یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد

واقعاً چقدر زمان لازم است تا به انگلیسی تسلط پیدا کنیم؟ بیشتر معلمان به شما می‌گویند که این بستگی عوامل مختلف دارد، که قطعاً می‌توان گفت جمله درستی است! اما امروز در موسسه تخصصی زبان کوییک می‌خواهیم بیشتر به این موضوع بپردازیم تا بفهمیم دلیل این وابستگی چیست و به چه چیزی بستگی دارد. در این صورت می‌توانید تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید، و دقیقاً می‌دانید که در کجای راه یادگیری زبان انگلیسی هستید.

حال از کجا بدانیم که مسلط شدن و یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد؟ خب، اول ، شما باید بدانید که می‌خواهید به چه سطح تسلطی برسید! بعد، باید بدانید که به چه مهارتی از زبان انگلیسی می‌خواهید مسلط شوید؟ چرا می‌خواهید انگلیسی صحبت کنید؟ پاسخ این سوال برای هر فردی متفاوت است و پایه و اساس مطالعات انگلیسی شماست. یک دقیقه وقت بگذارید و خودتان به این موارد پاسخ دهید و سپس خود را آماده رسیدن به اهداف خود کنید. با این کار انگیزه شما در کل دوره یادگیری حفظ می‌شود!

چه سطح‌های برای نشان دادن میزان تسلط به زبان انگلیسی وجود دارد؟

چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها یا CEFR توسط شورای اروپا به عنوان روشی برای استاندارد سازی سطح آزمون‌های زبان در مناطق مختلف طراحی شده است. این چارچوب در سطح بین‌المللی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمام امتحانات مهم با CEFR سنجیده می‌شود.

CEFR شش سطح دارد: A1 ، A2 ، B1 ، B2 ، C1 ،C2 . هر سطح در ادامه توضیح داده شده است.

سطح “A”: سطح پایه

A1 | سطح مبتدی

در سطح A1 در CEFR، یک زبان‌آموز می‌تواند:

  • برای برآوردن نیازهای مشخص، عبارات بسیار اساسی و پایه را درک و استفاده می‌کند.
  • خود را معرفی کند و از دیگران درباره خصوصیات شخصی سوال کند.
  • تعامل ساده می‌تواند داشته باشد به شرطی که طرف مقابل آرام و واضح صحبت کند.

A1 | سطح ابتدایی

در سطح A2 CEFR ، یک زبان‌آموز می‌تواند:

  • اغلب عبارات استفاده شده در بیشتر زمینه‌های متوسط مانند خرید، خانواده ، اشتغال و غیره را درک می‌کند.
  • می‌تواند کارهای روزمره را به طور کامل بیان کند و تبادل اطلاعات کند.
  • موارد مورد نیاز خود را که کلی هستند را می‌تواند به زبان ساده بیان کند.

سطح “B”: سطح مستقل

B1 | سطح متوسط

در سطح B1 CEFR ، یک زبان‌آموز می‌تواند:

  • نکاتی را درباره موضوعات مربوط به خانواده، محل کار، مدرسه یا اوقات فراغت درک کند.
  • به کشور‌های انگلیسی زبان می‌تواند سفر کند و با انگلیسی صحبت کردن و فهمیدن کنار بیاید.
  • متن‌های ساده در موضوعات مورد علاقه شخصی خود بنویسد.
  • تجربیات، وقایع‌، رویاها و جاه طلبی‌ها و همچنین نظرات یا برنامه‌ها را به طور خلاصه شرح دهید.

B1 | سطح متوسط به بالا

در سطح B2 CEFR ، یک زبان‌آموز می‌تواند:

  • ایده‌های اصلی یک متن پیچیده مانند یک متن فنی را درک کند.
  • تعاملی خودجوش و بدون سختی با سایر زبان‌آموزان یا انگلیسی زبانان داشته باشد.
  • متن مفصلی در مورد طیف وسیعی از موضوعات بنویسد.

سطح “C”: سطح متبحر

C1 | سطح پیشرفته

در سطح C1 CEFR ، یک زبان‌آموز می‌تواند:

  • طیف گسترده‌ای از متن‌ها یا مکالمات طولانی‌تر و پرمحتوا را درک کند.
  • ایده‌ها را بدون جستجوی زیاد بیان کند.
  • به طور موثر از این زبان برای موقعیت‌های اجتماعی‌، دانشگاهی یا شغلی استفاده کند.
  • متن‌های ساخت یافته و مفصلی در موضوعات پیچیده بنویسد.

C2 | سطح متبحر

در سطح C2 CEFR ، یک زبان‌آموز می‌تواند:

  • تقریباً هر آنچه را که خوانده یا شنیده است را با سهولت درک کند.
  • اطلاعات منابع مختلف را به صورت منسجم خلاصه کند.
  • خود را با استفاده از معانی دقیق در سناریوهای پیچیده توصیف کند.

چه زمانی سطوح مختلف CEFR اهمیت دارد؟

CEFR اغلب توسط کارفرمایان و در محیط‌های دانشگاهی استفاده می‌شود.

شما ممکن است به یک گواهینامه CEFR برای موارد زیر نیاز داشته باشید.

  • پذیرش مدارس
  • در دانشگاه
  • در زمان استخدام

گواهی CEFR برای CV یا رزومه بسیار مفید است و منقضی نمی‌شود.

همانطور که گفته شد، بسیاری از زبان‌آموزان از سطوح CEFR برای ارزیابی خود استفاده می‌کنند تا بتوانند روشن‌تر، آنچه را که باید بیشتر تمرین کنند را شناسایی کنند تا بتوانند مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی را کاهش دهند.

اما یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد؟ چقدر زمان می‌برد که از سطح متوسط به پیشرفته رسید؟

چه عواملی بر یادگیری زبان انگلیسی تاثیر می‌گذارند؟

خب، بستگی به شخص دارد. همه افراد متفاوت هستند، اما در اینجا چندین فاکتور وجود دارد که می‌تواند بر مطالعات شما تأثیر بگذارد.

  • انگیزه

اگر هدف خاصی مانند رسیدن به شغل رویایی یا ثبت نام در دانشگاه‌های انگلیسی زبان در ذهن خود دارید، ممکن است انگیزه داشته باشید که هرچه بیشتر بر یادگیری پافشاری کنید. داشتن اشتیاق به شما کمک می‌کند تا سخت‌تر مطالعه کنید و این منجر به پیشرفت سریع شود. حتی یک دوره 2 هفته‌ای نیز می‌تواند مهارت شما را بسیار بهبود بخشد، بنابراین پیش بروید و تمام تلاش خود را بکنید!

  • زمان و بودجه

آیا خوب نیست چمدان خود را ببندید و یک سال در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کنید؟ البته! اما هرکسی وقت و هزینه‌ای برای پیگیری رویاهای خود ندارد. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه به زبان انگلیسی سریع تسلط پیدا کنید، باید کاری را پیدا کنید که برای شما مفید باشد. حتی اگر ثبت‌نام در یک جلسه یک ساعته برای تمرین با دوستان انگلیسی زبان خود در اسکایپ یا فیس بوک باشد.

  • زبان‌هایی که از قبل آشنا هستید

آیا شما به زبانی با همان الفبای انگلیسی آشنا هستید؟ در این صورت، شما یک پله جلوترید. زیرا زبان‌هایی مانند اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و سوئدی بسیاری از ویژگی‌های دستوری را مشابه با انگلیسی دارند و همچنین کلمات صدادار مشابهی نیز دارند. اگر زبانی که با آن آشنایی دارید مثل عربی، چینی ، ژاپنی یا ترکی باشد، ممکن است مراحل اولیه یادگیری زبان انگلیسی را یک چالش بدانید. اما با کمی عزم می‌توانید مهارت‌های خود را توسعه دهید.

کشف مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی

ما در این مقاله به دنبال پاسخ این سوال “یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد”هستیم!  وقتی خیلی مشتاق به شروع یادگیری هستید، اما از تعهد زمانی یا طولانی بودن فرآیند مطمئن نیستید، آخرین چیزی که می‌خواهید بشنوید این است که “مدت زمان یادگیری به شما بستگی دارد”. این شاید ناامیدکننده‌ترین پاسخ تاکنون باشد. اما امیدواریم بتوانیم در ادامه درک آن را برای شما کمی آسان کنیم.

می‌دانیم که این پاسخ باعث می‌شود که منتظر شوید تا بدانید که دقیقاً به چه چیزی بستگی دارد؟! خب، ابتدا باید این سه سوالات را از خود بپرسید: مقصودتان از این سوال چیست، چقدر طول می‌کشد تا به انگلیسی تسلط پیدا کنید و چگونه می‌توان از این زمان برای یادگیری سریع‌تر انگلیسی استفاده کرد.

منظورتان از “یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد” چیست؟

واقعاً آیا منظورتان این است که به صورت روان برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارید؟ آنچه ما واقعاً می‌پرسیم این است: “آیا ارزشش را دارد؟”

باید از خود بپرسید که آیا واقعاً زمانی که برای یادگیری یک زبان می‌گذارم ارزش آن چیزی را دارد که بدست می‌آورم؟ شما قطعاً ممکن است در مورد مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی سوال کنید. چراکه همه ما برنامه‌های شلوغی داریم و باید طبق آن برنامه‌ریزی کنیم! اما هدف شما که تسلط بر زبان انگلیسی است فراتر از این حد است.

اگر یاد بگیرید که از زمان خود به کارآمدترین روش استفاده کنید، طرز فکر شما در مورد مدت زمانی که برای یادگیری صرف خواهید کرد، تغییر می‌کند. برای آنکه بدانید که آیا ارزشش را دارد یا نه، می‌توانید فاکتورهای زیر را درنظر بگیرید:

  • انگلیسی یک زبان جهانی است که به شما در مسافرت، تحقیق، یادگیری چیزهای جدید، ملاقات با افراد در کشورهای دیگر و بسیاری موارد دیگر کمک می‌کند.
  • انگلیسی زبانی است که می‌توانید در شغل فعلی خود استفاده کنید. خواه به دنبال بهبود موقعیت فعلی خود باشید، یا اینکه به دنبال پیشرفت یا تغییر شغل هستید، تسلط کامل به زبان انگلیسی شما را سریعتر به هدفتان می‌رساند.
  • یادگیری زبان انگلیسی (یا هر زبانی) برای مغز شما تمرین است! وقتی زبان جدیدی یاد می‌گیریم، مغز خود را ورزیده، جوان و زیبا نگه می‌داریم!

تسلط به زبان انگلیسی یک فرایند است، و این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. یادگیری زبان انگلیسی مانند هدیه کریسمس نیست که به شما داده شود. تسلط به زبان انگلیسی چیزی نیست که با گذراندن یک امتحان بتوانید بدست آورید. بلکه تجربه یادگیری است که باید مدام در حال یادگیری باشید. شما باید هر روز چیزهای جدید یاد بگیرید و رشد کنید.

شما باید این گونه فرض کنید که هر روزی که مطالعه می‌کنید، پولی را به یک حساب پس انداز در بانک خود واریز می‌کنید. در صورت نیاز به استفاده از زبان انگلیسی، می‌توانید پس انداز یا زمان مطالعه انگلیسی خود را از حساب خارج کرده و از آن استفاده کنید! ممکن است به جایی برسید که احساس کنید تمام “پس انداز انگلیسی” شما تمام شده است. این بدان معنی است که باید “بیشتر” پس انداز کنید یا بیشتر مطالعه کنید، تا بتوانید دوباره آن حساب پس انداز را پر کنید.

چقدر طول می‌کشد تا به انگلیسی روان مسلط شوم ؟

طبق چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان‌ها یا به اختصار CEFR، شش سطح تسلط برای زبان وجود دارد (A1, A2, B1, B2, C1, C2). از سطح A1 شروع می‌شود و به C2 که بالاترین سطح تسلط است، ختم می‌شود. هر یک از این سطوح تقریباً 200 ساعت مطالعه نیاز دارد. بنابراین، برآورد شده است که دستیابی به بالاترین سطح تسلط به طور متوسط ​​1200 ساعت مطالعه طول می‌کشد.

این تخمین به صورت میانگین محاسبه شده است، چراکه به عوامل زیر وابسته است.

  1. آشنایی شما با یادگیری زبان‌های دیگر. آیا تا به حال زبان دیگری یاد گرفته‌اید و اکنون به آن صحبت می‌کنید؟ اگر زبان دیگری را مطالعه کرده اید، صحبت کرده‌اید یا حتی زبان دیگری را آموزش داده‌اید، این مهارت به شما کمک می‌کند تا فرایند یادگیری و تسلط شما سریع‌تر شود. اگر تجربه یادگیری هر زبانی را داشته باشید، یادگیری زبان بعدی راحت‌تر خواهد بود.
  2. چطور از وقت خود استفاده می‌کنید. شما می‌خواهید سرعت یادگیری خود را افزایش داده و ساعت‌های لازم برای مطالعه و یادگیری روان انگلیسی را به حداقل برسانید. تفاوت زیادی بین یک ساعت مطالعه متمرکز، طوری که شما فقط غرق در یادگیری انگلیسی هستید، و یک ساعت مطالعه که در آن واقعاً مطمئن نیستید که چه کاری انجام می‌هید، وجود دارد. شاید شما از ابزارها و متدهای مفیدی استفاده می‌کنید و می‌دانید که چه کاری باید انجام دهید. اما نیمی از وقت مطالعه خود را صرف تلفن یا شبکه‌های اجتماعی می‌کنید. ما از این کار متنفریم چون این کار باعث می‌شود که تمرکزتان را از دست بدهید و زمان مطالعه شما فزایش یابد. از وقت خود استفاده کنید، متمرکز باشید و تمام مدت توجهتان به مطالعه باشد.
  3. از دیگران کمک بگیرید و از آن‌ها بازخورد بگیرید. اگر این دو مورد را در مطالعه خود بگنجانید، این 1200 ساعت خیلی کمتر می‌شود. به عنوان مثال باید بدانید که چه چیزی را مطالعه کنید و به چه ترتیب باید چه مطالبی را بخوانید. اینها به شما کمک می‌کنند تا وقت خود را بیشتر صرف مطالعه مواردی کنید که مورد نیاز است. بازخورد بسیار مهم است، زیرا موارد زیادی وجود دارد که ممکن است از آن‌ها آگاهی نداشته باشید. به عنوان مثال، اگر انگلیسی یاد می‌گیرید، و مرتب اشتباهات تکراری دارید، یا هر بار که جمله خاصی را بیان می‌کنید، شک و تردید دارید، پیشرفت نمی‌کنید. شما باید این بازخورد دیگران را دریافت کنید تا اشکالات خود را بدانید و مهارت‌های زبانی خود را بهبود ببخشید.
  4. استعداد و وقت لازم برای یادگیری زبان. خبر بد این است که برخی افراد با داشتن تواناهایی مانند تقلید لهجه بهتر از دیگران زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

خبر خوب این است که حتی اگر توانایی‌های بسیار مفیدی مانند حافظه قوی نیز نداشته باشید باز هم توانایی‌های اولیه‌ای مثل مهارت‌های اجتماعی دارید که می‌تواند به یادگیری کمک کند.

به علاوه‌، برخی از توانایی‌های اساسی شناختی را می‌توان آموزش داد و برخی با تمرین بهبود می‌یابند.

چگونه می‌توان بهتر از زمان خود استفاده کنید تا انگلیسی را سریعتر یاد بگیرید

اگر می‌توانید که مقاله‌ای در یک وب سایت انگلیسی زبان را بخوانید، احتمالاً شما در سطح متوسط ​​هستید. پس در پاسخ به سوال یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد، به طور تقریبی 600 ساعت کمتر از فردی در که ابتدای راه است، نیاز به مطالعه دارید و این عالی است!!

اگر فوق‌العاده متمرکز هستید و وقت آزاد زیادی برای مطالعه دارید و حدود 5 ساعت در روز مطالعه می‌کنید، احتمالاً در حدود شش ماه به زبان انگلیسی مسلط خواهید شد. به یاد داشته باشید: این تعداد ساعت فقط به صورت فرضی است و برای هر زبان‌آموز متفاوت است!

بر هیچکس پوشیده نیست که اکثر ما زندگی بسیار شلوغی داریم! ما شغل، خانواده و کلی چیزهای دیگر داریم که روزهای ما را به خود مشغول می‌کنند. اگر شما هم روز شلوغی دارید و فقط می‌توانید مقدار کمی از روز خود را به مطالعه اختصاص دهید (چند ساعت‌، بیشتر یا کمتر)، احتمالاً در حدود یک سال برای تسلط به زبان انگلیسی به زمان نیاز خواهید داشت.

باید به صورت متمرکز و پیوسته مطالعه کنید اما اینکه هر فرصتی در روز جهت مطالعه استفاده کنید نیز مفید خواهد بود. اگر 5 ساعت در روز موفق به مطالعه شوید، یادگیری زبان انگلیسی به یک عادت تبدیل می‌شود. همچنین احساس راحتی با زبان انگلیسی خواهید کرد و به عنوان بخشی از زندگی شما خواهد شد.

ما قصد این را نداریم که مطالعه کوتاه مدت زبان انگلیسی را بی‌فایده نشان دهیم. بلکه ما شما را به مطالعه دنباله‌دار، حدود 5-15 دقیقه در طول روز، برای رسیدن به تسلط تشویق می‌کنیم. چراکه باعث می‌شود ذهن شما متمرکز شود، شما را درگیر خود کند و به راحتی در زندگی پرمشغله شما جای بگیرد.

متد آموزشی می‌تواند در مدت زمان یادگیری یک زبان‌آموز تفاوت ایجاد کنند

متدها عمدتاً تاثیری زیادی در سرعت یادگیری زبان انگلیسی دارد. روش نامناسب می‌تواند سرعت یادگیری شما را کم کند. بنابراین، باید وقت زیادی را صرف تحقیق و پژوهش درباره روش‌های آموزشی کنید. باید روش‌های مختلفی را امتحان کنید تا بهترین روش را انتخاب کنید.

وقتی متدی را پیدا کردید که به نظر می‌رسد موثر باشد از آن استفاده کنید و تغییرش ندهید.

متعهد ماندن در هر چیزی‌- هر چیزی‌- که عملکرد خوب ورودی و خروجی داشته باشد، مهمتر تغییر روش است حتی اگر کامل‌تر و بهینه‌تر باشد.

مروری بر یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد؟

مهم نیست که برنامه روزانه شما چقدر شلوغ است، واقعیت این است که یادگیری زبان انگلیسی به زمان نیاز دارد. ما در این مقاله به بحث در مورد سوال “یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان نیاز دارد؟”پرداختیم. با این وجود، کاری که ما در موسسه کوییک انجام دادیم این است که متدی را بنیانگذاری کردیم که می‌تواند شما را سریعتر به نمره آیلتس بیشتر از 6 برساند.

این متد که به LQuick مشهور است با تکیه بر بهترین منابع تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه‌های استرالیا و انگلیس پایه گذاری شده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره موسسه تماس بگیرید و یا فرم مشاوره موجود در سایت را پر کنید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.2]

4 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته