یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

با توجه به تحولات سریع و پیشرفت‌های تکنولوژی، یادگیری زبان انگلیسی امری ضروری برای هر فردی شده است. امروزه با توجه به اهمیت وسیع زبان انگلیسی در تعاملات بین المللی، آموزش زبان انگلیسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یادگیری زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد تا با دنیای اطلاعاتی جهان همگام شوید و از فرصت‌های شغلی بیشتری بهره‌مند شوید. در حالی که یادگیری زبان انگلیسی هیچ‌گاه آسان نیست، با استفاده از روش‌های به‌روز و کارآمد می‌توانید زبان انگلیسی را با موفقیت یاد بگیرید. بنابراین آموزش زبان انگلیسی با روش‌های مدرن و جذاب مانند کلاس‌های آنلاین، نرم‌افزارهای آموزشی، ویدئوهای آموزشی و اپلیکیشن‌های زبانی، راهکارهای مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند که به شما کمک می‌کنند تا به راحتی و با لذت بیشتری زبان انگلیسی را فرا بگیرید.

سوالی که امروزه برای همه افراد پیش می‌آید این است که چگونه یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم باعث تقویت زبان انگلیسی می‌شود؟ دیدن فیلم می‌تواند یکی از مفیدترین و بهترین روش‌‌ها برای آموزش زبان انگلیسی باشد. در این روش شما به‌جای آنکه مجبور باشید از کتب قدیمی که بیشتر بر آموزش گرامر تاکید دارند و بر سایر مهارت‌ها توجهی ندارند استفاده کنید با استفاده از فیلم‌های جذاب و روز دنیا علاوه بر آن که یک فعالیت سرگرم کننده انجام داده‌اید مهارت‌های گفتاری و شنیداری زبان انگلیسی خودرا تقویت کنید. یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم به شما کمک می‌کند تا با زبان انگلیسی آشنا شوید که زبان محاوره مردم کشورهای انگلیسی زبان است و با گفت‌و‌گو‌ها و اصطلاحات روزمره آن‌ها آشنا شوید همچنین می‌توانید تلفظ خود را به تلفظ اصلی و واقعی نزدیکتر کنید. این روش یکی از روش‌های روز دنیاست که به یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که تماشای فیلم اگر به روش صحیح, درست و اصولی انجام نشود کارایی چندان و اثر به‌سزایی در یادگیری زبان انگلیسی شما نخواهد داشت. به همین دلیل بسیار مهم است که شما یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم را زیر نظر متخصصان و اساتید خبره بیاموزید تا بتوانید پیشرفت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن مشاهده کنید و از یادگیری با این روش نهایت لذت را ببرید.ما در این مقاله سعی داریم چند پرسش مهم را که برای همه‌ی شما عزیزان ممکن است پیش بیاید پاسخ دهیم و در کنار شما باشیم تا بتوانید با صرف هزینه کم و مدت زمان کوتاه به بهترین شکل ممکن زبان انگلیسی را بیاموزید.

فیلم و یادگیری زبان انگلیسی در زمینه‌ی آموزش زبان مورد توجه بسیاری از آموزشگاه بوده‌است و حتی برای بسیاری از افراد منبع یادگیری زبان به صورت انفرادی و بدون وجود معلم بوده‌است چراکه همه‌ی ما در طول زندگی خود با افرادی روبه‌رو شده‌ایم که بسیار روان انگلیسی صحبت کرده‌اند و لهجه‌ی آن‌ها بسیار نزدیک افراد انگلیسی زبان به عنوان زبان مادری بوده‌است.

ما در موسسه تخصصی زبان کوییک کوشیده‌ایم تا دلایل ارتباط بین فیلم و یادگیری زبان انگلیسی مطرح کنیم و فیلم را به عنوان منبعی کامل و عالی برای لغات، ضرب‌المثل‌ها، ساختارهای پیچیده‌ی دستور زبانی و لهجه‌های مختلف و غیره معرفی کنیم.

ارتباط بین فیلم و یادگیری زبان انگلیسی چیست و چگونه ما میتوانیم با فیلم زبان انگلیسی را بیاموزیم؟

تجربه ثابت کرده‌است که فیلم و سریال‌های انگلیسی باعث افزایش سطح دانش زبان‌آموزان در زمینه خصوصا مکالمه می‌شود. ویژگی‌های زیر باعث چنین خاصیتی می‌شود که به توضیح و تفسیر آن می‌پردازیم:

  •  فیلم و یادگیری زبان انگلیسی انگیزه‌بخش و لذت‌بخش است

انگیزه یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در دستیابی به زبان دوم است. فیلم‌ها و نمایش های تلویزیونی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی افراد است ، بنابراین ورود آنها به کلاس زبان منطقی است. فیلم ، به عنوان یک انگیزه دهنده ، فرایند یادگیری زبان را سرگرم کننده و لذت بخش‌تر می‌کند.

  • یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم زبانی معتبر و متنوع را ارائه می‌دهد

یکی دیگر از مزایای فیلم و یادگیری زبان انگلیسی این است که منبع اصیل و متنوع زبان را فراهم می‌شود. فیلم دیالوگ‌های انگلیسی را که در موقعیت‌های واقعی در خارج از کلاس استفاده می‌شود ، به ویژه زبان تعاملی – زبان مکالمه در زندگی واقعی – به زبان‌آموزان ارائه می‌دهد. فیلم زبان‌آموزان را در معرض عبارات طبیعی و جریان طبیعی گفتار قرار می‌دهد. اگر آنها در یک محیط انگلیسی زبان زندگی نمی‌کنند ، فقط فیلم و تلویزیون می‌توانند این ورودی زبان واقعی را به زبان‌آموزان ارائه دهند.

  • فیلم زمینه بصری دارد یعنی دیدن و شنیده شدن.

قابلیت دیده شدن فیلم یا بصری بودن، فیلم و یادگیری زبان انگلیسی آن را به  یک ابزار ارزشمند آموزش زبان تبدیل می‌کند، و زبان‌آموزان را قادر می‌سازد با تفسیر زبان در یک متن کامل بصری ، اطلاعات بیشتری کسب کنند.  فیلم به درک زبان‌آموزان کمک می‌کند تا آنها را به گوش‌دادن به مبادلات زبان و دیدن چنین پشتیبان‌های بصری مانند صورت و حرکات به طور هم زمان کمک‌کند و این مهارت را در آنها افزایش دهد. این سرنخ‌های تصویری از پیام کلامی پشتیبانی می‌کنند و باعث تمرکز و جلب توجه می‌‌شوند.

 

  • تنوع و انعطاف‌پذیری یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

فیلم می‌تواند با گسترش طیف وسیعی از تکنیک‌ها و منابع آموزش‌، تنوع و انعطاف‌پذیری را در کلاس زبان به ارمغان آورد، و به زبان‌آموزان برای توسعه هر چهار مهارت ارتباطی کمک می‌کند. به عنوان مثال ، یک فیلم کامل یا سریال را می‌توان برای تمرین گوش دادن و خواندن و به عنوان الگویی برای صحبت کردن و نوشتن استفاده کرد. فیلم همچنین می‌تواند به عنوان یک موضوع برای کارهای بعدی مانند بحث‌، بحث درباره موضوعات اجتماعی، نقش آفرینی، بازسازی گفتگو استفاده شود. همچنین با نمایش انواع مختلف فیلم ، می‌توان تنوع بیشتری به کلاس آموزش زبان آورد: فیلم‌های بلند ، سریال‌های کوتاه‌، فیلم‌های کوتاه و تبلیغات.

با توجه به مزایای استفاده از فیلم و یادگیری زبان انگلیسی در کلاس آموزش زبان‌، جای تعجب ندارد که بسیاری از معلمان علاقه دارند از فیلم با زبان‌آموزان خود استفاده‌کنند و تعداد فزاینده‌ای از آنها با موفقیت ادغام فیلم را در برنامه درسی آموزش زبان قرار می‌دهند. تا همین اواخر یافتن مطالب فیلم سالم از لحاظ آموزشی برای کمک به دانش‌آموزان در بهبود زبان خود از طریق تماشای فیلم دشوار بود،  و معلمان مجبور بودند ساعت‌های زیادی را صرف ساختن مطالب خود کنند. با این حال‌، با ظهور اینترنت‌، هم اکنون تعداد متعددی از منابع آنلاین برای معلمان زبان و زبان‌آموزان آنها وجود دارد.

دیدن فیلم برای یادگیری زبان

پاپکورن خود را آماده کنید و به یادگیری زبان انگلیسی با فیلم‌ بپردازید

  • با فیلم یاد خواهید گرفت که انگلیسی واقعی را یاد بگیرید  نه کتاب درسی انگلیسی.

 انگلیسی که شما از طریق کتاب‌های درسی یا کلاس ESL یاد می‌گیرید همان چیزی نیست که مردم در خیابان می‌گویند.  به عنوان مثال ، در کلاس‌های انگلیسی مبتدی ، ممکن است یاد گرفته‌اید که چگونه بگوییم “هوا خوب است یا ” او هر روز به مدرسه میرود.” اگرچه این عبارات از نظر فنی صحیح هستند ، اما ما تقریباً هرگز این‌ها را در زندگی واقعی نمی‌گوییم.

در مقابل‌، انگلیسی که در فیلم‌ها صحبت می‌شود‌، بسیار طبیعی است. همچنین اگر با انگلیسی زبانان بومی نیز صحبت کنید‌، بسیار نزدیک به آنچه دیدید، خواهید شنید. آموزش زبان با فیلم به بهبود انگلیسی شما کمک می‌کند.

  • یادگیری نقش دستوری کلمات و نحوه کاربرد آنها با فیلم و یادگیری زبان انگلیسی

معمولاً وقتی کلمات را بطور سنتی یاد می‌گیریم (مثلاً در مدرسه)‌، مواردی مانند لیست واژگان را مطالعه می‌کنیم. مشکل یادگیری کلمات جدید با لیست واژگان این است که می‌توانید یاد بگیرید که کلمات به چه معنی هستند‌، اما نه در کجا و چگونه از آنها استفاده می‌شود.
به عنوان مثال ، به شما می‌گویم کلمه جدید “کارآگاه” را حفظ کنید. از فرهنگ لغت می‌دانید منظور از کارآگاه یعنی  “شخصی که جرائم را بررسی می‌کند”. اما اگر ا از آن استفاده نکنید ، فراموش کردن آن آسان است. همچنین این ایده را به شما نمی‌دهد که در کجا اغلب این کلمه استفاده می‌شود ، و چگونه استفاده می‌شود.

از طرف دیگر ، اگر با دیدن فیلم‌های جنایت ، کلمه “کارآگاه” را یاد بگیرید ، می‌دانید که “کارآگاه” می‌تواند به معنا و نقش دستوری متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال ، می‌تواند یک عنوان در مقابل شخص باشد (به عنوان مثال “کارآگاه بکت”)  یا شاید اسمی باشد که به کار اشاره دارد (مثلاً او یک کارآگاه است). و شاید شما حتی مواردی را می‌شنوید که به شما امکان می‌دهد در مورد این کلمه نظر ایجاد کنید (به عنوان مثال “شما کارآگاهان شیطانی هستید”).

به این ترتیب ، شما فقط یاد نمی‌گیرید که هر کلمه به چه معنی است بلکه شما با فیلم و یادگیری زبان انگلیسی می‌دانید که چگونه از آن کلمه استفاده کنید.

ویدیویی مفید در راستای آموزش زبان انگلیسی از طریق تماشای فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم چگونه بر مهارت‌های ما می‌افزاید؟

  • یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم روشی موثر و کاربردی

این فرایند همواره به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در سطج دنیا مطرح شده است. این روش به خصوص برای کسانی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که زبان مادریشان انگلیسی نیست بسیار توصیه شده و نتایج به‌دست آمده از سراسر دنیا حاکی از این است که یادگیری انگلیسی با این روش بسیار مفید است. تماشای فیلم علاوه بر این‌که خوراک زیبایی‌شناسی و درک دنیای هنر را برای شما ارمغان می‌آورد, اگر بتوانید تمرکز کافی در حین مشاهده فیلم داشته باشید و دیالوگ‌ها را به‌دقت و چندین بار و با روش‌هایی که اساتید ما به شما می‌گویند گوش دهید مطمئناً باعث تقویت زبان انگلیسی شما می‌شود.

  • بالابردن انگیزه و علاقه با یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

کسانی که از این روش استفاده کرده‌اند علاوه براینکه علاقه بیشتری به یادگیری زبان نسبت به سایرین پیدا کرده‌اند، یادگیری آن‌ها پایدارتر است و چنین رویکردی به آن‌ها کمک کرده که هم مهارت شنیداری خود را افزایش دهند, هم با لغات و اصطلاحاتی آشنا شوند که انگلیسی زبانان در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند به عبارتی یادگیری با فیلم آن‌ها را در معرض زبان انگلیسی واقعی که توسط افرادی که در کشورهای انگلیسی زبان استفاده می‌شود، قرار می‌دهد.

  • نتایج شگفت‌انگیز حاصل‌شده

در این راستا اگر از روش صحیح استفاده شود نتایج زیر حاصل می‌شود: تقویت مکالمه و سخن گفتن و بالا بردن اعتماد به نفس زبان‌آموزان, تقویت مهارت شنیداری افراد و همچنین یادگیری لغات و اصطلاحات جدید, امکان یادگیری ضرب‌المثل‌ها, اصلاح تلفظ‌ها و نزدیک شدن لهجه زبان‌آموزان به لهجه اصلی و واقعی, با مشاهده فیلم‌های کلاسیک زبان رسمی را نیز می‌توانند بیاموزند. در نتیجه تمام مهارت‌ها را همزمان با یکدیگر افزایش می‌دهد و تنها بر یک مهارت تاکید نمیکند.

یادگیری با فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم یکی از روش‌های مناسب یادگیری است

هدف از برگزاری دوره‌های یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم چیست؟

  • بالابردن جذابیت کلاس‌ها

یکی از مشکلاتی که همیشه زبان‌آموزان از آن صحبت می‌کنند و از آن زجر می‌‌برند خسته و کسل کننده بودن روش‌‌هایی است که موسسات و آموزشگاه‌ها برای آموزش زبان استفاده می‌‌‌‌کنند‌. در این موسسات از روش‌های قدیمی و تکراری استفاده می‌شود که امروزه هیچ جذابیتی برای زبان‌آموزان ندارد و افراد را به کلاس زبان خود و یادگیری این زبان کاربردی تشویق نمی‌کند.(کاربردهای زبان انگلیسی در مقاله قبلی آمده) برای حل این مشکل و بالا بردن انگیزه زبان‌آموزان و کمک به آن‌ها که در نیمه‌های راه خسته نشوند و بتوانند مسیر خودرا تا انتها طی کنند و نتیجه مطلوب را کسب کنند ما تصمیم گرفتیم دوره‌های یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم را راه‌اندازی کنیم تا علاوه براینکه به آموزش زبان می‎پردازیم باعث شویم زبان‌آموزان عزیزمان ساعتی را به دور از شلوغی‌های شهر باشند و بتوانند در حین تفریح و سرگرمی به تقویت زبان انگلیسی خود کمک کنند و سطح رضایتشان نیز افزایش پیدا کند و به راحتی در آموزشگاه تخصصی زبان کوییک این روش  را زیر نظر متخصصان و اساتید خبره میاموزید.

  • یادگیری انگلیسی با فیلم هدیه‌ی تکنولوژی

فیلم یکی از روش‌های جدید و خلاقانه‌ای است که تکنولوژی در اختیار ما قرار داده است. صنعت فیلم‌سازی روز به روز در حال پیشرفت است فیلم‌ها در همه‌ی ژانرها و مناسب با همه‌ی سلیقه‌ها در حال ساخت هستند بنابراین این روش برای همه افراد امکان پذیر می‌باشد.

یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم چگونه باعث بالا بردن انگیزه برای یادگیری می‌شود؟

داشتن انگیزه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل موفقیت آمیز برای آموزش زبان دوم می‌باشد. امروزه تلویزیون بخش جدایی ناپذیری از زندگی تمام افراد می‌باشد. مرکز تحقیقاتی نیلسِن بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد هر آمریکایی به طور روزانه ۵ ساعت و ۴ دقیقه تلویزیون تماشا می‌کند, این آمار برای کشور ما ۴ ساعت است، همانطور که مشاهده می‌کنید زمان زیادی در طول روز برای تلویزیون دیدن صرف می‌شود و این فرصتی مناسب است که نیمی از این زمان را صرف یادگیری بکنیم. درنتیجه استفاده از فیلم‌ها برای آموزش امری منطقی است.

  • یادگیری زبان با فیلم‌های انگیزشی

فیلم‌های انگیزشی بسیاری امروزه منتشر می‌شوند که هدفشان بالا بردن انگیزه افراد برای رسیدن به هدف‌هایشان است, استفاده از این فیلم‌ها علاوه بر آن‌که از نظر روحی و روانی به زبان‌آموزان کمک می‌کند, باعث تقویت زبان انگلیسی آن‌ها نیز می‌شود.تعدادی از فیلمهای انگیزشی در زیر فهرست شده اند.

The Pursuit of Happyness

Rocky Balboa

Remember the Titans

  • فیلم‌ها زبان واقعیت را در اختیار شما می‌گذارد

فیلم‌ها شما را در برابر منبعی از زبان واقعی قرار می‌دهند و نمونه‌هایی از زبانی که در موقعیت‌ها و شرایط واقعی و زندگی روزمره و خارج از فضای آکادمیک مورد استفاده قرار می‌گیرند را در اختیار زبان‌آموزان می‌گذارد. این روش برای کسانی که در کشورهای انگلیسی زبان زندگی نمی‌کنند تنها راهی است که محیط واقعی را برایشان تداعی کنیم.

فیلم های انگیزشی

تماشای فیلم‌های انگیزشی به سهولت یادگیری زبان انگلیسی کمک خواهد کرد

آیا یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم برای کودکان نیز امکان‌پذیر می‌باشد؟

پاسخ به این سوال بله است. در این روش کودکان می‌توانند در کنار مشاهده انیمیشین‌های روز دنیا که مورد علاقه تمام کودکان است به کمک استاد زبان خود، زبان انگلیسی خود را تقویت نمایند. همچنین تماشای انیمیشن و یادگیری زبان به این روش باعث افزایش جذابیت کلاس‌ها برای کودکان می‌شود و حس تعلق را نیز در کودکان افزایش می‌دهد.

پاپکورن خود را آماده کنید و به یادگیری زبان انگلیسی با فیلم‌ بپردازید

وقتی تصمیم می‌گیرید با استفاده از فیلم دیدن، انگلیسی یاد بگیرید، درواقع یک سفر ماجراجویی را آغاز کرده‌اید؛ قرار است کلمه‌های جدید را از دزدان دریایی یاد بگیرید؛ نحوه تلفظ کلمه‌ها را توسط ماهی‌های انیمیشنی یاد خواهید گرفت.زمانی که کاراکترهای فیلم عاشق همدیگر می‌شوند، شما عاشق یادگیری زبان انگلیسی خواهید شد.

به نظر خیلی سرگرم‌کننده می‌رسد، مگر نه؟

پس در این مقاله ۵ فیلمی که برای یادگیری زبان مناسب هستند را معرفی می‌کنیم.

قبل از این‌که ادامه دهیم، باید بدانید که فقط با نگاه کردن فیلم‌ها نمی‌توانید از آن‌ها کلمات و عبارات جدید یاد بگیرید. لازم است که روش‌هایی مانند تکرار عبارات کوتاه و دیدن فیلم با زیرنویس و بدون آن را به کار بگیرید تا بتوانید با فیلم دیدن دایره لغات خود را گسترش دهید و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را تجربه کنید.

نگران نباشید، قرار نیست در تمام مدت تماشای فیلم حواستان به یادگیری زبان باشد، شما از فیلمتان لذت هم خواهید برد.

خب، بگذارید به اصل مطلب بپردازیم.

نکات لازم برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

فیلم موردعلاقه خود را انتخاب کنید. این مورد بسیار مهم است. اگر فیلمی که نگاه می‌کنید حوصله‌تان را سر ببرد، دیگر تمایلی به توجه کردن به فیلم نخواهید داشت و نمی‌توانید ۲ ساعت را برای دیدن این فیلم صرف کنید و به یادگیری زبان انگلیسی با فیلم بپردازید.

 برای یادگرفتن زبان انگلیسی باید فیلم‌های قدیمی مانند آواز زیر باران Singing in the rain  و مری پاپینز Mary poppins را می‌دیدیم. واقعاً از این فیلم‌ها بدمان نمی‌آمد اما هنگام دیدن این فیلم‌ها حوصله‌مان سر می‌رفت. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که فیلمی را انتخاب کنید که به دیدن آن علاقه دارید. برای انتخاب فیلم می‌توانید به سایت Rotten Tomatos بروید و نظرات منتقدین این سایت را در مورد صدها فیلم بخوانید و فیلم مناسب را انتخاب کنید و بعد یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را آغاز کنید.

فیلمی را انتخاب کنید که با سطح انگلیسی شما یکی باشد. به‌طور مثال اگر به‌تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اید، پیشنهاد می‌دهیم که انیمیشن ببینید زیرا انگلیسی استفاده‌شده در انیمیشن‌ها معمولاً بسیار ساده است و به‌راحتی درک می‌شود.

در مقابل اگر با فیلم رومئو و ژولیت شروع کنید، تقریباً هیچی از دیالوگ‌ها نخواهید فهمید زیرا در این فیلم، از زبان انگلیسی قدیمی استفاده می‌شود. درواقع حتی کسانی که برای مدتی روی زبان خود کار می‌‌کردند هم قسمت‌هایی از دیالوگ‌های این فیلم را نمی‌فهمند.

دیکشنری خود را همراه داشته باشید. سعی کنید برای فیلمی که می‌بینید، زیرنویس هم بگیرید. وقتی کلمه‌ای که تابه‌حال نشنیده‌اید را می‌شنوید، می‌توانید به‌راحتی با استفاده از زیرنویس آن را در دیکشنری پیداکرده و معنی آن را یاد بگیرید. وقتی برای پیدا کردن معنی یک کلمه تلاش می‌کنید، معنای آن کلمه را برای مدت طولانی‌تری در ذهن خود نگه خواهید داشت.

عبارت‌های کوتاه را تکرار کنید! بعضی وقت‌ها ممکن است عبارتی را در فیلم بشنوید که دوست داشته باشید آن را یاد بگیرید. عبارات عامیانه‌ای مانند hell yeah!، Sure thing؛ و You betcha! در زبان انگلیسی زیاد استفاده می‌شوند و اگر این عبارات را بلد باشید، مسلط‌تر به نظر می‌آیید. بلند گفتن این عبارات، به حفظ کردن آن کمک می‌کند و یکی از روش‌های آسان برای یادگیری کلمات و عبارات جدیدی است که به یادگیری زبان انگلیسی با فیلم کمک می‌کند.

فیلم را با زیرنویس و بدون آن نگاه کنید. سخت است برای اولین بار فیلمی را بدون زیرنویس ببینید. پیشنهاد ما این است که برای بار اول فیلم را با زیرنویس ببینید و اگر تصمیم گرفتید آن را برای بار دوم ببینید، زیرنویس را بردارید.

کودکان

تماشای فیلم و انیمیشن به یادگیری زبان انگلیسی کودکان کمک شایانی خواهد داشت

پیشنهادات ما برای آموزش زبان با فیلم سینمایی

خیلی مهم است که برای آموزش زبان با فیلم انگلیسی چه منابعی را تماشا می‌کنیم. چرا که اگر فیلمی نامناسب را تماشا کنیم نه تنها تغییری در یادگیری زبان ما ایجاد نمی‌شود بلکه باعث سردرگمی و دلزدگی می‌شود. لیست زیر بهترین گزینه‌ها را برای تماشا کردن در خدمت شما ارایه می‌دهد.

  1. Finding nemo در جست‌وجوی نِمو

این انیمیشن، در مورد دلقک ماهی به نام مارلین است که پسر خود، نِمو را گم می‌کند. در جست‌وجوی نِمو انیمیشنی معروف است که می‌توانید یادگیری زبان را از این انیمیشن شروع کنید.

مارلین سر راه، با ماهی دیگری به نام دوری مواجه می‌شود. مارلین و دوری، برای پیدا کردن نِمو کل اقیانوس را سفر می‌کنند. قصد ندارم داستان را لو بدهم اما این انیمیشن برای همه سنین مناسب و یکی از بهترین انیمیشن‌های ساخته‌شده توسط دیسنی است و تماشای آن برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم توصیه می‌شود.

  1. The Terminator نابودکننده

این سری فیلم‌ها در مورد جنگ میان ربات‌های هوش مصنوعی و انسان‌هاست که در زمان آینده اتفاق می‌افتد. وقتی انسان‌ها در شرف پیروزی در این جنگ هستند، ربات‌ها، برای کشتن انسان‌ها ربات‌هایی کشنده را، به زمان گذشته می‌فرستند.

هدف ربات‌های کشنده، کشتن رهبر انسان‌ها یعنی جان کانر John Connor و خانواده‌اش است این فیلم ژانر اکشن ماجراجویی دارد و در سبک خود یکی از بهترین فیلم‌های ساخته‌شده است.

  1. Titanic تایتانیک

فیلم تایتانیک یکی از فیلم‌های برتر تاریخ سینما است. این فیلم بر اساس داستانی واقعی است که داستان عاشقانه میان رز دویت بوکاتر Rose deWitt Bukater (دختر یک خانواده ثروتمند) و جک داوسون Jack Dawson (هنرمند فقیر که یواشکی سوار کشتی شده است) را روی صفحه‌نمایش می‌آورد.

این فیلم همچنین آخرین اتفاقات قبل از غرق شدن تایتانیک RMS Titanic را که یکی از کشتی‌های بزرگ و معروف آن زمان بود را به تصویر می‌کشد.

فیلم تایتانیک همچنین میزبان ترانه My Heart Will Go On از خواننده سلین دیون است که کسی روی زمین نیست که تابه‌حال آن را نشنیده باشد.

به‌جرئت می‌توانم بگویم که همه انگلیسی‌زبانان جهان این فیلم را دیده‌ و آهنگ معروف آن را شنیده‌اند. پس با دیدن این فیلم، آن را به لیست فیلم‌های زیبایی که دیده‌اید اضافه ‌کنید.

  1. Star Wars جنگ ستارگان

جنگ ستارگان از دیگر فیلم‌های سری است که پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را ببینید ولی یک‌چیز عجیب راجع به این فیلم وجود دارد. این سری به ترتیب فیلم‌برداری نشده است. اگر می‌خواهید از اول و به ترتیب رویدادها فیلم‌ها را ببینید، به این لیست سری بزنید.

در کل این فیلم‌ها به داستان جنگ میان دو جبهه می‌پردازد، جبهه جدیJedi Order و اربابان سایثSith lords.

در سری جنگ ستارگان، قدرتی به نام “Force” وجود دارد که تمام جهان را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. جدی‌ها اعتقاد دارند که از این قدرت باید برای گسترش دوستی و محبت استفاده کرد درحالی‌که اربابان سایث اعتقاددارند از این قدرت باید برای نابودی دیگران و گسترش بدی‌ها در جهان استفاده کرد.

شش فیلم جنگ ستارگان، قسمت‌های مختلف جنگ صد ساله میان این دو جبهه را نشان می‌دهد. هیچ فیلمی مانند فیلم جنگ ستارگان تابه‌حال ساخته نشده است و این سری یکی از سری‌های برتر تاریخ سینما است، تماشای آن به یادگیری زبان انگلیسی با فیلم کمک می‌کند.

5. آموزش زبان با سریال فرندز

به جهت اهمیت بالای فیلم کوتاه در یادگیری زبان انگلیسی موسسه تخصصی زبان کوییک، در متد آموزشی خود این بخش را قرار داده تا به این وسیله شما را به بهترین نحو ممکن با این روش یادگیری آشنا سازد. تاکید موسسه به آموزش زبان انگلیسی با استفاده از سریال فرندز می‌باشد و در ترم‌های مختلف و البته بالاتر تاکید بیشتری بر روی آموزش زبان انگلیسی از طریق فیلم کوتاه می‌باشد.

سریال فرندز

تاکید موسسه به آموزش زبان انگلیسی با استفاده از سریال فرندز می‌باشد

سوال‌های متداول در زمینه یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

بهترین فیلم ها مناسب جهت یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

بسته به سطح زبان شما فیلم‌های مختلفی وجود دارند، مانند: در جستجو نمو، نابود کننده و جنگ ستارگان. ولی علاقه شما تعیین کننده‌تر می‌باشد.

آیا تماشای فیلم باعث ارتقای دانش زبان انگلیسی می شود؟

یکی از روش‌های موثر برای ارتقاء زبان انگلیسی تماشای فیلم با روش‌های آموزشی استاندارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است، می‌باشد.

آیا موسسه تخصصی زبان کوییک کلاس‌های مخصوص فیلم دارد؟

یکی از سرفصل‌های مهم آموزش زبان انگلیسی در موسسه کوییک، برگزاری کلاس‌های تماشای فیلم می‌باشد.

آیا یادگیری زبان انگلیسی با فیلم برای سطوح مبتدی امکان پذیر است؟

انیمیشن‌هایی با زبان ساده برای سطوح مبتدی مناسب‌تر هستند.

آیا بهتر است فیلم‌ها با زیرنویس انگلیسی دیده شوند یا خیر؟

در روش صحیح تماشای فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی توصیه می‌شود که ابتدا یک بار فیلم را با زیرنویس انگلیسی و دفعات بعدی بدون زیرنویس تماشا کنید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 3.6]

4 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
سپهر صفایی

با سلام – بسیار کاربردی و عاااااالی – حتی برای من که مدرس دانشگاه هستم هم جالب بود – هرچند سلتا یا دلتا یا تی کی تی تقریبا موافق فرمایشات شما استاد عزیز هستند ولی بنده لذت بردم .اسم منو گوگل کنید مشخصات هست – ممنون استاد

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سپهر صفایی

سلام
ممنون هستیم از شما
این که مطلب نظر شما رو جلب کرد برای ما خیلی ارزشمند هست.

سپهر صفایی

من ۵ ستاره زدم ولی ۲ تا پرشد

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سپهر صفایی

ممنون از خواندن این مقاله
این که شما از خوندنش لذت بردید برای ما کافیه.

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته