌های مختلفی می‌باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

زیر گروه اول گروه زبان‌های خارجه

رشته‌های زیر گروه اول گروه زبان‌های خارجه شامل تربیت دبیر زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، کارشناسی مترجمی خبر زبان انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی است. زیر پایۀ این گروه زبان انگلیسی است.

زیر گروه دوم زبان‌های خارجه

زیر گروه دوم کنکور زبان‌های خارجه شامل دو رشته است. رشته‌های زبان آلمانی و رشتۀ مترجمی زبان آلمانی دو رشتۀ این زیر گروه هستند. زبان پایه در این زیر گروه زبان آلمانی است.

زیر گروه سوم زبان‌های خارجه

زیر گروه سوم در آزمون زبان‌های خارجه شامل دو رشته است. رشته‌های این زیر گروه شامل دو رشتۀ زبان و ادبیات فرانسه و رشتۀ مترجمی زبان فرانسه است.

زیر گروه چهارم زبان‌های خارجه

این زیر گروه شامل گروه بقیۀ زبان‌های دنیا است و زبان‌هایی مثل زبان ایتالیایی، زبان چینی، زبان روسی، زبان اردو، زبان ارمنی، زبان ترکی استانبولی و ژاپنی در مقطع لیسانس است.

تغییر زیر گروه ها ۱۴۰۳

 توجه کنید که در سال های گذشته این تغییرات در کنکور زبان بود که در هر یک از این زیرگروه ها ضرایب دروس اختصاصی با هم تفاوت داشت. براساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی زیرگروه های کنکور سراسری حذف شده اند.

نحوۀ ثبت‌نام در کنکور زبان

زمان ثبت‌نام کنکور زبان هم‌زمان با ثبت‌نام کنکور سراسری است.

متقاضیانی که تصمیم دارند در کنکور زبان شرکت کنند هم‌زمان با ثبت‌نام در کنکور سراسری در رشته‌های تجربی ، ریاضی و انسانی می‌توانند در کنکور زبان نیز شرکت کنند برای شرکت در کنکور زبان متقاضیان باید پس از کامل کردن مراحل ثبت نام تمایل خود را برای شرکت در آزمون زبان   اعلام کنند.

در سال های اخیر کنکور زبان در طی دو نوبت برگزار می شوند.

متقاضیان گرامی باید حتما زمان ثبت نام را از سایت سازمان سنجش پیگیری کنند.

دفترچه آزمون سؤال های تخصصی

پیش از پرداختن به بررسی دفترچه آزمون سوالات تخصصی در نظر داشته باشید که دفترچه سوال های عمومی از کنکور زبان حذف گردیده است.

داوطلبان آزمون زبان خارجه لازم است تا با جزئیات این دفترچه آزمون آشنا شده و بودجه‌بندی مربوط به سؤالات کنکور را در اختیار داشته باشند تا بتوانند برای شرکت در این امتحان آمادگی‌های لازم را کسب کنند.

طبق آخرین خبر منتشر شده  در سال ۱۴۰۳، سوالات گروه آزمایشی زبان یک دفترچه تخصصی 70 سوال است که شرکت کنندگان ۱۰۵ دقیقه زمان دارند تا به این سوالات پاسخ دهند.

تعداد سوالات آزمون زبان نسبت به آخرین آزمون ورودی به دانشگاه‌ ها تغییر نکرده است.

این آزمون شامل پرسش‌ های تخصصی از زبان‌ های انگلیسی ، آلمانی ، فرانسه ، ایتالیایی و روسی است که داوطلبان با توجه رشته تخصصی خود به سوالات یکی از زبان‌ها پاسخ می‌ دهند

  • 10 سوال از دستور زبان و گرامر
  • 15 سوال از واژگان
  • 5 سوال از ترتیب واژه
  • 20 سوال از درک مطلب
  • 10 از کاربرد زبان
  • 10 سوال از کلوز تست

داوطلب برای موفقیت در این بخش باید با تسلط بسیار زیادی که بر اصول و تکنیک‌های زبان خارجی دارد به آن‌ها پاسخ دهد.

برای  پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون تخصصی کنکور زبان خارجی تسلط بر مباحث کتب درسی کافی نیست و موفقیت در این آزمون مستلزم آشنایی بیشتر با واژگان و قواعد زبان انگلیسی است که باید با مطالعۀ کتاب‌های کمک درسی و فیلم و منابع زبان خارجی به آن‌ها دست پیدا کرد.

بدون کنکور در رشته های زبان

این رشته علاوه بر شیوه کنکور سراسری، بر اساس سوابق تحصیلی نیز پذیرش دارند. متقاضیان این رشته می توانند لیست رشته های بدون کنکور زبان را بررسی کنند و در صورت علاقه به رشته ها ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.

رشته های گروه زبان های خارجی اعم از زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و … ممکن است در پذیرش از طریق کنکور سراسری و بدون کنکور با یک دیگر متفاوت باشند. بنابراین لازم است تا داوطلبان پیش از ثبت نام، چک کنند که پذیرش رشته مورد نظر خود در واحد دانشگاهی به صورت با آزمون یا بدون کنکور است.

راهنمای مطالعه و تست زنی برای کنکور زبان

راهنمای مطالعه و تست زنی برای کنکور زبان

دفترچه انتخاب رشته در کنکور زبان

داوطلبان پس از انتشار کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور هستند،  باید اطلاع کاملی از رشته های زبان ارائه شده در  دانشگاه های مربوطه داشته باشند که این امر با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور فراهم می شود.

توجه کنید که لیست رشته های دانشگاه آزاد در سایت  سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود و داوطلبان برای ثبت نهایی انتخاب خود باید به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

دانشگاه فرهنگیان در رشته زبان

سوال اکثر داوطلبان این است که اگر این کنکور را بدهند میتوانند در زمینه دبیری فعالیت داشته باشند یا خیر ؟

بر اساس خبر های منتشر شده ، در سال ۱۴۰۳ کنکور فرهنگیان جدا برگذار می شود پس متقاضیان مورد نظر باید در این کنکور شرکت کنند زیرا دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان فرهنگیان را شامل نمی شود.

همه چیز برای مطالعه و تست زنی کنکور زبان

مطالعه و تمرین برای موفقیت در پاسخ گویی به سؤالات دفترچۀ آزمون عمومی کنکور زبان‌های خارجی به چیزی بیشتر از اطلاعات عمومی و قدرت حافظه نیاز دارد.
یکی از دغدغه‌های دائمی داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون خارجی زبان است که نمی‌دانند چگونه و به چه نحوی باید برای پاسخ‌گویی به سؤالات بخش‌های مختلف آزمون زبان آماده شوند و چگونه به تسلط کافی برای پاسخ‌گویی به آن‌ها برسند.
برای موفقیت در آزمون زبان‌های خارجی و بخش عمومی در قسمت قبل توضیحات کاملی ارائه شد که با توجه به آن‌ها و تمرین و تمرکز می‌توان به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد. در ادامۀ این مقاله راهکارها و تمام آنچه برای پاسخ‌گویی به سؤالات بخش تخصصی کنکور زبان به آن‌ها نیاز دارید برای شما فراهم شده است.

همه چیز درباره کنکور زبان و آموزش مطالعه و تست‌زنی بخش گرامر

یادگیری مفاهیم گرامری و کسب تسلط کافی برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش نقش بسیار زیادی در کسب موفقیت در نتایج آزمون کنکور زبان تخصصی دارد. معمولاً مباحث مربوط به گرامر جزء نخستین مباحثی است که در کلاس‌های آموزش زبان و کتاب‌های کمک آموزشی مطرح می‌شود.
برای یادگیری مفاهیم و مطالب مربوط به بخش گرامر علاوه بر اینکه باید بر کلیت مطالبی که در این بخش مطرح می‌شود تسلط پیدا کرد، آموزش‌های یک معلم خصوصی و تدریس گام به گام قواعد می‌‍تواند نقش مهمی در کسب نتایج موفقیت آمیز داشته باشد.
برای آموزش گام به گام مباحث مربوط به بخش گرامر داوطلبان باید اول مباحث آموزشی و تمرین‌های مربوط به گرامر را که در کتاب‌های درسی مطرح شده‌اند بیاموزند. پس از فراگیری این مطالب باید به سراغ کتاب‌های کمک آموزشی بروند و نکات تستی را که برای شرکت در آزمون زبان‌های خارجی لازم است را بیاموزند. اگر منابع کمک آموزشی شما تست‌های مربوط به بخش گرامر را به صورت تفکیک شده مطرح کرده‌اند، این سؤالات تستی بهترین منبع برای آموزش نکات تستی مربوط به بخش گرامر است که با مطالعۀ کامل پاسخ تشریحی می‌توان تسلط زیادی برای یادگیری مباحث این بخش کسب کرد.
اگر تست‌های گرامری که در کتاب‌های کمک آموزشی مطرح می‌شود به بخش‌های سخت، متوسط و آسان طبقه‌بندی شده است، بهتر است تست‌های سطح سخت را برای مراحل پایانی آموزش زبان نگه دارید.

همه چیز درباره کنکور زبان و آموزش مطالعه و تست‌زنی بخش

حفظی‌ترین بخشی که در مطالعه و تست‌زنی آموزش زبان با آن مواجه می‌شوید تست‌های مربوط به بخش واژگان است. برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش نیاز دارید تا بتوانید تسلط درک زبانی خود و یافتن ارتباط بین واژگان مختلف را به خوبی بیاموزید و با استفاده از این مهارت‌ها به تست‌های این بخش پاسخ دهید.
برای یادگیری نکات مربوط به این بخش لازم است تا تمام لغات و اصطلاحاتی که در کتاب‌های درسی مطرح شده است را بیاموزید. اما آشنایی با لغات کتاب درسی به تنهایی کافی نیست و بهتر است از کتاب‌های کمک آموزشی که تمام لغات و اصطلاحاتی که در کنکورهای سال‌های قبل از آن‌ها سؤالاتی مطرح شده است را در اختیار داشته باشید.
موفقیت در کنکور زبان به تسلط بسیار زیادی در یادگیری واژگان نیاز دارد تا داوطلب بتواند به سؤالات تخصصی پاسخ دهد. برای این مورد نیز علاوه بر کتاب‌های کمک آموزشی به مطالعۀ دیکشنری‌ها نیاز است.
یادگیری لغات زبان تنها با یک بار مطالعه امکان پذیر نیست برای موفقیت در این بخش لازم است تا مباحث مربوط به این بخش چندین بار مطالعه شود.
برای یادگیری بهتر لغات زبان‌های خارجی و کسب نتیجۀ بهتر در این آزمون لازم است تا یک بار لغات و واژگان مطالعه شود. در دور بعدی لغاتی که معنی آن‌ها را فراموش کرده‌اید در یک دفتر یادداشت کنید و در مراحل سوم و چهارم نیز جلوی لغاتی که معنی آن‌ها را درست پاسخ داده‌اید تیک و آن‌هایی را که غلط پاسخ داده‌اید ضربدر بزنید.

همه چیز درباره کنکور زبان و آموزش مطالعه و تست زنی بخش کلوز تست

داوطلبان شرکت در آزمون زبان‌های خارجی برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش باید متن ناقصی که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود مطالعه کنند و با توجه به مفاهیم متن به سؤالات تستی پاسخ دهند. متأسفانه با اینکه سؤالات این بخش قسمت مهمی از آزمون را زبان را تشکیل می‌دهد اما داوطلبان زیادی هستند که به این بخش توجه زیادی ندارند.
برای کسب درصد بالا در پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش بایستی برای تمرین و تست‌زنی زیاد تمرین شود و زمان زیادی به این مباحث اختصاص پیدا کند.
برای پاسخ‌گویی به سؤالات بخش کلوز تست داوطلبان نیاز دارند تا مهارت بسیار بالایی در مباحث گرامری و واژگان داشته باشند تا بتوانند به سؤالات این بخش پاسخ دهند.
مطالعۀ دروس و مطالب کتاب‌های درسی و پس از آن تست‌هایی که در کتاب‌های کمک آموزشی مطرح می‌شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و داوطلبان برای کسب نتایج بهتر باید به نکات تست‌زنی در این بخش توجه زیادی داشته باشند.

همه چیز درباره کنکور زبان و آموزش مطالعه و تست زنی بخش درک مطلب (reading)

پاسخ دادن به سؤالات این بخش از کنکور زبان‌های خارجی به مهارت بسیار زیادی نیاز دارد. در این بخش نیاز نیست تا تمام متنی که به شما داده می‌شود را کلمه به کلمه مطالعه و ترجمه کنید. بلکه تنها کافی است تا مفهوم کلی متن را متوجه شوید و بدانید در هر قسمت از متن به چه موضوعی اشاره شده است.
برای بهبود مهارت‌های لازم در این بخش داوطلبان نیاز دارند تا ابتدا به صورت تئوری و پس از آن به صورت عملی و اجرایی به پیاده‌سازی مباحثی که برایشان مطرح شده است بپردازند.
اگر می‌خواهید برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش به مهارت بالایی دست پیدا کنید سعی داشته باشید تا اول خودتان به تست‌ها پاسخ دهید و به هیچ عنوان به پاسخنامه نگاه نیندازید. پس از اتمام مدت زمان مربوط به پاسخ‌گویی به سؤالات از ادامه دادن دست بکشید و خودتان به پاسخ‌دهی در تایم مشخص عادت بدهید.

آیا لازم است در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنیم؟

شرکت در آزمون‌های آزمایشی نقش بسیار مهمی در آشنایی با نحوۀ طراحی سؤالات دارد و داوطلبان را با زمان‌بندی پاسخ گویی به سؤالات تستی آشنا می‌کند.
یکی دیگر از آموزه‌های آزمون‌های آزمایشی بررسی نقاط ضعف و قدرت داوطلب در پاسخ‌گویی به سؤالات است. فراموش نکنید بدون تحلیل و بررسی نتایج آزمون، شرکت در آزمون هیچ‌گونه ارزشی نخواهد داشت. تحلیل و بررسی سؤالات صحیح، غلط و یا نزده به داوطلب کمک می‌کند تا متوجه شود در کدام بخش‌های آزمون زبان خارجی به تمرین بیشتری نیاز دارد.

نکته مهم این است که بعد از هر بار تست زدن تعداد معینی از آنها را درصد بگیرید.

با توجه به اینکه کنکور در دو نوبت در سال های آینده برگزار میشود فرصت خوبی برای داوطلب است اما اگر تغییری از سمت سازمان سنجش اعلام نشود!

راهنمایی کلیدی

درقسمت‌های قبل با جزئیات مربوط به آزمون زبان آشنا شدید و اکنون زمان آن است که نکات لازم را برای شرکت در آزمون کنکور زبان در اختیار داشته باشید. فراموش نکنید که تمامی مباحث و سؤالاتی که در کنکور زبان مطرح می‌شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

با فرم سؤالات کنکور زبان‌های خارجی آشنا شوید

آشنایی با فرم سؤالات بخش‌های مختلف آزمون زبان‌های خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است( سوالات را از منابع معتبر تهیه کنید) معمولاً سؤال‌هایی که در آزمون زبان مطرح می‌شود از یک الگوی از پیش تعیین شده پیروی می‌کند و مطالعه و تمرین می‌تواند داوطلب را با الگوی سؤالات آشنا کند. آشنایی با این موضوع که در هر بخش چند تست مطرح می‌شود و تمرکز بیشتر آزمون زبان‌های خارجی روی کدام بخش‌ها است می‌تواند در برنامه‌ریزی زمان‌بندی تأثیر زیادی داشته باشد.

منابع کنکور زبان‌های خارجی

کنکور زبان تخصصی هیچ گاه منابع از پیش تعیین شده و دقیقی نداشته است. برای دسترسی به منابع این آزمون تنها راهکار موجود این است که آزمون‌های زبان‌های خارجی سال‌های قبل مطالعه شده و بر مباحث تکرار شده در آن‌ها تسلط زیادی پیدا کرد.

تهیه منابع درسی نظام جدید یعنی دروس پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم معرفی شده از جانب سازمان سنجش الزام است چرا که خود طراحان سوال پایه سوالات خود را با کمک این کتاب ها می سازند.

 منابع مربوط به سؤالاتی که در آزمون عمومی موثر در تزاردهی مطرح می‌شود، مربوط به مباحثی که در کتب درسی سه سال آخر دبیرستان آورده شده است. دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی عمومی که دروس عمومی محسوب میشوند.

توجه کنید که دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده اند و تنها در سوابق تحصیلی داوطلبان تاثیر خواهند داشت.( اهمیت در آزمون نهایی )

اما سؤالات دفترچه تخصصی در آزمون زبان‌های خارجی منابعی دقیقی ندارد و میتوانید از تجربه داوطلبان شرکت کرده در آزمون استفاده کنید.

به عنوان مثال منابع پیشنهادی برای زبان انگلیسی:

شرکت در ۴ ترم اول دوره های موسسه زبان کوییک برای تقویت گرامر

کتاب جامع – انتشارات مبتکران (سری جامع) – مولفان شهاب اناری و روزبه شهلایی

کتاب درک مطلب –  انتشارات گاج – زبان ساده تالیف دکتر شهاب اناری

کلاس های خصوصی زبان موسسه زبان کوییک

کتاب زبان تخصصی – انتشارات مبتکران  – شهاب اناری

کتاب گرامر تخصصی – انتشارات خیلی سبز – تالیف دکترعلیرضا جابری

 کتاب واژگان- New bridging the gap – انتشارات سازمان سنجش

داوطلب می تواند با انتخاب درست کتاب های آموزشی و در صورت نیازمراجعه به مشاوره خوب آسان تر به هدف خود برسد .

بازار کار و آیندۀ شغلی در رشتۀ زبان‌های خارجی

هر فردی وارد هر زمینۀ شغلی و کاری که شود اگر تمرین و تلاش زیادی داشته باشد و برنامه‌ریزی کند تا بتواند به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند می‌تواند در زمینۀ تخصصی خود موفق شود. در رابطه با داوطلبان کنکور زبان‌های خارجی نیز مهارت‌ها و موفقیت‌های داوطلبان و علاقۀ آن‌ها برای کسب نتایج بهتر از اهمیت زیادی برخوردار است و کسانی که در رشتۀ زبان‌های خارجی تلاش کنند تا مهارت‌های خود ارتقاء دهند می‌توانند در فعالیت‌های بسیار گوناگونی حضور پیدا کنند.

چند نمونه از مشاغل فارغ التحصیلان رشته زبان

مراکز تجاری و اداری – چاپخانه – کتابداری – بانک ها – نویسندگی – تدریس – مهماندار هواپیما مدیر شبکه های اجتماعی – فعالیت در وزارت امور خارجه – مترجمی و….

مروری بر نکات ذکر شده

آزمون زبان‌های خارجی یکی از آزمون‌هایی شناور است که علاوه بر داوطلبان تخصصی خود، داوطلبان سایر کنکورهای آزمایشی نیز می‌توانند در آن شرکت کنند. برای کسب نتایج خوب و موفقیت‌آمیز در آزمون زبان لازم است تا داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون همه چیز درباره کنکور زبان را بدانند. کنکور زبان شامل  دفترچه سؤال تخصصی است که در این دفترچه سؤالات تخصصی از یک درس زبان تخصصی سؤال مطرح می‌شود.

 دروس عمومی تنها در سوابق تحصیلی داوطلبان تاثیر خواهند داشت.( اهمیت در آزمون نهایی )

در آزمون سراسری یک دفترچه تخصصی دارای 70 سوال در نظر گرفته می شود.

برای موفقیت بیشتر در این آزمون شرکت در کلاس های آنلاین موسسه کوییک پیشنهاد می شود.

داوطلبانی که در این آزمون شرکت می‌کنند اگر انگیزۀ کافی برای ادامۀ تحصیل در این رشته را داشته باشند می‌توانند در این آزمون موفقیت بیشتری کسب کنند و در آینده نیز در زمینۀ کار و شغل خود موفق‌تر شوند. اما آن دسته از داوطلبانی که به اجبار و شانسی در این کنکور شرکت می‌کنند ممکن است نتوانند در آینده به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنند مگر در طول مسیر علاقۀ آن ها تغییر کند. کنکور زبان‌های خارجی یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌توان به وسیلۀ آن در طیف بسیار گسترده‌ای از انواع شغل‌ها حضور پیدا کنند.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 70 میانگین: 4.3]

369 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
مریم

سلام من سال دوازدهم حسابداری هستم
دیگه دلم نمیخواد ادامش بدم بعد چن ماه فکر کردن و تحقیق تصمیم گرفتم کنکور زبان بدم
و کاملا روی نقطه ۰ هستم به نظرتون اگه الان شروع کنم به خوندن امیدی هست که تو کنکور ۴۰۳ و قبول بشم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مریم

در انتخاب و احتمال موفقیت خودتون شک نکنید و مطمین باشید که این میزان زمان برای شما نه تنها کافی بلکه زیاد هم هست
برای گرفتن مشاوره هم می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید.

زهرا

سلام
من یازدهم انسانی هستم
راستش قصد داشتم کنکور انسانی بدم
ولی الان میبینم استعداد و بیشتر توی فنون و زبان هست
قبل کرونا هم کلاس زبان میرفتم
الان تصمیم گرفتم واسه کنکور زبان بخونم
میشه کمکی کنید تا بتونم بهتر تصمیم بگیرم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  زهرا

گرفتن مدرک زبان دانشگاهی کمک زیادی به کسب درآمد نمیکنه متاسفانه
اینکه شما تو موسسات درس بدید اگر زبانتون خوب هست خیلی میتونه براتون درآمدزا تر باشه

مریم

چجوری با مشاوریتون در ارتباط باشیم شماره تماس نیس که

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مریم

با عرض سلام
با شماره ۲۶۱۲۱۱۲۴ با پیش شماره ۰۲۱ در خدمت شما هستیم.

عسل
پاسخ به  مریم

و اینکه حتما باید دیپلم ۴ساله داشته باشی یا با دیپلم فنی هم میشه شرکت کرد ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  عسل

بله ، فارغ التحصیلان رشته های کاردانی فنی حرفه ای که قصد شرکت در کنکور سراسری با دیپلم فنی حرفه ای نظام جدید را دارند می توانند زمان ثبت نام کنکور سراسری به سایت ثبت نام این آزمون به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خویش را در هر یک از گروه های آزمایشی تکمیل کنند

امین

خیلی عالی بود ممنون از سایت کوییک . فقط یه غلط املائی در متن وجود داشت ، اونجایی که منابع کنکور زبان‌های خارجی رو توضیح میداد به جای دفترچه تخصصی نوشته شده خصوصی .

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  امین

سلام
ممنون از شما برای تذکر سازنده شما

بیتا

سلام وقت به خیر
من اگر قصد داشته باشم زبان و ادبیات فرانسه بخونم توی کنکور زبان دفترچه اختصاصی شامل سوالات فرانسوی هست؟
یا نه کلا دفترچه اختصاصی برای همه همون زبان انگلیسی هست؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  بیتا

کنکور زبان دارای یک دفترچه سوالات می باشد که عنوان این درس تخصصی، زبان تخصصی (انگلیسی، فرانسه، آلمانی) است که بر اساس انتخاب داوطلب (انگلیسی، فرانسه یا آلمانی) سوالات مربوط به همان زبان را دریافت می کنند.
سوالات گروه آزمایشی زبان نیز در قالب یک دفترچه و ۷۰ سوال ارائه می شود.
داوطلب باید بر اساس سه رشته اصلی در این آزمون ثبت نام کند.
با مراجعه به سایت sanjesh.org میتوانید اطلاعات بیشتری از نحوه برگذاری به دست آورید.

Zar

ممنون بابت مقاله مفیدتون.
ببخشید موقع ثبت نام باید زیر شاخه رو انتخاب کنیم؟ یعنی مثلا میزنیم زبان ژاپنی بعد توی کنکور سوالات آزمون تخصصیش به زبان ژاپنی هست؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Zar

بله بر حسب زیر شاخه ای که انتخاب میکنید زبان تخصصیتون مشخص میشود.
البته در سال های اینده خبر قطعی از بودن یا نبودن زیر گروه ها مشخص نیست.
حتما اخبار منتشر شده در سایت sanjesh.org مطالعه کنید .

Ali

سلام دوتا سوال دارم
اول اینکه شرط معدل تو کنکور زبان هستش؟اگه هست تا چه حدی تاثیر داره؟

دوم اینکه کسی میتونه بدون دادن کنکور رشته اصلیش کنکور زبان بده؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Ali

با عرض سلام
بله شرط زبان وجود دارد و این که رشته شما چی هست برای کنکور زبان اصلا اهمیتی نداره

محمد امین اربابی

سلام وقت بخیر ببخشید در بخش زبان انگلیسی تخصصی ، لهجه و قوائد بریتانیایی مطرح میشود یا آمریکایی ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

آمریکایی !

Arefeh

سلام وقت بخیر، خیلی ممنون از توضیحات خوبتون❤
برای سال ۱۴۰۲ که عمومی ها حذف میشند، برای کنکورزبان هم همینطور میشه و فقط زبان تخصصی گرفته میشه؟🙏🏻

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Arefeh

سلام بله

Sheida

سلام
برای کسی که زیر گروه سه هست آیا غیر زبان انگلیسی باید با فرانسه هم آشنایی داشته باشه؟ یعنی سوال مربوط به زبان فرانسه هم در کنکور هست؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Sheida

برای هر زیر گروه زبان تخصصی در نظر گرفته شده که بنا به اخبار سال گذشته ۷۰ سوال بوده .
البته در سال های اینده خبر قطعی از بودن یا نبودن زیر گروه ها مشخص نیست.
حتما اخبار منتشر شده در سایت sanjesh.org مطالعه کنید

Mehdi

سلام و خسته نباشید مقاله عالی بود.
یه سوالی داشتم در کنکور زبان برای هر درس چند درس میاد مثلا دین زندگی یازدهم که ۱۸ درس هست از ۱۸ درس شوال طرح میشه؟؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mehdi

کنکور ۱۴۰۳ به دو بخش مؤثر تقسیم میشود:
۵۰ درصد تاثیر مستقیم آزمون تستی
و ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل نهایی
می باشد .
دروس عمومی از ازمون تستی آن حذف شده.

علینفس راقموربک
پاسخ به  Mehdi

بنده خدا ؛عمومی حذف شده

سادات

خیلی عالی فقط ببخشید مثلا اگه من اگه بخوام یه زبان خارجی تخصصی از زیر گروه چهار برم باید چجوری ثبت نام کنم؟ مثلا آزمون زبان ایتالیایی

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سادات

بله ، بسته به این که در سال های جدید زیر گروه ها باشند یا نه میتوانید در زمان ثبت نام کنکور این مشخصات را تکمیل کنید.
اطلاعات منتشر شده از طرف سازمان سنجش (sanjesh.org) را مورد توجه قرار دهید
و حتما دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کنید

Zeinab didarpour

عالی بود واقعا
ممنون از شما و تیم خوبتون
Thank you my friend …

حدیث

خیلی خیلی ممنون مطالب عالی بودن فردا کنکور زبان دارم اطلاعاتم در مورد زبان تخصصی کم بود ممنونم از مطالب مفیدتون 🙏

هانیه
پاسخ به  حدیث

سلام پیامتونو تو سایت دیدم
میشه بگید امتحان کنکور دادید؟
کدوم به جز درس اصلی ک زبان هست.
درسهای دیگه چی بودن؟

Ammmmm

سلام،یه سوالی داستم،من کنکور زبان انگلیسی دادم،میخواستم بدونم موقع انتخاب رشته میشه زبان فرانسه زد یا خیر؟تنها باید زبان انگلیسی باشه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Ammmmm

بسته به دفترچه انتخاب رشته منتشر شده از سوی سازمان سنجش این امکان را دارید

shaygan

باسلام و وقت بخیر خدمت سازنده.. خیلی جامع و عالی بود فقط لطف میفرمایید بگید که شرایط مهاجرت از کنکور زبان چطور هستش؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  shaygan

بستگی به مقالات شما و خیلی از فاکتور ها داره
به طور کلی مهاجرت برای هر رشته ای امکان پذیره ولی این به صلاحیت های شما نیز بستگی داره

Narsis

ببخشید الان که عمومیا از کنکور حذف شده واسه کنکور زبان هم همینطوره؟عمومیاش حذف شده ؟ کنکور زبان دی ماه امسال بودجه بندی کنکور زبان چجوریه

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Narsis

کنکور ۱۴۰۳ به دو بخش مؤثر تقسیم میشود:
۵۰ درصد تاثیر مستقیم آزمون تستی
و ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل نهایی
می باشد .
دروس عمومی از ازمون تستی آن حذف شده.

نگار

ببخشید اینکه گفتن عمومیا حذف شدن و فقط تخصصی هست برای کنکور زبان هم همینطوره یا فقط برای کنکور تجربی؟؟
بعد اگه برای زبانم عمومیا حذف شدن،ینی برای کنکور زبان فقط باید به زبان مسلط باشیم و نیاز به خوندن ادبیات و عربی و دینی نیست؟؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  نگار

برای همه کنکور ها صادق هست

حکیم

سلام یعنی کنکور ۱۴۰۲ فقط فقط درس انگلیسیه و هیچ مکملی نداره؟؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  حکیم

کنکور ۱۴۰۳ به دو بخش مؤثر تقسیم میشود:
۵۰ درصد تاثیر مستقیم ازمون تستی
و ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل نهایی
می باشد .
سوالات گروه آزمایشی زبان نیز در قالب یک دفترچه زبان تخصصی و ۷۰ سوال ارائه می شود و شرکت کنندگان این گروه آزمایشی فرصت دارند در ۱۰۵ دقیقه به این سوالات پاسخ دهند

آتی
پاسخ به  نگار

من پریروز کنکور زبان دادم عمومیا توش بودت😐

komeil

سلام بنده قصد دارم کنکور زبان انگلیسی بدم آیا مجبورم به سوالات آلمانی و فرانسه هم پاسخ بدم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  komeil

کنکور زبان دارای یک دفترچه سوالات می باشد که عنوان این درس تخصصی، زبان تخصصی (انگلیسی، فرانسه، آلمانی) است که بر اساس انتخاب داوطلب (انگلیسی، فرانسه یا آلمانی) سوالات مربوط به همان زبان را دریافت می کنند.
سوالات گروه آزمایشی زبان نیز در قالب یک دفترچه و ۷۰ سوال ارائه می شود.
داوطلب باید بر اساس سه رشته اصلی در این آزمون ثبت نام کند.
با مراجعه به سایت sanjesh.org میتوانید اطلاعات بیشتری از نحوه برگذاری به دست آورید

komeil

سلام خداقوت بنده قصد دارم کنکور زبان زبان انگلیسی بدم آیا مجبورم به سوالات فرانسه آلمان هم پاسخ بدم؟ چون آشنایی با اون زبان ها ندارم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  komeil

شما میتوانید زبان انگلیسی را به عنوان زبان تخصصی خود در زمان ثبت نام در کنکور در نظر بگیرید .
بسته به رشته ی مورد علاقه خود میتوانید به دفترچه انتخاب رشته منتشر شده از سمت سازمان سنجش مراجعه کنید

طناز

سلام امکان ثبت نام جدا واسه کنکور زبان نیست؟ یعنی حتما باید گروه های اصلی رو هم ثبت نام کنیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  طناز

امکان ثبت نام به صورت مجزا وجود دارد

آزاده

سلام میخواستم بپرسم که کنکورزبان کره ای کیِ واینکه سوالاش چطوریه

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  آزاده

مقاله ما رو یک بار دیگه با دقت ! مطالعه کنید.

رزي
پاسخ به  آزاده

کلا واسه اینکه شما بخای دانشگاه این زبان رو بخونی اول باید کنکور زبان انگلیسی رو بدی ینی فقط کنکور انگلیسی داریم

آرسیم

سلام وقت بخیر

در رابطه با اون زبان عربی و فارسی و پیام مگه عمومی های کنکور برداشته نشده؟
منی که کنکورم سال ۱۴۰۲باید چی بخونم؟ فقط تخصصی؟
لطفا جواب بدین

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  آرسیم

کنکور ۱۴۰۳ به دو بخش مؤثر تقسیم میشود:
۵۰ درصد تاثیر مستقیم ازمون تستی
و ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل نهایی
می باشد .
دروس عمومی از ازمون تستی آن حذف شده.

Fathi

سلام ممنون از سایت خوبتون.
یک سوال داشتم اینکه برای قبول شدن در رشته آموزش زبان انگلیسی ، تا چه سطحی لازمه که زبان بخونیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Fathi

ببینید الان کنکور و ظرفیتاش تا دلتون بخواد زیاد شده !
رقابت اصلی سر چند تا دانشگاه اونم در تهرانه
و اگر بخواهید این دانشگاه ها قبول بشید باید حتما در حد Advanced باشید

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Fathi

با عرض سلام خدمت شما
در حال حاضر ظرفیت برای قبولی تا دلتون بخواد هست و هیج کس رو نا امید نمیکنه سیستم ما !
اما رقابت اصلی سر چند تا دانشگاه داخل تهرانه که برای قبولی در اونها باید حتما در سطح advanced باشید.

حلما

advancedدیگه چیه

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  حلما

منظور از advanced همان پیشرفته هست.

انسیه

خسته نباشید
الان که دروس عمومی قراره حذف بشه،یعنی کنکور زبان فقط شامل زبان انگلیسی میشه؟
لطفا پاسخ بدید🙏🏻

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  انسیه

واقعا با این قوانین عجیب غریبی که سازمان سنجش هر روزه اعلام میکنه نمیدونیم هنوز برنامه این دوستان چیه و هنوز اظهار نظری به ما هم نکردند !‌

کیانا

برای اینکه کنکور زبان انگلیسی بدم باید کتاب های هر ۳ سال رو داشته باشم یا اگر کتاب شهاب اناری زبان تخصصیشو بخونم کافیه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  کیانا

با عرض سلام
خواندن هر سه سال ضروری هست و کتاب های ایشون هم یکی از منابع خوب و قابل اعتماد به حساب میاد

Laya

وقت بخیر با حذف دروس عمومی از کنکور باید برای کنکور زبان فقط به زبان مسلط باشیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Laya

کنکور ۱۴۰۳ به دو بخش مؤثر تقسیم میشود:
۵۰ درصد تاثیر مستقیم ازمون تستی
و ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل نهایی
می باشد .

Yas

سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم
من الان سال یازدهمم رشته تجربی ولی فقط میخوام زبان کنکور بدم میشه اینجوری که کنکور تجربی ندم فقط زبان ثبت نام کنم؟
و برای کنکور که عمومی ها حذف شدن یعنی دیگه نیاز نیست برا کنکور زبان ادبیات و عربی و دینی بخونیم فقط زبان تخصصی رو امتحان میدیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Yas

کنکور ۱۴۰۳ به دو بخش مؤثر تقسیم میشود:
۵۰ درصد تاثیر مستقیم ازمون تستی
و ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل نهایی
می باشد .
دروس عمومی از ازمون تستی آن حذف شده.
امکان شرکت در کنکور زبان برای پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم فراهم است.

سمیه

سلام من فقط میخوام زبان شرکت کنم آیا مجبورم رشته تحصیلی خودم را شرکت کنم و سپس زبان شرکت کنم یا کلا به جای انتخاب رشته تحصیلی همون زبان بزنم گروه آزمایشی ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سمیه

در هر رشته ای توانایی شرکت دارید اما الزام آن داشتن دیپلم است .
چون تاثیر امتحانات نهایی پنجاه درصد کنکور را تشکیل میدهد.
بسته به رشته ای که هستید میتوانید در کنکور زبان شرکت کنید

Alireza

سلام خسته نباشید من میخام کنکور زبان ۱۴۰۲ بدم سطح زبانم۰ ولی علاقه پیدا کردم بنظر شما میتونم کنکور ۱۴۰۲ قبول بشم .این مدت میشه قبول شد؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Alireza

صد در صد !
بستگی به مطالعه مفید شما داره
No pain , No gain

مبین

با سلام و خسته نباشید من کلاس دوازدهم رشته ساختمان هستم میتونم تو کنکور زبان شرکت کنم کمی هم به زبان مسلطم آیا امیدی هست که موفق شم با تشکر

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  مبین

بله ، میتوانید با انتخاب مشاوره و کتاب های آموزشی به هدفتون برسید

ملی

مرسی از مقاله ی کامل و عالی شما
فقط یک سوال،من رشتم انسانی هست و کنکور زبان هم میخوام شرکت کنم،برای اماده شدن در کنکور زبان از چه کتاب ها و چه منابعی استفاده کنم بهتره؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  ملی

اصلی ترین منبع کنکور کتاب های پایه هستند
اما به عنوان راهنما و یادگیری بهتر میتوانید از کتاب های اموزشی استفاده کنید .
کتاب های لغتنامه جیبی هم پیشنهاد می شود.
چون دایره لغات وسیع بسیار کارآمد خواهد بود

فرهان

سلام خیلی مطالب عالی بودن
ببخشید تو کنکور فقط یکی از زیرگروه های زبان تخصصی رو باید بزنیم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  فرهان

کنکور زبان دارای یک دفترچه سوالات می باشد که عنوان این درس تخصصی، زبان تخصصی (انگلیسی، فرانسه، آلمانی) است که بر اساس انتخاب داوطلب (انگلیسی، فرانسه یا آلمانی) سوالات مربوط به همان زبان را دریافت می کنند.
سوالات گروه آزمایشی زبان نیز در قالب یک دفترچه و ۷۰ سوال ارائه می شود.
داوطلب باید بر اساس سه رشته اصلی در این آزمون ثبت نام کند.
با مراجعه به سایت sanjesh.org میتوانید اطلاعات بیشتری از نحوه برگذاری به دست آورید

امیر

سلام خسته نباشد من میخوام کنکور زبان بدم و رشته زبان روسی بخونم برای اینکه این رشته رو قبول بشم میشه فقط زبان انگلیسی رو به عنوان زبان تخصصی تو کنکور امتحان بدم یا حتما باید زبان روسی امتحان بدم؟
ممنون میشم جواب بدید

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  امیر

بسته به اینکه زیر گروه ها باشند یا نه و اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان سنجش
شما باید در زمان ثبت نام کنکور این مشخصات و زبان تخصصی خود را بر حسب علاقه کامل کنید.
با مراجعه به سایت sanjesh.org اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

هلن

سلام خسته نباشد واسه ی معلم زبان شدن مهمه که کنکور رشته خودمونم بدیم؟یا فقط کنکور زبان بدیم کافیه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  هلن

سلام
معمولا برای تدریس زبان شما الزاما نیازی به مدرک زبان دانشگاهی ندارید. خیلی از اساتید زبان مدرک دانشگاهی ندارند ولی در عوض مدارک تافل و ایلتس دارند. دقت کنید که متاسفانه بار آموزشی در دانشگاه های ایران به شدت ضعیف هست به خصوص در زمینه زبان انگلیسی

حسین

سلام یک سوال داشتم برای کنکور سال بعد ایا درس های عمومی حذف میشه مثل عربی ، فارسی و …. ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  حسین

کنکور ۱۴۰۳ به دو بخش مؤثر تقسیم میشود:
۵۰ درصد تاثیر مستقیم ازمون تستی
و ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل نهایی
می باشد .
سوالات گروه آزمایشی زبان نیز در قالب یک دفترچه زبان تخصصی و ۷۰ سوال ارائه می شود و شرکت کنندگان این گروه آزمایشی فرصت دارند در ۱۰۵ دقیقه به این سوالات پاسخ دهند

Zizi

سلام ممنون از مطالب مفیدتون، برای منی که کارشناسی هستم و میتونم سال بعد مجدد کنکور کارشناسی زبان بدم؟ سال بعد کارشناسیم رو میگیرم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Zizi

سلام بله امکان پذیر است.

سامان

سلام وقتتون بخیر
من سال دوازدهم رشته برق هستم و تصمیم گرفتم کنکور زبان بدم البته من حدود پنج شیش سال هم کلاس میرفتم ولی چند ماهی هست که دیگه کلاس نمیرم

یه سری کتاب تمرینی واسه گرامر و ریدینگ میخواستم میشه راهنماییم کنید؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سامان

کتاب های انتشارات خیلی سبز و مبتکران ( شهاب اناری) برای کنکور پیشنهاد میشود که بسته به نیاز میتوانید از کتاب های تست ، اموزش ، لغتنامه و… میتوانید انتخاب کنید .
شرکت در کلاس های موسسه زبان کوییک هم براتون میتونه مناسب باشه.

Narjes

سلام چه جوری میشه دبیر زبان انگلیسی شد؟
مصاحبه هم داره مثل بقیه رشته های دانشگاه فرهنگیان؟!

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Narjes

سلام
دبیر شدن در مدارس نیاز به گذراندن دوره دانشگاهی داره.
اما اگر قصد دارید در موسسات زبان مشغول به تدریس بشید نیازی به گذراندان دوره دانشگاهی ندارید و فقط تسلط به زبان انگلیسی کافی است.

فرزانه

سلام من الان درسای عمومی حذف شده یعنی کنکور زبان الان فقط شامل دفترچه سوالات زبان انگلیسی است درسته و برای قبولی در دانشگاه باید فقط نمره درسای عمومی ام خوب باشه و کنکور قبول بشم؟
لطفا راهنمایی ام کنید ممنون

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  فرزانه

کنکور ۱۴۰۳ به دو بخش مؤثر تقسیم میشود:
۵۰ درصد تاثیر مستقیم ازمون تستی
و ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل نهایی
می باشد .
سوالات گروه آزمایشی زبان نیز در قالب یک دفترچه زبان تخصصی و ۷۰ سوال ارائه می شود و شرکت کنندگان این گروه آزمایشی فرصت دارند در ۱۰۵ دقیقه به این سوالات پاسخ دهند

فاطمه

سلام چند تا سوال درباره کنکور زبان داشتم
اول اینکه من الان 15سالمه و دهم تجربی میخونم کاملا رو زبان انگلیسی و یک زبان دیگر مسلط هستم میخواستم بودنم میدونم این سال در کنکور شرکت کنم؟؟ و اگه بخوام شرکت کنم چیکارا باید بکنم؟؟؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  فاطمه

امکان شرکت در کنکور زبان برای پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم فراهم است.

فاطمه

سلام من چند تا سوال داشتم
اول اینکه من 15سالمه و دهم تجربی میخونم به زبان انگلیسی تسلط دارم و در حال اموختن زبان دیگری هم هستم میخواستم من امسال تو کنکور شرکت کنم ایا رده ی سنی که نداره؟ و اینکه برای ثبت نام کردن باید چیکار کرد؟.

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  فاطمه

برای شرکت در کنکور زبان نیاز دارید که مدرک دیپلم را داشته باشید.

دکمه

سلام ، من میخوام کنکور زبان بدم و اینکه به غیر از منابع زبان عمومی مثل خیلی سبز جامع یا مبتکران شهاب اناری جامع کتاب دیگه ای ندارم و لغات رو هم از همونا بخونم. رشتم تجربی هست و اینکه اگه زبان رو با همینا ادامه بدم و خوب با این کتابا بخونم میتونم تو کنکور زبان ربته بیارم؟
منظورم اینه که هیچ منبعی واس زبان تخصصی نخونم میشه با همینا ادامه بدم ؟
فقط میخوام فرهنگیان قبول شم

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  دکمه

باید توجه کنید که در کنکور۱۴۰۳ ازمون فرهنگیان جدا برگذار میشود.
و باید اطلاعیه های منتشر شده از سایت سازمان سنجش sanjesh.org را مطالعه کنید.
با مطالعه ی جامع و کتاب های پایه شانس موفقیت دارید

لیلا بادرودی

سلام بر شما عزیزان یه سوال داشتم بنده کارشناسی ارشد دارم منتهی میخوام دوباره کنکور سراسری بدم برای زبان من تو سایتی به اسم ایران مشاوره خوندم برای 1402 زیرگروه ها حذف شدن این به چه معنیه؟ یعنی برای همه رشته ضرایب یکسانن؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر

خبر های موثق را از سایت خود سازمان سنجش به ادرس sanjesh.org تهیه کنید.

Zeinab

ایا شرط معدل هم توی کنکور زبان هس ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Zeinab

کنکور ۱۴۰۳ به دو بخش مؤثر تقسیم میشود:
۵۰ درصد تاثیر مستقیم ازمون تستی
و ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل نهایی
می باشد .
دروس عمومی از ازمون تستی آن حذف شده.

سمیرا

سلام میخواستم بپرسم دانشجو کره میان ؟ استان ما یعنی استان گلستان علی آباد کتول؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سمیرا

سلام
سوال رو متوجه نشدیم متاسفانه.

علی

سلام اگر از الان برای کنکور زبان شروع به خواندن کنم امکان دارد برای تربیت معلم زبان انگلیسی قبول شود زبان انگلیسی ام در گرامر ۰ در زبان حدود ۱۰۰۰ لغت بلدم
پیشنهاد شما برای قبولی در کنکور زبان استفاده از چه منابعی است

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  علی

اصلی ترین منبع کنکور کتاب های پایه هستند
اما به عنوان راهنما و یادگیری بهتر میتوانید از کتاب های اموزشی استفاده کنید .
کتاب های لغتنامه جیبی هم پیشنهاد می شود.
چون دایره لغات وسیع بسیار کارآمد خواهد بود.

سارا

سلام من کاردانی معماری دارم و میخوام زبان بخونم هنرستان رفتم قبلا، و الان اصلا نمیدونم باید چیکارکنم؟!؟!

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سارا

بسته به سطح زبانتون میتونید از کتاب های مختلف استفاده کنید اما کتاب ها پایه اصل کنکور هستند .با انتخاب درست مشاوره و کتاب های آموزشی به هدفتون میرسید.
کلاس های موسسه زبان کوییک هم برای ارتقای سطح زبان شما پیشنهاد میشه.

tara

سلام وقت بخیر دروس عمومی برای کنکور ۱۴۰۳ هم حذف شده یا نه؟!

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  tara

کنکور ۱۴۰۳ به دو بخش مؤثر تقسیم میشود:
۵۰ درصد تاثیر مستقیم ازمون تستی
و ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل نهایی
می باشد .
دروس عمومی از ازمون تستی آن حذف شده.

امیر

سلام ، بهترین منبع لغت برای اینکه در کنکور زبان درصد خوبی بزنی چه کتابی پیشنهاد میکنید ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  امیر

اصلی ترین منبع کنکور کتاب های پایه هستند
اما به عنوان راهنما و یادگیری بهتر میتوانید از کتاب های اموزشی استفاده کنید .
کتاب های لغتنامه جیبی هم پیشنهاد می شود.
چون دایره لغات وسیع بسیار کارآمد خواهد بود.

فاطمه

برای پذیرش در رشته تربیت دبیر شرط سنی چقدر هست؟و اینکه رتبه باید در چه حدودی باشه؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  فاطمه

با توجه به دفترچه انتخاب رشته ای که سال ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش اعلام شد.
داوطلبان کنکور زبان میتوانند در فرهنگیان استخدام شوند .
اما مبنی بر خبر های منتشر شده در سایت سنجش در سال ۱۴۰۳ باید داوطلبان در آزمون جداگانه فرهنگیان شرکت کنند.
برای محدوده انتخاب رشته میتوانید به سایت های تخمین رتبه و قبولی مراجعه کنید.

Yarsa

سلام دوتا سوال داشتم اول اینکه میخوام کنکور زبان بدم تا تیر ماه میتونم اماده بشم؟

دوم اگه کسی معدلش کمتر از ۱۶باشه امکان قبولیش چقدره؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Yarsa

شانس قبولی را دارید چون هر سال ظرفیت ها متفاوت است.
با مراجعه به سایت های تخمین قبولی مثل گزینه دو و قلمچی و… که شامل قبولی های سال های گذشته است میتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته