13 دلیلی که یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد

همه ما می‌دانیم که میلیون‌ها نفر در جهان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. اما چه چیزی باعث می‌شود که انگلیسی به یک زبان مهم و البته تنها زبان رایج تبدیل شود؟ آیا واقعا ارزش صرف این همه زمان، تلاش و انرژی برای یادگیری را دارد؟ خب، بیایید با این مقاله موسسه تخصصی زبان کوییک  بررسی کنیم هدف یادگیری زبان انگلیسی چیست و تسلط به زبان انگلیسی چگونه می‌تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد.

آیا فرصت‌های تحصیلی یا شغلی بیشتری می‌خواهید؟ آیا می‌خواهید فرهنگ و سرگرمی‌های بیشتری را تجربه کنید؟ یا می‌خواهید بتوانید با مردم از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید؟ انگلیسی زبان مهمی است که برای انواع اهداف شغلی و شخصی می‌تواند به شما کمک کند.

چه به تازگی زبان انگلیسی را شروع کرده باشید، چه برای ادامه دادن به انگیزه نیاز دارید، درک اهمیت زبان به شما کمک می‌کند تا بتوانید به این زبان مسلط شوید و زندگی خود را تغییر دهید.

دلایل یادگیری زبان انگلیسی

چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است

چرا زبان انگلیسی مهم شد؟

زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان‌های دنیاست. حتی در خارج از کشورهایی مانند ایالات‌متحده و بریتانیا، بسیاری از مردم می‌توانند انگلیسی صحبت کنند و آن را می‌فهمند. اگر افرادی را که به آن به عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند را نیز در نظر بگیرید، حدود 1 میلیارد نفر در سراسر جهان انگلیسی صحبت می‌کنند!

علاوه بر این، 67 کشور زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود دارند و 27 کشور نیز انگلیسی را به عنوان زبان رسمی دوم خود دارند.

چرا زبان انگلیسی مهم است؟ همه اینها به تاریخ مربوط می‌شود و کلید آن امپراتوری بریتانیا است.

در طول قرن‌ها، امپراتوری بریتانیا گسترش یافت و بر بسیاری از کشورهای مختلف از جمله کشورهایی که ذکر شد حکومت می‌کرد. در بسیاری از موارد، انگلیسی‌ها مردمی را که بر آنها حکومت می‌کردند مجبور می‌کردند به انگلیسی صحبت کنند و برخی از این کشورها هنوز انگلیسی صحبت می‌کنند، حتی اگر انگلیسی زبان اصلی آن‌ها نباشد.

به عنوان مثال، چرا مردم ایرلند انگلیسی می‌دانند اما به سختی به زبان اصلی آن سرزمین، گیلیک صحبت می‌کنند؟ زیرا بریتانیا صدها سال بر ایرلند حکومت کرد.

زبان انگلیسی ممکن است گذشته پیچیده‌ای داشته باشد، اما آینده درخشانی دارد. از آنجایی که افراد زیادی می‌توانند به این زبان صحبت کنند، به ما در یک دنیای جهانی کمک می‌کند. همچنین می‌تواند در زندگی شخصی و حرفه‌ای به شما کمک کند.

در زیر به بررسی هدف یادگیری زبان انگلیسی آماده است که می‌تواند  به شما به عنوان یک زبان آموز انگلیسی کمک کند.

هدف یادگیری زبان انگلیسی: 5 دلیل ارزشمند برای یادگیری زبان

1. انگلیسی فرصت‌های شغلی جدیدی را برای شما باز می‌کند

اول از همه، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت‌های شغلی بیشتری را دنبال کنید و به دست آورید. این روزها، اکثر شرکت‌ها و بازار کار بین‌المللی هستند و نیاز به کارکنانی دارند که بتوانند با شرکاء و مشتریان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. اغلب اوقات، این به معنای یافتن کارمندانی است که انگلیسی صحبت می‌کنند.

آیا دنبال کار هستید؟ آیا به دنبال ارتقاء در شرکت خود هستید؟ آیا فقط می‌خواهید پیشرفت حرفه‌ای کنید؟ یادگیری زبان انگلیسی گامی مهم برای رسیدن به همه این اهداف است.

بازار کار جهانی حتی موقعیت‌های جدیدی را برای افراد دوزبانه ایجاد کرده است. با یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید یک مترجم، یک معلم زبان یا یک حرفه‌ای بازاریابی انگلیسی برای یک شرکت جهانی شوید.

مهم نیست که چه مسیر شغلی را دنبال می‌کنید، یادگیری زبان انگلیسی یک مهارت ارزشمند است. این به شما کمک می‌کند تا به یک کارمند بهتر و پرطرفدارتر تبدیل شوید و همچنین به یک فرد مجرب‌تر تبدیل شوید.

درک زبان انگلیسی اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد

در اینترنت، اهمیت زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بیشتر آشکار است. بیشتر محتوای آنلاین به زبان انگلیسی است، و به همین دلیل، اگر نمی‌توانید به راحتی انگلیسی بخوانید، خود را از بسیاری از زمینه‌های واقعاً آموزنده محروم می‌کنید. هنگامی که در تجارت هستید، ضروری است که در مورد آخرین اخبار و روندهای صنعت خود به روز باشید. شما باید اولین کسی باشید که اخبار را می‌‌داند تا بتوانید از آن دانش به نفع خود استفاده کنید.

ندانستن زبان انگلیسی مناسب به این معنی است که باید منتظر ترجمه مطالب باشید. اغلب برنامه‌ها و سایت‌های ترجمه گاهی اوقات می‌توانند اطلاعات لازم را از متون اصلی بیرون بیاورند و آن را به شدت نادرست می‌کنند. بسیار مفیدتر است که خودتان زبان را یاد بگیرید تا بتوانید راحت بخوانید. به این ترتیب، شما اطلاعات را از دست اول دریافت می‌کنید و می‌دانید که خوب است.

لهجه‌ها می‌توانند بر فرصت‌های شغلی تأثیر بگذارند

اگر زبان انگلیسی را آموخته‌اید، اما هنوز برای یافتن شغل مشکل دارید، ممکن است به دلیل لهجه شما باشد. به طور کلی، مردم به دلیل لهجه شما نمی‌خواهند در مورد شما پیش داوری کنند. این نتیجه‌گیری خودآگاه نیست اما هر کاری که ما انجام می‌دهیم، آنها برداشتی از ما خواهند داشت.

لهجه صحیح مهارتی است که برای مشاغل اجرایی و چیزهایی با آن ماهیت فوق‌العاده مهم است. به همین دلیل، بسیاری از افراد روند پیشرفت در جایگاه شغلی خود در شرکت را چالش برانگیز می‌دانند. باید شما به بتوانید توانایی خود را نشان دهید تا شایستگی شما ثابت شود. اگر می‌خواهید کار کنید، باید بتوانید افرادی را که بهترین موقعیت شغلی را پیشنهاد می‌کنند را متقاعد کنید که شایستگی کافی دارید.

عدم ارتباط در‌حین کار

ارتباط نادرست می‌تواند به بسیاری از مشاغل آسیب برساند. گاهی اوقات حتی ممکن است هزینه زیادی داشته باشد. اهمیت زبان انگلیسی در این است که اگر شما روان صحبت کنید، به شما کمک می‌کند تا از ارتباط نادرست جلوگیری کنید. هنگامی که می‌خواهید به زبانی غیر از زبان فارسی صحبت کنید، احتمال ارتباط نادرست وجود دارد. عبارات و فرم های کوتاه زیادی وجود دارد که به راحتی می‌توان با استفاده از آن‌ها برداشت نادرستی در ذهن مخاطب خود بوجود بیاورید.

اگر لهجه غیرمعمول غلیظی هم داشته باشید، احتمالاً به همین دلیل کمتر درک خواهید شد. ممکن است باعث شود مردم حرف شما را بد بشنوند و فکر کنند شما چیز دیگری گفته‌اید در حالی که واقعاً منظورتان آن نبوده است. همین درک اشتباه می‌تواند تأثیر بسیار مخربی بر شهرت شما داشته باشد. به سرعت به شما به عنوان فردی نگریسته می‌شود که نمی‌تواند به طور موثر ارتباط برقرار کند، و اگر بقیه این دید را نسبت به شما داشته باشند شما را جدی نمی‌گیرند.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

برای تحصیل رد بهترین دانشگاه ها به زبان انگلیسی احتیاج خواهید داشت

2. آزمون‌های انگلیسی می‌توانند شما را وارد دانشگاه‌های برتر جهان کنند

اگر زبان انگلیسی را به اندازه کافی یاد بگیرید که بتوانید آزمون‌هایی مانند تافل (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) را قبول شوید، می‌توانید در دانشگاه‌های انگلیسی زبان در سراسر جهان تحصیل کنید.

اگر می‌خواهید به یک منطقه انگلیسی زبان نقل مکان کنید یا در یک منطقه کار کنید، خبر اینکه ویزای دانشجویی می‌تواند شما را به آنجا برساند. یا حتی فقط می‌توانید از طریق شرکت در کلاس در خارج از کشور به این هدف دست پیدا کنید. داشتن یک مدرک آزمون بین‌المللی انگلیسی به کالج‌ها و دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که شما آماده هستید.

تافل که در بالا ذکر شد، یکی از رایج‌ترین آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی است. سایر آزمون‌ها مانند آیلتس (سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی) و امتحانات کمبریج است. برخی از کالج‌ها یا موسسات زبان حتی کلاس‌هایی برای کمک به شما برای تمرین در این آزمون‌ها ارائه می‌دهند.

حتی اگر به دلیل خاصی نیازی به شرکت در آزمون ندارید، یا قبلاً از کالج فارغ‌التحصیل شده‌اید، مطالعه برای آزمون انگلیسی همچنان می‌‌تواند واقعاً به شما در بهبود مهارت‌های زبانی کمک کند. شما با این کار مهارت‌های ضروری برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را می‌آموزد و اگر در آزمون موفق شدید، به این معنی است که انگلیسی شما بسیار قوی است!

3. با انگلیسی به دنیای اینترنت دسترسی دارید

انگلیسی با نزدیک به 1 میلیارد کاربر که به این زبان تایپ می‌کنند و چت می‌کنند پرکاربردترین زبان آنلاین است. اگر بتوانید انگلیسی را بفهمید و بخوانید، می‌توانید به منابع بیشتری به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید و از آن لذت ببرید.

می‌توانید مقالات اخبار آنلاین را بخوانید. شما می‌توانید نظرات خود را در مورد یک ویدیوی انگلیسی بنویسید. شما می‌توانید توییت‌های افراد مشهور انگلیسی زبان را بفهمی، در یک بحث در یک انجمن شرکت کنید. در واقع، شما با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید به امکانات بی‌پایانی دسترسی داشته باشید!

بدیهی است که اگر فقط از اینترنت برای مرور و تفریح ​​استفاده می‌کنید باز هم انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند. اما بسیاری از افراد و کسب‌وکارها نیز نیاز به انجام تحقیقات، بازاریابی خود یا برقراری ارتباط و توسعه ارتباطات آنلاین دارند معتقدند که انگلیسی برای موفقیت بسیار مهم است.

ایمیل همچنین اکنون یک روش بسیار رایج برای صحبت با مردم در سراسر جهان است. ایمیل راه اصلی برای بسیاری از شرکت‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان یا سایر مشاغل است. توانایی نوشتن ایمیل یا سایر مکاتبات به زبان انگلیسی یکی دیگر از معیارهای مهم برای کارفرمایان است.

چه برای سرگرمی و چه برای کار، اگر انگلیسی را بفهمید، می‌توانید با افراد بیشتری به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید یا از مطالب بیشتری استفاده کنید.

4. انگلیسی زندگی شما را سرگرم کننده‌تر می‌کند

آیا علاقه دارید کتاب های بیشتری در قفسه کتاب خود داشته باشید؟ گزینه‌های بیشتری برای تماشای فیلم شب فیلم جمعه می‌خواهید؟ یادگیری زبان انگلیسی باعث می‌شود با دنیای سرگرمی جدیدی آشنا شوید.  دیگر نیازی نیست زیرنویس را بخوانید می‌توانید از نسخه‌های اصلی معتبر لذت ببرید.

درک زبان انگلیسی به این معنی است که از فیلم‌های پرفروش جدید هالیوود و همچنین فیلم‌های کلاسیک نسل‌های مختلف لذت خواهید برد.

آیا می‌دانستید حتی زمانی که هنوز در حال یادگیری زبان هستید، می‌توانید از ویدیوهای سرگرم کننده انگلیسی لذت ببرید؟ در یوتیوب، ویدیوهای معتبر مانند موزیک ویدیوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخشی در دسترس است و آن‌ها را به درس‌های یادگیری زبان شخصی تبدیل می‌کند.

انگلیسی باعث می‌شود از خواندن کتاب‌های پرفروش دنیا لذت ببرید

یادگیری زبان انگلیسی انواع سرگرمی‌های دیگر را نیز در دسترس شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید کتاب‌های معروفی که به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند را بخوانید، مانند «هری‌ پاتر»، «گرگ و میش»، «بازی‌های گرسنگی» و غیره. به علاوه، بسیاری از نمادهای معروف فرهنگ پاپ از آثار کلاسیک معروف انگلیسی آمده‌اند. اگر بتوانید این کتاب‌ها را بخوانید، فرهنگ دنیای انگلیسی را بهتر درک خواهید کرد. (شخصیت همیشه محبوب شرلوک هلمز در اصل از یک سری کتاب نوشته شده به زبان انگلیسی در دهه 1800 بود!)

5. یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند شما را باهوش‌تر کند

علاوه بر تمام این مزایا، یادگیری یک زبان جدید مانند انگلیسی به عملکرد مغز شما به روش جدیدی کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که یادگیری یک زبان جدید ساختار مغز شما را تغییر می‌دهد.

یادگیری یک زبان خارجی توانایی‌های شناختی و تحلیلی شما را افزایش می‌دهد. یادگیری یک زبان جدید می‌تواند دشوار باشد و شامل تمرینات ذهنی زیادی است. تحقیقات انجام شده در یک مطالعه سوئیسی در سال 2012 نشان می‌دهد که یادگیری یک زبان جدید ساختارهای مغز را تغییر می‌دهد و بر بخش‌هایی از مغز که مسئول حافظه، تفکر آگاهانه هستند تأثیر می‌گذارد و می‌تواند شما را خلاق‌تر کند.

در درازمدت، دوزبانگی می‌تواند مغز را تا سنین بالا قوی و سالم نگه دارد و از تمرکز و مهارت‌های حافظه پشتیبانی کند. باعث می‌شود شخصیتتان رشد کند و احساس عزت نفس بیشتر می‌کنید. به عبارت ساده، یادگیری یک زبان خارجی، مغز را قوی‌‌‌تر و همه کاره‌تر می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی نه تنها مفید است، بلکه رضایت زیادی را نیز به همراه دارد و پیشرفت باعث ایجاد احساس عالی در شما خواهد شد. چرا با انجام یک آزمون استاندارد برای تأیید مهارت خود، آن را ملموس‌تر نکنید!

با یادگیری زبان انگلیسی بخش‌هایی از مغز شما را که مسئول حافظه، تفکر آگاهانه و موارد دیگر هستند، تحت تاثیر قرار می‌دهد. به زبان ساده، یادگیری یک زبان جدید می‌تواند مغز شما را قوی‌تر و همه کاره‌تر کند و طرز فکر شما را بهبود بخشد.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که دوزبانگی می‌تواند مغز را تا سنین بالا قوی و سالم نگه دارد و به حافظه، تمرکز و سایر مهارت‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌تواند در آزمون‌های استاندارد (که برای تافل عالی خواهد بود!) به شما کمک کند و شما را خلاق‌تر کند.

اگر انگلیسی یاد می‌گیرید، می‌توانید کتابی به زبان انگلیسی بخوانید، در کلاس انگلیسی شرکت کنید یا انواع کارهای دیگر را انجام دهید. این راه‌ها را به سوی بسیاری از تجربیات دیگر باز می‌کند، به شما کمک می‌کند چیزهای جدیدی یاد بگیرید و احساس باهوش‌تر بودن می‌کنید.

اهمیت زبان انگلیسی

زبان انگلیسی مهمترین زبان برای برقراری ارتباط است.

6. انگلیسی زبان ارتباطات بین‌المللی است

زبان انگلیسی ممکن است پرگویش‌ترین زبان در جهان نباشد، اما زبان رسمی 53 کشور است و حدود 400 میلیون نفر در سراسر جهان به آن صحبت می‌کنند. توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی فقط به معنای برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان بومی نیست، بلکه رایج ترین زبان دوم در جهان است. اگر می‌خواهید با فردی از کشور دیگری صحبت کنید، این احتمال وجود دارد که هر دوی شما برای انجام این کار انگلیسی صحبت کنید.

شورای بریتانیا پیش بینی می‌کند که تا سال 2020 دو میلیارد نفر در جهان زبان انگلیسی خواهند آموخت. یادگیری زبان انگلیسی مهم است زیرا شما را قادر می‌سازد تا به راحتی با شهروندان جهانی خود ارتباط برقرار کنید. وقتی انگلیسی را در موسسه تخصصی زبان انگلیسی کوییک مطالعه می‌کنید، با افراد بسیاری از کشورهای مختلف دوست می‌شوید و از انگلیسی به عنوان زبان مشترک خود استفاده می‌کنید!

7. انگلیسی سفر را آسان می‌کند

همانطور که قبلاً اشاره شد، از آنجایی که انگلیسی به عنوان زبان اول در 53 کشور و به عنوان زبان دوم در بیش از 118 کشور صحبت می‌شود، یادگیری این زبان سفر به هر نقطه را بسیار آسان می‌کند. در واقع، اعلان‌های فرودگاه، جدول زمانی قطار، اطلاعات اضطراری و علائم خیابان اغلب به زبان انگلیسی در دسترس هستند، از جمله در کشورهایی که زبان مادری از نوع متفاوتی از الفبا استفاده می‌کند. ناگفته نماند که وقتی به کشوری سفر می‌کنید که به آن زبان صحبت نمی‌کنید، عملاً تضمین می‌شود فردی را پیدا کنید که حداقل کمی انگلیسی را بفهمد.

بهتر می‌توانید ارتباط برقرار کنید

تسلط خوب به زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که به هر کجا که می‌روید با مردم ارتباط بهتری برقرار کنید. بیان خود و ارتباط با افراد جدیدی که با آنها روبرو می‌شوید راحت‌تر و ساده‌تر می‌شود. فرض کنید همیشه در موقعیتی هستید که به چیزی نیاز دارید، مانند فرودگاه یا هتل، توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بر هر مشکل جزئی که ممکن است پیش بیاید غلبه کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در چنین شرایطی شما را قادر می‌سازد بدون توجه به اینکه در کدام قسمت از جهان هستید، به خود کمک کرده و به آنچه می‌خواهید برسید.

آشنایی با افراد جدید و افزایش دایره دوستان

برای اینکه معرفی خود در سفر به خارج از کشور کمتر چالش برانگیز باشد، به زبان مشترکی صحبت کنید که به راحتی قابل درک باشد. به عنوان مثال، راحت بودن با سطح زبان انگلیسی خود در سفر به کشورهای غربی به شما این امکان را می‌دهد که با مردم محلی معاشرت کنید و در مورد مقصد و فرهنگ بیشتر از آنچه که خودتان می‌توانستید انجام دهید، یاد بگیرید.

یادگیری زبان انگلیسی به شما امکان می‌دهد با افراد جدیدی در کشورهای دیگر آشنا شوید و دوستی برقرار کنید.

اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد

اگر بتوانید به راحتی با افراد جدید ارتباط برقرار کنید، عزت نفس شما افزایش می‌یابد. داشتن اعتماد به نفس بیشتر در سفر به شما کمک می‌کند تا تجربیات رضایت بخشی بیشتری داشته باشید. در این صورت اشتیاق شما به سفر بیشتر می‌شود.

به شما احساس استقلال می‌دهد

اگر می‌خواهید راهنمای سفر خود باشید و خود را به تور محدود نکنید، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند بسیار به شما کمک کند. اگر از سطح زبان انگلیسی خود راضی هستید، می‌توانید مکان‌های جدیدی بیشتری کشف کنید. در این صورت امکان تجربه‌های منحصر به فرد بیشتری دارید. این مورد درباره اکثر کشورها صادق است، نه تنها فقط کشورهای انگلیسی زبان. به همین دلیل است که سفر تنها یکی از دلایلی است که شروع به یادگیری زبان انگلیسی ایده خوبی است.

8. انگلیسی یک زبان انعطاف‌پذیر است

انگلیسی زبانان غیر بومی که آن را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند، اغلب در مورد راه‌های زیادی برای بیان چیزهای مختلف اظهار نظر می‌کنند. این به این دلیل است که انگلیسی تبعیضی قائل نیست، شما می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید استفاده کنید. کشورهایی مانند سنگاپور این مفهوم را با اختراع نوع کاملاً جدیدی از انگلیسی به نام “Singlish” که شامل جنبه‌هایی از زبان‌های دیگر مانند چینی و مالایی است، پذیرفته‌اند.

9. با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از منابع بین‌المللی استفاده کنید

زبان انگلیسی برای آموزش ضروری است. در بسیاری از کشورها، کودکان به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم راهنمایی و تشویق می‌شوند. حتی در کشورهایی که زبان رسمی نیست، مانند هلند و سوئد، بیشتر کتاب‌های درسی علوم و مهندسی به زبان انگلیسی نوشته شده است. علاوه بر این، انگلیسی به طور کلی به عنوان زبان آموزش عالی تدریس می‌شود.

در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای رشد ذهنی مناسب باید بهترین ادبیات را مطالعه کنیم. اگر می‌خواهید احساس برتری کاذب را کنار بگذارید یا ذهن خود را وسعت دهید، باید آماده باشید تا بهترین‌ها را از دیگران بگیریم. ادبیات کشورهای دیگر و زبان‌های مختلف را می‌توان به راحتی به زبان انگلیسی به دست آورد. به زبان فارسی، ادبیات مدرن و به روز ممکن است در دسترس نباشد، بنابراین دلیلی برای ادامه یادگیری زبان انگلیسی به شما می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از افراد برای تحصیلات پیشرفته به کشورهای خارجی می‌روند و برای این منظور باید دانش انگلیسی خوبی داشته باشند. اهمیت این زبان برای چنین محققانی در واقع بسیار قابل توجه است.

بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا موسساتی انگلیسی زبان هستند. از آنجایی که انگلیسی زبان غالب در زمینه علم و تحقیقات بین‌المللی است، اکثر مطالعات تحقیقاتی موجود در آن نوشته شده است. در سطح دانشگاه، زبان‌آموزان در بسیاری از کشورها تقریباً تمام موضوعات را به زبان انگلیسی مطالعه می کنند تا مطالب را برای دانشجویان بین‌المللی در دسترس‌تر کنند.

10. توانایی مطالعه نشریات انگلیسی

انگلیسی زبان اصلی مطبوعات است. روزنامه‌ها و کتاب‌ها به زبان انگلیسی بیش از هر زبان دیگری به انگلیسی نوشته می‌شوند. مهم نیست در کجای جهان هستید، برخی از مطالب و روزنامه‌های انگلیسی در دسترس‌تان است. در واقع، چون در ارتباطات جهانی بسیار قدرتمند است، تقریباً در مورد هر موضوعی به اطلاعات بیشتری دسترسی خواهید داشت.

11. با یادگیری زبان انگلیسی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

اعتماد به نفس زمانی افزایش می‌یابد که به یک مهارت جدید تسلط یابد و یادگیری زبان انگلیسی از این قاعده مستثنی نیست. انگلیسی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و افراد با اعتماد به نفس جذاب‌تر از کسانی هستند که از خود مطمئن نیستند. تکنیک‌هایی که برای ایجاد ارتباط در زبان دوم استفاده می‌کنید منجر به احساس گشاده رویی می‌شود. وقتی یاد می‌گیرید به زبان انگلیسی درس بخوانید و صحبت کنید، نقطه عطفی برای خود ایجاد می‌کنید که پس از اتمام، برای اعتماد به نفس شما مناسب است.

برای تسلط بر هر زبانی، گفتگو با سخنرانان بومی و روان ضروری است. اگر خجالتی هستید اما می‌خواهید با مردم آشنا شوید، یادگیری انگلیسی بهانه‌ای است که می‌توانید مهارت صحبت کردن خود را تمرین کنید. این مزیت راهگشای بزرگی برای شما خواهد بود و راهی برای پیدا کردن دوستان جدید، گسترش افق‌های خود و گسترش تجربیات زندگی‌تان است. اگر انگلیسی بلد باشید، می‌توانید ارتباط برقرار کنید. این به تنهایی به شما اعتماد به نفس می‌دهد، به خصوص در هنگام تعامل با کارفرمایان و مشتریان در طول یک پروژه خاص یا جستجوی شغل.

12. یادگیری زبان انگلیسی خلاقیت شما را تقویت می‌کند

محققان همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که بیش از یک زبان می‌دانند خلاق‌تر از افراد تک زبانه هستند. یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی نه تنها توانایی شما را در حل مسائل یا تفکر منطقی‌تر، بلکه باعث می‌شود کلمات و عبارات جدید را نیز تجربه کنید. دوره یک کلمه که یک دوره یادگیری انگلیسی را تشکیل می‌دهد، فراتر از یادگیری واژگان، گرامر و سایر جنبه‌های زبان است. این فرآیند دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا فرهنگ و سنت را بیاموزند، درک کنند و از آن استفاده کنند.

افزایش سطح مهارت‌های زبان دوم شما را مجبور می‌کند تا زمانی که نمی‌توانید کلمه اصلی را که می‌خواهید استفاده کنید به یاد بیاورید، به کلمات جایگزین بپردازید. این مهارت شما را در تفکر واگرا، که توانایی شناسایی راه حل‌های متعدد برای یک مشکل واحد است، بهبود می‌بخشد. این امکان یادگیری سرگرمی‌های بصری و صوتی در زبان انگلیسی را فراهم می‌کند که خلاقیت را بیشتر گسترش می‌دهد.

13. یادگیری زبان انگلیسی آگاهی فرهنگی شما را افزایش می‌دهد

یادگیری یک زبان مختلف آگاهی فرهنگی را افزایش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد با افراد دیگر تعامل داشته باشید. تمامی روش‌های مفید یادگیری زبان انگلیسی مستلزم یادگیری فرهنگ دیگری نیز می‌باشد، به خصوص زمانی که مهارت‌های زبانی شما به سطح بالاتری می‌رسد. این توانایی به افراد از ملیت‌ها و وفاداری‌های مختلف اجازه می‌دهد تا با توجه به سطوح بالای مهاجرت، بهتر با یکدیگر کنار بیایند.

مروری بر 13 دلیلی که زبان انگلیسی می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد

انگلیسی یکی از معدود زبان‌هایی است که بسیاری آن را می‌شناسند و حدود بیست درصد از جمعیت جهان به آن صحبت می‌کنند. حدود سه شصت میلیون نفر زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود دارند، در حالی که بقیه به دلیل فرصت‌های گسترده‌ای که ارائه می‌دهد، یادگیری آن را انتخاب می‌کنند. با توجه به رواج آن در ارتباطات روزمره، دانشگاهی، تجاری و حتی سرگرمی، به افراد غیر بومی پیشنهاد می‌شود که عجله کنند و زبان را یاد بگیرند.

انگلیسی، زبان علم، هوانوردی، کامپیوتر، دیپلماسی و گردشگری است. دانستن زبان انگلیسی شانس شما را برای به دست آوردن یک شغل خوب در یک شرکت چند ملیتی در کشور خود یا برای یافتن کار در خارج از کشور افزایش می‌دهد. همچنین زبان ارتباطات بین‌المللی، رسانه‌ها و اینترنت است، بنابراین یادگیری زبان انگلیسی برای معاشرت و سرگرمی و همچنین کار مهم است!

خب، منتظر چه هستی؟ هرچه زودتر شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید، تا بتوانید از تمام این مزایا بهره‌مند شوید.

سوال‌های متداول در زمینه یادگیری زبان انگلیسی

چرا یادگیری زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد؟

زبان مهم‌ترین راه ارتباطی با دیگران است، انسان به وسیله‌ی زبان است که می‌تواند ایده‌ها،نظرات و احساسات خود را به دیگران انتقال دهد، در دنیا زبان‌های زیادی استفاده می‌شود و مهم‌ترین آن‌ها زبان انگلیسی است و به عنوان یک زبان مرجع و بین‌المللی شناخته می‌شود. از این رو یادگیری زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. ما در موسسه تخصصی زبان کوییک با به کارگیری بروزترین متدهای دنیا زبان انگلیسی را توسط برترین و باتجربه‌ترین اساتید در کمترین زمان ممکن آموزش میدهیم.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در بدست آوردن فرصت‌‌های شغلی چیست؟

امروزه اکثر شرکت‌ها برای آنکه بتوانند در بازار‌های بزرگ و رقابتی عصرجدید دوام آورده و موفق باشند می‌بایست ارتباط مستمر با تکنولوژی‌های بین‌المللی داشته باشند و این مهم مستلزم برقراری ارتباطی زبانی و بین‌المللی‌ست.

بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

از بهترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی می‌توان به مواردی همچون دیدن فیلم و سریال‌،پادکست‌ها و موزیک اشاره کرد که در این موارد بسیار مفید و کارساز می‌باشد اما هیج کدام از موارد فوق جایگزین کلاس‌های فیزیکی نمی‌باشد، ما در موسسه تخصصی زبان کوییک با بهترین و بروزترین روش‌های زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهیم

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته