آزمون ماک آیلتس چیست؟

آزمون آزمایشی آیلتس یا ماک (MOCK) دقیقاً مشابه آزمون واقعی آیلتس است با این تفاوت که فقط سطح آمادگی شما را برای آزمون اصلی می­سنجد و با شرکت در آزمون ماک آیلتس هیچ‌گونه مدرک معتبری به شما تعلق نخواهد گرفت. آزمون ماک آیلتس همان ساختار، سختی، نمره‌گذاری و زمان‌بندی آزمون آیلتس را دارد. اکثر داوطلبان آیلتس پیش از شرکت در آزمون واقعی، به‌عنوان ابزاری مفید برای سنجش آمادگی خود، آزمون‌های آزمایشی آیلتس را می‌گذرانند. اگر شما هم در مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس هستید این محتوا را تا انتها بخوانید تا همه چیز درباره آزمون ماک آیلتس را بدانید.

چه کسانی باید در آزمون‌های آزمایشی آیلتس شرکت کنند؟

زمانی که برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید، تمام تمرکز شما باید بر افزایش مهارت‌ها و یادگیری استراتژی‌ها باشد. بااین‌حال، تنها پس از شرکت در یک آزمون آزمایشی کامل آیلتس است که می‌دانید آیا برای موفقیت در امتحان کاملاً آماده هستید یا خیر. در واقع، شرکت در آزمون‌های آزمایشی به‌اندازه‌ای مهم است که باید آن‌ها را سنگ بنای آمادگی برای آزمون آیلتس خود قرار دهید.

چرا باید در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنیم؟

شرکت در آزمون‌های آزمایشی آیلتس یک مرحله ضروری در طول فرایند آمادگی آیلتس است.  شرکت در این آزمون‌ها برای شما دستاوردهای زیادی  را به همراه دارد:

ارزیابی مهارت‌های زبانی در آزمون ماک آیلتس

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم آزمون آزمایشی آیلتس همانند آزمون اصلی از یک ساختار برخوردار است در نتیجه هر چهار مهارت زبانی یعنی اسپیکینگ(Speaking)، ریدینگ(Reading)، رایتینگ(Writing)و لیستنینگ(Listening) را در طول فرایند آزمون می­سنجد. پس شما با شرکت در این آزمون‌ها نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می‌کنید و این موضوع به شما کمک می‌کند که هدف‌مندتر شوید و بر اساس نقاط قوت و ضعفتان برنامه‌ریزی جامع‌تری داشته باشید.  همچنین  با شرکت در آزمون ماک آیلتس می‌توانید بهترین راهکارها و استراتژی‌ها در طول مدت آزمون را بررسی کنید.

تجربه شرکت در آزمون آیلتس پیش از آزمون اصلی

نه‌تنها برای شما بلکه برای بسیاری از داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس دلهره‌آور است. شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس این فرصت را به شما می‌دهد که بر اضطراب خود غلبه کنید و اعتمادبه‌نفس بیشتری به دست آورید. آشنایی بیشتر با محیط و شرایط برگزاری آزمون تا حدی زیادی از اضطراب شما کم می‌کند و موقعیتی را فراهم می‌کند تا بتوانید با زمان‌بندی در طول آزمون آشنا شوید و تکنیک‌های زمان‌بندی آزمون آیلتس را به کار بگیرید.

صدور کارنامه در آزمون ماک آیلتس

تمامی فرایندها در آزمون ماک  مشابه آزمون آیلتس است  در نتیجه برای شما کارنامه‌ای صادر می‌شود  که معمولاً در زمان کمتری نسبت به کارنامه آزمون  آیلتس در اختیار شما قرار می‌گیرد. برخی از مراکز برگزارکننده ی آزمون‌های آزمایشی آیلتس علاوه بر تصحیح کلی آزمون شما از ممتحنان کمک می‌گیرند و برای شما بازخوردهایی را ثبت می‌کنند. با این کار شما اشتباهات خود را می‌شناسید و درصدد اصلاح آن‌ها برمیایید. همچنین نتایج آزمون‌های ماک آیلتس دید بهتری به مشاور و مربیان شما می‌دهد تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

کاهش هزینه‌ها با شرکت در آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس خود به‌تنهایی چشمگیر است. حال‌آنکه امتیاز نهایی شما نیز مورد دلخواهتان نباشد و به شما کمک نکند. اگر شما بخواهید نمرهٔ خود را افزایش دهید مجبورید در آزمون آیلتس مجدد شرکت کنید و هزینه ی آن را به طور کامل بپردازید. اما با شرکت در آزمون‌های ماک آیلتس که هزینه‌ای بسیار کمتر در مقایسه با آزمون آیلتس دارند با توانایی‌های خود آشنایی می‌شوید و با برنامه‌ریزی بهتر نمره ی خود را افزایش می‌دهید.

چرا در باید در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنیم؟

مزیت های شرکت در آزمون ماک آیلتس

زمان مناسب برای شرکت در آزمون آزمایشی  ماک آیلتس

چه موقع باید در آزمون ماک شرکت کنم؟ این سؤالی است که اکثر داوطلبان از خود می‌پرسند و پاسخ مناسبی برای آن وجود ندارد؛ زیرا شما هر زمان که بخواهید می‌توانید در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید. اهمیتی ندارد که در کجای مسیر آمادگی آیلتس هستید، این آزمون به شما کمک می‌کند که سطح خود را بشناسید و از سایر مزایای آن بهره‌مند شوید؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که تازه‌وارد آیلتس شده‌اید، یا در اواسط آمادگی خود هستید یا چند روز دیگر باید در آزمون آیلتس خود شرکت کنید. آزمون آزمایشی آیلتس همیشه چیزی برای ارائه به شما دارد.

مزایای شرکت در آزمون ماک آیلتس در ابتدای آمادگی

اگر در ابتدای مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس هستید، شرکت در آزمون آزمایشی به شما کمک می‌کند تا با این آزمون آشنا شوید و به شما ایده‌ای از ظاهر آزمون آیلتس می‌دهد.

به‌عنوان یک تازه‌وارد، یکی از اولین مزایای شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس این است که با بخش‌های مختلف آزمون آیلتس آشنا می‌شوید، یعنی. گوش‌دادن، خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن. همچنین در مورد تسک‌های مختلف در هر بخش، تعداد سؤالات هر بخش و حتی زمان برگزاری آزمون نیز خواهید آموخت. دانستن این اطلاعات برای شروع سفر شما به سمت موفقیت در آیلتس ضروری است.

مزایای شرکت در آزمون ماک آیلتس در میانه مسیر

اگر در میانه مراحل آمادگی خود برای آزمون آیلتس هستید، آزمون آزمایشی آیلتس می‌تواند تمرین مفیدی در مدیریت زمان باشد. همچنین به شما نشان می‌دهد که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر و به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را بشناسید و تا زمانی که هنوز زمان دارید، آنها را بهبود بخشید.

انواع سؤال در هر مهارت آزمون آیلتس وجود دارد و داوطلبان آیلتس معمولاً در پاسخ به یک یا چند نوع سؤال خاص با مشکل مواجه می‌شوند؛ بنابراین با شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس، متوجه خواهید شد که کدام یک از این نوع سؤالات برای شما مشکل ایجاد می‌کند و کدام یک نقطه قوت شما هستند.

مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین مسائل در آزمون آیلتس است. در آزمون‌های آزمایشی آیلتس، می‌توانید مهارت‌های مدیریت زمان خود را تمرین کرده و بهبود بخشید. این به این معنی است که از زمانی که برای یک بخش در نظر گرفته شده است به‌خوبی استفاده کنید. همچنین شامل یادگیری این است که چگونه به‌اندازه کافی سریع باشید تا به همه سؤالات به‌موقع و بدون اشتباه پاسخ دهید.

مزایای شرکت در آزمون ماک آیلتس پیش از آزمون آیلتس

مهم‌تر از همه، اگر به‌روز آزمون آیلتس خود نزدیک هستید، شرکت در یک آزمون آزمایشی می‌تواند به شما کمک کند تا یک‌بار دیگر محیط آزمون را تجربه کنید و به شما اجازه می‌دهد تا بررسی‌ها و تمرینات نهایی را انجام دهید. بسیاری از چیزها ممکن است در روز آزمون آیلتس شما اشتباه پیش برود و شما باید برای آنها آماده باشید. عصبی شدن در آزمون آیلتس بسیار رایج است و می‌توان گفت  فاجعه‌بار است. بسیاری از داوطلبان آیلتس فقط به دلیل مضطرب بودن یا مواجهه با سؤالات سخت نمره خود را از دست می‌دهند. اگر قبل از شرکت در آزمون آیلتس واقعی خود، به‌اندازه کافی تست‌های آزمایشی بدهید، می‌توان از این مسائل به‌راحتی جلوگیری کنید. بنا به گفته سایت ieltsidpindia:

Mock tests replicate the structure and format of the IELTS exam, allowing you to become familiar with the different sections, question types, and instructions. This familiarity reduces anxiety and helps you feel more confident during the actual test.

ترجمه: آزمون‌های ماک ساختار و قالب آزمون آیلتس را تکرار می‌کنند و به شما امکان می‌دهند با بخش‌ها، انواع سؤالات و دستورالعمل‌های مختلف آشنا شوید. این آشنایی اضطراب را کاهش می دهد و به شما کمک می کند در طول آزمون واقعی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

زمان مناسب برای شرکت در آزمون آزمایشی  ماک آیلتس

مزایای شرکت در آزمون ماک آیلتس در ابتدای آمادگی، میانه مسیر و پیش از آزمون آیلتس

مکان مناسب برای شرکت در آزمون آزمایشی  ماک آیلتس

برای انتخاب یک مرکز برگزارکننده آزمون ماک آیلتس باید فاکتورها و مشخصات زیادی را در نظر بگیرید که در ادامه مهم‌ترین این فاکتورها را ذکر می‌کنیم:

  • آزمون‌های آزمایشی کامل: آزمون آزمایشی که در آن شرکت می‌کنید باید کاملاً مشابه آزمون آیلتس باشد؛ زیرا هدف آمادگی برای آزمون اصلی است.
  • استفاده از سؤالات آیلتس: آزمون آزمایشی آیلتس فقط باید از سؤالات واقعی نوشته شده توسط شورای بریتانیا استفاده کند. در غیر این صورت، آنها به هدف خود که شما را برای آزمون آیلتس آماده می‌کنند، عمل نمی‌کنند.
  • جزئیات پرسش‌وپاسخ به طور کامل: پس از شرکت در آزمون آزمایشی، جزئیات سؤالات به همراه پاسخ‌های شما و پاسخ‌های صحیح به شما داده می‌شود. به‌این‌ترتیب، می‌دانید که به چه سؤالاتی اشتباه پاسخ داده‌اید و چه اشتباهاتی در طول آزمون مرتکب شده‌اید تا بتوانید از انجام آنها در آزمون آیلتس خودداری کنید.
  • گزارش‌های تشریحی: یک گزارش تحلیلی یکی از ویژگی‌های ضروری یک آزمون آزمایشی آیلتس خوب است. گزارش‌های تحلیلی دقیقاً به شما نشان می‌دهند که چگونه با اشاره به نقاط قوت و ضعف خود امتیاز خود را بهبود بخشید؛ بنابراین اگر به دنبال بهبود نمره باند آیلتس خود با شرکت در آزمون آزمایشی هستید، حتماً در آزمون آزمایشی با گزارش تحلیلی شرکت کنید.
  • ممتحنین معتبر آیلتس: نتیجه آزمون آیلتس شما توسط ممتحنین معتبر آیلتس از IDP و شورای بریتانیا بررسی و علامت‌گذاری می‌شود. این ممتحنین شرایط لازم برای ارزیابی نتایج شما را بر اساس معیارهای آیلتس دارند. برای اطمینان از اینکه نتایج آزمون آزمایشی شما با آزمون آیلتس آینده شما قابل‌مقایسه است، باید مطمئن شوید که ممتحنین معتبر آیلتس نیز آزمون آزمایشی شما را بررسی می‌کنند؛ بنابراین مطمئن شوید که ارائه‌دهنده آزمون آزمایشی شما از ممتحنین معتبر آیلتس برای ارزیابی آزمون شما استفاده می‌کند.

آزمون ماک آیلتس کامپیوتری یا کاغذی

زمانی که نوبت به آزمون‌های آزمایشی آیلتس می‌رسد، سهولت دسترسی و سرعت تحویل کارنامه دو نکتهٔ ضروری هستند که باید به آن‌ها حتماً توجه کنید. هیچ‌کس نمی‌خواهد هفته‌ها صبر کند تا نتیجه ماک خود را دریافت کند. به‌هرحال، این یک تست تمرینی است که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم، و تمرین زمانی مؤثرتر است که در عرض چند روز تصحیح شود.

پس از انتخاب مرکز برگزارکننده ی آزمون آزمایشی مناسب، شما باید شرایط خود را ابتدا در نظر بگیرید و تصمیم  بگیرید که در آزمون آیلتس کامپیوتری می‌خواهید شرکت کنید یا آیلتس کاغذی. پیشنهاد ما به شما این است که در آزمون‌های آزمایشی مشابه آزمون آیلتس نهایی خود شرکت کنید البته همچنان انتخاب ماک کاغذی یا کامپیوتری با شماست. چنانچه دسترسی به محل برگزارکننده آزمون ماک برای شما آسان است به‌صورت حضوری  مورد سنجش قرار بگیرید. اما اگر به مراکز آزمون آزمایشی آیلتس دسترسی ندارید و نمی‌توانید در محل حاضر شوید از آزمون‌های آزمایشی به‌صورت آنلاین استفاده کنید.

به دلیل به وجود  این‌گونه محدودیت‌ها، محبوبیت آزمون‌های آزمایشی کامپیوتری در طول سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است و نیز ازآنجایی‌که پاسخ‌های داوطلب به‌صورت آنلاین ارسال می‌شود، این آزمون‌ها به‌سرعت بررسی می‌شوند و نتایج در عرض چند روز در دسترس هستند.

آزمون ماک آیلتس کامپیوتری یا کاغذی

آزمون ماک آیلتس به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار میشود

انواع آزمون ماک آیلتس

انواع گوناگونی از آزمون‌های ماک آیلتس وجود دارد. برخی از این آزمون‌ها به‌صورت جامع هستند و تمامی هر چهار مهارت زبان انگلیسی را می‌سنجند. درحالی‌که برخی دیگر فقط یکی از هر چهار مهارت را بررسی می‌کند. قطعاً شرکت در آزمون‌های ماک جامع مزایای بیشتری دارند؛ ولی بسیاری از افراد بر تمرکز و تقویت هر یک از چهار مهارت در آزمون‌های مخصوص هر یک از مهارت‌ها شرکت می‌کنند.

هزینه ی آزمون ماک

نمونه‌های زیادی از آزمون‌های ماک رایگان در اینترنت وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده و تمرین کنید. اما شرکت در یک آزمون ماک استاندارد که بتوانید تمام استراتژی‌ها و تکنیک‌های آیلتس را به کار بگیرید و کارنامه‌ای جامع به دست آورید توسط مؤسسات بسیاری برگزار می­شود که هزینه براست. هزینه ی آزمون های ماک آیلتس به شرایط زیادی بستگی دارد که تمامی آن‌ها انتخاب شماست:

  • باید نوع آزمون را شما تعیین کنید: هزینه شرکت در آیلتس ماک آکادمیک یا جنرال با یکدیگر متفاوت است.
  • انتخاب محل آزمون: هزینه شرکت در آزمون آنلاین در خانه با شرکت در آزمون آنلاین در مرکز آزمون و نیز هزینه آزمون ماک کاغذی کاملاً متفاوت است.
  • انتخاب نوع کارنامه: برای تمامی آزمون‌های ماک یک کارنامه مشابه آزمون آیلتس صادر می‌شود؛ اما اگر به یک کارنامه دیگر که شامل تمامی بازخوردها توسط ممتحن است باید هزینه اضافه پرداخت کنید.
  • انتخاب سنجش به‌صورت جامع یا جز به جز: شما باید انتخاب کنید که می‌خواهید در آزمون جامع ماک شرکت کنید یا اینکه فقط یکی از مهارت‌های زبانی را می‌خواهید بسنجید.

اما برای  نمونه  در شهریور 1402 هزینه ی شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس به شکل جامع نهایت تا حدود 1 میلیون تومان است.

توصیه آخر در مورد آزمون ماک آیلتس

در طول این محتوا به طور کامل همه چیز درباره آزمون ماک آیلتس را آموختید و با ضرورت شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس آشنا شدید. پیشنهاد آخر ما برای شما این است که شرکت در این آزمون ها را از ابتدای مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس جدی بگیرید زیرا این آزمون باعث پیشرفت شما خواهد شد.

سؤال های متداول در مورد آزمون ماک آیلتس

آزمون آزمایشی ماک آیلتس چیست؟

یک آزمون تمرینی است که توسط بسیاری از مؤسسات ارائه می‌شود تا پیش از آزمون آیلتس دانش زبانی خود را در آزمون‌های مشابه تست کنید.

قبل از آزمون آیلتس باید چند آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنم؟

بستگی به شما دارد؛ اما اکثر داوطلبان موفق آیلتس هر ماه در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند.

آیا نمره ی آزمون ماک آیلتس مشابه نمره ی آزمون آیلتس می‌شود؟

امتیاز نهایی در آزمون آیلتس به عوامل مختلفی همچون آمادگی ذهنی و تمرکز شما در مدت‌زمان آزمون و همچنین میزان سختی و راحتی سؤالات آزمون بستگی دارد. اما به‌طورکلی می‌توان گفت نمره‌ای که پس از ماک آیلتس دریافت می‌کنید، تفاوت چندانی با نمرهٔ نهایی شما در آزمون آیلتس ندارد.

آزمون ماک از چه بخش‌هایی تشکیل می شود؟

آزمون ماک از چهار بخش تشکیل می شود که سه بخش آن یعنی لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ به‌صورت کتبی و اسپیکینگ به‌صورت شفاهی برگزار می شود.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته