راه های تقویت زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی همیشه به معنای شرکت در کلاس و مطالعه گرامر نیست. بلکه باید در خارج از کلاس نیز به دنبال راه‌های تقویت زبان انگلیسی باشید. راه‌های زیادی برای بهبود درک شما از زبان وجود دارد که بسیاری از آنها در واقع می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند.

همچنین این یک واقعیت شناخته شده است که افراد مختلف به روش‌های یادگیری متفاوت پاسخ می‌دهند. گاهی اوقات نشستن در کلاس درس یا خواندن کتاب درسی برای شما مناسب نیست. بلکه چند تیکنی بیشتر م تواند به شما در بهبود مهارت کمک کننده باشد.

بنابراین اگر مایل به بهبود زبان انگلیسی خود (یا هر زبان دوم دیگری هستید) برخی از نکاتی که در این مقاله آمده است می‌توانید در مسیر خود قرار دهید. بی شک تمام اینراه‌های تقویت زبان انگلیسی برای شما کارساز نخواهد بود، اما اگر تعدادی از این ایده‌ها را به روند یادگیری زبان خود اضافه کنید، مطمئناً پیشرفت‌هایی را مشاهده خواهید کرد.

تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی به یادگیری شما کمک میکند

1. تلویزیون و فیلم را به زبان انگلیسی تماشا کنید

نه تنها بریتانیا و ایالات متحده بهترین برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی جهان را که مناسب یادگیری زبان است را تولید می‌کنند، بلکه سایر کشورهای جهان نیز برنامه‌هایی ترلید می‌کنند که می‌توانید در حین تماشای آنها زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرید. اگر هنوز با زبان در هر سطحی (از مبتدی تا متوسطه بالا) آشنا هستید، ارزش آن را دارد که زیرنویس انگلیسی را روی آن قرار دهید تا بتوانید همزمان بخوانید و گوش دهید.

همچنین می‌توانید به ایستگاه‌های رادیویی انگلیسی گوش دهید و منابع شنیداری زیادی را در اینترنت پیدا کنید. ایده دیگر این است که زیرنویس‌های انگلیسی را روی فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی ایرانی قرار دهید تا بتوانید همراه با آن‌ها به زبان انگلیسی بخوانید و در حین انجام ترجمه‌ها را نیز بشنوید.

2. کتاب یا روزنامه انگلیسی بخوانید

خواندن یک راه عالی برای تمرین زبان انگلیسی است. شما می‌توانید یک کلمه را در یک زمان با سرعت خود بیان کنید، بدون اینکه معلم به کار شما نظارت داشته باشد. اگر در سطح مبتدی تا متوسط هستید، کتاب کودکان را انتخاب کنید چراکه راحت‌تر از کتاب بزرگسالان است.

روزنامه‌ها هم ارزش خواندن دارند. نه تنها یکی از راه‌های تقویت زبان انگلیسی است، بلکه در مورد رویدادهای محلی و ملی نیز اطلاعاتی می‌توانید کسب کنید که این اطلاعات می‌تواند هنگام برقراری ارتباط با دیگران مفید باشد. روزنامه‌ها و مجلات رایگان، و همچنین روزنامه‌های تبلوید که از زبان پایه‌تری استفاده می‌کنند، شاید برای زبان آموزان سطح پایین بهتر باشند.

3. به وسایل خانه خود برچسب بزنید

این یک راه سریع و ارزان برای بهبود دانش شما در مورد واژگان وسایلی است که در طول روز با آنها سرور کار دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بسته برچسب بخرید و سپس نام وسایل موجود در خانه خود را روی آنها بنویسید، مانند تلفن، پنجره، آینه و غیره. این راه برای زبان آموزان سطح پایین عالی است.

4. از واژگان جدید یادداشت برداری کنید

هر زمان که کلمه جدیدی یاد می‌گیرید، چه در کلاس درس و چه زمانی که بیرون از خانه هستید، حتماً آن را یادداشت کنید. هر زمان که وقت آزاد دارید، می‌توانید آنچه را که یاد گرفته اید را تمرین کنید. حتی می‌توانید این کار را روی تلفن خود انجام دهید تا نیازی به همراه داشتن نوت بوک نداشته باشید.

همچنین بهتر است که ترجمه را به زبان خود یادداشت کنید.

5. اطراف خود را با انگلیسی زبانان احاطه کنید

اگر وقت خود را خارج از کلاس درس با افرادی از کشور خود بگذرانید، فرصت بزرگی را برای تمرین زبان انگلیسی از دست خواهید داد. اگر سعی کنید با دیگر انگلیسی زبانان دوست شوید، مجبور خواهید شد به زبان انگلیسی صحبت کنید. شما همچنین چیزهایی مانند زبان عامیانه و مکالمه انگلیسی را یاد خواهید گرفت که بعید است در کلاس درس یاد بگیرید.

اگر برای پیدا کردن انگلیسی زبانان مشکل دارید، حداقل سعی کنید وقت خود را با افرادی بگذرانید که خارج از دوره آموزشی خود هستند و از کشورهایی غیر از کشور شما هستند. به این ترتیب، شما مجبور هستید که به انگلیسی صحبت کنید. راه دیگر برای تقویت زبان انگلیسی شرکت در کلاس خصوصی است تا بتوانید با معلم خود صحبت کنید.

6. بهترین زمان خود را برای یادگیری مشخص کنید

آیا شما صبح یا عصر یادگیری بهتری دارید؟ اگر می‌توانید زمانی که مغزتان در پربازده‌ترین حالت خود است، تمرین کنید، باید در این زمان به یادگیری زبان خود بپردازید. برخی از افراد اول صبح بهترین کار را انجام می‌دهند و بعد از ناهار یادگیری کمتری دارند در حالی که برخی دیگر بعد از نهار یادگیری بهتری دارند.

به این فکر کنید که چه زمانی بهترین عملکرد را دارید و یادگیری خود را مطابق با آن برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، هیچ فایده‌ای ندارد که شروع به خواندن دروس در اواخر شب کنید، در صورتی که در این مدت به راحتی تمرکز خود را از دست می‌دهید.

شنیدن موسیقی های انگلیسی راه دیگری برای تقویت زبان است

7. به موسیقی به زبان انگلیسی گوش دهید

علاوه بر تماشای فیلم و تلویزیون، گوش دادن به موسیقی یکی دیگر از راه‌های عالی و سرگرم کننده برای بهبود درک شما از زبان است. هزاران هزران موسیقی انگلیسی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. شما تمامی آهنگ‌ها را می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید.

شما می‌توانید یک آهنگ را در روز گوش دهید و متن آهنگ را با آن بخوانید. اگر به کلمه‌ای برخورد کردید که نمی فهمید، در مورد آن تحقیق کنید. اگر سطح زبان شما پایین است، به سراغ موسیقی محلی، کانتری یا آکوستیک که ریتم کندتری دارند، بروید.

هنگامی که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردید، می‌توانید به سراغ موسیقی رپ بروید، که معمولاً درک آن بسیار سخت‌تر است.

8. تبادل دانش زبان

علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی در کلاس، می‌توانید فردی را بیابید که مشتاق یادگیری زبان شما و تبادل اطلاعات با شما باشد. توانایی صحبت کردن به یک زبان دیگر، موهبت است. زبان مادری هرچه که باشد حتما فردی هست که بخواهد آن را یاد بگیرد.

می توانید با آنها ملاقات کنید و با یکدیگر کار کنید، دانش را مبادله کنید و به پیشرفت یکدیگر کمک کنید. این یکی از راه‌های تقویت زبان انگلیسی است که می‌تواند حتی در وقت شما صرفه جویی کند چراکه سرعت یادگیری را افزایش می‌دهد.

9. هر زمان که می‌توانید انگلیسی را تمرین کنید

این بسیار مهم است که یادگیری زبان انگلیسی خود را به کلاس درس محدود نکنید. سعی کنید به کتابخانه بروید و یادداشت‌های خود را مطالعه کنید، به زبان انگلیسی بخوانید و بنویسید و با اتباع انگلیسی و سایر انگلیسی زبانان صحبت کنید.

وقتی شب‌ها در رختخواب هستید، یادداشت‌های انگلیسی خود را مرور کنید و سعی کنید واژگانی را که در حال خوابیدن هستید، حفظ کنید. اولین کاری که صبح هنگام خوردن صبحانه انجام می‌دهید، می‌تواند یادگیری چند کلمه جدید باشد. هیچ زمان از یادگیری فرار نکنید.

10. صدا خود را ضبط کنید

از ضبط کننده گوشی هوشمند خود نهایت استفاده را ببرید و تلفظ را تمرین کنید. این یک راه خوب برای یادگیری تلفظ است زیرا ممکن است زمانی که برای اولین بار آن را می‌شنوید، تلفظ آن را متوجه شوید اما بعداً آن را فراموش کنید.

اگرچه ممکن است معلم شما دوست نداشته باشد که این کار را انجام دهید و همیشه باید از آنها اجازه بگیرید، ضبط دروس می‌تواند مفید باشد. همانطور که در مسیر خانه هستید یا به خواب می‌روید، می‌توانید به آن گوش دهید. این روش یکی از راه‌های تقویت زبان انگلیسی است که برای مرور اطلاعات و تمرین گوش دادن، و همچنین اصلاح برخی از تلفظ‌ها مفید است.

11. یک فرهنگ لغت دو زبانه خوب تهیه کنید

یک فرهنگ لغت دوزبانه بهترین دوست شما در هنگام یادگیری زبان انگلیسی است. با این حال، مراقب باشید که بسیاری از لغت نامه‌های موجود اشتباهات و ترجمه‌های نادرست زیادی دارند. کمی تحقیق کنید و هزینه بیشتری برای بهترین دیکشنری پرداخت کنید.

همچنین شایان ذکر است که تعدادی از مترجمان آنلاین و فرهنگ لغت الکترونیکی در تلفن‌های هوشمند نمی توانند چندان مناسب باشند. اگر شما بدون دانستن کاربرد  معنی دت کلمه آن را استفاده کنیدُ معلمتان به راحتی متوجه می‌شود.

12. اصطلاحات و افعال عبارتی انگلیسی را یاد بگیرید

تعدادی از جنبه‌های زبان انگلیسی وجود دارد که شما همیشه نمی توانید آنها را در یک کتاب دوره آکادمیک بیابید. چیزهایی مانند اصطلاحات و افعال عبارتی در مکالمات روزمره انگلیسی بسیار رایج هستند.

اگر بتوانید اینها را بیاموزید، صحبت کردن و درک مکالمات با زبان مادری برایتان آسان‌تر خواهد بود. اگرچه این نوع زبانی نیست که بتوانید از ان در نوشتن مقالات دانشگاهی استفاده کنید، اما مسلماً برای بهبود توانایی درک شما از زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما

13. هر روز بنویسید

نوشتن یک راه عالی برای استفاده از واژگان جدید و افزایش مهارت شما در دستور زبان است. سعی کنید هر روز با استفاده از کلمات و دستور زبان جدیدی که یاد گرفته اید، چیزی بنویسید. حتی اگر فقط چند جمله باشد، بسیار مهم است که به این کار عادت تبدیل شود.

همچنین این روش یک راه عالی برای دانستن میزان پیشرفت شماست. اگر به دوستان که مسلط به زبان انگلیسی هستند یا معلمی دسترسی دارید، می‌توانید از آنها بخواهید که نوشته شما را بررسی کنند و نکاتی جهت بهبود به شما بگویند.

14. آنچه را که می‌خواهید یاد بگیرید به معلم خود بگویید

اگر در یک آموزشگاه زبان انگلیسی یاد می‌گیرید یا دروس خصوصی می‌گذرانید، ممکن است همیشه آنچه را که می‌خواهید یاد نگیرید. با این حال، دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید یاد بگیرید برای معلم شما ممکن است دشوار باشد مگر اینکه به آنها بگویید. بنابراین اگر فکر می‌کنید که مثلاً به شما بیش از حد می‌نویسند و تلفظ کافی را ندارند، باید به آنها بگویید. آنها از بازخورد خوشحال خواهند شد.

15. اشتباهات خود را به خاطر بسپارید

اینکه اشتباه بکنید غیرقابل انکار است.‌ اما این احتمال وجود دارد که شما اشتباهات مشابه را بارها و بارها انجام دهید. اما زمانی که معلم آن را تصحیح می‌کند، چه کتبی یا شفاهی، به آنها پی می‌برید.

شاید فراموش کرده اید که زمان مناسب برای نوشته چه زمانی است یا زمان‌های گذشته ساده و حال کامل را چگونه در یک مقاله بیاورید. می‌توانید با کمک گرفتن متوجه شوید که چگونه باید به شکل درستی از آنها استفاده کرد.

16. خود را در شرایط سخت قرار دهید

به دنبال موقعیت‌هایی باشید که بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید؛ به انگلیسی بخوانید و گوش دهید تا بتوانید از گوشه امن خود خارج شوید. کنید. این روشیکی از راه‌های تقویت زبان انگلیسی است و شاید بتوان گفتکه بهترین راه است، شما واقعاً بر آنچه می‌گویید تمرکز می‌کنید و شما را به موقعیت‌های واقعی عادت می‌دهد.

سعی کنید در یک رستوران غذا سفارش دهید، با یک نفر در مرکز اطلاعات توریستی صحبت کنید یا فقط در یک بار با یک فرد بومی صحبت کنید. از اشتباه کردن نترسید چراکه در واقع راهی عالی برای درک اینکه چرا به روش خاصی کار می‌کند، است.

17. زبان را در رسانه‌های اجتماعی یا گوشی هوشمند خود تغییر دهید

آیا تا بحال پیش آمده است که زبان گوشی خود را انگلیسی کنید؟ این در واقع می‌تواند راه خوبی برای یادگیری زبان باشد. اگر تنظیمات فیس بوک، توییتر و تلفن هوشمند خود را «انگلیسی» کنید، می‌توانید در حین برقراری ارتباط با دوستان، به یادگیری زبان ادامه دهید.

18. واقع بین باشید

بسیاری از زبان آموزان می‌خواهند انگلیسی خود را با سرعت غیرواقعی بهتر کنند. اما شما باید برای خود اهدافی تعیین کنید که واقع‌بینانه باشند. معلم فقط برای ارائه مطالب درسی و تمرین، فقط چند ساعت در روز با شماست. وظیفه شما این است که آنچه را که به شما آموزش داده شده است را به خاطر بسپارید و به درستی از آن استفاده کنید.

نمی توانید انتظار داشته باشید که در عرض چند هفته سر کلاس حاضر شوید و بتوانید به زبان صحبت کنید. شما باید کارهای زیادی را خارج از کلاس انجام دهید و تا حد امکان از مغز خود استفاده کنید.

19. بهترین راه خود را برای بهبود پیدا کنید

به طور معمول یک کودک در محاصره زبان مادری خود می‌تواند آن را یاد بگیرد. او غوطه وری زبانی را تجربه می‌کند و به تدریج، در طول سال ها، جنبه‌های مختلف زبان خود را بهبود می‌بخشد. کودکان خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را یاد می‌گیرند. بعضی چیزها راحت‌تر از بقیه یاد می‌گیرند اما همه آنها بسیار مهم هستند.

بنابراین برای بهبود سریع و آسان زبان انگلیسی، به این فکر کنید که چقدر به شما در بهبود زبان خود – خواندن، نوشتن و صحبت کردن – کمک کرده است و سعی کنید به یاد داشته باشید که کدام روش برای شما راحت‌تر بود. به عنوان مثال، اگر برایتان راحت‌تر بود که با مطالعه در مدرسه پیشرفت کنید، سعی کنید کتاب‌های انگلیسی آسان برای خواندن پیدا کنید و اعتماد به نفس، دایره لغات و درک خود را تقویت کنید. یا اگر از گرامر لذت می‌برید، فعالیت‌های گرامر آنلاین را با EF English Live انجام دهید.

20. دستورالعمل‌هایی را برای پیروی و بهبود زبان انگلیسی بیابید

به عنوان مثال در تلفظ انگلیسی مانند “what, where, “when” ، “the cat, sat on the mat”  یا در صرف افعالی مانند “go, going, gone ” از آسان به دشوار بروید، اگرچه گاهی اوقات خوب است خودتان را به چالش بکشید زیرا تلاش برای بیان چیزهای پیچیده‌تر به شما انگیزه می‌دهد تا حتی بیشتر پیشرفت کنید. وقتی در حال بهبود واژگان انگلیسی خود هستید، کلمه را با تصویری در ذهن خود مرتبط کنید. به عنوان مثال، برای تصویر “گل” یک گیاه زیبا در حال رشد است، در حالی که ممکن است به کسی فکر کنید که از “آرد” برای تهیه نان استفاده می‌کند.

21. قبل از هر کلاس انگلیسی به راحتی مطالعه کنید

یکی دیگر از راه‌های تقویت زبان انگلیسی این است که در مورد موضوع درس انگلیسی آنلاین بعدی خود تحقیق کنید. معلم خود را با گفتن واژگان مرتبط تحت تأثیر قرار دهید یا ممکن است سؤالاتی را پیدا کرده باشید که می‌خواهید بپرسید. سعی کنید 10 دقیقه قبل از کلاس وارد رایانه خود شوید و ذهن خود را برای انگلیسی آماده کنید. خواندن در مورد موضوع درس، قبل از کلاس، می‌تواند به شما کمک کند تا برای کلاس آماده شوید و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید منظور خود را بهتر بیان کنید.

22.  به آنچه دیگران در کلاس می‌گویند، گوش دهید

در طول کلاس‌های گروهی آنلاین، برخی از دانش‌آموزان صدای همکلاسی‌های خود را کم می‌کنند تا زمانی که نوبت به صحبت کردن برسد. این کار خوبی نیست! به آنچه دیگران می‌گویند گوش کنید. اول اینکه ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوند که شما هم مرتکب می‌شوید و وقتی معلم آنها را تصحیح کرد، هر دو می‌توانید پیشرفت کنید. دوم اینکه انگلیسی زبانی است جهانی و شما باید به شنیدن آن از زبان مردم در سراسر جهان عادت کنید. یک فرد فرانسوی که انگلیسی صحبت می‌کند ممکن است با یک فرد چینی متفاوت باشد. انگلیسی زبان تمام دنیاست، بنابراین با بتوانید تمامی لهجه‌ها را درک کنید.

23. بعد از هر کلاس درس و یادداشت‌ها را مرور کنید.

در پایان درس، فراموش نکنید که اسلایدها و لغات را مرور کنید یا یادداشت‌های خود را دوباره مرورو کنید. اگر کلماتی وجود دارد که نمی دانید، آنها را یادداشت کرده و بعداً مرور کنید. روز بعد باید سعی کنید با یادداشت کردن آنچه که بهبود داده اید یا صحبت کردن با کسی در مورد درس به زبان انگلیسی، تجدید نظر کنید.

24. سعی کنید به انگلیسی فکر کنید

یکی ا راه‌های تقوبت زبان انگلیسی، فکر کردن به این زبان است. بله، درست شنیدید، سعی کنید به انگلیسی فکر کنید. مهم نیست چقدر مشغله دارید، قبل از انجام کاری باید فکر کنید، درست است؟ چرا به انگلیسی فکر نمی کنید؟ خودتان را مجبور به انجام این کار کنید.

در ابتدا سخت خواهد بود زیرا مغز شما به طور طبیعی می‌خواهد به زبان شما فکر کند. اگر نمی دانید کلمه‌ای را چگونه بیان کنید، آن را در دفترچه‌ای که همراه دارید یادداشت کنید و در کلاس از معلم خود بپرسید یا آن را جستجو کنید. می‌دانم که ممکن است دیوانگی به نظر برسد، اما به من اعتماد کنید، این روش به شما کمک خواهد کرد. این کار را با صدای بلند نیز انجام دهید، اما بهتر است در ملاء عام نباشید، ما نمی خواهیم کسی فکر کند که شما دیوانه می‌شوید.

نظم و برنامه ریزی فاکتور مهمی در یادگیری است

25. اهداف هفتگی و ماهانه را تعیین کنید

بهتر است هر جمعه در مورد اینکه هفته بعد چه کاری می‌خواهید انجام دهید، فکر کنید  ببینید در هفته آتی و آخر ماه باید چه کاری انجام دهید. هفته‌ای یک بار بنشینید و تصمیم بگیرید هفته بعد کجا باشید. آیا می‌خواهید یک درس را تمام کنید؟ شاید وقتی ماه تمام شد دوست دارید بتوانید در سطح بالاتری بتوانید بنویسید.

اهداف هفتگی و ماهانه تعیین کنید و هرکاری که می‌توانید برای ان انجام دهید و برای دست یابی به آنها برا خود پاداش تعیین کنید.

26. انگلیسی را با یک دوست تمرین کنید

انجام این کار با یک دوست همیشه کار را آسان‌تر می‌کند، زیرا اگر یک نفر سست شود، دیگری او را هل می‌دهد. به طور مکرر با یکدیگر به زبان انگلیسی صحبت کنید و از اصلاح یکدیگر نترسید. برای جالب‌تر کردن همه چیز، حتی می‌توانید برای فردی که اغلب از انجام وظایف خود کوتاهی می‌کند، جریمه تعیین کنید.

27. به محیط اطراف خود توجه کنید

هر زمان که خارج از منزل هستید، به تمام بیلبوردها، پوسترها و تابلوهای راهنما که در اطراف شما هستند توجه داشته باشید. تبلیغات بسیار عالی هستند زیرا اغلب از عبارات جذاب برای جلب توجه شما استفاده می‌کنند. وقتی در سوپرمارکت هستید، به صورت ذهنی اقلام نمایش داده شده را به زبان انگلیسی مرور کنید. اگر نمی دانید معادل انگلیسی آن چیست، به یاد داشته باشید که آن را یادداشت کنید و بعداً به دنبال یادگیری آن باشید.

28. وبلاگ خود را راه اندازی کنید

عاشق غذا هستید؟ یک وبلاگ غذایی راه اندازی کنید! کمی در مورد گجت‌ها می‌دانید؟ در مورد آن بنویسید! نوشتن افکار، ایده‌ها و نظرات نه تنها زبان انگلیسی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه به شما کمک می‌کند آنچه را که در ذهنتان است را سازماندهی کرده و ساختاردهی کنید. فرقی نمی‌کند درباره برنامه روزانه‌تان باشد یا تصادفی‌ترین موضوعات، به تمرین نوشتن خود با وبلاگ‌نویسی درباره علایقتان ادامه دهید!

29. تا جایی که می‌توانید کلمات را از یک دسته بیاموزید

آیا به غذا علاقه دارید؟ تمام لغات مربوط به غذا و آشپزی را یاد بگیرید! اگر اهل عکاسی هستید، به جای آن کلمات مرتبط با آن رشته را انتخاب کنید. ممکن است فکر کنید که این ممکن است خیلی خاص باشد، اما تعجب خواهید کرد که چند کلمه در زبان انگلیسی به هم مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر کلمه flambé را به عنوان بخشی از واژگان غذایی خود یاد گرفته باشید، متوجه خواهید شد که کلماتی مانند flammable، التهاب و flambeau همگی به هم مرتبط هستند و ربطی به شعله دارند!

30. از بازیگر مورد علاقه خود را دنبال کنید

قبلاً این کار را امتحان شده است و واقعا سرگرم کننده است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که خودتان یک فرد مشهور مانند رابرت دنیرو یا آرنولد شوارتزنگر را انتخاب کنید و سعی کنید مانند آنها صحبت کنید. به برخی از دیالوگ‌ها و عبارات گوش دهید و آنچه را که می‌گویند تکرار کنید. تقلید شیوه صحبت کردن می‌تواند به بهبود لحن و تلفظ شما کمک کند، به طوری که بر هجاهای درست تأکید کنید.

31. یک داستان را به زبان انگلیسی بازگو کنید

با بازگویی یک داستان، یک قدم جلوتر در چالش زبان انگلیسی بردارید. شما خط افکار دیگران را با کلمات خودتان دنبال می‌کنید.

من با یک داستان آشنا از فرهنگ شما شروع می‌کنم. ترجمه شما نه تنها باید معنای کلمات، بلکه تمام ظرایف لفاظی و فرهنگی را بیان کند.

از طرف دیگر، می‌توانید کلمات مختلفی را برای بازگویی یک داستان ساده به زبان انگلیسی انتخاب کنید. از اصول اولیه شروع کنید، چیزی شبیه یک افسانه یا افسانه بخوانید. در هر صورت برای مهارت‌های ارتباطی انگلیسی شما مفید خواهد بود.

32. در رویدادهای سخنرانی عمومی شرکت کنید

دانشگاه‌های بزرگ، تئاترها و انجمن‌های فرهنگی رویدادهایی مانند بحث آزاد، خواندن کلمات گفتاری و گردهمایی‌های داستان سرایی بداهه ترتیب می‌دهند. اینها مکان‌هایی هستند که می‌توانید به آنجا رفته و با افراد همفکر خود معاشرت کنید و انگلیسی صحبت کنید.

اکنون بسیاری از شهرها میزبان سخنرانی‌های TED یا TEDx هستند که می‌توانید برای شرکت در آن ثبت نام کنید و ایده‌های نوآورانه خود را به اشتراک بگذارید. صفحه رویدادهای دانشگاه محلی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این رویداها نزدیک هستند یا خیر. ممکن است یک تجربه اعصاب خردکن باشد، اما برای انگلیسی شما عالی خواهد بود!

33. به کافه‌های زبان بروید

اگر صحبت کردن در جمع شما را می‌ترساند، می‌توانید کافه‌های زبان را انتخاب کنید. این کافه ها، فضای دوستانه و آرامش بخشی را برای افرادی که می‌خواهند تمرین کنند و به تبادل زبان بپردازند، ایجاد می‌کند.

می‌توانید کافه‌های زبان را از طریق دانشگاه‌های محلی یا گروه‌های Meetup موجود در شهرهایتان پیدا کنید.

34. استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل

یکی دیگر از راه‌های تقویت زبان انگلیسی این است که از یک اپلیکیشن برای گفتگو با افراد بومی به صورت آنلاین و در راحتی در خانه خود استفاده کنید. برخی از برنامه‌های محبوب HelloTalk و Tandem هستند. در اصل، شما برای یک حساب کاربری ثبت نام می‌کنید، خود، زبان مادری و سرگرمی‌های خود را معرفی می‌کنید. این برنامه افراد متناسب با شما پیدا می‌کند؛ افرادی که انگلیسی صحبت می‌کنند و می‌خواهند زبانی را که به خوبی می‌دانید، تمرین کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند دکمه را فشار دهید و شروع به صحبت کنید.

35. با Siri چت کنید

به نظر من چت کردن با Siri راهی عالی برای مجبور کردن خود به صحبت واضح‌تر است. از آنجایی که سیری یک ماشین است، نمی توانید برای انتقال ایده‌های خود به سرنخ‌های محیطی و حرکات صورت تکیه کنید. کلمات تنها ابزاری هستند که برای بیان نظر خود دارید. بنابراین، شما باید تا جایی که می‌توانید واضح و دقیق صحبت کنید.

یکی دیگر از نکات مثبت استفاده از Siri این است که او همیشه در دسترس است (تا زمانی که تلفن شما شارژ شده و به شبکه WiFi متصل باشد). فقط دکمه خانه را فشار دهید و شروع به پرسیدن سؤال کنید.

جمع بندی

انگلیسی جهانی‌ترین زبان است. توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی، فرصت‌های شما را برای تحصیلات عالی و فرصت‌های شغلی افزایش می‌دهد. همچنین به شما کمک می‌کند بتوانید بدون نیازبه ترجمه ازفیلم‌های روز دنیا لذت ببرید. در این مقاله راه‌های تقویت زبان انگلیسی را معرفی کردیم که می‌توان با استفاده از این تکنیک‌ها خود را در این مسیر غرق کرد.

اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، ممکن است دریابید که باید در آزمون مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل به عنوان بخشی از درخواست خود برای تحصیل در خارج از کشور شرکت کنید. این آزمون‌ها ممکن است ساده به نظر برسند، اما یادگیری نوشتن و صحبت کردن به شیوه‌ای پیچیده و شیوا به انگلیسی ساده نخواهد بود. برای موفقیت، باید تلاش مداوم زیادی برای یادگیری یک زبان جدید انجام دهید، اما راه‌حل‌های سریعی وجود دارد که می‌تواند در کوتاه‌مدت به افزایش عملکرد آزمون شما کمک کند.

اگر فرصت کمی برای امادگی این آزمون‌های بین المللی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با مشاورین موسسه تخصصصی زبان کوییک صحبت کنید. چراکه ما پیشرو در متد آموزشی هستیم که در کمترین زمان ممکن شما را برای موفقیت در این آزمون‌ها آماده می‌کند. پس همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته یا فرم مشاوره را پر کنید. کارشناسان ما آمده پاسخگویی به شم هستند.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

3 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
سید یاسر

یادگیری من در حد intermediate اس ولی همش از یادم میره چی کار کنم؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  سید یاسر

سلام
با تمرین و ممارست و دوره همه آموخته هاتون به مرور زمان اطلاعات در ذهن شما و حافظه بلند مدت شما میمونه.
برای آگاهی بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تخصصی زبان کوییک تماس بگیرید.

ناشناس

سلام
من زبان رو شروع کردم تمام فعل ها رو هم بلدم اما سر آزمون ها قاطی میکنم و یا استرس بیش از حد باعث میشه من نمره هام پایین بیاد درصورتی ک تمام چیز ها رو بلدم

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته